Renault hrubě podcenil aspekt prodeje u nás č.1 - "cenu již od"...
I jinak nebude mít obchodně snadnou pozici - když bude cena nízko, je to "jistě níkou kvalitou". Když bude vysoko, "je to předražené, tedy na Renaulta"...
Jinak musím konstatovat, že cena je to za tenhle kus káry a s touhle výbavou je celkem férová.
Standardní kupec téhle cenové kategorie skoro nic navíc nepotřebuje, maximálně si doplatí metalízu. Jo a ještě hák, pokud by si snad chtěl hrát na stěhováka, když už má ten sedan...
Vizuálně mě to nepobuřuje, což v téhle cenové kategorii stačí.
Pro úplnost dodávám, že vizuálně mě nepobuřuje ani Rapid, u něj snad jenom trochu ten poměr cena/užitná hodnota, ale to se už taky hýbe správným směrem...
Ježiši co s tim autem děláš?:D OII FL 1.5roku 32 tisíc najeto, je fakt, že s tim jezdí holka, ale auto je jak novy:D Jenže já spíš mluvim o tom vrzání skpřípání atd... V Laguně sem měl koženej volant a řadičku a volant byl ok, řadička jen lehce ošoupaná + ošoupaná výplň u řidičových dveří ( u okýnka:D), jelikož sem tam dával s oblibou ruku >:D najeto skoro 200 tisíc a 10 let.
Člověče, a víš, že mě opotřebení v OII FL naprosto zklamalo? Po dvou letech se odlupuje "chrom" na řadičce, Na středovym tunelu máme popraskanej plast obložení kolem radia, prasklý plast na ohybu kapličky. To mě hodně zklamalo. Najeto 68t km. :-( Vrzání ze zadní části auta... Ono VW už taky šetří.
Já ale nemluvím o výbavě a vzhledu nýbrž o kvalitě a zpracování a tam je koncern VW opravdu na velmi dobré úrovni. Já sám Renault měl vzpomínám na něj v dobrém a při výběru dalšího auto jsem ho bral a budu brát jako adekvátního soupeře a i když to bylo auto velmi vybavené, interiér vypadal hodnotně i s měkčenými plasty, tak kvalita a zpracování prostě za VW zaostávala.. hlavně to poznáš při vyšším nájezdu Km... A mezi námi.. za 600tisíc bych volil uplne jiné auto než Oktávii :-)
Přesně jak píše kolega. Soudíš akorát podle českýho trhu. V německu, ve Francii i jinde seženeš do Megana i výkonější benzín i naftu. A dokonce i nový TCe 220, což je novej motor do grandtoura. A to je střela. A ten downsizing mi přijde jako výmluva, že TDI jsou prostě zastaralý. U VW má buď 1,6, což je slabá, nebo 2,0. Dnes je článek o posílení nejsilnějšího 2,0 TDI v Passatu na 130 kW 380 Nm. Hm, ale rendlík má ten motor dlouho, 2,0 dCi 131 kW 400 Nm. Že je tady osekaná motorová nabídka neznamená, že to Renault neposkytuje jinde... Musíš se víc rozhlédnout...
přesně tak, octy poletí na dračku, ale výhradně jen jako služební vozy! Tak jak je tomu vždy.... Ikdyž osobně si myslím, že firmy spíše budou sahat po Rapidech.
předpověď má je ta, že pytel se roztrhne nejdříve až tak za rok.... Teď kralujou skladovky starých modelů
pane, zrovna budu pořizovat nové auto.. Prošel jsem už desítkama salónů a škoda je v cenovce nižších výbav TRAGICKY lowcostová..... Tak jak tomu bylo v minulosti, tak je tomu i dnes... A jde to vidět. Člověk co si sedne do mnoha vozidel si rozdílů všimne... Octavia pod 6settisíc prostě není vůbec zajímavé vozidlo... A v tomto případě je zde asi ten rapid úmyslně..... Jenže Rapid nenabízí nic navíc, co jiné značky.....
takže opravdu né, interiér je subjektivní věc, ale u oktávky i rapida platí pořád to mnoholeté, že to působí LACINĚ a nížší výbavy prostě laciné jsou!
je tohle noblesní elegantí francouzská lady, se šarmem a grácií. Postav vedle toho Rapid a to je vesnická buranka s neotsanými hrubými rysy, které čouhá sláma z bot.
