Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
Magnetofon
Kto ma rozum a potrebuje male rodinne auto si kupi novu Daciu Sandero s navigaciou a turbobenzinom. :yes:
Dacia nema konkurenciu.
Dacia nema konkurenciu.
Preco Dacia? Ved zamestnava ludi v Maroku a nie Europanov!!! Jak bys take auto mohol potom kupit?
Anebo Mercedes-Benz A. Jinak nic proti Dacii nemám, jsou za tu cenu celkem fajn, ale srovnávejme srovnatelné.
qwert88
Po faceliftu ještě hezčí,ale za cenu s touto motorizací jsou už již dospělejší auta nižší střdní třídy.Navíc problém bych viděl i v typech karoserie,dnes už i v kategorii mini vozů jsou často k mání kombíky,v čele třeba Fabia kombi,Ibiza ST,Clio Grandtour,Peugeot 207SW,takže by asi nebylo od věci i z Fiesty udělat kombíka.Protože,kombíky mají u nás navrch,zvlaště pokuď je to jako jedinné auto do rodiny.Tyto malé hatche jsou spíše volbou pro mladé řidiče,nebo pro důchodce,pro ženy,jako druhá auta,proto jejich prodeje asi nejsou zas takové jaké by mohli,ikdyž pravdou je,že Fiesta se zrovna docela prodává.
Já zase musím říct, že jak se mi předfaceliftový model líbil, tenhle se mi nelíbí ani za mák 8-s
Tohle malé turbíčko bych taky nutně mít nemusel, daleko zajímavější by pro mě byla 1.4 71kW, ale nejsem si teď jistý, jestli je stále v nabídce. Protože za tu cenu mi tonto ten motor nenabídne o tolik víc, než stará dobrá atmosféra :-)
Tohle malé turbíčko bych taky nutně mít nemusel, daleko zajímavější by pro mě byla 1.4 71kW, ale nejsem si teď jistý, jestli je stále v nabídce. Protože za tu cenu mi tonto ten motor nenabídne o tolik víc, než stará dobrá atmosféra :-)
poviem ti, ze ked som videl fiestu po fl nazivo, tak mi tiez nepasovala. ale vosiel som do predajne a videl som vedla seba novu aj staru a na moje prekvapenie, tak pred fl vyzerala straaaasne zastaralo. takze si na nu bude asi treba zvyknut a bude to fajn :-)
Myslím, že jste to řekl dobře s tou střední třídou. Jinak ty minikombi... Fabia kombi má tradici. Clio Grandtour vypadá dobře. Ale přesto jsou to takové znásilněné ani ryba ani rak, což se většinou projevuje na jízdních vlastnostech. Do kufru stejně moc nedáte a ženám už se bude parkovat blbě. Pokud chcete vozit rodinu a není zrovna akce na Ford Focus, doporučuji radši ukecat slevu za Citroena C4, nebo Renault Megane, ale ty minikombíky.... je to takové divné
D.U.K.E.
premyslim o jednom z techto dvou aut, bohate mi staci maly vuz....ale porad se nemuzu zbavit pocitu, ze vyjma letargickeho motoru 1.4 v Polu na me prave toto auto pusobi podstatne hodnotneji a lepe postavene nez Fiesta, ktera na me naopak dela dojem lacineji postaveneho auta
Ještě je tu taky slušně vybavená Fabie za cenu Pola,pak není špatná Ibiza která se mi z trojlístku Polo,Fabie,Fiesta líbí nejvíc.Bohužel nemá tak kvalitní interiér,nebo aspoň nepůsobý tak hodnotně a bytelně jako ve Fabii či Polu.Nezapoměl bych ani na Opel Corsa,který vypadá dobře a má i slušné atmosferické motory,navíc ve předu je poměrně prostorná,skoro jako auto o třídu výš,navíc Opel má teď akce,stejně tak Seat a od škodovky se Fabia ve verzi champion pořídí taktéž.Je potřeba vyzkoušet,projet co vyhovuje a co se líbí.
fabia posobi v interieri bytelne a hodnotne? no to asi nie. (no mozno monte carlo vyzera ako tak, ale to uz hovorime o inych cenach) corsa urcite neposobi vpredu ako auto o triedu vyssie, no teda jedine ze ju porovnavas s autami o triedu vyssie, vyrabanymi pred 10timi rokmi.
polo je samozrejme dobrou konkurenciou pre fiestu. fabia ma u nas z ekonomickych dovodov urcite velke plus za karoseriu kombi. velmi dobre je aj rio.
polo je samozrejme dobrou konkurenciou pre fiestu. fabia ma u nas z ekonomickych dovodov urcite velke plus za karoseriu kombi. velmi dobre je aj rio.
