Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
_Teddy_
vyssia cena = menej predanych aut = menej prace pre vyrobne zavody = castejsie odstavky vyroby (vid PSA Slovensko) = naklady na prepustanie/odstupne = dalsie pozicky od statu = vyssia zadlzenost = cesta do pekla!
Kristepane, o akej "premiovosti" a "luxusnejsich modeloch" to tam snivaju? Peugeot je jednoducho bezny konzumny mainstream, tam patri, a tam by sa mal snazit prerazit! Len naivny hlupak si moze mysliet, ze ked zvysi cenu svojich vyrobkov, zaroven zvysi aj svoje prijmy. To by fungovalo snad len v pripade monopolu, alebo kartelovej dohody...
Nech sa pozru tamto na korejcov, ako sa dosahuje zisk! Vyrobne zavody v krajinach s nizsimi nakladmi, dizajn podla vkusu europskeho zakaznika, nizsie ceny, a k tomu slusna zaruka. Potom H/K zarobi na kazdom predanom aute 10x viac, ako PSA. A nemusia ani zvysovat ceny svojich vyrobkov...
Kristepane, o akej "premiovosti" a "luxusnejsich modeloch" to tam snivaju? Peugeot je jednoducho bezny konzumny mainstream, tam patri, a tam by sa mal snazit prerazit! Len naivny hlupak si moze mysliet, ze ked zvysi cenu svojich vyrobkov, zaroven zvysi aj svoje prijmy. To by fungovalo snad len v pripade monopolu, alebo kartelovej dohody...
Nech sa pozru tamto na korejcov, ako sa dosahuje zisk! Vyrobne zavody v krajinach s nizsimi nakladmi, dizajn podla vkusu europskeho zakaznika, nizsie ceny, a k tomu slusna zaruka. Potom H/K zarobi na kazdom predanom aute 10x viac, ako PSA. A nemusia ani zvysovat ceny svojich vyrobkov...
Nechci být šťouravý, ale design podle vkusu evropského zákazníka u firem Hnůjdaj & Kia nevidim :no:
Myslim ze KIA sa tomu celkom dobre prisposobuje. Minimalne od cias co pre nich robi Schreyer. Hyundai, no tam to nie je take jasne, to pripustam. Ja osobne sa zaujimam o strednu triedu, a pre mna je napriklad i40 schodnejsie, nez 508 (aj ked by som si skor vybral nieco uplne ine). Ale moze to byt rozne, podla vkusu kazdeho soudruha...
Souhlasím, cee'd je navržený pro Evropu a evropsky vypadá. Protikladem je i30, IMHO podobně globální produkt jako focus, jenže tomu se design vyčítá mnohem méně často, bo není korejec.
a prave i30 ma lepsie predaje, nez Ceed
Ada je zase tady
k čemu ta agonie. Nechť se cesta francouzských výrobců do oblasti zapomnění co nejvíce urychlí :yes:
VW je jistě snadno nahradí - lepší, spolehlivější a krásnější vozy se zkrátka prodávají lépe. :-)
VW je jistě snadno nahradí - lepší, spolehlivější a krásnější vozy se zkrátka prodávají lépe. :-)
kari.laz
Myslím, že by se také měli zaměřit na jiné trhy, než jen na domácí a Evropský. Snažit se vstoupit i jinam, kde je prostor k růstu, kde by mohli vybudovat továrnu s levnou pracovní silou.
Však to prémiov ým Peugeotůma Citroenům půjde jak po másle... V Číně a v Jižní Americe a v USA se jich nemohou dočkat.. >:-[]
Taky jsem se nemohl dočkat nových Alf, Fiatů a Lancií.... Moment, ale já jsem se vlastně nedočkal. Ani jeden z nich nic nového nemá. Ale překvapilo mě, že u fiatu prodávají Chryslery.
Jáááj.... a čítal si vôbec článok? "Koncern se dále zaměří na obnovování ziskovosti v Evropě, k čemuž chce využít i investice na rozvíjejících se trzích. Plánem automobilky je růst prodejů na mimoevropských trzích o 50 procent." ;-\
To se snad nijak nevylučuje s tím, co jsem napal. Podle mě je to jedna z hlavních věcí, jak být méně závislí na krizi v určitých oblastech. Když je teď krize v Evropě, tak je PSA v krizi taky.
