Tipuji jí něco okolo 170 kW, vzadu dvojice koncovek výfuku, bude to zajímavá verze. Jinak octávka se mi líbí čím dál tím víc, hlavně jak jí často vídám, prostě krásné auto, opět ale markantní rozdíl podle výbavy v jaké onen exemplář je...
To budou ody jak je na okreskách RS lepší jak Imprezza a na dálnici to budou všichni levým drtit na omezovač, aby dokázali, že předjedou ten Mercedes či BMW
To zas bude švandy na silnicích.
Až padnou ceny, bude to u každý druhý vensicý dízy, doplněý o p*co vo*e kurtopřísnej styling, nějaký to křídlo z merkuru, kola ala wrc a pár nálepek......
A budou drtit okresky.
Propkop s Loebem hadr.
A jezdí to za 5,5 na sto, Franto vážně a včera sem s tím pojezdil i Panameru >:D >:D >:D
Tak to je jejich problém ne?:D Nebo ti snad vadí, že tě RS předjede? Ještě že mam auto jen na přepravu z bodu A do bodu B a nemusím se s tímhle stresovat:D
Vsetkym nedocenenym driverom na Oktavkach, a nielen na nich, by som odstrihol bezpecnostne pasy, vybral airbagy a zrusil posilovac riadenia. A bol by svaty pokoj.
Toto auto vymyslel vlastne narod, nie Skodovka.
Prapodstata Octavie RS:
Suhajkovania si pokupili obuchane referentske Oktavky a sup ho robit tuning. No, a kedze je dost takych ..., ktori za limuzinu, ze akoze sportak, vyvalia furu penazi, tak Skodovka - sup ju na trh.
Ti novodobi RS-kary mi pripominaju Sandra Munariho a jeho eru na Lancii Stratos. Na rovinkach vsetkych opiekol, ked vsak prisla technicka trat a zakruty, tak sa motal vzadu.
P.S. Aj 90-rocne babicky na Floride dokazu na avenue prebehnut postarske auto!
Náklaďáky věru NEmusím - velmi pohodlný vůz se skvělými masážními sedadly a silným motorem naopak ano ;-)
Teď jsem už delší dobu žádný test tachometrů NEčetla, ale v tom posledním (v AUTOBILDu - myslím) dopadl Citroën C5 (minulé generace) mezi 3 nejlepšími.. :-)
PS: A omezovač pro 1, 2, 3, nebo 4 km/h, jestli se tedy Octavia se 169 kW přes oněch "symbolických" 250 km/h (na hóóóóóóóódně dlouhé rovinceú nakonec dostane je prostě NEsmysl, nebo? ;-)
Omezovač: Takže aktuální Octa RS TSI jede 240km/h, tzn. klidně přes 250 tacho, takže nějaký omezovač moc neznačí nárůst nejvyšší rychlosti.
Předokolka: Jako fakt? Pouze předokolka? Jel jsem se slabým Avensisem s 2.0D-4D (91kw) a na vlhké silnici (pár hodin po dešti) se předek při prudší akceleraci pěkně smýkal. Nedokážu si představit chování 200HP motoru.
Není problém, jen se musíš pevně držet volantu. >:-[]
U Okty to budou mít vyřešené pomocí automatického přibržďování protáčejícího se kola, pak to tolik za volant netahá - jen to asi žere brzdy. Mégane RS taky všechno posílá na předek a na zatáčkovitém okruhu si dá pomalu cokoli normálního pod 400 koní.
Což jasně, že to bude nějak poladěné, ale furt tam ten problém bude. Nedokáži si představit, že bych měl jen na předku aktuálních 240HP/500Nm. Pak se ještě nabízí myšlenka, že se sportovní Škodou si ani nemůžeš v zimě zadriftovat u Globusu. Ne, že by to bylo nějaké umění, ale každý v sobě máme toho kluka...
Když má vůz dobrou trakci 240 PS na přední nápravě NEní problém (mám C5 V6 - jediný člověk na planetě který s tím měl problém je "místní" Aleš Jungmann, ona ale CITROËNy NE"rad" = jeho názor se nedá brát vážně - ten samý výkon v Octavii mu JISTĚ nebude vadit - a bezpochyby vůz POCHVÁLÍ ;-) ) - nicméně je fakt že Octavia bude mít trakci horší = uvidíme :-)
C5ku? To ANO ;-)
PS: A jak dopadne Octavia (klidně i příští generace) - to také VÍM :-)
PPS: Jediný automagazín který si "dovolil" (intezivněji) zkritizovat model Škoda přišel na rok o reklamu a žádný vůz mu již nepůjčili a jeho redaktory nikam nepozvali - tak jaké hodnocení tipujete VY? ;-)
Jistě že to nebylo na vaší C5 ta mě nezajímá. Hodnocení netipuji ani nehledám nějaké konspirace a škodovkou také nejezdím, ale jak jsem si zkusil asi budu jezdit, nevím jak s RS, ale s normální se jezdí velice příjemně. Je to auto na pohodovou jízdu, pevné auto, v zatáčkách se nenaklání, sedí. Velice kvalitní zpracování, a že vzadu není multilink, to může být skoro jedno. Ale 1.2 určitě ne, nejvíc mi k ní sedí 1.8.
Také mám vůz na pohodovou jízdu, s tuhou karoserií, v zatáčkách se nenaklánějící, výborně (i v hodně rychle projížděných zatáčkách) sedící. S vynikající kvalitou zpracování, vzadu má dokonce multilink a neb u PŘEDOkolek je (mnohem) důležitější uležení přední nápravy tak s VÝBORNÝM uložením (hlavně) u té přední poháněné nápravy - a není mi to jedno, jsem RÁDA že to tak je - a v česku je prý o ten vůz TAKový (ne)zájem, že s 3 litrovým bi-turbo 6tiválcem aktuálně stojí 800 t. kč (a pro vůz "optimální" motorizace 2.2 HDi 150 kW 440 Nm dokonce jen 744 t. kč ;-)
PS: Motor 1.2 je pro vůz hrající si na plnohodnotnou střední třídu vskutku MÁLO (znám jednu důchodkyni co si do své nové C3 zvolila 1.2 VTi 60 kW - a tam je prý "prima" - i když jí trochu mrzí že nepočkala na její turboverzi s 82 kW :-)
Aha... a co s tím C5, frantíci.. to nějak nejsou auta která by mi padla do oka, diskuze o RS a máme tady optimální motorizaci HDI, to se nám to nějak zvrhlo. Proč neustále střídáte velké a malé písmo?
