Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Range Rover SDV8 a TDV6: První jízdní dojmy

75 komentářů

Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Pánové, tohle by chtělo video z toho terénu. 😄
4bytelnýkola
pár pěkných záběrů tam najdeš😒br />
[odkaz]

ps: co by "musela" redakce, aby mohla otestovat v podobných podmínkách někde v čr..
_MT_
To jsou záběry z představení, ne? Co by musela? Asi být Bohem. Šoupnout do ČR moře/ oceán a trochu zatopit. 😄
4bytelnýkola
klid mohykáne, chtěl nějaké záběry z terénu, myšleno bylo proč netestují rr v nějakém obtížnějším terénu, klidně v teritoriích čr 😄
_MT_
Vhodné prostory v ČR jsou. A občas tam i novináři auta testují.
4bytelnýkola
no právě, určitě by bylo zajímavé vidět i tenhle "kousek" v akci
Avatar - vabis
vabis
a ty máš nějaká svá videa? >😁
Avatar - happy_driver
happy_driver
Odkaz na video som sem hodil, ale zial redakcia ho psychicky nezvladla a zmazala. No nevadi, mne je to v podstate jedno. Je to ich server, takze nech si mazu co chcu (pochopil by som zmazanie linku na konkurecne ceske stranky, ale zda sa, ze ich z konceptu vyviedol aj kratky slovensky videotest). >😒]

Moj osobny nazor na tento RR - pre mna nie (financne to nie je problem, aby sme sa rozumeli....).
Ja som sofer, ja sedim vnutri a tento interier by ma ubijal. Napriek kvalitnym materialom a vraj dobremu spracovaniu by som sa citil ako v aute o triedu nizsom. Som pohodovy jazdec, takze vyssia hmotnost mi nevadi a ak je pod kapotou aspon primerana motorizacia, tak problem nebude.

