..no, kdybys jí , jak píšeš "referoval" a né preferoval, tak by s tebou určitě nešla, ani kdys referoval víckrát po sobě - to nebude politickej typ ;-) .
To už je (zda CX5 či M6) spíš o "osobních preferencích" - oba vozy jsou "uvařeny" ze stejných ingrediencí..
PS: No a mně je bližší typický vůz střední třídy = pro mne je "zajímavější" Mazda 6 :-)
TOLIK chybných předpokladů? :-) Podle SEBE soudím tebe - to NEmusí vždy fungovat - tolik k vaší představě, že když mi (velmi) vyhovuje Citroën C5 s 3litrovým šestiválcem musím být fanynka zrovna (a jen) CITROËNu ;-)
Již jsem to tu (na podobné reakce) psala HODNĚKRÁT - říkat o autech že jsou dobrá/špatná JEN podle automobily/znáčku na kapotě je pěkná BUBOST. Problematické to je dokonce o modelu - chce to v kombinaci s konkrétní motorizací (a u některých vozů dnes dokonce i s výbavou - leckterý paket vůz dovede posunout zajímavě "nahoru", ale také DOLŮ. A co se týče Citroën - tam mi na zajímavé modely (včetně motorizací) hravě vystačí prsty jedné ruky (jak jsem již NĚKOLIKRÁT psala - vedle C5 V6 bych hned na druhém místě jmenovala "moc příjemnou hračku" DS3 Racing :yes::-)
Ale "k tématu" - zjevně NEznáte VÝZNAM slova legenda, jinak byste ho NEmohl přisuzovat masové produkci (nejde o cenu, ale o ty MILIONY kusů a že je potkáváte "od rána do večera" - ale samozřejmě NEjste sám kdo takto chybně používá slovo legenda.
Zdáli se vám design ultramasově prodávaných vozů jako je golf, nebo corolla (nový Auris alespoň "trochu něco" do sebe má) "legendární" - PROTOŽE to jsou masově prodávané vozy - VAŠE věc, já se kloním spíš k náhledu jary72 či Yelush(e)
A s tím sádrovým trpaslíkem máte pravdu - ještě pár stále stejných generací a Golf či A3 na mne bude působit podobně ;-)
PS: To co oceňuji třeba právě u Porsche 911 (tu neustálou cizelaci) to mne u "tukového rohlíku" (narozdíl od vás) opravdu NEfascinuje - a tak to asi zůstane, byť to jsou dnes vozy stejného výrobce
PPS: A když už něčeho fanynka, tak třeba BRADa MEHLDAUa, elektroniky Zanden, oblečení H-I-G-H a když automobilek tak Ferrari a Alpina a Wiesmann a Bristol atp. :yes::-)
když mezi finalisty nefiguruje žádná simply cleaver schade, že by porota nečetla svět motorů??? Jinak vážně, je hezké, že mezi nominovanými auty se našlo i něco co není made in germany..
Je-li neco legenda, designovy klenot, je zcela irelevantni, zda se jedna o Porsche za 2mega nebo Golfa za 300tisic... Je tedy jedno, jestli se nasledne prodava v milionovych seriich, nebo v tisicich kusu, to nijak kvalitu designu nemuze ovlivnit. Golfu se pred triceti lety podarilo najit recept na legendu, a tak tu je tricet let pilovani jednoho zakladu. Predpokladam, ze jako fanynka Citroenu dobre vis, ze Golf je vsechno, jen ne okoukany, tento triumf zcela bezpochyby patri predekorovanym kycum z rady DS, z kterych az oci prechazeji. Clovek nevi kam by se driv podival, kolik je tam zajimavosti, listicek, prolisu, oblouku... A za chvili si uvedomi, ze vlastne nema duvod na to koukat, nebot se uz okoukal... Chapu ale, ze je to otazka osobnich preferenci... Takovy barevny trpaslik na zahradce, nebo cap z plastiku je jiste taky originalni a pokud mu navic solarne pohaneny servomotorek klape zobakem, je dokonce i inovativni.
