""Podvozek sice nepatří na špičku, Hyundai ale dokazuje, že dnes už umí řadu evropských konkurentů předstihnout. Co by takový Renault Mégane dal za stejně dobré tlumení nerovností na 17palcových kolech, na ty nejlepší ale Korejci stále ztrácí.""
Nevím proč se trefují do Renaultu, já by jsem tam klidně napsal Octávii a ty nejlepší by jsem pojmenoval(Golf s multilinkem a prémie, ostatní nemají nárok)
Ano, Renault již pomalu historicky leží VW v žaludku a je to jen dobře... a i díky tomu, že ČR je dost "zgermanizovaná" co se názoru na Renault týče, tak sem ho pořídil za rozumné peníze a nemůžu si stěžovat :-) Jinak co se konkrétních technologií týče, tak má nad Renaultem koncern náskok snad ve dvojspojkách (a to malý), jinak je na tom stejně (řazení, řízení), nebo většinou hůř (motory, sportovní verze) až bídně (motosport) :-)
Krásne, 1.5t na auto s 1.6 dieslovym motorom a dlžkou 4.3 m .....
Toto si nevšimne nikto, ale nadváhu Opla Astry o nejakých 100kg oproti Vw Golf každý, pričom Astra je o poriadny kus väčšia ako Golf VI aj VII...
Ten udaj vahy bude u hyundai nejaky nesmysl - dle testu Hyundai 5 dver 1.6 diesel 1390kg, Golf 1.6tdi 1340kg, Astra 1.7diesel 1550kg. Takze Astra vazi proti golfu ne o 100 ale vic nez 200kg. Je sice delsi o 15cm ale s nulovym benefitem, prostorove na tom neni lepe nez kratsi konkurenti, takze akorat vozis zbytecne kila navic.
A v čem by měla být jinak výhoda většího auta než v prostoru?
S tou i30 mas pravdu, udavaji vahu az 1495, ale v testu realna vaha vysla jak pisu (byla to 81kW verze, mohlo to byt tim, u dieselu udavaji rozsah hmotnosti stejny pro obe verze).
Co říci na nový počin korejských výrobců dostupné prémijofky? Co opravdu ocenuji tak je ta opravdu vkusná barva kůže na sedačkách. To bych opravdu nechtěl denně vidět po otevření dveří Co se týče vzhledu karoserie, tak cestu ukázal Leon SC. Porovnejte, třídveřová karoserie Lenou SC pro Evropany s vytříbeným vkusem a karoserie i30 pro všechny ostatní :*)
Asi jsem ten ostatní bo bych spíš volil i30. Teoreticky, pro své potřeby potřebuji kombíka ;-) Jo a zrovna na ty hnědé sedačky bych koukal docela rád. Asi jsem divný, nebo jen s jiným vkusem. Jak zdědím tak to koupím ženě, nebo Ceeda GT? :-)
majitelov ktori potrebuju len 3dverove auto rozhodne potesi ze obstaravacia cena je dokonca nizsia ak u 5dveraka s tym istym motorom ... a to sa v pripade 3dverovych modelov stava malokedy ze stoja menej ako 5dveraky.....
trosku kazi dojem ta tmava vonkajsia farba... v bielej alebo cervenej krivky auta a cela silueta vynikne ovela lepsie a auto posobi dynamickejsie mladsie a veselsie ;-)
absenciu start stop systemu pri panoramatickej streche nepovazujem za nevyhodu... ale skor za velku vyhodu :yes:
inak test tohoto exemplaru som uz cital tu:
[odkaz]
Souhlas.
Je to kvalitní auto za super cenu pro lidi kteří nechtějí nebo nepotřebují 5 dveří. Určitě by jsem volil GDI, diesel je vhodnější pro HB nebo kombi. V bílé nebo černé by vypadala určitě lépe.
TGDI zatím určitě nebude. Třídveřová i30 bude určená pro běžné řidiče, pro sportovněji zaměřené bude Ceed. Hyundai dává Kii prostor aby se profilovala jako sportovnější značka pro mladší řidiče, něco jako VW a SEAT.
Příplatek nebývá za klasický třídveřák, ale za stylovější provedení, které výrobce typicky nazývá kupé. Například třídveřový Golf je levnější o několik desítek tisíc (rozdíl je snad 900 €). Japonci mají typicky levnější třídveřáky (a nenabízí je v nejvyšších výbavách - výjimkou může být nějaký ostřejší model), ale v nižší střední teď snad žádný nemají.