To s tou Fabii ma byt vtip, nebo to myslis vazne. Sedel jsi v ni nekdy? Podle toho, co pises, urcite ne. Hodnotny a bytelny interier soucasna Fabia urcite nema, to si pletes s nejakym jinym vozem.
Samozřejmě jsem ve Fabii seděl,s tím hodnotným jsem to asi přehnal,ale chtěl jsem říct,že ani po 100000km v autě téměř nic nevrže,což se rozhodně třeba nedá říci o Peugeotu či Citroenu,tady se mnou jistě budete souhlasit.Takže asi takto jsem to myslel.JO a to Rio jsem zapoměl,zozhodně vypadá lépe než Hyundaj i20ka.
Skus vyskušat novy SWIFT.Bez ohladu na velkost kufra vynikajuce auto z bezkonkurencnou vybavou za 10800eur.Spoterba kombinovana 5l a fantasticke jazdne vlastnosti a k tomu Japonska spolahlivosť
P 407
K čemu to? Je to malé, drahé, spotřebu to má obludnou, plné vychytávek na porouchání. Image faktor 0. Uniká mi smysl tohoto přibližovadla. ( Ještě je možná varianta, že Testéři neumí řídit a proto jim vychází taková spotřeba ).
Vaverka neumi testovat...
k cemu Fiesta? Ten podvozok je popi...fakt dobry!
k cemu Fiesta? Ten podvozok je popi...fakt dobry!
pozeram ze ty si tester roku ;-) .... chytrakov ako ty je tu dost 8-s
tvrdit o niekom ze nieco nevie pritom toho cloveka nepoznat to je silne kafe 8-s
tvrdit o niekom ze nieco nevie pritom toho cloveka nepoznat to je silne kafe 8-s
Topper...si pozri aku ma spotrebu vacsi,tazsi a aerodynamicky horsi B-Max s tym motorom...a stavimsa,keby ten isty motor mal nalepku VW,v teste by si sa docital aspon o liter menej :-)
[odkaz]
[odkaz]
Janodzvonu
Já měl vždy auta ,kde spotřeba v TP šla lehce dosáhnout i v praxi. Ale to asi doba minulá >:-[]
Jsem na tom stejně, a to jak s mým autem z roku 1997, tak i s novým autem z roku tuším 2009 nebo 2010, které jsem řídil cca 1000km (s jinými auty jsem nenajezdil větší počet km pro možnost vyvození závěru). Obojí ale byla benzinová atmosféra. Brzy budu kupovat něco novějšího (cca 2005), benzinová atmosféra, tak jsem zvědav, jak to bude tady se spotřebou.
Tak já jsem z tohoto století. Atmosférický benzín 2.4 z roku ´05 - spotřeba 16% pod udávanou v TP v provoze velmi blízkému 1/3 mixu. A tato spotřeba dosahována navíc 2 řidiči. Druhé auto, 2.5 přeplňovaný a těžce dodatečně vyhoněný benzín - spotřeba trvale 9% pod údaj v TP. Obě spotřeby průměr za 3 roky a najetých 50-60tkm.
tesnav, akurat si zabudol dopisat, ze jazdis vyrazne dochodcovskym stylom. co potvrdzuju tvoje slova v recenzii tvojeho ffii st :-)
harweyko
neviem co sa novinarom nepaci na podvozku, donesiem na oskusanie 17" 205/40 + Eibach -35/-35mm ? na 16" a stock podvozku to nasledne pride ako dost hupave a naklana sa to v kazdej zakrute, na 17" je to este celkom pohodlne vozenie :-! 120 konova Ti-VCT jazdena hlavne mesto a dialnice ma u mna dlhodobu spotrebu 6.9l (po 76k km), tych 2800 otacok pri 130kmh ale asi bude tichsich ako 3800 u atmosferickej 1.6tky...
webpaja
Jsem snad vědmou, že se nedívám, kdo test psal a uhodnu to? Lukáši, ty zase bruslíš...projeď se někdy 3hvězdičkovým autem pořádně...
Kdybych ten litrovej tříválec nejel, kdyby jsi svoje pocity opět nevydával za normu...kdyby...