Tohle se Renaultu opravdu povedlo a po dlouhé době moc povedený vůz po stránce designu.
Škoda jen těch motorů, zejména že nejsou v nabídce silnější a pak že automat je jen k dieslu.
K tomu umrznutí: Ta 1.6-ka je to nejvýkonnější, co teď v dieselu Renault do Meganu dává. Čili jednoznačně jdou cestou downsizingu i v naftě.
VW zřejmě volí jinou cestu a výkon tahá z dvoulitru, takže nová Oktávka vyjede ve verzích 110kW a 135kW. A to pak je proti 96kW opravdu malinko propastnej rozdíl ...
Já přece nikde nerozporuji, že se tím dá jezdit za 5 litrů. Stejně tak se dá s 1.2TSi jezdit úplně v pohodě pod 6. Sice už je moje bývalá 1.8T dávno z baráku, ale při svých 200 PS jezdila dle tankování za 6,8 s dlouhé tratě minimem dálnice, při dálničních přesunech za 7,5. A dnes jsou ty motory zase o kud dál.
Víš vůbec. co to je a jak funguje Spritmonitor? Evidentně ne. Ale určitě si rád poslechnu veselou historku o tom, jak na něm vzniká to 10% proměřování. >:D
A kdybys četl předchozí příspěvky, tak tam tu spotřebu u Meganu 1.6dCi dávno najdeš (jelikož tímto autem tam dotyčný argumentoval).
Soukromé prodeje budou zajímavé, ale Fluence si zase oblíbili Pražští taxikáři, vídám jich tam celkem dost v žlutém stejnokroji. Nicméně, Oktávka ač chcem nebo ne a osobně mi to nejde přes pysk má v ČR jistou "image". A ta Fluenci zatím chybí. Proto si dost lidí za Octu připlatí a Fluence budou volit lidi spíše rozumem, kterým jde o slušný poměr výkon/cena. Nezasvěcený člověk veme radši OIII. Schválně, když bys dal lidem 440tisíc a vybrat mezi OIII Tdi a Fluence Dci v plné palbě, asi víš stejně jako já, jak by to dopadlo >:D Já Renaultu fandím, sám sem ho míval a ke značce mám tudíž určitý vztah :-)
To by byl test. Fluence, 301 a C-Elyssé. Zdejší testeři by měli těžký dilema. Ale vsadím se, že v konečnym zůčtování by opět vyhrál Rapid... Není liž pravda, Herr VWavwerka??? >:D
Ten facelift se mimochodem povedl,jen bych si dovedl představit cenu základní verze s 1.6kou ještě níže,nebylo by to na škodu.Co jsem zaznamenal většina prodaných Fluenců je v naftě,tudíš tady u nás v ČR ho většina lidí vidí skutečně jako levnou alternativu k Octávii.Ikdyž srovnávat ho s Rapidem,P301,C-Elyseé,by bylo na místě,ale ještě se žádnej test neuskutečnil tady?Nebo ano.
Pravda. Velikostně stejný auta, rozvor má větší Fluence, kufr Octa. Octávka bude zpracovaná, no nedovolil bych si napsat líp, ale stejně, materiál použitý na interier bude na stejný úrovni, ale tam, kde začíná octa na 335t Kč se chcíplym TSI 63kW, mám fluence s 1,5 dCi 81kW ve výbavě Dynamique. První naftu u Octy máš za 425t Kč (1,6 TDI 77kW), a za 415t Kč máš fluence s 1,6 dCi 96kW v plný výbavě.
Ano, prodejně vyhraje Octa několikanásobně, protože služební auta jsou většinou Octy. Zajímavější by bylo srovnat prodeje do soukromých rukou k soukromému užívání... Osobně nevidím důvod, proč si soukromě kupovat Octu. A jak tady někdo psal, kufr není všechno.
Oktávka i v nižší výbavě nebude zaostávat kvalitou a zpracováním, tomu nevěř. Běž se podívat do salonu, špatná vevnitř neni a srování tehle aut at si udělá každý sám, protože v jakémkoliv českém automobilovém magazínu či portálu to Fluence projede na plné čáře:D Druhá věc je, že za tu cenu u Fluence dostaneš plnou palbu, o tom si OIII muže nechat jen zdát. A hlavně, kupci Oktávie se určitě nebudou rozhodovat mezi ní a Fluencem, když už, tak jich bude pár.. Ja ho vidím jako soupeře Rapida. Pro toho, kdo netrvá na liftbacku, tak je to urcite zajímavější kup.
