Ozzman má ale vcelku recht, kvalitní naftu dostaneš jen ve velkejch městech blízko západního pobřeží. Potažmo ty dýzly si kupujou předevšim v kalifornii, kde jsou vcelku běžnou záležitostí od pradávna (taky je tam nejdražší benzín v USA)
Tak vzudchem odpružená židlička jak z jídelny, to taky asi neni to pravý. Nicméně znám vyprávění, jak v šesti lidech a se psem jeli Maluchem do Chorvat, jak jeli kamsi k moři v Mazdě E2200 (ano ta ošklivá dodávka), všecko de když se chce :-) Já teď třeba jezdim imrvére jedničkovou Fábií a taky mi přijde vcelku pohodlná :))
Takovýdle sedačky ani nepotřebujou bejt odpružený, jsou příjemně měkký už v základu :-)
[odkaz]
Zajisté tadycta nová dodávka má jistý výhody proti těm konvenčnim, ale kdybych stál před rozhodnutim, jaký dodávky koupit, tak bych asi koupil ty osvědčený Expressy, nebo vysomroval slevu na "outgoing" Econoline, protože tady u těch evropskejch novinek víš houby,jestli se hned nerozpadnou, jako ty Srprintery.
A ještě mě jedno napadá. Myslim že toto a Transit hodně hejbne s prodejema Sprinterů. Ty totiž stojej od 33 tisíc,což je o deset táců víc než běžný dodávky...
Ten boxík,kterým jsme si dali štreku Belgie a zpět měl sedačku se vzduchovým odpružením...takže úplně v pohodě...na dálnici na 6ku s tempomatem s nataženejma nohama.
Právě že díky směšnejm cenám PHM tam spíš koukají na výdrž agregátu než na spotřebu.A na rozvážku po městech bude klasickej automat taky lepší řešení.
Chrochták... s manuálním šestikvaltem... dlouhý cesty...
Nedělám si iluze vo tom,že snad jsou americký dodávky extra pohodlný,nebo že pracovní auto je skvělý na dlouhý cesty. Ale každej truck/SUV/Van, v kterym jsem kdy jel, a že to byly i pracovní verze,nebo rozmlácený Astro, byly strašně moc příjemný a báječně se s tim jezdilo, což je imho daný jistou předimenzovaností. Když si srovnáme Transit/Promaster/Sprinter a provnáme se klasickým Vanem,jako je Express, zjistíme, že v těch moderních evropských jsou místo sedaček jakési židličky, že ty evropské jezdí na maličkých kolečkách,které sotva můžou něco odpružit a že rám Expressu je asi třikrát tak silný. Tyhle evropy, jakkoliv jsou rozměrtově vlastně větší,tak mají všechno menší a daleko méně dimenzované. To je také ten důvod, proč jezdí spousta starých dodávek - ono přeci není problém mít flotilu desetiletých dodávek, když všechny fungují jak mají... V tom vidím problém těhle moderních. Kdy jste naposledy viděli u nás, ve východní chudý evropě, aby firmy jezdily starými auty? Ta auta to prostě nevydrží. Tři roky starý transit je pomalu do šrotu a dva roky staré Ducato/aspol taky... Dvacet let stará Vandura je omlácená a má hodně nakorouceno,ale funguje jak má...
Co se těch nafťáků týče, evropa je světovou vyjímkou co seš dýzlů týče. Prodá se jich tu procentuelně zdaleka nejvíce a těžko heldáme pádné argumenty. Všude jinde na světě hraje dýzl druhé housle, i když si ho objednat můžete.
A kdo by si objednal do Ducata cokoliv krom Pentastaru, nemá to v hlavě v pořádku. Ten dýzl je slabší a jistě toho méně vydrží, ale předevěším je daleko dražší a složitější na údržbu, věřím tomu že v takhle lehkém vanu bude i úsporný (potažmo ten robo-automat se bude imrvére *,jak mají roboautomaty ve zvyku)
My v evropě to asi nikdy nepochopíme,u nás se jezdí s dodávkou jako se závoďákem a ohrožuje se tim bezpečnost silničního provozu,což v USA takhle nefunguje... Takže potřebujem aby to při plnym knedliku a porušování všemožných předpisů, žralo co nejmíň. Že se to rozbíjí a musí se to furt spravovat, to už je tu navyklý folklór. V tom bude mít obří výhodu Pentastar, jen si ot představte,že máte flotilu osobáků,dodávek a trucků. Všechny můžou mít stejný motor a vy pak potřebujete "jedinýho mechanika" - a jen si představte ceny náhradních dílů na lokálně uniákátní dýzl. To budou "dardy"
Takže i kdybysme odhlédli od praktického hlediska dýzlu,pořád má proti Pentastaru nekonečno nevýhod, který ten nepatrně větší koruťák zdaleka nenahradí....
