Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Ford Fiesta 1.0 EcoBoost – Jezdí skvěle, nutno vidět

S přeplňovanými tříválci se roztrhl pytel. Modernizovaný Ford Fiesta dostal přesně takový motor a k tomu přidává výraznější tvář.
Zpět na článek
18. 1. 2013 12:54
18. 1. 2013 13:09
18. 1. 2013 13:28
18. 1. 2013 13:07
18. 1. 2013 15:23
18. 1. 2013 13:42
18. 1. 2013 14:19
18. 1. 2013 14:35
18. 1. 2013 13:58
18. 1. 2013 14:02
18. 1. 2013 14:05
18. 1. 2013 14:17
20. 1. 2013 07:23
20. 1. 2013 09:40
18. 1. 2013 14:29
18. 1. 2013 14:34
18. 1. 2013 14:51
18. 1. 2013 15:21
18. 1. 2013 16:44
18. 1. 2013 16:59
18. 1. 2013 17:11
18. 1. 2013 21:25
18. 1. 2013 22:18
24. 3. 2013 14:01
21. 1. 2013 14:31
18. 1. 2013 15:25
18. 1. 2013 21:24
18. 1. 2013 23:36
19. 1. 2013 05:34
19. 1. 2013 14:26
19. 1. 2013 22:20
20. 1. 2013 20:14
21. 1. 2013 16:10
24. 3. 2013 09:36
Avatar - Atlis
18. 1. 2013 12:54
Spotreba
V stredu som po troch dnoch vratil nahradne auto - Ford Focus 1.6 100k Ambiente. Auto bolo z roku 2011, najazdenych malo 14tis km a bolo uplne hole. Manualna klima, 15" plechace, radio Ford, svihadla v zadu - nic vic... najazdil som nim presne 138km, auto zozralo 13.01l benzinu, cize spotreba vysla 9.4l/100km. A to vsetko pri pomerne dynamickej jazde mestom velkosti Bratislavy, kde su zapchy na dennom poriadku a teploty teraz oscilovali od -3 do -10C.

A teraz si poviete, na co sem pletiem FFII, ved Fiesta je predsa mensia, lahsia... chyba lavky. FFII v tej zakladnej vybave, s motorom 1.6 100k vazi 1174kg, cize asi tolko, kolko testovana Fiesta. Ak vam teda Fiesta v teste zrala 6-7 litrov, tak to sa, drahy Pan autor testu, zazraky deju, pretoze rozdiel v spotrebe na urovni baj vocko 2-3l je docela poriadna pecka.

Jo a mimochodom. 1.6 77kW nie je Ti-VCT. Ti-VCT vo Fieste bol iba motor 1.6 88kW/120k.

Takze odo mna :yes: Fiesta a :yes: 1.0 Ecoboost!
Rozbalit vlákno
29
Avatar - 3_diamanty
18. 1. 2013 12:58
Re: Spotreba
otazna bude spolahlivost takehoto "zazracneho" motora po nejakych 6 tich - 7mych rokoch denno dennej prevadzky.... napr taka necakana porucha turba a cena za jeho opravu moze lahko sposobit ze z usetrenej spotreby nebude po par rokoch nic... ak sa ale ukaze ze spolahlivost je ok .... tak klobuk dole :yes:

je pravda ze klasicka atmosfera zerie viac ale zase clovek sa nemusi bat ze kde a kedy mu nieco prdne... taka 1,6tka 75KW zo starej octavky je nesmrtelny motor... a mozno zerie ako svina ale ten pocit istoty je na nezaplatenie :yes:
Avatar - Atlis
18. 1. 2013 13:09
Re: Spotreba
Zivotnost toho motoru Ford uvadza na 350tis km. Aj keby kecali a bola by 200tis km, tak pri priemernom rocnom najazde aky take auta robia - okolo 15tis km, za 6-7r bude mat to auto najazdene 100tis. km. Cize ziaden problem. Aj keby s tym niekto jazdil rocne 30tis, tak sa za taky cas dostane na 200tis. km.

Obava neopodstatnena.
Avatar - 3_diamanty
18. 1. 2013 13:14
Re: Spotreba
ano mas pravdu... vyzera to v pohode.... horsie to ale bude s predajom.... kupovat jazdene auto s turbom bude vacsia sranda pre kupujuceho ako bezna atmosfera.....

zacinam si zvykat na turba..... ved coskoro to tu bude same turbo .... nic nenarobime ;-) :yes:
Avatar - Atlis
18. 1. 2013 13:28
Re: Spotreba
vsetky diesle su preplnovane uz pekne davno.

inak s tymi obavami o kupovani aut z druhej ruky - to je problem strednej europy - u nas sa predavaju auta s naletom kolo 350tis ako auta so 150tis km. potom sa niet divit, ze sa niekomu cosi posere a narieka, ze auto je napikacu, lebo sa nedozije ani 150tis km. houbeles. prvy majitel nalieta 100tis., predajca to stiahne na 50tis, lebo je auto zachovale, druhy nalieta dalsich 100tis, ale stiahne to na stofku a uz mame hotovy problem...

