SEAT Ibiza Cupra zlevnil, po faceliftu stojí 449.900 Kč
Zdejší trh malých hot-hatchů dostal do žil další čerstvou krev, tentokráte z koncernové transfúzní stanice. Jedná se o omlazenou verzi modelu SEAT Ibiza Cupra a jak dnes velí trendy (a politika Volkswagenu), dostal opět do vínku malý přeplňovaný motor, zkombinovaný s dvouspojkovou převodovkou.
Sportovní verze Ibiza Cupra z nabídky zmizela s příchodem faceliftovaných nižších verzí a nyní se do modelové škály českého dovozce značky vrací, vybavena kompletem vylepšení, která odpovídají méně výkonným variantám. To znamená zejména novou, mnohem agresivněji ztvárněnou příď s ostře řezanými tvary světlometů a i nárazníků, zakomponovanou v tomto případě výhradně do karoserie třídveřové Ibizy SC. Profil výkonného hatchbacku zkrášlují 17" kola s pneumatikami 215/40, zatímco vzadu nechybí nárazník s difuzorem, falešnými výdechy brzd a centrálně vyústěnou lichoběžníkovou koncovkou výfuku.
Pohon auta má opět na starosti kompresorem a turbodmychadlem přeplňovaný motor 1,4 TSI o výkonu 132 kW/180 k, jehož 250 N.m, dostupných již od 2000 otáček, přenáší na přední kola sedmistupňová dvouspojková převodovka DSG. Díky této kombinaci zrychlí Cupra z klidu na 100 km/h za 6,9 sekundy a rozjede se až na 228 km/h. O intenzivnější zážitky za volantem se stará nejen zvukový generátor ve výfukové soustavě, ale i pádla pod volantem, určená k manuální volbě rychlostních stupňů.
Přenos síly motoru na přední kola usnadňuje elektronický systém XDS, pokoušející se nahradit diferenciál se zvýšenou svorností, brzdové kotouče vpředu mají vnitřní chlazení a průměr 288 mm, vzadu jsou plné 230mm disky. Sáhnout lze ale i po brzdové soustavě AP Racing Performance. Pokud si nebudete zrovna užívat potenciálu auta, mohli byste jezdit v kombinovaném režimu možná i za 5,9 l benzinu na 100 km.
Sériová výbava sportovního topmodelu už dnes nemůže být puristická a Cupra není výjimkou. Vychází z již tak slušné specifikace verze Ibiza FR, přidává však navíc automatickou klimatizaci Climatronic, bi-xenonové natáčecí světlomety, světla pro denní svícení a zadní světla z LED diod, 17“ kola z lehkých slitin, tmavá okna od B sloupku, kontrolu tlaku v pneumatikách, asistenta rozjezdu do kopce, hliníkové pedály, sportovní volant, dešťový a světelný senzor, automaticky zatmavitelné vnitřní zpětné zrcátko, černá vnější zpětná zrcátka a sportovní podvozek a sedadla Cupra.
Za modernizovanou Ibizu Cupra dnes dáte o 50 tisíc méně než před rokem za původní model. Ostrý SEAT se tak cenově vklínil mezi pětidveřovou Fabii RS a Polo GTI.
Seat Ibiza Cupra - srovnání s konkurencí | ||||
Model | Seat Ibiza Cupra | Škoda Fabia RS | Volkswagen Polo GTI | Opel Corsa OPC |
Motor | 1,4 TSI | 1,4 TSI | 1,4 TSI | 1.6 Turbo |
Převodovka | 7DSG | 7DSG | 7DSG | 6MT |
Zdvihový objem [cm3] | 1390 | 1390 | 1390 | 1598 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/min-1] | 132/6200 | 132/6200 | 132/6200 | 141/5850 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1] | 250/2000-4500 | 250/2000-4500 | 250/2000-4500 | 230/1950-5850 |
Max. rychlost [km/h] | 228 | 224 | 229 | 225 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 6,9 | 7,3 | 6,9 | 7,2 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,9 | 6,4 | 5,9 | 7,3 |
Cena [Kč] | 449.900,- | 504.900,- | 419.900,- | 599.900,- |