Jo a abych nezapomněl. Američani nejsou blbý. Je jim jasný,že je to echt Fiat. A i když už doba pokročila, Fiat zní stále podobně libozvučně jako "Oldsmobile diesel" ;-) Na rouzdíl od evropsnů si to taky umí spočítat. Umí si spočítat,že dýzl nepotřebují, že je bude stát víc peněz atd, podobně jako si to umí spočítat na každém kontinentě matičky Země. Kromě Evropy, to jen tady jsou lidi bezdůvodně závyslí na zápachu spálený nafty
nemyslím si..koncernový chrochtáky tam jezdí taky.Tam jde spíš o cenu,která je u benzínu i nafty zanedbatelná.A dodávky budou většinou jezdit po větších městech a jejich okolí,tam problém s nekvalitní naftou nebude
Taky nechápu smysl benzinového motoru v dodávce, ale nebude to v USA tím, že tam není nafta tak rozšířena a na některých místech se dá špatně kvalitní nafta do modernějšího turbodieslu sehnat?
na to jak nemusím naftový auta,tak 1800km s Boxerem byla nádhera..možná proto,že je to jen 4válec s velkým objemem.Krásně tahal v dálničních stoupáních když zatáhlo turbo.Dostatek výkonový rezervy.Na dodávku přesný řazení s kratšíma drahama.No a spotřeba,ta mě dostala
Ten naftovej 4válec je asi nej motor od Fiatu/Iveca :yes: s Boxerem cvičí krásně a s autem naloženým na hranici 3,5t se dá při navigačních 115km/h jet dálka pod 8litrů...kdo nezkusil,neuvěří.S manuálním 6kvaltem a tempomatem je ideální i na dlouhý cesty.A s poloprázdným autem se dá vyprášit lecjakej osobák >:D
Nechápu jak amíci můžou mít benzínovej motor v dodávce...i u velkejch pickupů je docela oblíbená nafta
Ano, to chápu. Možná by šlo ponechat v celkové nabídce toho dne (v tomto případě 6.2.) pouze původní fotografii a název článku s poznámkou "aktualizováno 7.2. článkem Ram Promaster..." . Pak by se v tom orientoval i slabodušší jedinec, jako třeba já. :-)
Možná ten, kdo důsledně čte každý článek, takové potíže nemá a stačí to odsledovat. Ale ne každý tím naplno žije a potom takové špatně dohledatelné detaily obtěžují. (Ale třeba jen takové šťoury jako jsem já).
....ono neco jineho je vyrabet mimo Ameriku a neco jineho je postavit vyrobu v Americe, tohle se bude vyrabet v Mexiku a chapu urcity potrebny cas. Takze trochu mylka o prelepovani log.... Bohuzel ani AUTO CZ to nevi...., hlavne ze plkaj porad kazdy prd o fauve uzitkovych vozech....je to nudne!
Zdá se mi to nebo patří tato diskuze k jinému článku ?
Jak může mít diskuzní příspěvek datum vzniku 6.2. a článek datum 7.2. ? Může mi to někdo vysvětlit, asi hůř chápu nebo je v tom nějaký drobný nepořádek.
Nová úprava mi vůbec nevadí, ale fungování některých věcí je horší, něco nechodí vůbec. Začnu vstřícným odkazem "napište nám připomínky k nové podobě Auto.cz " na titulní straně - nefunguje. Je-li přepnutá diskuze do módu chronologicky nelze reagovat na příspěvek i když lze napsat, pak stejně nejde odeslat, musí se přepnout do stromu a napsat jej znovu. Pokud je delší název příspěvku, opět v módu chronologicky, zasahuje a překrývá tučně psaný název do prvního řádku textu příspěvku.
V článku se píše : Včera jsem informoval o tom, že byl v Americe na video natočen důkladně kamuflovaný Fiat Qubo....... kde, sakra, je ta informace a článek o tom kamuflovaném Fiatu ? Nikde jsem ho v 6.2.2013 nenašel.
