Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Bentley made in Bratislava? V případě SUV prý ano!

Víte, co bude mít společného britské Crewe a slovenská Bratislava? Ano, tušíte správně: výrobu aut luxusní značky Bentley.
Zpět na článek
5. 2. 2013 11:43
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
5. 2. 2013 10:33
5. 2. 2013 13:43
5. 2. 2013 14:24
5. 2. 2013 15:07
5. 2. 2013 20:17
5. 2. 2013 10:45
5. 2. 2013 11:45
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
5. 2. 2013 13:53
5. 2. 2013 13:55
5. 2. 2013 14:00
5. 2. 2013 14:20
5. 2. 2013 15:27
5. 2. 2013 15:32
5. 2. 2013 19:25
5. 2. 2013 14:09
5. 2. 2013 14:18
5. 2. 2013 15:17
5. 2. 2013 15:30
5. 2. 2013 15:40
5. 2. 2013 16:05
5. 2. 2013 17:09
5. 2. 2013 17:03
5. 2. 2013 17:04
6. 2. 2013 01:23
5. 2. 2013 17:16
5. 2. 2013 15:23
5. 2. 2013 20:27
5. 2. 2013 22:48
5. 2. 2013 22:47
6. 2. 2013 10:46
5. 2. 2013 20:33
5. 2. 2013 22:28
5. 2. 2013 22:30
5. 2. 2013 09:34
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
21
Avatar - Aladeen
5. 2. 2013 09:40
Re: Bentley made in Bratislava?
Prečo? Myslím si že máme dostatočne kvalitných pracovníkov ;-) a vyrábame kvalitné automobily !
Keby sa ale vyrábalo v Prahe tak to už by bolo pravdepodobne u teba v poriadku :yes: >:-[]
5. 2. 2013 09:51
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - nalimer
5. 2. 2013 10:02
Re: Bentley made in Bratislava?
Na rovinu, v U.K. to montujú Indovia a Pakistanci.
Volvo patrí Číňanom, Land Rover Indom...
Veľa kriku pre nič.
5. 2. 2013 10:24
Re: Bentley made in Bratislava?
To si dovolím nesouhlasit. Sleduješ někdy Discovery??? Megatovárny? Např. Mulsanne včetně motoru se montuje ručně, dřevěný dekor a kožený obložení, to je naprostá špička v oboru, a nějakej dělník by tam asi moc práce neměl, jelikož v tý továrně není žádná linka. Každej fachman se zodpovídá za chyby, každý auto má svůj jasně dohledatelnej rodokmen, kdo co dělal, a zákazník dostává nejvyšší ruční britskou kvalitu. A co se Blavy týče, ruční práce by to asi nebyla. V tom případě by to nebylo Bentley...

O tom, kdo automobilku vlastní, je naprosto zbytečný mluvit, hlavně, že jsou peníze a automobilka jede.
5. 2. 2013 10:33
Re: Bentley made in Bratislava?
Byl bych v klidu, s největší pravděpodobností se tam leda tak posvařuje kastle a maximálně na ni něco přidají, zbytek montáže se udělá v UK. :-!
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
5. 2. 2013 11:43
Re: Bentley made in Bratislava?
Aby som citoval Clarksona, hand-made is a fancy way to say that the door would fall off - rucne vyrobene je elegantny sposob ako povedat, ze dvere odpadnu...
5. 2. 2013 10:30
Re: Bentley made in Bratislava?
Tak to není... kdyby bylo Ferrari vyrobeno v Německu, tak už to nebude Ferrari a stejné je to s Bentley. Některé věci prostě mají zůstat tak jak jsou. Stěhovat výrobu tak luxusního zboží do low-cost země je hanebné. Ale auto je to nádherný :yes:
5. 2. 2013 09:43
Re: Bentley made in Bratislava?
Takže "Kajen" není Porsche?
5. 2. 2013 09:47
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 2. 2013 12:15
Re: Bentley made in Bratislava?
NE !!! Cayene je VW
5. 2. 2013 16:52
Re: Bentley made in Bratislava?
No ono už celý Porsche je VW stejně jako "Lambo" a Bugatti. Touto logikou je Suzuki a Audi TT maďarský. VW Caddy a Astra polský. A tak bychom mohli pokračovat napříč všema značkama.
6. 2. 2013 08:35
Re: Bentley made in Bratislava?
Já jen, že cajen má kromě znáčku na kapotě s poršáky úplný prd.
Avatar - Atlis
5. 2. 2013 09:44
Re: Bentley made in Bratislava?
nie je to jedno, aj tak si to nekupis ;)
5. 2. 2013 09:49
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 2. 2013 12:19
Re: Bentley made in Bratislava?
V podstatě souhlasím. Vyrábět luxusní zboží a šetřit přitom na výrobě ? To už samo o sobě bije do očí.