Někomu více pasují ostře řezané, jasné a přímé linie, někdo se zhlédl v bublinářském pojetí. Osobně se přimlouvám za hranaře, ale musím uznat, že mezi bublináři je i30 asi nejhezčí a svým způsobem nejzajímavější designový počin, který o dost převyšuje všechny ostatní zástupce bublinářské školy (ufony s bradavicí, transsexy prdílky či francouzské koblížky).
mne sa i30 trojdverak paci... tie hnede sedacky vyzeraju pekne..... aj dieslovy motor prekvapujuco autu dobre sedi... aj ked priplatok je velky. Volil by som ale inu vonkajsiu farbu... bielu alebo cervenu alebo modru.... inak skutocne vydarene auto... a potesi aj fakt ze za trojdverak si clovek nepriplaca ale naopak .. oproti 5dveraku este usetri :yes:
Pokud má auto dobrý design tak jej barva nemůže zkazit. Auta, která dobře vypadají jen v určité barvě a v určité kombinaci této barvy s koly nestojí za nic. I30 mi přijde, že prakticky v každé barvě vypadá k světu, což je dobře a i když nejsem bublinář tak tady musím uznat kvalitu designu i30 mimo jiné také proto, že je na barvě nezávislý.
ale predsa len v svetlejsej farbe vyniknu nejake odtiene a detaily ktore v tmavsej nevyniknu a to plati pri kazdom aute .. to nie je chyba dizajnu... farba robi vela... samozreme aj tu je to vec vkusu ... niekomu sa tato lieskovo orieskova farba moze pacit viac ako napr cervena... auto posobi vaznejsie a luxusnejsie... naopak v cervenej posobi zivsie sportovejsie ....vseobene ale ano mas pravdu.... v akejkolvek farbe je i30 podarena... dizajn sa podla mojho nazoru vydaril... aj ked samozrejme pacit sa kazdemu nebude.... ale rohodne to nie je ziadne prezvejkane cudo ako elantra... i30 coupe je fajn ... a paci sa mi ze ho nezabili cenou ale naopak... cena sla dole :yes:
Jestli patřili OI a Focus mezi hranaře, tak jsem přešel od hran mezi bublináře(i30). i30 vypadá zejména zepředu moc pěkně, zatímco z boku už to taková hitparáda není a zadek je zase docela šik.
Zatím nevím mám najeto jen 28tis. a všechno OK. Taky dost rozhodovala cena u Íčka byla o 200tis. níž než u Focuse. Chtěl jsem diesel, protože denně dojíždím víc jak 50km do práce.
Chválím výměnu střibrné hrůzy v interiéru - je to drobnost, ale díky které se mi palubní deska skoro začala i líbit, předtím to bylo "Kazeťák Roadstar Style"
Tak i30 je minimálně o půl třídy lepší auto než Rapid, zarazilo mě například jak hrozně úzký uvnitř Rapid je. Styl Rapidu (nebo spíš Octavie) mi je ale bližší než styl i30
Samozřejmě že je ti bližší, protože je to škola VW a dělaný pro co nejširší masy, ničím nenadchne ani ničím neurazí. I30 má komplikovanější rysy, které se buď líbí nebo ne.
to robi ten nezmyselny priplatok za diesel... ale po pravde... kto by si kupoval trojdverak v diesli? Ja by som rozhodne bral GDi ... bude to lacnejsie zivsie a rozdiel v spotrebe mozem os.at :yes:
podla mna kto chce 3 dverak urcite skor pojde do GDI :yes: , diesel ja skor pre kombik alebo hatch vhodnejsi .. GDI je vyborny motor a kupatku sadne asi najviac
Jenze v benzinech je zase nic moc sortiment. Jenom 1.6tka, ktera nepojede. Vyhodou tohohle dieselu je, ze ma alespon nejakou minimalni dynamiku, atmosfericka 1.6 je vhodne jen na velmi kloboukovske jezdeni coz moc nekoresponduje se vzhledem k vozu. Chtelo byt to kdyz uz atmosferu tak alespon dvoulitr.
Zas dalsi kdo skocil na lep marketingovemu oddeleni firmy Hyundai. >:D Tech 100kW tam sice je, ale vyhnanych jen a pouze otackami, takze pro bezne jezdeni zcela nedostupnych. Ano, pokud chcete jezdit neustale v 5000ot, kde ten motor ma alespon tech slabych 160Nm kroutaku ci jeste lepe ve skoro 6500 otackach, kdy ten motor ma zminovanych 99kW tak to ano, ale pro bezneho ridice je to uplne normalni dole totalne mrtva 1.6tka.
