Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

SEAT Ibiza Cupra zlevnil, po faceliftu stojí 449.900 Kč

42 komentářů

krystof2
Máte tam napsané 7" kola.
Arese
Nejnovější generace Ibizy je skvělá a facelift je také povedený, cena výrazně příznivější než dříve. Ani o kvalitě Cupry nelze pochybovat, ale dokud nenabídnou také manuální převodovku, není to pro mne skutečný hot-hatch 8-s :no: :no:
Simone
Můžeš jít do Corsy OPC, 6MT.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
alebo pockat na P208 Gti :yes: 147KW 6st manual :yes😒br />
nove clio RS bude mat uz takisto dvojspojku takze pre mnohych to uz tiez asi nebude to prave orechove... ale P208 by mal byt s manualom :yes:
Arese
Jasně, Corsa OPC je výborná a 208 GTI bude jistě taky (a nová Fiesta RS jakbysmet!), jenom mě mrzí, že koncern u svých hot-hatchů není schopen nabídnout taky manuál. To je pro mě zcela nepochopitelné a neomluvitelné selhání, takhle obětovat značnou část potenciálnílních zazníků... Přitom ta Ibiza Cupra by se mi moc líbila ;-\ A teď půjde stejnou cestou i nové Clio RS, jehož předchozí generace byla vyhlášené u všech nadšených řidičů právě svou ryzostí - manuálem a taky atmosférickým motorem....
Ale kromě aut, které jste jmenovali je tu ještě Punto Abarth. A o segment níž skvělý Swift Sport a také dobré Twingo RS - ti si ještě drží i atmosférický motor a navíc jsou za velmi slušné peníze 😄 😄 😄 :yes: :yes: :yes:
Avatar - white label
white label
Koncern VW u svých kompaktních hh naopak už dlouho nabízí možnost výběru mezi dvojspojkou a manuálem, což dodnes jeho konkurence nabídnout neumí, jen u malých hh je v nabídce pouze dvojspojka, což je u malého hh perspektivnější řešení, než pouhý manuál, viz i příští Clio RS. Manuál je na ústupu a je jen otázkou času, kdy bude manuál brán jako exotická převodovka i v Evropě, vývoj automatů a automatizovaných/robotizovaných manuálů (např. DSG) jde mílovými kroky dopředu, zatímco manuál přešlapuje na místě a těžko můžeš čekat, že např. Renault udělá manuál, který by se celkovou kvalitou příblížil manuálu od Hondy. U koncernových hh dám vždy přednost dvojspojce před manuálem.
A dokud se nabízela R8 s R-tronicem bral bych raději manuál, ale dnes s S-tronicem (dvojspojka) není co řešit.
_MT_
U R8 je trochu škoda, že vyškrtli manuál u desetiválce. Auto je to relativně odtažité, jezdí velmi snadno rychle a kvedlačka tě trochu víc vtáhla do děje. Na druhou stranu, není to zrovna nejpreciznější stroj, podobně jako Polo GTI, takže proč ne. A pak manuál u silných aut může být zrádný, obzvláště bez strážného anděla.
Avatar - Johny.Rico
Johny.Rico
Tys jel s R8 V10 manuál?
_MT_
Ano, Spyder.
Avatar - Biest
Biest
pokial davate do suhrnnej tabulky oficialne udaje o zrychleni, mali by ste tak cinit u vsetkych spominanych aut. skoda fabia RS zrychluje z 0 na 100 km oficialne za 7,3 s, nie za 7,6 s. To, ze ste to tak vy namerali vam nedava pravo to davat do takchto tabuliek. je to cisto neobjektivne. ja som zas cital v mnohych testoch ze namerali zrychlenie okolo 7,3 ... sami viete, ze to zavisi na roznych okolnostiach ... pokial chcete porovnavat realnejsie hodnoty, najprv kazde auto otestujte a potom to tam piste....

