Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Lexus IS 300h spotřebuje 4,3 l/100 km

Nová generace Lexusu IS vsadí výhradně na benzinové motory. Vznětové IS 200d nahradil hybrid IS 300h.
Zpět na článek
20. 1. 2013 12:37
20. 1. 2013 14:06
20. 1. 2013 14:24
20. 1. 2013 14:37
20. 1. 2013 16:22
20. 1. 2013 14:47
20. 1. 2013 16:26
20. 1. 2013 17:38
20. 1. 2013 19:19
20. 1. 2013 18:49
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
20. 1. 2013 19:39
20. 1. 2013 21:44
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
20. 1. 2013 14:28
20. 1. 2013 14:43
20. 1. 2013 16:02
20. 1. 2013 21:16
20. 1. 2013 18:55
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
20. 1. 2013 21:49
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
20. 1. 2013 12:37
My
future car! :-!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
20. 1. 2013 13:01
chcelo by to vediet spotrebu
IS250tky a porovnat ju so spotrebou IS300h a takisto porovnat si ceny oboch aut.... a zistit cenovy rozdiel ( priplatok za hybrid ) - no a potom si vyratat si o kolko km sa mi vrati na hybride za usetreny benzin ta vyssia cena ( cenovy rozdiel ) o ktoru su priplatim ked chcem hybrid miesto klasickeho benzinu.... mozno mnohi budu prekvapeni.....

pamatam si ako sused kedysi este ked som bol chlapec .... ako si sused kupoval vw polo r 99 .. 1,4 60K... pytal som sa ho kolko to zerie ze pekne auticko bla bla sme sa zakecali .... vravel ze : malo synku malo : ze to jazdi zadarmo ze len nejakych 5 a pol litra... ze nechcel feldu lebo ta zerie 7 litrov bla bla........ dnes to auto uz nema... viete preco? lebo na nom za 10 rokov spravil 50tisic km... dal za neho 400 litrov zatial co felda stala 260 litrov.... no hlavne ze usetril 8-s par drobnych na spotrebe , ano mate pravdu.... nikdy sa mu to na benzine nevratilo... auto predal po 10 rokoch... takze ide aj o to kto kolko najazdi.... poznam viac priapdov kedy si poniektori pre par usetrenych desatin litra nechaju vrtat koleno a budu sa hadat ze to malo zerie a pritom ze ze za to auto dali o 100 litrov viac ako ine podobne auto s iba o kusok vyvsou spotrebou to uz nevidia....

ja by som bral urcite klasicky benzin IS250 :yes: bez vahania.... hybrid sa nevyplati asi nikomu .. a vzhladom na moznost poruchy a draheho servisu asi ani taxikarovi... takze skutocne nikomu ;-)

dat za auto o 200 litrov viac ako podobna vykonova konkurencia a potom sa smiat ze hahah ja si jazdim o 3 litre menej tak to je skutocne setrenie jak ho.vado :yes: 8-s o pripadnom servise ak sa nieco dodrbe radsej pomlcime...
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Atlis
20. 1. 2013 13:37
Re: chcelo by to vediet spotrebu
miesas hrusky z jablkami topper.

podstatne dolezitejsie je, kolko bude stat ten hybrid v porovnani s dieslovou konkurenciou. kedze is na trhu este nie je, zober si priklad napriklad z ct200h comfort - ten stoji 27.900E, a3 sportback 2.0tdi s-tronic ambition (hadam podobna vybava) zacina na 30.470E. a to iste plati aj v pride 1er ci A-klasy.

pokial bude mat ten hybrid realnu spotrebu o liter vyssiu ako tie diesle, tak je to aj tak lepsi kauf.

pretoze ceny is300h nepozname, je tazko porovnavat. ak ale budeme vychadzat z toho, ze ceny budu priblizne rovnake ako u dieslovej konkurencie a is300h bude zrat priemerne o liter viac ako diesle, tak ten, kto ma na auto za nejakych 35-40tis E nebude plakat nad par stovkami rocne za palivo, pretoze je pravdepodobne, ze mu je diesel jednoducho proti srsti.

mimochodom neviem ako u teba, ale u mna v meste sa poslednou dobou vyrojilo obrovske mnozstvo taxi hybridov. a to zijem v polsku. takze asi aj ta tvoja teoria je mimo misu. uz len preto, ze cena servisu hybridu je rovnaka ako cena servisu obycajnej benzinovej jednotky. a ta je vzdy nizsia ako u dieslov.
20. 1. 2013 13:43
Re: chcelo by to vediet spotrebu
Hlavně záleží, kde budeš jezdit. Ve městě bývají hybridy doma. Na dálnici se bude s dieselem prát. D3 je relevantní konkurence, ale bude nejspíš dražší i u benzínových motorizací, takže to není argument z hlediska návratnosti příplatku za hybrid.
Avatar - Atlis
20. 1. 2013 14:03
Re: chcelo by to vediet spotrebu
samozrejme ze zalezi, kolko kilometrov kde spravis. pokial budeme vychadzat z teorie, ze stravis 50% najazdenych kilometrov v meste (dojazd do prace, odvoz deti) a 50% mimo mesto (dialnice a okresky - sluzobky, rodinne vylety atd) a spravis rocne nejakych 30tis km, kedy uz sa da o diesli uvazovat, to co usetris s dieslom mimo mesto, nadbehnes v meste a v pripade hybridu zase naopak. summa summarum budes mat priemernu spotrebu velmi podobnu za podobne peniaze. a to neratam s takymi drobnostami ako je vyssia poistka na diesle kvoli vyssiemu objemu a casto aj vyssia poistka kvoli riziku kradeze ci vyssie naklady na servis...

vylozene vyhodny bude diesel iba v pripade, ze stravi vacsinu casu mimo mesto. ale ako hovorim, to uz si musi kazdy poratat sam.
Avatar - WinDiesel
20. 1. 2013 13:44
Re: chcelo by to vediet spotrebu
Až na to, že se dá předpokládat, že auta jako IS300 nejsou primárně určena pro město, kde je výhoda bybridů nejvíce vidět. A na dálnici půjde spotřeba rychle a hodně nahoru.
Navíc se rozšiřuje nabídka diesel-elektrického pohonu, takže diesel si udrží svoji výhodu.
Stejně tak, jak v Evropě neuspěly ostatní Lexusy s hybridním ústrojím proti vyšší střední třídě a velkým SUV v dieselu, stejně tak neuspěje IS300, leda tak v zemích s velkým daňovým zvýhodněním. A to jen proto, že evropský měřící cyklus jde hybridům hodně na ruku.
Infiniti jde na to velmi chytře - nabízí vše - diesely 6-válce, nově diesely 4-válce i benzín-hybridy - ať si každý vybere.
20. 1. 2013 13:53
Re: chcelo by to vediet spotrebu
Právě že u HSD je pravděpodobnost poruchy menší, protože jde o motory bez příslušenství (nevím, jestli je to i případ 300h, ale u Toyoty to tak dnes bývá). 250 bude určitě příjemná, ale 300h bude podle mne lepší. Jestli se vyplatí, to je otázka. Za nějaký příplatek stojí. A kolik ušetříš na palivu, záleží na tom, kde jezdíš.
20. 1. 2013 15:54
Re: chcelo by to vediet spotrebu
Přesně tak. Vím, že v loňské statistice spolehlivosti (tuším TUV) byly na prvních dvou místech Prius a Auris HSD. Spolehlivosti bych se tedy nebál. Naopak, u hybridu šetříte při šetrném zacházení brzdy (rekuperace) a motor. Pokud u full hybridu běží motor třeba 70 % času nebo vzdálenosti, má v autě se 100.000 km najeto třeba jen 70.000 km.
20. 1. 2013 16:16
Re: chcelo by to vediet spotrebu
Vypínání motoru není dobrý argument, protože obecně životnosti strojů prospívá provoz za co nejstálejších podmínek. Jednoduchá konstrukce převodovky, rozjezdy na elektřinu, to jsou určitě plusy.
Avatar - positivemind
21. 1. 2013 00:27
Re: chcelo by to vediet spotrebu
Osobně bych viděl tu spotřebu dost blízko realitě, viz test GS450h na konkurenčním serveru [odkaz] Škoda, že ho tady redakce nedostala :-(

Cituji z textu "Při hodně sportovním projevu jel vůz za 7,1 l/100 km. Při dynamické jízdě však už jsem se přiblížil oficiálnímu údaji, dosáhl jsem průměrné spotřeby 6,5 l/100 km. No a když jsem se uklidnil a nastavil režim Normal, tak spotřeba dokonce poklesla pod spotřebu „oficiální“ - spadla na 5,4 l/100 km."

