Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Honda Civic Sport: 1,4 i-VTEC a 1,8 i-VTEC za stejnou cenu

Máte 400 tisíc korun a přemýšlíte, že pořídíte Hondu Civic se základním benzinovým motorem 1,4 l a rozumnou výbavou? Nedělejte to. To byste nevěřili, co si dneska za tyhle peníze můžete pořídit…
Zpět na článek
31. 1. 2013 08:39
31. 1. 2013 09:11
31. 1. 2013 09:26
31. 1. 2013 10:01
31. 1. 2013 10:57
31. 1. 2013 11:21
31. 1. 2013 11:32
31. 1. 2013 16:54
31. 1. 2013 13:48
31. 1. 2013 14:06
31. 1. 2013 15:06
31. 1. 2013 20:30
31. 1. 2013 12:48
31. 1. 2013 13:35
31. 1. 2013 13:48
31. 1. 2013 13:44
31. 1. 2013 13:57
31. 1. 2013 14:39
31. 1. 2013 15:06
31. 1. 2013 15:47
31. 1. 2013 17:01
31. 1. 2013 20:39
1. 2. 2013 03:03
1. 2. 2013 10:59
1. 2. 2013 13:33
1. 2. 2013 15:03
1. 2. 2013 15:17
31. 1. 2013 21:07
31. 1. 2013 22:07
31. 1. 2013 17:03
31. 1. 2013 20:58
1. 2. 2013 11:19
1. 2. 2013 11:25
1. 2. 2013 11:35
Avatar - KANKUNEN
31. 1. 2013 08:33
Já si to auto vyzkoušel
a je skvělé a prostorné. Motor 1,8 považuji za základ, ale diesel jede mnohem sebevědomněji. Kvůli vředního patvaru světel je to nekoupitelné.
Rozbalit vlákno
23
Avatar - Katikakus
31. 1. 2013 08:37
Re: Já si to auto vyzkoušel
U Civicu zalezi na barve, navic ve skutecnosti vypada mnohem lip nez na fotkach.
31. 1. 2013 08:40
Re: Já si to auto vyzkoušel
Přesně tak. Možná bych jen dodal, že u prodejců se najdou kousky už od 299.900,-kč ;-)
Avatar - dal
31. 1. 2013 08:40
Re: Já si to auto vyzkoušel
Např. červená nebo bílá vypadají super.
Avatar - cerrbion
31. 1. 2013 08:42
Re: Já si to auto vyzkoušel
tak mě se civic na živo líbí ještě víc než na obrázcích, tvar světel nebo design je subjektivní záležitost. Ta 1.8ma za 400k je parádná nabídka.
Avatar - Emel
31. 1. 2013 09:39
Re: Já si to auto vyzkoušel
Nevím, jak to s tím základem myslíš... 1.8 je typická atmosféra, ale rozhodně tu nemluvíme o základu ve smyslu 1.2HTP... a ani 1.2TSI. Já považuju 1.8VTEC za jeden z nejlepších motorů dané kategorie a klidně bych ho označil za sportovní motorizaci.
31. 1. 2013 10:56
Re: Já si to auto vyzkoušel
Myslí to tak, že ta 1.4 co se tam jako základ dává, je motorizace podprůměrná a nehodná Hondy. Já s tím souhlasím, ten motor je tragédie, první opravdu použitelný je opravdu až ta 1.8.
Avatar - King
31. 1. 2013 13:55
Re: Já si to auto vyzkoušel
Přesně tak.
Avatar - Choochoo
31. 1. 2013 14:44
Re: Já si to auto vyzkoušel
Ale neprehanej, mel jsem ji pujcenou v 8G pri vymene oleje a muzu rict, ze na bezne jezdeni plne dostacujici. Jsem zavahal, jestli by mi nestacila >:D
31. 1. 2013 14:59
Re: Já si to auto vyzkoušel
Upřímně, i základní 1.2 TSI jede naprsto jinak a lépe, než ta zdechlina od Hondy. A netvrď mi opak, nebo tě budu navíc považovat za prosťáčka, co nedovede objektivně posoudit ani vlastnosti vozu. :-!
Avatar - King
31. 1. 2013 15:31
Re: Já si to auto vyzkoušel
Tak tomu říkám srovnání, argumentovat motorem, jenž má o 1,4 deci menší objem a turbo navrch. 8-s
31. 1. 2013 15:36
Re: Já si to auto vyzkoušel
Základ jak základ. Padni komu padni. Nemůžu zato, že v tomto případě to Honda podělala.
31. 1. 2013 15:42
Re: Já si to auto vyzkoušel
A není čistě náhodou základní HTP ? :-O Minimálně pro Fabču, Rapida a snad i Roomstra ? ;-)
31. 1. 2013 15:52
Re: Já si to auto vyzkoušel
Jo a ty chceš Civika srovnávat s Fabčou? Kroutím hlavou, kam až lze v obhajování zajít. :-!
31. 1. 2013 16:02
Re: Já si to auto vyzkoušel
Ne, popsal jsem snad další dva větší kousky než fabču ;-) Nebo třeba vzpomeňme na Octavii s 1,4 či 1,6. Ano ten motor je slabý, ale není tragický.
PS: Nezapomínejme na Rapida, cenově skoro stejně a jaký že je základní motor?
31. 1. 2013 16:10
Re: Já si to auto vyzkoušel
Tak znovu, konkurent Civicu není ani Fabia, ani vozy postavené, byť z části, na její technice jako je Roomster, či Rapid. Ani s cenou neuspěješ, takže být tebou, nechám to raději být, ať se tu neztrapníš ještě víc.