V krizi jsou všechny Evropské automobilky, ať se to někomu líbí nebo ne. Jen na někoho dolehla krize dříve a na někoho dolehne později, ale neuteče před ní žádný z evropských výrobců, ani VW.
wolff
tak je to tady... Psal sem to před 3 dny, zatímco ze mne jeden truhlík dělal píp...
Takže se nám PSA odkopalo, aby představilo plán revitalizace pro záchranný balíček... Bravo PSA, Bravo...
To, že prodávají 80% své produkce pod výrobní náklady sem tady psal mimochodem taky... A pak že jsou druhou největší Evropskou automobilkou.. No.. možná.. kdyby ty auta dávali zadarmo, možná by se i na ten první flek vyšplhali... Občané EU to zaplatí (dyť je to francouzská automobilka, tedy z nejmocnější země světa)...
Díky.. PSA u mne def. umřelo.
Takže se nám PSA odkopalo, aby představilo plán revitalizace pro záchranný balíček... Bravo PSA, Bravo...
To, že prodávají 80% své produkce pod výrobní náklady sem tady psal mimochodem taky... A pak že jsou druhou největší Evropskou automobilkou.. No.. možná.. kdyby ty auta dávali zadarmo, možná by se i na ten první flek vyšplhali... Občané EU to zaplatí (dyť je to francouzská automobilka, tedy z nejmocnější země světa)...
Díky.. PSA u mne def. umřelo.
i když seš *** s IQ tykve tak znova (zejména pro ty, kteří by udělali tak fatální omyl, že by četli blábol s provařenou značkou wolff - já to dělám proto, abych se ujistil že je vše na svém místě a óbrblb zůstává óbrblbem...) - žádní občané EU nic platit nebudou. EU musela schvalovat finanční pomoc, kterou poskytne FRANCOUZSKÁ VLÁDA z daní FRANCOUZSKÝCH DAŇOVÝCH POPLATNÍKŮ.
Že se tvoje dementní italofilství projevuje komplexem i vůči Francii je velmi, ale velmi zábavné a jak znám Taliány, musím konstatovat, že jsi se s jejich mentalitou ztotožnil.
Že se tvoje dementní italofilství projevuje komplexem i vůči Francii je velmi, ale velmi zábavné a jak znám Taliány, musím konstatovat, že jsi se s jejich mentalitou ztotožnil.
Navíc ani ta Francie nic nepůjčuje, ale dává záruky. PSA to bude mít těžké a možná už svoje chyby nestihne napravit. Začít teď řešit kvalitu, spolehlivost a chtít prodávat na mimoevropských trzích už je možná pozdě. Jsou k tomu potřeba velké investice a na ty PSA nemá peníze. Třeba PSA pomůže až se záruky za nesplacené úvěry promění v majetkovou účast státu. Vstup do prémiovějších segmentů je celkem logický a nejen PSA se o to chce pokusit. I u Renaultu se o to chtějí pokusit. Jen jsou smířeni s faktem, že to bude trvat třeba 20 let. když se bude dařit.
Wolffe, Wollfe.... můžeš mi vysvětlit jak může někdo prodávat auta pod výrobními náklady a být přitom v zisku ??? 8-s . PSA byla posledních 20 let zisková, kromě minulého roku. Pokles poptávky je způsoben recesí automobilového trhu v Evropě a jsou tím postiženi bez vyjímky všichni výrobci. Někdo více někdo méně. Tvé závěry jsou mylné, ovšem není to u tebe poprvé...
Dále k článku: není to poprvé, co se zde objevují nepřesné nebo chybně interpretované informace.Název článku je zavádějící.