ja osobne som predaval svoj avensis d-4d ked mal najazdene 180tis km, auto ma teraz nejakych 220 a nic mu nie je. ma pekny lak, velmi zachovaly interier, motoricky bez jedineho problemu, ziadna hrdza. a ma uz 7 rokov. ak ho chalan, ktory ho odo mna kupil preda, predpokladam, ze sa dostane do ruk nejakeho bazaru, ktory z neho spravi bez mihnutia oka auto s najazdom nieco vyse 100tis. a blbec ho kupi.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
18. 1. 2013 13:00
Re: Spotreba
Český Ford tu "šestnáctku" označuje 1.6 Duratec Ti-VCT (105 k) s převodovkou PowerShift - vizte ceník na Ford.cz
Avatar - Atlis
18. 1. 2013 13:07
Re: Spotreba
Beriem spat. V novej Fieste je uz novy 1.6Ti-VCT 105k, ktory je aj v FFIII.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
18. 1. 2013 14:40
Re: Spotreba
A i dříve testovaná Fiesta s 88 kW byla 1,6 Ti-VCT [odkaz]
Avatar - Atlis
18. 1. 2013 15:23
Re: Spotreba
to som predsa napisal vyssie, ze 1.6 88kW/120k vo fieste je Ti-VCT.
Avatar - Otrava
18. 1. 2013 13:42
Re: Spotreba
Zajímavé...leda že by byla nějak přiškrcená emisními limity nebo šlo o cihlu na plynu, ale pokud jde o tu 100k 1.6ku, co se montovala i do FII, tak s tou mám zkušenosti ve vyšším a těžším prvním C-Maxu. Dlouhodobá spotřeba 8l. A to měl na kontě i velké procento krátkých jízd (do 10ti km) a delších jízd v plném obsazení a nákladem v kufru.., ale je fakt, že spíše defenzivním stylem.
Avatar - Atlis
18. 1. 2013 14:19
Re: Spotreba
1.6 v ffii nie je priskrtena euro5, na plyn v nizkych otackach reaguje lepsie ako moj 1.6eb. v tom problem nevidim. jazdil som iba v meste, mimo mesto by samozrejme spotreba klesla na uroven pod 7l, o tom niet pochyb.

aha, trasy som tiez jazdil do 10km.
Avatar - Otrava
18. 1. 2013 14:35
Re: Spotreba
Omlouvám se. Já blbec přehlédl že šlo o jízdu ve městě. Beru zpět.
Avatar - Nerez
18. 1. 2013 13:58
Re: Spotreba
Jenže nikde není psáno, že redaktoři s tím autem při spotřebě 6-7 litrů jezdili dynamicky. Vím, jak turba při zátěži žerou, takže bych tipoval, že s tím jezdili spíše na pohodu. Klidně se může stát, že kdyby s tím jezdili jako ty, mohly by ty spotřeby být + - stejné.
Avatar - Atlis
18. 1. 2013 14:02
Re: Spotreba
no ja som s tym motorom nejazdil na zelezo. ano, svihol som si to parkrat k obmedzovacu, ale inak uplne take iste jazdenie ako s mojim ffiii 1.6eb, s ktorym mam dlhodobu spotrebu 7.7l...
Avatar - Nerez
18. 1. 2013 14:05
Re: Spotreba
Jasně, chápu. Ale víš jak to je, když sedneš do novýho auta. Chce se to s ním trochu sžít. Myslíš, že kdybys toho dvojkovýho Focuse měl třeba na měsíc, že by spotřeba o něco neklesla?
Avatar - Atlis
18. 1. 2013 14:17
Re: Spotreba
no ja nejak so s zivanim sa s autami problem nemam, ale urcite by ta spotreba bola nizsia, ak by som jazdil uplne pianko a teploty by byli vyssie. realne by som to vsak na menej ako 8-8.5l nevidel. co potvrdzuju aj skusenosti znamych, ktori maju ffii s tym motorom a dokonca aj na spritmonitore je taka priemerka najcastejsie uvadzana... ecoboost ma teda aj tak prevahu nejaky ten liter, liter aj pol, co nie je malo.
Avatar - abacus
20. 1. 2013 07:23
Re: Spotreba
V tomto Ti dám za pravdu. Sám môžem porovnávať dve autá rovnakej kategórie, s rovnakým výkonom. Vlastnil som C-Max 1,6 100k, ktorého priemerka bola 8,5. V meste to pod 8,5 nešlo, diaľnica tiež 8,5 okresky 6,5-7, svižné tempo opäť atakovalo skoro 8,0l.Je pravda, že nejazdím najpomalšie.
Súčasný turbobenzín jazdí o liter menej. S turbobenzínom sa dá jazdiť oproti atmosfére určite z nižšou spotrebou, no samozrejme, keď na to pritlačíš spotreba porastie. No z vlastnej skúsenosti do priemerky tej atmosféry, no jednoznačne z lepším pocitom jazdy.
20. 1. 2013 09:40
Re: Spotreba
Já mám u Fabie stejnou zkušenost, zhruba litr ... na krátké trasy a ve městě o něco víc, na dálnici míň. Problém vidím v tom, že neznalý zákazník na základě normovaných spotřeb čeká daleko větší snížení spotřeby. Třeba zrovna ten třáválcový Ecoboost ... nejen že na spritmonitoru není jediný uživatel Focusu, který by se dokázal přiblížit k těm proklamovaným 5 litrům, ale nenašel jsem tam nikoho, kdo by se alespoň při jednom tankování na tuto hodnotu dostal.
18. 1. 2013 14:29
Re: Spotreba
No, jen si nejsem moc jist, zda dynamická jízda Bratislavou je totéž co dálnice, mimo město i město (je pravda, že 6-7 litrů ve městě je slušné, otázkou je, jaké teploty a jaké zácpy měli redaktoři v testu - to mohly být naprosto jiné podmínky, přestože to oba hodnotíte jako "město"). Např. kamarád má přesně toho Focuse 1,6/74kW, dokonce v kombíku a těch 9,4 litru mu to nežere ani v plynu, natož v benzinu.
Můžeme to vzít i opačně, já třeba řídil plně naloženou Kiu Ceed 1,4, která se v testech většinou pohybuje kolem 7 litrů (na SM má průměr 7,5 litru) a jezdil jsem s tím lehce nad 5 litrů... protože k tomu byly dobré podmínky, a to to byl částečně dálniční, kousek městký a především mimoměstský provoz. Kamarád se s tím horko těžko dostával pod šest. Ono je to hodně i o řidiči.
Avatar - Atlis
18. 1. 2013 14:34
Re: Spotreba
nepovedal som, ze som jazdil v bratislave ;)
18. 1. 2013 14:51
Re: Spotreba
To máš sice pravdu, na věci to ale moc nemění, je jedno jak se to město jmenuje, jde o to "velké" město. Prostě jsi vzal svůj šílený styl a normální styl jízdy redaktorů, tam je pak rozdíl pochopitelně vysoký. To, že jsou Ecoboosty jedny z nejpovedenějších turbomotorů rozhodně nezpochybňuji, jde o jednu z ukázek, kde downsizing skutečně funguje. Jen si myslím, že ve tvých rukou by ta Fiesta nejezdila za 6-7 litrů, ale spíše kolem těch osmi.
Avatar - Atlis
18. 1. 2013 15:21
Re: Spotreba
napisal som vyssie, ze svojim focusom 1.6 Ecoboost 150k jazdim priemerne za 7.7 litra, takze nevidim dovod, preco by v moich rukach mala fiesta jazdit za 8 litrov. Ecoboostom jazdim dlhe trasy za 5.5-6l, mesto za 8.5l maximalne. to sa ti zda ako sialeny styl jazdy? ano, viem autu slapnut na krk, ale zvycajne jazdim skor efektivne/dynamicky niez ako dochodca. ale uz vobec nie ako sialenec. 1.6i jednoducho zobrala 9.4l, znami s tym motorom jazdia priemerne za 8.5l, takze ak fiesta v kombinacke jazdi za 7l, je to nizsia spotreba ako u tej 1.6. chapeme sa?
18. 1. 2013 16:44
Re: Spotreba
Tys tu mluvil o výrazně dynamickém způsobu jízdy s Focusem, točením do omezovače... z toho vycházím. Co se týče té atmosférické 1,6ky, tys s tím jezdil za 9,4, tvůj známý s tím jezdí za 8,5 litru, na SM je průměrná spotřeba 7,7, můj známý s tím na benzin jezdil velmi lehce nad 7, tedy stejně jak ta Fiesta. Je to i o řidiči, ne jen o autě.

