Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SEAT Ibiza Cupra zlevnil, po faceliftu stojí 449.900 Kč

Michal Fokt Michal Fokt 21. 1. 2013 • 22:11
19
42
Zobrazit náhledy (19)
Seat Ibiza Seat Ibiza Seat Ibiza Seat Ibiza Seat Ibiza Seat Ibiza Seat Ibiza Seat Ibiza Seat Ibiza Seat Ibiza Seat Ibiza Seat Ibiza Seat Ibiza Seat Ibiza
SEAT začal na českém trhu prodávat omlazenou sportovní verzi Seat Ibiza Cupra se 180koňovým turbokompresorem a dvouspojkovou převodovkou. Je o 50 tisíc levnější, než stál stejný model před faceliftem

Zdejší trh malých hot-hatchů dostal do žil další čerstvou krev, tentokráte z koncernové transfúzní stanice. Jedná se o omlazenou verzi modelu SEAT Ibiza Cupra a jak dnes velí trendy (a politika Volkswagenu), dostal opět do vínku malý přeplňovaný motor, zkombinovaný s dvouspojkovou převodovkou.

Sportovní verze Ibiza Cupra z nabídky zmizela s příchodem faceliftovaných nižších verzí a nyní se do modelové škály českého dovozce značky vrací, vybavena kompletem vylepšení, která odpovídají méně výkonným variantám. To znamená zejména novou, mnohem agresivněji ztvárněnou příď s ostře řezanými tvary světlometů a i nárazníků, zakomponovanou v tomto případě výhradně do karoserie třídveřové Ibizy SC. Profil výkonného hatchbacku zkrášlují 17" kola s pneumatikami 215/40, zatímco vzadu nechybí nárazník s difuzorem, falešnými výdechy brzd a centrálně vyústěnou lichoběžníkovou koncovkou výfuku.

Pohon auta má opět na starosti kompresorem a turbodmychadlem přeplňovaný motor 1,4 TSI o výkonu 132 kW/180 k, jehož 250 N.m, dostupných již od 2000 otáček, přenáší na přední kola sedmistupňová dvouspojková převodovka DSG. Díky této kombinaci zrychlí Cupra z klidu na 100 km/h za 6,9 sekundy a rozjede se až na 228 km/h. O intenzivnější zážitky za volantem se stará nejen zvukový generátor ve výfukové soustavě, ale i pádla pod volantem, určená k manuální volbě rychlostních stupňů.

Přenos síly motoru na přední kola usnadňuje elektronický systém XDS, pokoušející se nahradit diferenciál se zvýšenou svorností, brzdové kotouče vpředu mají vnitřní chlazení a průměr 288 mm, vzadu jsou plné 230mm disky. Sáhnout lze ale i po brzdové soustavě AP Racing Performance. Pokud si nebudete zrovna užívat potenciálu auta, mohli byste jezdit v kombinovaném režimu možná i za 5,9 l benzinu na 100 km.

Sériová výbava sportovního topmodelu už dnes nemůže být puristická a Cupra není výjimkou. Vychází z již tak slušné specifikace verze Ibiza FR, přidává však navíc automatickou klimatizaci Climatronic, bi-xenonové natáčecí světlomety, světla pro denní svícení a zadní světla z LED diod, 17“ kola z lehkých slitin, tmavá okna od B sloupku, kontrolu tlaku v pneumatikách, asistenta rozjezdu do kopce, hliníkové pedály, sportovní volant, dešťový a světelný senzor, automaticky zatmavitelné vnitřní zpětné zrcátko, černá vnější zpětná zrcátka a sportovní podvozek a sedadla Cupra.

Za modernizovanou Ibizu Cupra dnes dáte o 50 tisíc méně než před rokem za původní model. Ostrý SEAT se tak cenově vklínil mezi pětidveřovou Fabii RS a Polo GTI.

Seat Ibiza Cupra - srovnání s konkurencí
ModelSeat Ibiza CupraŠkoda Fabia RSVolkswagen Polo GTIOpel Corsa OPC
Motor1,4 TSI1,4 TSI1,4 TSI1.6 Turbo
Převodovka7DSG7DSG7DSG6MT
Zdvihový objem [cm3]1390139013901598
Válce/ventily4/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]132/6200132/6200132/6200141/5850
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]250/2000-4500250/2000-4500250/2000-4500230/1950-5850
Max. rychlost [km/h]228224229225
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,97,36,97,2
Komb. spotřeba [l/100 km]5,96,45,97,3
Cena [Kč]449.900,-504.900,-419.900,-599.900,-

Související články

Témata
Avatar - Biest
23. 1. 2013 23:46
Re: Ibiza
cudoval by si sa, kolko ludi sa otaca za fabiou RS (zelena s ciernou strechou a ciernymi diskami a black packetom)

akoze sam som prekvapeny ale stretavam sa len s pozitivnymi reakciami. dokonca od ludi, ktorym sa klasicka fabia II hnusi a ak by sa im fabka RS nepacila, skritizovali by ju.
Avatar - Biest
23. 1. 2013 23:33
Re: cenoVWe sialenstvo...
prepac ale kym zacnes porovnavat, ktore auto z tejto trojice je ako drahe, najprv si ich nakonfiguruj...

potom zrazu zistis, ze ked si das do pola a ibizy hento a tamto, hned si s cenou niekde inde.. u mna to bolo cca 2000 eur nad fabiou RS v oboch pripadoch...

pohnutky, preco si clovek vyberie fabiu RS pred tymito dvoma (ked neratam cenu) nejdem vysvetlovat. su uvedene v konverzacii zo zaciatku diskusie.

fanatik a blazon rozhodne nie som. zlavicku som dostal viac ako slusnu (cca 2000 eur - v seate a vw ma slusne vyposielali do ritky) takze tak :-)
22. 1. 2013 14:51
Re: cenoVWe sialenstvo...
Zajímavě máš umístěnou Ibizu, když Seat měl plnit funkci levného Audi.
22. 1. 2013 14:42
Re: Automat + předohrab
Připomínku k převodovce beru, ale u aut za nějakých 400 tisíc mluvit o pohonu zadní nápravy... Svišť je dobrá volba (mezi prcky můj oblíbenec), ale trochu o něčem jiném.
22. 1. 2013 14:34
Re: dilema
Když máš vedle auta ani ne 30 cm, tak se vystupuje špatně ze všeho. Tady bodují kabriolety. :-) Nouzově lze dálkově ovládanou střechu nahradit dálkově ovládaným střešním oknem. >:D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku