Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autosalon Ženeva

Autosalon Ženeva

První výstava v Ženevě se konala už v roce 1905. Více než sto let stará tradice ženevského autosalonu řadí tuto výstavu mezi nejvýznamnější v Evropě i na světě.

Výjimečná je i svou neutralitou, protože Švýcarsko nemá žádnou vlastní velkou automobilovou značku.

Ženevský autosalon se koná na výstavišti Palexpo, jednom z největších výstavních středisek na světě. V sedmi propojených halách tu nové modely, facelifty a novinky automobilového průmyslu prezentuje pár stovek vystavujících a dění se nenechá ujít na několik set tisíc lidí.

Pro rok 2020 byl autosalon zrušen kvůli prevenci před dalším šířením koronaviru. Finanční potíže organizátorů a malý zájem vystavovatelů pak neumožní pořádat výstavu ani v roce 2021.

Autosalon Paříž

Autosalon Frankfurt

Další autosalony

Autosalon Ženeva 2020

Autosalon Ženeva 2019

 

Autosalon Ženeva 2018Autosalon Ženeva 2017
Autosalon Ženeva 2016Autosalon Ženeva 2015
Zpět na článek

Honda Civic Wagon Concept: Větší kufr v sexy balení

24 komentářů

Avatar - King
King
Civic je pěkný, o tom není pochyb, ale tohle má našlápnuto stát se s přehledem nejhezčím kompaktním kombíkem. :-) :yes: Jsem opravdu zvědavý na reálné fotografie.
Avatar - Emel
Emel
Civic je pěkný, byť nová generace podle mého elegance té předchozí nedosahuje, zejména zásluhou řešení předních i zadních světel.

Kombík je v Evropě potřeba jako sůl, ale tyhle obrázky jsou dost tragické... ten šikmý pohled působí jak zmutovaná i40, úspěch tvarů Civicu je dán kompaktností toho auta a na kombíku podle mě nefunguje. Mohl bych pokračovat kritikou jednotlivostí jako je výrazně skloněná hrana zadních dveří... ale raděj počkám na nějaký realistický obrázek.
Avatar - TeeJay
TeeJay
Kompaktností? Ten kombík bude delší o 15, maximálně 20 cm, nic, co by narušilo proporce nebo vyváženost tvarů. ;-)

Zadní dveře se mi zdají tvarově stejné, jako na 5D, pozitivní je, že celá prosklená boční plocha bude působit jednolitým dojmem, jenž bude umocněný zejména v případě verzí s tmavými zadními bočními okny. Podíval jsem se i na i40 [odkaz] a podobnost vidím pouze co se střešního spoileru týče, což ovšem není nic, na co by Hyundai měl patent, viz třeba [odkaz] .
Avatar - Emel
Emel
Já z toho konceptu vidím jasně styl, kterému Hyundai říká tuším fluidní design. Když se podívám na fotku v tvém odkazu, hned mě praští do očí podobné řešení zadních světel, masivně profilované blatníky, zvyšující se ponton karoserie a padající střecha...

Samozřejmě Hyundai na ten design nemá patent a není jediný kdo ho používá, i40 jsem vzal jen jako příklad. Ale Civic v tom odkazu sem netahej, ten je řešený úplně jinak... nemá profilované bočnice, nemá stoupající ponton karoserie, má obyčejná světla... atd.
Avatar - TeeJay
TeeJay
Nevím, jestli tomu Hyundai říká fluidní design, ale je to fluidní design. Ve fluidním designu v současnosti jede Hyundai, Honda, Mazda, Mercedes a další nejspíš budou přibývat, je to trend. Naopak si ale myslím, že přestože zmíněné značky vyznávají stejnou designérskou filozofii, jednotlivá auta/značky mají vlastní individualitu. Proto mi Civic i40 nijak nepřipomíná, pominu-li základní filozofii (kombi s fluidním designem).

Ten civic byl jen příklad řešení střešního spoileru, který je u Civicu a i40 prakticky stejný. Jinak pochopitelně stoupající ponton měl :-) [odkaz] .
Avatar - Emel
Emel
Stoupající ponton jen nepatrně a jen v trojdvířku.

Mercedes podle mého ve fluidním designu moc nejede, áčko stojí trošku mimo designový jazyk automobilky.

