Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

EMP2: PSA Peugeot-Citroën má novou modulární platformu

David Bureš
Diskuze (17)
Nová platforma umožní na stejném základu vyrobit vozy s různými karoseriemi. První auta s touto technikou se začnou vyrábět ještě letos.

Francouzský koncern PSA Peugeot-Citroën představuje novou modulární platformu, kterou nazývá EMP2, což je zkratka pro Efektivní modulární platforma 2. V dlouhodobém horizontu má tuto platformu používat polovina produkce koncernu.

První automobily s touto technikou se ve výrobě objeví ještě letos. PSA potvrdila, že EMP2 použijí nástupci Peugeotu 308 a Citroënu C4 Picasso.

Platforma je primárně určena pro vozy nižší střední třídy a střední třídy. Na stejném základu budou moci vzniknout různé vozy s různými karoseriemi, EMP2 mají používat běžné hatchbacky, sedany, kabriolety, MPV, SUV i dodávky.

EMP2 pomůže uspořit hmotnost nových aut. Jejím základem jsou různé lehké materiály – vysokopevnostní ocel, hliník a kompozity.

S novou platformou budou spojeny motory splňující normu Euro 6. Ty spolu s použitím start-stop systému, pneumatik s nízkým valivým odporem, elektrickým posilovačem řízení nebo dalšími prvky sníží u nových aut vypouštěné emise oxidu uhličitého a spotřebu paliva.

Platforma má přinést i nový design. Automobily s EMP2 mají mít kola v rozích karoserie a nízkou kapotu. Řidiči pak mají ocenit dobré jízdní vlastnosti a jízdní pozici blízko vozovce. Vedle toho má být s EMP2 spojena také vyšší kvalita, spolehlivost a bezpečnost.

David Bureš
Diskuze (17)
25. 1. 2013 15:38
Re: Modulární platforma
Díky za dodatečné informace.
Avatar - del42sa
24. 1. 2013 23:14
Re: Modulární platforma
tak tak, v roce 2014 budou uvedeny nové dieslové motory HDI s redukčním NOx katalyzátorem.
Avatar - del42sa
24. 1. 2013 19:46
Re: Modulární platforma
Jenže tahle dohoda padla. Namísto čtyř dohodnutých platforem budou jen tři společné s GM. Právě platforma pro Insignii a budoucí C5/508 z dohody vypadla....

Původně byl nástupce C5 planovaný na rok 2015 na platformě BVH2 premium s hydropneumatickým podvozkem. Poté po uzavření společného podniku s GM se celý projekt zmrazil, protože byla zvažována možnost společné platformy s Insignií.

Podle mě by to ale nebylo dobře, protože tato platforma je příliš těžká a stavěná spíše s ohledem na americké vozy a navíc by ani neumožňovala použití hydropneumatického podvozku.

Naštěstí z toho sešlo a tak se PSA zase vrátilo k původnímu plánu. BVH2 se mezitím přejmenovalo na EMP2 a C5 III tu bude snad nejpozdějii v roce 2016 :-)

Segment B malé vozy je silně ztrátový díky velice nízkým prodejním cenám, navíc taková robustní platforma jakou je EMP2 a která má být pro různé typy vozů v takovém rozsahu ( střední třídy, SUV , nižší střední , MPV ) se pro použití v malých vozech moc nehodí. Tam to musí být všechno maximálně cheap, aby na tom výrobce neprodělával.

Proto je pro PSA výhodnější mít platformu pro malé vozy sdílenou s GM, kdy můžou dosáhnout velmi nízkých nákladů....
24. 1. 2013 14:51
Re: Modulární platforma
Ona i EMP2 by mohla být součástí spolupráce s GM. Opel by měl stavět příští Citroen C5 a mluvilo se o sdílení platformy s Insignií. Původně se mluvilo o tom, že C5 bude stát na derivátu platformy GM, ale představení EMP2, která je mimo jiné určena i pro střední třídu, naznačuje možnou alternativu. Pokud ji sdílet nebudou, tak zase tak široce nasazená nebude. C segment a možná nějaké střední MPV/ SUV.
24. 1. 2013 13:40
Re: Modulární platforma
Eolys je pre DPF (Euro5). Euro6 pozaduje DPF (pevne castice) a SCR (NOx), teda Eolys aj AdBlue(mocovinu).