To bude tím, že se tady diskutuje o něčem, co ještě není na světě, a o čem skoro nikdo nic neví... Ale je jasný, že bude mít omezovač... To je důležitý. Tak asi proto
Z C5 bych tady moc nevyskakoval....vy z toho delate vuz DTM.Coz neni a nikdy nebude.Nicmene OCT RS i dvojkova vas v zatackach v dobrych rukou zprasi ;-)
Ten ZNÁM :-)
A ten o tom jak tatínek příjde se s malým synkem do drogerie a ten se ptá co to jsou ty pěkné lesklé krabičky. Tatínek mu to (že jde o pánskou ochranu) vysvětlí a synek se ptá PROČ jsou tam 3 najednou. To je balení pro středoškoláky - 1 na pátek, 1 na sobotu, 1 na neděli. A ty vedle jak jich je tam 6? To je balení pro vysokoškoláky. 2 na pátek, 2 na sobotu, 2 na neděli. A to jak jich je tam 12? To je pro nás ženáče. 1 na leden.. ;-)
PS: Na silně zatáčkovité okresní cestě možná snad, na normální silnici TĚŽKO, na dálnici LEHKO (mu na dálkové trase ujedu) a na dálničním (skoro)360° přejezdu z dálnice na dálnici by mne to docela ZAJÍMALO (asi tak 99% aut mne tam v reálu "zdržuje" :-)
PPS: Do práce nastoupil nový šéf (říkejme mu třeba ... white label) aby zlepšil efektivitu chodu firmy. Vrazí do kanceláří a tam vidí o stěnu opírajícího se chlápka který nic nedělá. Příjde k němu a ptá se: "Kolik máš měsíční plat?" 1000€ povídá chlápek. White label vytáhne peněženku, dá mu 500€ a říká: "Tady máš 14ti denní výplatu a VYPADNI". Ten vezme bankovky, odejde a white label se ptá sličné blondýnky: "Co tady vůbec dělal"? "Přivezl pizzu"
To SOUHLASím - těch ca 250 PS je pro přední nápravu zřejmě "poblíž limitu" možností...
..ale za "běžný" počet koníků bych to u vozů s předním pohonem asi spíš NEoznačila.. :-)
Tak z tohoto "úhlu pohledu" jistě ano - (skoro) každý výrobce něco takového nabízí...
Já tím myslela že to není "běžné" (je to 1% modelů - nebo spíš méně? ;-)
Poblíž limitu to není. Sám jezdím s předokolkou cca 400PS. Je pravdou, že při přidání na vlku třeba i ve 130km/h na chvilku bliklo ESP, ale to je vše jen o dávkování. Z 0-100 projedu v neustálem prokluzu, když chci, ale když nechci, jezdí to civilně a není problém (i díky pozdějšímu nástupu většího turba). Po instalaci svorného diferenciálu je to zase někde jinde a prokluzů je o dost míň, zásah ESP míň častý a vše je jistější, zatáčky pod plynem jsou v pohodě a ani ostrejší rozjezd do zatáčky není problém. Ale i s diferenciálem to chce prostě uvažovat a akceptovat to, že je to jednak předokolka a jednak, že limity fyziky moc neošálíme a jen se k nim přibližujeme :-)
Nic zvláštního, Golf V GTI ED30 s DSG, turbo GT2871R od Garrett, 3" výfuk, Audi S3 chladič, diferenciál Quaife, pružiny sport KW, přední sport tlumiče B4 Bilstein, zadní sériové GTI ED, samozřejmě úprava RJ motoru, RJ DSG, posunuté max otáčky (zatím maximálka 260km/h dle GPS), posunutý launchcontrol. Sání buď serie, nebo 3" přímé s bavlněným filrem, teď testuju sériové a nechám to změřit, ať vím, co je lepší a jak se to s čím chová. Jo, barva bílá, telemetrický modul pro zobrazování aktuálních údajů na PC :-) Jde s tím jít i dál, ale když tak až časem, uvidím, jestli aktuální konfigurace nebude tak akorát, ale lepší vstřiky, písty, ojnice a pár prkotin a šlo by jít dál, turbo má ještě rezervu. Nejhorší je to s DSG, kde prostě není jasné, co snese a jak dlouho.
Auč ;-)
A jinak :yes::-)
PS: (tohle NEní myšleno nijak "zle"!) Nebylo by "lepší" koupit "rovnou" něco... sportovního(-ějšího..? ;-)
..a jestli rád děláte takovéhle "úpravy", co dělat je na ... základu Subaru Impreza WRC, Mitsubishi Lancer EVO.. prostě něčeho takového?
Láska je láska, srdci nejde poručit, je to již můj třetí Golf V GTI :-) Líbí se mi, jak je obyčejný vzhledem, ale umí překvapit a potrápit auta z jiných kategorií. I bez ohledu na peníze (tedy ve smyslu normální peníze), bych si nevybral. Pokud bych měl trošku míň prázdnou kapsu, šel bych do Nissanu GT-R a ten bych si nechal předělat, dělají relativně rozumné úpravy u Switzer, kolem 850poníků, nebo pak už brutální Alpha 9, nebo 12, kde jsme v hodnotách kolem 1200koní. No a pak bych s tím jezdíl 15km z jedné části Prahy do jiné kvůli práci a večer zpátky, ideálně v zácpě na jižní spojce a parkoval u paneláku :-) Prostě rozumně využit výkon :-))))
200hp ti v klídku ukrotí stabilizace / protiprokluz. Konec konců, Octavia zdaleka nebude nejsilnější předokolka. A co se driftování týče... s Haldexem si taky moc nezadriftuješ, o tom ta čtyřkolka není... i pokud náhodou půjde všechna ta elektronika vypnout.