... asi jako srovnávat 1,9 TDI PD, a 1,6 TDI... A ještě bych si dovolil poznamenat, že koncern umrznul na 77kW, kdežto Renault nabízí 96kW, což je malinko propastnej rozdíl... A vím, o čem píšu...
Já si malinko dovolím reagovat. Tady je řeč o motoru 1,6 dCi 130, což je novej motor (i se systémem start-stop), kdežto ve sprintmonitoru je většina, dovolím si tvrdit 90%, ještě starých 1,9 dCi, což je úplně jiná, a starší technika. Výkonově stejný, ale naprosto jiný motory. A věř mi, že ta 1,6 dCi umí jezdit krásně pod 5 litrů. A TSI za 6,6? No, pokud se budeš snažit, dáš to taky, ale pokud se budu snažit i já, pojedu s naftou za 4 litry...
Takže nesmíme motat dohromady 1,6 a 1,9 dCi jen proto, že maj stejnej výkon...
Golf 1.2 TSI 7 - 7,5 l (a to u VW je počítač často hodně optimistický - rychlost ukazuje vyšší a spotřebu nižší - nedávno tady byl test, kde Golf ukazoval o 10km/h vyšší rychlost - spotřeba pak logicky vyjde dle PP nižší). Vždy se podívej na spotřeby, které má velká většina těchto aut (golfisty se spotřebou 2,5 l nepočítej). U nafty jsme se bavili o 1.6 dCi, tak proč sem taháš 1.9 dCi. Spotřeba u Mégana v naftě je cca 5,5 l.
Ty 2l rozdílu mezi naftou a benzínem jsou celkem standardní (v této třídě) a jedno jestli to je VW nebo Renault.
Golf 1.2 TSi 77kW - 6,58.
Fluence v naftě - 5,71
(je skutečně překvapením, že tam není 1.6dCi, když se tam v předface dával jen 1.5dCi 66/81kW).
Kolik že činí ten rozdíl?
Pro srovnání opět srovnatelné:
Golf 1.4TSi 90kW - 7,07
Megane dCi 130 - 6,05.
Komplet je z Roomsteru, který má platformu a zadní nápravu z OI a přední nápravu z FII (přebíráno s úpravami). VW se v páté generaci platformy pro nižší střední vzdal klikové nápravy. Škoda ji ale chtěla použít, takže byli nuceni použít také čtvrtou generaci platformy, ke které daná náprava patřila, protože na pátou nasadit nešla, a z páté generace si půjčili přední nápravu. Modernizace spočívá v tom, že přenesli některé změny, které provedli na nové generaci, na starší železo.
Které komponenty máš na mysli? Přední náprava vychází pokud se nemýlím z Pola. A zadní vlečka může být třeba z hytláku (což jsou železniční vagony) takže co se týče toho že byla na OI tak už Žižka měl podobnou na svých válečných vozech, je ovšem pravda že ji zmodernizovali.Od Žižky poprvé do toho hytláku, podruhé do OI a potřetí teď do Rapida. Holt progresivní technika. Motory nejsou s OI ani podobné.
Na to je odpověď jednoduchá - s TSičkem neumíš jezdit a u Meganu s polovinou >:D už jen obyčejně kecáš. Když chceš diskutovat o spotřebách, tak se koukni na Spritmonitor, kde máš často stovky reálných uživatelů té které motorizace.
A třeba u silnější 1.2 TSi tam u cca. 200 uživatelů Golfu vychází průměr 6,58. U slabší verze dokonce jen 6,47. Naproti tomu u těch doslova pár Fluence, co tam jsou, vychází průměr 5,71 u naftových a 7,79 u benzínových motorizací. Takže tady máš ten v reálu dokonce méně než litr spotřeby rozdílu.
A zcela na okraj, shodných 5,71 tam je průměr i pro Megane 1.6dCi.
Zcela jistě to je jen nákres nějakého fantasty, každopádně již nyní je minimálně dva roky všem zasvěceným jasné, že jedinou rovnocenou konkurencí pro VW v Evropě se opět zásadně stane RENAULT !!!
