Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

PSA Hybrid Air: Místo baterek stlačený vzduch

9 komentářů

sumy
Stlačený vzduch a hydraulický kompresor? Nebyla by lepší voda a pneumatický kompresor >😁 Koukal jsem, že to tak maj popsaný i ve videu, ale už z podstaty principu je nesmysl, aby v pneumatickém systému bylo použito hydraulického kompresoru. Klidně mě opravte, ale tuším v tom chybku
SASA01
Jestli jsem to dobře pochopil, tak jde o kombinaci hydraulického a pneumatického systému. Při brzdění se čerpá olej do zásobníku, kde stlačuje vzduchu a naopak stlačený vzduch vytlačuje olej k pohonu hydraulického motoru. To by mohlo mít zajímavou účinnost, nicméně to asi nebude o moc lehčí než hybridní systém s baterkami.
sumy
Ale na videu není nikde zásobník na olej/či cokoliv jiného. Já jsem z videa vyrozumněl, že se plyn stalčuje do zásobníků(nízko a vysykotlakého) a při využítí hybridního režimu jde stalčený vzduch ven.
esper
ja pracujem vo firme, ktora vyraba tie hydraulicke komponenty, dava k tomu aj nejaku elektroniku a ten pneumaticky zasobnik. ano, je to uzavrety hydraulicky okruh (tzn. nepotrebuje nejaky zasobnik oleja alebo len minimalny) skombinovany s pneumatickym zasobnikom energie. sam som zvedavy ci vobec a ako to realne bude vyzerat v autach, lebo podla prototypu s rovnakym principom pohonu by som nepovedal, ze sa to hodi do aut. ale s podporou takeho velkeho koncernu to urcite bude schopnejsie.
Avatar - KubikCv
KubikCv
Dokud se nezmění metodika výpočtů normované spotřeby,tak se budou dál vyvíjet tyhle prasopsi... :no:
Kolik emisí se vypustí při výrobě těchto kujvítek? To je jen marketing a pseudoekologie...dělá se mi z toho všeho akorát mdlo ;-\
megacruiser
Tohle nemůže spolehlivě fungovat. Možná kdyby tam byla používaná jen energie stlačeného vzduchu, tak by to šlo. Takhle by vlastně ta vysokotlaká nádoba fungovala jako velký píst, k tomu naprosto skvěle utěsněný jinak se dostane vzduch do oleje a konec. Dále se mi nelíbí umístění tlumiče výfuku vedle tlakové nádoby a stejně tak vzadu - opět tlaková nádoba vedle nádrže s benzínem.
A výsledek tohoto složitého krámu? Spotřeba stejná jako u starého VW Lupo 1.2 TDI, se kterým se reálně dalo zajet i pod 3 l nafty na 100. Tak kde je ten pokrok?!
Btw. já jezdím s Chatenetem po městě za 3 litry nafty úplně v pohodě, akorát občas trochu zdržuju, 4kW do kopce nejsou úplně ideální 😄
esper
si zisti, co vypusta z vyfuku to tvoje velebene Lupo 1,2 TDI a co vypustaju z vyfuku moderne motory s rovnakym alebo aj vyssim vykonom. tam je ten pokrok. neda sa obmedzit emisie bez toho, aby bolo treba urobit vela inych kompromisov.
megacruiser
Emise CO2 neberu jako argument, CO2 je sám o sobě neškodný plyn. Horší jsou pevné částice a ty bohužel mají nebezpečnější moderní diesely s vysokotlakým vstřikem. Staré TDI v Lupu je proti nim zcela neškodné, pevné částice které produkuje jsou tak velké, že těžko můžou uškodit. Zato pevné částice z moderních dieselů jsou podobně nebezpečné jako azbest jak uznala i WHO. Pronikají přes plicní sklípky přímo do krve a způsobují všechny druhy rakoviny a leukémie.
illest
Velice zajímavé tvrzení. Mohu se zeptat na zdroj těchto informací, popř. kde zjistit více o dané problematice?