Většinou je sucho a pak s tím nebude problém. A potom... ve vyšších rychlostech ten výkon přeneseš i na mokru, tam už je spíš otázka zvládnutí auta, protože při brzdění ti čtyřkolka žádnou výhodu nedává.
S haldexem si můžeš libovolně zadriftovat i v takové krabici jako je Yeti (se zapnutým ESP je lehce přetáčivý, s vypnutým libovolně přetáčivý podle gusta řidiče, vyzkoušeno na polygonu v Mostě),
[odkaz]
[odkaz]
v OIII by haldex ve spojení s 2.0 TSI byl ideál. Ne kvůli tomu driftování, ale kvůli lepším jízdním vlastnostem proti předohrabu. Nicméně to už by OIII velmi nebezpečně lezla do zeli střední třídě a to není role OIII v koncernu.
Omezovač na 250 neznamená, že se ti ručička zastaví na 250. :-) Jinak na prokluz má vliv tolik faktorů, že to takhle nelze říct. A i o tom je řidičské umění, umět dávkovat výkon. K tomu je to problém hlavně nižších rychlostí. Ve vyšších jsi už na delších převodech a na pneumatikách nemáš tolik točivého momentu.
:-) - to za ten omezovač a NEzastavující se ručičku ;-)
PS: A jinak NAPROSTÝ SOUHLAS s tím "dávkováním plynu" - všimla jsem si kolik lidí s tím "má problém", rsp. jak málo NEeee
Jj, 4x4 by bylo optimální řešení, předokolka sice takový výkon nějak zvládne, ale jsou tam už zbytečné ztráty výkonu v nízkých rychlostech a na horším povrchu a samozřejmě jízdní vlastnosti jsou se 4x4 také daleko vyváženější než u předohrabu. Kombajn s RS motorem a 4x4 by byl hezký vrchol pro Octavii. Ale je to prostý mainstream takže 4x4 nelze očekávat. Golf R to vyřeší.
Jak to ti naši rodiče s(e silnějšími) vozy se zadním pohonem, navíc bez dnešní elektroniky mohli jen přežít.. ;-)
..si říkám když čtu dnešní příspěvky kdy se bez 4x4 (kšandy i pásek současně) dnes nikde "neobejde" :-)
a viděl jsi někdy octavia cup??? tam taky nikdo 4x4 nepotřebuje , a dneska by každej chtěl ve sportovním autě čtyřkolku , předokolky mají taky svoje , a když s tím umíš jezdit zajedeš s tím kde jakou 4x4 nebo RWD ;-) navíc kdo s O RS jezdí takový extrémy aby potřeboval 4x4 ???
Zábavné video, zkouknul jsem ho až do konce. Drifty s předokolkou jsou, zdá se, legrace, ale na na výjezdu ze zatáčky měl řidič ne jednou rychlost kolem 20 a musel řadit za jedna. To by se s podobně (a i méně) výkonnou zadokolkou nemohlo stát :-)
zábavný to určitě je ale "driftování" s předokolkou je jen o tom mít rychlos a prostě ji do zatáčky hodit a ukočírovat to, a je jasný že dost z té rychlosti ztratíš , se zadkáčem je to uplně jiný a se 4x4 taky , ale jen jsem chtěl říct že na to aby auto bylo zábavný a mělo super jízdní vlastnosti nepotřebuje 4x4 většinou je to stejně jen a jen o řidiči :-)
Roky jsem jezdil jedničkovou Oktou 1.8T, která měla něco okolo těch 200HP/300Nm a i když to bylo pěkně svižné auto, tak naprosto žádný extrém nebo problém s trakcí (jasně, mělo to dlouhý stálý převod). Dneska jezdím pár let s 310HP/460Nm, opět jen na předek, a jediný zásadní problém je na II-ku, kde člověk musí s plynem trošku opatrněji, pokud nemá kola v přímém směru. Na další kvalty je už vše v pohodě.
No to že O2 RS těch 250 jede skoro taky není až tak podstatný. Tohle má reklamní význam. Jakoby zákazníkovi říkali. Je to tak strašně rychlý a silný auto, že jsme tomu museli dát na 250 omezovač >:D
Pan Pečenka ale neřekl, že ty snímky nejsou autentické... jen řekl, že nejsou jejich oficiální. Pokud jste zvyklí poslouchat mluvu manažerů a politiků, pak jistě chápete, že v tom je rozdíl... víme jen, že ty snímky nejsou jejich, NEBO nejsou oficiální.
Super, asi to pojede, pár závodníků si to koupí, ale k čemu omezovač? Nafta bude mít 125 nebo 130 kW (nechápu označení RS), ta se na 250 nedohrabe, a benzín taky pochybuju. Takže jestli tam bude posilovač, bude to jen pro ego řidiče. Potřeba totiž nebude. Označení RS a podobně si zaslouží jiná auta.
mozna by stalo zato aby Auto.cz zkusilo u par aut udelat test realne a skutecne rychlosti nad 150 budik, to by se asi spousta lidi divilo jak jim to vlastne ne-jede
Nezáleží ani tak na tom kolik to má kilowat. Stará Vectra 2,0 turbo měla taky 200 koní a uměla jezdit dokonce přes 250. Záleží hlavně na tom jak to bude mít seskládanou převodovku.
A proč by benzín ne? Současné RS jede tuším 240 a to není žádný velký silák. Pokud výrazněji posílí (a říká se že ano), tak na tom není vůbec nic divného.
No současná RS má 147kW? Pokud nová nebude mít kolem 180 a víc,tak to nedá. Pokud dostane 162 kW, jak tady někdo psal, těch 20 koní na víc velkej rozdíl ve sprintu neudělá. Jde o to, co soudruzi hoděj za čísla na papír. Megane RS má 195 kW a maximálku má psanou 254 km/h. Scirocco R 2,0 TSI 155 kW má psáno 240... Mně se líbí, jak v Bolce už hážou info o omezovači. Nevím, prostě mi to přijde jako plácnutí do vody od pana Pečenky. Někde vůbec neodpověděl, někde plácnul něco, aby se neřeklo...