O Fluenci tu již padlo mnoho negativních, pozitivních slov. Mě osobně neuráží, ale taky se pro něj nějak zvláště nenadchnu, ale za tu cenu.... proč by ne...
Projíždím net s klíčovým slovem Laguna IV... A narazil jsem na toto...
[odkaz]
PS: je mi jasný, že je to nějaký pouhý irelevantní nákres, ale mohlo by to odpovídat nynějšímu designovému stylu automobilky...
Za mě :yes:
To že PR oddělení prohlásilo že Rapid je návrat k OI, neznamená že toto je modernizovaná OI pokud si to myslíš posaď se do obou aut projeď se a pak pochopíš kde je rozdíl.
je především v tom, že Fluence je plnohodnotné auto, zatímco Rapid je osekaný kam se podíváš... ve Fluence si můžeš pohodlně dát několikset km, v Rapidovi nebudeš po půl hodině vědět, jak si na tom 43cm subtilním bidýlku uvelebit sedinku... Kvalita a materiály v interiéru - jednoznačně Fluence... vzhledově, pocitově, technicky je Fluence o třídu výše než Rapid. Pokud někdo volí v této cenové kategorii, tak podle mě úplný hňup může sáhnout vedle...pro Rapida. Jo nebo ada ještě. :-! V tomhle segmentu to šáde projela...a stačilo málo. Cena půjde během roku na 229... můj odhad. Doufám, že budu přesnější než gti v odhadu F500, NQi a td....
Zkus Espumisan.... se ti to tlačí na mozek >:D >:D >:D ... i kdybys tu vytapetoval celý web, což teda v poslední době, ať už méně či více zdařile děláš, ti nepomůže v přímé konfrontaci... tu reálnou, ne tu plakátovou na vlhké zdi. Fluence nejen, že válcuje, ale hlavně drtí Rapida. Ve všem. Pokud nesouhlasíš, tak sestav seznam v čem ne... jen si prosím nech Espumisální řeči a infantilní "foto srovnávačky" ... tak do toho....
Ted ukaž, zda jsi autodiletant a demagog typu MZ nebo jsi frajer, máš koule a padni komu padni.... ;-)
Před lety jsem také preferoval liftback, ale ne kvůli převozu ledniček. :-) Kombík by byl určitě praktičtější, ale nemám je moc rád a liftback stačil. Další možností je SUV. Dnes už tohle naštěstí řešit nemusím. Mrtvola se mi do kufru vejde (pokud tedy není příliš rozložitá), takže je naprosto dostatečný. >:-[] Na cestování by se hodil větší, ale pravda je, že s přítelkyní dokážeme zaplnit jakýkoli, takže si radši koupím auto, které se mi líbí, než auto, které zvládne odvézt celý šatník - to bych nakonec jezdil dodávkou. A kdybych náhodou nějakou tu lednici musel převést, vždy mohu za auto zapřáhnout vozík. :-)
Rapida jsem teď viděl několikrát, a působil na mě stejně jako na fotkách - pěkný "čistý" design, maska mi dokonce připadá lépe řešená než u Octavie. S Thalií tam opravdu žádnou podobnost nevidím.
Nekonečné téma. Astru Classic také nikdo neprohlásí za Corsu jen proto, že další generace povyrostla. Rapid je modernizovaná Octavia I. Malý rozvor není pro Škodu nic neobvyklého. Bude zajímavé sledovat, jak se s ním v portfoliu popere Škoda. Pokud se budou držet plánu, jak ho dříve prezentovali, tak Rapid bude stát mimo.
Přesně tak a navíc dneska není ničím oneobvyklým odvoz té staré zároveň s dovozem nové ;-) Bohužel se u nás vypěstoval kult stěhovačů ledniček, praček a kdo ví čeho všeho ... realita je však jinde :-)
Kdo by se s tím tahal, když ti ji sami přivezou. :-) Ty větší bych stejně do auta nedostal, kombík nevyjímaje. Musel bych si vzít dodávku, popřípadě pick-up. Navíc většinou chceš odvézt starou.
Postav vedle sebe Fluence 1.6 dCi a Octavii 1.6 TDI za cca 430 000,- a pak hodnoť (a to včetně materiálů a zpracování). Ne všechny Octávky budou vypadat jako ty z testů nebo předváděček. Třeba v této konfiguraci bude Fluence Octávii deklasovat (kromě kufru). A pak si odpověz, zda se budou Octávky prodávat v konfiguracích, jež jsou v testech nebo v těchto za cca 400 000,-.
švára měl služební 1,6 GLXi(nebo tak nějak) v 99-tém a měl tam klimu,pal počítač,posilovač,2x airbag,metlu,alu kola okna v elektrice... prostě to bylo dělo tenkrát a motor s tím solidně cvičil :-) edit. na ABS jsem zapomněl :-D
Rapid je podla mna designovo vydarene auto, ale je to rozhodne mensie a uzsie auto. Velkost kufru nie je vsetko, v rapidke sa 5ti ludia neodvezu. K tomu motoru 1.2tsi asi tolko, soferoval som novy Leon do Prahy, mal som 105k verziu. Je to motor velmi zivy, pruzny, prijemne zrychluje od 1700 ot., vyborna prevodovka i odstupnovanie. Na okreskach som pri velkej snahe jazdil za 5.5, ale akonahle som vysiel na dialnicu, nasledovala katastrofa. 130ka cca za 8,5-9l, 120ka za 7,5. Mesto so studenymi startami som robil za 8,5l. Hlavne ze vcera na prime hovorili ze rozdiel v spotrebe medzi benzinom a naftou je 1l >:D S Meganom 1.6dci jazdim za polovicu.
Poté co jsem zhlédl Rapida na živo, tak ze všeho nejvíce mi připomněl prerostlou Thalii...nic moc hezkého. Do elegance Fluence má tedy hodně daleko, ten je svůj a má charakter. U Rapida člověk pomalu neví, která škodovka za ním jede....řekl bych designove totálně nudný auto.
Ty meleš neuvěřitelný ho*na všude vždy a jakkoliv, já když to čtu tak bliju i za tebe a pak se musím dívat abych do těch výtvorů náhodou nešláp.
U francouzů obzvlášť, protože i sám je vidíš jako hrozbu pro rapida a sprostě je takhle haníš.Styď se, nejsi neutrální diskutér.
Když se člověk koukne na výkonové parametry modifikovaného Fluence, tak zjistí, že odpovídají Rapidu v základní prodejní motorizaci, alias 1.2 TSi 63kW. Zrychlení, maximálka obdobné. ceny po současném zlevnění Rapidu prakticky taktéž. Ve spotřebě reálně bude 1.2 lepší než 1.6, i když ne možná o tolik, jak je v "papírech". A vzhled ať si vyhodnotí každý sám. Čistě za mne - Rapid vypadá jako jedno vcelku pěkné auto, ne splácané ze tří, které navíc přerostly podvozek.
Zajímavé je, že nová Octavia je menší - především v rozvoru, šířka a výška obdobná, celkovou délku má samozřejmě větší Octavia kvůli kufroidům. Takže bych moc nesrovnával s Rapidem. Rapid je podle mě dobrej trik, jak prodat Fabii v sedanu, ta myslim moc úspěšná nebyla, biť s prodlouženým rozvorem a liftbekovým zadkem.
>:D Hele, do diskuze nikdy nemam zájem přispívat, ale na tebe to jinak nejde - seš nejlepší.. štěstí, že na moravě nejsou všichni tak inteligentní jako ty >:D
Tá moje byla v roce 1997 1,6 GLX, tmavě zelená metalíza, zrcátka v barvě karoserie, mezi bočními okny tmavý pás, rádio Blaupunkt, posilovač řízení, otáčkoměr, ostřikovače světel :-) Kdyby to mélo klímu a okna v elektrice, tak by to bylo zcela dostačující auto :-)
Proč sem pořád pleteš lustr to nevím ,asi do něj hlavou mlatíš dnes a denně. Tak si ho dej výš a budeš spokojenej.
Jinak samozřejmě máš pravdu, následující pohled dokazuje vyváženostní dokonalost : [odkaz] - na 1,7m šířky celých 4,5m délky :yes: to je síla
Me spis ale u tohoto jedince fascinuje ta narcisticka jistota na vsechny polohy beznyho zivota.