Z tej referencnej stvorice by moje poradie bolo😒br /> 1.) LC V8 - v reale mimoriadne pohodlne a tiche auto, na svoju vahu a rozmery az prekvapivo schopne mimo cesty (nieco som odjazdil s predfaceliftom). Priestranny interier a kufor.
2.) Touareg V8 (jazdil som len po kuskoch s V6), agilny na ceste, este dostacujuco schopny mimo cesty - zial toto plati len pre dieselovy V6, pretoze ak si dobre pamatam, tak Terrain Tech je len pre tento model, V8 ma smolu - dost blbe.....
Spolocne posledne miesto - RR a Q7. Q7 je pre mna uplne mimo zaber, nie je nutne dalej rozvadzat. RR sice schopny aj mimo cesty, aj slusny motor, zvonku to este ujde....ale interier to zabil. Debilna pristrojovka, neergonomicky umiestneny stredovy displej (navyse podla videotestu na slovenskej stranke to ma pomaly software ako lenochod). K tomu este ten podivny sklon stredoveho panelu vo mne vzbudzuje take rozpacite pocity.
Avatar - salamoon
salamoon
tak ten interier,a displeje (obzvlast dotykovy stredoby displej ) sa mi u noveho RR tiez ale ze vobec nepozdavaju... 8-s
_MT_
V8 nemůže mít 4XMOTION, ale i tak si nevede špatně. Někde mezi nimi je schopnostmi Cayenne (řekl bych, že se prakticky vyrovná 4XMOTION; nějaký drobný rozdíl tam je, ale podle mne ne zásadní), což je můj favorit.
Avatar - Gasoline
Gasoline
Tak u mě úplně naopak. LC V8 má typicky americko - japonský interiér. Kvalitně vyrobený, ale naprosto nudný. Nebýt těch elips na volantu, netuším v čem sedím. RR je jasný, pořád tam je ta inspirace jachtama. Předchozí model jsem měl radši (zvenku i zevnitř) a displej místo budíků taky nemusím, proti jmenované konkurenci ale pořád jiná liga. Podle interiéru u mě pořadí: RR, Tuareg, Q7, LC. Podle jízdních vlastností: RR, LC, Tuareg, Q7 - občas taky rád vypadnu do terénu.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
doporučuji na youtube hledat Maroko 2013 ... např.
[odkaz]
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Na vysvětlenou těm, co to nepochopili. Myslel jsem to tak, že bych u takového výletu a ježdění s RR čekal i nějaký krátký, redakční spot z dotyčné akce.
4bytelnýkola
určitě sem něco dají..
ryccardo
Chválím tu obrovskou úsporu hmotnosti, ale i tak je to auto ukrutně těžký.
Giorgio
Těžké ano, ale znát to na něm není, minimálně ne s tím naftovým osmiválcem, co jsem si v listopadu projel - ten má ukrutnou sílu. Je to jako řídit obývák na kolech. A když člověk v tom křesle sedí, ani mu nepřijde, jak je to auto dlouhé, široké, vysoké. Řídí se tak nějak přirozeně... A když se mu šlápne na krk, uhání jako o život.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: 😄
PS: To (bylo) za ten "obývák na kolech (s UKRUTNOU silou)" 😉
ryccardo
Já to taky nemyslím ve smyslu, že to nepojede. Ten motor s tím asi bude mávat slušně, ale pohybovat se v terénu s takhle těžkým autem to teda nevím. Jakmile si to někde sedne tak s tím nic menšího než LKT nepohne. Nehledě na to, že pokud se to v zatáčce utrhne, tak bych ten obývák na kolech rozhodně nechtěl honit po silnici, ale jinak pěkná kára. :yes:
radaumacher
Těžko ano, ale teď už srovnatelně s konkurencí, ne o min 200kg navíc jako dřív. 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
(bez urážky) Range Rover konkurenci(spíš) NEmá 😉
Avatar - Anonym
Anonym
:yes: :yes: :yes:
Avatar - Fe
Fe
Tak toto je už iná káva :yes: :yes: Monumentálne dielo :yes:
Avatar - Toxik
Toxik
JJ, naprostá pravda. Měl jsem možnost se s ním blíže seznámit a ten božský zvuk benzínového osmiválce zněl jako koncert 😄 :yes:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
..ne až TAK superprecizně jako místní poslední test minulé generace RR TDV8, ale jinak :yes: 😄
PS: Snad bych jen doplnila, že ((možná) nej"zajímavější" verze je připravena na příští rok a bude jí HYBRIDní TDV6 + elektromotory
PPS: A že ten VÝBORNÝ VYNIKAJÍCÍ motor TDV6 je vlastně "můj" 3:0 HDi z Citroën(u) C5 😉
Pěkný den (třeba právě s /jedním z NEJlepších aut na světě/ RANGE ROVERem :yes: :yes: :yes: 😄
4bytelnýkola
pěkně zdravím 😉 ta hybridní verze bude jistě zajímavá, ale jak píše sir barrichello, zdaleka nejzajímavějším bude supercharged, na tlukot hřebů do rakví octavií rs jak dělaný, bravo světe :yes:
MariAchi
Jó Oktávka RS, to je pane soupeř pro Range Rover >😁

Minules tu dával Mazdu 6 jako konkurenci pro Kiu ProCeed, ted zase RR Supercharged jako kladivo na Octavii...