Ja osobne dvojkove ereso vlastnim,navic s drobnymi upravami po kterych ma vuz asi stejnych 169 kw( kroutak je 370 nm) jako se ocekava u nove rs 3..Predni nahon zvlada vcelku s prehledem i s relativne tezkou nohou.(na suchu:)0 Po uprave se prakticiky omezovac max rychlosti odstranil a vuz i na sestku tahne az do 265 na tachometru coz na 17 palcovych kolech s gps mericem ukazalo 253..Nevidim tedy duvod,proc by nova se stejnym vykonem,lepsi aerodynamikou a jinym sprevodovanim nemohla vklidu jet 250... ;-);-) ...S meganem RS jsme v brne na okruhu na mokru drzeli krok i s WRX od subaru...Ale to mohlo byt i v ridici >:D ...megan rs a focus rs budou asi nej prikladem,ze nad 250 koni na predek se da uridit...ale to je divize aut kam Rozumny Sportovni kompromis octavia rozhodne patrit nebude...
Neboj, nic se mi nezhroutilo. Megane Grandtour TCe 220 má max 240km/h. Scirocco 2,0 TSI 155 kW 240, Megane RS má 195 kW a má 254 km/h, stará RS se 147 kW se na 240 ani nedostala, Laguna GT má 150 kW a taky to nedá. Jenže my mluvíme o skutečný rychlosti, ne o tachometru...A přesně jak píšete, papírově můžou napsat cokoliv, takovej mastodont jako nová Octa se na 250 nevyškrábe.
Já se vždycky směju, když se tady najdou piloti, co maj v garáži načiplou škodovku, která lehce valí přes 250 km/h. A že se jich najde. No brát ideály nikomu nechci. Určitě bude super někde v hospodě tvrdit, jak jsem si koupil novou Octu RS, a kdyby tam ku.va neby omezovač, valil bych to ještě víc. Tak si to užijte... >:D
To není úplně pravda, protože motor musí vykonat tolik práce, aby přemístil nějakou hmotu za nějaký čas o nějakou vzdálenost. Samozřejmě, že aerodinamika má ve vyšších rychlostech mnohem významnější vliv než hmotnost, ale tu taky nelze zanedbat.
Jasně, ale význam hmotnosti se s rostoucí rychlostí snižuje - nebo ne? Fyziku už jsem pár let neměl. ;-\
Beru to selským rozumem - TGV je těžké jako prase, má relativně nízký výkon, ale díky malým odporům (koleje, aerodynamika) bez zásadnějších problémů 300 km/h (nebo taky 570 km/h) dosáhne a udrží.
Takhle to zní líp, než že nemá prakticky žádný význam :yes: Význam hmotnosti se v podstě nemění, ale narústající význam zvušujících se jízdních odporů a odporu prostředí ho relativizuje a v závislosti na absolutní rychlosti až bagatelizuje :-) a k výkonu TGV, ten je několik MW (kolem 20, což je zhruba 20 Veyronů), vlaky mají ovšem nižší jízdní a traťové odpory, takže se musí rvát v podstatě jen s hmotností a odporem prostředí.
Teď si nejsem jistej ale o 100 kg minimálně. Nezáleží přeci na rozměrech ale na hmotnosti a když sundáš z auta 100 kilo tak je to sakra znát. Ne teda na maximální rychlosti na rovině jak dole zcela správně píše Odan, ale na chování auta a jízdní dynamice určitě.
Jenže ty hodnoty čilplý O2 jsou více méně hodnoty, kterýma by měla disponovat O3 RS. A jak jsem psal už někde nahoře nevidím důvod proč by 220 koní nemělo stačit na Vmax 250 km/h. I když je to podle mě úplně fuk jestli to pojede 240 nebo 250.
Prémiová střední je prémiová střední. :-) 320i Coupé se 125 kW má udávanou maximálku 230. A to je atmosféra. A4 1,8 TFSI opět stejně, tentokrát i výkon.
Měla jsem na mysli že audi A4 je "normální" vůz své kategorie s "běžným" aerodynamickým odporem i váhou - tam mi při výkonu 155 kW onen omezovač na 250 km/h příjde prostě spíš... ;-)
..
Nikdy jsem to nezkoumal, ale není to jediný případ. Střední třída má o něco vyšší maximální rychlosti. Asi bych koukal na převod. 320d Coupé má udávanou maximálku 237 při 135 kW. Benzínové motory o stejném výkonu bývají u BMW, jestli mne paměť nešálí, ještě o pár kilometrů rychlejší.
Také není důvod to zkoumat (rozhodně to NEní téma "ke zkoumání") - max. možná rychlost vozu je daleko víc "zajímavá" pro "porovnávače číslíček", než pro majitele vozu (a to RÁDA jezdím rychle!
(myslím že DALEKO důležitější je jak se vůz chová ... řekněme poblíž/kousek před tím maximem - tu maximálně maximální rychlost stejně většinou maximálně jednou vyzkoušíme - a i když s vozem jezdíme rychle, tak spíš tak na 80-90%, jezdit "naprosto nadoraz" mi příjde až "nevhodné", prostě z toho bych NEměla dobrý pocit...
Moje E60 530i 05 ještě 170kw motor dávala GPS 250 km/h s prstem v nose, váha lehce přes 1,6t jestli se dobře pamatuju.
Jinak, celá tahle diskuse je o ničem, teta opět plevelí. :no:
E46 330i 2003 mi 250 dá jen z kopce, na rovině končí na 240-243 podle GPS, nad 230 už se jí vůbec nechce. Ale mám natočeno už přes 215 tkm, asi to už pár koníků po cestě poztrácelo.
Taky je to jen pětikvalt.
Tak si to doma VYŘIĎTE a tady s tím NEotravujte.. ;-)
PS: Vaše 530i zvládala tu vyšší rychlost PRÁVĚ díky objemu (stejně výkonný downsizingový motor s ní bude mít/má VĚTŠÍ "problém" - víme? :-)
Čtyři válce stačí když turbo tlačí. >:D
Je jedno, jak toho shodného výkonu/točivého momentu dosáhnu - naopak si myslím, že 169 kW 2.0T R4 bude ve většině režimů rychlejší (myšleno hbitější, ne absolutně rychlejší) než 170kW 3.0i R6.
Ano, slovo "hbitější" (pružnější) asi bude "na místě" - na "pocit" (a ZVUK) z "normální" jízdy (a na to dosažení MAX rychlosti) ale bude lepší (jednoznačně Jednoznačně JEDNOZNAČNĚ to R6 3.0 :yes:;-)
PS: A "svižné" je naprosto "postačujícně" (a má FAKT "větší charakter" - tedy to co vnímáme VŽDY a STÁLE a KAŽDOU vteřinu jízdy :yes::-)
Sakryš, jasně Scirocco 2,0 TSI. To "R" mi ujelo, koukal jsem na článek s tabulkou. Ale těch 155kW jsem uvedl jako odpovídající novému RS (162kW???) Moje chyba
A co takhle Polo R se stejným motorem - 162 kW 2,0 TFSI? :-) To má udávanou maximální rychlost 243. Podle mne to bude otázka převodovky a pro Škodu možná trochu psychologická/ marketingová záležitost.
jistě bude solidní auto (přestože to není úplně můj šálek kávy) a jsem rád, že je Škoda pořád dělá, přestože trochu odporují jejímu konceptu. Vůbec bychom si měli vážit svobody, kterou Škodě Volkswagen dává. Vždy, když se představuje nový model, já si představuji, jak by vypadal pod vedením Renaultu. Pravděpodobně by to byla taková Dacia. Takhle jsou "české" vozy celkem reprezentativní.
Vysokou maximalku ma dneska kazdy silnejsi sedan, dostat z oturbeneho dvoulitru 250km/h neni zadny zazrak. Ale aspon neco co dokaze zpusobit emoce u Golfu s previsy co ma napis RS.
Uzijte si to na dalnicich, teda az nahodou zavitate do Nemecka a nebudete se zrovna koukat na penezenku ;-)
to je ale kravina, stejne to realnych 250 nepojede, a pokud se to na 250 dostane, tak spis jen budikove nekde na Nardu :-) a ikdyby se to cirou nahodou nad 250 dostalo, tak tak minimalne, ze tam ten omezovac stejne bejt nemusi >:D
i s Meganem RS ktery ma psano lehce nad 250 se realne podle GPS nedostanete pres 240, a to mam z prvni ruky
Mám stejný názor ;-) Mám doma jedno coupe, váhu kolem 1500kg a výkon přes 300 kobylek a víc jak 270 jsem z toho nedostal. Když vezmu v potaz, že RS bude mít podobnou hmotnost (možná vyšší), menší výkon a horší aerodynamiku, tak nevím, nevím, jestli to dokáže valit 250 km/h (leda tacho) :-)
Proč by to nemohla dokázat, já tam vůbec žádný problém nevidím.
Dvoulitrové TDI važí 1300 kg, nevidím ani jeden důvod, proč by RS s dvoulitrovým TSi mělo vážit více. Když stará RS s dvě stě koňma udělá papírově přes 240, tak nová, lehčí a výkonější se na těch 250 vyškrábe jako nic. :-!
Já tu spíše vidím kvičení jistých individuí, který se bojí o svou zádel v autě, až kolem nich prosviští nová Octavia RS! >:D
Asi jste nepochopil SMYSL omezovače - v případě Octavie ta slova o omezovači jsou spíše (a ne špatnou) REKLAMOU :-)
Ale správně píšete, že Octavia RS se na 250 km/h asi "vyškrábe" - a zřejmě tuto již docela vysokou rychlost nijak dramaticky NEpřekročí (a omezovač ať kvůli jednomu nebo třeba i 5ti km/h - když takové rychlosti vůz dosáhne jen za optimální situace - to je fakt spíš REKLAMA ... ale to u VW vždy uměli DOBŘE - "prodat" - a to NEbyla ironie a myslím to VÁŽNĚ ;-)
Je naprosto normální, že bude mít omezovač. Tak to prostě dělají. Je jedno, jestli je auto schopné limit překročit o jeden, nebo o dvacet kilometrů za hodinu. Šikovně ho zmínit, to už je jiná. :-) Už jsi snad viděla auto německé provenience, které by mělo maximální rychlost 251, nebo 252 km/h? 250 je prostě standard, výjimečně omezovač nedávají, méně výjimečně ho za příplatek posouvají (popřípadě odstraňují).
Jednou z výjimek by mohl být starší Cayman/ Boxster, ten se mohl pohybovat kousek nad 250. Němci zase tolik aut bez omezovače nedělají, navíc nesmí být příliš silné.
Já tu 30 nebo kolik let starou "gentlemanskou" dohodu mezi německými prémiovými výrobci pamatuji - první jí myslím porušilo Audi a dnes jí "běžně" překračují (myslím rychlost) značky které se jí nezůčastnily - což se samozřejmě týká i Škody.
Mimochodem myslím si že to je VELMI SPRÁVNÁ dohoda - 250 km/h už je opravdu VYSOKÁ rychlost a že jí dnes dosahují "tuctová" auta (tedy vozy které si koupí "kdekdo") mne nijak zvlášť netěší. Jsem stoupenkyně myšlenky, že řidiči jezdící takovouto rychlostí (69 a půl metru každou sekundu) by měli projít něčím "víc" než běžná autoškola...
PS: Nicméně jestli je vůz schopen za optimálních podmínek dosáhnout třeba 249 nebo např. 253 km/h - to už je opravdu JEDNO (a instalovat elektronické omezení kvůli třeba těm 3 km/h - no to rozebírat jistě NEmusíme.. ;-)
U motocyklu je taky mnoho let dohoda o omezeni na 300kmh a ve skutecnosti to kolikrat znamenalo, ze se digitalni ukazatel zastavil na 299, ale motorka zrychlovala vklidu dal. Jinak dneska se za hloupych 2 tisice EUR da koupit ojetina, ktera tech trista pojede. Staci k tomu 24 let veku...
