:yes: V celku pekny,ale bez 4 x 4 pohonu straca toto auto zmysel,a zaraduje sa k oplastovanym autam s pohananou iba jednou napravou ako VW Cross Touran a Polo, Dacia Sandero Stepway!!! :no:
"Geniovia" v Renaulte sa rozhodli ze na bezny Scenic nalepia napodobeniny nazazdovych lyzin/ramov pre terenaky.
Dalej ze nainstaluju trapny system elektronickej trakcne jkontroly (ktory je samozrejme podstatne lacnejsi nez obdobny mechanicky system povedzme redukncej prevodovky ci dokonca 4x4).
A proč by SUV měly být parodií na offroady? On snad někdo dává rovnítko mezi SUV a offroad? Možná tak nějací prodejci, ale to je asi tak všechno. SUV vyplňují skulinu, a nabízí jisté výhody, které nelze najít v jiné kategorii. Třeba já mám pořadavky na vozidlo a ty splňuje SUV asi nejvíc. Scenic XMOD ale nenabízí žádnou zásadní výhodu.
Negativa jsou relativní. V mém případě potřebuju pohon všech 4 kol a vyšší posaz, protože mám problémy s koleny. To sice offroad zaručí, ale cestovat s ním po dálnici a s celkovým nájezdem 50 000 km, to asi jaksi nejde. Mám už nějako ty roky a řízení beru spíš jako nutnost než abych řezal zatáčky a užíval si úžasné držení stopy zadokolky. Řeči o zbytečném autě s kompromisy a negativy, jsou řeči těch, který ho nemají a nebo na něj nemají. Jezdit v levném SUV není žádná výhra, ale v kategorii lepších jde o docela příjemnou jízdu. Osobně mám GLK 350 a při koupi jsem přemýšlel, že bych vzal E, jenže do něj se mi soukalo dost nepříjemně, jezdím sám, tak nepotřebuji hromadu místa vzadu a navíc se mi líp parkuje. Příklad druhý - známého žena dostala Cayenne. Dostala ho proto, že se v něm cítí bezpečně, což je sice relativní, ale jde o její peníze a její pocity.
S takovou snůškou polopravd mě teda autoweb překvapil... V prvním bodě má samozřejmě pravdu. Bud druhý - pěkná pitomost. Tuctové SUV Yeti je 30 cm kratší než Oktávka a stejně tak mnoho dalších. Bod třetí - pitomost, pan redaktor by se měl v nějakých těch autech projet. SUV mi v zimě zaručí mnohem lepší jízdní vlastnosti než v adekvátní osobní. Bod 4 - ne každý potřebuje hromadu prostoru. Bod 5 - to je neskutečně ubohý důvod. Ať si sousedi myslí, co chtějí. Auto si kupuju pro sebe a ne pro ně. Pokud mám sousedy, kteří takhle uvažují, tak to SUV bude to poslední co je bude pálit.
Pesně tak. Ze Scénica nikdo SUV nedělá. Je to jen MPV na horší cesty. Pokud budeš chtít klasické SUV s 4x4, tak si počkej na Mégene SUV, které bude dvojče QQ.
Ještě přidávám fotku klasického Scénica po FL. Scénic také dostane nový motor TCe 130 - konečně.
[odkaz]
myslim, ze nik to SUV nenazyval, je to jednoducho rozmerne auto na defektne postkomunisticke cestne systemy - cize na tunajsie podmienky jak stvoreny..
myslim ze treba len tlieskat praktickej stranky veci
vyzorovo je to hruza, to je jasne..
Ten to tedy schytal. Naprostá katastrofa a přitom normální Scenic je vcelku pěkné auto. Zajímalo by mne, kterého vola napadlo to "oterénit" zrovna takhle. Hnus :no:
Nevypadá špatně, ale absence 4x4 odsouvá prodejnost do minimálních čísel. Vypadá líp než roomster scout, nebo fabia scout, předek se mí líbí, ale uvažoval bych až ve chvíli, kdybych kupoval scénica, příplatek by byl tak do 20 kolíků a já nevěděl, za co je utratit...
Divím se, že Renault nešel do 4x4. Knowhow na to má, duster je krásným příkladem. A příplatek? Ten už by tak dramatickej nebyl...
Ono zabudovat 4x4 do auta, které na to není stavěné, není zase tak jednoduché. Je to zásah úplně do všeho... motor a převodovka musí umožnit instalaci kardanu, celá zadní náprava se musí předělat, vyžaduje to prostorové ústupky v interiéru... atd.