Dále si uvědom, že pro stejně dynamickou jízdu jako máš s 1.6EB musíš Fiestě 1.0EB šlapat o něco více na krk, tudíž není až tolik důvodů, aby to žralo nějak znatelně méně, pokud vůbec. Navíc já potvrdil, že EB je úspornější atmosféra, takže tvá poslední věta je docela mimo, uznávám to, tak co mi vytýkáš? Jen tvrdím, že ten rozdíl není tvých 2-3 litrů, ale u většiny lidí to bude tak 1-1,5 litru (což, uznejme, také není málo). Ostatně měření na SpritMonitoru jsou ještě s menšími rozdíly, 1,0EB ve Focusu III je proti atmosférické 1.6ce úspornější "jen" o 0,8 litru.

Pokud vezmeme tu 1.6/74kW, tak na SM je cca 500 Focusů a asi jen 25 z nich má kombinaci nad 9,4 litru (průměr všech je 7,7). Je tedy vidět, že jsi jeden z těch, kteří mají výrazně nadprůměrnou spotřebu. U 1.6EB jsi už jen v lehkém nadprůměru (průměr 7,6), tvému jízdnímu stylu prostě charakter Ecoboostu vyhovuje, ale nedělal bych z toho všeobecné závěry, a to je to, co mi vadí. Jak je vidět, obecně 1,6/74kW jezdí za 7.7, 1.6EB/110kW za 7.6, u tebe je to 9.4/7.7. Pro tebe je jednoznačně výhodnější Ecoboost.

Třeba můj kamarád měl totéž auto co já, se stejným objemem, jen v naftě s o třetinu nižším výkonem. Rozdíl našich spotřeb je 0,4 litru!, přitom běžně (na SM) je to 1,5 litru. Také netvrdím, že ten nafťák žere jak urvaný (což je ale částečně pravda, byl to dost nepovedený motor) na základě tohoto jednoho pozorování. Oba máme jednoduše výrazně jiný styl jízdy a tomu jeho ta nafta očividně nesedla, zatímco mě sednul ten benzin.
Avatar - Atlis
18. 1. 2013 16:59
Re: Spotreba
co furt riesies? SM udava priemerku 7.7+ a v tom je samozrejme aj velky podiel jazdy mimo mesto. ja som jazdil IBA v meste. 2-3 vylety k obmedzovacu nezodvihnu spotrebu o 1 liter. na spotrebu mali vplyv nizsie teploty, hustota premavky a aj fakt, ze nejazdim ako ecodriver, ale ako normalny clovek. vyssie som napisal, ze verim, ze sa s tym da za 8-8.5l jazdit ak sa clovek posnazi.

takze nemam ziadnu napriemernu spotrebu, ale spotrebu zodpovedajucu aktualnym podmienkam aj faktu, ze som vyskusal, co sa da z toho auta vytlacit (predpokladam tak +0.2l do spotreby, nic viac) a potom uz sa boli jazdy iba normalnym stylom. ak si myslis, ze redaktor jazdil tou fiestou ecodriving, tak sa mylis.