V podstatě je tady vidět jak moc bude bentley - touareg podobný. Ještě slováci můžou montovat lamborghini ursus a je to fajn. Prostě jedna výrobní linka a 4 auta v rozmezí od 1 mio do 10 mio ... super
5. 2. 2013 13:48
Re: Bentley made in Bratislava?
urus-budu vyrabat
uz som to tu pisal minuly rok:
[odkaz]
5. 2. 2013 20:15
Re: Bentley made in Bratislava?
slovenski robotnicu vo VW zavode su najkvalitnejsi z pohladu VW,
VW chcel dokonca vyrobu golfu prestahovat do BA, ale odbory zasiahli...
Preto sa tu montuju Q7 aj Cayenne a chvilu sa tu montovali aj octavie, ked skoda potrebovala zvysit kvalitu produkcie
ak si spominas :-)
takze tvoj komentar je mimo misu.Skor by si mal byt rad, ze do chudobneho post komunistickeho bloku, do ktoreho patri aj Cesko, prichadzaju nove pracovne prilezitosti.
Tahame za jeden koniec CR aj SR
5. 2. 2013 20:24
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
6. 2. 2013 07:50
Re: Bentley made in Bratislava?
Manažer to nechá vyrábět kde chce, hlavně když vydělá o pár kaček víc, klidně by to dělal i v Číně, kdyby se mu to vyplatilo. Manažerům jde jen o zisk, na ostatní kašlou. Taky na to brzo dojedem...
6. 2. 2013 01:15
Re: Bentley made in Bratislava?
sorry, ale na pase mozu robit aj lepsie vycvicene opice. Najpredavanejsie kvalitne auto - corrola sa vyraba v turecku. Slovaci podobne ako cesi urcite niesu zrucni, hovorim zvlastenej zkusenosti vzdy ked som mal nejaky problem na aute radsej som zbehol do rakuska, alebo nemecka, na slovensku mi nevedeli ani vymenit alternator ...
Avatar - Eddy82
5. 2. 2013 22:34
Re: Bentley made in Bratislava?
Chlapi kľud. V BA sa spraví nanajvýš karoséria, prípadne lakovanie a pošle sa na montáž do Anglicka. Dám na to krk, že finálna montáž nebude v BA >:D
Avatar - nalimer
5. 2. 2013 09:44
to je rečí...
Predpokladaná cena 1 ks je 200.000 Euro. Inak napísané, približne 1 Bentley = 5 Cayenne = 6 Touaregov.
Auto je tak škaredé, že sa bude páčiť doslova horným 10.000 (predpokladám, že do 8 rokov sa vyrobí 50.000 ks). Konzervatívny dizajn a la 80te roky.
Nemyslím si, že výroba nejak poznačí príjmy slovenskej ekonomiky. Skôr to dá prácu ďalším 50 ľuďom a upevní pozíciu bratislavskej fabriky v rámci koncernu.
Viac bude zaujimavejšia možná výroba SUV (Taigun) [odkaz] a MPV [odkaz] od up-u.
Rozbalit vlákno
4
5. 2. 2013 09:48
Re: to je rečí...
Zaujimave to zacne byt vtedy, ak za tam bude ciastocne montovat aj Lamborghini SUV ;-)
Avatar - sargis
5. 2. 2013 10:34
Re: to je rečí...
Usetrena cena na SUVcku z BA je v porovnani s teoretickou vyrobou v Nemecku cca. €2000/auto. U Bentley predpokladam €20 000/auto >:D Takze aj pri vyrobe 1000 ks rocne je to pekna uspora.
6. 2. 2013 01:17
Re: to je rečí...
odkus mas ty cisla? 2000euro na auto urcite neusetri, nejvic se setri na komponentech
Avatar - King
5. 2. 2013 11:42
Re: to je rečí...
Nerad bych přiléval olej do ohně, ale to auto rozhodně není škaredé, vypadá přesně tak, jak by Bentley, potažmo britské SUV, což je pojem, dostatečně vyprofilovaný díky Range Roveru, vypadat mělo.
Avatar - 3_diamanty
5. 2. 2013 10:33
parada
bratislavsky zavod VW vzdy patril k spicke a montovali sa tu nejedne zlozite a narocne modely ... preto nie som prekvapeny.... kvalita je tu spickova :yes:
Rozbalit vlákno
4
5. 2. 2013 13:43
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - 3_diamanty
5. 2. 2013 14:24
Re: parada
po slovnesky je to montovali :yes:

takze pisem bez chyby ;-)
5. 2. 2013 15:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 2. 2013 20:17
Re: parada
je to sloveso, kazde sloveso sa pise s i na konci ;-)
5. 2. 2013 10:41
Sdílení součástek
Tak že vezmou jednu platformu a techniku a udělají z ní Seat/Škoda/VW/Audi, to ještě beru, ale udělat z něj VW/Audi/Porsche a pak ještě i Bentley, to je teda už trošku moc.