btw mne sa podarilo namerat 7,3, 7,4 a aj 7,7 ... nie vzdy su totiz idealne podmienky
_MT_
Tady se zrychlení neměří, takže šlo asi o překlep.
Avatar - Michal Fokt
Michal Fokt
Nejedná se o námi naměřenou hodnotu, ale o původní tovární údaj [odkaz] . Pravdou ale je, že aktuálně Škoda opravdu uvádí 7,3 s.
Avatar - Biest
Biest
ok, tak v tom pripade upozornujem na preklep... 😄

cital som vas test fabie rs a tam bola namerana zhruba podobna hodnota, preto som bol v tom, ze udavate namerany udaj.
_MT_
Když už jste v tom opravování, máte špatně i normovanou spotřebu.
Avatar - Biest
Biest
v pripade, ze by som si mal vybrat z pola GTI, seatu ibizy cupra a fabie RS tak si vyberiem bez vahania fabiu RS. dovod? 5 dveri, kazdodenna pouzitelnost a praktickost + sportovost a cena ... sice je fabia RS koncernovo nizsie postavena, ma horsiu vybavu, vyssiu prvotnu cenu, diskutabilny dizajn vzdy bude nad tymito autami mat navrch ... preco? 5 dveri...

kto chce neprakticke 3 dverove sportove auto, urcite si nekupi polo GTI alebo seat cupra ale pojde po niecom zabavnejsiom ked uz. kto chce sportovo ladene auto, ktore ma byt aj prakticke a ma mat 5 dveri, uz si moc vyberat nemoze... a tu nastupuje fabia RS, popripade fabia RS combi ...
politika skody je v tomto uvazovani perfektna ...

kebyze ma seat ibiza cupra 5 dveri, ani nevaham a pred fabiou jej dam preddnosť lebo je proste o nieco lepsie a krajsie (fabia RS sa mi ale tiez paci)... kebyze uz sa rozhodnem pre neprakticke 3 dverove auto, urcite si nekupim ani jedno z tychto troch... to uz mam fakt jedno a radsej si kupim clio RS, popripade lacnejsi swift sport. osobne si myslim, ze buduca fabia RS ak budem mat 5 dveri tieto dva "sportiaky" rozvalcuje...

hawk ...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
si sa nejako rozpisal 😉 s tymi 5tymi dverami to snad stacilo napisat aj raz 😉 :yes: jasne suhlasim.... 5D auto je praktickejsie..... a tiez by som siel do 5dveraka.... ale poviem ti jedno prekvapenie : polo GTI je aj 5dverak [odkaz] - >😁 :yes😒br />
takze co teraz? fabia alebo polo?

osobne keby som chcel skutocne auto len na zabavku a nejake male mestske auticko na rychly presun sameho seba alebo vo dvojici ( cize by mi stacili 3 dvere ) tak by som bez vahania bral twingo RS.... zrychlenie 8,7s je super... maximalka 200 tiez bohate s rezervou... na okrskach mimo mesta alebo aj po cestach v meste a blizkosti mesta budes na twingu RS najrychlejsi :yes: a za 14 tisic? jak zadarmo :yes: a dostanes hrave sikovne a pekne auto .. hotova motokara :yes: mozno si to uz videl ak nie mozno ta tento test zaujme: [odkaz]
Avatar - Biest
Biest
>😁 mas pravdu, na to polo som uplne zabudol. ale to je jedno. polo GTI sa mi moc nepaci, aj ked nepochybujem, ze to je dobre vozenie, pravdepodobne o stupen lepsie ako fabia RS. napriek tomu z tychto dvoch fabia RS. navyse polo GTI sa javi ako lacnejsie auto ale v konecnom dosledku, pridanim toho a toho, 5 dverovej karoserie atd atd vyjde o dost drahsie (u mna to vyslo o viac ako 2000 eur a to som este nedaval vsetko)

ale aj tak... ak by bola ibiza cupra s 5 dverami, neni o com. aj by som si tie 2000 priplatil

a twingo RS... ten dizajn by som neprekusol. ale auticko solidne.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
otazkou zase ostava na co je cloveku nadupany maly 5dverak 😉 , kto sa chce vysalit a zavodit tak na to su trojdveraky idealne..... predpokladam ze nejako vystrajat na 5dveraku s plnym kufrom cestou z hypermarketu asi nikto nebude ..... na rodinne ucely jasne postacia bezne motory...... no a kto sa chce vyblaznit ... tak tam sa rata s tym ze v aute nepojde cela familia .... fabia RS aj polo GTi su super nadupane auticka ale k plnohodnotnym hot hatch im mozno co to este chyba..... uz len ich dsg prevodovka mnohym nevonia.. ja som tiez jednoznacne za manual... jednoznacne radost z jazdy by mala byt priorita a automatika nam mnohym tu radost zoberie...

