Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Fiat Uno má 30 let, vyrábí se stále dál

Před třemi desítkami let představil italský Fiat nástupce typu 127, řadu Uno. Její kariéra ale dosud neskončila, v Brazílii se vyrábí dodnes.
Zpět na článek
22. 1. 2013 12:53
22. 1. 2013 12:55
22. 1. 2013 13:20
22. 1. 2013 19:38
22. 1. 2013 21:18
22. 1. 2013 13:56
22. 1. 2013 14:52
22. 1. 2013 17:03
22. 1. 2013 19:34
22. 1. 2013 20:56
23. 1. 2013 08:11
23. 1. 2013 08:26
23. 1. 2013 13:27
23. 1. 2013 18:58
22. 1. 2013 15:30
22. 1. 2013 19:28
23. 1. 2013 08:31
23. 1. 2013 10:07
23. 1. 2013 13:39
22. 1. 2013 12:53
...
Krásný auto.
A Uno Turbo bude už napořád srdcovka - na první auto se nezapomíná... :-)
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Bristol
22. 1. 2013 12:55
Re: ...
Uno turbo má i jeden můj známý....to je docela husté žihadlo :-)
22. 1. 2013 13:20
Re: ...
Je to raketa :-)
Bohužel, moje umřelo na lišku. Ve chvíli, kdy už auto nejde zvednout jinak než vidlema a šroubovákem propíchneš libovolné místo, je čas se rozloučit. Ale zase taková škoda to nebyla, protože motor dodnes funguje v kamarádově Puntu 1.4T.
Avatar - euro89
22. 1. 2013 19:38
Re: ...
Tak to se máš čím chlubit teda... o auto se má člověk starat tak, aby se koroze do podobné fáze nikdy dostat nemohla.
22. 1. 2013 21:18
Re: ...
Já to už rezavý koupil s tím, že "to se pak opraví". Jenže pak se zjistilo, že podlaha je celá pryč, že se trhá uložení zadní nápravy a že dno kufru - není. Holt za chyby se platí, v sedmnácti člověk spoustu věcí vidí jinak než dnes.
Taky mi to bylo líto, neboj.
22. 1. 2013 13:06
uno diesel také moje první vozítko :) skvělé zážitky byly s
;-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Jaros71
23. 1. 2013 16:09
Re: uno diesel také moje první vozítko :) skvělé zážitky byl
Souhlas..taky jsem měl jako první auto UNO turbodiesel..jelo to jak čert a nic to nežralo.. :yes: :yes:
Zlatej FIAT... ;-)
22. 1. 2013 13:56
Legenda
Ještě za totáče jsem ohlížel bílé Uno, zaparkované mezi hromadou Trabantů a žigulíků...a Škodovek, samozřejmě.
Vyjímalo se tam asi jako by se tam teď vyjímal Veyron.
A o pár let později jsem si Uno, tentokrát už Turbo, koupil.
Ten šok po přesednutí z ERka do Una se ani nedá popsat, to se holt musí zažít.

Uno --> :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
22. 1. 2013 14:52
Uno
stare dobre talianske casy: uno, tipo, tempra, 155 145 thema delta a pod.... ina doba bola :yes:

pri pohlade na dnesne neuspesne punto a fakticky mrtve bravo musi nejeden fanda zaplakat 8-s
Rozbalit vlákno
7
Avatar - petrumr
22. 1. 2013 17:03
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - euro89
22. 1. 2013 19:34
Re: Uno
Jojo, až na ty Alfy souhlasím. Ale Alfa Romeo u mě skončila s modelem 75 (a z ní odvozené SZ/RZ), vše po ní už za moc nestálo (s vyjímkou omezené série 8C). Jinak tři z těch aut, co jsi výše vyjmenoval, mám doma(Uno Turbo, Delta Integrale, Thema V6). ;-)
Avatar - 3_diamanty
22. 1. 2013 20:56
Re: Uno
tak to mas doma krasne auta... :yes: z doby ked auta este boli autami :yes:
Avatar - euro89
23. 1. 2013 08:11
Re: Uno
Já vím, za nové bych neměnil! :-) Jinak Themu můžeš vidět, pokud si na pumpě koupíš aktuální vydání Auto, motor und Sport Classic, speciál o youngtimerech. ;-)
23. 1. 2013 08:26
Re: Uno
Soused má v prosklené garáži Themu 8.32.
Dovezl ji před dávnými lety ze západu a pokud mu neshnije, bude ji mít až do smrti.
Vyjíždí s ní jen dvakrát za rok - jednou na sraz italských aut někde v Alpách a pak na klubový sraz Lancií při MM.
To byly doby :-)
Avatar - euro89
23. 1. 2013 13:27
Re: Uno
Co je to "MM"? Jsem členem Lancia klubu a znám jedinýho člověka, který na naše srazy jezdí Themou 8.32 pravidelně. Jakou má ta Thema barvu? Není náhodou vínová a z Prahy?
23. 1. 2013 18:58
Re: Uno
Mille Miglia.
Je vínová a není z Prahy, má stále originál švýcarské značky, majitel má švýcarské občanství.
Klub je - myslím - taky švýcarský, nebo možná rakouský.
22. 1. 2013 15:30
A co 1,5 75 k...?
Úplně jste vynechali u nás jednu z nejrozšířenějších benzinových motorizací, a sice 75 S a 75 SX s jeden a půl litrovým motorem - to jezdilo perfektně hladce a táhlo pěkně od nízkých otáček, oturbené jedna trojce se ovšem rovnat nemohlo. ;-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - petrumr
22. 1. 2013 17:00
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
23. 1. 2013 09:33
Re: A co 1,5 75 k...?
Dobrý den, vsadil bych hlavu za to, že tam tu patnáctistovku mám, ale přišel bych o ní. Nejspíš mi (stejně jako rok 86 u 1,4 TD a 1,7 D) vypadla při závěrečné editaci, zdroje ji uváděly. Omlouvám se, doplním ji.
Avatar - euro89
22. 1. 2013 19:28
numero Uno!
Uno mk I je pro mě nejhezčím malým Fiatem všech dob, krásný hranatý design od Giugiara zůstává dodnes nepřekonán. :yes: Mimochodem, dodnes mám v garáži Uno Turbo i.e. mk I, které bylo v 17ti mým prvním autem a stalo se pro mě takovou srdcovkou, že ho nejspíš nikdy neprodám. :-) Už jako malej kluk jsem po Unu toužil od doby, kdy jsem poprvé viděl film Veselé Velikonoce s J.P. Belmondem a jednou z mnoha vzpomínek na tohle auto je, když jsem s mým lehce upraveným a odlehčeným Unem ve 220km/h problikával kamaráda v BMW 320 E90... nebyl schopnej uvěřit tomu, že s novým bavorákem neujede 20 let starýmu Fiatu. >:D
Rozbalit vlákno
0
23. 1. 2013 08:31
UNO turbo
je pojízdná rakev co jede nejlépe rovně. >:D
Rozbalit vlákno
0
23. 1. 2013 10:07
Klasický Fiat
Uno byl ještě klasický Fiat. Velmi dobře navržené, přesto velmi špatně vyrobené ;-)

Řídil jsem ho jen jedinkrát a pokud pominu žalostný stav, tak jsem byl naprosto zdrcen brutalitou turbomotoru. :yes:

PS: Ke každému Unu patří Belmondo a alespoň jedny schody :-)
Rozbalit vlákno
1
23. 1. 2013 11:04
Re: Klasický Fiat
Bodejť by ne,když to mělo váhu nula nic. Ale předek měl pevnost plechovky sardinek. Nechtěl bych v tom bourat. To raději ve Favoritu >:-[]
Avatar - Stejsn
23. 1. 2013 13:39
Kontinuita
Auto, u kterého se opravdu dá říct, že se vyrábí už 30 let. To třeba u Golfa říct nejde - každá nová generace je úplně jiné auto, které s tím starým má společný jen název. To mě vždycky nadzvedává ze židle, když čtu že třeba "VW Passat se vyrábí už XX let a vyrobilo se jich XX milionů" - to prostě není pravda. No ale k Unu - kamarád měl tu 1.3 turbínu a skutečně to byla pojízdná rakev. Brutální zátah motoru se přenášel na měkkou karoserii, která se kroutila jako papír. Měl jsem ruku z okýnka a držel se za okap a úplně jsem cejtil, jak se dveře pohybují oproti střeše. Staré uno vypadalo pěkně, po faceliftu na Logo se mi už ale vůbec nelíbilo. Bohužel to bylo také jedno z aut, které díky ruské oceli zkazily Fiatu pověst a dodnes se o všech fiatech traduje, že jsou to hnijící kraksny.
Rozbalit vlákno
0
24. 1. 2013 00:51
To byly doby,
kdy Fiat vyráběl Uno. Praktické, lehké, prostorné, komfortní a s nízkou spotřebou prakticky u všech motorů.
Soused si dovezl po revoluci Uno 1.7 D, krásná vínová metalíza, 3 dveře. Mezi těmi škodovkami to bylo něco neuvěřitelného. Odvozil v něm kde co. Bohužel, karosérka začala dost kvést. Neměla ale šanci zreznout úplně, jeho syn mu ho nabořil do meze. Z papíru nebylo, celkem nic se mu nestalo, akorát auto bylo na odpis. Tak dovezl další, tentokrát stříbrné, 5 dveří. To byl původně benzín se zadřeným motorem, tak tam hodil ten diesel 1,7. A nakonec ten motor přežil i tohle nové Uno, které taky zrezlo a tak se motor stěhoval ještě do posledního Uno Logo. To potom soused prodal a koupil Punto první generace, které má myslím dodnes.
Mám ještě vzpomínku na Uno Turbo 1.3 jednoho kamaráda. To auto bylo tak neuvěřitelně zábavné, že proti němu jsou dnešní hot-hatche pocitově naprosto sterilní, jakoby člověk řídil počítačovou hru. Je pravda, že starý Nissan 300ZX a Capri byly ještě zábavnější, ale ne tím stejným způsobem. Těžko se to popisuje, Uno Turbo se prostě musí projet :-)
Rozbalit vlákno
0