Nejen Audi konfigurátor bude za chvíli:
- výběr ze dvou předků
- výběr ze dvou zadků
- délka karoserie

přibude ještě koncer SUV konfigurátor:
- benzin/diesel
- stav konta

jasně, dá se říct, že to dělají všichni - 7er - Ghost / Ford - Lincoln / Chevy - Cadillac, vždy to je ale přechod jen mezitřídní, udělat ale z Touarega Bentley, no já ti nevím, Karle...
Prodávat se to ovšem bude, takže nezbývá než obchodnímu modelu a extrémním ziskům zatleskat...
Rozbalit vlákno
18
5. 2. 2013 10:51
Re: Sdílení součástek
Hele, bereš to zbytečně vážně. Ty auta budou mít společných pouze a jen pár plechů, které ty stejně nikdy neuvidíš. Rozhodně nepůjde o rozměrově stené vozy, jak zde mylně uvádíš Touarega.
5. 2. 2013 12:18
Re: Sdílení součástek
"Bude totiž spočívat na upravené platformě pro velká koncernová SUV a Touareg, Q7 i Cayenne se už v Bratislavě vyrábí. Tamní linka se tedy pouze obohatí o čtvrtý automobil." - tzn aby bylo možné je montovat na stejné lince, musí vycházet ze stejných (poupravených) dílů, které se zde budou montovat. Neříkám, že těch dílů bude hodně, nicméně je jasné, že dále do Bentleye prdnou jeden ten jejich 6,75l motor a další motory budou koncernové, za pár let to tedy ten luxusní Touareg bude. A o Lambo SUV už nemá cenu dál psát, to už to rovnou můžou nazvat New Big Family
5. 2. 2013 13:05
Re: Sdílení součástek
Upřímně, podívej se aspoň někdy na nějaké Bentley jinde, než na fotkách. Tedy v reálu.

To auto je se vším, a tím myslím naprosto všechno, v úplně jiné galaxii. Materiály, detaily, zpracování, dojem. Nepochybuj o tom, že automobilka toto extrémně drahé SUV, tedy nejdražší sériově vyráběné, nějak hodlá degradovat na úroveň obyčejné prémie. Tohle auto si bude kopat svoji vlastní ligu.

Závěrem, máš zcela zbytečné obavy.
5. 2. 2013 13:56
Re: Sdílení součástek
Ale já o žádných obavách nepíšu, píšu o pochybnostech, zda lidi po tomto oznámení nezarazí třeba požadovaná cena, když základ, který není vidět, bude sdílený s "běžným" autem. Upřesním - Fiat plánuje sdružené komponenty a platformy od Fiatu po Maserati, Ferrari si však jede vlastní ligu, Renault/Nissan si sdílí, co jde, GTR si jede vlastní ligu, Corvette nemá taky příbuzného atd. Neber konkrétní modely nebo automobilky, spíš filosofii, že pomyslný top model (je jedno, kam cílí), za který si nechá pořádně zaplatit, se od běžné produkce automobilky liší, toto "superluxusní" Bentley bude ale jinak vypadat tam, kam člověk uvidí, základ bude unifikovaný, to je to, co mi tak nějak nesedí
5. 2. 2013 14:12
Re: Sdílení součástek
Hele, ty si pod pojmem "sdílení" představuješ to, že bys sis ve stodole z dílů z fabriky a jednoho bazarovýho Touarega snad přes noc to Bentley zbouchal, nebo co.
Ty auta budou tak rozdílné, a to všeude, že v nich to sdílení nikdo neuvidí a nepozná. Máš zbytečné obavy. Každé Bentley je tak unikátní, a v budoucnu ještě více bude, že já osobně vůbec žádné obavy nemám.
5. 2. 2013 14:26
Re: Sdílení součástek
No, čti asi znovu, já nepíšu, že je tolik a tolik dílů stejných a že vše, co je na Touaregu, bude na Bentley, to jsem nikde nenapsal, nicméně pokud se bude dělat na jedné lince, musí být základ/část atd prostě stejná resp modifikovaná, jinak by jej na stejné lince dělat nemohli, co? Nebo můžou v Mladé Boleslavi jen tak z fleku motovat třeba ty Touaregy? Když nemají nic společného, tak asi ne, co.
Na jedné lince se dělá Rapid a Toledo, na jedné lince se dělá NFS, na jedné lince se budou dělat Touaregy a Bentleye, znamená to tedy, že jediný Bentley bude absolutně ve všem odlišný od svého linkového bratra, když ostatní nejsou? To nějak nedává smysl...

