Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus IS 300h spotřebuje 4,3 l/100 km

David Bureš David Bureš 20. 1. 2013 • 21:50
50
32
Zobrazit náhledy (50)
Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS
Nová generace Lexusu IS vsadí výhradně na benzinové motory. Vznětové IS 200d nahradil hybrid IS 300h.

V pořadí třetí generace Lexusu IS kráčí smělým krokem a ani v Evropě nenabídne verzi se vznětovým motorem. Jeho místo zaujme hybridní varianta s benzinovým čtyřválcem.

Hybridní IS 300h bude kombinovat nově vyvinutý čtyřválec o objemu 2,5 litru s elektromotorem. Spalovací motor pracující v Atkinsonově cyklu disponuje systémem vstřikování paliva D-4S, proměnným časováním ventilů Dual VVT-i a recirkulací výfukových plynů.

Maximální výkon benzinového agregátu činí 130 kW v 6000 min-1. Kombinovaný výkon hybridní soustavy pak je 162 kW (220 k).

IS 300h má poháněná zadní kola, a to prostřednictvím převodovky E-CVT s plynule měnitelným převodem.

Lexus tvrdí, že IS 300h v evropském kombinovaném cyklu spotřebuje méně než 4,3 litru paliva na 100 kilometrů. Tato hodnota znamená nižší normovanou spotřebu paliva než u vznětových konkurentů – BMW 320d a Mercedesu-Benz C 250 CDI. Kombinované emise CO2 se u Lexusu mají pohybovat pod hranicí 100 gramů na ujetý kilometr.

Lexus IS 300h – srovnání s předchůdcem a konkurenty
ModelLexus IS 300hLexus IS 200dBMW 320dMercedes-Benz C 250 CDI
Zdvihový objem [cm3]2493223119952143
PřevodovkaCVT6M6M (8A)6M (7A)
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW]162110135150
Největší toč. mom. [Nm]215/4400340/2000-2800380/1750-2750500/1600-1800
Komb. spotřeba [l/100 km]4,35,14,54,8

Třetí generace modelu IS bude dále dostupná s 2,5litrovým šestiválcem (152 kW). Pro americký trh je ještě potvrzen atmosférický šestiválec s 225 kW.

Zahájení prodeje se plánuje na polovinu roku 2013, do té doby Lexus zveřejní definitivní specifikace evropské verze. Pro následující léta je počítáno s verzemi kupé a kabriolet.

Témata
21. 1. 2013 12:40
Re: Lexus nebo BMW ?
Ony se ani úplně nevybíjí. Snaží se je držet mezi 40 a 60 procenty kapacity, jestli si dobře pamatuji. Tím se vyhýbá stavům, kdy rychle přichází o kapacitu/ život.

Mimochodem: [odkaz]
"Let’s look at these numbers in terms of a commute. I drive 106 miles a day, and my commute involves city, highway and rural mountain roads. Starting with fuel economy without charging: the Volt averaged 33MPG, the Prius averaged 50 and the Prius plug-in averaged 52. (Credit the greater ability to regenerate for the improved figure.) With charging on both ends of my commute, the Volt averaged 40MPG, and the Prius plug-in averaged 72MPG."
Avatar - positivemind
21. 1. 2013 00:27
Re: chcelo by to vediet spotrebu
Osobně bych viděl tu spotřebu dost blízko realitě, viz test GS450h na konkurenčním serveru [odkaz] Škoda, že ho tady redakce nedostala :-(

Cituji z textu "Při hodně sportovním projevu jel vůz za 7,1 l/100 km. Při dynamické jízdě však už jsem se přiblížil oficiálnímu údaji, dosáhl jsem průměrné spotřeby 6,5 l/100 km. No a když jsem se uklidnil a nastavil režim Normal, tak spotřeba dokonce poklesla pod spotřebu „oficiální“ - spadla na 5,4 l/100 km."

Což mi přijde úžasné. Už se těším na osobní zkušenost :yes:
20. 1. 2013 23:13
Re: Lexus nebo BMW ?
Tak ani v notebooku se baterie nenabíjí na 100%, teda alespoň v tom mém (můžu si vybrat nabíjení na 50% při provozu na síti, 80% při provozu na baterie nebo pak destrukční režim na 100% :-)). Jinak souhlasím,baterie v Priusu jsou hodně optimalizovány na výdrž a co jsem zjišťoval na netu, jen velmi málo lidem to vydrželo méně než 200 tkm, spíše slýchávám o tom, že mají nalítáno 250-300 tkm a původní baterie pořád drží.
Avatar - WinDiesel
20. 1. 2013 21:16
Re: Nový IS
Omyl. Bylo saně řečeno, že BMW nebude Lexusu/Toyotě dodávat 6válce, o 4válcích nebyla řeč. Mercedes dodává Infiniti dieselové 4válce a přitom Infiniti nabízí hybridy také .......
Avatar - WinDiesel
20. 1. 2013 21:13
Re: Lexus nebo BMW ?
Ona je velká otázka, zda by se například CT200 neprodalo 5x tolik, kdyby byl současně nabízen s dobrým přímovstřikovým 1,6 v benzínu a v dieselu.
To samé platí pro IS a všechny další Lexusy - IS se prodával v 50% v dieselu - Toyota si musé opravdu věřit, když si myslí, že výpadek nahradí hybridem.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku