Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Opel má nový turbodiesel 1,6 CDTI Ecotec

27 komentářů

hipisko
u i40 je ale problem v tom, ze pod 2000rpm sa nic nedeje.
odporucam si porovnat 1,7crdi vykonovy priebeh s napr 2,0hdi, tdi atd.
twin turbo tieto neduhy vyriesi, ale 1,7crdi naozaj nemoze konkurovat s dvojlitrami.
rovnako si neviem predstavit 1,6dci v lagune, napriek tomu, ze to je velmi dobry motor, renault velmi dobre vie, predo je v lagune priskrtena 2,0dci na 96kw a nie 1,6dci 96kw.
Avatar - Choochoo
Choochoo
Dulezita bude spolehlivost, vetsi rozdil nez 0,2 litru udela clovek stylem jizdy 😉
Avatar - Choochoo
Choochoo
Zatim chybi podstatny udaj a to je spotreba. Nizsi spotreba o 10% nez podobne vykona dvoulitrova konkurence nic nerika. Tipnul bych si ze se na ty uspornejsi 2litry asi nedostane a zustane na spotrebe 1,7 ktera je papirove rovnez o 10% lepsi nez bezna 2,0 konkurence.
Kneblis
1.6 CDTIčko a 100kw to je velice hezký výkon, ale ted otázka zda tento motor vydrží tolik jako stará dobrá a prověřená 1.9 CDTI. Dnešní šnižovaní obsahů nevidím vůbec rád a myslím, že pro tak velké auto je 2.0 CDIčko tak akorát, ale co se dá dělat blbové z EU neustále šlapou automobilkám po krku s dnes nesmyslnými emisemi (nesmyslnými proto, protože už euro 5 má emisní limity celkem nízko) a dále člověk vidí motor, který mu uspoří 0.2l na 100km a může se po něm utlouct.
Každopádně přeji OPELu hodně prodaných vozů s tímto motorem a plno spokojených zákazníků. 😄
Avatar - Lisak340
Lisak340
S tím že 2.0 bude mít spotřebu větší než 1.6 máš zcela jistě pravdu, ale na krátké vzdálenosti se naftový motor zcela vůbec nehodí už jen kůli tomu že ta 1.6 se bude zahřívat podstatně déle a bude splňovat Euro6 takže bude mít DPF. DPF do města a na krátké vzdálenosti = moc problémů. Nehledě na to když bude hodně mrznout (-15 a níže) tak nesmíš jet s lehkou nohou jinak si motor ani neudrží svoji provozní teplotu natož aby se rychle ohřál. Snižování obsahů má své výhody ale i nevýhody. A neůtočím na tvůj názor ani osobu, pouze upřesňuji a vyjadřuji svůj názor. 😉
tip3ji
Jezdím zatím krátce s novou Zafirou motor 2.0 CDTi 121kW a je na tak velké a těžké auto tak akorát, přirovnal bych svezení i charakter motoru ke Škodě Octavia I s 1.9 TDi 81kW. Ta 1.6 ka bude mít výhodu na jízdy po městě a krátké vzdálenosti, kde se 2.0 dlouho zahřívá a má určitě větší spotřebu.
Avatar - aproximus
aproximus
nahradit ten starý crep..
Avatar - Katikakus
Katikakus
Tak to uz je snad pak na ridici, udrzet motor v optimalnich otackach stejne jako u kazdeho jineho motoru, co myslis?
Ja nejsem priznivcem podtaceni jakehokoli motoru a kdyz vidim nektere "umelce" jezdici na 1200-1500 otackach, tak bych jim urazil ruce.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Mino21
No dobře, ale to máš jeden parametr z milionu. Také tu máš průběh točivého momentu a s tím spojený npř. zátah v nízkých otáčkách, což je tuším právě u 1.7 CRDi velký problém. Takže pokud už se ten motor točí, tak nevidím problém, 100kW je 100kW a pak je jasné, že zrychlovat to bude zhruba podobně. Problém je v tom, že díky malému objemu a velké "vyhoněnosti" výkonu tam je velká turbodíra, která ten motor činí hůře použitelným než větší motory, které nejsou tak vyhoněné a mají příjemnější nástup turba. Připomínám, že s 1.7CRDi jsem nejel, vycházím z toho, co jsem četl.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