Kdybych ten litrovej tříválec nejel, kdyby jsi svoje pocity opět nevydával za normu...kdyby...
swifter
se stejnou dynamikou a to mám styrý 1.3 MPI bez VVT a jiných "pokroků". Marně přemýšlím proč bych si měl koupit Fiestu s EcoBoostem.. :-|
Janodzvonu
O dalším skvělém eurohujerském motoru 0,9 T 2 válec Fiat také není moc slyšet. Prý vás vrátí do 19 století. Pěkně se třepe a buší. >:-[] Hned jsem o 40 let mladší
rohYpnol
Po technické stránce máme možnost s touto Fiestou nahlídnout do blízké CO2-free blízké budoucnosti. Bohužel, bohudík, ať si každý sám rozhodne.
Každopádně co se spotřeby týká, žádná sláva. Žádná sláva tím spíš, že když porovnám s tím, co umí koncern VW, tak toto opravdu není na vyznamenání. Golf s 1.2 TSI bude jezdit úsporněji, přitom je o třídu větší a přinejmenším stejně dynamický.
O spolehlivosti či nějakém poddimenzování 1.0 EB bych starosti neměl, Ford ho implantuje do všeho od Fiesty, přes B-Maxíka, Focus až do Mondea. Jó Mondeo s litrem, to bude opravdu zajímavý kousek... A to se mnozí vysmívali Superbu 1.4 TSI... Doba se zkrátka mění a žádá své.
Nová Fiesta nedopadla po vzheldové evoluci zle, první dojmy lowend Astona nejsou až tak aktuální. Přesto mi na Fiestu tento předek nesedí. Na nové Mondeo zkrátka nemá a působí zde trochu jako nevhodná plastika v důchodovém věku 8-s
Interiér v designu Alien bohužel zůstal, navíc přidal true color 8-s >:-[] ... barvy mi nevadí, koneckonců každý si může zvolit, ale základní tvar... I když z druhé strany - když se podíváme do nového Mondea, tak jsem za to vlastně rád >:-[] Senzorová tlačítka - to podle mě není krok správným směrem.
Suma sumárum - vcelku podařené omlazení. Sice na atraktivitě v mých očích příliš nepřidalo, na druhou stranu z technického hlediska máme možnost volby nového pojetí vs. osvědčené koncepce. Bohužel ale mám z Forda dlouhodobě pocit, že Evropu zkrátka hodil přes palubu. Sice se tomu nelze divit, ale sympatie si tím u mě rozhodně nezískává.
Každopádně co se spotřeby týká, žádná sláva. Žádná sláva tím spíš, že když porovnám s tím, co umí koncern VW, tak toto opravdu není na vyznamenání. Golf s 1.2 TSI bude jezdit úsporněji, přitom je o třídu větší a přinejmenším stejně dynamický.
O spolehlivosti či nějakém poddimenzování 1.0 EB bych starosti neměl, Ford ho implantuje do všeho od Fiesty, přes B-Maxíka, Focus až do Mondea. Jó Mondeo s litrem, to bude opravdu zajímavý kousek... A to se mnozí vysmívali Superbu 1.4 TSI... Doba se zkrátka mění a žádá své.
Nová Fiesta nedopadla po vzheldové evoluci zle, první dojmy lowend Astona nejsou až tak aktuální. Přesto mi na Fiestu tento předek nesedí. Na nové Mondeo zkrátka nemá a působí zde trochu jako nevhodná plastika v důchodovém věku 8-s
Interiér v designu Alien bohužel zůstal, navíc přidal true color 8-s >:-[] ... barvy mi nevadí, koneckonců každý si může zvolit, ale základní tvar... I když z druhé strany - když se podíváme do nového Mondea, tak jsem za to vlastně rád >:-[] Senzorová tlačítka - to podle mě není krok správným směrem.
Suma sumárum - vcelku podařené omlazení. Sice na atraktivitě v mých očích příliš nepřidalo, na druhou stranu z technického hlediska máme možnost volby nového pojetí vs. osvědčené koncepce. Bohužel ale mám z Forda dlouhodobě pocit, že Evropu zkrátka hodil přes palubu. Sice se tomu nelze divit, ale sympatie si tím u mě rozhodně nezískává.
