Nová vznětová šestnáctistovka je dalším příspěvkem do obnovy palety pohonných jednotek značky Opel a nahradí současný 1,7 CDTI i některé verze dvoulitrového turbodieselu.
u i40 je ale problem v tom, ze pod 2000rpm sa nic nedeje.
odporucam si porovnat 1,7crdi vykonovy priebeh s napr 2,0hdi, tdi atd.
twin turbo tieto neduhy vyriesi, ale 1,7crdi naozaj nemoze konkurovat s dvojlitrami.
rovnako si neviem predstavit 1,6dci v lagune, napriek tomu, ze to je velmi dobry motor, renault velmi dobre vie, predo je v lagune priskrtena 2,0dci na 96kw a nie 1,6dci 96kw.
Zatim chybi podstatny udaj a to je spotreba. Nizsi spotreba o 10% nez podobne vykona dvoulitrova konkurence nic nerika. Tipnul bych si ze se na ty uspornejsi 2litry asi nedostane a zustane na spotrebe 1,7 ktera je papirove rovnez o 10% lepsi nez bezna 2,0 konkurence.
1.6 CDTIčko a 100kw to je velice hezký výkon, ale ted otázka zda tento motor vydrží tolik jako stará dobrá a prověřená 1.9 CDTI. Dnešní šnižovaní obsahů nevidím vůbec rád a myslím, že pro tak velké auto je 2.0 CDIčko tak akorát, ale co se dá dělat blbové z EU neustále šlapou automobilkám po krku s dnes nesmyslnými emisemi (nesmyslnými proto, protože už euro 5 má emisní limity celkem nízko) a dále člověk vidí motor, který mu uspoří 0.2l na 100km a může se po něm utlouct.
Každopádně přeji OPELu hodně prodaných vozů s tímto motorem a plno spokojených zákazníků. :-)
S tím že 2.0 bude mít spotřebu větší než 1.6 máš zcela jistě pravdu, ale na krátké vzdálenosti se naftový motor zcela vůbec nehodí už jen kůli tomu že ta 1.6 se bude zahřívat podstatně déle a bude splňovat Euro6 takže bude mít DPF. DPF do města a na krátké vzdálenosti = moc problémů. Nehledě na to když bude hodně mrznout (-15 a níže) tak nesmíš jet s lehkou nohou jinak si motor ani neudrží svoji provozní teplotu natož aby se rychle ohřál. Snižování obsahů má své výhody ale i nevýhody. A neůtočím na tvůj názor ani osobu, pouze upřesňuji a vyjadřuji svůj názor. ;-)
Jezdím zatím krátce s novou Zafirou motor 2.0 CDTi 121kW a je na tak velké a těžké auto tak akorát, přirovnal bych svezení i charakter motoru ke Škodě Octavia I s 1.9 TDi 81kW. Ta 1.6 ka bude mít výhodu na jízdy po městě a krátké vzdálenosti, kde se 2.0 dlouho zahřívá a má určitě větší spotřebu.
Tak to uz je snad pak na ridici, udrzet motor v optimalnich otackach stejne jako u kazdeho jineho motoru, co myslis?
Ja nejsem priznivcem podtaceni jakehokoli motoru a kdyz vidim nektere "umelce" jezdici na 1200-1500 otackach, tak bych jim urazil ruce.
No dobře, ale to máš jeden parametr z milionu. Také tu máš průběh točivého momentu a s tím spojený npř. zátah v nízkých otáčkách, což je tuším právě u 1.7 CRDi velký problém. Takže pokud už se ten motor točí, tak nevidím problém, 100kW je 100kW a pak je jasné, že zrychlovat to bude zhruba podobně. Problém je v tom, že díky malému objemu a velké "vyhoněnosti" výkonu tam je velká turbodíra, která ten motor činí hůře použitelným než větší motory, které nejsou tak vyhoněné a mají příjemnější nástup turba. Připomínám, že s 1.7CRDi jsem nejel, vycházím z toho, co jsem četl.
presne ako 1.7 100KW CRDi v novom Carense..... tiez s tym nebude Carens delo ale na bezne rodinne jazdenie to bude ideal :yes: a v zafire to bude podobne :yes:
pre taketo auta idealne motory :yes:
uz teraz sa tesim na porovnanie tychto aut zafira vs carens prave s tymito dieslami :yes:
Zafira je z hľadiska hmotnosti malý "Otesánek" - 1600 až 1700 kg bez pasažierov. Takže táto 1.6, pokiaľ to nepreženú s cenou, by mohla byť ideálny motor. Nie síce ne závodenie, ale na bežné jazdenie áno.
Pokud se pamatuji spravne, tak i40 s 1.7 CRDi byla v testu AutoBildu v pruznem zrychleni srovnatelne rychla nebo rychlejsi nez podobne vykonne dvoulitry konkurence.
Opel prostě použije koncernový Fiat motor upravený na Opel..Jako to dělá posledních 10let..
Nic proti naftové motory od Fiata a Alfy Romeo jsou výborné.
Už bylo načase,at'je to jakkoli.. ;-)
Cesty Fiatu a GM se rozešly krátce poté, co byly stanoveny základní parametry tohoto motoru. Takže každá automobilka si podle stejných požadavků vyvinula vlastní motor. "Turín" v tomto případě znamená italské konstrukční oddělení motorů, které GM založil po ukončení partnerství s Fiatem.
Spíš vidím paralelu u Renaultu s jeho 1.6dCi, to je parametrově asi nejpodobnější motor. Opel ty dvoulitry má a nebojím se, že by je přestal do Insignie nabízet.
V Astre super, len aby to nechceli dať do prerastenej Insignie s argumentom, že parametrami nahrádza 2,0CDTI. Papierovo možno, ale i40 ukazuje, ako sa papierové predpoklady bijú s realitou ťažkého auta.
Podla mna moze pokojne nahradit oba 2.0 CDTi 81 kW/96 kW a 260/300 Nm..papierovo je lepsia ako tieto motory, hadam bude mat hladsi chod. Dvojliter so 121 KW a Biturbo iste ostanu. Kazdopadne, pre Astru to moze byt idealny motor.