ak chces sportove nadupane a zaroven prakticke 5D auto ... tak v malej triede nemas vela moznosti.... skutocne asi len fabia a polo... a podla mna fabia RS v tej zelenej farbe na tych diskoch je velmi pekna..... aj ked ako vravim ... dsg nemusim ale v tejto triede clovek musi robit kompromisy a fabia RS je podla vsetkeho vyborna volba :yes:
Avatar - Biest
Biest
a prave preto som tu zelenu s ciernou strechou a ciernymi diskami kupil 😄

zatial mi staci po vsetkych strankach. volba noveho auta zavisi od volnych financii. ak ich bude dost, kupim si aj rodinne prakticke auto s nizkou spotrebou a aj auto na zabavu napr. megane rs cup. ak ich tolko mat nebudem, budem musiet bud kupit len rodinne auto alebo nejaky kompromis... a tu sme znova na zaciatku ... uz mas hned obmedzene moznosti (pokial teda nemas na kombicko audi RS4 alebo RS6 a pod)
Avatar - Plautus
Plautus
Pozor!, čierna /tmavá/ patrí iba dole >😒]
Hlavne, že si so svojím výberom spokojný, v danej konfigurácii je Fabia dokonca i pozeratelnejšia ako jej bežní súrodenci. Darmo kolesá robia auto, a v tomto prípade je vydarená i tá zelená farba 😉
_MT_
Zelené RS... asi jediná Fabie II, která se mi líbí (možná bude i jiná pěkná barevná kombinace, nikdy jsem se nezajímal, ale zelené jsem v okolí MB pravidelně potkával).

Výhoda třídveřáků je, že mívají tužší karoserii. Takže pokud zadní pár dveří nutně nepotřebuješ a chceš jezdit rychle, hlavně po něčem jako jsou české tankodromy zvané silnice, tak je dobré zvážit menší počet otvorů v karoserii. Navíc se mi i víc líbí. Dva páry dveří na tak malé karoserii vypadají někdy trochu komicky.
Avatar - Plautus
Plautus
Presne tak, v subkompaktoch vnímam 3dv. verzie ako vhodnejšie, a hlavne Ibiza je v 3dv. o dosť šmrncovnejšia, o triedu vyššie už je 5dv. po vzhľadovej stránke na tom lepšie. Po dlhšej dobe som minulý týždeň stretol 3dv. Golf a pôsobil na mňa tak nejak neúplne. Už som ho nemal v oku, väčšina ich je u nás predsa len 5dv.
No a chalanisko ozrejmil svoje pohnútky prečo vybral 5dv., v tej zelenej v kombinácii s čiernou je to pekný "knedlík" (v pozitívnom zmysle slova). Na vyšantenie príjemné.
_MT_
Je to o velikosti karoserie. Nižší střední podstatně narostla. V ní už třídveřové karoserii nedávám automaticky přednost. Mezi koncem dveří a zadním kolem bývá až moc plechu. Pontony mají tendenci nabývat na výšce. Třeba takové Scirocco vypadá hodně dobře, profil C30 se mi také líbí a Brera, to byla kráska. Kouzlo je v bocích. 😄 Chce to prostě tu správnou karoserii. Nicméně výhoda vyšší tuhosti zůstává.
Avatar - Plautus
Plautus
Súhlasím :yes:
Avatar - white label
white label
:yes: :yes:
Plus nasedání/vysedání dopředu je pro vysoké postavy (přes krátké dveře vpředu) docela "vopruz". 😉
Ondris
A dlouhé dveře zase otravujou v garáži nebo při kolmém parkování. Po roce s Alfou GT jsem byl na prášky... ;-\
_MT_
Když máš vedle auta ani ne 30 cm, tak se vystupuje špatně ze všeho. Tady bodují kabriolety. 😄 Nouzově lze dálkově ovládanou střechu nahradit dálkově ovládaným střešním oknem. >😁
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
:yes: :yes: :yes: gratuacia k super auticku
Avatar - Plautus
Plautus
>😁 >😁 topper, ty si zabávač, kolegu upozorníš na prešľap, ktorého sa bežne dopúšťaš...dúfam, že vieš kam mierim 😉 ale áno, poslednou dobou, mám pocit, si sa zlepšil.
Vyberať z koncernovej trojice Cupra, GTI, RS, tak volím Cupru, je totiž z tejto trojice už na pohľad najviac "Auto emoción" 😄
Tú dilemu však nemám, i keď ponuka je to fajn.
_MT_
I Polo GTI se dělá s pěti dveřmi. U Ibizy nevím.

