Autosalon Ženeva
První výstava v Ženevě se konala už v roce 1905. Více než sto let stará tradice ženevského autosalonu řadí tuto výstavu mezi nejvýznamnější v Evropě i na světě.
Výjimečná je i svou neutralitou, protože Švýcarsko nemá žádnou vlastní velkou automobilovou značku.
Ženevský autosalon se koná na výstavišti Palexpo, jednom z největších výstavních středisek na světě. V sedmi propojených halách tu nové modely, facelifty a novinky automobilového průmyslu prezentuje pár stovek vystavujících a dění se nenechá ujít na několik set tisíc lidí.
Pro rok 2020 byl autosalon zrušen kvůli prevenci před dalším šířením koronaviru. Finanční potíže organizátorů a malý zájem vystavovatelů pak neumožní pořádat výstavu ani v roce 2021.
Autosalon Ženeva 2020 |
|
Autosalon Ženeva 2018 | Autosalon Ženeva 2017 |
Autosalon Ženeva 2016 | Autosalon Ženeva 2015 |
Kombík je v Evropě potřeba jako sůl, ale tyhle obrázky jsou dost tragické... ten šikmý pohled působí jak zmutovaná i40, úspěch tvarů Civicu je dán kompaktností toho auta a na kombíku podle mě nefunguje. Mohl bych pokračovat kritikou jednotlivostí jako je výrazně skloněná hrana zadních dveří... ale raděj počkám na nějaký realistický obrázek.
Zadní dveře se mi zdají tvarově stejné, jako na 5D, pozitivní je, že celá prosklená boční plocha bude působit jednolitým dojmem, jenž bude umocněný zejména v případě verzí s tmavými zadními bočními okny. Podíval jsem se i na i40 [odkaz] a podobnost vidím pouze co se střešního spoileru týče, což ovšem není nic, na co by Hyundai měl patent, viz třeba [odkaz] .
Samozřejmě Hyundai na ten design nemá patent a není jediný kdo ho používá, i40 jsem vzal jen jako příklad. Ale Civic v tom odkazu sem netahej, ten je řešený úplně jinak... nemá profilované bočnice, nemá stoupající ponton karoserie, má obyčejná světla... atd.
Ten civic byl jen příklad řešení střešního spoileru, který je u Civicu a i40 prakticky stejný. Jinak pochopitelně stoupající ponton měl :-) [odkaz] .
Mercedes podle mého ve fluidním designu moc nejede, áčko stojí trošku mimo designový jazyk automobilky.
Nevím jestli Honda vyznává fluidní design nebo ne... ale Civic žádné výrazné prolisy typické fluidní design nemá a třeba Accord už vůbec ne.
Accord je už pět let staré auto. Podívej se na nejnovější projekty Hondy, kromě Civicu také [odkaz] nebo [odkaz] , ale třeba i [odkaz] a [odkaz]
Ale ja uz jsem holt navyklej. Muzu ale s klidem rici, ze BMW to taky dela spravne a jezdim s nim taky rad.
Jinak i40 mně napadla taky, i když takové vlnobití to až zas není a paradoxně, ta zvláštní zadní světla z hatche by na delší karoserii mohla vypadat líp.