Konkurence je Golf, Octavia, Mégane, Focus apod. Tam se podívej na motory, s tím srovnej.
31. 1. 2013 16:20
Re: Já si to auto vyzkoušel
Promiň, pro mě není ani jedno z jmenovaných konkurent pro civica :-! (vtip-civici mám prostě rád) Prostě jako základní motor dávaj malej motůrek, kterej nenadchne, ale v klidu postačí a komu nestačí, nechť si koupí 1,8. Problém? Jinak moc se mi líbí, když auta o stejné hmotnosti, ceně a nižším výkonu jsou v pořádku, ale u Hondy to neprojde, páč to musí bejt sporťák ... ach jo ;-\
31. 1. 2013 16:46
Re: Já si to auto vyzkoušel
Na C segment je ten motor zdechlina zdechlá. Piš si co chceš, v podstatě si může podat "píst" s HTP, které je to samé zase v B segmentu. Ten taky "nenadchne, ale v klidu postačí". :-!
31. 1. 2013 17:04
Re: Já si to auto vyzkoušel
Ale co udělat s tím 4. pístem >:-[] Ne, narozdíl od HTP tohle i naložený ve stoupáních kolem 25km na D1 je schopno akcelerace, žádnej zázrak, ale rozhoupat se nechá , to se o žádném HTP říci nedá a o spotřebě už vůbec no a o spolehlivosti, nechť si nechá HTP zdát. Ale klidně se dál ukájej na tom, jak "impotentní" motor dává Honda jako základ. Základní, základní, ještě párkrát si to zopakuj a možná pochopíš význam tohoto slova. Vždyť i prodejní čísla hovoří o tom, že většina zákazníků volí silnější verze. Tak kde je problém?
31. 1. 2013 17:14
Re: Já si to auto vyzkoušel
Problém je v tvém nekritickém pohledu.

Že taháš HTP na dálnici, kam nepatří, to jen dokresluje fakt, že jsi nepochopil příměr. Končím, zde není místo k další diskuzi.
31. 1. 2013 17:23
Re: Já si to auto vyzkoušel
Ne, HTP tahá na dálnici cca 50% jeho majitelů, já jen když mě vyšlou služebně a i to už mám pořešený a šéf mi raději zaplatí cesťák na toho "žebráka" v civicu(přeci jen ho už dost stály odtahy a jsem mu užitečnější v práci, než na dálnici v odstavném pruhu). Nekritický nejsem. Nikde nepíšu, že je to silák-je to základ, základ, opakuj si. Jen si holt nejsi ochoten připustit, že i jiné automobilky v základu pouští do provozu mnohem větší "mrtvoly" a 73kW na cca 1200-1300kg s 6 kvaltem tragedie není.
PS: taky končím-jedu domu. Teď jsem ale v práci druhým autem, také v základní motorizaci-110kW, tak snad se něják domů došourám >:-[]
Avatar - King
31. 1. 2013 21:38
Re: Já si to auto vyzkoušel
Tak řekl bych spíše průměr, ale také z ní nadšený nejsem a určitě není hodna pověsti značky.
31. 1. 2013 15:40
Re: Já si to auto vyzkoušel
Upřímně, v 8.g mám tu 1,4(čistě racionální volba-nabídka co se neodmítá-jinak bych bral 1,8) a v 90% případů úplně v klidu, ale pak příjdou situace, kdy to prostě nepotěší(lehce řečeno) a je to opravdu pouze základní motor. Základní ale v tom smyslu, že to jede i do kopce v létě se zapnutou klimou a obsazený i posádkou, ne jako základní motory některých nejmenovaných automobilek. Co se tomu "motůrku" musí nechat je ochota jezdit za hubičku. Není problém mezi 5-6l/100
Avatar - King
31. 1. 2013 20:10
Re: Já si to auto vyzkoušel
Nejsi náhodou z Prahy nebo okolí? To bych vážně rád projel. ;-)
Avatar - dal
31. 1. 2013 08:39
cena!!!
Za těch 379tis. není na trhu nic lepšího. Super 1,8 motor, dostačující výbava včetně autoklimy,metalízy a alu kol. Výborná variabilita, dobré jízdní vlastnosti a spolehlivost o které se může např.VW koncernu jenom zdát.
Rozbalit vlákno
34
31. 1. 2013 09:11
Re: cena!!!
Tak, já osobně si nemyslím, že je to to nejlepší na trhu v rámci ceny.

