V stredu som po troch dnoch vratil nahradne auto - Ford Focus 1.6 100k Ambiente. Auto bolo z roku 2011, najazdenych malo 14tis km a bolo uplne hole. Manualna klima, 15" plechace, radio Ford, svihadla v zadu - nic vic... najazdil som nim presne 138km, auto zozralo 13.01l benzinu, cize spotreba vysla 9.4l/100km. A to vsetko pri pomerne dynamickej jazde mestom velkosti Bratislavy, kde su zapchy na dennom poriadku a teploty teraz oscilovali od -3 do -10C.
A teraz si poviete, na co sem pletiem FFII, ved Fiesta je predsa mensia, lahsia... chyba lavky. FFII v tej zakladnej vybave, s motorom 1.6 100k vazi 1174kg, cize asi tolko, kolko testovana Fiesta. Ak vam teda Fiesta v teste zrala 6-7 litrov, tak to sa, drahy Pan autor testu, zazraky deju, pretoze rozdiel v spotrebe na urovni baj vocko 2-3l je docela poriadna pecka.
Jo a mimochodom. 1.6 77kW nie je Ti-VCT. Ti-VCT vo Fieste bol iba motor 1.6 88kW/120k.
otazna bude spolahlivost takehoto "zazracneho" motora po nejakych 6 tich - 7mych rokoch denno dennej prevadzky.... napr taka necakana porucha turba a cena za jeho opravu moze lahko sposobit ze z usetrenej spotreby nebude po par rokoch nic... ak sa ale ukaze ze spolahlivost je ok .... tak klobuk dole :yes:
je pravda ze klasicka atmosfera zerie viac ale zase clovek sa nemusi bat ze kde a kedy mu nieco prdne... taka 1,6tka 75KW zo starej octavky je nesmrtelny motor... a mozno zerie ako svina ale ten pocit istoty je na nezaplatenie :yes:
Zivotnost toho motoru Ford uvadza na 350tis km. Aj keby kecali a bola by 200tis km, tak pri priemernom rocnom najazde aky take auta robia - okolo 15tis km, za 6-7r bude mat to auto najazdene 100tis. km. Cize ziaden problem. Aj keby s tym niekto jazdil rocne 30tis, tak sa za taky cas dostane na 200tis. km.
ano mas pravdu... vyzera to v pohode.... horsie to ale bude s predajom.... kupovat jazdene auto s turbom bude vacsia sranda pre kupujuceho ako bezna atmosfera.....
zacinam si zvykat na turba..... ved coskoro to tu bude same turbo .... nic nenarobime ;-):yes:
inak s tymi obavami o kupovani aut z druhej ruky - to je problem strednej europy - u nas sa predavaju auta s naletom kolo 350tis ako auta so 150tis km. potom sa niet divit, ze sa niekomu cosi posere a narieka, ze auto je napikacu, lebo sa nedozije ani 150tis km. houbeles. prvy majitel nalieta 100tis., predajca to stiahne na 50tis, lebo je auto zachovale, druhy nalieta dalsich 100tis, ale stiahne to na stofku a uz mame hotovy problem...
ja osobne som predaval svoj avensis d-4d ked mal najazdene 180tis km, auto ma teraz nejakych 220 a nic mu nie je. ma pekny lak, velmi zachovaly interier, motoricky bez jedineho problemu, ziadna hrdza. a ma uz 7 rokov. ak ho chalan, ktory ho odo mna kupil preda, predpokladam, ze sa dostane do ruk nejakeho bazaru, ktory z neho spravi bez mihnutia oka auto s najazdom nieco vyse 100tis. a blbec ho kupi.
Zajímavé...leda že by byla nějak přiškrcená emisními limity nebo šlo o cihlu na plynu, ale pokud jde o tu 100k 1.6ku, co se montovala i do FII, tak s tou mám zkušenosti ve vyšším a těžším prvním C-Maxu. Dlouhodobá spotřeba 8l. A to měl na kontě i velké procento krátkých jízd (do 10ti km) a delších jízd v plném obsazení a nákladem v kufru.., ale je fakt, že spíše defenzivním stylem.
