Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

VW Passat posiluje: 2,0 TDI má 130 kW a 380 N.m

80 komentářů

Avatar - Emel
Emel
Tohle VW potřeboval, i kdyby mělo jít jen o psychologický efekt.
Futurista
Jo jo, konečně se výkonově dotáhnul na konkurenci... Ale na druhou stranu těch 7 přidaných kobyl asi takovej rozdíl neudělá. Takže souhlas, jde o psychoefekt a na papíře s konkurencí už není ve spodní polovině.
Avatar - Diakon8
Diakon8
se hned neudelejte z nejakyho VW hlavne ze skodovka ma porad jen 125kw aby se nahodou neprodavala vic nez prassat
Dixik2
SII facelift bude mít taky tyto motorizace. :-!
Avatar - iudex
iudex
Súhlas. Reálny prínos to asi mať nebude (nemyslím, že subjektívne by tých 5 kW bolo cítiť), ale je to prejav, že na model ešte nekašleme a priebežne ho upgradujeme, aby držal krok s konkurenciou.
Avatar - white label
white label
I v článku se přímo píše, že jde spíš o těch + 30 Nm, než o + 5 kW.
Kneblis
Směšně drahý tah od VW. >😁 Na 99% 5kw dostali z auta pouze přeprogramováním řídící jednotky a z hloupého zákazníka za to vytáhnou 30 000 navíc. >😁
Avatar - Johny.Rico
Johny.Rico
Taky se směji. Konkurenti to měli roky napřed, ale teď prassat přidal 5kW a světe, po*er se :no: ! To nemluvím o Mondeu se 147kW, v této třídě prostě špička. No, však Čecháčci to budou žrát... dobře jim tak.
Avatar - Diakon8
Diakon8
jo ford ma dobrej motor ce se tyce vykonu 200koni a 450nm ale ta spotreba 6,5 nevim no i kdyz kdo ma na takove auto 807K tak asi nepremysli nad tim kolik to zere
topten
jestli se nepletu, tak ford ma 200 koni na vyssim objemu
to ze pasat nema v rope vykonnejsi motor je dane firemni politikou, kdy jsou vykonnejsi motory urceny do audi
nebyt audi, tak vw v rope nabidne daleko vic
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ano Mondeo se 147kw je 2.2. Z objemu 2.0 má mondeo motory o výkonech 85 103 a 120 kw 😄
Je fakt, že ve výsledku si můžeš koupit silnjěší diesel u Fordu, než u VW, ale ne z objemu 2.0litru😊
Avatar - iudex
iudex
Z hľadiska litrového výkonu je na tom nový motor dobre (jeden z najvýkonnejších dvojlitrov). Z hľadiska absolútneho výkonu stále má konkurencia navrch (Insignia, Mondeo), lebo záujemca o najsilnejší dízel pozerá na výkon a nie na to, z akého objemu sa vydoluje.
figurka
Ano. :yes: Navíc se v této třídě bavíme stejně již jen ve třídě čtyřválců kromě C5, která z pohledu nabídky dieslu prakticky jako jediná plní roli top modelu značky.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jenže na top model značky má VW Audi a Ford své velké modely v Evropě neprodává..😊
figurka
Jistě. Naznačuji to níže. To, že Ford nedováží do evropy velké modely z USA nepovažuji za nikterak závažné. V tom případě ale nutno Mondeo opravdu považovat za top model a v ten moment nemá žádnou vyjímečnou top motorizaci, která by ale stejně plnila více roli imagemakera, než prodejní bomby. Vzhledem k prodejům to očividně není třeba. ;-\
Avatar - Ozzman
Ozzman
Monedo je velmi slušné auto střední třídy, na image jsou jiní 😄 Ale Titaniem S s 2.5litrovým Turbem ostudu neuděláš😊
figurka
Jistě. Beru to čistě z pohledu náhledu do prémiového segmentu prémiovým šestiválcem, ale pokud bych to měl považovat za chybu, tak velmi minoritní. 😉
Avatar - Johny.Rico
Johny.Rico
Za 807k to auto neseženeš = mnohem levněji. Slevy pořád fungují.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Z vlastní zkušenosti - jezdit s tím za 6.5 litru, tak bych si hvízdal. To bys musel být masochista a trpělivě snášet situaci v pravém pruhu. 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Za 6.5 Jezdím já s 85KW Mondeem 2.0Tdci 😄
figurka
No, zatim jedinej, kdo se tady očividně po*ral jsi ty. >😁
Avatar - Johny.Rico
Johny.Rico
Klasická anonymní figurka. aniž zmíním důvod, plivu špínu. Raději nereaguj anonyme. Díky.
