Honda Civic Sport: 1,4 i-VTEC a 1,8 i-VTEC za stejnou cenu
Prodávat auta za ceny vyšší, než konkurence a neslevovat vůbec nebo jen minimálně... To není úplně ideální strategie pro cenovou válku, jaká teď v Česku i jinde v Evropě zuří, má to ale i své výhody. Taková auta, pokud jsou navíc podpořena i příslušnou technickou vyspělostí, mají velmi dobrou zůstatkovou hodnotu a i přes vyšší cenu se v bazarech moc dlouho neohřejí, na druhou stranu se ale těch nových moc neprodá. Že asi tušíte, o jaké automobilce je řeč?
Možná vás to překvapí, ale i jedna z cenově nejkonzervativnějších značek vůbec – Honda, už nějaký čas podporuje svůj prodej v Česku akčními pobídkami. Nelítají v nich statisíce a povětšinou se vztahují na vozy z předchozího modelového roku, ale i tak se dá narazit na docela zajímavou nabídku. Jako třeba teď v případě aktuální Hondy Civic 5D, která na své poměry "cenovými orgiemi" slaví 40. výročí existence jednoho z nejprodávanějších aut planety.
Civic dnes začíná dle oficiálního ceníku na poměrně vysoké částce 379.900 korun, což není na 73kW motor o objemu 1,34 l zrovna málo, navíc jde o relativně střídmou výbavu S, která se ještě ke všemu vyrábí vysloveně na objednávku, takže první rozumnou alternativou je výbava Comfort za 399.900 korun, respektive 449.000 Kč za slušnou motorizaci v podobě 104kW motoru 1,8 i-VTEC. Aktuální akční nabídka 40th Anniversary na modelový rok 2012 však situaci dost radikálně mění.
Honda totiž rozhodila akční ceny na všechny motorizace a výbavy modelového roku 2012 v rozmezí 25-70 tisíc korun. Pokud vynecháme variantu S, kterou vám už asi v modelovém roce 2012 ve Swindonu nikdo nevyrobí, máme tu nejdostupnější verzi Comfort. Ta se v kombinaci s motorem 1,4 nabízí se slevou 50.000 korun, tedy za 349.900 Kč. Jenže na všechny motorizace 1,8 se vztahuje sleva dokonce 70.000 korun, což znamená, že se dostáváme na 379.000 korun.
A pokud byste si k těm čtyřem stovkám tisíc byli ochotni ještě 9000 přidat, dosáhnete na výbavu Sport. Na tu je s motorem 1,4 l sleva 25.000 korun a vzhledem k 70.000bonusu na všechny osmnáctistovky tak dochází k zajímavému paradoxu – za 409.900 Kč můžete mít jak 1,4 Sport, tak 1,8 Sport. A pokud jste „dieseloví“, pak vězte, že na všechny motory 2,2 i-DTEC se vztahuje taktéž bonus 25.000 korun, což znamená v Comfortu 494.000 Kč a 524.000 ve výbavě Sport. Takže – proč diesely vůbec kupovat?
Pokud z toho máte trošku hlavu „v pejru“ snad do situace vnese jasno přiložená tabulka.
Honda Civic 9G - akční ceny na českém trhu | ||||
Motor | 1.4i-VTEC | 1.8i-VTEC | 1.8i-VTEC | 2.2i-DTEC |
Převodovka | 6M | 6M | 5AT | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 1339 | 1799 | 1799 | 2199 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 73/6000 | 104/6500 | 104/6500 | 110/4000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 127/4800 | 174/4300 | 174/4300 | 350/2000-2750 |
Max. rychlost [km/h] | 187 | 215 | 210 | 217 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 13 | 8,7 | 10,4 | 8,3 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,4 | 5,8 | 6,3 | 4,2 |
Cena Comfort [Kč] | 349.900,- | 379.000,- | 409.000,- | 494.000,- |
Cena Sport [Kč] | 409.000,- | 409.000,- | 439.000,- | 524.000,- |
Cena Executive [Kč] | - | 509.000,- | 539.000,- | 624.000,- |