Lexus IS 300h spotřebuje 4,3 l/100 km
V pořadí třetí generace Lexusu IS kráčí smělým krokem a ani v Evropě nenabídne verzi se vznětovým motorem. Jeho místo zaujme hybridní varianta s benzinovým čtyřválcem.
Hybridní IS 300h bude kombinovat nově vyvinutý čtyřválec o objemu 2,5 litru s elektromotorem. Spalovací motor pracující v Atkinsonově cyklu disponuje systémem vstřikování paliva D-4S, proměnným časováním ventilů Dual VVT-i a recirkulací výfukových plynů.
Maximální výkon benzinového agregátu činí 130 kW v 6000 min-1. Kombinovaný výkon hybridní soustavy pak je 162 kW (220 k).
IS 300h má poháněná zadní kola, a to prostřednictvím převodovky E-CVT s plynule měnitelným převodem.
Lexus tvrdí, že IS 300h v evropském kombinovaném cyklu spotřebuje méně než 4,3 litru paliva na 100 kilometrů. Tato hodnota znamená nižší normovanou spotřebu paliva než u vznětových konkurentů – BMW 320d a Mercedesu-Benz C 250 CDI. Kombinované emise CO2 se u Lexusu mají pohybovat pod hranicí 100 gramů na ujetý kilometr.
Lexus IS 300h – srovnání s předchůdcem a konkurenty | ||||
Model | Lexus IS 300h | Lexus IS 200d | BMW 320d | Mercedes-Benz C 250 CDI |
Zdvihový objem [cm3] | 2493 | 2231 | 1995 | 2143 |
Převodovka | CVT | 6M | 6M (8A) | 6M (7A) |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW] | 162 | 110 | 135 | 150 |
Největší toč. mom. [Nm] | 215/4400 | 340/2000-2800 | 380/1750-2750 | 500/1600-1800 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,3 | 5,1 | 4,5 | 4,8 |
Třetí generace modelu IS bude dále dostupná s 2,5litrovým šestiválcem (152 kW). Pro americký trh je ještě potvrzen atmosférický šestiválec s 225 kW.
Zahájení prodeje se plánuje na polovinu roku 2013, do té doby Lexus zveřejní definitivní specifikace evropské verze. Pro následující léta je počítáno s verzemi kupé a kabriolet.