Uplne obycejny klidne i postarsi dvoulitrovy benzin se stejnym vykonem pojede mnohem lepe nez tahle korejska motorova pila. A vetsina ridicu bude subjektivne vnimat jako o dost vykonnejsi i slabsi CRDI ac mu chybi 20kW, protoze ma o 100Nm vetsi kroutat v uplne jinych otackach.
pozeram ze je to tu samy pretekar ( doba sa meni - kedysi stacili feldy , dnes je aj 135K malo ).... a ja som v tom ze v meste je povolena 50tka a na dialnici 130tka :yes:
Zas krouťák...víš vůbec, co to je? A jak se počítá? Motor má pouze jeden výstup, krouťák je v podstatě to samé, co výkon, akorát v jiné "souřadné soustavě". Ale ty jseš krouťákový, tak se budeme bavit o krouťáku. Pro jízdu je podstatné, jaký máš krouťák na kole, ne na klice. Jinak, kdybys chtěl vědět, krouťák je výkon podělen ůhlovou rychlostí klikovky (platí taky naopak).
Třeba zrychlení tohoto "kupátka" 10,9. To ceed, dokonce v kombajnu, to dá s 1,6 GDI za 10,2. Aneb jak motor v kombíku s ubohými 160 Nm při 5000 naklepe ten trhač asfaltu s 260 Nm při 1900. Samozřejmě, že s foukaným motorem se jezdí v běžných provozních otáčkách příjemně, ale že motor s atmo plněním nejede? To prostě není pravda. On jede, ale jinak, než motor přeplňovaný, to je tak těžké tohle akceptovat?
Osobně považuji 1.6 GDI za nejlepší motor, co korejci mají. Ale ve srovnání s konkurencí ten motor v běžně používaném spektru otáček nijak oslnivé výkony nepodává. A tam kde podává, tam už taky pěkně žere. ;-)
V "účelových" testech pružnosti ve zrychlení z 60 na 100 a z 80 na 120 na 4 a 5 rychlostní stupeň nemá žádný nepřeplňovaný motor nad foukaným šanci (jestli tedy tyto motory za "adekvátní" konkurenty pokládáš). A teď co jsou to oslnivé výkony, v běžném provozu jedu povětšinou ustálenou rychlostí, sem tam někoho předjedu (podřadím), sem tam kopec za cedulou "konec obce" (podřadím) a neřekl bych, že atmo motory v tomto režimu nějak zvlášť žerou. Neřekl bych dokonce, že žerou víc, než ty přeplňované.
Nevím co si představuješ pod uživatelsky přívětivým motorem ale některým vyhovuje, že máš možnost jet klidnou jízdu na spotřebu a když chceš, tak motor vytočíš a jedeš pilu. Někoho nebaví jezdit pořád stejně a jsou mu milejší motory jako má Honda , Toyota nebo Hyundai.
Ty jsi asi dlouho spal. Motory od Hondy jsou díky emisím tak přiškrcené, že rozhodně nejedou jako její staré vykopávky. U ostatních zrovna tak.
Ala jasně, chápu, mladí kluci, velkej výkon, votáčky do nebe, kvílení gum a do zátáčky nejlíp dveřma napřed. >:-[]
Naopak přeplňované motory bývají v podobných testech v horší pozici, protože spíš mají delší převody, takže se výhoda přeplňování ztrácí. Celé je to o tom, že přeplňovaný motor má větší výkon v nižších a středních otáčkách. Pokud je budeš oba točit, tak na tom budou podobně (pokud mají zhruba stejný výkon), což je ale přesně to, co Atila_ kritizoval.
Teď nevím, jestli se chápeme, ale když zkoušíš pružnost z 60 - 100 na 4 převodový stupeň, tak atmo nemá šanci, jelikož se nachází v těch spíš nižžších otáčkách, kde nebývá přesvědčivý. Kdyby převodový stupeň nebyl předepsán a atmo by mohl pružně zrychlovat na 2, bylo by to jiné kafe,
Jenže přeplňovaný motor bude mít pravděpodobně ještě nižší otáčky, protože díky přeplňování lépe snáší delší převody. Takže čtyřka u přeplňovaného může odpovídat pětce, nebo dokonce šestce nepřeplňovaného. Ostatně rozdíl je vidět v otáčkách na dálnici a je to pro mne vlastně hlavní důvod, proč mám rád dostatek točivého momentu - méně hluku.
Test tedy nezohledňuje celkový výkon, ale vzhledem k tomu, jak se provádí, budou ve většině případů přeplňované motory v horší pozici.
Jenomže když se koukneš na výkonové křivky jednotlivých agregátů, zjistíš, že třeba taková foukaná 1,2 se dolu chová jako atmo 2litr, v sředních otáčkách jako atmo 1,8 a nahoře jako atmo 1,6. Atmo 1,6 se chová jako atmo 1,6 v celém svém otáčkovém spektru. Zohlednit taky musíme počet převodových stupňů, né vždy 4 u foukaného znamená nižší otáčky. A i kdyby, pere s nima lépe, než motor nepřeplňovaný.
Nesouhlasím s horší pozicí přepňovaných motorů. Ty jsou už při startovací rychlosti v maximu svého kroutícího momentu, podávají tedy mnohem vyšší výkon, než atmo motory, které se na své momentové maximum často ani nedostanou. A i když turbomotory mají těžší zpřevodování, neřekl bych, že zpřevodování dnešních atmojednotek je zrovna "do rychla".
Ano, náskok mají dole největší, ale tohle je hra absolutních čísel a platí, že nižší otáčky jsou horší. Proto říkám, že má horší startovní pozici. Fakt, že je silnější, na tom nic nezmění.
Tenhle test má být ve skutečnosti o něčem jiném. Číselný údaj je tak hlavně zajímavý u podobných aut.
Ok, ale o kolik jsou ty otáčky na předepsaných kvaltech nižší? O 100? O 200? Já bych každopádně neomezoval motory kvaltem a zkoušel bych pružné zrychlení (i když i zvolené rychlostní rozpětí může být závadějící a některou koncepci plnění znevýhodnňující) na nejvýhodnější převodový stupeň, klidně s přeřazením.
Toto auto se mi celkem zamlouvá... Nevypadá vůbec zle, a ty sedačky jsou otázkou osobního vkusu (já osobně bych si je nevybral)... Co mě ale mrzí, je to, že tenhle model má parkovací brzdu elektronickou... Podle mě by si to zasloužilo klasickou páku, protože vizuální dynamičnost auta úplně nabádá k tomu, aby si člověk v zatáčce lehce přitáhl brzdu (zvlášť v tomto počasí) a sklouzl se :-)
Nemůžu si pomoci, ale pokud se podívám na nový Leon 3D a i30 3D tak je to, jak když se vedle sebe postaví Halina Pavlovská (i30) a Renata Langmannová (Leon). Prvně jmenovaný je napuchlý, všude mu něco přetéká a přebývá a druhý jmenovaný je štíhlý, sportovní, všechno na svém místě.
Ano, konfrontace s Leonem SC mluví sama za sebe. Kdo tohle nevidí, tak mu chybí to správné vwoko >:D Ten korejský automobil je , slušně řečeno, nevzhledný. :*)
leon je krajsim autom v tomto suhlas ... leon SC sa vydaril ale nemyslim ze i30 kupe vyzera nejako zle.... podla mna to uz mnohi prehanaju a robia si srandu.... netvrdim ze dizajn i30 je nejaka spicka... ale ono to auto zvlast v 3 dverovom vyhotveni posobi skutocne zaujimavo.... a hlavne je to kvalitne auto za dobru cenu ( ak neuvazujeme diesel ) ...
z produkcie korejskych hatchov sa mi ako 3D varianta na 5dveraky vidi ale jasne krajsia kia pro ceed :yes: [odkaz] :yes:
V soutěži odporný & odpornější boduje Kia pohlednější karoserií nad hroudou plechu i30 to nepochybně. Ovšem dynamický a moderní design se nedělá tak, že zadní světla dáme na střechu a přední protáhneme přes celý blatník k a sloupku. Kia je okoukaná a to se ještě ani neprodává.
tak to si vobec nemyslim ze je okukana... skor mi pride okukanejsi leon uz teraz... ( 5 dverak ) ktory vyzera vlastne ako taka vacsia ibiza....
pro ceed sa lisi od patdveraka vyraznejsie ako je to v pripade hyundaia :yes:
svetla nie su na streche ;-) ale presne tam kde maju byt [odkaz] takmer na streche ich mal stary focus [odkaz] a inak pozicia zadnych svetiel je dnes ciste dizajnova zalezitost ( niekto ma vyssie iny nizsie ) ... to by som nebral ako nejaky zadrhel
Uz len odlesky okoliteho sveta schovaju mnoho detailov a naopak niektore zvyraznia. Render ma suvisle hladke plochy a zvyrazni len to, co treba; ma vyrazny kontrast tam, kde treba.
Fotka z premavky uz take terno nie je: ***.com/axbx7wv
Nevhodna farba a kopa odleskov ho uplne zabije [odkaz]
Chapeme?