Protože když se podívám na ceník Toyoty Auris s motorem 1,6, výbavou Active a přidám si ještě paket Bussines+Comfort+Design, tak jsem v současné době na částce 399 900 Kč. A mám plně vybavené auto vč. kamery, parkovacího asistenta, senzora deště a další serepatičky.
Avatar - KANKUNEN
31. 1. 2013 09:26
Re: cena!!!
Navíc ta 1,6ka bude možná dole živější.
31. 1. 2013 10:01
Re: cena!!!
Já jsem ten Auris projížděl tento týden a jede to opravdu velmi dobře. Je to samozřejmě atmosféra, takže zabírá trochu ve vyšších otáčkách, ale od 2500 otáček už to zrychluje fakt dobře. Jediné na co je třeba si zvyknout, alespoň u mě, je ta zkosená přístrojovka a zadní okno už udělat menší nešlo, ale od toho je tam couvací kamera. ;-)

Za mě je právě Auris, v současné době, nejlepší nabídka na trhu.
Avatar - King
31. 1. 2013 10:57
Re: cena!!!
Motor 1.6 dole živější, než 1.8? Z které maliny jsi sletěl? Civic, jenž je s 1.8 i-VTEC o 65 kg lehčí, má maximum točáku 174 Nm při 4300 a stovku o sekundu lepší, bude dole méně živý, než Auris se 160 při 4400, jo? Jistě, všechno tomu nasvědčuje. >:D
31. 1. 2013 11:21
Re: cena!!!
Motor 1.8 je lemra líná naměřeno 0-100 za 10,1 a z 0-160 za 28.2 (stejný čas měl Focus 2 1,6 85kw)
diesel 2,2 měl 0-100 za 9,3 a 0-160 za 23.8
31. 1. 2013 11:32
Re: cena!!!
Pro bežné ježdění je to opravdu dostatečná motorizace. Na dálnici jede krásně, tiše. Brzdou provozu s tím autem rozhodně nikdo nebude. Co mi osobně už trochu vadí je skutečnost, že k výrazné akceleraci musí človek podřazovat. To vyžaduje přece jen jiný styl jízdy a hlavně mnohem větší koncentraci na řízení než např. u foukaných motoru koncernu, kde v případě potřeby prostě šlápnu na plyn a ono to jede.
31. 1. 2013 16:54
Re: cena!!!
Někomu to však nevadí. Já většinou nepodřazoval (a to mám atmo s hodně těžkými převody, přitom je to z roku 97), no teď se učím meziplyn, tak podřazuji i tam, kde jsem to kdysi nedělal. A přestože nejezdím nějak rychle, baví mě to :-)
Avatar - dal
31. 1. 2013 13:48
Re: cena!!!
Máš špatné informace 1,8 s manuální převodovkou má z 0 na 100 za 8,7s
Avatar - Choochoo
31. 1. 2013 14:06
Re: cena!!!
www.youtube.com/watch?…

Staci vzit stopky, merit a neplacat, pripadne nepouzivat merici techniku od congu ;-) Videl jsem i lepsi cas.
Tachometr podmeruje trvale 3 km/h, ale nemecka skoro-premieova konkurence 8 km/h pri 90km/h, coz zde bylo uvedeno v nejakem testu a byla to nejhorsi hodnota testu. Takze si pak muzes pricist k mereni tak 1s k namerene hodnote. To se to pak zrychluje na 100, kdyz je to vlastne jen 90km/h >:-[]
Pokud bych mel srovnat s kamosovym 8-valcem v BMW je to lemra to souhlas >:D