Vyvíjet auta jen pro Evropu je pro Ford asi drahé. Ale ty interiéry - to je opravdu hrůza, středová konzole připomíná designem 15 let starou čínskou hi-fi věž, co nejvíce různých tvarů na oúkor přehlednosti. Fiesta s litrem dává smysl, v Mondeu by to byl nepovedený vtip.
Neboj..Ford Evropu pres palubu nehodil...uz proto, ze chysta a provadi modelovou ofenzivu....prijdou SUVecka..jako Ecosport, Edge (ikdyz ja bych tady radeji oficialne videl Explorera (v Brne nam jeden krasavec jezdi) , Nov aKuga prijela..Mondeo prijde taky..jen holt se spozdenim atd.
Spotreba taky neni tragicka...je to jako se vsim..pokud budu s dieslem litat do max otacek (4-4,5) tak taky zacne zrat...a navic kdyz si vezmu kolik zerou zrali tehdejsi 1,6 100 konu...tak v prumeru kolikrat za 9l/100km v testech.
Me spise stve, ze sice je One Ford, ale proc v USA maji ve FOcusu 8mi palcovou obrazovku , to stejne ma nove ted Fiesta (tam je to oneco mene) Kdy hned ten interier vypada jinak, luxusneji a nepretlacitkovane.
Dalsi vec, proc ma mit nove Mondeo pohon 4x4 v Evrope jen k dieslu?? Kdyz vime, z ekonkurence to ma i k benzinu...a proc to v USA jde? ..naopak proc v USA nenabizeji diesly, kdyz to konkurence dela.
Proc ma nova Kufa v USA 2,0EB a tady je max 1,6 EB ...navic jen s automatem.
Proc neudelaji pro 1,0 EB dvojspojku...ale cpou to ve spojeni s postarsim 1,6l
atd >:D
Spotreba taky neni tragicka...je to jako se vsim..pokud budu s dieslem litat do max otacek (4-4,5) tak taky zacne zrat...a navic kdyz si vezmu kolik zerou zrali tehdejsi 1,6 100 konu...tak v prumeru kolikrat za 9l/100km v testech.
Me spise stve, ze sice je One Ford, ale proc v USA maji ve FOcusu 8mi palcovou obrazovku , to stejne ma nove ted Fiesta (tam je to oneco mene) Kdy hned ten interier vypada jinak, luxusneji a nepretlacitkovane.
Dalsi vec, proc ma mit nove Mondeo pohon 4x4 v Evrope jen k dieslu?? Kdyz vime, z ekonkurence to ma i k benzinu...a proc to v USA jde? ..naopak proc v USA nenabizeji diesly, kdyz to konkurence dela.
Proc ma nova Kufa v USA 2,0EB a tady je max 1,6 EB ...navic jen s automatem.
Proc neudelaji pro 1,0 EB dvojspojku...ale cpou to ve spojeni s postarsim 1,6l
atd >:D
rohYpnol
dát tlačítko zamknutí vozu těsně velde výstražných varovných světel... 8-s 8-s 8-s
[odkaz]
kdo toto vymyslel... dojde k nehodě a já se omylem místo sepnutí varovných světel ve voze naopak zamknu... :no:
Vím, kdo takto rozhodl - designér... výstražné blikače mají být ihned po ruce, velký, výrazný a bez rizika přehmatu.
[odkaz]
kdo toto vymyslel... dojde k nehodě a já se omylem místo sepnutí varovných světel ve voze naopak zamknu... :no:
Vím, kdo takto rozhodl - designér... výstražné blikače mají být ihned po ruce, velký, výrazný a bez rizika přehmatu.
pri panickom brzdeni sa zapina vystrazne automaticky, takze nemusis na nic hrabat. ja to tak mam vo focuse tiez a nikdy sa mi nestalo, ze by som hrabol na zamykanie...
samozřejmě, ale o to přeci vůbec nejde. Např. dojíždím na dálnici stojící kolonu a nebrzdím nutně krizově. Nebo to nedej bože prostě rozmydlím do škarpy...jistě, teoreticky se při aktivaci airbagů asi zapnou také automaticky, ale třeba taky ne. Je to jeden z nejdůležitějších spínačů, který bych měl být schopen zapnout neomylně poslepu během 0,5 vteřiny!
v skarpe ti uz bude jedno, ci sa ti zapnu ci nie :-) pouzivam indexy casto, fakt je to prkotina, ktoru nie je dovod riesit. zvysok je muscle memory ;)
Když už, tak bych spíš kritizoval velikost, popřípadě umístění. A musíš trénovat. Viděl jsi, jak vypadá u Porsche, třeba v Panameře? To je teprve chuťovka. Nehledě na ergonomii, v krizové situaci se věnuji řízení a výstražné stejně nedám. No a třeba na té dálnici to zvládnu i s malým a celkem schovaným tlačítkem.
