Novinky
Skarede a slaby motor na hot-hatch
jen skoda te mody s oturbenyma pidimotorama, strcte tam nejaky 2-2.5 litr bez turba a pujdu si to koupit v kombiku hned 😄
Jelikož současné HH mají výkony kolem 250 koní, tak už žádná automobilka nebude k takovému výkonu honit dvoulitrovou atmosféru (ani Honda ne 😉 ).
Vzhledem k využití HH považuji za ideální motor benzínový čtyřválec o objemu 2000 - 2500 s turbem.
Vzhledem k využití HH považuji za ideální motor benzínový čtyřválec o objemu 2000 - 2500 s turbem.
Renault ukazuje, že to furt jde. A dokonale... Otázkou je, jak dlouho to ještě půjde. Clio RS svojí atmosféru už ztratilo, Megane RS jí drží.
Renault neukazuje nic, Megane samozřejmě atmosféru nemá. Bez turba prostě v dnešní době už konkurenceschopný HH neuděláš 😉
on mal asi namysli renault clio, ktory ma 200k... bohuzial konkurencia medzi HH v nizsej strednej uz preskocila cez 250k hranicu. 250k atmosferu nikto nespravi.
ale slo by udelat, jen by se nesmelo koukat na nesmyslny emisni normy spolehajici na nesmyslne mereni spotreby podle nesmyslnych tabulek, 240 a 250 konikovej atmo dvoulitr nam Honda predvedla seriove jiz v roce 99, je jen skoda ze ten motor nedostal nejakou poradnou evoluci pro dnesni auta
Renault by z 2 litru jiste byl schopnej dostat i bez turba podobne hodnoty, ladice a profiky nato maj vice nez zkusene
Renault by z 2 litru jiste byl schopnej dostat i bez turba podobne hodnoty, ladice a profiky nato maj vice nez zkusene
toto je nic moc ... take akoby umele foto ;-\
vyzera dobre. bohuzial motorcek by to chcelo vacsi - konkurencia sa este stale drzi 2.0T, no a o 1.6GDI-T uz vieme, ze tiez nepatri prejavom ku spici... samozrejme co Kiu moze zachranit je cena.
samozrejme cena bude nizsia ako silnejsia konkurencia.... podla mna to bude taky rychly hatch vhodnejsi aj na bezne pouzitie.... preto bude aj 5D verzia.... kia sa nehra na supersportovca.... oproti europskej konkurencii nema sancu ale ako rychly hatch aj na bezne pouzitie to moze byt super auto :yes:
Mohlo by to rychleji akcelerovat. Tohle je na úrovni první Octavie :no:
zrychlenie je uplne rovnake ako v pripade citroenu DS4 ktory ma tiez 1,6 turbo a 147KW .. ten tiez ma zrychlenie za 7,9s .... takze nevidim v tom ziadnu tragediu 😉 ... skor ide o spolahlivost.... co z toho ze bude auto rychle ked sa ti doserie po 50 tisicoch...... podla mna kia stavila aj na spolahlivost... vieme ze ponuka nadstandardne zaruky a pre nejake 3 desatiny sekundy nema zmysel nic riskovat..... kia ide cestou spolahlivosti ale napriek tomu zostava rychla :yes:
Nevím, že by nějaká z těch sportovních jednotek od konkurence odcházela po 50 tisících... 😉
Tohle auto je ovšem pro velmi specifický okruh lidí, kdo chce Cee'da, tomu stačí slabší motory, třeba diesel. Kdo chce hot hatch, ten půjde po výkonu a 7,9 s je fakt podivně hodně, konkurence jede úplně jinde. Takže zpátky do reality - tohle si koupí jen ten kdo CHCE Cee'd a chce ho v HH verzi, kolik takových (kromě tebe 😉) ale bude ?
Kiu oceňuji za odvahu nabízet i auta, kterých se nejspíše tolik neprodá. Stále mi ale v hlavě vrtá ta hodnota, nejeli to se zataženou ručkou - rychleji to dá i Megane GT, sice dvoulitr, ale nastavený na 132 kw... ;-\
Tohle auto je ovšem pro velmi specifický okruh lidí, kdo chce Cee'da, tomu stačí slabší motory, třeba diesel. Kdo chce hot hatch, ten půjde po výkonu a 7,9 s je fakt podivně hodně, konkurence jede úplně jinde. Takže zpátky do reality - tohle si koupí jen ten kdo CHCE Cee'd a chce ho v HH verzi, kolik takových (kromě tebe 😉) ale bude ?