Ne to ne, ale určitě nebudu se ženou jen proto že je modelka, nebo dobře vaří, nebo je dobrá v posteli ;-) . Jde o ženu jako celek a vše co jsem vyjmenoval v jedné ženě nelze. Stejné je to i u aut ;-) Někdo referuje blondýny, někdo brunety, někdo černovlásky, zrzky, vysoké, štíhlé, oplácané atd atd taky nelze v jedné osobě ;-)
Nu dobrá, v tom případě: 911 - co jiného? ;-)
Ne vážně (mám to letitou praxí vyzkoušené) - je MNOHEM lepší mít vítěze (alespoň) 2 (mohou být i 3, nebo 4, nebo 5 - víc aut jsme "najednou" snad nikdy neměli.. :-)
..ale 1 - to je opravdu "skoromálo" = a hlavně když jen jedno, tak spíš ten Range Rover :yes:;-)
Ale my se NEbavíme o komerčním úspěchu/neúspěchu, ale (jak v úvodu jary72 napsal) o "okoukaném" a až "bezpohlavním" designu - no a v tom s ním SOUHLASÍM, aneb vidět tu a tam vzhledově generaci za generací stále stejné Porsche 911 (a podobné "ikony") mi rozhodně NEvadí (je to spíš "potěcha oka") potkat během jedné jízdy "325" Octavii, audi A3 či Golf - to věru žádná potěcha NENí..
..pro ženu oceňující kvalitu inovativnost a originalitu (snad i více než) dvojnásob ;-)
Jojo - já VÍM jaké mám štěstí že mám doma BUŘTÍKa a ne (třeba) vás :-)
Nejde o to jestli je Golf nebo A3 legenda - PODSTATNÝM se mi zdá, že jich na silnicích potkáváte "mraky". Takže potkat "stále stejné/podobné" jen evolucí mírně pozměněné Porche 911 či MUSTANGa nebo Corvette nijak nevadí, snad právě NAOPAK - potkat denně "356" stejných stříbrných Octavíí nijak "zajímavé" prostě NENÍ ;-)
No a je vidět, že je to cesta k uspechu i u masovek. Navíc, jako ženská to zcela jistě oceníš dvojnásob. Zcela jistě jsi si prošla léty experimentu, chemicky žlutý blond, temná čerň, mahagon... No a teď, po letech, když už znáš svou "cestu" se každé ráno u zrcadla snažíš, aby si vypadala navždy stejně... A s Golfem je to stejné... ;-)
Je pravda že Golf je pro masy. A to proto, protože je na masy zaměřený. Je ale pravda i to že je to legenda. A zatím ve své třídě neohrožená legenda. Jsem přesvědčen, že razítko legendy mu nikdo sebrat nemůže.
zalezelo by na vybave, pokud by to byl zaklad, tak bych jasne bezel k Range, pokud by tam byli ale nejake lepsi vybavicky a motorizace k nim prislusici, upaloval bych k Acku >:D
NO problem :-)
Já tu preferenci sice (na 1 stranu) "chápu", ale... :-|
PS: Tak já jsem "fajnšmekr(yně)" - tak fajn ;-)
PPS: Jen tak "zcela mimo" - teď dopo jsem jezdila s novým ML 350 BlueTEC - a musím říci že to bylo LEPŠÍ než jsem čekala - až překvapivě DOBRÉ auto :yes::-)
Hmm "širší souvislosti" většinou znamenají...
... třeba že vaší hlavou státu bude vítěz soutěže "kdo z prezidentských kandidátů si nejvíc vymýšlí a přitom se tváří nejsuverénněji" = tudy cesta asi NEvede ;-)
Žádný xy-tý golf, nej je RANGE ROVER :yes::-)
Dobrou chut - a pozor aby vám při pohledu na prodejní čísla "nezaskočilo" ;-)
PS: Vy jste ZAPOMNĚL na (třeba i místní) "masírku" která předcházela prodejům RAPIDu?!? To s tím že půjde o NEJVĚTŠÍ AUTOMOBILOVOU UDÁLOST ROKU - to NEbyl vtip!!! = takové auto (bráno dle množství textů a VÁŠNIVÝCH diskuzí pod nimi) by možná MĚLO být mezi finalisty "Auta roku" - takže doporučuji "klid na lůžku" a snad i ten "mokrý hadr" na čelo
Pěkný den (snad raději NEeee ve škodě Rapid - třeba raději v některém z finalistů, já doporučuji Range Rover :yes::-)
VÝBORNĚ jste jmenoval Porsche 911 (či Corvette) - u těch většině z nás JISTĚ NEvadí, že další a další generace jsou spíše "cizelací" lehkou evolucí legendy, u vozů masového prodeje jako je golf či jeho verze audi A3 to (viz třeba zde jary72 či Yelush) to tak jednoznačně věru NEní ;-)
Takže díky že (výjímečné auto) 911 vypadá jako 911, díky že (výjímečná) Corvette je stále sama sebou, ale jásat na stále stejnou audi A3 či golf(em), které se vyrábějí v milionech a potká(vá)te je (narozdíl od 911 či Corvette) na každém rohu znovu a znovu a znovu - ne díky :-)
Mazda CX5: za odlachčenie hmotnosti, prepracované motory, od nuly postavená platforma a súčiastky, interiér a mnoho ďalšieho.