1.6 v ffii nie je priskrtena euro5, na plyn v nizkych otackach reaguje lepsie ako moj 1.6eb. v tom problem nevidim. jazdil som iba v meste, mimo mesto by samozrejme spotreba klesla na uroven pod 7l, o tom niet pochyb.
Jenže nikde není psáno, že redaktoři s tím autem při spotřebě 6-7 litrů jezdili dynamicky. Vím, jak turba při zátěži žerou, takže bych tipoval, že s tím jezdili spíše na pohodu. Klidně se může stát, že kdyby s tím jezdili jako ty, mohly by ty spotřeby být + - stejné.
no ja som s tym motorom nejazdil na zelezo. ano, svihol som si to parkrat k obmedzovacu, ale inak uplne take iste jazdenie ako s mojim ffiii 1.6eb, s ktorym mam dlhodobu spotrebu 7.7l...
Jasně, chápu. Ale víš jak to je, když sedneš do novýho auta. Chce se to s ním trochu sžít. Myslíš, že kdybys toho dvojkovýho Focuse měl třeba na měsíc, že by spotřeba o něco neklesla?
no ja nejak so s zivanim sa s autami problem nemam, ale urcite by ta spotreba bola nizsia, ak by som jazdil uplne pianko a teploty by byli vyssie. realne by som to vsak na menej ako 8-8.5l nevidel. co potvrdzuju aj skusenosti znamych, ktori maju ffii s tym motorom a dokonca aj na spritmonitore je taka priemerka najcastejsie uvadzana... ecoboost ma teda aj tak prevahu nejaky ten liter, liter aj pol, co nie je malo.
V tomto Ti dám za pravdu. Sám môžem porovnávať dve autá rovnakej kategórie, s rovnakým výkonom. Vlastnil som C-Max 1,6 100k, ktorého priemerka bola 8,5. V meste to pod 8,5 nešlo, diaľnica tiež 8,5 okresky 6,5-7, svižné tempo opäť atakovalo skoro 8,0l.Je pravda, že nejazdím najpomalšie.
Súčasný turbobenzín jazdí o liter menej. S turbobenzínom sa dá jazdiť oproti atmosfére určite z nižšou spotrebou, no samozrejme, keď na to pritlačíš spotreba porastie. No z vlastnej skúsenosti do priemerky tej atmosféry, no jednoznačne z lepším pocitom jazdy.
Já mám u Fabie stejnou zkušenost, zhruba litr ... na krátké trasy a ve městě o něco víc, na dálnici míň. Problém vidím v tom, že neznalý zákazník na základě normovaných spotřeb čeká daleko větší snížení spotřeby. Třeba zrovna ten třáválcový Ecoboost ... nejen že na spritmonitoru není jediný uživatel Focusu, který by se dokázal přiblížit k těm proklamovaným 5 litrům, ale nenašel jsem tam nikoho, kdo by se alespoň při jednom tankování na tuto hodnotu dostal.
No, jen si nejsem moc jist, zda dynamická jízda Bratislavou je totéž co dálnice, mimo město i město (je pravda, že 6-7 litrů ve městě je slušné, otázkou je, jaké teploty a jaké zácpy měli redaktoři v testu - to mohly být naprosto jiné podmínky, přestože to oba hodnotíte jako "město"). Např. kamarád má přesně toho Focuse 1,6/74kW, dokonce v kombíku a těch 9,4 litru mu to nežere ani v plynu, natož v benzinu.
Můžeme to vzít i opačně, já třeba řídil plně naloženou Kiu Ceed 1,4, která se v testech většinou pohybuje kolem 7 litrů (na SM má průměr 7,5 litru) a jezdil jsem s tím lehce nad 5 litrů... protože k tomu byly dobré podmínky, a to to byl částečně dálniční, kousek městký a především mimoměstský provoz. Kamarád se s tím horko těžko dostával pod šest. Ono je to hodně i o řidiči.