mimochodom, ked uz si v svojom prispevku potvrdil moje slova, ze v spotrebe moze byt rozdiel okolo 1.5 litra, co teda nie je maly rozdiel, nevidim dovod sa k tejto teme viac vracat. :-)
18. 1. 2013 17:11
Re: Spotreba
Nemáš průměrnou spotřebu, ale s průměrnou spotřebou porovnáváš (tvých městských, zimních, dynamických 9,4 versus 6-7 litrů Fiesty, která je v podstatě kombinací). Prostě mi vadí to, žes vzal svůj extrém, porovnal jej s průměrem a udělal z toho průměr pro oba motory pro všechny řidiče. Rozumíš mi? Nehádám se o tom, že EB je znatelně úspornější, to bezesporu je a o dost, tohle se Fordu hodně povedlo. Jen když budeš někomu tvrdit, že 1,0EB je o 2-3 litry úspornější než 1.6, tak je to nesmysl. Takhle to bude fungovat jen u tebe (a málo jiných lidí a vůbec, kdo ví kolik by ta Fiesta žrala, kdybys ji řídil ty), ale u většiny lidí bude ten rozdíl "jen" kolem litru. Což je super, ale rozhodně to není skoro o třetinu méně, jak se ti zdá.
18. 1. 2013 21:25
Re: Spotreba
Potvrdzujem, ze s FF2 1.6 16v pri tychto teplotach a neustalych zapchach a pri kratsich cestach po meste nie je 9-10 l/100km ziadny problem. A nemusis ani jazdit rally...
24. 3. 2013 14:01
Re: Spotreba
Mam FFII HB 1,6/100k rv2007 od roku 2007.
Letna spotreba do roku 2011 7,1ltr/100km, zimna 7,4ltr/100km. Pracujem v BA, zijem v PK. Po roku 2011 spotreba stupla - fokusik chvilu vozil manzelku a dvojicky stavia dom (vozik, castejsie kratke trasy po meste, sem tam 300 kil cementu) - v lete spotreba 7,5, v zime 8.
Kazde jedno tankovanie poctivo zapisane v excelovskej tabulke.
Auticko ma najazdenych 140000km.
Ford asi nemal lepsi (rozumej spolahlivejsi a na servis najmenej narocny) motor v ponuke. Jedine neriesitelne nedostatky: chybajucich 100k na obiehanie, na dialnici 6tka a lepsie odhlucnenie. Zvysok sa da riesit.
A co sa tyka mojho sposobu jazdy - manzelka odmieta so mnou jazdit (hlavne v zatackach a v meste).
Avatar - Peto02
21. 1. 2013 14:31
Re: Spotreba
Tak to si mal fakt vysoku spotrebu. Ja mam tiez taku spotrebu ked jazdim v zime len po Bratislave a to mam s tym motorom natocene cez 200tis a 4st automatiku, ktora minimalne o 1 liter zvysuje spotrebu.
Mimo mesta nemam problem ist aj pod 6,5. PP ukazuje na 0,1l presnu spotrebu oproti plnemu dotankovaniu nadrze (obcas vylejem). Dialnicnou rychlostou (130 tacho) som mal vcera priemer 7l/100km, 3 ludia, kazdy s batozinou...
24. 3. 2013 11:03
Re: Spotreba
S 1,6 74 KW v Octavce jsem se v Praze nedostal přes 9 litrů dlouhodobé spotřeby ;-\. Běžně se pohybuji do 8 litrů. Na trase 15 km přes Prahu do práce se v zimě pohybuji na průměru 8 litrů. Chyba nebude v autě v motoru ale ve vás. Vám by tahle Fiesta sežrala očividně i spoďáry.
Avatar - Magnetofon
18. 1. 2013 13:22
Kto ma rozum
Kto ma rozum a potrebuje male rodinne auto si kupi novu Daciu Sandero s navigaciou a turbobenzinom. :yes:

Dacia nema konkurenciu.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Otrava
18. 1. 2013 13:44
Re: Kto ma rozum
To je pokus o ironii? A proč si jí nekoupí bez turba? :-)
Avatar - Katikakus
18. 1. 2013 14:07
Re: Kto ma rozum
Vymenil sis pasku, chlapce? Cekal jsem neco o nekalem importu... >:-[]
Avatar - Johny.Rico
18. 1. 2013 17:15
Re: Kto ma rozum
Bylo nebylo, za sedmero horami, za sedmero řekami...
Avatar - rohYpnol
18. 1. 2013 19:27
Re: Kto ma rozum
jsou tři kategorie intelektu:
1) bůh nadělil
2) bůh nenadělil
3) Magnetofon >:-[]
18. 1. 2013 21:28
Re: Kto ma rozum
Preco Dacia? Ved zamestnava ludi v Maroku a nie Europanov!!! Jak bys take auto mohol potom kupit?
24. 3. 2013 11:34
Re: Kto ma rozum
Rumun není Evropan? :-! Ostatní značky zaměstnávají pouze evropany?
4. 4. 2015 15:55
Re: Kto ma rozum
Anebo Mercedes-Benz A. Jinak nic proti Dacii nemám, jsou za tu cenu celkem fajn, ale srovnávejme srovnatelné.
Avatar - qwert88
18. 1. 2013 13:50
Fiesta pěkné auťásko
Po faceliftu ještě hezčí,ale za cenu s touto motorizací jsou už již dospělejší auta nižší střdní třídy.Navíc problém bych viděl i v typech karoserie,dnes už i v kategorii mini vozů jsou často k mání kombíky,v čele třeba Fabia kombi,Ibiza ST,Clio Grandtour,Peugeot 207SW,takže by asi nebylo od věci i z Fiesty udělat kombíka.Protože,kombíky mají u nás navrch,zvlaště pokuď je to jako jedinné auto do rodiny.Tyto malé hatche jsou spíše volbou pro mladé řidiče,nebo pro důchodce,pro ženy,jako druhá auta,proto jejich prodeje asi nejsou zas takové jaké by mohli,ikdyž pravdou je,že Fiesta se zrovna docela prodává.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Nerez
18. 1. 2013 14:02
Re: Fiesta pěkné auťásko
Já zase musím říct, že jak se mi předfaceliftový model líbil, tenhle se mi nelíbí ani za mák 8-s
Tohle malé turbíčko bych taky nutně mít nemusel, daleko zajímavější by pro mě byla 1.4 71kW, ale nejsem si teď jistý, jestli je stále v nabídce. Protože za tu cenu mi tonto ten motor nenabídne o tolik víc, než stará dobrá atmosféra :-)
Avatar - Atlis
18. 1. 2013 14:04
Re: Fiesta pěkné auťásko
poviem ti, ze ked som videl fiestu po fl nazivo, tak mi tiez nepasovala. ale vosiel som do predajne a videl som vedla seba novu aj staru a na moje prekvapenie, tak pred fl vyzerala straaaasne zastaralo. takze si na nu bude asi treba zvyknut a bude to fajn :-)
Avatar - qwert88
18. 1. 2013 15:52
Re: Fiesta pěkné auťásko
Ten vzhled každému vyhovuje jinak,souhlasím,před faceliftem ze předu vypadala jako Focus první generace.
23. 1. 2013 13:50
Re: Fiesta pěkné auťásko
A v ktorej predajni v BA ju maju ? Lebo na webe ma Ford stale cenniky tej starej.
Avatar - qwert88
18. 1. 2013 15:51
Re: Fiesta pěkné auťásko
Souhlasím ten motor je drahý a do takového prcka bude stejně lepší atmosféra.
4. 4. 2015 16:05
Re: Fiesta pěkné auťásko
Myslím, že jste to řekl dobře s tou střední třídou. Jinak ty minikombi... Fabia kombi má tradici. Clio Grandtour vypadá dobře. Ale přesto jsou to takové znásilněné ani ryba ani rak, což se většinou projevuje na jízdních vlastnostech. Do kufru stejně moc nedáte a ženám už se bude parkovat blbě. Pokud chcete vozit rodinu a není zrovna akce na Ford Focus, doporučuji radši ukecat slevu za Citroena C4, nebo Renault Megane, ale ty minikombíky.... je to takové divné
18. 1. 2013 14:38
4 válec je stejně lepší
4 válec by jezdil stejně a se stejnou skutečnou spotřebou.(říkám skutečnou)
Rozbalit vlákno
0
18. 1. 2013 14:42
Fiesta vs Polo
premyslim o jednom z techto dvou aut, bohate mi staci maly vuz....ale porad se nemuzu zbavit pocitu, ze vyjma letargickeho motoru 1.4 v Polu na me prave toto auto pusobi podstatne hodnotneji a lepe postavene nez Fiesta, ktera na me naopak dela dojem lacineji postaveneho auta
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Nerez
18. 1. 2013 14:51
Re: Fiesta vs Polo
Ani s jedním neuděláš chybu ;-)
Avatar - qwert88
18. 1. 2013 16:04
Re: Fiesta vs Polo
Ještě je tu taky slušně vybavená Fabie za cenu Pola,pak není špatná Ibiza která se mi z trojlístku Polo,Fabie,Fiesta líbí nejvíc.Bohužel nemá tak kvalitní interiér,nebo aspoň nepůsobý tak hodnotně a bytelně jako ve Fabii či Polu.Nezapoměl bych ani na Opel Corsa,který vypadá dobře a má i slušné atmosferické motory,navíc ve předu je poměrně prostorná,skoro jako auto o třídu výš,navíc Opel má teď akce,stejně tak Seat a od škodovky se Fabia ve verzi champion pořídí taktéž.Je potřeba vyzkoušet,projet co vyhovuje a co se líbí.
Avatar - Atlis
18. 1. 2013 17:09
Re: Fiesta vs Polo
fabia posobi v interieri bytelne a hodnotne? no to asi nie. (no mozno monte carlo vyzera ako tak, ale to uz hovorime o inych cenach) corsa urcite neposobi vpredu ako auto o triedu vyssie, no teda jedine ze ju porovnavas s autami o triedu vyssie, vyrabanymi pred 10timi rokmi.