Range Rover: za odlachčenie hmotnosti, celkovú vyváženosť.
Toyobaru: za klasický atmosférický motor, za to, že sa Toyota/Subaru vydali proti prúdu a postavili auto podľa klasického, starého receptu.
Audi A3: za dotiahnutie do dokonalosti.
Toto sú moji finalisti.
Menšiu šancu by u mňa mali aj Peugeot 208, Volvo V40. A nesmiem zabudnút, podľa mňa by si víťazstvo zaslúžilo aj Subaru XV, ktoré však vo finále nieje.
Ja by som dal hlas CX5ke. Nemala predchodcu. Mazda začala od nuly. Bez spolupráce. Malá automobilka s nízkymi predajmi. A CX5ka je jedným z najlepších áut segmentu, ktorý už má asi viac zástupcov než nižšia stredná. Za to si titul Mazda zaslúži. :yes:
Samozrejme, aj šestka je nepochybne parádne auto. ;-)
Golf není legenda, ale auto pro masy lidí, kteří nemájí nápad a fantazii. To auto nic nového nepřináší a srovnávat ho s Porsche je zhovadilost a takový člověk by si měl dát facku
Nevím, ve které části čr žiješ, ale i když jezdím téměř denně, marast na silnici zažiju tak 10krát během zimy. Třeba zrovna dnes bych se s gt86 vůbec nebál vyjet :-) ale na každý den to spíš není.
No aby jste se nedivil. Ta Toyota už vyhrála titul auto roku v časopisech Evo, Top Gear a myslím i Autocar. A tam byli jiní protivníci. I když je pravda že tam se hodnotí jak auto jezdí a ne kolik žere a jestli je ekologické :-)
Když se podíváš do jiných automobilek zjistíš, že ekologická výroba je dnes standart. Za tahouna ve využívání recyklovatelných a recyklovaných materiálů bych označil spíš Ford než VW. Takže nesouhlasím. Ani v této oblasti nepřináší výroba Golfu nic převratně nového.
Za co? Tak tuto stupidnu otazku clovece nemyslis vazne? Technický,dizajnový(+ergonomický) naskok Mazdy voci koncernu je znacny a popierat to uz mozu len zaslepenci,ale nie fanusikovia všeobecne dobrych aut... :no:
Neměl bych problém odjet či jezdit s jakýmkoliv z výše uvedených vozů..Faktem však zůstává že jízda v Range Roveru je balzámem pro všechny vjemy co snad člověk má...U mne vítězí hlavně vzhledem. :yes:
Podobné výkřiky do tmy žeru..Není o Škodě řeč ale přesto si nějaká chudinka neodpustí připomínku..Ježíš..ten zlý VW..ta zlá ošklivá Škoda... Jdi si dát mokrej hadr.
a s volbou bych neměl problém. 1. Range Rover 2. Cayman/Boxster
A mimo nominační tabulky ? No, stálo by za to, kdyby se pořádalo to opravdové TOP auto roku. Za 2012 na zemi shlíží "bůh" v podobě F12.
Vymletý...? Je-li něco legendou, pak se zcela logicky nic moc na základních rysech nemění... Treba Porsche 911,Corvette, Golf jsou prostě legendy a je super, že jejich design prochází jen evoluci a ne revoluci. Takže díky, že 911 vypadá jako 911 a Golf jako Golf. :yes:
Laguna 1 Byla opravdu moc hezké auto a pořád zachovalé kusy vypadají velmi slušně ( Kombi i hatch). Mě se líbila i L II, sám sem ji 3 roky měl a když je v plné polní a neobouchaná, taky ještě parádu udělá :-) Nové Renaulty vypadají dobře jen ve vyšších výbavách ( Megane RS/GT, Laguna GT4C atd..) a je pravda, že třeba Megane II, který mi ve své době přišlo jako povedené auto dnes vypadá zastarale..