Stará verze fungovala lépe.
Měli byste raději léčit lidi. Ubyly by starosti s důchodovou reformou, všichni pacienti mrtví.
Smiř se s tím, že je to MULA stejně jao s tím, že to bdue HALDEX a to jaksi z těchto obrázků nemáš šanci poznat... JO a bdue to i předokolka (proč by neměla být, když se vyráběl i JGC jako zadokolka)...
Je to prostě MULA jak vyšitá...
Jestli sis nevšiml, tak já se směju všem nákupním taškám na kolečkách, je jedno jestli maj na tom kusu papundeklu, kterýmu se říká kapota logo Fiat, VW, Škoda nebo třeba Renault.
V USA tahle kategorie aut působí ještě víc srandovně než u nás, pidižvík s motorem ze sekačky doplněný fénem mezi obřími pickupy a 18wheels trucky, bál bych se v tom vůbec jet.
Americké pojištovny tovyhodntili jako nejnebezpečnější auto v USA, i přes dobrý crash testy.
Hádej proč asi, můžeš dvakrát.
....no nezda sa mi ze by jeep robil novu predokolku..ved to nema zadny diferencial tak to 4kolka nebude...pochybujem zeby to bol novy jeep(mula)..viem pišu v članku že kolka asi bude volitelná, ale tú by vo Švédsku testovali skôr...
Mě je Dart naprosto šumák, pro mě to není Dodge, ale obludný hybrid, postavený na italský paltformě s designem průměrné káry vod rákosníků, mít to logo Honda nebo Toyota, nenamluví mi nikdo že to je "amerika".
Dart naprosto ingoruju a stejně tak budu ingorovat cokoliv dalšího v duchu Dartu.
Pokud budou v tomhle stylem pokračovat tak den, kdy vyjede poslední současný model z fabriky, mě přestává nová produkce Chrysleru zajímat >:D >:D
Naštěstí sou tady ještě další výrobci, nejen z USA.
A to je to co nedokáeš pochopit - je rozdíl být fanatikem koncernu, nebo fantikem stylu, filosofie a pohledu na věc.
Fanatik koncernu za něj kope pořád, já kopu jen za ty, jejich produkty se mi líbí a pokud v mezičase změní styl, tak BYE BYE Mr. American PIE >:D >:D
Ty seš prostě beznadějně ztracený..
No poslední dnešní moje reakce na tebe, páč to nemá smysl, ale neodpustím si to, když ti můžu ukázat, kde máš (reálný) deficit ve svých tvrzeních:
1) Kde sem napsal, že Avenger nenávidím. Dívám se na něj realisticky, je to typická americká kára, kterým pomalu v Americe zvoní kára. Po technické stránce nic moc (vychází to přeci ještě ze Sebrinku, tak jako 200), to ten Dart je prostě objektivně lepší... to, že je velký, může hrát pro hodně zákazníků ještě velkou roli..., ale terno to prostě není, zatímco Dart by se u nás neztratil a byl by po technické stránce lepším autem, Avenger je už prostě za zenitem...
2) Lednové prodeje Dartu ti pod nos nejdou - sem pí.., že se podle nich řídím, ale
3) nepovedené (tradičně) lednové prodeje F 500 (kterého se prodalo loni víc než MINI, které měl na terči) mi s radostí chrstneč do ksichtu...
Ty si prostě takový náš rizí charakter.. Tohle mi fakt na tobě vadí, že si MEGAROFLFANATIK, který tady fakt má už jen konkurenci v GTIm.
Zákazník zatím zcela evidentě dává přednsot většímu Avengeru, kterej za podobné peníze nabídne větší, prostornější vůz, s možností volby V6, automatu a s mohem hezčím designem.
Podle ledna hodnotit prodeje, ty si vtipálek.
Podle ledna bys mohl konstatovat že Dodge Caravan je propadák, a on je to za lonský rok třetí nejprodávanější model značky.
Ono každý měsíc se daří jinému modelu.
Charger taky některý měsíc má 5 tis a jiný klidně 10tis....
V lednu 2500 ks. Mimo Cargovanu a aut u kterých bylu ukončena výroba (Caliber, Liberty) nejhroší výsledek ze všech modelů Chrysler Group >:D
Takový je to magahit, ale jo,vlastně se čeká na 500XL.