polo je samozrejme dobrou konkurenciou pre fiestu. fabia ma u nas z ekonomickych dovodov urcite velke plus za karoseriu kombi. velmi dobre je aj rio.
Avatar - Katikakus
18. 1. 2013 17:42
Re: Fiesta vs Polo
To s tou Fabii ma byt vtip, nebo to myslis vazne. Sedel jsi v ni nekdy? Podle toho, co pises, urcite ne. Hodnotny a bytelny interier soucasna Fabia urcite nema, to si pletes s nejakym jinym vozem.
Avatar - qwert88
19. 1. 2013 11:06
Re: Fiesta vs Polo
Samozřejmě jsem ve Fabii seděl,s tím hodnotným jsem to asi přehnal,ale chtěl jsem říct,že ani po 100000km v autě téměř nic nevrže,což se rozhodně třeba nedá říci o Peugeotu či Citroenu,tady se mnou jistě budete souhlasit.Takže asi takto jsem to myslel.JO a to Rio jsem zapoměl,zozhodně vypadá lépe než Hyundaj i20ka.
15. 2. 2013 21:25
Re: Fiesta vs Polo
Skus vyskušat novy SWIFT.Bez ohladu na velkost kufra vynikajuce auto z bezkonkurencnou vybavou za 10800eur.Spoterba kombinovana 5l a fantasticke jazdne vlastnosti a k tomu Japonska spolahlivosť
18. 1. 2013 15:25
Tragédie.
K čemu to? Je to malé, drahé, spotřebu to má obludnou, plné vychytávek na porouchání. Image faktor 0. Uniká mi smysl tohoto přibližovadla. ( Ještě je možná varianta, že Testéři neumí řídit a proto jim vychází taková spotřeba ).
Rozbalit vlákno
3
18. 1. 2013 21:30
Re: Tragédie.
Vaverka neumi testovat...

k cemu Fiesta? Ten podvozok je popi...fakt dobry!
Avatar - 3_diamanty
18. 1. 2013 22:23
Re: Tragédie.
pozeram ze ty si tester roku ;-) .... chytrakov ako ty je tu dost 8-s

tvrdit o niekom ze nieco nevie pritom toho cloveka nepoznat to je silne kafe 8-s
19. 1. 2013 15:27
Re: Tragédie.
Topper...si pozri aku ma spotrebu vacsi,tazsi a aerodynamicky horsi B-Max s tym motorom...a stavimsa,keby ten isty motor mal nalepku VW,v teste by si sa docital aspon o liter menej :-)