Co na tom, ze (asi) je pravnik, proste ma patent i na technicke znalosti aut, jejich design a ted nam "hosan" zacal delat i do mody >:D
:-) Jen jemnou korekci, termín "líbí" se ve spojení s fluence snad ani nedá užít. Modernizace mu prospěla, avšak charakter zůstal - bagetoidní, rozbředlý, nedopečený design, to je ten hlavní problémek.
Zcela jistě šíří nabídky extras prvků by Fluence proti Octavii neměl šanci, ale u běžně prodávaných verzí bych o deklasování Fluence Octavií pochybovat. Rapid se opravdu srovnat nedá, to je proti Fluencovi fakt lowend!
Ano, jedinou výhodou Rapidu je karoserie liftback. Tím to začíná a končí. V čem by měl být tento model pro 3 členou rodinu praktičtější, to netuším. Fluence je širší a delší, jedinou "vadou" může být prostor nad zadními sedadly pro spolucestující nad 185cm. Půdorysně je kufr Fluence větší, problémy by tedy mohl být ve výšce kufru a jeho horší přístupnosti. I když v rámci sedanů nižší střední jej lze označit za zcela dostačující. A ledničku si holt člověk nechá dovézt, moc lidí, co si je vozí sami taky není... >:-[]
Člověk na to kouká a nad tvou slkepotou kroutí hlavou. Ano, nakonec přišlo srovnání nesrovnatelného :yes: Ještě že to přišlo, do očí bijící rozdíl mezi tebou srovnánvanými vozy je jasný. Srovnávat beztvarého jezevčíka s tímto francouzem může způsobit i zdravotní potíže. A zcela jistě v jiném stylu než si myslíš. Design je věc silně subjektivní, ale nevyváženost proporcí je věcí druhou. Zde má navrh zcela jistě Fluence.
Fluence po faceliftu se designově drží nového stylu a je to dobře. Myslím že ten, kdo by přemýšlel nad Fluencem, nemůže o Rapid ani zavadit.
je to blazon ... a ja sa divim ze ho bavi tie romany pardon tie blaboly sem tolko pisat.... malokedy napise nieco k veci... v podstate vzdy pise le nakesi oslavne ody na koncern ... mal by sa dat liecit aj ked mozno je lepsie nechat ho tak... ako vynakaldat usilie namahu a peniaze na nieco co nema vyznam a ucinok :yes:
na tych jeho blaboloch co nemaju ani hlavu ani patu sa normalny clovek musi urehotat k smrti....
to je pravda.. karoseria typu lift je prakticka... ale ja mam na mysli priestor pre pasazierov a komfort a v tomto smere vitazi fluence... rapid ma navyse kratke sedaky, uzky interier... dvere samy tvrdy plast... cele auto je robene akosi divne pritom cenovo je na urovni aut ktore su podstatne dospelejsie... ( megane, fluence, i30, ceed, P308 a pod ) ...
dalsou nevyhodou je prave uz spominana cena.... nech je akokolvek prakticka verzia liftback ..... nikto si nepriplati 2000 eur len za vykolpne zadne dvere .... to kazdy radsej pojde do fluencu alebo P301 :yes:
dalsou nevyhodou je podla mna pouzitie len TSI motorov... podla mna rapid mohol ponuknut ako zaklad napr 1,4 63KW ktoru pozname z fabie ..... ja osobne by som do TSI nesiel .... a urcite nie som jediny koho by turbo odradilo... v tomto aute by malo ist v prvo mrade o spolahlivost a ta je pouzitim TSi motorov uz trosku neista.....
