Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: EMP2: PSA Peugeot-Citroën má novou modulární platformu

Nová platforma umožní na stejném základu vyrobit vozy s různými karoseriemi. První auta s touto technikou se začnou vyrábět ještě letos.
Zpět na článek
Avatar - Dinar
23. 1. 2013 10:23
Modulární platforma
je levné řešení nehodné technologicky vyspělých firem, něco takového třeba Citroen nikdy mít nebude... řikala před časem v souvislosti s MQB naše pani teta. A ejhle! >:D
Rozbalit vlákno
16
23. 1. 2013 11:18
Re: Modulární platforma
Ktovie od koho to odkopirovali :-)
Ale pozor je tam ako moznost multilink aj torzka. Predpokladam, ze nizsia stredna PSA zase dostane iba obycajnu tyc.
Vzadu je uz nadrzka s mocovinou pre SCR euro6 :yes:
Aerodynamciky rovna podlaha :yes:
23. 1. 2013 12:07
Re: Modulární platforma
Od koho by to kopirovali, hmm?
Avatar - del42sa
23. 1. 2013 19:57
Re: Modulární platforma
modulární platforma a sdílení platforem jsou dvě rozdílné věci.

Sdílené platformy pro různé vozy mělo PSA už koncem 80 tých let. (P405/Citr. BX, P605/ C XM, atd)

VW modulární platformu MQB představil minulý rok, PSA v lednu tohoto roku (tedy o necelý půlrok později) pod názvem EMP2 (což je jen nový název pro novou platformu známou pod názvem BVH2). Oba automobilové koncerny na modulární platformě už nějaký čas pracují, takže opravdu nechápu ty narážky o kopírování.

Někdy si říkám, jestli to má vůbec cenu tyhle hloupé žvásty číst...... 8-s
23. 1. 2013 21:47
Re: Modulární platforma
Pracují na tom už hodně, hodně dlouho, nějakých 10 let. Audi nasadilo svou modulární platformu v roce 2007. Nicméně u MQB jde o mnohem víc, než se běžně uvádí. Samotná modularita je dnes více méně samozřejmá. Je hodně zaměřená na zvýšení efektivity a kolikrát adresuje problémy, které jsou specifické VW (jiný výrobce je mít nemusí).

Nevýhoda EMP2 je, že na ní nemohou stát malé automobily (B segment). Alespoň se s tím nepočítá.
Avatar - del42sa
24. 1. 2013 09:50
Re: Modulární platforma
není ani důvod. Na platformě pro segment B pracuje PSA s GM a je součástí dohody o vzájemné spolupráci.
24. 1. 2013 14:51
Re: Modulární platforma
Ona i EMP2 by mohla být součástí spolupráce s GM. Opel by měl stavět příští Citroen C5 a mluvilo se o sdílení platformy s Insignií. Původně se mluvilo o tom, že C5 bude stát na derivátu platformy GM, ale představení EMP2, která je mimo jiné určena i pro střední třídu, naznačuje možnou alternativu. Pokud ji sdílet nebudou, tak zase tak široce nasazená nebude. C segment a možná nějaké střední MPV/ SUV.
Avatar - del42sa
24. 1. 2013 19:46
Re: Modulární platforma
Jenže tahle dohoda padla. Namísto čtyř dohodnutých platforem budou jen tři společné s GM. Právě platforma pro Insignii a budoucí C5/508 z dohody vypadla....

Původně byl nástupce C5 planovaný na rok 2015 na platformě BVH2 premium s hydropneumatickým podvozkem. Poté po uzavření společného podniku s GM se celý projekt zmrazil, protože byla zvažována možnost společné platformy s Insignií.

Podle mě by to ale nebylo dobře, protože tato platforma je příliš těžká a stavěná spíše s ohledem na americké vozy a navíc by ani neumožňovala použití hydropneumatického podvozku.

Naštěstí z toho sešlo a tak se PSA zase vrátilo k původnímu plánu. BVH2 se mezitím přejmenovalo na EMP2 a C5 III tu bude snad nejpozdějii v roce 2016 :-)

Segment B malé vozy je silně ztrátový díky velice nízkým prodejním cenám, navíc taková robustní platforma jakou je EMP2 a která má být pro různé typy vozů v takovém rozsahu ( střední třídy, SUV , nižší střední , MPV ) se pro použití v malých vozech moc nehodí. Tam to musí být všechno maximálně cheap, aby na tom výrobce neprodělával.

Proto je pro PSA výhodnější mít platformu pro malé vozy sdílenou s GM, kdy můžou dosáhnout velmi nízkých nákladů....
25. 1. 2013 15:38
Re: Modulární platforma
Díky za dodatečné informace.
24. 1. 2013 12:48
Re: Modulární platforma
PSa nepouziva mocoviy ale eolys, ten funguje na inom principe
24. 1. 2013 13:40
Re: Modulární platforma
Eolys je pre DPF (Euro5). Euro6 pozaduje DPF (pevne castice) a SCR (NOx), teda Eolys aj AdBlue(mocovinu).
Avatar - del42sa
24. 1. 2013 23:14
Re: Modulární platforma
tak tak, v roce 2014 budou uvedeny nové dieslové motory HDI s redukčním NOx katalyzátorem.
23. 1. 2013 12:20
Re: Modulární platforma
20 let po Piechově éře u VW už i u PSA došli ke stejnému závěru >:D Tak snad se ještě zachrání...
Avatar - Ham.
23. 1. 2013 12:38
Re: Modulární platforma
VW ani Piech si autorství k modulárním platformám nenárokuje. Piech v nedávném rozhovoru potvrdil, že se inspiroval touto myšlenkou u BMW, které ji jako první aplikovalo v praxi.
23. 1. 2013 13:07
Re: Modulární platforma
O nárokování k autorství jsem se nebavil :-) O BMW je to známo a v podststě v tichosti tuto strategii používá dodnes. Koncern VW byl ale první, který tuto myšlenku opravdu masově rozšířil do praxe. I například v rámci jedné třídy (Golf IV,Audi A3,Octavia I,Toledo,...New Beetle,TT atd. všechno stejná platforma). A dodnes si pamatuji,jak se mu v devadesátých letech šéfové Fiatu,PSA,Renaultu i dalších smáli, kdo že si ty auta teď bude kupovat a prorokovali koncernu VW brzký konec :-)
23. 1. 2013 17:40
Re: Modulární platforma
Raz si hore, inokedy dole .... a to platí pre všetkých
23. 1. 2013 22:01
Re: Modulární platforma
Jak napsal del42sa, je rozdíl mezi modulární platformou a sdílenou platformou.