presne ako 1.7 100KW CRDi v novom Carense..... tiez s tym nebude Carens delo ale na bezne rodinne jazdenie to bude ideal :yes: a v zafire to bude podobne :yes😒br />
pre taketo auta idealne motory :yes😒br />
uz teraz sa tesim na porovnanie tychto aut zafira vs carens prave s tymito dieslami
:yes:
Avatar - Nerez
Nerez
Až dostaneš rozum, takže...NIKDY >😒]
objekt21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - jozephko
jozephko
Zafira je z hľadiska hmotnosti malý "Otesánek" - 1600 až 1700 kg bez pasažierov. Takže táto 1.6, pokiaľ to nepreženú s cenou, by mohla byť ideálny motor. Nie síce ne závodenie, ale na bežné jazdenie áno.
Avatar - iudex
iudex
Ani ja; preto ten smiley. 😉
Avatar - Katikakus
Katikakus
Nemyslim si, ze by jakakoli automobilka prikladala byt sebemensi dulezitost anonymnim diskusim na nejakem lokalnim webu... 😉
Adam Novák
Tomu se říká "DOWNSIZING"
Avatar - Katikakus
Katikakus
Pokud se pamatuji spravne, tak i40 s 1.7 CRDi byla v testu AutoBildu v pruznem zrychleni srovnatelne rychla nebo rychlejsi nez podobne vykonne dvoulitry konkurence.
Avatar - Jaros71
Jaros71
Opel prostě použije koncernový Fiat motor upravený na Opel..Jako to dělá posledních 10let..
Nic proti naftové motory od Fiata a Alfy Romeo jsou výborné.
Už bylo načase,at'je to jakkoli.. 😉
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Cesty Fiatu a GM se rozešly krátce poté, co byly stanoveny základní parametry tohoto motoru. Takže každá automobilka si podle stejných požadavků vyvinula vlastní motor. "Turín" v tomto případě znamená italské konstrukční oddělení motorů, které GM založil po ukončení partnerství s Fiatem.
Avatar - Emel
Emel
Spíš vidím paralelu u Renaultu s jeho 1.6dCi, to je parametrově asi nejpodobnější motor. Opel ty dvoulitry má a nebojím se, že by je přestal do Insignie nabízet.
Avatar - sargis
sargis
Na jednej stranke pisu ze bol vyvinbuty spolu s Turinom, inde vraj Opel vyvinul motor celkom sam.
Mr.Murphy
.... kolik toho ten motor má společného s obligátníma 1.6JTD od Fiatu?
Avatar - iudex
iudex
V Astre super, len aby to nechceli dať do prerastenej Insignie s argumentom, že parametrami nahrádza 2,0CDTI. Papierovo možno, ale i40 ukazuje, ako sa papierové predpoklady bijú s realitou ťažkého auta.
Avatar - sargis
sargis
Podla mna moze pokojne nahradit oba 2.0 CDTi 81 kW/96 kW a 260/300 Nm..papierovo je lepsia ako tieto motory, hadam bude mat hladsi chod. Dvojliter so 121 KW a Biturbo iste ostanu. Kazdopadne, pre Astru to moze byt idealny motor.
Avatar - Atlis
Atlis
ono to s tym 1.7crdi nie je az take strasne 😉

som prijemne prekvapeny, ze opel konecne snad po 20r vymeni tu staru 1.7 za nieco modernejsie.
Avatar - iudex
iudex
Nahradiť slabšie dvojlitre 1,6kou... očividne Opel túži po diskusnom výplachu rovnako ako Hyundai (1,7 ako plnohodnotná alternatíva 2,0). Alebo? 😉