Se mi líbí, jak GTI v jednom článku dokáže opěvovat přímé a pravidelné linky Rapida, a pak roztává nad Včeličkou (VW Brouk). Do scénica by nesedl, to není auto pro chlapy, ale Brouka by sedlal jako největší kanec pod sluncem. Lokýtek ven, vyholit podpaží, nagelovat vlasy a hurá na lov. Je vidět, že ten člověk ví, co chce. >:D
No tak s tím prostorem je to trochu dvousečné, Rapid prostě svým provedením liftback válcuje užitou hodnotu klasického sedanu. Prostorější mi přišel Fluence z místa řidiče, praktičtější pro 3 členou rodinu bude Rapid. I když ani tím Fluencem ti tak děsné nebude.. Sami sme měli v rodině pár generací sedany, až nyní máme k tomu i kombi. Se sedanem se dá žít, ale ledničku tam nepřevezeš:D
suhlas.. inovacia s vydarila... mne sa ta nova maska paci... prislusnost d orodiny renaultu je zrejma a jasna a to sa mi paci :yes:
GTI tu vzdy pise romany o imidzi luxuse ... vzdy sem hadze nejake smiesne fotky ale realneho zakaznika zaujima pohodlie cena a ako s av aute bude citit a kolko ma miesta ..... v tomto smere ako rodinne auto je fluence rozhodne priestrannejsi a pohodlnejsi ako rapid.. suhlas :yes:
nikto kto si kupuje auta tejto ceny a kategorie sa tu nejde hrat na machra a nepotrebuje si nahanat ego ani imidz ... potrebuje realne auto .. a fluence toto auto aj zakaznikovi poskytne ... je smiesne v nizsej strednej triede kde si ludia kupuju bezne auta na bezne jazdenie do mesta do prace na dovolenky a pod sa bavit o nejakom imidzi a machrovat ze ja mam nieco viac.... uloha tychto aut je poskytnut zakaznikovi co najvyssiu uzitkovu hodnotu :yes:
Ale notak, vždyť každé z těchto aut je zaměřeno na trochu jinou cílovou skupinu. Fluence působí usedleji, robustněji než Rapid. Hlavně na živo. Rapid ve vyšší výbavě je spíše střižen sportovnějším dojmem s důrazem na variabilitu liftbacku. Fluence není auto na image, ale levné slušně vybavené auto na pohodlné cestování mezi městy a občas na dovolenou. Pro mě se svými 188cm a urostlější postavou je Fluence pohodlnější a prostornější auto a po Faceliftu se mi líbí více než předchůdce :-) Image hledej jinde o tom to v tomhle segmentu není a za 339tisíc 1.5 81kw ve verzi Dynamique... Alfréde, do knajpy na guláš a 5 zrzavejch! >:D
Člověk na to kouká, a kroutí hlavou. Čím to, že i přes neprovokující, poměrně uhlazené tvary to auto nevyvolá jakoukoli šoférskou, chlapskou emoci? No je to především tím, že akcenty, kterýma se to auto dere na světlo dní jsou vyvedené snad až v rovině kýče, viz. například to chromové rámování kolem mlhovek, o velikosti loga na přední masce nemluvě. Ne ne, takhle se to prostě nedělá.
Auto musí mít vizuální charakter, musí z něho sálat jistota, styl, síla, dominance, vždyť proto si snad auto kupuješ, ne? Auto musí být jako břit, musí mít jiskru, ne se tvářit ospale a jako po flámu.
No dejme si vizuální příklad unilosti, bagetovosti - [odkaz] A nyní ten břit, jiskra v přímém přenosu - [odkaz] Ta auta jsou od sebe vzdálena jako dvě mlhoviny. Jejich vizuální signál je absolutně ale absolutně odlišný. A přesně stejně jsou od sebe vzdáleni ti, kdo k jednomu každému vozu esteticky inklinují.
Speciálně nás může těšit, že naše krásná Škoda zaměstnává doslova světového designéra, může nás těšit, že je to právě on, Mistr Kabaň, který umí vyhmátnout to rozhodné, tu důležitou osu, ten přímý signál, že umí bezchybně vybalancovat hranu mezi stylem a bagetou, že umí prostě vytvořit auto, které je suverénní, své, a vpravdě šoférské, chlapské.
Ostatně na to, jaká auta tě přitahují v dospělosti má rozhodný vliv... lustr, jaký jste měli doma v pokoji. To víš, skorovybroušené skleněné perly z Kamenického Šenova, z nichž jak majáky kýčů ční do nebes tucet umělohmotných svíček na elektřinu, s tím nenaděláš nic, ani kdyby ses ve fluenci na hlavu postavil...
V případě Scénicu facelift II rádio taky nemá USB na viditelným místě, ovšem má tam tlačítko MEDIA, pomocí kterého právě přepneš na flash disk. Výstup bude počítám buď u popelníku, nebo v loketní opěrce, či odkládacím prostoru u spolujezdce.