Hlavní strategií PSA do budoucna bude mnohem větší diverzifikace automobilového portfolia obou značek, aby se vzájemně nekanibalizovaly. Ve zkratce to bude asi takto: Citroen bude vyrábět vozidla, která budou atraktivní a budou nabízet dobrý poměr výkon/cena. To se bude týkat stávající řady C. Zároveň se ale podotýkám, že se z Citroenu nestane ekvivalent DACIE ! Naopak řada DS se posune ještě více do prémie, bude tomu odpovídat nabídka motorů, výbava, ale také cena.... Peugeot zůstane někde uprostřed, tedy někde mezi řadou C a DS. V nabídce by už neměly být stejné modely jako například C4 Picasso a Peugeot 5008.
Dále to bude posilování pozic v Číně a Rusku a také v Jižní Americe. Do USA se asi jen tak nedostanou, jedině přes GM, ale to určitě není priorita na nejbližší období.
Dále k článku: není to poprvé, co se zde objevují nepřesné nebo chybně interpretované informace.Název článku je zavádějící.
Hlavní strategií PSA do budoucna bude mnohem větší diverzifikace automobilového portfolia obou značek, aby se vzájemně nekanibalizovaly. Ve zkratce to bude asi takto: Citroen bude vyrábět vozidla, která budou atraktivní a budou nabízet dobrý poměr výkon/cena. To se bude týkat stávající řady C. Zároveň se ale podotýkám, že se z Citroenu nestane ekvivalent DACIE ! Naopak řada DS se posune ještě více do prémie, bude tomu odpovídat nabídka motorů, výbava, ale také cena.... Peugeot zůstane někde uprostřed, tedy někde mezi řadou C a DS. V nabídce by už neměly být stejné modely jako například C4 Picasso a Peugeot 5008.
Dále to bude posilování pozic v Číně a Rusku a také v Jižní Americe. Do USA se asi jen tak nedostanou, jedině přes GM, ale to určitě není priorita na nejbližší období.
KANKUNEN
Asi zase chlastali, prémie není o chromované liště, ale taky o technice. Trubka vzadu se u prémie nenosí a robotizovaný cukací utomat taky ne. Je třeba obsadit volný segment, 301 kombi, přepracovat 208 tak, aby volant nekryl budíky a reinkarnovat masku z roku 95, aby všichni poznali Peugeot. Bývalá velká tlama i ten současný složitopatvar nemá žádnou tradici. Co ale čekat od automobilky, která neměla snahu přepracovat řazení, které jí bylo vytýkáno 20 let.
Motorově sou na tom dobře, ale nějaký dobrý automat jim doopravdy chybí. Jedna z věcí, co zabíjí 508 GT.
A najít si nějaký svůj designový směr a držet se ho by jim také jen prospělo. Bohužel slavné doby 205,405,605,206,306,406 už jsou pryč a doufám, že se k tomu zase vrátí. Dodnes je FL 406, nebo 306 pěkné auto. Škoda, že nešli cestou evoluce.
A najít si nějaký svůj designový směr a držet se ho by jim také jen prospělo. Bohužel slavné doby 205,405,605,206,306,406 už jsou pryč a doufám, že se k tomu zase vrátí. Dodnes je FL 406, nebo 306 pěkné auto. Škoda, že nešli cestou evoluce.
V 508 GT je 6.st.Aisin,ten řadí perfektně v jakékoliv rychlosti a režimu. :-!
Jel si v tom? Je to to nejlepší, co v současnosti mají a není to úplně špatný, ale ten motor to docela pohřbívá. 150 KW by to asi nikdo neřekl.
Jel,dvakrát.Verzi SW.Každej rok v něm jezdím na Roadshow Peugeotu.Když ho mají v autech na jízdy,tak verzi SW GT neodolám.P 508 se povedl,zvlášť GT. :yes:
Ondris
Lehce zdražit? Ano!
Zaměřit se na "prémii"? Ne!
Vedení PSA by se mělo každý den před šichtou kolektivně fackovat za to, že s modely 306 a 406 ztratilo Afriku - dnes to mohl být klíč k přežití.
Zaměřit se na "prémii"? Ne!
Vedení PSA by se mělo každý den před šichtou kolektivně fackovat za to, že s modely 306 a 406 ztratilo Afriku - dnes to mohl být klíč k přežití.