Hele, nechci se tě dotknout, ale aspoň se podívej na obrázky těch aut, o kterejch píšeš, ať tu ze sebe neděláš pako >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Pěkně a SPRÁVNĚ to 4bytelnýkola napsal, že?
PS: Tak snad si většina uvědomí že má PRAVDU a nikdo tu ze sebe nebude dělat "pako" 😉
Pěkný den (raději s RANGE ROVERem, než Octavií..
..nebo? 😄
ryccardo
Vy jste se asi všichni zbláznili ne? Rozdílnější auta by člověk těžko pohledal a vy to tu budete srovnávat. Navíc nevím kde by měl RR tu oktávii smáznout, na silnici těžko. Tam RS uteče týhle neaerodynamický těžký jarmaře za první zatáčkou a do terénu zase RS nemůže. O tom, že jedno auto stojí 800 K a druhý přes 2 miliony radši pomlčím. Nemůžete si vybrat něco srovnatelnějšího?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
NEjde přece o žádné "srovnání", ale jen o připomínku že ten velký superluxusní obývák na kolech je v reálu NEskutečně svižný - srovnatelně s ostrými vozy nižší střední :yes: :yes: :yes:
ryccardo
No vzhledem k tomu, že v tom tkví motor z lokomotivy, tak se s tím i 22 metráků těžkej otesánek slušně rozjede. O tom se nechci hádat, ale že by si to vytřelo zadek s RS Oktávkou nebo dokonce Audi S3 je holej nesmysl. Čili srovnávat to s nima určitě nejde. A to prosím pěkně ani na dálnici, ani na běžný silnici a to právě z toho důvodu, že je to superluxusní, supertěžkej obývák na kolech čili to nemůže závodit se sportovním derivátem osobního auta. Milá Kylie zase trochu soudnosti by to chtělo. RR je jistě výborný auto, ale musíme jeho výkony nechat v rámci reálných možností a ne po něm chtít nemožný. 😉
4bytelnýkola
ona tolik zmiňovaná "nadsázka" jak pro chvíle životní tak i ty ostatní zřejmě není pro všechny, nu plakat kvůli tobě nebudem 😉
MariAchi
Hele, už jsi ty jabka s hruškama namíchal podruhé (aspoň co já čtu), tak to teď neobracej, ty nadsázko >😁
4bytelnýkola
tebe nezničím ani dvojitým molotovem, viď ? >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Také zdravím! 😉
PS: Kdyby (jen) Octavií - když se podíváte z RR "dolů" a tam pod vámi bude sprintovat (např.) Audi S3 - velmi DŮKLADNĚ můžete potrápit i to.. :yes: 😄
Avatar - guze
guze
A potom kolem proletí Grizzlybär [odkaz] 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Z "Grizzlybär(a)" se přechází na RANGE ROVER, nikoli obráceně.. 😉
PS: Když "zpět", tak (možná) Mercedes G 65 AMG 😄
Avatar - guze
guze
Já o nějakém přecházením nepíšu, vůbec ML a RR nesrovnávám 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Já (přece) vím.. 😉
Avatar - guze
guze
To jsem rád 😄
Avatar - Anonym
Anonym
A pak kolem proletí Jeep GrandCherokee SRT8 za 1,5 míče >😁
Avatar - guze
guze
Nějaká nová časová jednotka ? >😁
4bytelnýkola
:yes: 😄
MariAchi
Tak fajn, já si ještě s nadsázkou přisadím😒br />
Nejenže natrhne Oktávku RS, ale nakope i Golfa GTI a v terénu to nandá i Golfu R - což je vlastně čtyřkolka k ničemu!

Svatá prostato, to jsou ale diskusní konce...
ryccardo
Ještě si zapomněl, že to smázne i Audi S3 😉
ryccardo
Aha tak ona tahle 22 metráková krabice dokonce ujede i Audi S3. To jsou teda fakt divoký sny >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nu ano - realita bývá DRSNÁ, že? 😉
PS: Neujede - je to tak "nastejno" (s tím že v jednom máte pocit že jedete "naprosto NADORAZ" a "jako o život" a v druhém obýváku na kolech plujete o poschodí výš ... ca STEJNĚ svižně :yes: 😄
ryccardo
pouhé zrychlení 0-100 neurčuje jestli to auto je rychlejší nebo není. Na dálnici se S3 vesele vzdálí. Díky vyššímu Top speedu a lepší aerodynamice a na běžný silnici je i díky platnosti fyzikálních zákonů nemožný aby se RR držel S3 déle než do první druhý zatáčky. Čili plujete o poschodí výš, ale S3 se po krátký chvilce ztratí z dohledu. V S3 jsem nejel, ale jel jsem v S4 tak si dovedu jízdní výkony S3 představit a vím co je to za bestii a jak to auto umí být rychlý. Nenapadá mě z hlavy teď honem žádný auto, který by se mohlo se S4(S3) rovnat. RR i přes jeho mamutí krouťák teda určitě ne.
MariAchi
...jako definice luxusního SUV.
Z toho interiéru jsem už zase padl na zadek a kvalitu designu exteriéru nedokáže narušit ani ten LEDkovej cirkus vpředu.
RR --> :yes:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
opět promluvil. Grandiózní, elegantní, nadčasový. Co zvládne v terénu neskutečné, majitel těžko kdy pozná limit auta.

Mezigenerační odlehčení jak na straně nadváhy, tak po designové stránce... Opravdu nádherně provedený interiér... Tak snad tomuto pokroku bude se***vat i spolehlivost, která tak nějak... pokulhávala na obě nohy.

Zkrátka luxus i mimo zpevněné cesty. Konkurence? Ona nějaká je?

Mimochodem, takto si představuji pana Božského v kategorii SUV/offroad. A ne výtvory jako X6M...