Mě se to náhodou celkem líbí a nepřekvapilo by mě, kdyby přední maska byla předzvěstí faceliftu pro Scenic jako takový. Jistě, není to nic než pozlátko a trocha elektroniky, ale aspoň Renault odolal nutkání posadit to na nízkoprofilová kola... ;-)
kto chce crossover kupi si capture... alebo vacsi SUV koleos..... kto chce mpv kupi si klasicky scenic.... ale toto?
na co je dobre mat mpv oplastovane ako na vystave nejakeho pofiderneho tuningu? Este k tomu za cenu ktora uz sa blizi k stvorkoklam? zadarmo tie plasty nebudu asi.....
Smysl je stejný jako u třeba základních verzí Yeti (či jiných SUV) s předním náhonem. Prostě efetnost, nikoliv efektivnost. škodovka by to nazval Scénic Scout :-)
Tak a je to vonku, oficiálne, Scénic dostal facelift a na rade je zrejme aj Mégane.
(VIZ AUTOFORUM, ODKAZ MI VYHODNOTILO AKO SPAM)
Mne sa páči, narozdiel od nepodareného Espacu. ;-)
:yes: Jde o prachy, pokud to aspoň pár eur Renaultu přinese, je to dobře. Kecy o nějakých offroadech a plastech patří v době krize automobilového průmyslu jen pro děti na pískovišti.
clio je nadherne... inovovany fluence tiez, capture bude zrejme tiez velky trhak a vyzera paradne ale toto?
nuz nie... zo stareho scenica uz nove zazraky nespravime.... navyse to oplastovanie posobi skor gycovo a ani na efekt to teda nieje pekne 8-s .. predna maska vobec nepasuje k zbytku auta... nasilne naroubovana nova maska so sanhou podobat sa na novy renaultacky styl..... nevyslo to ;-\
scenic ako taky je skvele auto ale toto sa mi velmi nepaci.. neviem ci je to len tou farbou ale skutocne ta maska mi tam nesedi a oplastovanie mi nedava zmysel.... 4kolka to stejne nie je.... je to nieco ako fabia scout.... clovek si akurat priplati dalsich 3 tisic eur len za zbytocne oplastovanie--- technicku vyhodu neziska ziadnu..... a ohladom efektu ( ktory zjavne nie je najlepsi ) treba povedat ze to bude draha sranda a zbytocna.... uznavam tah reanultu vytvorit opat nieco zaujimave a netradicne... v tomto je renault velky frajer ale toto sa mi zda sa velmi nezadarilo ;-\
...auto je zajímavé, krásné, sexy, svěží, funkční, spolehlivé, kvalitní... a bude i za dobré peníze.... a to, že nějakým "toporům" uniká zmysel, chybí 4x4 tak to je asi tak důležité, jak každá 11 vločka při sněhové bouři v Moskvě....
Tohle auto smysl dává....
Bravo Renault!!! :yes::yes::yes:
určitě smysl dává, ale je to, jak už se dnes nosí, polovičaté řešení. Což je trochu škoda. Za pohon 4x4 by si ale zřejmě nepřiplatilo tolik lidí, aby se vyplatilo předělávat.
Ta velikost kol! Ja jen, kdyz jsem se smal skodovce za ty 14kty, tak tady to musi byt podobne a musim se drzet vyvazenosti (viz Adam Drda)....ta kola vypadaji jako pest na oko. :-|
No tak to jsem nepochopil, čemu se směješ. Pokud škodovka ukázala nový auto, mělo velký kola, a každej věděl, že základ bude něco naprosto jinýho, a 90 procent aut bude na základech. Tady mi přijde, že na oplastovaný MPV, dali odpovídající kola. Neumím si představit, že bych na tomhle autě viděl 17ky, nebo dokonce nízkoprofilový 18... To by popřelo samo sebe...
Scénic RX4 byl podle mě jedním z nejdokonalejších vozů na každodoenní ježdění - praktičnost MPV obohacená o trakci a průchodnost poctivého SUV. Prostě skvělé.
Teď se Renault snaží zalepit díru a nemyslím, že by se mu to povedlo. Nástupce RX4 tohle prostě není. Absence haldexu je sice v dnešní době polovičních řešení poměrně pochopitelná, vždyť kdejaké SUV jen vypadá jako SUV a pod kabáte je to oholená kost. Tak proč by MPV muselo mít 4x4, že...
Jenže druhý, nezaujatý pohled, říká - co je vlastně Scénic Xmod? jen oplastované MPV, nic víc, nic míň.