Přehlédl jsem ten 4 válec. Holt už bylo pozdě v noci :-)
Každopádně ta preference 4 válcové nafty je jasná - dnes ty 2,0 (2,2) turdbodiesely dávají takové výkony, že šestiválce se staly jen zbožím pro fajnšmekry a těch je zatraceně málo.
NEjsem si jista co to s tím má co dělat, ale "budiž" (a již jsem to tu vysvětlovala MOCKRÁT proč - určitě ne proto abych "uspořila" pár litrů každých 1000 km :-) ). Ano - realita evropské nabídky (pochopitelně) působí i na mne. ALE ve střední třídě mám V6 (a ne ve vyšší střední R4) = což přece jen trošičku ROZDÍL je, nebo? ;-)
(a počítám s tím že do budoucna budu asi muset "přejít" na vůz "vyšší" kategorie/třídy - vím že plánované 3válce budou sice fungovat, ale pokud ne"musím", tak já raději alespoň 2x3 válce :yes::-)
PS: Nicméně podstatou byl ten americký vs evropský vůz roku a já bych spíš zvolila onen Cadillac (nebo "alespoň" Mazdu 6) než.. ;-)
PPS: A můj tip na celkové vítěze je.. (viz první příspěvek v diskuzi :-)
No jednoduše:
Představ si, že ti všechna ta auta postaví před barák a ty smíš s jedním z nich odjet.
Utíkal bys k 208? K A3? Ke Golfu? K Mazdě?
Ale houby - hmátls bys klíčky od Range Roveru a už by tě nebylo.
A pokud řekneš, že ne, tak máš už jen jednu dvojjedinou možnost :yes:
Vystrčit hlavu z písku a poctivě nastudovat technické pozadí modelů M6 a CX5.
Např. tolik propíraná hmotnostní úspora v Golfu je u Mazdy reálná a znatelná.
Diesel skyactiv nemá podle mě svým projevem mimo prémiový segment nyní konkurenci.
Např. to že Euro 6 normu splňuje i bez močoviny taky o něčem svědčí.
Ve smyslu kompromisu mezi jízdním požitkem, uživatelským komfrotem, úrovní technického zpracování, použitých technologií, jejich uvedení do praxe a následná neztráta kvality na důležitých místech konstrukce není lepších aut.
Jediný, v čem např. Tiguan kontruje CX5 je rozsah výbavy.
Každopádně tuhle masturbaci nad uniformitou VW a slepý nepřání úspěchu komukoliv jinýmu mě docela udivuje. Tobě asi nedochází, že jakákoliv konkurence a její úspěchy jsou jen dobře i pro klienty VW.
Tvou realitu mohu těžko přijmout. Je jen tvá. A pokud se podíváš na ceny za design nebo i na výše uvedenou nominaci WCOTY za design, tak se design Clia asi celkem povedl.
Trik je právě v tom, že ten Golf představuje (praktické) designové kompaktní absolutno. A vždy jede na aktuální estetické vlně. To Renault neumí už asi patnáct let. Měl lepší chvíle (R8, R16 atd)
Americké auto roku - vůz střední třídy Cadillac ATS :yes::-)
..no a zde (samozřejmě) VolksWagen golf - tolik k tomu "zblbnutí" ;-)
PS: To že se v Evropě často vůbec NEprodávají/nenabízí nejvyšší motorizace různých modelů a nevozí se sem jejich "atraktivnější" (coupe) varianty a standardní motorizací dokonce již i ve vyšší střední se stává (pouhý) 4 válec v naftě VŠICHNI VÍME - ZAJÍMAVÉ JE, ŽE ... i tak se domníváme že jsme "napřed" (no nevím NEvím, souhlasím s vámi že jsme spíše "napVWed" :-)
208 je ozaj vyborne auto a zatial tazi jednak z nizsej ceny ale jednak podla mna aj z lepsej motorovej ponuky ( 0,9TCe v cliu sa nejako extra nepodarilo aj ked to nie je zly motor ) .....
fandim 208micke... verim ze doma vo francuzku bude opat zasluzene vpredu pezot :yes:
..ano Ano ANO - obzvláště Rapid je MIMOŘÁDNÝ technický skVWost, zhruba stejně MIMOŘÁDNÝ jako jeho prodeje - jak jsem slyšela.. ;-)
PS: I na auto.cz přitom o RAPIDu psali že to bude: "NEJvětší AUTOmobilová UDÁLOST ROKU", že? :-)
P208 je povedené auto a bude s Cliem soupeřit o krále třídy. Zatím mu pomáhá nižší cena, ale Clio se časem asi srovná a uvidíme, jak rozhodnou zákazníci. Clio přišlo o nominaci nezvládnutou prezentací. VW by se určitě nestalo, aby prezentace a testy proběhly bez vyšších motorizací (1.2 TCe 1.5 DCi 110) a R-linku.