Smutné ;-\
PS: Neb (dle mého názoru) pro VĚTŠINU řidičů je 83 metrů za sekundu (každou vteřinu) prostě MOC - aneb to chce už opravdu HODNĚ ZKUŠENÉHO řidiče
Ano ano - PRUŽNOST je velmi SILNÁ zbraň C5 V6 bi-turbo ;-)
PS: A ten samozřejmý zátah třeba z 220 km/h "nahoru" - to víte, motor co je CHVÁLEN jak si poradí (i) s RANGE ROVERem :yes::-)
Zase CHYBNĚ.. :-)
..pružnost lze srovnávat např. s hot hatch(em) VW Golf GTi - mírně ve PROSPĚCH Citroën(u) C5 V6 bi-turbo ;-)
Říct o RANGE ROVERu "almara na kolech" (i zde na auto.cz najdete test/názor profíka že jde o NEJlepší auto na světě - a já sním ZCELA SOUHLASím :yes::-) ) to může říct (snad) jen automobilový barbar
A zase CHYBNĚ - u maximálních rychlostí JE souvislost mezi objemem a onou rychlostí (viz podrobný popis - v Auto motor und Sport - chování GOLFu 1.4 TSi při pokusu o dosažení maximální teoretické rychlosti..
..i dnes stále platí OBJEM NIČÍM NENAHRADÍŠ ;-)
PS: Asi jste opět NEpochopil text (můj ani třeba i zdejší test vozu :-) ) právě ve vysokých rychlostech je C5 V6 asi NEJlepší vůz střední třídy - na čemž vaše "hokusypokusy" nic NE(z)mění
PPS: Jaguar se stejným motorem (a lepší převodovkou - ZF8HP) mimochodem stejnou maximálku ("plná" verze s 202 kW má pochopitelně omezovač na 250 km/h ;-)
"kvičení"? STYĎte se.. ;-\
..i když to spíš vypadá, že jste "jen" (vůbec) NEpochopil text/o čem je řeč.. ;-)
No já VÍM že těžší vůz (máte-li na mysli např. Citroën C5 V6 3.0) je právě v těch vysokých rychlostech DALEKO lepší klidnější atp. vůz (viz dokonce i místní test - NEJLEPŠÍ vůz pro vysoké dálniční rychlosti :-)
PS: Doufám že to "bolelo" ;-)
Ano těžší vůz, to jsme se tu už dozvěděli, že třeba lépe projíždí kaluže. >:D >:D >:D
Je pěkné, jak si to umíš vyložit po svém. Prý "NEJLEPŠÍ vůz pro vysoké dálniční rychlosti". To auto je díky své nadváze a pneumatickému podvozku v přímce klidné, s tím problém nemám. Zbytek ale stojí za prd. ;-)
Ano to jste se dozvěděli SPRÁVNĚ (stejně jako že je "klidnější/stabilnější" při vysokých rychlostech) - i když to vypadá že někteří to NE(zcela)"zpracovali" :-)
CO si takový jossalito "představuje" pod slovem "zbytek"? Brzdy? Ty spíš NEee. Řízení? To asi také NEee, Sedadla? Ta určitě NEeee. Odhlučnění? To už vůbec NEeee. Pružnost? (lepší GOLFu GTi) To také NEee..
..tak co Co CO? ;-)
PS: My všichni co NEjsme "v křeči" si pod slovy NEJlepší vůz třídy pro dálkové dálniční přesuny vysokými rychlostmi" představíme.... to co ta slova znamenají. Věru TĚŽKO říci co si pod nimi "předstaVWujete" vy :-)
Jsi tu akorát k smíchu. Jako každá falešná liška si chválíš svůj ocas, ale kdo ví, ten se tobě a těm tvým fantasmagorickým konstrukcím může leda tak soustrastně zasmát. >:D:no:
PS: Vyjmenovala si opět akorát to, co by se u Cé pět dalo považovat za plusy. O minusech, kterých je opravdová kupa a dělají zásadní dojem z auta, jsi taktně pomlčela. Extrémní váha, žravost, tupé řízení, nečitelný podvozek, neochota zatáčet, tragické řazení...
A když už jsi u těch odborníků a profíků zde na serveru, tak se podívej, jak podle jejich názoru Cé pětce naložila i Škoda Superb. >:D:yes:
Už zase Zase ZASE vedle - zrovna řízení (dokonce i ZDE na auto.cz;-) ) bylo označení za snad NEJ ve třídě (no a kdo VÍ, tak VÍ že se na tom podílí ona ve střední třídě výjímečná, sofistikovaná konstrukce uložení přední nápravy..
..otázka spíš je PROČ s tím někteří mají až TAKový pVWoblém, že? :-)
Nečitelný podvozek a tragické řazení (o fakt "mňamkově" řadícím japonském automatu Aisin nebo patentované 2kuličkovém 6ti stupňovém manuálu může říct jen ten kdo FAKT NEví - a zřejmě si plete hrušky s jablky, rsp. stařičký 5ti stupňový manuál z nějakých levných modelů).
Zrovna vy byste si ZASLOUŽIL projet nějakou delší trasu (třeba München - Hamburg) např. v oné škodě Supertb 2.0 Tdi a v Citroën C5 2.2 HDi 150 kW :-)
Jeden vůz je motorem, podvozkem, sedadly odhlučněním, brzdami atd. lepší - NEpochybuji že váš sen je ten (téměř) ve VŠEM horší ;-)
PS: Tak a CO TEN OMEZOVAČ o 1, 2, 3 km/h? Co VY na to? ;-)
Ano, stejně jako Jaguar se stejným "podladěným" motorem (na 177 kW) jezdí (naprosto "v klidu a pohodě" - a to je myšleno DOSLOVA) 240 km/h (což nevadí naprosto NIKOMU - kdo pravidelně po německých dálnicích jezdí ;-)
Dělat z toho "mínus" - víc "odkopat" se NEumíte? :-)
PS: Tak co ten (ZBYTEČNÝ) omezovač pro Octavii? CO vy na to? ;-)
PPS: Najezdila jsem již docela DOST kilometrů s docela HODNĚ vozy které (hravě) jezdí PŘES 250 km/h - a i s nimi na německých dálnicích naprostou většinu kilometru najezdíte P-O-M-A-L-E-J-I :-)
PPPS: To co jsem tu již hodněkrát napsala - že (dnes v dnešním provozu a stavu dálnic) je "optimální" vysoká rychlost ca 220-230 km/h (trochu BEZ ohledu zda má vůz který řídíte 6, 8 nebo i 12 válců ;-)
PPPPS: A ten (jako)omezovač pro škodu Octavii RS se 4válečkem a (snad) výkonem 169 kW považuji fakt za "bubost", rsp. hlavně REKLAMNÍ pVWopagační "canc" - jak vidno docela DOBŘE "fungující" :yes::-)
Jen nam povez proc se tak uzasny vuz neprodava?Ze by byli vsichni tak hloupi?To se mi vazne nezda.
Asi jsi za reklamu toho nakladaku na kolech placena ;-)
Už z toho nemůžu ani spát >:D Mám noční můry, jak mě na dálnici v 250 vyblikává nová RS >:D Pořád to zůstane jenom dvoulitr se čtyřmi válci, takže nic pro mně... Objem ničím nenahradíš :-!
V dnešní době ho turbem nahradíš... Ne zcela, ale aspoň částečně >:D Doba se mění a s tím i lidé.. Pravda, že bych raději atmošku, než turbo, ale když si to srovnáš, zjistíš, že ne všechny výhody patří atmosféře.. :-)
Octavia nabídne nejvíc ekologický omezovač, který kdy spatřil světlo světa - omezení rychlosti fyzikálními vlastnostmi na základě speciálně upravené konstrukce vozidla - přídavného RS křidélka >:D . Jízdní odpor omezí rychlost z 251 km/h na 250 km/h... ;-)
Jen si nejsem jistý zadná nápravou Octavie RS. Když jsme se dozvěděli, že torzka je lehčí o CELÝCH 16 kg!!! a navíc že torzka dosahuje stejné kvality jako nezávislý víceprvek >:D >:-[] ... nevím, na sportovních vozech se většinou honí každé deko a 16 kg je fakt ranec, já bych tam dal raději tu torzku :-!
Tak schválně - CO "překrucuje"?
Že to nebude omezení o 1 km, ale o ..... 4? :-)
PS: Ne vážně - co (tedy dle vás rohYpnol "překrucuje"? Myslím že vše co napsal je "ok" a "správně" - fakt a VÁŽNĚ ;-)
Tak možná chtěl (a myslel) sdělit nám i redakci, že toto auto opravdu není zřejmě myšleno jako sportovní náčiní a hlavně, že sportovní auto není jen o (ne)dosažení maximálky za každou cenu, i když 90% uživatelů to tak bohužel vnímá a má největší touhu to vyzkoušet na D1 - kde taky jinde, že? :-) A bez ohledu na to, že to na zdejších stránkách poslední dobou vypadá hůř než přímém reklamním serveru VW, je podle mě dobře, že RS-ko bude jako ostřejší (nikoliv sportovní) verze cesťáku. Doufejme, že na to nasadí vysokou cenu jako např. ford na ST, aby si to tady nepořídil každej tydýt kterej pak když se s tím vyblbne a přežije to, vrazí to na s-auto a bude se divit, že to za jeho cenu nikdo normální nechce.
Tak co COpak jste "VWymyšeňkoval" že jsem jako NEpochopila.. :-)
..zVWládnete nám to říci? Co konkrétně? ;-)
PS: Já s textem J4K fakt prostě a jednoduše SOUHLASÍM - napsal to SPRÁVNĚ a DOBŘE
(co na jeho text vy Vy VY? :-)
"Bude se jednat o nejrychlejší model v historii značky."
Takže má bejt Oktávka rychlejší než Superb V6? Tak to to bude muset mít minimálně 190 kW aby to dvoutunovýho (nevim přesně) Superba vůbec předjelo:D..
Ale rozhodně se už tešim :))
Opravdu hezké auto, řekl bych, že nejhezčí, co Škodovka kdy vyrobila. :yes:
S tou 250 je to opravdu dobrá zpráva, protože to současně znamená, že posílí i Leon Cupra, jehož minulá generace měla tutéž max rychlost a nyní to zřejmě bude tak minimálně 270, takže závodníci si příjdou na své. :-) No má to dobře rozjeté ten koncern VW. :yes:
To je zase opravdu plodná debata. Nevim proč by to auto nemohlo jet 250 .. určitě pojede tacho i víc omezovače jsou dělané ne na hodnotu na budíkach, ale skutečné. Záleží jak bude odstupňovaná převodovka. Je s podivem, že se tady scházej jen rychlí jezdci. V Čechách je výkon 220PS využiješ jenom minimálně, jeslti ne budeš chodit brzo pěšky.
Důležitý parametr který tady nikdo nezmiňuje je 350Nm. Předpokládam shodu s GTi. A jelikož benzínové motory mají většinou 2x širší použitelné pásmo otáček může se jít nafta klouzat >:D
Presne tak kroutak je o proti dvojkove o 70 nm vyssi coz jsem zminil jiz vyse a to uz pocitove poznate a to celkem razantne ;-) V dieslu je svezeni pekne a podstatne asi i levnejsi,ale pri porovnani jizdnich vlastnosti vyhraje jen spotrebu...viz test i zde na auto.cz...no uz se tesim,az ji opravdu predvedou a vsem debatam bude konec...zadne dravce na ulicni ci okruhove souboje necekejme,ale pokud se do nich dostane...ostudu si stejne jako predchozi modely neudela.....objem sice nenahradis... :-) ale ctyri valce staci...kdyz je turbo tlaci....to uz pochopila i divize M u BMW...mne osobne by se v RS libil 2,5 tfsi co je v A 3 RS...ale ten koncern jen tak nepusti a na nej by to uz opravdu chtelo 4X4 >:D
Tak R5 TFSi by byl super. Ale asi neumí EU6 takže motor bez perspektivy. A myslím si že to pojede fakt hodně slušně. Dole to bude stejné jako S3 .... ta má moment stejný jen jede víc nahoře. Tam kde většina z nás vůbec nejezdí když nehoníš auto na Nordschleife.
Možná to od spodu za sucha bude lepší jak S3 protože to bude mít větší turbo co se bude pomaleji roztáčet. Co souhlasím, že 4x4 by bylo super nebo aspoň uzávěrku předního diferenciálu. Ale tu bude mít zase jenom golf.