Ideální je denní světlo. Pro katalogové fotky se pak chceš vyhnout přímému slunečnímu světlu. Černá křivky schovává. Na fotce z provozu vůbec nevypadá špatně, jen ta fotka samotná je příšerná.
Tak si dej chladný obklad a možná tě to přejde. Já si příště vyberu nějaký zvíře, ale určit se najde někdo z greenpeace, kdo s tím bude mít problém. >:D
Ano ano, kombinovat fotky z reálného prostředí a počítačové rendery, navíc vše z jiných úhlů, nasvícení a zejména u renderů bez rušivého vlivu okolí, toť mistrovské dílo demagoga.
Ozaj by som sa divil niekomu, kto by dal tomuto Hyundaiu prednosť..
Zrejme jednu výhodu vidim v tej záruke..
1500 kg pri 1.6 CRDI a rozmeroch 4300 x 1780 x 1470 je podľa mňa niečo horšie, než
1550 kg pri 2.0 CDTI a rozmeroch 4470 x 1840 x 1480 mm.. + Astra má 17" disky v základe, obúva aj 20" disky. Pritom cenová politika Astry je určite lepšia, než má teraz Hyundai u nás v SR
580 000kč za tento motor , hoci takmer full vybava, je veľa..
Za taketo peniaze ( 520 - 550 tisic českých ) je Astra GTC 2.0 CDTI s 19" diskami, Navi 600-900, Bixenóny, Koža a t ď... A o veľkosti interieru ani nehovoriac, a stabilite na ceste duplom... :no:
Asi máš pravdu, rozdíl mezi SK a CZ je docela velký, proto jezdí Slováci kupovat a servisovat Hyundai do Čech. Nejhorší je, že podle zkušeností Slováků nefunguje Hyundai záruka. Problém vidím u prodejců na Slovensku, kteří ještě zdaleka nemají západní myšlení a s přehledem pošlou zákazníka do pr...
Presne tak, problem je u Slovakov...
Tu je všetko čo sa tyka novych aut pri pohlade na okolitý svet problemove >:D
Neviem aky problem tam može byť, ked je auto servisovane v Hyundai....
Dokonca u nás už vyše roka platí zákon , ktorý dáva zelenú aj neautorizovaným servisom čo sa záruky týka
A teď mi napiš něco do 400 s dieslem okolo 94KW, dual autoklima, navi, park.kamera, polokůže, metal, alu, vyhřívání čelního skla a sedadel, vše v el., bezklíčový vstup+start, 5let záruka bez omezení km, dešťový a světelný sensor, hillholder a přisvěcování do zatáček.
A to ktore auto ak sa možem opytať stoji u vas s takouto vybavou 400000kč ??
a diesel ?? :-O
U nas v SR take neexistuje, musel by som tu cenu nasobit x 1.25 aspon :-)
klasicke GDI v 5 dverovej i30 ma zrychlenie z 0-100 za 9,9s , v trojdverovej verzii to bude takisto 9,9s alebo este menej... takze je jasne ze v takomto type auta je lepsia volba benzin... suhlasim... kto kupuje trojdveraka a trosku chce aj lepsie zrychlenie asi nepoje do predrazeneho dieslu.... myslim ze tieto auta sa nekupuju kvoli spotrebe ale kvoli radosti z jazdy a GDI je rozhodne fajn motor a jasna volba :yes:
Nemohli mu dať trojramenný volant? Tento Hyundai má veľmi pekný interiér, volant to zabíja. Nieje škaredý, ale existuje veľa krajších, aj veľkých štvorramenných. V trojdveráku by som chcel "trojrameňák". ;-):-!
Ty volanty by se měli vyměnit u všech aut Hyundai, jsou opravdu strašné stejně jako u Kie. Bral by jsem volant z minulého CIVICU nebo z posledního Golfu
krasne auto za rozumny peniaz :yes: uz v zaklade ma vsetko co treba, motor 1.4 je kvalitny a pruzny :yes:
inak k volantom co pisali kolegovia vyssie...najhorsi ma auris 2010...to je na zaplakanie
naopak zakladny ceed ma volant tip-top
budu s tímto motorem kroutit už čtvrtý rok, mám sice na dýzl malý nájezd takže příplatek se mi nikdy nevrátí, ale s tím jsem do toho šel a nelituju. Stihl jsem ještě sérii bez filtru, po čase ty motory zmizely z ceníku protože byly oproti verzi s 85kw dost drahé, prodávaly se asi málo, a objevily se znovu až s novou generací i30. Na dálnici spotřeba 6l ale jezdím tam svižně a často přesahuju 130