Pokud má být Bentley ve všem exkluzivní, má být cekově jedinečný (Ferrari) nebo mít "vyjímečný" základ (7er-Ghost, dejme tomu i Phaeton-Flying Spur (jestli se nepletu)), jinak je to jen vývar pro lidi, co se nechají koupit pozlátkem a leskem...on to je vlastně asi záměr, pravda.

Interiér a plechy budou montovány v Anglii, to je mi jasné, to ale nehodnotím
5. 2. 2013 14:34
Re: Sdílení součástek
A proč by nemohli? Na dnešních linkách může jet třeba Fabia a za ním hnedle Octavia. A zdají se ti ty auta nějak moc podobné? Takže už tady jsi špatně.
5. 2. 2013 16:15
Re: Sdílení součástek
Continental a Flying Spur mají základ v A8, respektive v Phaetonu. Tohle bude mít základ v Q7, respektive Touaregu. A8 sdílí platformu s A4 (a dalšími), Q7 má svou vlastní (v rámci Audi, ale nástupce už bude mít stejnou jako ostatní velké Audi). Neřekl bych, že je v tom tak velký rozdíl. Jediný samostatný model Bentley prozatím zůstane Mulsanne.

Čekal bych, že tenhle Bentley bude stát na platformě MLB evo, stejně jako připravovaná Q7, kterou Touareg dostane až v další generaci. Příští Continental by pro změnu měl sdílet platformu s Panamerou (a možná nějakým nejvyšším modelem Audi, kandidátem je A9).
Avatar - Eddy82
5. 2. 2013 22:41
Re: Sdílení součástek
Tvoje predpoklady k Q7 a Bentley sú tak nejak správne >:D :yes:
5. 2. 2013 19:22
Re: Sdílení součástek
No, v jeden čas šli v BA na jednej linke Octavie, Cayenne aj Touaregy...
Avatar - Eddy82
5. 2. 2013 22:40
Re: Sdílení součástek
Klaudius spolu išli Octavie a Q7, Touaregy a Cayenne išiel na vedľajšej linke. Momentálne idú všetky tri SUV na jednej
6. 2. 2013 07:06
Re: Sdílení součástek
Je to možné, tak presne si to už nepamätám. Viem, že s tým dosť šíbovali, mali problémy s kapacitou aj logistikou. Vpodstate na jednej linke môžeš mať aj vozy, ktoré nemajú spoločné prakticky nič.
Avatar - Eddy82
5. 2. 2013 22:39
Re: Sdílení součástek
Prečo nie. Svojho času sa v BA na jednej linke montovala Q7 a Octavia 2 >:D
Jo a k tomu Bentley, ten sa BA isto montovať nebude, nanajvýš sa postaví karoséria a pošle sa do Anglicka
6. 2. 2013 01:21
Re: Sdílení součástek
bentley podobne jak RR byli jest pred nedavnem nadherne, luxusni sroty, technicky daleko za audi nebo mercedesem. Nejhodnotnejsi je interier a design a to ze dostanou techniku VW je obrovske plus pro tyto auta proto se i prodavaji podstatne lip jak kdyz byli v rukou anglie
5. 2. 2013 16:06
Re: Sdílení součástek
Auta si nemusí být podobná, aby je mohli vyrábět na jedné lince. Nissan na jedné lince vyrábí Leaf spolu s konvenčními modely, jako Altima, Maxima, nebo Juke. Prostě to jen chce trochu flexibilnější výrobu.

Technicky to není problém. Mimochodem, i tohle byla jedna z priorit u MQB.
6. 2. 2013 07:09
Re: Sdílení součástek
Presne jak píšeš - ide len o to, dostať na jednu linku všetky montované súčiastky a dostatok ľudí - logisti sa zapotia.
5. 2. 2013 11:44
Re: Sdílení součástek
no a este aby som ta trosku viac nastval, tak aj lamborghini SUV sa ma montovat v BA.
A urcite sa nebude kompletizovat cele, uz ani porsche sa nemontuje cele, len karoseria a elektroinstalacia. Podvozok s motorom sa pridava v nemecku. Neviem ale ako s interierom ohladom porsche.
5. 2. 2013 14:09
Re: Sdílení součástek
Pristrojovky skladajú v SAS v DNV spolu s tuaregackimi a Q7 + Up, citigo. Zvyšok interiéru neviem.
5. 2. 2013 10:42
To bude mít Rytmus radost,
že už nemusí opouštět Petržalku ani kvůli autu...
Teď jen jestli Bentley sežene dost dalších kolotočářů a fotbalistů, aby se to vyplatilo...
Rozbalit vlákno
4
5. 2. 2013 10:53
Re: To bude mít Rytmus radost,
Tohle auto je především pro arabáše.
5. 2. 2013 19:24
Re: To bude mít Rytmus radost,
Len nech má jedného aj on, môže nasadnúť a ísť k tým arabom, najlepšie nastálo, chýbať nebude...
5. 2. 2013 20:17
Re: To bude mít Rytmus radost,
ved riťmus je arabáš, alebo induš >:D
6. 2. 2013 07:10
Re: To bude mít Rytmus radost,
úplne obyčajný cigán
5. 2. 2013 10:45
tuning...
nic osobne, ale som zvedavy kolko octaviek a golfov bude v BA behat s okridlenym znakom a drobnostami z Bentley. Anglicania dufam dobre vedia ze vsetky male casti a diely lahodiace oku by sa tu montovat nemali, lebo aj popri vyrobenych 5000 autach rocne by bolo treba dodat aspon 50% znakov navyse, aby sa uslo kazdemu zmontovanemu Bently >:D
Mal som tu cest a viem ze je tam par ludi co taketo "akcie" (rozumej: kradeze dielov) povazuje za sport... :no:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
5. 2. 2013 11:45
Veci na pravu mieru
Podla dostupnych sprav, AK sa bude Bentley v BA vyrabat, tak len mechanicky zaklad - zvysok sa dokonci v Crewe.