Stejně to dělá například BMW (byť jsou tlačítka o něco větší a tahle dvojice je osamocená, takže je jednodušší je poslepu trefit). Stačí si pamatovat, jestli máš mačkat "nahoře", nebo "dole".
Tycoon
Problém téhle Fiesty je v tom, že dnes za malé auto nikdo nedá 350 tisíc. Úspěch to může mít jen někde ve Velké Británii nebo v Německu, kde je tržní pozice Fiesty lepší.
Překvapilo mě, že spotřeba je stejná ve městě, mimo město i na dálnici. Celkově vzato 6-7 litrů hodně, vzhledem k papírovým údajům. Ale novináři tomu dávají větší "záhul" než běžný člověk.
Překvapilo mě, že spotřeba je stejná ve městě, mimo město i na dálnici. Celkově vzato 6-7 litrů hodně, vzhledem k papírovým údajům. Ale novináři tomu dávají větší "záhul" než běžný člověk.
Nejprodávanější je samozřejmě verze se základní atmo 1,25. Tento motor je spíše fo FoFo.
Preco myslis? Ja mam akurat v plane kupit Fiestu ako druhe auto do rodiny za podobne peniaze. Ano viem, ze za to mozem mat dve Dacie. Ale nechcem. A nechcem ani Rapid so svihadlami vzadu s motorom 1.2 a 500l kufrom.
Stačí se podívat na české silnice ... malá auta mají většinou slabší motory a nižší výbavu, akorát Škodovka dokáže prodat dražší verze Fabií, ale jde spíše o dieselové služebáky. Výjimky se samozřejmě najdou, ty jsi jedna z nich. Já tohle "nestandardní" chování velmi vítám, díky tomu je svět aut rozmanitější ... konec konců mám taky malé auto v jedné z nejvyšších specifikací a bez lidí jako ty bych si ho nemohl ojeté koupit.
Pepis
Vida, jak se pohledy na jedno auto mohou lišit: [odkaz]
asi tak....vlastně je Fiesta skvele auto..jen nema v mistnich koncinach znacek v podobe VW. Interier se nekomu libi nekomu ne..navic by to nebylo druhe nejprodavanejsi auto v cele Evrope.
A samozrejme 1,2Tsi jezdi za polovic a dvakrat rychleji :D...t.eda pokud zrovna nema upadnute rozvody nebo remen nebo co se jim tam .....kazi? >:D
A samozrejme 1,2Tsi jezdi za polovic a dvakrat rychleji :D...t.eda pokud zrovna nema upadnute rozvody nebo remen nebo co se jim tam .....kazi? >:D
Janodzvonu
Chvalme radost, dceru ráje,
jiskru božskou, krásu krás,
radost, pramen svatý chvalme,
vítá v blaha říši nás.
Její kouzlo spojí znovu,
co rozdělil přísný čas,
stávají se z lidí bratři,
kde radosti hřímá hlas.
Nad radost nic v světě není, budiž zdráva,radosti!
Vstupujeme opojeni ve tvé krásné království.
Tvoje kouzlo spojí s klidem, to co kletba rozetla.Bratry budou všichni lidé kde tvé něžné křídlo vlá
jiskru božskou, krásu krás,
radost, pramen svatý chvalme,
vítá v blaha říši nás.
Její kouzlo spojí znovu,
co rozdělil přísný čas,
stávají se z lidí bratři,
kde radosti hřímá hlas.
Nad radost nic v světě není, budiž zdráva,radosti!
Vstupujeme opojeni ve tvé krásné království.
Tvoje kouzlo spojí s klidem, to co kletba rozetla.Bratry budou všichni lidé kde tvé něžné křídlo vlá
sir
..jeste jedna vec..a to hodnoceni 3mi hvezdickami....neni totrosku malo? Ktere z aut v teto kategorii jsou o tolik lepší, že budou mít 4 nebo 5 hvezd????
To by mě taky zajímalo...