Není premie, jako premie. Určitě nemíří na premiové značky, ale jak píší, tak do premiovějších segmentů. Tedy prodávat "normální" auta za "normální" ceny a ne jen levná auta za malé ceny, nebo "normální" auta pod cenou.
Však jsem to napsal v úvozovkách :-)
Nejsem žádný expert, ale restrukturalizaci bych viděl trochu jinak - zaříznout řadu DS a hračky typu RXH, rozšířit nabídku kombinací motorů, výbav a převodovek a hlavně se levnými auty protlačit zpátky na rozvojové trhy. Je pěkné, že to zmiňují, ale točí o tom už dobrých deset let a skutek utek.
V Evropě už kvůli konkurenci nikdy normální ceny mít nebudou... Je to škoda, protože 508 2.0HDI a 2.2HDI považuju za nejlepší neprémiovou střední.
Nejsem žádný expert, ale restrukturalizaci bych viděl trochu jinak - zaříznout řadu DS a hračky typu RXH, rozšířit nabídku kombinací motorů, výbav a převodovek a hlavně se levnými auty protlačit zpátky na rozvojové trhy. Je pěkné, že to zmiňují, ale točí o tom už dobrých deset let a skutek utek.
V Evropě už kvůli konkurenci nikdy normální ceny mít nebudou... Je to škoda, protože 508 2.0HDI a 2.2HDI považuju za nejlepší neprémiovou střední.
Keď sa tak nad tým všetkým zamyslím najviac problémov v EU majú značky ktoré si to v minulosti pokašlali so spoľahlivosťou. Žili kdesi v oblaku nedotknuteľnosti a tvrdý dopad na seba nenechal dlho čakať. PSA, Opel, Ford, Fiat... Teraz sa snažia ako vedia no ich miesto zabrali iný a nespokojného exklienta získaš späť veľmi veľmi ťažko, hlavne keď je s náhradou spkojný. ;-\
souhlas. Hlavně ta 508 je podle mě hodně dobré auto. V podobném stylu by mohli přijít s novou "308" Ta současná, divně nafouklá mě tolik neoslovuje. Ještě by to chtělo jeden větší benzínový motor. Ideálně 2,0T. Do 508 by se hodil. Navíc teď v ceníku ani benzínová 508 není. RHX byly vyhozené peníze.
tak přesně to se nestane ;-) řada DS je pro ně klíčová stejně jako hybridní pohon, do kterého investovali obrovské prostředky. Těžko pak může někdo očekávat že by se toho jen tak vzdali... Nabízet levná auta je cesta do pekel. Ano, mít jeden levný model není špatné, ale nemůžeš mít všechny modely levné !
Adamantium
Že na to ještě nikdy nikdo nepřišel, ekonomové by si za to mohli vzít Nobelovu cenu. Pokud jsi ve ztrátě a o tvé výrobky není takový zájem, řekni, že budeš prodávat prémiové výrobky, ihned zdraž a sleduj jak budeš ve vatě >:D Francouzům už asi definitivně j*blo..
Applu to fungovalo. Chvíli to jakž takž fungovalo i Alfě a pár dalším.
Jenže ti měli aspoň vizi a na čem stavět... ;-\
Jenže ti měli aspoň vizi a na čem stavět... ;-\
Ono Apple ani Alfa nikdy neboli lacne "lidovky". Vzdy to boli "imidzo-tvorne" produkty s nadychom exkluzivity (aj ked s rozsirenostou uz ta exkluzivita u Apple akosi opadla).
Peugeot? Nic v zlom, ale ten do premie nepatri, aj keby sa PSA-management na hlavu postavil. Peugeot stoji na europskom trhu proti korejcom, a mozno by nebolo zle niecomu sa od nich priucit...
Peugeot? Nic v zlom, ale ten do premie nepatri, aj keby sa PSA-management na hlavu postavil. Peugeot stoji na europskom trhu proti korejcom, a mozno by nebolo zle niecomu sa od nich priucit...