Což mi přijde úžasné. Už se těším na osobní zkušenost :yes:
20. 1. 2013 14:06
Nový IS
Když jsme viděl první foto nového IS v provedení F sport, byl jsme trochu zděšen. Ta veliká přední maska mi k tomu autu nějak nepasovala. Klasická varianta s dělenou maskou , to je jiná káva. Ale pravda je, že design je věc veskrze individuální a "znalci" designu se zde jistě vyřádí (pokud tak již neučinili)... Debaty ohledně hybridů jsou téměř nekonečné a je zábavné sledovat posun. Před nedávnem byly hybridy odsuzovány do role naprostých nesmyslů a drahých hraček pro pár ekologických nadšenců a exhibicionistů. jenže Toyota dokázala, že hybridy mohou být nejen úsporné, ale také praktické a dokonce i krásné (např. poslední GS, anebo zde nový IS). Kromě toho si myslím, že jsou dva typy hybridů. První je primárně zaměřen na úsporu paliva (Prius) a druhý na dosažení skvělého výkonu při současném snížení spotřeby (GS 450h). Bylo by jistě velmi zajímavé vzít zástupce (pokud možno nejlepší) ze stejné třídy - diesel/hybrid/benzin a porovnat provozní náklady (spotřebu) za stejných podmínek - takže klasický srovnávací test. Ještě nedávno se porovnávalo podobným způsobem pořízení dieselu a benzinu (kolik musím ujet, abych "ušetřil" na cenový rozdíl). Ale zde se hraje také na servisní náklady po ujetí např. 100.000 km. Takové srovnání bach (a asi nejsem sám) uvítal nejvíce. Možná že padnou další mýty, jako drahé baterie, které bude nutné měnit každých 5 let, anebo po ujetí 100.000 km a podobně. Dneska je jasné, že to je blud a baterie vydrží mnohem, mnohem déle. Hybrid Prius je i přes velmi složitou techniku na absolutní špičce ve spolehlivosti (Autotip) a tak by se dalo pokračovat. Nicméně pravdou je, ža jsme v evropě, kde se cokoliv nového, co nenosí značku Made in Deutschlad (BMW, AUDI anebo MERCEDES) velmi těžko prosazuje, takže jestli Lexus nabídne diesel nebo ne na prodejní čísla bude mít opravdu pramalý vliv. I tak mu držím palce a myslím, že se jedná o jeden z nejkrásnějších sedanů v poslední době.
Rozbalit vlákno
14
20. 1. 2013 14:24
Re: Nový IS
Ano, hybridy jsou již dnes tak dobré, že 65% majitelů si jako další auto hybrid již nekoupí. ;-\