To máš sice pravdu, na věci to ale moc nemění, je jedno jak se to město jmenuje, jde o to "velké" město. Prostě jsi vzal svůj šílený styl a normální styl jízdy redaktorů, tam je pak rozdíl pochopitelně vysoký. To, že jsou Ecoboosty jedny z nejpovedenějších turbomotorů rozhodně nezpochybňuji, jde o jednu z ukázek, kde downsizing skutečně funguje. Jen si myslím, že ve tvých rukou by ta Fiesta nejezdila za 6-7 litrů, ale spíše kolem těch osmi.
napisal som vyssie, ze svojim focusom 1.6 Ecoboost 150k jazdim priemerne za 7.7 litra, takze nevidim dovod, preco by v moich rukach mala fiesta jazdit za 8 litrov. Ecoboostom jazdim dlhe trasy za 5.5-6l, mesto za 8.5l maximalne. to sa ti zda ako sialeny styl jazdy? ano, viem autu slapnut na krk, ale zvycajne jazdim skor efektivne/dynamicky niez ako dochodca. ale uz vobec nie ako sialenec. 1.6i jednoducho zobrala 9.4l, znami s tym motorom jazdia priemerne za 8.5l, takze ak fiesta v kombinacke jazdi za 7l, je to nizsia spotreba ako u tej 1.6. chapeme sa?
Tys tu mluvil o výrazně dynamickém způsobu jízdy s Focusem, točením do omezovače... z toho vycházím. Co se týče té atmosférické 1,6ky, tys s tím jezdil za 9,4, tvůj známý s tím jezdí za 8,5 litru, na SM je průměrná spotřeba 7,7, můj známý s tím na benzin jezdil velmi lehce nad 7, tedy stejně jak ta Fiesta. Je to i o řidiči, ne jen o autě.
Dále si uvědom, že pro stejně dynamickou jízdu jako máš s 1.6EB musíš Fiestě 1.0EB šlapat o něco více na krk, tudíž není až tolik důvodů, aby to žralo nějak znatelně méně, pokud vůbec. Navíc já potvrdil, že EB je úspornější atmosféra, takže tvá poslední věta je docela mimo, uznávám to, tak co mi vytýkáš? Jen tvrdím, že ten rozdíl není tvých 2-3 litrů, ale u většiny lidí to bude tak 1-1,5 litru (což, uznejme, také není málo). Ostatně měření na SpritMonitoru jsou ještě s menšími rozdíly, 1,0EB ve Focusu III je proti atmosférické 1.6ce úspornější "jen" o 0,8 litru.
Pokud vezmeme tu 1.6/74kW, tak na SM je cca 500 Focusů a asi jen 25 z nich má kombinaci nad 9,4 litru (průměr všech je 7,7). Je tedy vidět, že jsi jeden z těch, kteří mají výrazně nadprůměrnou spotřebu. U 1.6EB jsi už jen v lehkém nadprůměru (průměr 7,6), tvému jízdnímu stylu prostě charakter Ecoboostu vyhovuje, ale nedělal bych z toho všeobecné závěry, a to je to, co mi vadí. Jak je vidět, obecně 1,6/74kW jezdí za 7.7, 1.6EB/110kW za 7.6, u tebe je to 9.4/7.7. Pro tebe je jednoznačně výhodnější Ecoboost.
Třeba můj kamarád měl totéž auto co já, se stejným objemem, jen v naftě s o třetinu nižším výkonem. Rozdíl našich spotřeb je 0,4 litru!, přitom běžně (na SM) je to 1,5 litru. Také netvrdím, že ten nafťák žere jak urvaný (což je ale částečně pravda, byl to dost nepovedený motor) na základě tohoto jednoho pozorování. Oba máme jednoduše výrazně jiný styl jízdy a tomu jeho ta nafta očividně nesedla, zatímco mě sednul ten benzin.
co furt riesies? SM udava priemerku 7.7+ a v tom je samozrejme aj velky podiel jazdy mimo mesto. ja som jazdil IBA v meste. 2-3 vylety k obmedzovacu nezodvihnu spotrebu o 1 liter. na spotrebu mali vplyv nizsie teploty, hustota premavky a aj fakt, ze nejazdim ako ecodriver, ale ako normalny clovek. vyssie som napisal, ze verim, ze sa s tym da za 8-8.5l jazdit ak sa clovek posnazi.