A domluvil jsem je howgh.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
presne o tom som mu uz pisal ... treba citat aj ine prispevky aby sme sa potom neopakovali 😉 :yes:
Avatar - Plautus
Plautus
Ale on sa asi podpísal ako Jastrab >😒] a bacha, napodruhé hodí možno i tomahawk >😒]
_MT_
>😒]
Avatar - white label
white label
>😒]
Avatar - iudex
iudex
>😁 :yes:
megacruiser
je o ničem. A je jedno kolik koní takový auto má. Kdo si chce skutečně zajezdit, koupí něco s manuálem a pokud možno s pohonem zadku. Tohle koncern zkazil a myslím si, že autu ubral hodně zákazníků.
Tato filozofie automatických převodovek mi připadá převzatá z počítačových her - tam taky pařan akorát mačká tlačítka dopředu dozadu. Já ale řazení na klasické převodovce považuju za součást sportovní jízdy.
Takže asi dneska jít jedině do sportovní verze Swiftu, Twinga, kdo má víc peněz tak do Toyoty GT86.
_MT_
Připomínku k převodovce beru, ale u aut za nějakých 400 tisíc mluvit o pohonu zadní nápravy... Svišť je dobrá volba (mezi prcky můj oblíbenec), ale trochu o něčem jiném.
_Teddy_
Ked porovnavam tie ceny Ibiza/Fabia/Polo, tak mam pocit ze niekto v koncerne asi padol na hlavu. Ibiza Cupra o 30, a FabiaRS dokonca o 85 (!) tisic Kc drahsia, ako PoloGTI? Cakal by som uplne iny priebeh cien (Polo>Fabia>Ibiza)...

Odhliadnuc od cien, z tychto "trojcat" by som bral Polo pretoze je z nich dizajnovo najvyssie. A ked este zohladnim aj cenove rozdiely, tak uz vobec nie je o com uvazovat. Ak vynechame skemranie o zlavicku u predajcu, tak za tychto podmienok si FabiuRS kupi iba blazon alebo fanatik...
_MT_
Zajímavě máš umístěnou Ibizu, když Seat měl plnit funkci levného Audi.
Avatar - Biest
Biest
prepac ale kym zacnes porovnavat, ktore auto z tejto trojice je ako drahe, najprv si ich nakonfiguruj...

potom zrazu zistis, ze ked si das do pola a ibizy hento a tamto, hned si s cenou niekde inde.. u mna to bolo cca 2000 eur nad fabiou RS v oboch pripadoch...

pohnutky, preco si clovek vyberie fabiu RS pred tymito dvoma (ked neratam cenu) nejdem vysvetlovat. su uvedene v konverzacii zo zaciatku diskusie.

fanatik a blazon rozhodne nie som. zlavicku som dostal viac ako slusnu (cca 2000 eur - v seate a vw ma slusne vyposielali do ritky) takze tak 😄
Recii
Ibiza Cupra je z t té 3ky aut nejhezčí a nejvíce lidí se za ní otočí díky skvělému dizajnu.
Taky si myslím, že by se do toho auta hodila víc manuální převodovka ale i DSG není vůbec špatná volba. (Automat je tam kvůli tomu, že by se tam manuál nevešel - informace od prodejce seat).
Jinak s cuprou hezký svezení :yes:
Avatar - Biest
Biest
cudoval by si sa, kolko ludi sa otaca za fabiou RS (zelena s ciernou strechou a ciernymi diskami a black packetom)

akoze sam som prekvapeny ale stretavam sa len s pozitivnymi reakciami. dokonca od ludi, ktorym sa klasicka fabia II hnusi a ak by sa im fabka RS nepacila, skritizovali by ju.