Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Kolik má kdo na kouli: Nejlepší tahouni mezi osobními auty na českém trhu

40 komentářů

Avatar - Anonym
Anonym
Jinak pickup Dodge RAM 2500 utáhnou ještě víc než to Escalade >😁 >😁
Avatar - Anonym
Anonym
ZIL je taky osobní automobil a váží 3 tuny, v panecořové verzi 5.

Pořád je to soobní vůz, specifikace limuzína. >😁 >😁
Avatar - Anonym
Anonym
Nesmysl, stačí na to Bko a jezdí to v pohodě, znám člověka coza tím tahá platák a na něm vozí auta
bax
pánové rád bych se s vámi podělil o názor(nic na tom nezměníme)ohledně oficiálního povolení dle TP tahat přívěs,hlavně jde o karavan.Mám OCT.1,8 T 20V110kw,v TP je max.zátěž přívěsu 1200kg-nerozlišují o jaký přívěs jde.Můj názor je že výkon tohoto motoru co uvádím je dostatečný a dá se srovnat s tahači které dnes potkávám.Minulý týden jsem byl v kempu v Jesenici přijel tam pán s OCT.1,6TDI a ta tímto autem táhnul krásný hodně velký karavan,díval jsem se mu (samozřejmě s je dovolením) na štítek udávají váhu 1700kg,já na něj co na to auto,on krčil rameny žádný problém OCT.si s tím bez problémů poradí.Píšu toto proto že jsem před několika roky také vlastil krásný karavan celková váha 1500,-moje OCT.směla tahat 1200kg abych neměl s četníky problém,byl jsem nucen karavan prodat,když jsem viděl tu šlupku se kterou pro něj kupec přijel,zeptal jsem se ho co váhy,odpověď tento ford Mondeo smí tahat 1700kg,,,, 😒 já bych zato nezapnul ani Poláka.Je to nespravedlivé,moje auto má řekl bych přebytek síly,přesto nesmí vyšší váhy tahat,přitom dnešní karavany jsou vybavené poměrně učinou brzdou a stabilizátorem na kouli.Prostě úřední šiml řechtá.
panjan1
Trochu se zapomnělo na Toyotu Tundra. (4500 kg) :yes:
Ma007
Tak rekord za P207SW mám 1600kg (2 palety dlažby) + cca 300 brzdený vozík. Opakovať to už nebudem, predsalen sa to správolo ako malý nákladný vlak. Na moju obhajobu to boli len 2 km po rovinatom meste.

Čo je ale sranda v TP mám dovolené len 900kg a manuál od výrobcu hovorí o 1300kg. Neviem, kde tí policajti berú tie čísla...
Avatar - MGRR
MGRR
Tady je nový Rexton III. RX7, který se u nás nenabízí - asi ani nebude.
[odkaz]
Tomasse
V TP mám celková hmotnost jízdní soupravy 6921 kg, z toho provozní hmotnost auta je 2570 kg. Tahám loď.
😄
Avatar - hedvin
hedvin
Jakožto národ kutilů a dovozců aut fakt pěkné srovnání. Ještě by mě zajímalo kolik z těch teréních aut má rám nebo mají samonosnou karoserii
maro-01
tak to by ma zaujimalo aky mas v TP udaj o celkovej max hmotnosti jazdnej supravy? Prevazas nejake hodne tazke veci vidim :yes:
figurka
A kolik za tu Fábii smíš dle výrobce zapřáhnout ?
Tomasse
Jenže v tomto případě je mi jedno, kolik je v EU povoleno na kouli. Mně jde o to, že když projedu někde přes váhu, tak nepřeročím váhu vleku 3500 kg. Pro mě je hlavní, že v manuálu od vozidla píší max. svislé zatížení 450 kg, takže vím, že auto to vydrží a žádným způsobem ho nebudu kazit, jelikož sám výrobce tuto hmotnost uvádí a to si myslím, že tato hmotnost bude ještě vydělena nějakým koeficientem bezpečnosti.
😉
Avatar - aproximus
aproximus
😐
maro-01
max hmotnost brzdeneho pripojneho vozidla (MHBPV) casto odraza aj konstrukcne moznosti motorizacie (vratane typu prevodovky) a konstrukcie samotneho spajacieho zariadenia. Dam 2 priklady😒br /> 1/ nissan x trail 2.0 dci manual ma MHBPV 1800kg. Nissan xtrail 2.0dci automat uz iba 1250kg. Detto Renault Koleos (u automatu iba 1100kg MHBPV).