takze nemam ziadnu napriemernu spotrebu, ale spotrebu zodpovedajucu aktualnym podmienkam aj faktu, ze som vyskusal, co sa da z toho auta vytlacit (predpokladam tak +0.2l do spotreby, nic viac) a potom uz sa boli jazdy iba normalnym stylom. ak si myslis, ze redaktor jazdil tou fiestou ecodriving, tak sa mylis.
mimochodom, ked uz si v svojom prispevku potvrdil moje slova, ze v spotrebe moze byt rozdiel okolo 1.5 litra, co teda nie je maly rozdiel, nevidim dovod sa k tejto teme viac vracat. :-)
Nemáš průměrnou spotřebu, ale s průměrnou spotřebou porovnáváš (tvých městských, zimních, dynamických 9,4 versus 6-7 litrů Fiesty, která je v podstatě kombinací). Prostě mi vadí to, žes vzal svůj extrém, porovnal jej s průměrem a udělal z toho průměr pro oba motory pro všechny řidiče. Rozumíš mi? Nehádám se o tom, že EB je znatelně úspornější, to bezesporu je a o dost, tohle se Fordu hodně povedlo. Jen když budeš někomu tvrdit, že 1,0EB je o 2-3 litry úspornější než 1.6, tak je to nesmysl. Takhle to bude fungovat jen u tebe (a málo jiných lidí a vůbec, kdo ví kolik by ta Fiesta žrala, kdybys ji řídil ty), ale u většiny lidí bude ten rozdíl "jen" kolem litru. Což je super, ale rozhodně to není skoro o třetinu méně, jak se ti zdá.
Potvrdzujem, ze s FF2 1.6 16v pri tychto teplotach a neustalych zapchach a pri kratsich cestach po meste nie je 9-10 l/100km ziadny problem. A nemusis ani jazdit rally...
Mam FFII HB 1,6/100k rv2007 od roku 2007.
Letna spotreba do roku 2011 7,1ltr/100km, zimna 7,4ltr/100km. Pracujem v BA, zijem v PK. Po roku 2011 spotreba stupla - fokusik chvilu vozil manzelku a dvojicky stavia dom (vozik, castejsie kratke trasy po meste, sem tam 300 kil cementu) - v lete spotreba 7,5, v zime 8.
Kazde jedno tankovanie poctivo zapisane v excelovskej tabulke.
Auticko ma najazdenych 140000km.
Ford asi nemal lepsi (rozumej spolahlivejsi a na servis najmenej narocny) motor v ponuke. Jedine neriesitelne nedostatky: chybajucich 100k na obiehanie, na dialnici 6tka a lepsie odhlucnenie. Zvysok sa da riesit.
A co sa tyka mojho sposobu jazdy - manzelka odmieta so mnou jazdit (hlavne v zatackach a v meste).
Tak to si mal fakt vysoku spotrebu. Ja mam tiez taku spotrebu ked jazdim v zime len po Bratislave a to mam s tym motorom natocene cez 200tis a 4st automatiku, ktora minimalne o 1 liter zvysuje spotrebu.
Mimo mesta nemam problem ist aj pod 6,5. PP ukazuje na 0,1l presnu spotrebu oproti plnemu dotankovaniu nadrze (obcas vylejem). Dialnicnou rychlostou (130 tacho) som mal vcera priemer 7l/100km, 3 ludia, kazdy s batozinou...
S 1,6 74 KW v Octavce jsem se v Praze nedostal přes 9 litrů dlouhodobé spotřeby ;-\. Běžně se pohybuji do 8 litrů. Na trase 15 km přes Prahu do práce se v zimě pohybuji na průměru 8 litrů. Chyba nebude v autě v motoru ale ve vás. Vám by tahle Fiesta sežrala očividně i spoďáry.
Po faceliftu ještě hezčí,ale za cenu s touto motorizací jsou už již dospělejší auta nižší střdní třídy.Navíc problém bych viděl i v typech karoserie,dnes už i v kategorii mini vozů jsou často k mání kombíky,v čele třeba Fabia kombi,Ibiza ST,Clio Grandtour,Peugeot 207SW,takže by asi nebylo od věci i z Fiesty udělat kombíka.Protože,kombíky mají u nás navrch,zvlaště pokuď je to jako jedinné auto do rodiny.Tyto malé hatche jsou spíše volbou pro mladé řidiče,nebo pro důchodce,pro ženy,jako druhá auta,proto jejich prodeje asi nejsou zas takové jaké by mohli,ikdyž pravdou je,že Fiesta se zrovna docela prodává.