figurka
Nevšiml jsem si, že by někdo tento krok nějak glorifikoval pod čímž si představuji to po*rání, které zmiňuješ. Klasické přání otcem myšlenky, Johny.Rico (Vojto) ze Země, naprosto přesně identifikovatelný neanonymní občane.
jossalito
Tu ses minul. 😉
ryccardo
No zrovna Ford diesely bych tady moc nevytahoval nevím jak současná produkce, ale v nedávný minulosti se to s-ralo i v případě, že člověk jezdil na prémiovou naftu jak to mělo chatrně udělanou vstřikovací soustavu. Výkon je pěknej, ale jen pokud je skloubený se spolehlivostí.
Avatar - Diakon8
Diakon8
motor je spolehlivy dokud se do nej nezacne lit zumpa kterou bohuzel v CR mame a jezdit tankovat do rakouska nebo nemecka by se asi nevyplatilo
ryccardo
motor je spolehlivý, ale vstřikovací soustava ne. S tou žumpou je to jen blbá výmluva. Kamarádovi kleklo čerpadlo na cca 110tkm na Ford Connect 2007 a to tankoval výhradně Vervu na Benzině uvědomujíc si problémy, který potkávají vstřikovací soustavy FORDů Takže žumpa nežumpa to vstřikování stojí (teda ještě před 5 lety stálo) za vyliž***. Nevím jestli to za poslední dobu nějak výrazně vylepšili, ale rail od FORD od začátku výroby do 2007 evidentně furt ta samá bída.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak o tom sme se snad spolu už jednou bavili ne ?. Ford v Mondeu ( a i u ostatních modelů) používá motory PSA od 2006/2007, které jsou o dost spolehlivější, než první Ford commonraily. A když už chceš hanit, tak z téhle doby jsou motory Tdi, zejména 2.0 opravdu příkladem spolehlivosti >😁
Kámoš měl kámoše a ten měl kdysi špatnej Ford/Renault/VW atd.... a už to jede..😁 Sere se všechno a ty auta si fakt nemaj co vyčítat !
ryccardo
tak 2006/2007 výrazně spolehlivější evidentně nejsou. viz můj příspěvek nahoře. O 2,0 TDI není třeba hovořit to je konstruktérskej paskvil, kterej může chválit snad leda jen GTI jinak vesměs kdo ho má ten na něj nadává. To že se ale VW vyloženě nepovedl jeden diesel motor uznávám, ale neznám z poslední doby žádnej diesel od FORDa, který by byl vyloženě povedenej, ale ne parametrově, ale tím, že si ho pochvalujou řidiči a vyskytuje se jen minimálně po servisech s různými poruchami.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jenže ty mluvíš o starym Mondeu, které v těchto letech končilo ( mtoroy Ford) a zároveň začíná MK IV, kde se objevují motory PSA. A Proč si o tom neslyšel? Protože Ford už svoje motory nedává do aut, alespon v Evropě ( jestli některý ještě jo, tak o nich nevím). Spíš se zeptám jinak tebe, slyšels v poslední době o vyloženě povedeném motoru od VW? nebo od jiné značky v mainstreamu?😁 1.9tka TDI už je mrtvá chlape >😁 Bohužel 😄
ryccardo
Já vůbec nepíšu o Mondeu ale Ford dieselech obecně. Šmarjá auto z roku 2007 není žádná pravěká událost, ale auto, kterých se po silnicích pohybují tisíce a dalších několik let se ještě pohybovat budoul. O vyloženě povedeném VW motoru?....... Když nad tím tak přemýšlím tak neslyšel. To je ovšem smutný co? Doufám, že to fungl nová generace motorů napraví.
.Rambousek.