Kiu oceňuji za odvahu nabízet i auta, kterých se nejspíše tolik neprodá. Stále mi ale v hlavě vrtá ta hodnota, nejeli to se zataženou ručkou - rychleji to dá i Megane GT, sice dvoulitr, ale nastavený na 132 kw... ;-\
Už jsem to psal x-krát - zpřevodování! Pokud je před 100km/h nutno řadit trojku, naskáčou tam desetiny jako nic...
Je zajímavé, jak lidé tomuto ve skrze orientačnímu údaji nestále přisuzují obrovský význam...
Je zajímavé, jak lidé tomuto ve skrze orientačnímu údaji nestále přisuzují obrovský význam...
Když se tento údaj objevil na jiném serveru poprvé, myslel jsem, že se jedná o nějaký omyl. Jak vidno, zřejmě ne. Otázkou je, kde soudruzi z Koreje udělali chybu. Sprint za 7,9 zvládala OI v RS verzi, a to s pouhými 180 PS a 235Nm, k tomu s pekelně dlouhými převody.
Vydávat dnes tohle auto za HH jen proto, že tam daná automobilka rve pro ni v dané objemové kategorii to nejvýkonnější, je prostě objektivně trošku vedle. 7.9 na sprintu dá se silnějším 1.6 EB Focus, který nikdo za HH s ohledem na existenci ST a plánované RS nevydává. I zcela letitý a usedlý rodinný sedan nebo kombi, jako je OII s výrazně slabší motorizací 1.8TSi 118kW, má zrychlení 8.1.
Vydávat dnes tohle auto za HH jen proto, že tam daná automobilka rve pro ni v dané objemové kategorii to nejvýkonnější, je prostě objektivně trošku vedle. 7.9 na sprintu dá se silnějším 1.6 EB Focus, který nikdo za HH s ohledem na existenci ST a plánované RS nevydává. I zcela letitý a usedlý rodinný sedan nebo kombi, jako je OII s výrazně slabší motorizací 1.8TSi 118kW, má zrychlení 8.1.
toto auto nebude konkurovat HH ako focusST alebo mazda MPS ci megane RS ale bude to rychly hatch len kusok pomalsi ako spominane spickove HH ale podstatne lacnejsi a na bezne jazdenie vhodnejsi :yes😒br />
podla mna zaujme hlavne tych ktori nechcu bezny pomaly hatch ale zase nemaju a nepotrebuju extrem ako megane RS.... proste bude to pre ludi ktori chcu rychly hatch na bezne jadenie ale zase sa hcu aj lisit cize chcu aby to auticko aj sportovo vyzeralo... a ceed GT bude akurat.. bude rychlejsi ako bezny hatch a bude vyzerat aj dravo a sportovo a zaroven bude lacnejsi ako spickove HH a aj na bezne jazdenie vhodnejsi.... a urcite aj menej bude zrat...
podla mna zaujme hlavne tych ktori nechcu bezny pomaly hatch ale zase nemaju a nepotrebuju extrem ako megane RS.... proste bude to pre ludi ktori chcu rychly hatch na bezne jadenie ale zase sa hcu aj lisit cize chcu aby to auticko aj sportovo vyzeralo... a ceed GT bude akurat.. bude rychlejsi ako bezny hatch a bude vyzerat aj dravo a sportovo a zaroven bude lacnejsi ako spickove HH a aj na bezne jazdenie vhodnejsi.... a urcite aj menej bude zrat...
Ne, bude pomalejší než špičkové obyčejné hatchbacky. Na špičku HH nedohlédne ani teleskopem. >😒] Podobně nepovedené kousky francouzské provenience na tom nic nezmění. Na druhou stranu, zrychlení na stovku není to nejdůležitější. Pořád může mít slušnou pružnost a velmi důležitá je uživatelská přívětivost. S přívlastkem rychlý bych tedy zatím byl opatrný.
Tak ten kousek na HH je přeci jen trošku velký.
Dnes se dají svižné auta této kategorie koupit už někde okolo 440tKč a ta nabídka je velmi solidní. Většinou jde o motorizace okolo 132kW, které ale nabídnou obdobnou nebo i lepší dynamiku, jako tahle KIA se 150kW. Takže tady už potom nějaký prostor pro extra láci není.
Dnes se dají svižné auta této kategorie koupit už někde okolo 440tKč a ta nabídka je velmi solidní. Většinou jde o motorizace okolo 132kW, které ale nabídnou obdobnou nebo i lepší dynamiku, jako tahle KIA se 150kW. Takže tady už potom nějaký prostor pro extra láci není.
Octavia není střední třída tak toto není HH.
Celkem se na to dá koukat, ale technicky to nemá ani na lepší motorizace běžných HB (viz třeba Leon s 1.8 tsi nebo 2.0 tdi, FoFo 1,6 etc.).