Konkrétně k tomuto autu - jen 180 koní z dvaapůllitru, převodovka dobrá do skútrů, "Parkinsonův" cyklus a spalování již spáleného já mít nemusím. Komentovat tabulkovou spotřebu, cenu a případnou rentabilitu nebudu, je to otázka úhlu pohledu a způsobu užívání auta.
20. 1. 2013 14:37
Re: Nový IS
Ano, také jsme ten článek četl a stejně jako i o mnohých dalších mám své pochybnosti. Kdo tedy kupuje ty hybridy, jejichž výroba a halvně prodej poměrně rychle stoupá? A proč se tak vehementně snaží ostatní a hlavně prímoivé značky (Audi, BMW, Mercedes, Porsche a další) vyrábět ta nechtěná auta? Kromě toho je zajímavý třeba test zde : [odkaz]
Podívej se na něj a asi budeš překvapený tím, že auto s "Parkinsonovým" cyklem a převodovkou ze skůtra a dokonce jak říkáš spalováním spáleného bylo v Mostě rychlejší, než BMW Alpina... Časy se totiž mění a hybridy asi nebudou tak špatné, jako před par lety. Ostatně před pár lety byla ostuda jezdit s dehťákěm, protože to rachtalo, kouřilo a nejelo a dnes? Nic Ti probůh nvnucuje, jenom říkám, že dnes tahle auta (hybridy) jsou po čertech dobrá a budou ještě lepší, protože v sobě ukrývají obrovský potenciál vývoje. Můžeš nesouhlasit, ale to je asi tak všechno, co s tím můžeš dělat. Vlatně né, můžeš si nikdy nekoupit hybrida a to je vlastnmě také dobře, že si můžeme každý vybrat co je nám bližší. Měj krásný den...
20. 1. 2013 16:22
Re: Nový IS
Jejich testům na okruhu moc nevěřím. Vychází jim tam kolikrát zvláštní výsledky.
Avatar - Atlis
20. 1. 2013 14:47
Re: Nový IS
gil54 - nie je hybrid ako hybrid. docela chapem, ze si niekto nebude chciet opat kupit cadillac escalade s 6.2l V8 a mikroelektromotorom, pretoze udavana spotreba vs cena su kompletne mimo misu... a to nehovorim o takych zazrakoch ako x6 hybrid ci s-klasa hybrid.

180k z dvaajpolitra, ktory funguje v Atkinsonovom cykle je docela slusny vysledok. vid bmw 323i v E90, ktora aj ked lahko priskrtena, mala tych klokanov 177 a nepriskrtena v 325i 218k. a vieme predsa, ze is250 ma koni 208. podstatne dolezitejsi je celkovy vykon sustavy - 220k, ktory bez najmensich problemov prekonava vykon 320d na ktoru je miereny. dokonca aj v momente, ked sa mu vybiju baterky... koniec koncov pocuvat V6 bude prijemnejsie ako pocuvat stvorvacovy diesel a dokonca aj preplnovany stvorvalcovy benzin...

vsetko je prirodzene otazka osobnych preferencii, ale ceny hybridov uz zacinaju byt velmi konkurencieschopne. mat osobne tych +/- 40 klackov, silne by som nad is300h uvazoval.
20. 1. 2013 16:26
Re: Nový IS
300h je čtyřválec, ne šestiválec. Předpokládám, že jsi s 320d porovnával 300h. Takže budeš poslouchat čtyřválec tak jako tak, jen jednou benzín, podruhé naftu.
Avatar - Atlis
20. 1. 2013 17:38
Re: Nový IS
beriem spat samozrejme. :-) ale on je benzinovy 4valec furt lepsi ako 4 valcovy diesel :-)
20. 1. 2013 19:19
Re: Nový IS
To jsem naznačil tím dodatkem, jinak bych skončil u tak jako tak. ;-)
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
20. 1. 2013 18:49
Re: Nový IS
Odvolavas sa na jedinu studiu, ktora sa tykala LEN ludi, ktori prisli vymenit auto - 65% majitelov hybridov, ktori dealerovi predali stare auto a kupili si nove, si vybralo ine auto.

Studia neuvadza, kolko majitelov hybridov v sledovanom obdobi NEPRISLO vymenit stare za nove.

Inymi slovami. 1000 majitelov hybridov prislo vymenit stare za nove. 650 odislo na nehybridnom aute.

Majitelov hybridov v USA je niekolko milionov....

A studia neuvadza, kolko majitelov hybridov si necha auto dlhsie, nez obdobie, na ktore sa zamerala studia. Fakt je, z majitelia hybridov, v podstate sa bavime o Toyote, maju vysoko nestandardne vzorce spravania spotrebitela. Napr. vyssia nadobudacia cena hybridu znamena, ze majitel si ho necha dlhsie.
20. 1. 2013 19:39
Re: Nový IS
O tom, co jsi napsal, nepochybuji.