[odkaz]
18. 1. 2013 16:43
Jsem z minulého století
Já měl vždy auta ,kde spotřeba v TP šla lehce dosáhnout i v praxi. Ale to asi doba minulá >:-[]
Rozbalit vlákno
3
18. 1. 2013 17:35
Re: Jsem z minulého století
Jsem na tom stejně, a to jak s mým autem z roku 1997, tak i s novým autem z roku tuším 2009 nebo 2010, které jsem řídil cca 1000km (s jinými auty jsem nenajezdil větší počet km pro možnost vyvození závěru). Obojí ale byla benzinová atmosféra. Brzy budu kupovat něco novějšího (cca 2005), benzinová atmosféra, tak jsem zvědav, jak to bude tady se spotřebou.
19. 1. 2013 00:17
Re: Jsem z minulého století
Tak já jsem z tohoto století. Atmosférický benzín 2.4 z roku ´05 - spotřeba 16% pod udávanou v TP v provoze velmi blízkému 1/3 mixu. A tato spotřeba dosahována navíc 2 řidiči. Druhé auto, 2.5 přeplňovaný a těžce dodatečně vyhoněný benzín - spotřeba trvale 9% pod údaj v TP. Obě spotřeby průměr za 3 roky a najetých 50-60tkm.
Avatar - Atlis
20. 1. 2013 10:47
Re: Jsem z minulého století
tesnav, akurat si zabudol dopisat, ze jazdis vyrazne dochodcovskym stylom. co potvrdzuju tvoje slova v recenzii tvojeho ffii st :-)
18. 1. 2013 21:24
pneu
neviem co sa novinarom nepaci na podvozku, donesiem na oskusanie 17" 205/40 + Eibach -35/-35mm ? na 16" a stock podvozku to nasledne pride ako dost hupave a naklana sa to v kazdej zakrute, na 17" je to este celkom pohodlne vozenie :-! 120 konova Ti-VCT jazdena hlavne mesto a dialnice ma u mna dlhodobu spotrebu 6.9l (po 76k km), tych 2800 otacok pri 130kmh ale asi bude tichsich ako 3800 u atmosferickej 1.6tky...
Rozbalit vlákno
0
18. 1. 2013 23:36
dobrou noc
dobrou
Rozbalit vlákno
0
19. 1. 2013 05:34
Vědma???
Jsem snad vědmou, že se nedívám, kdo test psal a uhodnu to? Lukáši, ty zase bruslíš...projeď se někdy 3hvězdičkovým autem pořádně...
Kdybych ten litrovej tříválec nejel, kdyby jsi svoje pocity opět nevydával za normu...kdyby...
Rozbalit vlákno
0
19. 1. 2013 10:05
Tak nějak nevím, ve svém Swiftu jezdím za 6-7
se stejnou dynamikou a to mám styrý 1.3 MPI bez VVT a jiných "pokroků". Marně přemýšlím proč bych si měl koupit Fiestu s EcoBoostem.. :-|
Rozbalit vlákno
2
Avatar - rohYpnol
19. 1. 2013 11:41
Re: Tak nějak nevím, ve svém Swiftu jezdím za 6-7
třeba proto, že je značně větší a prostornější. Swift je opravdu malý. Tak malý, že je reálně velmi nepraktický, zkrátka vyloženě městské mini.
21. 1. 2013 09:42
Re: Tak nějak nevím, ve svém Swiftu jezdím za 6-7
Jenže se tu nebavíme o kufru, který mi za 5 let propvozu vždy dostačoval, ale o motoru a downsizingu.. ;-)
19. 1. 2013 11:27
Budoucnost je jistá
O dalším skvělém eurohujerském motoru 0,9 T 2 válec Fiat také není moc slyšet. Prý vás vrátí do 19 století. Pěkně se třepe a buší. >:-[] Hned jsem o 40 let mladší
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
19. 1. 2013 12:09
Designová (r)evoluce
Po technické stránce máme možnost s touto Fiestou nahlídnout do blízké CO2-free blízké budoucnosti. Bohužel, bohudík, ať si každý sám rozhodne.

Každopádně co se spotřeby týká, žádná sláva. Žádná sláva tím spíš, že když porovnám s tím, co umí koncern VW, tak toto opravdu není na vyznamenání. Golf s 1.2 TSI bude jezdit úsporněji, přitom je o třídu větší a přinejmenším stejně dynamický.

O spolehlivosti či nějakém poddimenzování 1.0 EB bych starosti neměl, Ford ho implantuje do všeho od Fiesty, přes B-Maxíka, Focus až do Mondea. Jó Mondeo s litrem, to bude opravdu zajímavý kousek... A to se mnozí vysmívali Superbu 1.4 TSI... Doba se zkrátka mění a žádá své.

Nová Fiesta nedopadla po vzheldové evoluci zle, první dojmy lowend Astona nejsou až tak aktuální. Přesto mi na Fiestu tento předek nesedí. Na nové Mondeo zkrátka nemá a působí zde trochu jako nevhodná plastika v důchodovém věku 8-s

Interiér v designu Alien bohužel zůstal, navíc přidal true color 8-s >:-[] ... barvy mi nevadí, koneckonců každý si může zvolit, ale základní tvar... I když z druhé strany - když se podíváme do nového Mondea, tak jsem za to vlastně rád >:-[] Senzorová tlačítka - to podle mě není krok správným směrem.

Suma sumárum - vcelku podařené omlazení. Sice na atraktivitě v mých očích příliš nepřidalo, na druhou stranu z technického hlediska máme možnost volby nového pojetí vs. osvědčené koncepce. Bohužel ale mám z Forda dlouhodobě pocit, že Evropu zkrátka hodil přes palubu. Sice se tomu nelze divit, ale sympatie si tím u mě rozhodně nezískává.
Rozbalit vlákno
5
19. 1. 2013 18:13
Re: Designová (r)evoluce
Vyvíjet auta jen pro Evropu je pro Ford asi drahé. Ale ty interiéry - to je opravdu hrůza, středová konzole připomíná designem 15 let starou čínskou hi-fi věž, co nejvíce různých tvarů na oúkor přehlednosti. Fiesta s litrem dává smysl, v Mondeu by to byl nepovedený vtip.
Avatar - rohYpnol
19. 1. 2013 19:00
Re: Designová (r)evoluce
Proč by to byl v Mondeu nepovedený vtip? Vždyť to BUDE u Mondea základní benzin.
19. 1. 2013 21:18
Re: Designová (r)evoluce
Bude ? Budoucnost znát nemůžeme, Ford se nakonec může rozhodnout jinak.
Avatar - rohYpnol
20. 1. 2013 11:33
Re: Designová (r)evoluce
Ford už se rozhodl ;-)
21. 1. 2013 08:59
Re: Designová (r)evoluce
Neboj..Ford Evropu pres palubu nehodil...uz proto, ze chysta a provadi modelovou ofenzivu....prijdou SUVecka..jako Ecosport, Edge (ikdyz ja bych tady radeji oficialne videl Explorera (v Brne nam jeden krasavec jezdi) , Nov aKuga prijela..Mondeo prijde taky..jen holt se spozdenim atd.