A k tomu Focusu, kolik ma dnes 92kW 1,6? cca 12s! Kolik ma kombi spotrebu? 6,4l vs Civic 1,8 se spotrebou 5,8l. Kolik je kombi spotreba 1,6 Mazda 77kW? 6,4l. Kolik Auris 1,6 97kW? 5,9l. To jsou spotreby za ktere to jezdi, ne jako turbomotory. Kdy v automagazinu reknou, ze Fiesta ma v zime, kdy se jezdi opatrne spotrebu u 1,0Ecoboostu 6-7l 8-s
Kolik ma pruzne zrychleni 50-100km/h 1.6 Duratorq 270Nm? To same co Civic s kroutakem 170Nm okolo 10s. Kolik ma 1.6 EcoBoost 110KW, 240Nm zrychleni papirove na 100km/h? 8,6s vs Civic 8,7s. Motor 1,8 byl od roku 2005 nejlepsi atmo v tomto objemu a dnes porad patri k tomu nejlepsimu. Timto spolehlivym, vykonnym a uspornym motorem chybu nejde udelat. Po 3 letech maximalni spokojenost, spotreba, vykon ;-)
31. 1. 2013 15:06
Re: cena!!!
1.6 Ti-VCT 92kw ma spotrebu 6.0 a 159Nm
Avatar - Choochoo
31. 1. 2013 20:30
Re: cena!!!
Skoro pravda. Koukam vzdy na 6kvalt, takze jsem se prekoukl a ta 6,4 je se 6 st. PowerShift. S manualnim 5kvaltem je to 5,9l. Ikdyz ta tabulka je nejaka pochybna, pac motory 1,6 Duratec ve verzi 85, 105, 125 koni maji vsechny stejnou spotrebu, ve meste, mimo i kombi.
[odkaz]
Avatar - KANKUNEN
31. 1. 2013 12:48
Re: cena!!!
Tabulkový mistr. Do 3000 je 1,8 mrtvá.
Avatar - Choochoo
31. 1. 2013 13:35
Re: cena!!!
Meril jsem pruzne zrychleni a neni ta atmo 1,8 o nic mrtvejsi nez turbomotory s kroutakem pres 200Nm a vice. Ono cislo Nm bez prevodovky je o nicem. Kazdy to tu hodnoti subjektivne a to neni dobre. Jel jsem starym Aurisem 1,6 a to byla dle subjektivniho vnimani hrozna mrtvola. Z tohoto duvodu padla volba jednoznacne na Civic. Po meste tocim 1500-2500 tis. a jedu z davem. To uz jsme spolu ale kolikrat resili ;-)
Avatar - King
31. 1. 2013 13:48
Re: cena!!!
Jistě, převodové poměry jsou zásadní parametr a co si budeme povídat, Civic má dost těžké převody. Ale který motor dneska kvůli emisím ne? Civic má v kombinaci spotřebu 5,8 l, Auris 5,9, což při podobném výkonu napovídá tomu, že jeho převodové poměry budou velmi podobné. Kdoví, jestli nebude Auris ještě víc do těžka, protože Civicu při spotřebě pomáhá pseudoAtkinson, který Toyota dává pouze do hybridů. Toyota bohužel převodové poměry neudává.
Avatar - King
31. 1. 2013 13:44
Re: cena!!!
A slabší 1.6 v těžším autě ne. Jasný. >:D
31. 1. 2013 19:49
Re: cena!!!
Dle testů není živý ani jeden z těchto motorů, 1.6 v Aurisovi ještě trochu natáhly převody, takže na opravdouvou akceleraci se musí hodně podřazovat, ted tu 1.6 dokonce měřili a má největší točivý moment až téměř v 6 tis otáčkách, naměřená pružnost je na úrovni spíš motorů s objemem 1.4, podobně tlumené jsou i jiné jednotky včetně Civicovi 1.8, jejich kouzlo se zlepšuje až u červeného pole, samo u atmosfér je tam pořád ta aura spolehlivosti.
Avatar - dal
31. 1. 2013 13:57
Re: cena!!!
Auris je určitě dobrá nabídka ale Civic má lepší motor jak výkonově, tak na spotřebu i když 1,6 Valvematik je nadprůměr.
Avatar - Choochoo
31. 1. 2013 14:39
Re: cena!!!
Vybava skoro stejna, Civic ma 17" oproti 16" Aurise, zadni vyborny sklapeci sedacky, vyrazne lepsi kufr, hlidani tlaku v pneu a metlu zdarma jako u kazde Hondy. Ta u Aurise stoji 14000, takze si na 413tis. Auris nabizi zase oproti Civicu zatmavena bocni skla, el bederni operku a parkovaci senzery. Oba maji parkovaci kameru. Dle meho podobne nabidlky, nektere drobnosti jsem mozna prehledl. Dal bych ale urcite prednost motoru H a lepsimu kufru. Jak jinak ;-)
31. 1. 2013 15:06
Re: cena!!!
Tak cenu metalízy do ceny nepočítám, protože jak Aurise tak Civica bych vzal v bílé a ta je u Toyoty taky zadarmo.
17" kola neberu jako výhodu (dražší pneumatiky, horší komfort).