" takže v Bratislavě by měla SUV vznikat jen do určité fáze montáže a dokončovat se budou v Crewe."

Co je skvele, lebo vidiet tuto ohyzdnost na vyrobnom pase v celku, tak sa ludia premenia na kamen.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - PeterLuk
5. 2. 2013 13:27
Som v rozpakoch...
...na jednu stranu ma teší, že sa u nás budú vyrábať také luxusné autá. Na druhú, pravé Bentley je z Británie, rovnako ako pravé Ferrari z Talianska.
Rozbalit vlákno
0
5. 2. 2013 13:53
VW
koncern VW je jedna velka tragedie,ano prosperuje a dela auta,ale jaka auta,bentley uz neni bentley,jeste staci aby do toho dali diesel a zkaza je dokonana,lamborghini uz je poznameny taky a jsem zvedavej co udelaji s porsche,ale podle toho co bude pod kapotou macanu je to uz jasny,to co VW dela je podle me devastace historie znacky za jedinym ucelem,za kazdou cenu utrhnout co nejvic penez na ukor prestize a kvality automobilu........ono da se to delat i jinak a spravne aby tohle vsechno bylo zachovany,jenze to trva delsi dobu a VW jakozto nemci nebudou preci trojka za toyotou a GM.........
Rozbalit vlákno
16
5. 2. 2013 13:55
Re: VW
Gratuluji k nejmimóznějšímu příspěvku této diskuze. :-! :yes:
5. 2. 2013 14:00
Re: VW
kazdy ma na to nejaky nazor,me se globalizace automobilu nelibi a VW je jasny priklad....
5. 2. 2013 14:20
Re: VW
A je tvůj názor založen na vlastní zkušenosti s oněmi modely? Nebo tady jen tak plácáš do větru?
5. 2. 2013 15:27
Re: VW
rekneme to takhle,mam prumyslovku se specializaci spalovaci motory a vysokou ekonomku,takze ano, odborne to mam velmi dobre podlozene,nicmene si myslim,ze dohadovani pres auto.cz nema smysl,smysluplnemu konci se tady nikdy nikdo nedobral,jenom jestli muzu mit jednu poznamku,za monitorem pocitace je kazdy hrdina a ty vase silacke reci,ktere tady pisete,placas do vetru apod. si nechte na nekoho jineho......
5. 2. 2013 15:32
Re: VW
Tvojí zkušeností jsem nemyslel něco nastudovanýho, ale kolik si v těch autech doopravdy odjezdil. :-!
5. 2. 2013 19:25
Re: VW
A koľko si toho najazdil ty?
5. 2. 2013 14:09
Re: VW
Náhodou není to až zase tak mimo. VW skutečně parazituje na značkách a na jejich historii. Teď mu to vychází, ale otázka zní zdali to tak bude trvat věčně a zda to nepoškodí jméno značky v budoucnosti . Mezi mými vrstevníky ( okolo 25. let ), kteří se zajímají o auta je tento problém vidět. Ano teď ještě steží zasáhnou do prodejů značky, ale v budoucnu za takových 15. let určitě mnozí ano.
5. 2. 2013 14:18
Re: VW
Co to je zase za nesmysl?
To ty jsi zastánce toho, že než aby tu značku někdo koupil, zachránil a oživil, tak by raději měla zaniknout? Co to je za blbost? Dívím se, že to sem máš odvahu vůbec napsat. 8-s :no:

A k té druhé části, promiň, ale toto jsou maldí kluci, kteří ví o životě velký guvno a než dospějí do stádia, kdy si budou moci vůbec nové auto dovolit, tak budou mít v životě naprosto jiné preference a pohledy, než aby se zajímali o to, kdo stojí za výrobou toho či onoho modelu auta. Nehledě na to, že ani jedno koncernový auto (aspoň co si pamatuji) není nikdy horší, než jeho předchůdce. Vždy je tam posun vpřed, modernější technologie, atd.
Prostě plakátový kecy mladých kluků mají prachbídnou korelaci s každodenní realitou.
5. 2. 2013 15:17
Re: VW
Já nikde neřekl, že bych si přál aby něco zaniklo. Zase jsis něco vycucl z prstu ! Já jen tvrdím, že prostě VW ždímá svoje značky jak to jen jde, nehledě na jejich historii a směr, kterým se udávali a kvůli kterému jsou známé. Myslíš, že kdyby porše vyrábělo něco jako jeepy v 60 letech tak by se stalo slavnou a uznávanou značkou nyní ? O tom pochybuji. Netvrdím, že třeba Cayenne byla blbos, byť se jako auto prodává jen díky značku na kapotě. Zachránilo to značku, ale stejně tak se to SUV mohlo vyrábět trošku s odkazem na značku a ne jen velký motor do luxusnějšího tuaregu.

A k té druhé části. Tady nemáš pravdu vůbec. Copak na tebe nemělo vliv při výběru auta to co jsi jako malý kluk měl vylepené na stěně pokojíčku. Copak tě vůbec neovlivnilo to v čem tě otec denně vozil do školy ? ( vím doba byla jiná a moc toho nebylo ) Prostě ať už podvědomě a nebo vědomě, tě tyhle věci budou ovlivňovat po celý tvůj život. Vždyť na tom proboha stojí celé značky a nebo modely. Stalo by se STI/EVO takovou legendou, snem a mělo by tolik generací, kdyby nikdy nevyhrálo v rallye ? Ty záběry jak letí zatáčkou to má v hlavě snad každý ! Těžko by ferrari dnes prodávalo, kdyby dnešní kupec nikdy neviděl koníka na kapotě monopostu F1 po celý svůj život, kdykoliv zapne velkou cenu. Těžko by lamborghini prodávalo nějaká auta, kdyby dnešní fotbalisti jako malí neslintali nad plakátem diabla SV. Tohle všechno prostě v tobě zůstane ... A to jak pozitivní tak negativní zkušenosti. Já si třeba pamatuju jak jsem jako malý mrzl před potkanou A6kou >:D
5. 2. 2013 15:30
Re: VW
Ty máš v sobě jen nějakou prapodivnou zlobu.

Cayenne a potožmo Touareg patří k tomu nejlepšímu v SUV. Cayenne se svými verzemi a motory v podstatě nemá konkurenci.

A za druhé, když já byl malej, tak jsem do školy chodil pěšky, protože jsme auto vůbec neměli a do školy jsem to měl kousek. Zbytek je názor mladýho kluka, který prostě neví o čem život je. Dobrá zpráva je, že z toho většina vyroste a názorově dospěje, ti co z toho nevyrostou, jsou spíše těm ostatním jen pro smích.
5. 2. 2013 15:40
Re: VW
a vlastně chodíš pěšky pořád co ? >:D BTW do školy jsem též chodil pěšky, to je základ ...

Ve mě právě není žádná zloba, jen nemám rád, když se někdo živí na jménu, kterému nijak nepomohl. Všechny značky co VW vlastní si vytvořili své dobré jméno dávno před tím, než je VW převzal. Osobně to vidím tak, že
Touareg je ve své třídě velmi dobré SUV což mohu z rodinného prostředí potvrdit. Co se týče Cayene tak tam už je to na pováženou. Schválně jsi zkus uvědomit, kdy jsi poprvé kupoval auto a co tě vedlo k tomu či onomu výběru ?

P.S.: ostatně, že jméno je v luxusní třídě aut velmi důležité dokazuje i mizerný prodej VW phaeton.
5. 2. 2013 16:05
Re: VW
Ano, taky chodím pěšky, dokonce i občas běhám a ne z důvodu toho, abych chytl MHD. ;-)

V případě koncernu, na který tu narážíš, jsi ale mimo. Ono Porsche donedávna stálo a vyvíjelo auta tak nějak samo pro sebe a podle sebe. To zaprvé.
Za druhé, Lambo, které prodávalo dříve desítky či max stovky kusů, nevalné kvality a vlastností se pod křídly koncernu stalo respaktovanou značkou, která má svého ducha a nikdo na ni necizopasí.
To samé se dá říct o Bentley či Bugatti. Automobilky jsou věrny stále svému minulému odkazu a mají v nabídce přesně ty modely, které od ní zákazníci očekávají.
A za poslední, co má společného Phaeton s tím, co tu vypisuješ?
5. 2. 2013 17:09
Re: VW
První auto? Když pominu cenu, čistě racionální důvody (dobře, možná špetka iracionálních :-) ). Ke značce jsem nikdy neměl žádný vztah, kromě skupiny B; šlo o "dálniční křižník", relevance mizivá. Naopak, jako dítě jsem měl rád konkurenci.
5. 2. 2013 17:03
Re: VW
Zmíněný Cayenne mi přijde nejlepší z celého vrhu a patří podle mne na vrchol třídy, kde tak nějak koexistuje s jinak pojatým Range Roverem. Značka v tom nehraje roli.