Což je velká škoda, Xmod se tak řadí po bok křehkým atrapám jako Touran Cross nebo Roomster Scout (jaké znevážení obchodního označení... 8-s ).
korunu tomu dodává časování - proč TAK pozdě? Takže RX4ko, snad, snad se v příštích časech dočkáš. Nyní nám tu zbývá poslední poctivá varianta - Altea XL Freetrack, tak si jí važme :yes:
Jakpakto? Podle mě velmi povedená, nevím, co bych vytýkal (až na přístrojovku, která je u Seatů tradičně katastrofická - nemyslím tím Exeo či Leon III)
Tak především Carmag ( [odkaz] ) - a nejen oni - tvrdí, že XMOD má nahradit dosavadní Scénic a vydat se cestou Qashqaie. To znamená včetně zvýšené světlosti podvozku a ochranných plastů "pro špatné cesty". A že prý Grand Scénic sice zůstane empévéčkem, ale projde taky menším faceliftem, aby se vzhledově přizpůsobil nové drsné linii...
Za druhé na oficiálních stránkách italského Renaultu je jako XMOD prezentovaný stávající Scénic, jestli dobře vidím - tady je konfigurátor: [odkaz] . Hm, tohle nechápu, že by nějaký renonc uvnitř Renaultu?
Jinak popis v Carmagu i jinde hodně připomíná modelové nastavení P3008, včetně toho elektronického gripu místo čtyřkolového náhonu a důrazu na všelijaké ***čandy, které sedláci moc nepotřebují. Spíš městské myši, které si jednou za týden hrají na přírodu. Samo o sobě by to nevadilo - existuje skupina kupujících, kteří mají důvody, proč chtít auto na zvýšeném podvozku, trochu oscoutované proti nepřízni polních cest a zároveň nechtějí 4x4 - ale tahle skupina je myslím v rámci aliance dost silně pokrytá práve Qashqaiem (4x2), který teď navíc čeká generační FL. A sedláky jistí Duster, ten taky čeká na FL. To by si XMOD musel umět nadefinovat podskupinu speciálně pro sebe, aby nekanibalizoval. No uvidíme 5. března, až Renault tuhle novinku odprezentuje.
Asi fakt vsetko uvidime a dozvieme sa 5 marca v Zeneve. Zvlastne, predsa len pred rokom dostal Scenic facelift (vyraznejsi nez Megane) a teraz opat.
Na tejto stranke [odkaz] su tiez nejake info, trochu zvlastne je, ze XMOD asi nebude mat automaticku rucnu brzdu, iba manualnu. CarMag uvadza, ze v ponuke motorov bude inovovany TCE 130 a na tej francuzske stranke sa pise, ze to bude novy TCE 130. Predpokladam, ze to bude novy TCE 130 so vsetkymi features ako TCE 115 - priamy vstrek, nizkotlakove cerpadlo etc. Uvidime.
Zaujimalo by ma, ci Megane tiez dostane facelift a R-Link...
Na stránkách Renaultu je v konfigurátoru Scénik FL, Grand Scénic FL a Scénic XMOD. Je tedy celkem jasné, že jde o rozšíření řady. XMOD tedy Scénic nenahrazuje, ale doplňuje.
QQ nečeká FL, ale půjde o druhou generaci. Na stejné platformě bude i Mégane SUV. QQ i Mégane SUV budou 4x4 a s XMODEM to nemá nic společného.
Re: a co tak zverejnit aj klasicky faceliftovany scenic
Akurát som si hovoril že klasický Scenic by mohol mať masku viac v štýle nového Clia, a voilá, je to tak :-)
Ďalší podarený facelift. :yes: [odkaz]
Teraz je na rade Mégane.
A ten Rodius je bohužiaľ len nepodarené maskovanie starej generácie, ktorá aspoň mala svojský charakter. Je to niečo ako posledný facelift Matrixu, kde Pininfarovo dielo totálne zabili. 8-s [odkaz]
mylis sa... dizajn je dnes prvorady... dizajn predava
ak niekto spravi gyc tak na to doplati... rada DS od citreona uz na to doplaca .... tento rok totiz rada DS bude najvacsim prepadakom v europe a kto neveri uveri ;-) ... opat raz budem mat pravdu :yes:
Sám píšeš, že dizajn predáva. Choď sa pozrieť do západoeurópskych metropol koľko DS-iek tam jazdí. Ľudia vo veľkých mestách netúžia po low-coste, ale chcú sa odlišovať a tak kupujú mestské imidžovky.
Už loni ses spletl a letos tobude znovu, DS je pro Citroen prodejním úspěchem, už si na sebe vydělalo, DS3 je velmi časté auto a i DS4. Soudíš jen ze svého krátkého rozhledu.
A navíc si protiřečíš, v jedné větě píšeš o tom, jak je design potřebný a v druhé odsuzuješ designové prvky, o tom je vlastně Scénic XMOD.