Motor 2.2 Duratorq není v žádném případě špička a pokud víte, že je to reálně motor DW12, který byl uvedený v roce 2006 (!), tak se není ani čemu divit. Modernější dvoulitry v reálu fungují líp, tenhle motor funguje líp i v 508, ale žádná sláva to není. Špičku v "téhle třídě" bych doporučoval hledat ve Volvu - ať už pětiválec (!) 2.0/120kW, nebo vloni potichu nový 2.4 se 158/169kW.
hipisko
Ked tak tak uplnu spicku u 2litrov hladaj u bmw a potom renault/nissan. 2liter od bmw nema konkurenciu. Renaultacky motor je trchu rozozranejsi, uz potrebuje evolucny posun. Ale tiez taha dobre a spolahlivostou je na spici
U 2.2l sa mi dost paci dizel od mazdy aj ked nie je zrovna najvykonnejsi vo svojej kategorii
.Rambousek.
S tou Mazdou máš pravdu, na tu jsem zapomněl - hodně, hodně dobrý motor, rozhodně na špičce. S tím BMW nevím, v E46 už jsem po čase z toho motoru extra odvázaný nebyl, v E90 je asi už zase výš (a také s osmikvaltem).
hipisko
ono dnes 2liter od bmw ma tusim 135kw. A spotrebu podla testov okolo 6l. To je podla mna bezkonkurencne a hlavne v autach strednej a vyssej strednej triedy(bmw3 a 5), tj hmotnost cca 1500kg, takze to ani nie su najlahsie auta(myslene globalne pre motor). Taka bmw3 ma 0-100 za 8 sekund, tusim nepoznam ine auto strednej triedy s dvojlitrovym dizlom a takym zrychlenim(ano su tam aj ine faktory)
ryccardo
taky bych si tipnul, že je to jen lehce čiplý. Pochybuju, že kvůli tomu zásadně překonstruovávali motor. Takový zanedbatelný zvýšení výkonu stejně nebude moc cítit. Asi to má mít jen optickej efekt, ale zase na druhou stranu lepší než nic.
_MT_
Audi tohle naladění používá už delší dobu. Konstrukčně by to pořád měl být stejný motor, ale nějaké díly vyměněné skoro určitě jsou. Fakt je, že je to už teď zastaralá jednotka, která čeká na výměnu při generační obměně Passatu, takže jde spíš o takové šťouchnutí na podpoření prodejů. Pokud jde o honění čísel, už v roce 2007 byla 150 kW verze, jen se nikdy nedostala do sériové výroby (chtěli jen ukázat, že takový motor zvládnou postavit).
Avatar - Diakon8
Diakon8
dle tabulky rikam mazde bravo, jak ve spotrebe tak ve vykonu i designu. Nekdo mozna poukaze na to ze renault ma vice KW, ale vyrobci vetsinou motory naladi na 180 koni a pak uz je na kazdem jak si to kdo prepocita. Ten rozdil 1-2kone nikdo nepozna a kdyby nahodou, tak vymeni vzduchovej filtr za KN vlozku, a kdyby to bylo porad malo možnosti je jeste hodne.
tom_hardy
K&N vložka, výkon na turbodiesli nezvýši, ani len o 1% voči papierovému filtru. X-krát odmerané na brzde :-!
Rovnako ako nemá zmysel platiť za šišky či sania, pokiaľ nieje nasávany vzduch kvalitne odtienený od tepla motora, inak výkon "paradoxne" s tými sanami klesá (v jednotkách koní). A normovanej spotrebe (nielen) Mazdy sa môžem len pousmiať, tieto autá bežne jazdia so spotebou medzi 6-7L/100km 😄 4,6l/100 sa podarí dosiahnuť možno na rovnom úseku pri 90tke 😄
Avatar - Slavek-TDM
Slavek-TDM
"Vyšší výkon a točivý moment nepřináší lepší akceleraci, spotřeba paliva se ale ve všech případech snížila o desetinu litru."
Toto by bylo mozne jen v pripade, ze by se zmenil finalni prevodovy pomer, ale o tom se v clanku nepise ani slovo...
Avatar - iudex
iudex
Presne to mi napadlo: ak má motor vyšší výkon i krútiaci moment, ale dynamické parametre zostali rovnaké a spotreba poklesla, jediné vysvetlenie vidím v iných (zrejme ťažších) prevodoch.
Avatar - Emel
Emel
To není pravda, s novým setupem řídící jednotky můžou přijít nové palivové mapy, auto může například jezdit s chudší směsí než dosud, nebo méně obohacovat směs pro maximální akceleraci...