Rane-Rover nezasluoží nic než chorály chvály :yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
suhlas... britske legendy boli odjakziva najlepsie ci uz stvorkolky ( defender, discovery, rande rover ) alebo luxusne auta ako rolls bentley aston martin jaguar a pod..... briti mali vzdy najbrutalnejsie vozy :yes:
martin.blader
Pro mě je RR jedno z nejlepších aut planety, co si dnes člověk může koupit. Jeho všestrannost bez kompromisů nemá konkurenci. Zkrátka na něm není nic špatně, aniž by to byla sterilní krabice bez charakteru. Ve své třídě jasná volba. Málokdy si na takové tvrzení troufnu, protože vždy jde o osobní preference, ale tady je to myslím na místě, protože konkurenti jej v ničem nepřekonávají. Pominu-li tedy pochybnou kategorii tzv. sportovních SUV - ta v jednom u tohoto typu aut naprosto nesmyslném parametru RR překonávají a o to víc ztrácí ve všech ostatních.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tak jak jsem apsal - Konkurence? Ona nějaká je? 😉

Nedokážu si představit, že bych měl jako dolarový milionář jezdit čímkoliv jiným než tímhle :-!
martin.blader
To já zas jo, taky RR, ale ne ve významu Range Rover. >😁 Ale lepší rodinné, luxusní a terénní auto v jednom neexistuje, to je jasné. Nejkouzelnější na tom je ale to, že konkurence je ráda, když se dotáhne alespoň na jeden z těchto aspektů.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No já bych si Mercedes V12 65 AMG (základní cena 264.900€ - mám dojem) jako alternativu představit DOVEDLA 😄
megacruiser
doufám nemají být fake odsávací otvory pro teplý vzduch od motoru, které jsou normálně v blatnících? Nebo je to prostě jen zcela samoúčelná ozdoba bez funkce?
martin.blader
Pokud vím, zde se jedná už jen o designový prvek, kterým se má navazovat na předchozí RR. Tomu přispívá i to, že se nejedná o žádné zaslepené otvory, ale jen o tvar na karoserii.
Avatar - positivemind
positivemind
Do prémie prostě hlavní ovládání přes dotykáč nepatří, o to víc, když je takhle pomalý. To samé platí o budících, prémie má mít prostě vytříbenou techniku, ale zároveň si zachovat trošku toho konzervativního náhledu
Avatar - happy_driver
happy_driver
Presne tak. Tu mame primerane konzervativny a premiovy interier: [odkaz]
Avatar - Ham.
Ham.
šestiválec je na takto těžké auto nedůstojná motorizace a supercharged musí jezdit jenom kolem pumpy protože k další nedojede.
Interiér pár chybiček má (moc velký volant, nakreslené přístroje, dotykáč).
Celkově velmi podařené.
Nicméně vrchol se jmenuje Cayenne S Diesel.
Avatar - positivemind
positivemind
Lapardon, ale i s tim V6 za 7.9s na stovku ti přijde jako nedůstojná motorizace?
Avatar - Ham.
Ham.
Dostatečná ano, důstojná nikoliv. I cenově mi SDV8 přijde jako bezkonkurenční, o pakatel dražší než V6 a levnější než benzín, no nekup to.
Avatar - positivemind
positivemind
Pak nemůžeš mít mercedes ve střední třídě jinak než s V6, ve vyšší s V8 a limuzínu V12 😄
Avatar - Ham.
Ham.
Limuzina ve střední stačí s R4, limuzína ve vyšší střední potřebuje V6/R6, luxusní limuzína potřebuje V8. Samozřejmě cokoliv více je jedině dobře. RR je na úrovni luxusní limuzíny, spíš ještě hmotnější a s větší čelní plochou takže V8 je optimum. A nejde jen o výkon ale i o kulturu chodu, která musí ladit s luxusní třídou. Zrychlení 7,8 je hezké, ale zajímavější je zrychlení 0-200, v rychlostech nad 100 šestiválce u takto velkých aut už nestíhají. I když nejde o nějaké závodění tak stejně vypadá blbě když tě spráší v takovém autě za 2,5 mega kdejaká nižší střední za 600 tyček, která dnes dává s běžnými turbobenzíny stovku za míň. 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
S tím začátkem mohu SOUHLASit, k tomu dalšímu bych měla pár připomínek😒br /> - kultura chodu SDV8 je "velmi příjemná", (možná trochu překvapivě) chování "mého" 3.0 HDi (zde TDV6 3.0) s dvěma turby, ale málem "ještě lepší"! (viz i článek)
- nevím kterou "kdejakou nižší střední s běžným turbobenzínem" máte na mysli, ale (nová generace) ETALONu s aktuálně nejsilnějším motorem je stále pomalejší - a rozdíl v záběru zmíněných motorů třeba "ve 160ti km/h" bude možná ještě větší (i když "ta pravá" verze TDV6 asi teprve příjde - mám na mysli variantu RR (plug-in) Hybrid TDV6 s očekávaným výkonem 333 (? - mám dojem)PS
Pěkný den (trochu překvapivě s JAKÝMKOLI motorem nabízeným do nového Range Rover - už jsem četla pochvalu/doporučení pro KAŽDÝ z nich, to se moc NEstává - docela DOST záleží na "úhlu pohledu/konkretních preferencích..
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Porsche v NAFTĚ (že je "vrchol")? 😐
Myslím že VRCHOL mezi "¨(normálními") krabicemi je právě Range Rover (motorizace spíš "dle osobního vkusu" - všechny jsou SKVĚLÉ) a pravým VRCHOLem VRCHOLů je Mercedes G 65 AMG V12 😉