Jistě existují jak spokojení majitelé hybridů, tak i takoví, kteří až po koupi a užívání po jistou dobu zjistí, že jim charakter a vlastnosti takového vozu nevyhovují. Jejich poměr je ale asi obtížné zjistit.

Já vím, co chci a to se povětšinou snažím i vlastnit. V současné době to není žádná hybridní technologie. I proto zněl můj příspěvek, přiznávám, mírně demagogicky. Ale nech mi možnost této volby.

(Pokládám psaní slov velkými písmeny, v tomto případě, za zbytečné. Pokud nejsi Kylie.)
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
20. 1. 2013 21:44
Re: Nový IS
Nie som Kylie :-)

V oboch pripadoch ide o graficku reprezentaciu fonetickeho dorazu :-) Skratka, keby som ti to rozpraval, na tych dvoch slovach by bol mimoriadny akcent. Ked pouzivas CAPS s mierou a s konkretnym ucelom, je pouzitie CAPS legitmne - a to aj v akademickych kruhoch. Inak suhlas, Kylie to prehana - ale tie prispevky by nedavali velky zmysel ani keby boli pisane bez velkych pismen atd.
Avatar - Ham.
20. 1. 2013 14:28
Re: Nový IS
Nasazení dieselu má (mělo) na prodejní čísla Lexusu v Evropě zcela zásadní vliv, stačí se podívat na odcházející generaci IS a jaká část prodejů byla v dieselu a to i přesto, že tento diesel v IS není zrovna žádný technický zázrak ani vrchol spolehlivosti.
Na evropském trhu se novinky prosazují zcela hladce pokud mají dobrý poměr technická nebo užitná hodnota/cena. Samozřejmě hybridy jsou zde "poškozovány" tím, že na ně neexistují štědré dotace jako v USA nebo dokonce jako v dotačním ráji pro hybridy v Kalifornii (10 000 usd) kde se také prodává drtivá většina hybridů.
20. 1. 2013 14:43
Re: Nový IS
Přiznám se, že konkrétní čísla prodejní statistiky neznám. Byl to pouze můj názor. Jenom vycházím ze své osobní zkušenosti. Jezdím IS 250 a diesel bych opravdu nechtěl. Mimochodem druhé auto (nebo první?) je AUDI A6 Allroad v naftě. Toyota (LEXUS) prostě zvážila možnosti a protože vývoj špičkového dieselu je velmi náročný (a podle nich nemá valnou budoucnost) tak by se to prostě nevyplatilo kvůli evropě investovat obrovské částky do vývoje nafty. Proto se domluvila s BMW - BMW dodá diesely (naprosto logicky jsou dodávky omezeny na Toyotu a nesmí být dodávány do Lexusu) a naopak Toyota dodá BMW hybridní technologie... LEXUS jistě nebude v Evropě v prodejích vážně konkurovat německémi triu a na tom nic nezmnění ani sebelepší diesel. Takhle to bylo míněno. V ostatním s Tebou souhlasím ...
Avatar - N6600
20. 1. 2013 16:02
Re: Nový IS
To sme dvaja :-) Tiez mam IS 250 a nad dieselom som nikdy neuvazoval. Suhlasim s Tvojim prispevkom a len doplnim, ze Lexus sa v vybodol nielen na diesel ale i na kombi verziu. Sice Lexus na FB provokoval, no executive vice president of Lexus International, Kazuo Ohara, dementoval spravy o kombiku.

The brand has also ruled out a wagon version of the new IS for the time being.

"We're not thinking about it now, not just now," Ohara says. "The main market for wagon [body-style] is the European market. But because of currency issues, Euro issues, I don't think it is still viable as a business with the current exchange rate.

"The type of wagon [we would try] to introduce to the European market [would be a] hybrid wagon, then it is a case that it would be even more difficult," he says, making mention of the dominance of diesel power-trains in Europe, something Lexus steadfastly refuses to offer as part of its line-up.