No potíž je v tom, že klíčové modely Chrysleru sou RAM pickup; GrandCherokee; na třetím místě tebou nenáviděný Avenger; dále na čtvrtém Wrangler, páté je 200; šesté Journey; na sedmé místo se vyškrábal ten Dart, to ale jen díky slabším prodejům dua Town Country a Caravan, které by jinak byly před ním a desítku uzavírá charger.
No to je jedno.. Evidentně sem s tím rozdýcháváním měl pravdu..
No Dartu se prodalo v lednu téměř 8 000 (na to že to není 4kolka), což tedy není opravdu malé číslo a oproti číslům které dosahoval Caliber je to dvakrát tolik.. Desítka není nereálná.. a v některých měsících by se mohl stát neprodávanějším osobákem koncenru.
Takže... už to vypadá, že by se mohl rozjet... Ono konec konců i tady na tom videu nejeden Dart projede (min. jeden bílý) a celkem mu to sekne... Rozhodně má na to sebrat zákazníky Focucu, Jette, Civavě a dalším... (zvlášť, když je z nich nejelpší).
Vůbec ti do toho nechci kecat, ale to zvýšený procento podílů osobáků neudělal Dart, kterej se prodával půl roku a to ještě mizerně, ale velmi slušné prodeje Avengeru, 200 a zlepšené prodeje modelu 300.
Dart loni hrál roli statisty.Dartu se prodalo 25 000 ks loni.
Tak ja s myslím, že ty furt ještě tak nějak rozdýcháváš lednové prodeje Dartu...(jak sem říkal, že se to do půl roku zlepší tak jako F 500, které už čeká na 500 L, které se i díky povedeným reklamám stane celkem best sellerem), byť se ještě můžeš chlácholit tím, že rekordní čísla udělal i Avenger (což osobně nechápu, já bych o to auto nezavadil a Dart je už teď lepší, byť o něco menší nabídka - ale jiný kraj jiný mrav) a zůstal tak stále před Dartem...
Zajímavé je, že teda i díky tomu Dartu se konečně Chrysler se svými značkami dostal na trochu rozumné číslo prodeje aut (osobáků) a že to netáhly jen trucky... (ono v zásadě je to jedno, jen to vypdá blbě, když 80% prodaných aut jsou trucky nikoliv osobáky)
Jinak ještě se docela dařilo Freemontu (pardon Journey ;-) )
No Míšo... Je to vidět i podle těch kol (takový rozměr Qubo opravdu nemá), vč. výšky podvozku a výfuku. Byl to jak je vidět chytrý tah od Fiatu..., protože celé mi to přijde jiné než Qubo... Byť si umím představit, že by se tam by´t pod značkou RAM (a nebo třeba IVECO, to je fík) mohla prodávat celá modelová řada...
I V Americe se jezdí zásobovat obchody ve městech a na to jsou tihle prcci super... Stačí se podívat s jakýma vozíkama tam jezdí U.S. Post... Pro ně by to byl hotovej upgrade.
Ještě poznámka:
V čase 0:34 je jasně vidět, že auto má na kolech 5 šroubů, kdežto Qubo má všude na světě klasický fiatovský rozměr 4x98 mm... Takže tohle autíčko je MULA, jak vyšitá...a nejspíš je to budoucí F 500X a Compass.
ProMaster má být opravdu Ducato? Americké servery zmiňují právě Doblo. Nicméně přítomnost Quba v US je opravdu překvapivá a klidně může jít o testování malého Jeepu.
Je to tady trošku moc informací, trošku moc promíchaných... RAM ProMaster bude modifikované Ducato a v prodeji se objeví už letos. O menších dodávkách se hovořilo střídavě že budou nebo nebudou. Ale Ford je s Connectem poměrně úspěšný, tak by se dalo věřit tomu, že se auto vycházejíci z Fiatu Doblo opravdu 2014 objeví. Podle všeho se bude vyrábět v Turecku, Ford to nedělá jinak... Kdyby vyrazilo do USA i Fiorino/Qubo bylo by to překvapení. Pokud vím nic podobného v USA na trhu není a určitou klientelu by to mohlo zaujmout. Ale dřív než 2014-15 bych to nečekal. Anebo je na fotce mula pod kterou je nový mini - Jeep. ;-)