[odkaz]

Bohužel odkaz nejde dát (tato stránka jej "automaticky mění" :no: ;-\ ), takže máte-li zájem Youtube a Mercedes G CLASS crash test - moc pěkné 3Oti se***vé video :yes: 😄
4bytelnýkola
dneska by si benzín koupil jenom blázen 😲
Avatar - Anonym
Anonym
To sou zas kecy v kleci... Nikdo by si to nekoupil, kdo ano je galaktický pitomec a jde s tím jezdit jen kolem pumpy...

Když si to myslíte, tak Vám to nebudu vyvracet, ale je mi vás zcela upřímně líto, protože vlastní zkušenosti nula, dáte na pitomé hospodské tlachy a bludy novinářů, kterým když ten V8 benzín půjčí s 1500 km na tacho, tak na to dupnou protože vono to má vo*e Franto 500 HP tak to projedu a vyjde jim spotřeba 24 litrů na sto.

Znam jednoho člověka co takhle firemní oktávkou 1,6 MPI jezdil v průměru za 13,5 na sto, takže podle této logiky nejde jezit s žádným benzínem >😁 >😁 >😁
Anonym2811
Máš samozřejmě pravdu, ale jaký potom má smysl pořizovat V8 s kompresorem, aby ses ploužil poklidným provozem ? Protože to zvládneš i s tím dieselem, který bude i tak bude o něco úspornější a když mu povolíš opratě, tak ten rozdíl bude značný. Kdyby se k nám dovážel atmosférický V8, tak by mohl být zajímavý právě pro to plavné plutí, ale přeplňovaná verze - přijde mi to zbytečné. Jako lovit s tankem mravence... :yes:
Avatar - Ham.
Ham.
Si to tak neber, snad ty benzíny letos ještě nezrušej.
>😒]
Avatar - Anonym
Anonym
Ono s EURO 6 zruší spíš naftu, doted měly dieslové motory výhodu ne msuely splnovat stejné normy, nařízení jako benzíny, to se u EURO 6 sorvná, takže dieslové motory budou tak drahé, nespolhlivé a přetechnizované, že je nikdo nebude kupovat a zejména kategori aut Mini a nižší střední opanují benzíny, bohužel ovšem turbo-benzíny >😁
4bytelnýkola
ta moje věta byla ironická poznámka k větičce Kylie "Porsche v NAFTĚ (že je "vrchol")?" , jsme na stejné (benzínové) lodi 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
..což (přece) ale NEznamená, že nafta je VRCHOL 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ano SOUHLASím...
..že Evropa je v krizi i úpadku zároveň 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Naftový peak přijde s Euro 6, po jeho zavedení bude nsáledovat pád a diesly se už v míře jako dosud prodávat nebudou.
Konečně!!!
Avatar - Kuski
Kuski
Včera jsem ho už viděl jezdit s nějakým šťastlivcem ve Varech. Musím říci, že už to není takový tank jako minulá generace, ale kouká se na něj ještě líp 😄 Je to celý takový víc civilizovaný.
Uvidíme, třeba až jednou vyhraju ve sportce............... >😁