Auris má navíc oproti Civicu:
inteligentní parkovací asistent, parkovací senzory vpředu a vzadu, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, el. ovl. bederní opěrka, vyhřívaná sedadla, Bluetooth Hands Free, Smart Entry Start (startování tlačítkem), kolení airback

Honda má oproti Aurisu:
Alarm, hliníkové pedály, větší kufr 467 oproti 360l

Takže za 399 900 Kč mám lépe vybavený Auris s motorem, který jezdí a má spotřebu (kombinace auris 5,9, civic 5,8l) víceméně stejnou jako ta 1,8l a vzadu mám ještě jako bonus multilink.
Za mě jednoznačná volba Auris. ;-)
Avatar - King
31. 1. 2013 15:47
Re: cena!!!
Pokud by Honda vycházela laciněji, než Toyota, bylo by asi něco špatně. :-)

Neznám Auris, ale 17" kola rozhodně nejsou nevýhoda. Ne u Civicu s jeho vynikajícím tlumením rázů, i když nevím, jak tlumí Auris. O lepších jízdních vlastnostech nemluvě, troufám si odhadovat, že tady bude stejný rozdíl, jako vždycky, tedy velký a rozdíl mezi motory nejspíš také bude větší, než víceméně stejný. Nehledě na další typické atributy Civicu - lepší řazené, řízení, vedení sedadel, brzdy. A hlavně - ten požitek z jízdy, schopnost vtáhnout do děje a potěšit. Auris a Civic jsou auta pro různé lidi, já preferuji Civic, ale chápu, že někomu stačí Toyota. :-) Bonusem pak jsou Magic Seats s rozdíl v kufru 100 l, což jsou zase argumenty veskrze praktické, Civic je prostě velmi všestranný. :-) :yes:

Za mě jednoznačná volba Civic. ;-)
31. 1. 2013 17:01
Re: cena!!!
No, já bych také volil Civica, nicméně si myslím, že to vidíš až moc zaslepeně. Ten rozdíl výkonu tam není moc velký (97 kW proti 104 kW, průběhy točivého momentu jsem zatím nezkoumal) a pokud má Auris o trochu lehčí převodovku, snadno tam ty Nm na kolech může dohnat. Ani s jedním jsem nejel, takže nechci hodnotit, jen říkám, že převodovkou se ta dynamika může celkem zvýšit a obě auta být srovnatelná. Jinak ta 17" kola jsou dle mého názoru docela brutal, vždyť to má na šířku 225 mm, to je na 1,8 atmo strašně moc. Vždyť vím, co to udělá s mým autem, když 185 přezuju na 205, to je hned pocitově 15 koníků pryč.
Avatar - King
31. 1. 2013 20:39
Re: cena!!!
Jasně, stačí mít v avataru H a už to vidím moc zaslepeně. 8-s Já si myslím, že to vidím spíše pragmaticky a zaslepené je spíš si myslet, že Toyota zjevné handicapy nadežene převodovkou jako u Punta Sporting a černou magií.

Rozdíl 10 koní není tak moc, uznávám, ale 14 Nm už je sakra dost a že je Auris váží o 65 kilo víc, to je handicap jako bejk. Když poznáš 185 a 205 gumy, tak si přimysli jízdu se spolujezdkyní a bez ní...

Zapomínáš také, že zatímco Honda se k technickým údajům staví poctivě a zohledňuje kola i výbavu, takže se zrychlení pohybuje v intervalu 8,7-9,7, kouzelníci od Toyoty mají u všech verzí a výbav 10 s. Takže na shodném obutí 16" kol je Civic na stovce o 1,3 s. Opravdu to vidím zaslepeně? To bych chtěl vidět ty krátké kvalty Aurisu, při jeho spotřebě...
1. 2. 2013 03:03
Re: cena!!!
No tak já jsem taky hodně Honda-positive, takže pokud to někdo vidí výrazněji lépe než já... tak mi to přijde podezřelé :-) Hovořil jsem čistě teoreticky, ty převody jsem vážně nezkoumal - netvrdím, že je má Auris lehčí... Jen jsem říkal, že nemusí být nic divného, že motor s nižším objemem bude mít stejnou dynamiku jako ten s větším. Během dvou příštích měsíců si chci koupit staršího Civica 7G 1.6 a když jsem si zjišťoval převody a to, kolik síly budu mít na kolech (a o kolik si pohorším), tak k ménu překvapení jsem zpozoroval, že do cca 5000 rpm by to mělo být zhruba stejně tak silné jako můj dvoulitr (tedy o čtyři deci větší motor, o celou čtvrtinu) a na jedničce dokonce výrazně dynamičtější.
Avatar - King
1. 2. 2013 10:59
Re: cena!!!
7G 1.6 jsem měl, sedan [odkaz] , měl kratší převody než hatche a vážil asi o metrák méně, parádně dynamické svezení, rychlé reakce, byla to pocitově raketa, ale na 8G R18 se překvapivě nechytal. Ta 1.8 je hodně zvláštní motor. ta dynamika tam je, ale pocitově je to tragédie.