Já zase musím říct, že jak se mi předfaceliftový model líbil, tenhle se mi nelíbí ani za mák 8-s
Tohle malé turbíčko bych taky nutně mít nemusel, daleko zajímavější by pro mě byla 1.4 71kW, ale nejsem si teď jistý, jestli je stále v nabídce. Protože za tu cenu mi tonto ten motor nenabídne o tolik víc, než stará dobrá atmosféra :-)
poviem ti, ze ked som videl fiestu po fl nazivo, tak mi tiez nepasovala. ale vosiel som do predajne a videl som vedla seba novu aj staru a na moje prekvapenie, tak pred fl vyzerala straaaasne zastaralo. takze si na nu bude asi treba zvyknut a bude to fajn :-)
Myslím, že jste to řekl dobře s tou střední třídou. Jinak ty minikombi... Fabia kombi má tradici. Clio Grandtour vypadá dobře. Ale přesto jsou to takové znásilněné ani ryba ani rak, což se většinou projevuje na jízdních vlastnostech. Do kufru stejně moc nedáte a ženám už se bude parkovat blbě. Pokud chcete vozit rodinu a není zrovna akce na Ford Focus, doporučuji radši ukecat slevu za Citroena C4, nebo Renault Megane, ale ty minikombíky.... je to takové divné
premyslim o jednom z techto dvou aut, bohate mi staci maly vuz....ale porad se nemuzu zbavit pocitu, ze vyjma letargickeho motoru 1.4 v Polu na me prave toto auto pusobi podstatne hodnotneji a lepe postavene nez Fiesta, ktera na me naopak dela dojem lacineji postaveneho auta
Ještě je tu taky slušně vybavená Fabie za cenu Pola,pak není špatná Ibiza která se mi z trojlístku Polo,Fabie,Fiesta líbí nejvíc.Bohužel nemá tak kvalitní interiér,nebo aspoň nepůsobý tak hodnotně a bytelně jako ve Fabii či Polu.Nezapoměl bych ani na Opel Corsa,který vypadá dobře a má i slušné atmosferické motory,navíc ve předu je poměrně prostorná,skoro jako auto o třídu výš,navíc Opel má teď akce,stejně tak Seat a od škodovky se Fabia ve verzi champion pořídí taktéž.Je potřeba vyzkoušet,projet co vyhovuje a co se líbí.
fabia posobi v interieri bytelne a hodnotne? no to asi nie. (no mozno monte carlo vyzera ako tak, ale to uz hovorime o inych cenach) corsa urcite neposobi vpredu ako auto o triedu vyssie, no teda jedine ze ju porovnavas s autami o triedu vyssie, vyrabanymi pred 10timi rokmi.
polo je samozrejme dobrou konkurenciou pre fiestu. fabia ma u nas z ekonomickych dovodov urcite velke plus za karoseriu kombi. velmi dobre je aj rio.
To s tou Fabii ma byt vtip, nebo to myslis vazne. Sedel jsi v ni nekdy? Podle toho, co pises, urcite ne. Hodnotny a bytelny interier soucasna Fabia urcite nema, to si pletes s nejakym jinym vozem.
Samozřejmě jsem ve Fabii seděl,s tím hodnotným jsem to asi přehnal,ale chtěl jsem říct,že ani po 100000km v autě téměř nic nevrže,což se rozhodně třeba nedá říci o Peugeotu či Citroenu,tady se mnou jistě budete souhlasit.Takže asi takto jsem to myslel.JO a to Rio jsem zapoměl,zozhodně vypadá lépe než Hyundaj i20ka.
