je levné řešení nehodné technologicky vyspělých firem, něco takového třeba Citroen nikdy mít nebude... řikala před časem v souvislosti s MQB naše pani teta. A ejhle! >:D
Ktovie od koho to odkopirovali :-)
Ale pozor je tam ako moznost multilink aj torzka. Predpokladam, ze nizsia stredna PSA zase dostane iba obycajnu tyc.
Vzadu je uz nadrzka s mocovinou pre SCR euro6 :yes:
Aerodynamciky rovna podlaha :yes:
modulární platforma a sdílení platforem jsou dvě rozdílné věci.
Sdílené platformy pro různé vozy mělo PSA už koncem 80 tých let. (P405/Citr. BX, P605/ C XM, atd)
VW modulární platformu MQB představil minulý rok, PSA v lednu tohoto roku (tedy o necelý půlrok později) pod názvem EMP2 (což je jen nový název pro novou platformu známou pod názvem BVH2). Oba automobilové koncerny na modulární platformě už nějaký čas pracují, takže opravdu nechápu ty narážky o kopírování.
Někdy si říkám, jestli to má vůbec cenu tyhle hloupé žvásty číst...... 8-s
Pracují na tom už hodně, hodně dlouho, nějakých 10 let. Audi nasadilo svou modulární platformu v roce 2007. Nicméně u MQB jde o mnohem víc, než se běžně uvádí. Samotná modularita je dnes více méně samozřejmá. Je hodně zaměřená na zvýšení efektivity a kolikrát adresuje problémy, které jsou specifické VW (jiný výrobce je mít nemusí).
Nevýhoda EMP2 je, že na ní nemohou stát malé automobily (B segment). Alespoň se s tím nepočítá.
Ona i EMP2 by mohla být součástí spolupráce s GM. Opel by měl stavět příští Citroen C5 a mluvilo se o sdílení platformy s Insignií. Původně se mluvilo o tom, že C5 bude stát na derivátu platformy GM, ale představení EMP2, která je mimo jiné určena i pro střední třídu, naznačuje možnou alternativu. Pokud ji sdílet nebudou, tak zase tak široce nasazená nebude. C segment a možná nějaké střední MPV/ SUV.
Jenže tahle dohoda padla. Namísto čtyř dohodnutých platforem budou jen tři společné s GM. Právě platforma pro Insignii a budoucí C5/508 z dohody vypadla....
Původně byl nástupce C5 planovaný na rok 2015 na platformě BVH2 premium s hydropneumatickým podvozkem. Poté po uzavření společného podniku s GM se celý projekt zmrazil, protože byla zvažována možnost společné platformy s Insignií.
Podle mě by to ale nebylo dobře, protože tato platforma je příliš těžká a stavěná spíše s ohledem na americké vozy a navíc by ani neumožňovala použití hydropneumatického podvozku.
Naštěstí z toho sešlo a tak se PSA zase vrátilo k původnímu plánu. BVH2 se mezitím přejmenovalo na EMP2 a C5 III tu bude snad nejpozdějii v roce 2016 :-)
Segment B malé vozy je silně ztrátový díky velice nízkým prodejním cenám, navíc taková robustní platforma jakou je EMP2 a která má být pro různé typy vozů v takovém rozsahu ( střední třídy, SUV , nižší střední , MPV ) se pro použití v malých vozech moc nehodí. Tam to musí být všechno maximálně cheap, aby na tom výrobce neprodělával.
Proto je pro PSA výhodnější mít platformu pro malé vozy sdílenou s GM, kdy můžou dosáhnout velmi nízkých nákladů....
VW ani Piech si autorství k modulárním platformám nenárokuje. Piech v nedávném rozhovoru potvrdil, že se inspiroval touto myšlenkou u BMW, které ji jako první aplikovalo v praxi.
O nárokování k autorství jsem se nebavil :-) O BMW je to známo a v podststě v tichosti tuto strategii používá dodnes. Koncern VW byl ale první, který tuto myšlenku opravdu masově rozšířil do praxe. I například v rámci jedné třídy (Golf IV,Audi A3,Octavia I,Toledo,...New Beetle,TT atd. všechno stejná platforma). A dodnes si pamatuji,jak se mu v devadesátých letech šéfové Fiatu,PSA,Renaultu i dalších smáli, kdo že si ty auta teď bude kupovat a prorokovali koncernu VW brzký konec :-)
Ale pozor je tam ako moznost multilink aj torzka. Predpokladam, ze nizsia stredna PSA zase dostane iba obycajnu tyc.
Vzadu je uz nadrzka s mocovinou pre SCR euro6 :yes:
Aerodynamciky rovna podlaha :yes:
Sdílené platformy pro různé vozy mělo PSA už koncem 80 tých let. (P405/Citr. BX, P605/ C XM, atd)
VW modulární platformu MQB představil minulý rok, PSA v lednu tohoto roku (tedy o necelý půlrok později) pod názvem EMP2 (což je jen nový název pro novou platformu známou pod názvem BVH2). Oba automobilové koncerny na modulární platformě už nějaký čas pracují, takže opravdu nechápu ty narážky o kopírování.
Někdy si říkám, jestli to má vůbec cenu tyhle hloupé žvásty číst...... 8-s
Nevýhoda EMP2 je, že na ní nemohou stát malé automobily (B segment). Alespoň se s tím nepočítá.
Původně byl nástupce C5 planovaný na rok 2015 na platformě BVH2 premium s hydropneumatickým podvozkem. Poté po uzavření společného podniku s GM se celý projekt zmrazil, protože byla zvažována možnost společné platformy s Insignií.
Podle mě by to ale nebylo dobře, protože tato platforma je příliš těžká a stavěná spíše s ohledem na americké vozy a navíc by ani neumožňovala použití hydropneumatického podvozku.
Naštěstí z toho sešlo a tak se PSA zase vrátilo k původnímu plánu. BVH2 se mezitím přejmenovalo na EMP2 a C5 III tu bude snad nejpozdějii v roce 2016 :-)
Segment B malé vozy je silně ztrátový díky velice nízkým prodejním cenám, navíc taková robustní platforma jakou je EMP2 a která má být pro různé typy vozů v takovém rozsahu ( střední třídy, SUV , nižší střední , MPV ) se pro použití v malých vozech moc nehodí. Tam to musí být všechno maximálně cheap, aby na tom výrobce neprodělával.
Proto je pro PSA výhodnější mít platformu pro malé vozy sdílenou s GM, kdy můžou dosáhnout velmi nízkých nákladů....