Spotreba taky neni tragicka...je to jako se vsim..pokud budu s dieslem litat do max otacek (4-4,5) tak taky zacne zrat...a navic kdyz si vezmu kolik zerou zrali tehdejsi 1,6 100 konu...tak v prumeru kolikrat za 9l/100km v testech.

Me spise stve, ze sice je One Ford, ale proc v USA maji ve FOcusu 8mi palcovou obrazovku , to stejne ma nove ted Fiesta (tam je to oneco mene) Kdy hned ten interier vypada jinak, luxusneji a nepretlacitkovane.

Dalsi vec, proc ma mit nove Mondeo pohon 4x4 v Evrope jen k dieslu?? Kdyz vime, z ekonkurence to ma i k benzinu...a proc to v USA jde? ..naopak proc v USA nenabizeji diesly, kdyz to konkurence dela.

Proc ma nova Kufa v USA 2,0EB a tady je max 1,6 EB ...navic jen s automatem.

Proc neudelaji pro 1,0 EB dvojspojku...ale cpou to ve spojeni s postarsim 1,6l

atd >:D
19. 1. 2013 14:26
Doba ne
Doba se nemění,jen lidé blbnou(za peníze)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
19. 1. 2013 16:19
Ergonomický prohřešek
dát tlačítko zamknutí vozu těsně velde výstražných varovných světel... 8-s 8-s 8-s
[odkaz]
kdo toto vymyslel... dojde k nehodě a já se omylem místo sepnutí varovných světel ve voze naopak zamknu... :no:
Vím, kdo takto rozhodl - designér... výstražné blikače mají být ihned po ruce, velký, výrazný a bez rizika přehmatu.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Atlis
19. 1. 2013 16:55
Re: Ergonomický prohřešek
pri panickom brzdeni sa zapina vystrazne automaticky, takze nemusis na nic hrabat. ja to tak mam vo focuse tiez a nikdy sa mi nestalo, ze by som hrabol na zamykanie...
Avatar - rohYpnol
19. 1. 2013 17:49
Re: Ergonomický prohřešek
samozřejmě, ale o to přeci vůbec nejde. Např. dojíždím na dálnici stojící kolonu a nebrzdím nutně krizově. Nebo to nedej bože prostě rozmydlím do škarpy...jistě, teoreticky se při aktivaci airbagů asi zapnou také automaticky, ale třeba taky ne. Je to jeden z nejdůležitějších spínačů, který bych měl být schopen zapnout neomylně poslepu během 0,5 vteřiny!
Avatar - Atlis
19. 1. 2013 20:50
Re: Ergonomický prohřešek
v skarpe ti uz bude jedno, ci sa ti zapnu ci nie :-) pouzivam indexy casto, fakt je to prkotina, ktoru nie je dovod riesit. zvysok je muscle memory ;)
20. 1. 2013 10:21
Re: Ergonomický prohřešek
Když už, tak bych spíš kritizoval velikost, popřípadě umístění. A musíš trénovat. Viděl jsi, jak vypadá u Porsche, třeba v Panameře? To je teprve chuťovka. Nehledě na ergonomii, v krizové situaci se věnuji řízení a výstražné stejně nedám. No a třeba na té dálnici to zvládnu i s malým a celkem schovaným tlačítkem.
20. 1. 2013 10:14
Re: Ergonomický prohřešek
Stejně to dělá například BMW (byť jsou tlačítka o něco větší a tahle dvojice je osamocená, takže je jednodušší je poslepu trefit). Stačí si pamatovat, jestli máš mačkat "nahoře", nebo "dole".
19. 1. 2013 16:48
Kdo nebourá
ten je vysmátý. Nějaké tlačítko mně fakt nesere. >:-[]
Rozbalit vlákno
0
19. 1. 2013 18:28
Problém téhle Fiesty
Problém téhle Fiesty je v tom, že dnes za malé auto nikdo nedá 350 tisíc. Úspěch to může mít jen někde ve Velké Británii nebo v Německu, kde je tržní pozice Fiesty lepší.
Překvapilo mě, že spotřeba je stejná ve městě, mimo město i na dálnici. Celkově vzato 6-7 litrů hodně, vzhledem k papírovým údajům. Ale novináři tomu dávají větší "záhul" než běžný člověk.
Rozbalit vlákno
4
19. 1. 2013 19:39
Re: Problém téhle Fiesty
Nejprodávanější je samozřejmě verze se základní atmo 1,25. Tento motor je spíše fo FoFo.
19. 1. 2013 21:19
Re: Problém téhle Fiesty
Ano, tak jsem to myslel.
Avatar - Atlis
20. 1. 2013 10:51
Re: Problém téhle Fiesty
Preco myslis? Ja mam akurat v plane kupit Fiestu ako druhe auto do rodiny za podobne peniaze. Ano viem, ze za to mozem mat dve Dacie. Ale nechcem. A nechcem ani Rapid so svihadlami vzadu s motorom 1.2 a 500l kufrom.
20. 1. 2013 11:11
Re: Problém téhle Fiesty
Stačí se podívat na české silnice ... malá auta mají většinou slabší motory a nižší výbavu, akorát Škodovka dokáže prodat dražší verze Fabií, ale jde spíše o dieselové služebáky. Výjimky se samozřejmě najdou, ty jsi jedna z nich. Já tohle "nestandardní" chování velmi vítám, díky tomu je svět aut rozmanitější ... konec konců mám taky malé auto v jedné z nejvyšších specifikací a bez lidí jako ty bych si ho nemohl ojeté koupit.
19. 1. 2013 22:20
:-)
Malý turbomotor při klidné jízdě palivo neuspoří >:-[] K čemu tedy je?? :no:
Rozbalit vlákno
0
20. 1. 2013 20:14
Pro porovnání
Vida, jak se pohledy na jedno auto mohou lišit: [odkaz]
Rozbalit vlákno
1
21. 1. 2013 09:06
Re: Pro porovnání
asi tak....vlastně je Fiesta skvele auto..jen nema v mistnich koncinach znacek v podobe VW. Interier se nekomu libi nekomu ne..navic by to nebylo druhe nejprodavanejsi auto v cele Evrope.