Skus vyskušat novy SWIFT.Bez ohladu na velkost kufra vynikajuce auto z bezkonkurencnou vybavou za 10800eur.Spoterba kombinovana 5l a fantasticke jazdne vlastnosti a k tomu Japonska spolahlivosť
K čemu to? Je to malé, drahé, spotřebu to má obludnou, plné vychytávek na porouchání. Image faktor 0. Uniká mi smysl tohoto přibližovadla. ( Ještě je možná varianta, že Testéři neumí řídit a proto jim vychází taková spotřeba ).
Topper...si pozri aku ma spotrebu vacsi,tazsi a aerodynamicky horsi B-Max s tym motorom...a stavimsa,keby ten isty motor mal nalepku VW,v teste by si sa docital aspon o liter menej :-)
Jsem na tom stejně, a to jak s mým autem z roku 1997, tak i s novým autem z roku tuším 2009 nebo 2010, které jsem řídil cca 1000km (s jinými auty jsem nenajezdil větší počet km pro možnost vyvození závěru). Obojí ale byla benzinová atmosféra. Brzy budu kupovat něco novějšího (cca 2005), benzinová atmosféra, tak jsem zvědav, jak to bude tady se spotřebou.
Tak já jsem z tohoto století. Atmosférický benzín 2.4 z roku ´05 - spotřeba 16% pod udávanou v TP v provoze velmi blízkému 1/3 mixu. A tato spotřeba dosahována navíc 2 řidiči. Druhé auto, 2.5 přeplňovaný a těžce dodatečně vyhoněný benzín - spotřeba trvale 9% pod údaj v TP. Obě spotřeby průměr za 3 roky a najetých 50-60tkm.
neviem co sa novinarom nepaci na podvozku, donesiem na oskusanie 17" 205/40 + Eibach -35/-35mm ? na 16" a stock podvozku to nasledne pride ako dost hupave a naklana sa to v kazdej zakrute, na 17" je to este celkom pohodlne vozenie :-! 120 konova Ti-VCT jazdena hlavne mesto a dialnice ma u mna dlhodobu spotrebu 6.9l (po 76k km), tych 2800 otacok pri 130kmh ale asi bude tichsich ako 3800 u atmosferickej 1.6tky...
Jsem snad vědmou, že se nedívám, kdo test psal a uhodnu to? Lukáši, ty zase bruslíš...projeď se někdy 3hvězdičkovým autem pořádně...
Kdybych ten litrovej tříválec nejel, kdyby jsi svoje pocity opět nevydával za normu...kdyby...
O dalším skvělém eurohujerském motoru 0,9 T 2 válec Fiat také není moc slyšet. Prý vás vrátí do 19 století. Pěkně se třepe a buší. >:-[] Hned jsem o 40 let mladší
Po technické stránce máme možnost s touto Fiestou nahlídnout do blízké CO2-free blízké budoucnosti. Bohužel, bohudík, ať si každý sám rozhodne.
Každopádně co se spotřeby týká, žádná sláva. Žádná sláva tím spíš, že když porovnám s tím, co umí koncern VW, tak toto opravdu není na vyznamenání. Golf s 1.2 TSI bude jezdit úsporněji, přitom je o třídu větší a přinejmenším stejně dynamický.
O spolehlivosti či nějakém poddimenzování 1.0 EB bych starosti neměl, Ford ho implantuje do všeho od Fiesty, přes B-Maxíka, Focus až do Mondea. Jó Mondeo s litrem, to bude opravdu zajímavý kousek... A to se mnozí vysmívali Superbu 1.4 TSI... Doba se zkrátka mění a žádá své.
Nová Fiesta nedopadla po vzheldové evoluci zle, první dojmy lowend Astona nejsou až tak aktuální. Přesto mi na Fiestu tento předek nesedí. Na nové Mondeo zkrátka nemá a působí zde trochu jako nevhodná plastika v důchodovém věku 8-s
Interiér v designu Alien bohužel zůstal, navíc přidal true color 8-s >:-[] ... barvy mi nevadí, koneckonců každý si může zvolit, ale základní tvar... I když z druhé strany - když se podíváme do nového Mondea, tak jsem za to vlastně rád >:-[] Senzorová tlačítka - to podle mě není krok správným směrem.