Avatar - Slavek-TDM
Slavek-TDM
He? >😁 Jako ze auto bude mit vyssi vykon a tocivej moment, ale pojede kvuli tomu hur???
dvorcidlo0
Diskutujúci pozabudli že toto je motor úplne novej generácie - z toho istého cesta ako TDI 150 k v octavii.
Čiže výkon nebol zvýšený len " prechipovaním " ale mechanickou zmenou ! ( To isté aj prevodovka bola upravená kedže povodná mala označenie MQ350 čiže max.prenos 350 nm )
Avatar - iudex
iudex
To by potvrdzovalo moje a Slavkove predpoklady vyššie ohľadom prevodov.
Avatar - Ham.
Ham.
Myslíš, že to je 2.0 TDI pro MQB? Ten je v Seatu naladěn na jiné hodnoty (135kW a 380Nm 1750-3000).
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Naní, chlapec se mýlí. A ty máš naprostou pravdu.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Chyba - toto není motor nové generace. Toto je motor původně naladěný pro Audi, tedy o 5 kW silnější. Nové motory přijdou do Passatu až s MQM a novou generací. Takže Octavia ano, Golf ano, Passat zatím ne a Superb po faceliftu také zatím ne.
Od roku 2014 budou k dispozici úplně nové motory Euro 6, teď se používají Euro 5 - Passat/Superb nebo Euro 5+ Octavia/Golf.
dvorcidlo0
Pozri si kód motora - je tam minimálne iné turbo + spojka ! Nechce sa mi teraz hladať katalogové čísla....
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Není to motor MDB (EA28😄 ale nová verze staršího agregátu EA189. V článku jsou uvedené i kódy variant použitých v Passatu, můžete si to ověřit.
dvorcidlo0
V tom prípade moja chyba - ale to turbo a spojka budú určite nové ( od 125 kw verzie ). To si musim overiť
figurka
Tak "slavme". VW se drží v mezích konkurence, kde už stejně bylo. Nic zázračného se nekoná. Nutno ale uvažovat v kontextu koncernu, kdy VW prakticky nemůže jít výše. Tedy taková maximální nutnost.
mario79sk
nuz ta 125kW verzia nema moc dobre meno, aspon z teda co sa tyka spolahlivosti, tak sa moc neodporuca, takze skor ako na dvihani vykonu o par percent by mali popracovat na spolahlivosti.
Avatar - Diakon8
Diakon8
a jakej z koncernovych motoru se doporucuje ? snad kazdej motor maji nejak nemocnej
mario79sk
to je pravda, ale ten 125kW patri zo vsetkych zlych k tym horsim. Je to pravda ze motory im moc nejdu. Kamaratova sestra tiez maju v oktavke RS ten 125kW motor a tiez dost s tym po servisoch behali, DPF menili uz 2 krat, este stastie ze vramci zaruky a aj dalsie veci im tam poodchadzali. Ako motor svojimi parametrami je OK, ale co z toho ked to je nespolahlive, rovnako aj tsi, svojim prejavom isto prijemne motory, len co z toho ked sa to kazi stale. To cloveka po case omrzi.
dvorcidlo0
Treba rozlišovať 2.0 tdi a 2.0 tdi. Lebo PPD a CR su diametrálne odlišné motory! Vo vedlajšej firme mají 3 RS tdi ( CR) !! všetky 100 - 160 tis km a takmer žiaden problem . DPF v CR a DPF v PPD je ako porovnávať 150 kg ženu a 50 kg ženu.
jossalito
:yes: :-!
Avatar - poterienko
poterienko
Člověk, co tahá auta v DE, mi silně doporučoval třílitr, co se týče koncernu.
mario79sk
A odkedy sa ta davaju do oktavky rs cr motory? Bo to auto co som spominal je este stale v zaruke, takze nie je starsie ako 2 roky.
jossalito
V Octavii RS je CR už několik let. Cca od léta 2009. 😉
mario79sk
hej, len trojliter je uz velky motor, tam aj spotreba uz je vyssia.
jossalito
Nijak závratně, ale parametry má ten motor vynikající.