A samozrejme 1,2Tsi jezdi za polovic a dvakrat rychleji :D...t.eda pokud zrovna nema upadnute rozvody nebo remen nebo co se jim tam .....kazi? >:D
21. 1. 2013 09:37
Tohle si denně zpívejte
Chvalme radost, dceru ráje,
jiskru božskou, krásu krás,
radost, pramen svatý chvalme,
vítá v blaha říši nás.

Její kouzlo spojí znovu,
co rozdělil přísný čas,
stávají se z lidí bratři,
kde radosti hřímá hlas.

Nad radost nic v světě není, budiž zdráva,radosti!
Vstupujeme opojeni ve tvé krásné království.
Tvoje kouzlo spojí s klidem, to co kletba rozetla.Bratry budou všichni lidé kde tvé něžné křídlo vlá
Rozbalit vlákno
2
21. 1. 2013 11:00
Re: Tohle si denně zpívejte
Tak tohle vysvětluje, ve spojitosti s tebou, úplně všechno...
21. 1. 2013 13:03
Re: Tohle si denně zpívejte
To je hymna Evropské kundie. To EK vám nutí přeplňované minimotory k * :-) A vy se ještě radujete. Hlavně radostně,radostně,budovat ráj na zemi. I kdyby na chleba nebylo >:D
21. 1. 2013 11:23
hodnocení 3 hvezdy--?!?
..jeste jedna vec..a to hodnoceni 3mi hvezdickami....neni totrosku malo? Ktere z aut v teto kategorii jsou o tolik lepší, že budou mít 4 nebo 5 hvezd????
Rozbalit vlákno
7
21. 1. 2013 11:24
Re: hodnocení 3 hvezdy--?!?
To by mě taky zajímalo...
Avatar - Atlis
21. 1. 2013 12:02
Re: hodnocení 3 hvezdy--?!?
vw polo 4*, fabia 5* - to je hadam jasne nie? >:-[]
22. 1. 2013 19:23
Re: hodnocení 3 hvezdy--?!?
to až nová generace Fabky...a ta rovnou bude mít 5,5 z 5ti možných :-)
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
21. 1. 2013 12:59
Re: hodnocení 3 hvezdy--?!?
Vhodnými kandidáty na vysoké hodnocení jsou třeba Polo, A1 nebo Kia Rion
21. 1. 2013 15:34
Re: hodnocení 3 hvezdy--?!?
Naštěstí to každý vidí jinak: [odkaz] vs. [odkaz]
21. 1. 2013 15:54
Re: hodnocení 3 hvezdy--?!?
asi tak..jiny kraj jiny mrav :-) jiny sponzor >:D
21. 1. 2013 15:52
Re: hodnocení 3 hvezdy--?!?
to je jako vtip? :-)
21. 1. 2013 16:10
74 kW vs. 92 kW
V článku píšete "Nejmenší z EcoBoostů už není žádnou neznámou. Důkladně jsme ho prověřili ve větším Focusu, s Fiestou má dle očekávání o poznání lehčí práci." Pokud je mi známo, do focusu 1.0 EB slabší verzi 74 kW nedodávají - alespoň ne u nás. Myslel jsem tedy, podle vašeho zasvědceného hodnocení a porovnání s focusem, že jste měli k testu fiestu 92 kW, ale na konci z tabulky vyplývá, že jste měli opravdu slabší 74 kW. Tak jak to tedy vlastně je a co vlastně srovnáváte?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
22. 1. 2013 12:16
Re: 74 kW vs. 92 kW
Konstrukce těch dvou motorů je identická, liší se jen naladění ve vyšších otáčkách (a u Focusu i počet stupňů v převodovce). Mimochodem, obě auta srovnávám jen pro zajímavost a jen ohledně zvukového projevu a spotřeby, na to nemá konkrétní výkonová verze výrazný vliv.
23. 1. 2013 18:58
Pozor na společnost Ford Rašino
Chtěl bych varovat všechny, kteří uvažují, že si koupí automobil u společnosti Ford Rašino, poskytuje velmi špatný servis a přijímací technici jsou nepříjemní. Situaci jsem vyřešil tím, že navštěvuje servis Atoma, není to žádný zázrak, ale s Ford Rašino se nedá srovnat.
Rozbalit vlákno
0
24. 3. 2013 09:36
Pan Vaverka,
nechcete sa uz venovat len testovaniu koncernu? Akosi sa tazko citaju tie vase testy inych ako koncernovych aut, tazko uverit tym vasim vetam. Chvalospevy koncernu su skor uveritelne.
Rozbalit vlákno
1
24. 3. 2013 11:11
Re: Pan Vaverka,
Nemyslím si že se dá těžko věřit tomu že Ford zase něco podělal :-! . Nevěřil bych spíš opaku.
24. 3. 2013 11:09
Jsem zvědavý
Na to jak budou tyto motory vypadat třeba po 30 tkm. Ford uměl stěží udělat atmosféru s malým obsahem. Dobré benzínové motory byli 2,0 a výš. Nafty naposledy TDDi. Popisovaná charakteristika motoru v testované Fiestě je k pláči.
Rozbalit vlákno
0