Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot zdraží auta, aby se PSA dostal do zisku

David Bureš
Diskuze (64)
Automobily francouzské značky mají být podle plánů PSA podražit, zamíří totiž do prémiovějších segmentů.

Francouzský koncern PSA Peugeot-Citroën loni zaznamenal čistou ztrátu ve výši pěti miliard eur (127 miliard korun). Rekordní ztrátu chce automobilka snížit luxusnějšími modely značky Peugeot a zvýšením výroby díky partnerství s americkým General Motors.

Cílem PSA je zvýšit počet prodaných aut, které jsou prémiově zaměřeny. Těch bylo loni 18 procent z celkového počtu prodaných vozů. Mezi ně patřily například modely Citroën z divize DS.

Prémiovější modely má nyní nabízet také Peugeot, mezi ně budou patřit mimo jiné model 208 ve vrcholném provedení GTI nebo crossover 2008. Peugeoty se také mají více odlišit od Citroënů, Citroën se ale zároveň nestane levnou značkou koncernu.

Analytik Philippe Houchois podotýká, že pro Peugeot nebude lehké zamířit do prémiovějších segmentů. Zákazníkům totiž může trvat několik let, než si na luxusnější Peugeoty zvyknou.

Plán na zotavení ztrátového PSA už zajistil úspory 1,18 miliardy eur, což je více než předpokládaná miliarda eur. Koncern se dále zaměří na obnovování ziskovosti v Evropě, k čemuž chce využít i investice na rozvíjejících se trzích. Plánem automobilky je růst prodejů na mimoevropských trzích o 50 procent.

Pro letošní rok se počítá se škrty ve výši 900 milionů eur, prodej některého majetku má vynést 300 milionů eur. Společný vývoj s General Motors pak má znamenat další úspory ve výši 600 milionů eur.

David Bureš
Diskuze (64)
Avatar - del42sa
16. 2. 2013 12:18
Re: Kto chce kam ...
jasně, šeredný design zadních partií u 308SW bude přesně tím důvodem poklesu prodejů.... 8-s
16. 2. 2013 01:03
Re: Kto chce kam ...
Je to tak. Měli by pověsit toho magora, který Peugeotům tak nechutně pokazil design. Jejich bývalá přednost se dnes stala největším problémem. Třeba při přímým srovnání 206 a 208 je jasně vidět, jaká je ta nová 208 nechutná slátanina bez elegance a jak měla 206 nadčasový design. Stejně tak zadek staré 307 SW prostě vypadal dobře (stějně jako předek) a dnes u 308 SW škoda mluvit...
Když je auto hezké, plno lidí si klidně připlatí a lecos mu odpustí. Škaredé, nevkusné auto může mít super výbavu a techniku a stejně ho nikdo nechce.
Avatar - Ham.
14. 2. 2013 20:24
Re: Tak tohle je jak u blbejch na dvorku
Provozní výsledek je sice zajímavý údaj, ale to podstatné jsou konsolidované čisté finanční výsledky skupiny PSA, tedy čistý zisk nebo čistá ztráta. Vše ostatní je jenom analýza jak k zisku nebo ztrátě došlo a co a jak se na ní podílelo.
Avatar - del42sa
14. 2. 2013 19:50
Re: Tak tohle je jak u blbejch na dvorku
Chápu, že číslo 5 miliard působí mnohem zajímavěji, ale ztráta PSA ve skutečnosti není 5 miliard Eur ! Důležitý údaj, který nás zajímá je provozní ztráta a ta činí 576 milionů Eur. Částka 5 miliard Eur se týká převážně odpisu třetiny majetku , které souvisí s úspornými opatřeními skupiny reflektujíícími situaci na trhu a které nemá žádný vliv na likviditu nebo solventnost skupiny.

z webu PSA, finanční výsledky za rok 2012:

"Net loss, Group share of €5,010 million after an impairment charge of €3,009 million in respect of the global value of the Automotive Division assets under the application of IAS 36 and €879 million in application of IAS 12, to reflect the deterioration of the European market, with no impact on the Group's solvency or its liquidity."

[odkaz]

Patria finance:

"Hospodaření druhé největší evropské automobilky po očištění o jednorázové vlivy bylo sice také ztrátové, ale nad očekáváními analytiků. Provozní ztráta z pokračujících operací dosáhl 576 milionů eur, zatímco trh počítal se ztrátou 647 milionů eur. Tržby ale po meziročním poklesu o 5,2 procenta 55,5 miliardy eur nedosáhly na očekávání trhu nastavená na 55,7 miliardy eur."

[odkaz]
Avatar - PeterLuk
14. 2. 2013 19:35
Re: ...
:yes: :yes: