Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Kerax 8x4 XTREM 24”: První s 24palcovými koly pro evropský trh

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
Renault Trucks pokračuje v rozšiřování své nabídky a paletu modelů pro evropské trhy doplňuje o Kerax ve verzi 8x4 XTREM 24”.

V roce 2012 byl na evropský trh uveden model Kerax 8x4 XTREM, který je určen pro využití ve stavebnictví a těžařství. V letošním roce je novinkou provedení 8x4 XTREM 24”, které je prvním nákladním vozidlem s 24palcovými pneumatikami homologovanými pro provoz na evropských silničních komunikacích (v rozsahu vymezeném předpisy – tj. celková hmotnost naloženého vozidla nesmí přesáhnout legislativně povolenou mez).

Podle zástupců Renault Trucks se zákazníkům v podobě tohoto modelu dostává nejen robustní vozidlo s užitečným zatížením o hodnotě až 50 tun, ale rovněž vozidlo snadno přemístitelné z jednoho pracoviště na druhé, protože je schváleno pro silniční provoz.

Renault Kerax vybavený 24 palcovými koly má větší nájezdové úhly vpředu i vzadu a samozřejmě i větší světlou výšku než standardní verze, což má zásadní podíl na ještě lepší průchodnosti terénem.

Model Kerax 8x4 XTREM 24” je v současnosti k dispozici v celé Evropě (kromě Německa) ve verzích s rozvorem o délce 4 350 mm nebo 4 500 mm. Součástí sériové výbavy vozidla jsou pneumatiky Michelin X® Works™.

Standardní provedení Kerax 8x4 XTREM je vybaveno koly o průměru 22,5 palců. Základem všech verzí je zesílený rám podvozku se zdvojenými podélnými nosníky po celé jejich délce. Toto řešení má přispět ke zvýšení tuhosti podvozku. Vozidlo je vybaveno odpružením parabolickými listovými pružinami a zesílenými hnacími nápravami.

Renault Kerax 8x4 XTREM je nabízen s šestiválcovými vznětovými motory DXi 11 Euro V a DXi 13 Euro V. U prvního z nich jsou k dispozici výkony 316 kW (430 k) a 338 kW (460 k). Druhý poskytuje výkony 353 kW (480 k) a 382 kW (520 k).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
Avatar - vabis
9. 2. 2013 23:26
proč by ne
Co je na tom divného? Obvyklý rozměr TIR pneu je 315/80 R22,5 pro tahač. Takže co by nějaký stavební nemohl mít disky 24" ? Pokud to někomu přijde málo a má na svém potuzeném přibližovadle 18-20" kola, tak to zdaleka není podobné. Protože ten kamion má okolo třeba gumy 20-30cm na každou stranu, kdežto vy ze 5cm, takže on to kolo má mnohem a mnohem větší, byť počet palců zní někomu neznalému na první pohled podobně.

Že redaktor trochu spojuje rozměr disku vs rozměr celého kola je věc druhá.
Avatar - happy_driver
9. 2. 2013 20:42
Re: To snad nie je mozne
No to asi celkom nie........... povedat 22,5", to definuje v podstate houby, pretoze to hovori len o tom, aky mas priemer disku. Ziadna sirka, ziadna vyska profilu, to by ti mohli predat aj pneu na lahsi nakladak a ty mozes mat nejaku 3-4 napravovu obludu, ktora ma UPLNE inu velkost pneu - akurat pouziva zhodny priemer disku. Presne preto su tie udaje v clanku matuce. Mal som vo firme Volvo FL6 (dvojnapravove so skrinou), ktore jazdilo prave na 22,5" diskoch,sirka a vysku profilu si uz zial presne nepamatam (sirka bola tusim 265 alebo 285, neviem uz na 100%). Ak by som v pneuservise nedefinoval presny rozmer pneu, na zaklade udaju 22,5" by mi mohli predat hocico. Je to presne to iste ako keby som isiel kupovat napr. zimne pneu na osobak a povedal, ze potrebujem 17"......asi si vies predstavit, ako by na mna pozerali.

Tu ide o to, co kritizujem vyssie - zmatok v pojmoch, rozhodne ta osemkola Renault nejazdi na 24" kolesach (realne to koleso bude mat priemer okolo 42"-44"). Proste stacilo napisat, ze tam nahodili 24" disky - tu by clovek ocenil presny rozmer pouzitych pneu - a vzrastol celkovy priemer kolesa, cim docielili vyssiu svetlu vysku, lepsie najazdove uhly atd. Jednoduche,vsak...
Avatar - happy_driver
9. 2. 2013 13:33
To snad nie je mozne
CO JE TOTO ZA DILETANTIZMUS A HRUBOZRNNU AMATERCINU ???? :no: :no: :no:

24" pneumatiky ??? Velacteny redaktor asi doteraz videl maximalne pneumatiky na horskom bicykli, inak by nemohol napisat taku kapitalnu blbost.

Aj rozmyslal co pise, alebo len bez akejkolvek snahy o pochopenie textu okopiroval nejaku tlacovu spravu?
Ak nie je schopny dovtipit sa, ze v tomto pripade sa jedna o DISKY, nie pneumatiky, nie kola, tak by mal zacat znovu od podlahy - konstrukcia aut, princip spalovacieho motora, funkcia prevodovky a diferencialu, prenos hnacej sily na vozovku....urcite niekde zavadi aj o pneumatiky, ich velkost atd., atd.

24" pneumatiky na nakladaku 8x8. BRAVO - jasna kandidatura na titul BLBOST ROKU.

PS. josephko, ty to vysvetlenie ZJAVNE potrebujes, takisto ako ten nestastnik, co zosmolil tento "akoze" clanok. Rec je o DISKOCH, nie kolesach (len pre istotu, bezne sa pod kolesom rozumie disk s nasadenou pneumatikou).
Napr. na MB GLK su predne pneu s rozmerom 235/60R17, co su v prepocte na palce kolesa s vyskou priblizne 28". Logikou clanku to znamena, ze mam vacsie obutie ako tazky nakladak 8x8. Uzasne.....

Pre lahsie pochopenie pripajam odkaz na jeden z mnohych kalkulatorov, urcenych na prepocet velkosti KOLIES, funguje oboma smermi, z metrickych na imperialne a naopak:

[odkaz]
Avatar - jozephko
9. 2. 2013 08:55
Kolesá z kamiónov na tuningové SUV-ka?
Takže 22 palcové kolesá na tuningových SUV-kach pochádzajú vlastne z kamiónov, či? >:D
(vysvetľovať mi to nemusíte, toto je len rečnícka otázka)