Celkem se na to dá koukat, ale technicky to nemá ani na lepší motorizace běžných HB (viz třeba Leon s 1.8 tsi nebo 2.0 tdi, FoFo 1,6 etc.).
Je to nádherný HH . ale pridávam sa k ostatným, škoda toho motora a výkonu, mohol by byť aj o nieco lepší . 8s nie je bohvie čo ... 😐 ...
okolo tých 6 - 7 s by to bolá dokonalá šupa !!! :yes:
uz sa teším na TEST -Y !!! a porovnania ! ! ! dakujem dopredu redakcia :yes:
okolo tých 6 - 7 s by to bolá dokonalá šupa !!! :yes:
uz sa teším na TEST -Y !!! a porovnania ! ! ! dakujem dopredu redakcia :yes:
Je to 1,6, tak to asi nemuze konkurovat 2,0 😉
A taky v dnesni dobe to musi primerene zrat, takze ty prevody budou asi dost dlouhe. Cekat od toho nejake zazraky, jako ze to prevalcuje konkurencni 1,8, 2,0 je trochu mimo. Pokud to bude mit primerenou cenu 500-550 neni duvod kupovat treba Fabii RS 😉
A taky v dnesni dobe to musi primerene zrat, takze ty prevody budou asi dost dlouhe. Cekat od toho nejake zazraky, jako ze to prevalcuje konkurencni 1,8, 2,0 je trochu mimo. Pokud to bude mit primerenou cenu 500-550 neni duvod kupovat treba Fabii RS 😉
Je to přeplňovaný motor, takže ho objem neomlouvá. Kompresor musí zkrátka víc tlačit.
Já si nemůžu pomoct, ale na mě to působí dobře. Výkonné verze běžných aut jsou pro Korejce zatím terra incognita, takže těžko čekat nějaký masakr. Ceed GT bude takový warm hatch - žádné ultimativní kladivo na MRS nebo FRS, ale zkrátka jen hatch s rychlým motorem... Což je imho pro začátek dobrá cesta.
Zrychlení za 7,9s mě vůbec neuráží, páč se za ním na 99% skrývá řazení trojky někdy v 95 km/h jako u Velosteru Turbo. Ale pro spoustu odborníků to je jasný znak dýchavičnosti motoru - bože 8-s
Takže uvidíme s jakou cenovou politikou Kia příjde, pokud to bude někde kolem 450 - 500 tyček, bude to odpovídající.
Zrychlení za 7,9s mě vůbec neuráží, páč se za ním na 99% skrývá řazení trojky někdy v 95 km/h jako u Velosteru Turbo. Ale pro spoustu odborníků to je jasný znak dýchavičnosti motoru - bože 8-s
Takže uvidíme s jakou cenovou politikou Kia příjde, pokud to bude někde kolem 450 - 500 tyček, bude to odpovídající.
Ale ano, jako výkonnější verze běžného hb je to (zvlášť na korejské poměry) chvályhodný počin, ovšem na poměry dnešních "evropských" hh (z pohledu "poměr výkon/hmotnost") je to ještě pořád poměrně málo. Pokud ovšem zůstaneme "jen" u dobře zvoleného označení "GT", tedy např. jako konkurence pro Megane GT, pak je vše v pořádku...
Samozřejmě velmi podstatné bude, jak bude (bez ohledu na papírové výkonové parametry) jezdit, jestli spíš jako to "kompaktní GT", nebo spíš jako "HH", špatné by bylo, kdyby CGT neuměl dobře ani jedno z toho, viz Veloster.
Zrychlení 0-100 bych také zbytečně nepřeceňoval, ale není jen otázkou spřevodování, ale také zmíněného poměru výkonu/hmotnosti, trakce atd. To, že musíš řadit za tři ještě před 100vkou je zatím jen domněnka, a i tato případná nutnost může souviset s tím o čem jsem psal výše. Navíc v tomto případě nejde jen o desetinky, ale o celou sekundu i více...
Samozřejmě velmi podstatné bude, jak bude (bez ohledu na papírové výkonové parametry) jezdit, jestli spíš jako to "kompaktní GT", nebo spíš jako "HH", špatné by bylo, kdyby CGT neuměl dobře ani jedno z toho, viz Veloster.
Zrychlení 0-100 bych také zbytečně nepřeceňoval, ale není jen otázkou spřevodování, ale také zmíněného poměru výkonu/hmotnosti, trakce atd. To, že musíš řadit za tři ještě před 100vkou je zatím jen domněnka, a i tato případná nutnost může souviset s tím o čem jsem psal výše. Navíc v tomto případě nejde jen o desetinky, ale o celou sekundu i více...
A jen mě zaujalo: kampak asi zákazník přidělá RZ? Mám dojem, že na přední masku se nevejde... 😉