J4K
V článku píšete "Nejmenší z EcoBoostů už není žádnou neznámou. Důkladně jsme ho prověřili ve větším Focusu, s Fiestou má dle očekávání o poznání lehčí práci." Pokud je mi známo, do focusu 1.0 EB slabší verzi 74 kW nedodávají - alespoň ne u nás. Myslel jsem tedy, podle vašeho zasvědceného hodnocení a porovnání s focusem, že jste měli k testu fiestu 92 kW, ale na konci z tabulky vyplývá, že jste měli opravdu slabší 74 kW. Tak jak to tedy vlastně je a co vlastně srovnáváte?
Konstrukce těch dvou motorů je identická, liší se jen naladění ve vyšších otáčkách (a u Focusu i počet stupňů v převodovce). Mimochodem, obě auta srovnávám jen pro zajímavost a jen ohledně zvukového projevu a spotřeby, na to nemá konkrétní výkonová verze výrazný vliv.
Motor.bike_78
Chtěl bych varovat všechny, kteří uvažují, že si koupí automobil u společnosti Ford Rašino, poskytuje velmi špatný servis a přijímací technici jsou nepříjemní. Situaci jsem vyřešil tím, že navštěvuje servis Atoma, není to žádný zázrak, ale s Ford Rašino se nedá srovnat.
martindr
nechcete sa uz venovat len testovaniu koncernu? Akosi sa tazko citaju tie vase testy inych ako koncernovych aut, tazko uverit tym vasim vetam. Chvalospevy koncernu su skor uveritelne.
Nemyslím si že se dá těžko věřit tomu že Ford zase něco podělal :-! . Nevěřil bych spíš opaku.
Autoservis
Na to jak budou tyto motory vypadat třeba po 30 tkm. Ford uměl stěží udělat atmosféru s malým obsahem. Dobré benzínové motory byli 2,0 a výš. Nafty naposledy TDDi. Popisovaná charakteristika motoru v testované Fiestě je k pláči.
×
Sdílení komentáře
×
A teraz si poviete, na co sem pletiem FFII, ved Fiesta je predsa mensia, lahsia... chyba lavky. FFII v tej zakladnej vybave, s motorom 1.6 100k vazi 1174kg, cize asi tolko, kolko testovana Fiesta. Ak vam teda Fiesta v teste zrala 6-7 litrov, tak to sa, drahy Pan autor testu, zazraky deju, pretoze rozdiel v spotrebe na urovni baj vocko 2-3l je docela poriadna pecka.
Jo a mimochodom. 1.6 77kW nie je Ti-VCT. Ti-VCT vo Fieste bol iba motor 1.6 88kW/120k.
Takze odo mna :yes: Fiesta a :yes: 1.0 Ecoboost!
je pravda ze klasicka atmosfera zerie viac ale zase clovek sa nemusi bat ze kde a kedy mu nieco prdne... taka 1,6tka 75KW zo starej octavky je nesmrtelny motor... a mozno zerie ako svina ale ten pocit istoty je na nezaplatenie :yes:
Obava neopodstatnena.
zacinam si zvykat na turba..... ved coskoro to tu bude same turbo .... nic nenarobime ;-) :yes:
inak s tymi obavami o kupovani aut z druhej ruky - to je problem strednej europy - u nas sa predavaju auta s naletom kolo 350tis ako auta so 150tis km. potom sa niet divit, ze sa niekomu cosi posere a narieka, ze auto je napikacu, lebo sa nedozije ani 150tis km. houbeles. prvy majitel nalieta 100tis., predajca to stiahne na 50tis, lebo je auto zachovale, druhy nalieta dalsich 100tis, ale stiahne to na stofku a uz mame hotovy problem...
ja osobne som predaval svoj avensis d-4d ked mal najazdene 180tis km, auto ma teraz nejakych 220 a nic mu nie je. ma pekny lak, velmi zachovaly interier, motoricky bez jedineho problemu, ziadna hrdza. a ma uz 7 rokov. ak ho chalan, ktory ho odo mna kupil preda, predpokladam, ze sa dostane do ruk nejakeho bazaru, ktory z neho spravi bez mihnutia oka auto s najazdom nieco vyse 100tis. a blbec ho kupi.
aha, trasy som tiez jazdil do 10km.
Súčasný turbobenzín jazdí o liter menej. S turbobenzínom sa dá jazdiť oproti atmosfére určite z nižšou spotrebou, no samozrejme, keď na to pritlačíš spotreba porastie. No z vlastnej skúsenosti do priemerky tej atmosféry, no jednoznačne z lepším pocitom jazdy.
