Peugeot
Peugeot
Peugeot
Peugeot
8 Fotogalerie

PSA Hybrid Air: Místo baterek stlačený vzduch

Koncern Peugeot-Citroën se pochlubil s konceptem nového hybridního systému Hybrid Air, naplánovaného do sériové výroby za tři roky. Elektromotor a akumulátory v něm nahradí stlačený vzduch!

Už za tři roky se pod kapotami vozů značek koncernu Peugeot-Citroën objeví nový hybridní systém, jenž je podle tvrzení PSA dalším významným krokem k dosažení spotřeby 2 l na 100 km. Jeho největším rozdílem oproti současným hybridním systémům je, že spalovacímu motoru dělá společnost nikoli elektromotor a akumulátory, ale nádrž na stlačený vzduch a hydraulické čerpadlo a motor, to vše zkombinováno s automatickou planetovou převodovkou.

PSA sice zatím nezabíhá do podrobností, ale je zřejmé, že stlačený vzduch plní stejnou funkci, jako elektromotor a akumulátory u současných systémů, jen se energie rekuperuje prostřednictvím kompresoru do stlačeného vzduchu a ten je zpětně využíván k roztáčení předních kol.

Systém umožňuje jízdu jak pouze na benzinový motor, což bude systém využívat při ustálené jízdě vyššími rychlostmi na dálnici, hybridní pohon bude aktivován při potřebě intenzivnější akcelerace, ve městě nebo na běžných silnicích a pro město bude použitelný bezemisní pohon na stlačený vzduch a to v rozsahu 60-80 % jízd v aglomeracích.

Jak ukazuje video, Hybrid Air bude zkombinován s tříválcovými motory a bude vyhrazen pouze malým autům, tedy Citroënu C3, Peugeotu 208 a některým jejich derivátům. Tyto vozy by měly jezdit s kombinovanou spotřebou 2,9 l na 100 km a s emisemi oxidu uhličitého 69 g/km. Vypadá to geniálně jednoduché a výrobně nenáročné, bude to ale skutečně schopné porazit v mixu dynamiky a ekonomiky provozu klasické systémy, reprezentované v tomto případě Toyotou Auris Hybrid?