Jenže to prostě bylo Euro 4 v japonském podání. U současného 1.6 a současného 1.8 už se prostě zázraky nedějí, tím spíš, pokud je tím motorem 1.8 právě Honda. ;-) Docela zajímavou charakteristiku má 1.6 GDI od Hyundaie, ale nevím, jestli správnou. Na sebemenší ťuknutí do plynu spontánně reaguje, jako by měl nástup logarytmický průběh - rychlý start a pak stagnace. Potěší to zpočátku do chvíle, než člověk přijde na to, že to působí dojmem, jako by auto dávalo víc benzinu, než jak se sešlápnutý pedál.
1. 2. 2013 13:33
Re: cena!!!
Velmi pěkný sedan, fakt nádhera. Já chci 5D verzi (sice by se mi líbila 2.0 verze, ale nakonec půjdu do 1.6, potřebuji teď trochu šetřit, i proto padl původně uvažovaný Acco 2.4). Už jsem předběžně domluvený s Rom.em, že by se na jaře pokusil něco dotáhnout z Německa. Tak jsem zvědavý, jak to dopadne.
Avatar - King
1. 2. 2013 15:03
Re: cena!!!
Dvoulitry jsou prakticky nesehnatelné.

Když 7G 5D, tak ale určitě až poface, takže MY2004.
1. 2. 2013 15:17
Re: cena!!!
Co jsem se díval na net, tak těch dvoulitrů zas tak málo není (samozřejmě, není jich moc, za úplnou raritu bych to ale nepovažoval). Jenže to je hned tak 30-50 tisíc navíc, a to se mi nyní dávat nechce. Rozhodně chci jít do poFL modelu. Jak jsem si zjišťovat, předFL modely trápilo dost různých neduhů (řízení a další ptákovinky).
Avatar - Choochoo
31. 1. 2013 21:07
Re: cena!!!
Max 160Nm co ma Auris ve 4400ot ma Civic 1,8 nekde okolo 2100 ot. To se odrazi i na zrychleni, papirove 10s vs Civic 1,8 s 8,7s.
Avatar - King
31. 1. 2013 22:07
Re: cena!!!
Nejsi ty jasnozřivec? >:D U Toyoty se dyno najít nedá, ale našel jsem dyno R18 z 8G [odkaz] . Předpokládám, že u 9G křivku trochu narovnali a obrázek je trošku nepřesný (vrchol je pod 125 lb.ft, přitom je 127), ale pokud vezmeme v úvahu i tu horší variantu, máme ve 3000 ca 114 lb.ft, tedy ca 155 Nm a od ca 2300 to bude těch ca 150, tedy 10 pod maximem toyoty ve 4400. :-)
31. 1. 2013 17:03
Re: cena!!!
Jestliže chceš platit víc za pneu tak potom opravdu 17" nejsou nevýhodou, ale každopádně 17" budou vždy na komfort horší než 16".

Jízdní vlastnosti jsou minimálně na stejné úrovni. Co se týká motoru, tak ano zrychlení je o necelou vteřinu horší, ale spotřeba je stejná a dynamika zrychlení je subjektivně u Aurise výborná. Variabilita Aurise je taktéž výborná.

Takže ten kdo chce jen vozit o 100l víc vzduchu jde do Civiku.

U Aurise mám za méně peněz více muziky. A za ušetřené peníze si koupím třeba zimáky. ;-)
Avatar - King
31. 1. 2013 20:58
Re: cena!!!
To máš pravdu.

Co znamená jízdní vlastnosti minimálně na stejné úrovni? Sice jen hádám, ale Toyota nikdy nekladla na jízdní vlastnosti prioritu a tomu odpovídalo i ladění zbytku auta.

Spotřeba je stejná, ale jak jsem psal o kus výš - Civic má nejlepší hodnotu 0-100 8,7 s oproti Toyotím 10 s, což bude také hodnota základní verze. To už není tak malý rozdíl.

Promiň, ale 360 l je na kompaktní hatch, sloužící u nás většinou jako rodinné auto, dost málo. Jaká variabilita? Že jdou sklopit opěradla? ;-) Jsou alespoň do roviny a nevadí tam sedáky? Neviděl jsem zatím žádnou fotku.