2/ Toyota Hilux ma v SR (zrejme i CZ) MHBPV 2.5 tony. Toyota Hilux za hranicami nasich absurdistanov je mozne dovybavit taznym zariadenim na 3.5 tony. Toto je priklad toho kedy nasi predajcovia Toyoty potazmo import nie su schopni pohnut * a dat do ponuky tazne zariadenie dimenzovane na vyssiu zataz.Toto iste plati u Nissanu Pathfinder. V Nemecku v pohode tazne na 3.5t, u nas max 3.0tony.

Poopravil by som vyssie uvedeneho diskutera s informaciou o zatazeni na gulu pri Infinity QX56, zvisle zatazenie ma max 120kg co vychadza z metodiky o spajacich zariadeniach osobnych automobilov kde sa udava, ze zvisle zatazenie na gulu je v EU max 80kg, u vozidiel vybavenych automatickou regulaciou svetlej vysky aspon zadnej napravy do 120kg. Cize ak mas 450kg tak pouzivas spajacie zariadenie, ktoreho typ nie je schvaleny na prevadzku na cestnym komunikaciach. Kazdopadne si ani neviem predstavit zatazenie supravy kde len na gulu by si mal zvisle zatazenie 450kg. Co potom zatazenie naprav?? Celkom by ma to zaujimalo. S privesom- casto plne nalozenym na(d) 3.5t- jazdim pomerne casto.
Escalade bol vytvoreny pre inu dimenziu 😄
_MT_
Jinak v EU platí jiná pravidla, takže Tundra tu bude mít nejspíš limit 3500 kg, jako ostatní.
_MT_
Dokud je to na kolech, tak nějakých 100-200 tun by neměl být problém, pokud to vydrží převodovka/ spojka.
Avatar - Anonym
Anonym
Esaclade se můžou hravě rovnat ještě sesterké modely Chevrolet TaheoGMC Yukon a Chevrolet/GMC Suburban, od Fordu pak Ford E😜edition a pak všechny větší us pikpay řady 250/2500 a výše
Avatar - Anonym
Anonym
no když to má vzádu bubny tak těžko >😁 >😁

Navíc ta slaboučká náprava má co dělat, ložiska sou za chvíli KO.

Kámoš tahá za Fabiii SDI taky vozejky s dřeve či stěrkem, ale aspon je soudnej a přizná, když když to přeloží, brzdí i očima a víc jak 40 s tím nejede
Avatar - Anonym
Anonym
Na Avii Furgon skutečně stačil řidičský průkaz skupiny B, ovšem pouze na porevoluční modely a ještě ne na všechny.

Kdo nevěří necht si to ověří.
Avatar - happy_driver
happy_driver
Touaregom zase tahali nejaky Boeing, spomina sa tam tusim 155 ton - [odkaz]

Realne dokaze solidne SUV/offroad potiahnut omnoho vacsie zataze.
Papierovy limit 3500kg je europska byrokraticka zalezitost - na druhej strane, je kopa pacientov, co by v pripade absencia takehoto obmedzenia potom boli schopny za nejaky stary offroad zapriahnut neviemaky velky prives.....
Co si tak spominam, s Patrolom som bez vaznejsich problemov uz parkrat pomohol mensi nakladakom, ci uz vytiahol alebo prip. tahal par km (ako napr. Iveco Eurocargo a pod.) .....
Ale na GLK by som si nedal tazne ani zadarmo....zvrhlost. Na niektore auticka sa jednoducho nepatri montovat akekolvek tazne.
Adam Novák
Jenže Furgon byl vytvořen v jiné době 😉
Ked Furgon a Escalade nie su to iste, a Furgon i Escalade patria podla hmotnosti k autam, tak Escalade nie je auto 😉

QED
igorvrazic
A co aj ubrzdis to dostatocne bezpecne?
Adam Novák
Nemůžeš porovnávat Furgon s Escaladem >😒]
Hej, v US of A to vzbudilo pohorsenie, preco si NASA vybrala japonsky a nie americky truck.