Pokud automobilka vydala ofiko prohlášení, že pojede 250, tak tolik pojede. Nechápu, proč to někdo zpochybňuje, ještě se mi nestalo, aby auto nejelo tolik, co má v TP.
Vobec to nie je oficialny obrazok, je to len fotomontaz predosleho "uniku" bielej RS a starej Octavie RS... Pani novinari to ukradli z jedneho fora a urobili z toho NOVINARSKU KACICU :no::no::no:
Tuhle fotku jsem dělal já jako fotomontáž a dával to na octaviaforum, někdo z redakce to zkopíroval a vložil sem...To bych si mohl dělat nároky na honorář, za autorský práva ne? >:D
Pekne dristy, od 250 sa lame chleba a vsetko dovtedy je len predohra, takze nie kylia ze je jedno ci 249 alebo 253. Kto tak nesiel to nepochopi a kto tak siel nemoze mat iny nazor. Pri kazdom aute s obmedzovacom je to napisane, ze s obmedzovacom...reklama????? U kazdeho ???? bude mít omezovač rychlosti na 250 km/h? Lakonická odpověď zněla, že ano. :-! Treba za tym hladat inotaje??? Ci chce sa vam co.
Jaj este aha tym co tak nesli prezradim, nie je to ako zrychlit zo 193 na 197 ani na 205. Je to rozdiel akoby rychlost narastla o.............to je len pre clenov klubu
kylia ja viem tys LEPsi SEDacky naJIT neMOHLA ani v naddvestekilometrovych rychlostech lepe sedici s lepsi traKCII...inymi slovami burtik dostal zlavu na toto a ty sa v tom musis vozit, takze si to uz nejako ospravedlnis ked je zadaca od burtika
Dokud to nebude opravdové Coupé s více skloněným předním oknem, nižší celkovou výškou alespoň o 100mm a bezrámovými dveřmi, tak to pro mě nikdy nebude sportovní auto, ale jen rychlý liftback. ;-\
škoda...kvalita za rozumnu cenu :yes:
auris...predrazeny odpad :no:
dajte prednost domacej automobilke pred ksuntom ako je dnes toyota. kedysi to bola mozno dobra automobilka ale dnes uz vladne korea :yes: ceed/i30 top kvalita za rozumny peniaz vyborne vozenie na dlhe roky :yes:
nechci Vám do toho moc mluvit, ale tupé kopírování obrázků z jiných webů je snad pod Vaší úroveň.
Když na ten obrázek kouknu, tak vidím normální Octavii v konfigurátoru upravenou do stylu RS. Třeba ta stříbrná dveřní lišta je tedy něco odporného. Chápu, že každý článek o OIII Vám zvyšuje návštěvnost a tím pádem máte víc za reklamu, ale také se tím z Vás stává bulvár. :no:
Ano, vydávat tento počítačový PODVRH za budoucí model škoda Octavia RS - to je vskutku (hrubá) CHYBA redakce.. :-|
..která to moc dobře ví a proto "zmizel" článek o nové fotce Octavie RS :-)
Tak vcera Skoda konecne zverejnila ceny O3 v SR a : zaklad O3 Active 1.2 TSI (63/86),5M,13 990,-EUR GOLF Mark VII Trendline 1.2 TSI BlueMotion Technology 5st 63 / 85 13 980 €,co je tak rozdiel zhruba 6.5 litrov benzinu v prospech G7!!!A vybava: O3 7 airbagov (vrátane kolenného pre vodiča), ABS, ESP, 15-palcové oceľové disky kolies s pneumatikami 195/65 R 15, palubný počítač, elektrické ovládanie predných okien, klimatizáciu, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, prídavné elektrické kúrenie (TDI), štart-stop systém (okrem 1.2 TSI 86 k), rekuperáciu brzdnej energie (okrem 1.2 TSI 86 k), autorádio BLUES + 4 reproduktory, či sadu na opravu pneumatík.
a GOLF7 ma okrem tohto este par veci navyse:Elektricky diferencial XDS, el. rucna brzda , 5" dotykovy multimedialny system, vonkajšie spätné zrkadlá a kľučky dverí vo farbe karosérie, asistent rozjazdu do kopca, zadne el. okna, kvalitnejsie plasty v interieri!!!
Takze co?Samozrejme z toho vychadza lepsie GOLF,ale kto potrebuje MEGAKUFOR a aj tak vozi 300dni v roku vzduch a tie ostatne tam da paletu lansmitov a pastek tak sup k dilerovy Skoda!!! ;-)
Tvl, co se tady ještě nedozvíme >:D Už to začíná, OIII RS vs BMW, za chvíli bude natírat Audi, MB a nakonec Ferrari, ne? >:D >:D Už to vidím, jak zase budou Pepíci závodit v české modle s označením RS, to zase bude průserů.... :-)
Takovýmhle "bezmozkům" radši uhýbám, protože při řízení vůbec nepřemýšlí, prostě to budou rvát bezmyšlenkovitě 200... ;-) Ale pokud mám náladu, není provoz, tak je nechám mě předjet, potom se jim nalepím na * a blikám na ně, dokud neuhnou, ať je taky trochu poškádlím >:-[] (ale to jenom vyjímečně :-)
Milá redakce, přestaňte už s tím bulvárem. Něco už jsem tu nadiskutoval a vím, jak to tu chodí. Není pod vaší úroveň publikovat každé slovo pana Pečenky jako samostatný článek? A vkládat patrně nakradené čmáranice? Tenhle web je jinak supr, ale kvalita článků... Blíže jsem se tomu věnoval před vánoci v blogu.
mám chiplou OI 1.8 20V bez turba a ta chodila 290. Ve stříbrný metle, na 19" hlínách , na světlech mrachitka, vzadu pěkný spojler a ve předu 4 mlhovky, vypadala skvjele. Každej se za mnou otáčí. Už se těším na OIII, vychipnu ji a bude chodit 320. :yes:
:-) >:D >:-[]
PS: Tak až TAK NEpřesné má Octavia tachometry...? ;-)
PPS: 320 km/h? Asi bychom měli "změnit značku" a to Ferrari PRODAT - když jezdí "jen" 310 :-)