Dle mého jde o naftovou špičku, se kterou se přetahuje s třílitrem od BMW.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Akorát ho nenajdeš v žádném neprémiovém autě střední třídy koncernu ( Passat,Superb). Takže cesta vede jedině k Audi. Nebavíme-li se o SUV či Phaetonu 😄
jossalito
Do malých aut se prostě nevleze. 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, když se dává do A4, myslíš, že by se nevešel do Pašíka či Superbu?😊
Ondris
Pašík i Superb má motor naštorc, tam by to omezovalo rejd, zbytečně zatěžovalo nápravu a nejsem si jistý, že má koncern kompatibilní převodovku, diferenciál atd.

Ten motor je obrovskej...
jossalito
Přesně. 😄 :yes:
_MT_
Tak V6 není zase tak dlouhá. Ale je citelně širší, motor by museli upravit a mohli by mít problém s ostatními komponenty, jak zmiňuješ. Jinak Audi ho má posazený na nápravě, takže na tom není, co se zatěžování předku týče, lépe, jen u Passatu by si asi pěkně mákli, aby to alespoň trochu slušně jezdilo. Je to pěkná cihla.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ok. Tohle sem nevěděl :yes:
_MT_
V A4 je podélně, v Passatu by musel být napříč.
_MT_
To myslíš snad PD+DPF, ne? To prostě nefungovalo a také se už delší dobu nepoužívá (byť Škoda ho montovala celkem dlouho, jestli se nepletu).
Avatar - vabis
vabis
Hlavně aby to mělo na papíře hodně koní >😁 moc víc údajů bohužel většina dnešních řidičů (ale i redaktorů) ocenit totiž nedovede.
robsi167
preco nemaju este v passate a superbe 2,0 BI TDI?
Ondris
Není kdo by to kupoval...
Cesťákům stačí 130 kW a střední a vyšší management už má Audiny.
_MT_
:yes:
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ano. VW má prostě omezenou nabídku směrem nahoru oproti konkurenci ( i když ne o tolik), jelikož má v rukávu ještě Audi pro tyto účely 😄 A přeci si nepoleze do zelí
Avatar - Ham.
Ham.
Ano, ta nabídka je omezená nejen motorem, ale i velikostí. Mondeo i Insignia se snaží hrát roli jak ve střední třídě tak částečně zasahovat jako low-end do vyšší střední protože nad těmito modely nic nemají. Zároveň musí jako platformy sloužit jako dárci orgánů pro US verze midsize sedanů a ty jak známo jsou větší než evropská střední třída. Sečteno podtrženo Passat je klasická střední, Mondeo a Insignia (a dnes také Mazda 6) se snaží pokrýt více segmentů jedním modelem (prakticky stejná strategie jako Octavia v nižší střední).
Avatar - autak
autak
Krok je to docela logický.Passat se v EU prestava prodavat.Tohle aspon VW pomuze Passata zase trosku zviditelnit, ale jinak mi to prijde zbytecny kdyz je za dvermi B8, ktera doufam naroste a hlavne zmeni design.To je podle me nejvetsi slabina Passata.Pokud zustane vse pri starem(pr. GOLF VII) tak takova Mazda proste bude vzdy krasnejsi.
_MT_
Většina jde firmám a tam se většinou na krásu moc nehraje. Musí být hlavně reprezentativní.
Avatar - Kjirka
Kjirka
Jen s motory TDI jsem do této chvíle najezdil ca. 650 t. km. Měl jsem 66 kW, 81 kW, 103 kW, 125 kW a teď i ten diskutovaný 130 kW. Když tady čtu ty moudra diskutujících, docela by mě zajímalo, z jakých pramenů dotyční čerpají a jaké vlastní zkušenosti mají. Rozumbradové tu plácaj blbosti o poruchovosti motorů, protože to nejspíš někde slyšeli nebo četli. Dle mých zkušeností byl asi nejhorší krok ve vývoji koncernových motorů TDI systém PD. Ano, to nebyl šťastný krok a renome značky to příliš nepomohlo . Nicméně nevím o tom, že by motory před a po PD měly nějaké výraznější potíže. Obzvláště současné CR jsou z mého pohledu zcela bez problému a nemám, co bych jim vytknul. Pokud srovnám 125 kW a 130 kW (mimochodem oba ve stejném typu auta), tak ten druhý je výrazně živější a silnější. Motor má ve spojení s DSG nádherně kultivovaný a tichý chod. A kdo ho chce srovnávat např. s 320d, jistě má taky na to BMW dalších 200 t. navíc.