Odpoved - lebo Toyota sponzoruje nejaky ich vyskumak 😄
Avia Furgon je teda tiez osobne vozidlo, pretoze jej max hmotnost bola menej ako 3.5 tony...

Na Furgon tym padom naozaj staci B vodicak, ale nebudem tvrdit, ze je to osobne auto. 😄
chalan
Homologace na kouli je 8100lb nebo 10000lb s towing packetem. Auto je to osobní stačí skupina B 😉 na velký přívěsy samozřejmě B+E jinak tady táhne Raketoplán Endevour co má přes 65 tun... [odkaz] dost zajímavý >😒] >😒] >😒]
Avatar - radekoo
radekoo
Podle tvých příspěvků začínám pochybovat, jestli jsem si na tahání zahradních traktorů neměl vybrat místo octavie tdi tvou fabii htp. Protože v jakémkoliv příspěvku píšeš jak je to absoulutně nejlepší auto ve všech ohledech... Už mě to přijde trošku divné od tebe.
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Při pohledu na úvodní snímek se titulek snadno čte jako kdo má větší koule. 😄
Adam Novák
Ale to nic nemění na tom, že je to osobní vozidlo 😉
To, ze si sa na tom viezol, nijako nemeni objektivnu realitu, kde je Escalade odpovedou na otazku, ktoru sef GM zrejme prepocul na charitativnej akcii ustavu pre choromyselnych 😄
Tomasse
Já jsem žil v domění, pokud vozidlo není vybaveno vzduchem pro ovládání brzd na přívěsu, tak v EU nesmí být tažen přívěs těžší než 3500 kg. Sám pro tahání přívěsu používám vozidlo Infiniti QX56, které v Americe může táhnout cca 4150 kg, ale v ČR mi do TP napsali 3500kg s tím, že více není povoleno. Potom nerozumím tomu, že Cadillac může mít 3765 kg.
Jinak jsem si říkal, že mohu i v EU tahat přívěs 3950 kg, protože svislou zátěž na kouli mám 450 kg a vlek 3500 kg (3500+450=3950kg). Když bych náhodou někde projel přes váhu, tak musím vyhovět, protože svislé zatížení náprav vleku bude 3500 a na auto se rozloží zbytek, v mém případě 450 kg.
Jinak před rokem jsem viděl v inzerátek Nissa Patrol, který měl 6500 kg, ale byl vybaven vzduchem pro ovládání brzd přívěsu. :yes:
_MT_
Chyba byla na mojí straně.
Adam Novák
Vezl ses s tím? Já narozdíl od tebe ano. 😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
velmi dobre vysledky ma aj hummer .... ten sa vsak uz nevyraba 😒br />
nizsie v tech. udajoch je udaj aj o brzdenom privese [odkaz] - myslim ze ako jediny moze konkurovat cadillacu escalade :yes:
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
tommi_d
ešte by som doplnil Pajero, ktoré utiahne príves o hmotnosti 3500 kg
cubalibre 16V
Zrejme si nepochopil vyznam prispevku a nic to nemeni na tom ze to NENÍ osobni automobil. Samozrejme blahopreji ze jsi mel moznost se povozit v takovem voze, jiste se ti nekdo z Auto.cz ozve a poprosi te o tvoje dojmy aby jsi se mohl dostatecne vyprazdnit pri nejakem clanku.
cubalibre 16V
U tohoto US krasavce je samozřejmostí řid. oprávnění sk. C a pokud možno jezdit pouze rovně, vyhýbat se dírám a hlavně zatáčkám. To se redakce trošku odklonila od osobních vozidel.