Vždycky, když si přečtu podobný článek, poznamenám si - ztraceno v překladu....oni asi nemysleli, že dostanou Peugeoty či Citroeny do lovišť audin, bavoráků, mercedesů a lexusů. Problém je, že když prodáváš pod cenou, nebo jenom standardní výrobky, výtěžnost těchto produktů je daleko menší než u větších a výrobků, kde přidaná hodnota, daná komplexem exkluzivity, ale i technických inovací překonává běžnou výtěžnost danou poměrem běžných nákladů a zisku. Jinými slovy - výroba Mercedesu C (začíná na 780 tisících) není z hlediska vstupů, surovin a materiálů, energií a v jistém směru i mzdových nákladů o tolik náročnější než třeba u srovnatelně velkého Superbu, který začíná někde na 550 tisících. A směrem k exkluzivnějším modelům se ty nůžky rozevírají ještě víc. A směrem dolů to platí jakbysmet. Jinými slovy, PSA nezachrání 301 ani Elyssee, ale zachránilo by je, kdyby třeba byli schopni vyrobit (a především zákazníci to začali vnímat) C5 a 508 jako přímou konkurenci (alespoň celoevropsky) jako Passatu, Insignie nebo Mondea a kdyby třeba dokázali využít problémů obou v Evropě a zaujali by jejich místa na trhu.
Taky by jim asi neuškodilo, kdyby odhodili tradiční francouzský šovinismus a nadřazenost a uvědomili si, že svět je někde jinde, než byl v době, kdy Francie představovala jakous takous technologickou a obchodní velmoc. A nemusejí se koukat daleko, stačí se podívat, jak si počíná Renault.......
Taky by jim asi neuškodilo, kdyby odhodili tradiční francouzský šovinismus a nadřazenost a uvědomili si, že svět je někde jinde, než byl v době, kdy Francie představovala jakous takous technologickou a obchodní velmoc. A nemusejí se koukat daleko, stačí se podívat, jak si počíná Renault.......
Samozrejme, do "premiovej ceny" sa lahsie ukryje slusny zisk pre automobilku. Co ale nechapem je to, preco potom H/K alebo Skoda dosiahne na kazdom predanom aute celkom pekny zisk (1000€) a Peugeot sotva 80€ (alebo je uz dokonca v minuse)?
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Tohle je potřebné brát s rezervou. Vemeš celkový zisk/ztrátu automobilky a podělíš počtem vyrobených kusů, ztráta/zisk ale není produkována pouze výrobou a prodejem, musíš zahrnout správu, investice, atd. Jako ilustrace ok, ale nelze z toho vyvodit, jaké jsou náklady/zisk na výrobu jednoho kusu.
Atila_
Volkswagen se rozhodnul ovladnut evropsky trh pomoci svych tajnych agentu dosazenych na vedouci funkce v konkurencnich koncernech. Takovou blbost nemohl vymyslet nikdo kdo by nemel zajem na tom maximalne uskodit francouzskym automobilkam. >:D
Ham.
Opustí luxusní i vyšší střední třídu, dělá všemožné akce a dává slevy aniž klienti vzali za kliku salónu, nasazuje low-cost modely a je hlavní hráč v roztáčení kol cenové války a teď bude zdražovat a půjde do prémie.
Svatá prostoto. Kdysi se tomu říkalo "záchvatové řízení" a výsledky PSA této mětodě řízení odpovídají, nustále se pohybuje na hranici krachu a nyní k němu má blízko jak nikdy v minulosti.
2008 minus 0,34 mld. eur
2009 minus 1,16 mld. eur
2010 plus 1,134 mld. eur
2011 plus 0,588 mld. eur
2012 sekera 5 mld. eur
Svatá prostoto. Kdysi se tomu říkalo "záchvatové řízení" a výsledky PSA této mětodě řízení odpovídají, nustále se pohybuje na hranici krachu a nyní k němu má blízko jak nikdy v minulosti.