Jinak Porsche je snad první značka, kterou VW koupil v dobré kondici. Pokud jde o historii, tak v první řadě obdivujeme práci lidí. Lidí, kteří jsou dnes většinou mrtví. Takže ta velká otázka je, jestli by byli spokojení s tím, jak si firma počíná. Co by dělali v dnešní době. Vem si Ferrari. Většina lidí by asi řekla, že se celkem drží své cesty, přesto za dob Enza se víc hledělo na to, komu auta prodávají. A nikdo z nás si nemůže být jist, že by byl spokojen s dnešní podobou Ferrari. Zrovna Porsche má s VW a Audi velkou historii a v jeho minulosti nalezneme i méně tradiční vozy z pohledu dnešních puristů, pro které je jediným správným Porsche 911. Můžeme jen spekulovat o tom, co by dělal Ferdinand Porsche.

Mně třeba dětství v tomhle směru moc neovlivnilo. Vyrostl jsem a dětské sny zůstaly dětskými sny. Zůstalo jen pár veteránů.
5. 2. 2013 17:04
Re: VW
Jenže za těch 15 let se na auta budou (i Vy) dívat jinejma očima. A na své historii přeci žije (vy říkáte parazituje) každá značka.
6. 2. 2013 01:23
Re: VW
myslim si ze tatra, saab, jaguar, volvo atd... by byli strasne radi kdyby je pred par lety koupil VW. Nechci vedet jak by RR dopadl v rukou amiku nebo italu. Bugatti by dneska bez VW neexistoval
5. 2. 2013 14:39
"picnic car"
mě se líbí ten set na piknik v kufru, ale kam pak dají jídlo, pití apod, ale nevím, když cestovat ultraluxusně tak snad v limuzíně, jestli RR nebo B je už celkem jedno, designově je to vážně mimo, když lux suv tak LRRR supercharged a když limo tak hento, jinak blahopřeji sousedům, holt nám musí stačit škoda + rejže :-) jinak tipuju, že tak do 20ti let se auta budou montovat někde v africe + severní korei a až bude levná prac. síla vyčerpaná i tam, začne teprve ten správnej čurbes ;-)
Rozbalit vlákno
2
5. 2. 2013 15:17
Re: "picnic car"
Ja si myslím, že o dvadsať rokov sa auta budú sťahovať z netu a doma si ich každý vytlačí na 3D - tlačiarni. Uvidíme, kto z nás bude mať pravdu. ;-)
5. 2. 2013 17:16
Re: "picnic car"
Když si tu tiskárnu budeš moct dovolit. A že rozhodně levná nebude, pokud má vytisknout skutečné auto, ne jen model. Navíc budeš mít problém s materiály, které lze tisknout, a jejich vlastnostmi. 3D tiskárny jsou dobré na prototypování, mají výrobní potenciál, ale podle mne to není všemohoucí technologie a do 20 let jí ani nebude.
5. 2. 2013 15:23
VW SK
VW SK bude vyrabat lambo a bently na novej linke a v novej hale.
uz som to tu pisal minuly rok
[odkaz]
Rozbalit vlákno
4
Avatar - 3_diamanty
5. 2. 2013 20:27
Re: VW SK
parada mam radost... automobilova vyroba u nas pekne fachci :yes: :yes: :yes:

rozsiruje sa aj vyroba v kii :yes: :yes: :yes:

