Honda Civic Wagon Concept: Větší kufr v sexy balení
Ačkoli naše anketa ukázala, že se devátá generace Hondy Civic většině hlasujících čtenářů auto.cz líbí, najdou se pochopitelně i tací, co mají problém s jeho lehce kontroverzními předními nebo naopak se zadními partiemi. Ti prvně jmenovaní svůj názor nezmění ani s příchodem verze kombi, ti druzí by ovšem mohli. Oficiální skica totiž ukazuje, jak bude záď kombíku Civic vypadat a od poněkud bipolárního ztvárnění u hatchbacku se bude dost radikálně lišit.
Honda u Civicu Wagon vsadí na výrazně sportovní styl, charakterizovaný velkým střešním spoilerem, vizuální absencí zadního sloupku karoserie a světlomety ve stylu modelu Accord Tourer. Zatímco Civic 5D před světem koncovky výfuku cudně ukrývá, koncept kombíku se pochlubí výrazným, centrálně umístěným chromovaným lichoběžníkem.
Automobilka sama zatím veškeré informace k druhé (a patrně poslední) karosářské variantě Civicu 9G (chystané kompaktní MPV by mělo existovat jako samostatný model) tají, ale v tomto případě není až tak těžké zahrát si na věštce. Slaboučký benzinový stokoňový motor 1,4 l se v nabídce (doufejme) neobjeví a plná zodpovědnost za uspokojení tradičně silné benzinově orientované klientely Hondy tak zcela převezme motor 1,8 i-VTEC/104 kW. Větší možnost volby tak bude paradoxně v případě dieselových motorů. Klasický 110kW 2,2 i-DTEC se 350 Nm doplní šestnáctistovka s 88 kW a 300 Nm, která se začně nabízet pro hatchbacky Civic už v březnu.
Jak velký kufr Civic kombi nabídne, můžeme jen spekulovat. Už Civic 5D se pyšní v nižší střední třídě bezkonkurenčními 477 l, přičemž bez započtení prostrou pod podlahou je to 401 l, kombi s delším zadním převisem by tedy mohlo atakovat hranici 600 l, dost možná i více.
Zákulisní informace tvrdí, že produkční verze kombíku Honda Civic, ať už se nakonec bude jmenovat Wagon, Tourer nebo Aerodeck, bude mít premiéru v září na frankfurtském autosalonu a prodej bude zahájen v posledním čtvrtletí 2013.