2008 minus 0,34 mld. eur
2009 minus 1,16 mld. eur
2010 plus 1,134 mld. eur
2011 plus 0,588 mld. eur
2012 sekera 5 mld. eur
Chápu, že číslo 5 miliard působí mnohem zajímavěji, ale ztráta PSA ve skutečnosti není 5 miliard Eur ! Důležitý údaj, který nás zajímá je provozní ztráta a ta činí 576 milionů Eur. Částka 5 miliard Eur se týká převážně odpisu třetiny majetku , které souvisí s úspornými opatřeními skupiny reflektujíícími situaci na trhu a které nemá žádný vliv na likviditu nebo solventnost skupiny.
z webu PSA, finanční výsledky za rok 2012:
"Net loss, Group share of €5,010 million after an impairment charge of €3,009 million in respect of the global value of the Automotive Division assets under the application of IAS 36 and €879 million in application of IAS 12, to reflect the deterioration of the European market, with no impact on the Group's solvency or its liquidity."
[odkaz]
Patria finance:
"Hospodaření druhé největší evropské automobilky po očištění o jednorázové vlivy bylo sice také ztrátové, ale nad očekáváními analytiků. Provozní ztráta z pokračujících operací dosáhl 576 milionů eur, zatímco trh počítal se ztrátou 647 milionů eur. Tržby ale po meziročním poklesu o 5,2 procenta 55,5 miliardy eur nedosáhly na očekávání trhu nastavená na 55,7 miliardy eur."
[odkaz]
z webu PSA, finanční výsledky za rok 2012:
"Net loss, Group share of €5,010 million after an impairment charge of €3,009 million in respect of the global value of the Automotive Division assets under the application of IAS 36 and €879 million in application of IAS 12, to reflect the deterioration of the European market, with no impact on the Group's solvency or its liquidity."
[odkaz]
Patria finance:
"Hospodaření druhé největší evropské automobilky po očištění o jednorázové vlivy bylo sice také ztrátové, ale nad očekáváními analytiků. Provozní ztráta z pokračujících operací dosáhl 576 milionů eur, zatímco trh počítal se ztrátou 647 milionů eur. Tržby ale po meziročním poklesu o 5,2 procenta 55,5 miliardy eur nedosáhly na očekávání trhu nastavená na 55,7 miliardy eur."
[odkaz]
Provozní výsledek je sice zajímavý údaj, ale to podstatné jsou konsolidované čisté finanční výsledky skupiny PSA, tedy čistý zisk nebo čistá ztráta. Vše ostatní je jenom analýza jak k zisku nebo ztrátě došlo a co a jak se na ní podílelo.
vabis
Aby to nebylo jak s českámi daněmi. Ve svém okolé co vím, tak se koupila nějaká ta 207 proto, protože byla levější než Yaris / Swift
JaMM
... pomôže si sám!
P208 - To, čo malo frčať, tak z toho urobili babske auto.
P308 to mal za zenitom, ked začal schádzať z linky.
P308 SW je kombi s najsmutnejším zadkom na svete.
P208 - To, čo malo frčať, tak z toho urobili babske auto.
P308 to mal za zenitom, ked začal schádzať z linky.
P308 SW je kombi s najsmutnejším zadkom na svete.
Je to tak. Měli by pověsit toho magora, který Peugeotům tak nechutně pokazil design. Jejich bývalá přednost se dnes stala největším problémem. Třeba při přímým srovnání 206 a 208 je jasně vidět, jaká je ta nová 208 nechutná slátanina bez elegance a jak měla 206 nadčasový design. Stejně tak zadek staré 307 SW prostě vypadal dobře (stějně jako předek) a dnes u 308 SW škoda mluvit...
Když je auto hezké, plno lidí si klidně připlatí a lecos mu odpustí. Škaredé, nevkusné auto může mít super výbavu a techniku a stejně ho nikdo nechce.
Když je auto hezké, plno lidí si klidně připlatí a lecos mu odpustí. Škaredé, nevkusné auto může mít super výbavu a techniku a stejně ho nikdo nechce.
jasně, šeredný design zadních partií u 308SW bude přesně tím důvodem poklesu prodejů.... 8-s
Auto moze byt perfekte, ale dizajn ho zabije - takmer cela paleta Japoncov, Focus, ....
Podělali to...