Suma sumárum - vcelku podařené omlazení. Sice na atraktivitě v mých očích příliš nepřidalo, na druhou stranu z technického hlediska máme možnost volby nového pojetí vs. osvědčené koncepce. Bohužel ale mám z Forda dlouhodobě pocit, že Evropu zkrátka hodil přes palubu. Sice se tomu nelze divit, ale sympatie si tím u mě rozhodně nezískává.
Vyvíjet auta jen pro Evropu je pro Ford asi drahé. Ale ty interiéry - to je opravdu hrůza, středová konzole připomíná designem 15 let starou čínskou hi-fi věž, co nejvíce různých tvarů na oúkor přehlednosti. Fiesta s litrem dává smysl, v Mondeu by to byl nepovedený vtip.
Neboj..Ford Evropu pres palubu nehodil...uz proto, ze chysta a provadi modelovou ofenzivu....prijdou SUVecka..jako Ecosport, Edge (ikdyz ja bych tady radeji oficialne videl Explorera (v Brne nam jeden krasavec jezdi) , Nov aKuga prijela..Mondeo prijde taky..jen holt se spozdenim atd.
Spotreba taky neni tragicka...je to jako se vsim..pokud budu s dieslem litat do max otacek (4-4,5) tak taky zacne zrat...a navic kdyz si vezmu kolik zerou zrali tehdejsi 1,6 100 konu...tak v prumeru kolikrat za 9l/100km v testech.
Me spise stve, ze sice je One Ford, ale proc v USA maji ve FOcusu 8mi palcovou obrazovku , to stejne ma nove ted Fiesta (tam je to oneco mene) Kdy hned ten interier vypada jinak, luxusneji a nepretlacitkovane.
Dalsi vec, proc ma mit nove Mondeo pohon 4x4 v Evrope jen k dieslu?? Kdyz vime, z ekonkurence to ma i k benzinu...a proc to v USA jde? ..naopak proc v USA nenabizeji diesly, kdyz to konkurence dela.
Proc ma nova Kufa v USA 2,0EB a tady je max 1,6 EB ...navic jen s automatem.
Proc neudelaji pro 1,0 EB dvojspojku...ale cpou to ve spojeni s postarsim 1,6l
dát tlačítko zamknutí vozu těsně velde výstražných varovných světel... 8-s8-s8-s
[odkaz]
kdo toto vymyslel... dojde k nehodě a já se omylem místo sepnutí varovných světel ve voze naopak zamknu... :no:
Vím, kdo takto rozhodl - designér... výstražné blikače mají být ihned po ruce, velký, výrazný a bez rizika přehmatu.
pri panickom brzdeni sa zapina vystrazne automaticky, takze nemusis na nic hrabat. ja to tak mam vo focuse tiez a nikdy sa mi nestalo, ze by som hrabol na zamykanie...
samozřejmě, ale o to přeci vůbec nejde. Např. dojíždím na dálnici stojící kolonu a nebrzdím nutně krizově. Nebo to nedej bože prostě rozmydlím do škarpy...jistě, teoreticky se při aktivaci airbagů asi zapnou také automaticky, ale třeba taky ne. Je to jeden z nejdůležitějších spínačů, který bych měl být schopen zapnout neomylně poslepu během 0,5 vteřiny!
Když už, tak bych spíš kritizoval velikost, popřípadě umístění. A musíš trénovat. Viděl jsi, jak vypadá u Porsche, třeba v Panameře? To je teprve chuťovka. Nehledě na ergonomii, v krizové situaci se věnuji řízení a výstražné stejně nedám. No a třeba na té dálnici to zvládnu i s malým a celkem schovaným tlačítkem.
Stejně to dělá například BMW (byť jsou tlačítka o něco větší a tahle dvojice je osamocená, takže je jednodušší je poslepu trefit). Stačí si pamatovat, jestli máš mačkat "nahoře", nebo "dole".
Problém téhle Fiesty je v tom, že dnes za malé auto nikdo nedá 350 tisíc. Úspěch to může mít jen někde ve Velké Británii nebo v Německu, kde je tržní pozice Fiesty lepší.