Takže s tou muzikou člověče nevím. ;-) Ale máme každý různé priority, já proti Aurisu nic nemám a oceňuji existenci hybridní verze, na kterou se Honda u 5D vykašlala. ;-\
1. 2. 2013 11:19
Re: cena!!!
360l je průměr třídy, takže málo to rozhodně není (i když lepší to může být vždy, to souhlasím). A ano, sedadla jdou sklopit do úplné roviny. Vidím, že žádné zkušenosti s novým Aurisem nemáš, takže ti doporučuji, aby jsi zašel někam do Toyoty, pořádně si ji prohlídnul, projel a potom tu můžeme diskutovat.
Avatar - King
1. 2. 2013 11:25
Re: cena!!!
Uvažuju o tom, čistě z akademických důvodů. ;-)
31. 1. 2013 11:13
Dobré auto, dobrá cena...ALE...
Vybiral sem novy hatchback do 450tis pred tydnem...z ruznychduvodu sem vyradil korejce, francouze i Auris. Volba nakonec byla mezi Honda Civic 1.8 Sport a VW Golf 1.4 TSI. Projet sem se byl obema. Honda nazivo je opravdu designove krasna z vnejsku, podvozek je vyborny, kufr je obrovsky atd, ALE vevnitr strasne stisnena. Ja mam 185cm a sedadlo ridice sem mel posunute max dozadu a nad hlavou mista tak akorat, v oblasti kolen taky zadne misto navic. Misto na zadnich sedadlech taky bida v urcite pozici pri usedani sem se hlavou dotykal stropu. Dalsi obrovske minus palubni pocitac v anglictine a volby v nem strasne komplikovane. Drive slibovany update menu se udajne nakonec u jiz vyrobenych vozu neuskutecni. Motor dobry, ale zapnuti rezimu econ je smrtici...motor je v tomto rezimu tak nepruzny az je to v normalnim provozu nebezpecne. Kdyz sem jel o par dni pozdeji v Golfu, tak me az zarazila nabidka vnitrniho prostoru vepredu i vzadu, kvalitnejsi materialy v interieru, prehledny palubni pocitac. Asi nemusim dodavat ze sem vybral Golfa.
Rozbalit vlákno
16
31. 1. 2013 12:49
Re: Dobré auto, dobrá cena...ALE...
To co ty tady popisuješ ohledně místa v Civicu je blbost. Jako vysvětlení vidím to, že rád jezdíš jako pilot F1-natáhlé ruce i nohy! Já měřím nějakých 183 cm a co se místa jak ve předu tak vzadu týče, nebyl žádný problém a to jsem si ani nijak extra při testovací jízdě nenastavoval sedadlo,prostě nebylo třeba. Kabina není stísněná, jen je pojata jinak než u Golfu a to tak, že je zaměřena hlavně na řidiče a to nemusí každému vyhovovat, je to o zvyku.
O komplikovanosti ovládání PC je to známo, to je opravdový nedostatek, navíc když v 8g je to naprosto jednoduché!
Režim Econ je opravdu jen na klidnou jízdu, ale k tomu je taky primárně určen! Interiér je na vysoké úrovni a neshazoval bych ho ve srovnání s Golfem!

Nechci ti brát iluze, ale jako hlavní nedostatek u VW bych viděl jejich (ne)spolehlivost motorů...však se přesvědčíš po pár tisících sám. Oproti super-poruchovým TSI je Honda se svými i V-tec na špici, to je fakt, který neobkecáš! :-!
Avatar - King
31. 1. 2013 13:42
Re: Dobré auto, dobrá cena...ALE...
Souhlasím. To poslední, co by mě napadlo vytýkat Civicu, je (ne)prostornost. Na šířku je to největší auto ve třídě, protože má chytře řešené čalounění dveří a úzký středový tunel. Možná vyvolává pocit stísněnosti "monopostová vana" kolem řidiče, ale reálně je Civic velmi prostorný. Problém je pouze ten vyšší posaz, ale ne u 185 cm měřícího člověka, pokud nemá nějakou výraznou tělesnou disporoporci mezi tělem a nohama.

Nabídka místa na zadních sedadlech je průměrná. Proč vytýkat letargičnost systému Econ, když se dá vypnout, opravdu nechápu. Je čistě na řidiči, jestli takto chce jet s menší spotřebou a na delší cesty je to ideální. Zásek jsou atké ty méně kvalitní materiály v interiéru. Proboha kde? Povrch palubní desky je nejmatnější, jaký dnes v kompaktech lze najít a i ostatní díly jsou mimořádně hodnotně provedeny.

Palubní počítač byl ovšem opravdu problém, od MY 2013 se Honda vrátila k tomu, známému z 8G.