Aha >:D tak sorry >:D Myslels O.9 TCE? To by asi žralo i děti z přechodu pro chodce, všude píšou, že i Clio, které je menší žere docela dost:) Myslím, že když už tak 1.2TCe :-)
My měli 1.3 LXi krátká verze,barva královská modř ( nemetalická), rádio,mlhovky,střešní okno! Originál alu Škoda 13palců. Lakovaný nebylo nic krom karoserie, nic v elektrice a posilovač řízení to vidělo z rychlíku:D, místo otáčkoměru hodiny:(, Nedělené sedačky, prostě výbava nic moc a to jsme měly zaškrtnuto skoro vše příplatkové:D Bohužel se prý nedala objednat metalíza společně se střešním oknem a podobné kombinace nešly... Jaro 1995 za bratru 250tisíc >:D
Zase na druhou stranu. V roce 2003 prodána s 38tisíci km bez jakékoliv koroze a nebouraná za 105 tisíc korun! >:D
Budme rádi za dnešní auta s jejich výbavou :-)
já tedy nevím, ale povinné ručení u mé 1,6 dCi je těsně pod 3 tisíce (předpokládám, že to bude stejný jako 1,6 benzín), ostatní dělá havarijní pojištění.
To by Fluence neměl šanci.. přecijen se jedná o low endově zaměřené auto i když hezké, ale komu to neva, určitě ho díky jeho ceně upřednostnit před Oktávkou může. Spíš bych ho srovnával s Rapidem
Predfaceliftový Fluence bol krasjší. Vyzeral hodnotnejšie, luxusnejšie, proste "skutočná limuzína. Skôr mali zmeniť zadok, možno interiér. Už nebude "Na letisko, Albert!"...
Měli jsme doma verzi 1,3 GLXi 50 kW a ta otáčkoměr měla. Jinak okna i zrcátka manuální, bez rádia, jen 2 repro, bez klimy, příplatek byl za barvu, lakování zrcátek a ostřikovače světel - krátká verze v roce 1997 vyšla na cca 240 000, už nevím přesně.
svatá pravda, cenová hladina rapidu je výsměch českému zákazníkovi do očí...a kdo ho při této ceně kupuje tak neumí počítat a nebo bezmezně miluje firmu škoda auto
Neskoršie Felicie mohli už byť vybavené aj ABS či klimou, a dokonca aj palubným počítačom (naľavo od budíkov), ale na začiatku bol otáčkomer jeden z mála príplatkov výbavy.
Pred 18 rokmi sa za podobnú cenu dalo kúpiť holátko Felicia Combi - bez rádia, bez posilovača riadenia, bez elektrických okien a zrkadiel a bez klímy, ale zato so 40 kW hliníkovou jedna-trojkou. Vrchol "luxusu" bol vtedy posilovač bŕzd a otáčkomer >:D.
A ešte za podobnú cenu bolo 3-dverové holátko Opel Corsa ECO.
Povedl se. A po nedávném dorovnání konkurencí (Škoda, Peugeot, Citroen), tak Fluence opět vyčnívá a vypadá jako nejlepší nabídka. Článek zapomíná na 5 letou záruku /100.000 km, osobně bych si připlatil (pro jistotu) 3990,- Kč za prodloužení na 150.000 km, a pokud bych plánoval daleké cesty tak 8990,- Kč na 200.000 km. Tomu říkám férová nabídka.
Osobně oceňuji i nové motory + výbornou výbavu. Škoda parkovacího senzoru, to ovšem lze napravit za pár kačet.
Přimlouval bych se na srovnávací test s Rapidem, P+C. V tomto případě nepomůže Rapidu ani lepší přístup do kufru.
Myslím, že tohle se Renaultu povedlo a bude to zdatná konkurence pro P301/Elysse. Za mě velké plus za to, že autu nedaly ten ohromný znak výrobce na haubnu jako v případě nového Clia. Slušná nabídka motorizací i výbav.
Renault :yes: Dost mne nedávno překvapila robustnost auta, které jsem si nikdy nevšiml hlavně z pohledu zezadu. Ač jsem si v koncernovém autě nižší střední třídy vedle něj připadal méněceně:D
p.s. Vím, že pro zákazníky co chtějí kombi je tu Mégane, ale myslím, že faceliftované verzi by i ten kombik slušel:D Doufám, že noý megáne nastolí podobný designový styl:)