Bez velké slávy se v ceníku Volkswagenu Passat objevila novinka. Od ledna se dodává motor 2,0 TDI v novém ladění, kdy má 130 kW a 380 N.m – to proti původní verzi představuje 5 kW a hlavně 30 N.m navíc.
Na výběr bude i nadále mezi manuálním řazením, dvouspojkovou převodovkou DSG a kombinací DSG s pohonem všech kol 4x4. Změna se týká všech tří verzí Passatu: sedanu, kombi Variant i „terénního“ Alltracku. Vyšší výkon a točivý moment nepřináší lepší akceleraci, spotřeba paliva se ale ve všech případech snížila o desetinu litru.
Nová evoluce motoru nese kódové označení CFGC, v Passatu nahrazuje 125kilowattový CFGB. Stejná změna už před nedávnem proběhla u Tiguanu, tam se ale varianta TDI/130 kW nabízí jen jako 4Motion s manuální převodovkou. Nabídka 2,0 TDI o výkonu 103 kW se nemění.
Ceny jsou vyšší o 30 tisíc korun, nejlevněji nový motor pořídíte jako sedan ve výbavě Comfortline za 736.900 Kč. Ceny ostatních motorů se v Passatu zvýšily o 20 tisíc.
Současně se zvýšením výkonu u nejsilnějšího turbodieselu proběhla již dříve avizovaná výměna motoru 1,8 TSI/118 kW za stejně výkonný 1,4 TSI Twincharger.
VW Passat Variant 2,0 TDI/130 kW - srovnání s konkurencí | |||
Model | motor | spotřeba [l/100 km] | cena [Kč] |
VW Passat Variant | 2,0 TDI/130 kW | 5,2 | 766.900,- |
Citroën C5 Tourer | 2,0 HDi/120 kW | 5,1 | 599.900,- |
Ford Mondeo kombi | 2,0 TDCi/120 kW | 4,9 | 755.590,- |
Mazda 6 Wagon | 2,2 Sky-D/129 kW | 4,6 | 771.900,- |
Opel Insignia ST | 2,0 CDTI/118 kW | 5,1 | 666.900,- |
Peugeot 508 SW | 2,0 HDi/120 kW | 5,0 | 585.000,- |
Renault Laguna Grandtour | 2,0 dCi/131 kW | 5,6 | 652.900,- |
Škoda Superb Combi | 2,0 TDI/125 kW | 5,8 | 696.900,- |
Toyota Avensis kombi | 2,2 D-CAT/130 kW | 6,0 | 776.900,- |
Ceny uvedené v tabulce nezohledňují rozdíly v základní výbavě.