Ty jsi však kritizoval hlavně design Clia a v tom ti WCOTY moc nepomohla -
Finalisté ankety o Světový design roku 2013
Aston Martin Vanquish
Jaguar F-Type
Mazda 6
Range Rover
Renault Clio
Volkswagen Golf
Clio se také dostalo do nominace ankety o Sportovní auto roku 2013
Aston Martin Vanquish
Audi RS5
BMW M6 Coupe/Cabriolet
BMW M135i
Ferrari F12 Berlinetta
Mercedes-Benz SL63 AMG
Mercedes-Benz SLS AMG Roadster
Porsche Boxster/Cayman
Renault Clio RS 200 EDC
Subaru BRZ/ Scion FR-S/Toyota GT 86
Clio také nechybí mezi finalisty Evropského Auta roku 2013 (COTY)
Ford B-Max
Hyundai i30
Mercedes třídy A
Peugeot 208
Renault Clio
Subaru BRZ/Toyota GT 86
Volkswagen Golf VII
Volvo V40
Nemyslím, tohle lze dokumentovat zaváděním nových bezpečnostních prvků, samozřejmě též příkladným akcentem na ekologickou výrobu a následnou recyklovatelnost materiálů, s tím souvisí i jedinečná konstrukce dílů - jejich poměrně jednoduchá náhrada a jejich tradiční nízká cena. V tom všem byl a i nadále Volkswagen je předním tahounem. Čistě s rozhodným akcentem na ty tvoje "nové" věci, by želízkem v ohni mohlo být snad jedině Volvo a jeho systém ochrany chodců, to ano, to je asi nejvýraznější novinka poslední doby.
Každopádně i se započtením "novinek" je myslím zcela jasné, že evropská produkce hraje jednoznačný prim. Mírným překvapením je snad jen P208 (pro mne je to však jisté diskusní zadostiučinění, neb tu soustavně dvěstěosmičku vychvaluji) avšak kdo se zajímá hlouběji o auta ví, že právě dvěstěosmička ční v národní (francouzské) konkurenci jako garážový maják. S tím nehnou ani zdejší prosťáčci, pro něž je nové clio modlou do nebes :-)
Japonská produkce, tu zde vnímám jen do komplexního počtu. Nic, co by mělo vyvolávat nějaké hlubší úvahy. Člověk se musí smát, když si vedle toho Boxstera představí TGT 86 :-)
Skutečnost, že ty se zatím Range Roveru bojíš mi nepřičítej k tíži. Až budeš velký, možná pochopíš, jak dobrý je to vůz. A možná to pochopíš i ve vztahu ke Golfu.
Ryze objektivně a absolutně vzato by vůz světa musel být... Range Rover. Jenomže, zde se hraje na širší garážové souvislosti, a tedy hledáme-li průsečík špičkového designu, špičkové techniky, špičkových jízdních vlastností a "špičkové" ceny, vychází to jednoznačně - GOLF, Gé Golf, Gé jako... GIGANT :yes: A to je pravda :-!
S tím "MRZÁKem od FORDu" (1.0 ecoboost) opatrně, to NENí špatný motor! ;-)
Ten si označení "inovativní" a povedený (samozřejmě pro "nižší segment") spíš ZASLOUŽÍ :-)
Opravdu nechápu, jak může někdo nominovat na auto roku bezpohlavní Audinu a nejokoukanější z okoukaných WV Golf, přemýšlím čím by tyto dvě auta mohly být inovativní, ač mají skvělou techniku a zpracování omýlají to samé pořád dokola, autem roku by měl být automobil, který přináší něco nového, neokoukaného a svěžího. :-)
1) Mazda 6 (a palec nahoru pro Range Rover)
2) Ferrari F12 (a p. n. pro Toybaru BRZ 86)
ad "palec" - Neb jsou to SKVĚLÉ vozy, ocenění si (dle mne) ZASLOUŽÍ, ale asi NEvyhrají (šanci na vítězství NEmají)- tak alespoň ten "palec nahoru" :yes:;-)
PS: NETIPNETE SI TAKÉ NĚKDO??? :-)
Pěkný den (v kterémkoli z nich ;-)