Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renault Kerax 8x4 XTREM 24”: První s 24palcovými koly pro evropský trh

Renault Trucks pokračuje v rozšiřování své nabídky a paletu modelů pro evropské trhy doplňuje o Kerax ve verzi 8x4 XTREM 24”.
Zpět na článek
9. 2. 2013 23:26
Avatar - jozephko
9. 2. 2013 08:55
Kolesá z kamiónov na tuningové SUV-ka?
Takže 22 palcové kolesá na tuningových SUV-kach pochádzajú vlastne z kamiónov, či? >:D
(vysvetľovať mi to nemusíte, toto je len rečnícka otázka)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - happy_driver
9. 2. 2013 13:33
To snad nie je mozne
CO JE TOTO ZA DILETANTIZMUS A HRUBOZRNNU AMATERCINU ???? :no: :no: :no:

24" pneumatiky ??? Velacteny redaktor asi doteraz videl maximalne pneumatiky na horskom bicykli, inak by nemohol napisat taku kapitalnu blbost.

Aj rozmyslal co pise, alebo len bez akejkolvek snahy o pochopenie textu okopiroval nejaku tlacovu spravu?
Ak nie je schopny dovtipit sa, ze v tomto pripade sa jedna o DISKY, nie pneumatiky, nie kola, tak by mal zacat znovu od podlahy - konstrukcia aut, princip spalovacieho motora, funkcia prevodovky a diferencialu, prenos hnacej sily na vozovku....urcite niekde zavadi aj o pneumatiky, ich velkost atd., atd.

24" pneumatiky na nakladaku 8x8. BRAVO - jasna kandidatura na titul BLBOST ROKU.

PS. josephko, ty to vysvetlenie ZJAVNE potrebujes, takisto ako ten nestastnik, co zosmolil tento "akoze" clanok. Rec je o DISKOCH, nie kolesach (len pre istotu, bezne sa pod kolesom rozumie disk s nasadenou pneumatikou).
Napr. na MB GLK su predne pneu s rozmerom 235/60R17, co su v prepocte na palce kolesa s vyskou priblizne 28". Logikou clanku to znamena, ze mam vacsie obutie ako tazky nakladak 8x8. Uzasne.....

Pre lahsie pochopenie pripajam odkaz na jeden z mnohych kalkulatorov, urcenych na prepocet velkosti KOLIES, funguje oboma smermi, z metrickych na imperialne a naopak:

[odkaz]
Rozbalit vlákno
2
Avatar - petrumr
9. 2. 2013 15:44
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - happy_driver
9. 2. 2013 20:42
Re: To snad nie je mozne
No to asi celkom nie........... povedat 22,5", to definuje v podstate houby, pretoze to hovori len o tom, aky mas priemer disku. Ziadna sirka, ziadna vyska profilu, to by ti mohli predat aj pneu na lahsi nakladak a ty mozes mat nejaku 3-4 napravovu obludu, ktora ma UPLNE inu velkost pneu - akurat pouziva zhodny priemer disku. Presne preto su tie udaje v clanku matuce. Mal som vo firme Volvo FL6 (dvojnapravove so skrinou), ktore jazdilo prave na 22,5" diskoch,sirka a vysku profilu si uz zial presne nepamatam (sirka bola tusim 265 alebo 285, neviem uz na 100%). Ak by som v pneuservise nedefinoval presny rozmer pneu, na zaklade udaju 22,5" by mi mohli predat hocico. Je to presne to iste ako keby som isiel kupovat napr. zimne pneu na osobak a povedal, ze potrebujem 17"......asi si vies predstavit, ako by na mna pozerali.

Tu ide o to, co kritizujem vyssie - zmatok v pojmoch, rozhodne ta osemkola Renault nejazdi na 24" kolesach (realne to koleso bude mat priemer okolo 42"-44"). Proste stacilo napisat, ze tam nahodili 24" disky - tu by clovek ocenil presny rozmer pouzitych pneu - a vzrastol celkovy priemer kolesa, cim docielili vyssiu svetlu vysku, lepsie najazdove uhly atd. Jednoduche,vsak...
Avatar - vabis
9. 2. 2013 23:26
proč by ne
Co je na tom divného? Obvyklý rozměr TIR pneu je 315/80 R22,5 pro tahač. Takže co by nějaký stavební nemohl mít disky 24" ? Pokud to někomu přijde málo a má na svém potuzeném přibližovadle 18-20" kola, tak to zdaleka není podobné. Protože ten kamion má okolo třeba gumy 20-30cm na každou stranu, kdežto vy ze 5cm, takže on to kolo má mnohem a mnohem větší, byť počet palců zní někomu neznalému na první pohled podobně.

Že redaktor trochu spojuje rozměr disku vs rozměr celého kola je věc druhá.
Rozbalit vlákno
0