zlate slovensko ;-)
Avatar - Eddy82
5. 2. 2013 22:48
Re: VW SK
Toto je hádam jediný krát, čo vidíme Toppera1982 reagovať tak nejak pozitívne pod článkom súvisiacim s koncernom VW >:D >:-[] :yes:
Avatar - Eddy82
5. 2. 2013 22:47
Re: VW SK
Nepreháňaj. Stavia sa nová karosáreň a lisovňa pre SUV, Montážna hala ostáva, apropo to Bentley sa do tej montážnej haly aj tak nedostane >:D
6. 2. 2013 10:46
Re: VW SK
sorry mas pravdu,tvoje informacie su cerstve a moje rok stare.
5. 2. 2013 20:33
.
No konecne som sa toho dozil, aspon uz konecne viem co si kupit aby som podporil ekonomiku slovenska >:D
Uz v tom mam jasno, dalsie auto bude bentley!!! :-!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - jozephko
5. 2. 2013 21:14
Len aby to nedopadlo ako s Maybachom
Mercedes si s Maybachom už vylámal zuby v tomto superluxusnom segmente automobilov. To, že by sa karoséria robila v Bratislave, kde sa robia aj Q7-ka, Touareg a Cayenne, svedčí o jedinom - že to bude luxusné SUV-ko oblečené do superluxusného kabátika. A je otázne, či zákazníci budú ochotní zaplatiť dvoj či trojnásobok SUV-ka viac-menej len za emblém Bentley.
Na druhej strane je fakt, že toto Bentley by bolo zatiaľ jediné SUV-ko v tomto segmente. Takže zákazníci, čo by chceli ohrnúť nos a ísť ku konkurencii, v podstate nemajú kam ísť.
Rozbalit vlákno
0
5. 2. 2013 22:28
kvalita
slovaci vedia makat. kia a vw top automobilky. mozme byt hrdi ake auta sa tu robia. len hlupak nadava na zahranicnych investorov. co sme tu mali za komunistov? trapne krachujuce podniky drzane nasilu s mizernou kvalitou.
taky ceed je auto na ktore mozme byt hrdi. nie je tom korejske auto...je to korejsko-slovenske auto.
Rozbalit vlákno
0
5. 2. 2013 22:30
Made in ?
Dosť ma pobavil rozhovor s nejakým človekom od Porshe, že oni trvajú na kvalite a všetko robia v Nemecku .....

A pritom Porsche Cayenne bol na 99 % vyrobený v Bratislave, ale v Nemecku sa nalepilo pár plastov a hlavne ten "najdôležitejší" - tabuľka "Made in Germany" >:D

Nuž, mať bohatých zákazníkov znamená i trochu toho divadla o "nenahraditeľnosti" a "výnimočnosti" .... asi zákazníkov týchto "mamutov" nebude predajca ponúkať VW Polo, hoci je do mesta na nákupy pre manželku manažéra určite lepšou voľbou ...

Nuž ale späť k Bentley ... ak sa bude táto príšera vyrábať na Slovensku ...aspoň nejaká pozitívna vec na nej :-!

A tabuľky Made in ? si môžu potom lepiť kde chcú ....
Rozbalit vlákno
0
5. 2. 2013 23:39
Na tom autě je na první pohled vidět,
že je to úplně jiná kategorie. Neříkám že je jedno, kde se bude vyrábět, ale není to tak důležitý. Důležitý je, aby tam místo pravýho dřeva nebyl jen plast s dřevěným dekorem, místo hliníku plast s hliníkovým nástřikem, místo pravé kůže "ekokůže", místo neuvěřitelně detailních LED světel nějaká levnější atrapa. O tom je nejvyšší třída v jakékoliv oblasti - produkt musí vypadat draze, musí být drahý a musí dávat nepokrytě okolí najevo, že tady nikomu na nějaké tisícovce euro nesejde... Jaký má základ? Koho to zajímá?
Bentley je něco jako mbl Radialstrahler v high-end audio technice. Hraje podobně jako 10x levnější reprobedny a zcela zbytečně má spotřebu proudu jako půl sídliště, ale o tom to je - vyjímečnost ve srovnání s běžnou produkcí je vidět na první pohled.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - vabis
6. 2. 2013 06:58
obraz dnešní doby
Taky by se mi nelíbí A-klasse, TT, Swift z Maďarska. Stejně jako Cayenne či Bentley z Bratislavy. Bohužel v praxi rozhodují pouze čísla v excelu, o pár setin za desetinnou čárkou je to výhodnější takto, tak se to udělá takto. V automotive jsme toho svědky dnes a denně.

PS: když se podívám na některé řidiče Q7, Touaregu atd, tak mám pocit, že ani do pěti neumění napočítat. Takže je to skoro jedno. Mají to stejně jen komerční hračku, která je za pár let přestane bavit, tak se za desetinu původní ceny pošle dál. V tom případě je pak škoda jim udělat něco extra.
Rozbalit vlákno
1
6. 2. 2013 13:13
Re: obraz dnešní doby
Vem si, že i vrchol sériové výroby, Rolls Royce Phantom, má karoserii i motor z Německa. Převodovka je ZF. Dvě z nejdůležitějších komponent, tělo a srdce, jsou německé. Styling je britský, ale konstrukce byla navržena v Německu. Mulsanne je na tom o něco lépe. Převodovka opět ZF, ale je vyráběn v UK, včetně motoru, a design i konstrukce jsou původem britské. Ale také to nebude stoprocentní, protože se hodně práce zadává dalším firmám.

Přitom vzhledem k cenovce by člověk očekával, že si mohou dovolit celý cyklus realizovat v UK. Také mi to nedělá radost, ale tak to chodí.