I když statistiky lednových prodejů z některých evroských zemí zatím ještě chybí, je zřejmé že obrat k lepšímu není v dohledu. Už loni se prodalo v Evropské unii nejméně vozů za 17 let.
V Evropě se rodí už 20 let stále méně dětí a taky stále rostou výdaje na vše ostatní. Za co si tedy mají lidi pořizovat stále nová a nová auta? A vemte si, jak neustále rostou výdaje za auta. Dálniční známka, pohonné hmoty, daně, dph, atd..
Dobrý postřeh.
Daně, poplatky, penalizace za CO2, penalizace za vjezd do emisních zón, parkovné pro rezidenty ve městech, spotřební daně na paliva (nyní i na aditiva), neustále se zvyšující požadavky na bezpečnost a povinnou výbavy auta, ekologické výstřelky jako jsou hybridy a elektrovehikly paradoxně mohutně - avšak bez výsledku - podporovány.
A státní rozpočty se propadají kvůli nesmyslným dotacím všeho možného - potřebují odněkud doplnit.
A ovčané automobilisté platí a platí.
Doufám, že by jsi byl s nadšením první v řadě, když by jsme se fanděním sr*čkám dopracovali ke konci evropských výrobců a přišel by si stát pro (třeba) 80% desátek.
Vo výrobnej sfére nahradzujú pracujúcich roboty a tí sa potom nutne presúvajú hlavne do sféry služieb - bohužiaľ aj do takých, ktoré v časoch šetrenia absolútne nepotrebuješ a ak na tých službách začneš šetriť, tak tých bývalých pracujúcich pošleš na dlažbu......
Ak chceš ušetriť vo výrobnej sfére, tak väčšinou nevyhodíš automatizovanú linku, ale ľudí...... a tých tiež pošleš na dlažbu.... ( a oni sa z dlažby automaticky presunú na úrad práce a pekne zaťažia štátny rozpočet ako tí pred nimi)
Z toho vyplýva, že je tu predsa len nejaká jedná vec, ktorú by nebolo vhodné v kríze obmedziť (aby totiž bolo z čoho vyplatiť tú pribúdajúcu armádu nezamestnaných) a to je príjem štátu - pripravme sa teda na to, že tie rôzne vymyslené dane a poplatky budú skôr pribúdať ako ubúdať .....
.... a na to je motorista VEĽMI, VEĽMI vhodný objekt ...
Jojo, USA se daří, protože tam sou jiné daně, jiné ceny PHM nejsou tamtak debilní předpisy a nepdoávají se tam předražená prdítka bez výbavy za přepálené ceny >:D
To, že jsi svůj příspěvek z mého pohledu (opět) trochu přehnal není nic nového. ALE. Nejhorší je, že s myšlenkou souhlasím. Přístup k motorizmu je prostě rozdílný. Evropa se bohužel začíná posouvat do roviny, kdy bude řidič odpadem společnosti. A co je nejhorší, kdyby se alespoň jednalo o racionální přístup. Automobilový průmysl stále ještě pro evropu snáší zlatá vejce, ale místo toho aby se přemýšlelo, jak upravit stravu slepice, aby se zachovala rizost zlata a produkovala méně hovínek, tak se slepici raději zmenší kurník a dostane méně vody. ;-\
Souhlas, automobilový průmysl živí půlku Evropy, ale EU a vlády členských zemí se ho snaží soustavně podkopávat. Nejsem zastánce umělé podpory nebo zachraňování nějakého trhu, proto nechci aby automobilky dostávali nějaké finační záchranné balíčky apod., ale to, že jsou kladeny další a další regulace a normy na ekologii, udržitelný rozvoj a podobné blbiny prostě ubíjí jak sílu automobilek, tak chuť lidí kupovat si nová auta. Když se do toho přidají ještě faktory zatěžující přímo majitele aut, jako ceny paliv, kdejaké daně a omezení vjezdu do měst atd., tak to vede jenom k tomu, že odrazují lidi od kupování aut. Kolébka automobilového průmyslu se ke svým dětem chová doslova macešsky.
To je jenom docasna korekce. Ted nakupuji auta ti, kterym se to predchozi rozpadlo, protoze prodeje za posledni tri ctyri roky byly velmi nizke a tak je potreba obnovit vozidlovy park. Ale dlouhodoba perspektiva neni o moc lepsi nez v Evrope, hluboka krize, rostouci nezamestnanost, klesajici platy, nejista budoucnost. Amiky neceka o nic lepsi budoucnost nez Evropu.
vidim to stejne navic americke mladezi uz neni status "auto" tak dulezite jak bylo predchazejici generaci, pro mnohe je iphone dulezitejsi :-) Napr. pred 30lety si udelalo 80% dorustajicich (17-19) ridicak, dneska je to jen 60%.