Nevím jestli Honda vyznává fluidní design nebo ne... ale Civic žádné výrazné prolisy typické fluidní design nemá a třeba Accord už vůbec ne.
Avatar - TeeJay
TeeJay
Ono by to asi chtělo si nejdříve udělat jasno v tom, čím se vlastně fluidní design vyznačuje. ;-)

Accord je už pět let staré auto. Podívej se na nejnovější projekty Hondy, kromě Civicu také [odkaz] nebo [odkaz] , ale třeba i [odkaz] a [odkaz]
nope
Accord je starsi, ale kdyz jsem se svezl v nove i40 a nasledne jsem sednul zpet za volant Accorda 2009..Neskutecny rozdil. Ve vsem. Uz jen posed za volantem v Hjundee mi byl neprijemnej.
Ale ja uz jsem holt navyklej. Muzu ale s klidem rici, ze BMW to taky dela spravne a jezdim s nim taky rad.
Avatar - King
King
Tak ačkoli by u Hyundaie rádi, žádná auto nemají na úrovni Hondy a hned tak asi mít nebudou. Konkurence pro H/K je PSA, Fiat apod. Na druhou stranu ale zase mají Genesis Coupe...
nope
Uznavam, Genesis je velice slusny auto. Takovy malinko neotesany, ale dobry. Pokavad se clovek nesveze v BRZ.. ;)
BeranK
Naprostý souhlas, problém je, že na předchozího Civica se těžko dalo navázat něčím, abych tak řekl designově smysluplným......mám takový pocit, že zejména v případě Civicu je vždycky jeden pecka a jeho nástupce nic moc. Takže popravdě řečeno se těším na toho dalšího......

Jinak i40 mně napadla taky, i když takové vlnobití to až zas není a paradoxně, ta zvláštní zadní světla z hatche by na delší karoserii mohla vypadat líp.
Avatar - TeeJay
TeeJay
Ale jo, dalo se, mohlo se to udělat metodou Golf - změnit tvar a optiku světel, místo trojúhelníčků dát lichoběžníčky, místo jednoho prolisu udělat dva, prostě třeba jako současný US Accord a předchozí. Tohle byl větší risk a nevyšel podle očekávání, jsem opravdu zvědavý, co přinese 10G. I na tohle se bude špatně navazovat.
Avatar - Dinar
Dinar
>:-[] Jo, o tom není pochyb, stejně jako o tom, že musí dát p. Foktovi fušku vyštrachat občas aspoň něco, aby se v tom poklidném toku času nezapomělo, že tu vůbec nějaká Honda je. ;-)
Avatar - King
King
Zdá se ti, že má Honda teď málo novinek, brepto? ;-)
Avatar - Dinar
Dinar
Kdo?? :-)
Avatar - TeeJay
TeeJay
Dinara neřeš. Musíš být také trošku senzitivní k duševnímu rozpoložení svého okolí. Zkus si představit, jak by ses cítil v den, kdy spatříš [odkaz] , taky bys měl depku. >:-[]
Avatar - Dinar
Dinar
To je ten problém projekce vlastního vidění světa vás "H"ologramistů. Se "svou" značkou jste svázáni šnůrou vpravdě pupeční, každý matčin pr.d náležitě prožíváte a předpokládáte, že tak to mají všichni. Jenže, bohužel, japonská vlajko... A pokud odkazuješ na 3GT, pak bych řekl, že už nějakou dobu s námi komunikuješ ze záhrobí, protože jakmile jsi uviděl tohle, [odkaz] musela to být nutně tvá poslední hodinka. >:D ;-)
Avatar - TeeJay
TeeJay
No dobře, může být. V tom případě může být důvod tvé zapšklosti někde jinde, ale moc velké šance bych tomu nedával. Vzpomínám si totiž na tvé bujaré nadšení z 3 Coupe, takže pupeční šňůra v tvém případě určitě funguje taktéž. A právě 3GT je problém. Crosstour byl současník 5GT, což Hondě hned na ošklivosti dost ubralo. Ale zatímco BMW ve stavbě těchto monster vesele pokračuje dál, Honda pochopila, že existuje i lepší zábava, než se na poradách chechtat, co to mají za nablblé zákazníky, že jsou schopní koupit i tu největší zrůdnost. Takže zatímco pupečně svázaní eurobejčci si při prohlížení fotek mového X5 a 3 GT neuroticky okusují nehty, u japonské vlajky se kochají estetikou Mazdy 6, případně se těší na Civic Wagon a příští HR-V. Chápu, že tě to žere. ;-)
nope
Hologram? Co je to za blabol?
Avatar - PeterLuk
PeterLuk
:yes: :yes:
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
V nižší střední není žádný atraktivní kombík, všechny jsou spíše praktické.
Avatar - TeeJay
TeeJay
Tak mohl bych to zobecnit tím, že sice není, ale bude >:D nicméně nesouhlasím. Ceed SW mi atraktivní připadá a třeba Astra také, byť ta je o poznání kombíkovatější.
Avatar - Emel
Emel
Nevím jestli si rozumíme ve slově atraktivní... ale mně se vždy líbila Octavia, líbí se mi nová Astra, Focus, Ceed, vcelku i Megane...
nope
.. ma vesmes ve zvyku prejit ze skicaku pres koncept az po ostry model tak, ze nakonec to auto vypada temer stejne, jako na puvodni skice.
Uvidime, docela se tesim :-)