Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Čínská BAIC chce s Magnou soupeřit o Opel

9 komentářů

Josef 1
Jde přece jenom o výrobce automobilů a ne o pouhého výrobce součástek.
Klaudius
Nevieš čo píšeš, kamoš.
Inak podľa mňa Číňania nemajú šancu, Opel im Nemci nepustia.
Avatar - Pierro
Pierro
chlapci kľud. Mokré handry sa fasujú... no však viete kde. A hádajte čo mala stará Blažková včera k obedu?? >😒]
_Teddy_
Tym by som si nebol isty. Cinania totiz mozu na stol polozit peknu kopku juanov (resp. dolarov alebo euro). Magna naproti tomu nema prachy, a potrebuje naplnit svoje kapacity. Snaha Magny o spojenectvo s Opelom je skor z nudze cnost...
Avatar - Egi
Egi
Jen tak mimochodem v továrně Magna v rakouském Grazu(česky Štýrský Hradec) se vyrábějí automobily Mercedes-Benz G, BMW X3, Saab 9-3 Cabrio, Jeep Commander, Jeep Grand Cherokee, Chrysler 300C, součástky pro snímatelnou střechu vozů Porsche 911 Targa a Corvette C6, celý interier nového Mini je složen z dílů z Magny a Aston Martin zde od příštího roku hodlá vyrámět model Rapide. Opravdu si nemyslím, že pro opel je lepší pochybná čínská automobilka BAIC.
BeranK
Tady nějaký všeznalec vždycky něco prohlásí (Magna je výrobce součástek bez vlastního vývoje) a všichni to začnou přičinlivě opakovat a rozvíjet do nejkošatějších teorií. Takže díky za věcnou informaci, navíc před pár lety ekonomové a "obchodníci" vymysleli fúze jako univerzální řešení a jediný možný směr zachování a vývoje automobilek.

Největšími akvizitory byli Američané a nejhorlivější bylo GM. A kde je dneska. Honda má jednu značku (kosmetiku Acura v USA nepočítám) a je na tom i v dnešní době relativně dobře (poklesl jí ZISK), BMW to samé, Mercedes odpískal fúzi s Chryslerem už relativně dávno. Proč by Opel pod Magnou nemohl fungovat a rozvíjet se jako samostatná značka? Na jedné straně fungující VW, na druhé straně katastrofy Fordu a hlavně GM. A silné samostatné značky. Spolupracovat se dá různě, šéf fiatu objevil ameriku a zjistil, že je potřeba vyrábět 5 mil aut kvůli přežití. To se ale říkalo už před pěti a více lety, když byla spuštěná lavina fúzí a spojování. A výsledky vidíme dneska. A přiotm v poslední době vidíme řadu úspěšných kooperací mezi různými značkami. Copak existuje vždyc¨ky jenom jeden recept, jedna správná cesta?
_Teddy_
To mas asi z prospektu, alebo wikipedie, ze? Nuz, pravda je trosku ina: BMW konci vyrobu v Magne tento rok, a Jeep myslim ze sa tam uz vobec nerobi. Pre MercedesBenz-G len niektore komponenty. Vec sa ma tak, ze Magna Steyr ma problem uz tohto roku naplnit svoje vyrobne kapacity, a o Opel sa usiluje len s nadejou ze budu vyraba Astru alebo Insigniu. Pripada mi to tak, ze jeden topiaci sa skriabe na hlavu druheho topiaceho sa...
Avatar - Egi
Egi
Nemám to ani z wikipedie, ani z prospektu, tady nejde o to jestli se v Magně uvolní výrobní kapacity, ale o to, jestli je Magna lepší než čínský BAIC.Já osobně si myslím, že je lepší Magna, ale je to můj názor...
Strikehawk
Takže si to pěkně shrňme - Magna v Grazu je montážní závod, nic víc, asi jako bratislavsky VW. Zbytek skupiny je výrobce komponentů, který hraje Vabank. Ze tří nabídek na stole : BAIC, Magna/Sberbank a Fiat má plán posledního z nich podle dostupných informací jediný hlavu a patu a je to evropský projekt vedený člověkem, který může vykázat úspěchy. To by ale Němci, kteří se vždycky na všechny dívají trochu svrchu museli spolknout hořkou pilulku, že jim bude bačovat Marchione.