Zdroj: [odkaz]

Este si dovolim ohladom hybridu jeden link - [odkaz]
Avatar - WinDiesel
20. 1. 2013 21:16
Re: Nový IS
Omyl. Bylo saně řečeno, že BMW nebude Lexusu/Toyotě dodávat 6válce, o 4válcích nebyla řeč. Mercedes dodává Infiniti dieselové 4válce a přitom Infiniti nabízí hybridy také .......
Avatar - Jaros71
20. 1. 2013 16:55
Lexus nebo BMW ?
Celkem se design klukům japonským povedl..Pěkné auto.
Kupovat v ČR hybrid je kravina..žádné dotace jako v záp.Evropě o USA ani nemluvím!!!
Srovnání s BMW dieslem nebo Mercedsem je zvláštní..
Jejich zákazníci japonce nepreferují. Hybridy v Evropě taky moc nefrčí..
Návratnost takové investice je nulová,baterie časem ztrácí účinnost..atd.
Kdo jezdí na dálnici koupí si jedině diesel...a rozhodně jich bude víc od BMW než od Lexusu. :-)
Rozbalit vlákno
6
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
20. 1. 2013 18:55
Re: Lexus nebo BMW ?
Vygoogluj si porovnovaci test prvej generacie priusu a sucasnej.

Ani majitelia 10 rocnych Priusov nemaju dovod menit baterie - ono totiz bateria, ktoru mas v laptope je uplne nieco ine, ako baterie v hybridoch ci uz je to NiMH alebo LiIon. Sposob nabijania je tiez iny - napr. vedel si, ze baterie v Priuse sa NIKDY nenabijaju na 100%?

Predaje Lexusu CT200h tvorili v roku 2011 takmer polovicu predaja Lexusu v Europe :-)
[odkaz]
Avatar - WinDiesel
20. 1. 2013 21:13
Re: Lexus nebo BMW ?
Ona je velká otázka, zda by se například CT200 neprodalo 5x tolik, kdyby byl současně nabízen s dobrým přímovstřikovým 1,6 v benzínu a v dieselu.
To samé platí pro IS a všechny další Lexusy - IS se prodával v 50% v dieselu - Toyota si musé opravdu věřit, když si myslí, že výpadek nahradí hybridem.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
20. 1. 2013 21:49
Re: Lexus nebo BMW ?
If ifs and buts were candy and nuts we'd all have a Merry Christmas :-)

Takto mozeme spekulovat do nekonecna - keby automobilka XY predavala model ABC s trubou na pizzu, stalo by sa najpredavanejsim v Taliansku.

Sorry za reductio ad absurdum, ale tvoje hypotetizovanie si to vyziadalo :-)
20. 1. 2013 23:13
Re: Lexus nebo BMW ?
Tak ani v notebooku se baterie nenabíjí na 100%, teda alespoň v tom mém (můžu si vybrat nabíjení na 50% při provozu na síti, 80% při provozu na baterie nebo pak destrukční režim na 100% :-)). Jinak souhlasím,baterie v Priusu jsou hodně optimalizovány na výdrž a co jsem zjišťoval na netu, jen velmi málo lidem to vydrželo méně než 200 tkm, spíše slýchávám o tom, že mají nalítáno 250-300 tkm a původní baterie pořád drží.
21. 1. 2013 12:40
Re: Lexus nebo BMW ?
Ony se ani úplně nevybíjí. Snaží se je držet mezi 40 a 60 procenty kapacity, jestli si dobře pamatuji. Tím se vyhýbá stavům, kdy rychle přichází o kapacitu/ život.

Mimochodem: [odkaz]
"Let’s look at these numbers in terms of a commute. I drive 106 miles a day, and my commute involves city, highway and rural mountain roads. Starting with fuel economy without charging: the Volt averaged 33MPG, the Prius averaged 50 and the Prius plug-in averaged 52. (Credit the greater ability to regenerate for the improved figure.) With charging on both ends of my commute, the Volt averaged 40MPG, and the Prius plug-in averaged 72MPG."
20. 1. 2013 19:45
Re: Lexus nebo BMW ?
s tymi dotaciami by bola kupa hybridu fakt vascie lakadlo, ale... na SK mame registracny poplatok odvijajuci sa od vykonu spalovacieho motora a tu si hybrid moze nahnat body.