Takže efreeti: lépe jsi určitě nevybral... A to už vůbec nemluvě o větším potenciálním riziku poruch.
Avatar - Choochoo
31. 1. 2013 14:19
Re: Dobré auto, dobrá cena...ALE...
Presne jak pises o te vane, na me pusobila taky tesneji, ale to je jasny zamer, coz zase nekumu vyhovuje vice. Co treba slavne koncernove misto na koleno? ;-)
Avatar - guze
31. 1. 2013 16:39
Re: Dobré auto, dobrá cena...ALE...
Zajímavé, že stejnou chybu udělalo v Evropě v roce 2012 dalších 431.742 kupců Golfu, asi bys jim měl poradit co maji příště koupit..
Avatar - King
31. 1. 2013 20:21
Re: Dobré auto, dobrá cena...ALE...
A co? Volby taky vyhrál Zeman. Lidi jsou stádo.
Avatar - guze
31. 1. 2013 21:41
Re: Dobré auto, dobrá cena...ALE...
Nesváděj to na stádo, druhý nejprodávanější auto nižší střední v Evropě byl Focus [odkaz] rozdíl 190 tisíc je dost, navíc od 2. do 5. místa jenom malý auta a šup, nejprodávanější auto je z nižší střední a to pozvrzuje, že nejlepší volbou v této třídě je Golf...nevyvracim ti (budeš asi příznivec Hondy) že je Civic dobrý auto, ostatně to je na každym co si vybere, on si vybral Golfa, ty máš radši Civica ;)
Avatar - King
31. 1. 2013 22:21
Re: Dobré auto, dobrá cena...ALE...
Tohle se už řešilo mockrát. Nejprodávanější auto neznamená nejlepší, je tam spousta faktorů - kulturních, marketingových, imageových... Golf asi vyhovuje většinovému vkusu Evropanů, plus je to pochopitelně dobré auto. ;-) Podívej se, jak se v Americe prodává Golf/Jetta a jak tamní Civic, který je o dost horší, než ten náš.
Avatar - guze
31. 1. 2013 23:09
Re: Dobré auto, dobrá cena...ALE...
Teď si na to kápnul : "Golf asi vyhovuje většinovému vkusu Evropanů." :yes: :-)
31. 1. 2013 15:40
Re: Dobré auto, dobrá cena...ALE...
Proč na natažené? Když máš dlouhé nohy, tak hold sedíš daleko. Nevím, jak by tak někdo mohl jezdit. Při sešlapování pedálů na doraz se akorát budeš prát se sedákem, nebudeš mít takovou sílu a při nehodě si spíš přivodíš horší zranění.
Avatar - King
31. 1. 2013 15:52
Re: Dobré auto, dobrá cena...ALE...
Jednoduše proto, že v Civicu vpředu prostě málo místa není, Choochoo se tedy snaží přijít na to, jaké myšlenkové pochody k tomuto zjištění vedly, zvlášť když vyšší posaz naopak logicky místo šetří. :-)
31. 1. 2013 16:23
Re: Dobré auto, dobrá cena...ALE...
Opakuji pri mych 185cm jsem mel pri rizeni sedacku v nejzassi poloze. Nohy sem natazene nemel.Absolvoval sem tak celou zkusebni jizdu. Operku zad vsak bylo mozne jeste vyrazne zaklonit, takze se za volant vesel i muj otec s 195cm. Trvam na tom ze mista je v Civiku vyrazne mene nez v Golfu. Jeste sem zapomnel podotknout, ze je tam mnohem mene mista v zadu pro kolena a, ze jsou tam kratsi operky zad. Zatimco v golfu sem mel dost mista ve vsech smerech. Nic proti Honde nemam, v mem vyberu skoncila druha.(hrozbu poruchovosti motoru, vyssi pravdepodobnost kradeze...to vse sem vzal pri vyberu v uvahu take)
Avatar - King
31. 1. 2013 20:19
Re: Dobré auto, dobrá cena...ALE...
A já znova opakuji, že pokud jsi se 185 cm měl sedačku až vzadu, sedíš v autě extrémně blbě a potřeboval bys kondiční jízdy v autoškole. Nic ve zlém, koleduješ si o malér, pokud bys naboural.

Ano, vzadu je méně místa pro kolena, to je bez diskuze. Ale málo ho není.
Avatar - twistedTSD
31. 1. 2013 18:22
Re: Dobré auto, dobrá cena...ALE...
O poruchovosti TSI v Golfu není známo vůbec nic...
Avatar - King
31. 1. 2013 20:19
Re: Dobré auto, dobrá cena...ALE...
Ale o poruchovosti Volkswagenu toho víme spoustu.
Avatar - dal
31. 1. 2013 14:07
Re: Dobré auto, dobrá cena...ALE...
Souhlasím pal. počítač a místo na zadních sedadlech v Golfu je určitě lepší. Ale variabilita, velikost kufru, vyjímečnost, riziko krádeže, délka záruky a spolehlivost jsou na straně Civicu.
Avatar - Choochoo
31. 1. 2013 14:17
Re: Dobré auto, dobrá cena...ALE...
Nevim jak v 9G, ale v 8G byl palubak bez chyby. Cudl na volantu a vse prehledne. Kdyz porovnam s firemnim Skodou tak mi prijde neprehledna ;-)