Překvapilo mě, že spotřeba je stejná ve městě, mimo město i na dálnici. Celkově vzato 6-7 litrů hodně, vzhledem k papírovým údajům. Ale novináři tomu dávají větší "záhul" než běžný člověk.
Preco myslis? Ja mam akurat v plane kupit Fiestu ako druhe auto do rodiny za podobne peniaze. Ano viem, ze za to mozem mat dve Dacie. Ale nechcem. A nechcem ani Rapid so svihadlami vzadu s motorom 1.2 a 500l kufrom.
Stačí se podívat na české silnice ... malá auta mají většinou slabší motory a nižší výbavu, akorát Škodovka dokáže prodat dražší verze Fabií, ale jde spíše o dieselové služebáky. Výjimky se samozřejmě najdou, ty jsi jedna z nich. Já tohle "nestandardní" chování velmi vítám, díky tomu je svět aut rozmanitější ... konec konců mám taky malé auto v jedné z nejvyšších specifikací a bez lidí jako ty bych si ho nemohl ojeté koupit.
asi tak....vlastně je Fiesta skvele auto..jen nema v mistnich koncinach znacek v podobe VW. Interier se nekomu libi nekomu ne..navic by to nebylo druhe nejprodavanejsi auto v cele Evrope.
A samozrejme 1,2Tsi jezdi za polovic a dvakrat rychleji :D...t.eda pokud zrovna nema upadnute rozvody nebo remen nebo co se jim tam .....kazi? >:D
Chvalme radost, dceru ráje,
jiskru božskou, krásu krás,
radost, pramen svatý chvalme,
vítá v blaha říši nás.
Její kouzlo spojí znovu,
co rozdělil přísný čas,
stávají se z lidí bratři,
kde radosti hřímá hlas.
Nad radost nic v světě není, budiž zdráva,radosti!
Vstupujeme opojeni ve tvé krásné království.
Tvoje kouzlo spojí s klidem, to co kletba rozetla.Bratry budou všichni lidé kde tvé něžné křídlo vlá
To je hymna Evropské kundie. To EK vám nutí přeplňované minimotory k * :-) A vy se ještě radujete. Hlavně radostně,radostně,budovat ráj na zemi. I kdyby na chleba nebylo >:D
..jeste jedna vec..a to hodnoceni 3mi hvezdickami....neni totrosku malo? Ktere z aut v teto kategorii jsou o tolik lepší, že budou mít 4 nebo 5 hvezd????
V článku píšete "Nejmenší z EcoBoostů už není žádnou neznámou. Důkladně jsme ho prověřili ve větším Focusu, s Fiestou má dle očekávání o poznání lehčí práci." Pokud je mi známo, do focusu 1.0 EB slabší verzi 74 kW nedodávají - alespoň ne u nás. Myslel jsem tedy, podle vašeho zasvědceného hodnocení a porovnání s focusem, že jste měli k testu fiestu 92 kW, ale na konci z tabulky vyplývá, že jste měli opravdu slabší 74 kW. Tak jak to tedy vlastně je a co vlastně srovnáváte?
Konstrukce těch dvou motorů je identická, liší se jen naladění ve vyšších otáčkách (a u Focusu i počet stupňů v převodovce). Mimochodem, obě auta srovnávám jen pro zajímavost a jen ohledně zvukového projevu a spotřeby, na to nemá konkrétní výkonová verze výrazný vliv.
Chtěl bych varovat všechny, kteří uvažují, že si koupí automobil u společnosti Ford Rašino, poskytuje velmi špatný servis a přijímací technici jsou nepříjemní. Situaci jsem vyřešil tím, že navštěvuje servis Atoma, není to žádný zázrak, ale s Ford Rašino se nedá srovnat.
nechcete sa uz venovat len testovaniu koncernu? Akosi sa tazko citaju tie vase testy inych ako koncernovych aut, tazko uverit tym vasim vetam. Chvalospevy koncernu su skor uveritelne.
Na to jak budou tyto motory vypadat třeba po 30 tkm. Ford uměl stěží udělat atmosféru s malým obsahem. Dobré benzínové motory byli 2,0 a výš. Nafty naposledy TDDi. Popisovaná charakteristika motoru v testované Fiestě je k pláči.