Můžeme to vzít i opačně, já třeba řídil plně naloženou Kiu Ceed 1,4, která se v testech většinou pohybuje kolem 7 litrů (na SM má průměr 7,5 litru) a jezdil jsem s tím lehce nad 5 litrů... protože k tomu byly dobré podmínky, a to to byl částečně dálniční, kousek městký a především mimoměstský provoz. Kamarád se s tím horko těžko dostával pod šest. Ono je to hodně i o řidiči.
Dále si uvědom, že pro stejně dynamickou jízdu jako máš s 1.6EB musíš Fiestě 1.0EB šlapat o něco více na krk, tudíž není až tolik důvodů, aby to žralo nějak znatelně méně, pokud vůbec. Navíc já potvrdil, že EB je úspornější atmosféra, takže tvá poslední věta je docela mimo, uznávám to, tak co mi vytýkáš? Jen tvrdím, že ten rozdíl není tvých 2-3 litrů, ale u většiny lidí to bude tak 1-1,5 litru (což, uznejme, také není málo). Ostatně měření na SpritMonitoru jsou ještě s menšími rozdíly, 1,0EB ve Focusu III je proti atmosférické 1.6ce úspornější "jen" o 0,8 litru.
Pokud vezmeme tu 1.6/74kW, tak na SM je cca 500 Focusů a asi jen 25 z nich má kombinaci nad 9,4 litru (průměr všech je 7,7). Je tedy vidět, že jsi jeden z těch, kteří mají výrazně nadprůměrnou spotřebu. U 1.6EB jsi už jen v lehkém nadprůměru (průměr 7,6), tvému jízdnímu stylu prostě charakter Ecoboostu vyhovuje, ale nedělal bych z toho všeobecné závěry, a to je to, co mi vadí. Jak je vidět, obecně 1,6/74kW jezdí za 7.7, 1.6EB/110kW za 7.6, u tebe je to 9.4/7.7. Pro tebe je jednoznačně výhodnější Ecoboost.
Třeba můj kamarád měl totéž auto co já, se stejným objemem, jen v naftě s o třetinu nižším výkonem. Rozdíl našich spotřeb je 0,4 litru!, přitom běžně (na SM) je to 1,5 litru. Také netvrdím, že ten nafťák žere jak urvaný (což je ale částečně pravda, byl to dost nepovedený motor) na základě tohoto jednoho pozorování. Oba máme jednoduše výrazně jiný styl jízdy a tomu jeho ta nafta očividně nesedla, zatímco mě sednul ten benzin.
takze nemam ziadnu napriemernu spotrebu, ale spotrebu zodpovedajucu aktualnym podmienkam aj faktu, ze som vyskusal, co sa da z toho auta vytlacit (predpokladam tak +0.2l do spotreby, nic viac) a potom uz sa boli jazdy iba normalnym stylom. ak si myslis, ze redaktor jazdil tou fiestou ecodriving, tak sa mylis.
mimochodom, ked uz si v svojom prispevku potvrdil moje slova, ze v spotrebe moze byt rozdiel okolo 1.5 litra, co teda nie je maly rozdiel, nevidim dovod sa k tejto teme viac vracat. :-)
Letna spotreba do roku 2011 7,1ltr/100km, zimna 7,4ltr/100km. Pracujem v BA, zijem v PK. Po roku 2011 spotreba stupla - fokusik chvilu vozil manzelku a dvojicky stavia dom (vozik, castejsie kratke trasy po meste, sem tam 300 kil cementu) - v lete spotreba 7,5, v zime 8.
Kazde jedno tankovanie poctivo zapisane v excelovskej tabulke.
Auticko ma najazdenych 140000km.
Ford asi nemal lepsi (rozumej spolahlivejsi a na servis najmenej narocny) motor v ponuke. Jedine neriesitelne nedostatky: chybajucich 100k na obiehanie, na dialnici 6tka a lepsie odhlucnenie. Zvysok sa da riesit.
A co sa tyka mojho sposobu jazdy - manzelka odmieta so mnou jazdit (hlavne v zatackach a v meste).
Mimo mesta nemam problem ist aj pod 6,5. PP ukazuje na 0,1l presnu spotrebu oproti plnemu dotankovaniu nadrze (obcas vylejem). Dialnicnou rychlostou (130 tacho) som mal vcera priemer 7l/100km, 3 ludia, kazdy s batozinou...