Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v květnu 2009: Bitvu o nejprodávanější SUV svádí VW Tiguan a Ford Kuga

Ve třech kategoriích terénních vozů na českém trhu je jen jeden vítěz shodný s dubnem – Mitsubishi L200. Mezi velkými putuje triumf do Švédska, v malých do Německa.
Zpět na článek
18. 6. 2009 11:17
18. 6. 2009 11:33
18. 6. 2009 12:36
18. 6. 2009 12:54
18. 6. 2009 13:03
18. 6. 2009 14:00
18. 6. 2009 14:10
18. 6. 2009 14:13
neregistrovaný "Rider-1"
18. 6. 2009 14:54
18. 6. 2009 13:03
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
18. 6. 2009 13:09
18. 6. 2009 13:20
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
18. 6. 2009 14:06
18. 6. 2009 14:14
neregistrovaný "maxo"
18. 6. 2009 14:19
18. 6. 2009 14:22
neregistrovaný "maxo"
18. 6. 2009 14:54
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
18. 6. 2009 18:54
18. 6. 2009 13:05
18. 6. 2009 14:01
18. 6. 2009 14:13
18. 6. 2009 14:16
neregistrovaný "maxo"
18. 6. 2009 14:20
18. 6. 2009 14:38
neregistrovaný "maxo"
18. 6. 2009 14:43
18. 6. 2009 14:45
neregistrovaný "maxo"
18. 6. 2009 15:24
18. 6. 2009 15:37
neregistrovaný "maxo"
18. 6. 2009 15:51
18. 6. 2009 16:01
neregistrovaný "maxo"
18. 6. 2009 18:23
18. 6. 2009 18:31
neregistrovaný "maxo"
18. 6. 2009 19:10
18. 6. 2009 19:19
neregistrovaný "maxo"
18. 6. 2009 22:17
18. 6. 2009 22:35
neregistrovaný "maxo"
18. 6. 2009 23:02
18. 6. 2009 23:27
neregistrovaný "maxo"
18. 6. 2009 23:46
18. 6. 2009 14:05
neregistrovaný "Rider-1"
18. 6. 2009 14:11
18. 6. 2009 18:46
19. 6. 2009 00:28
neregistrovaný "Rider-1"
18. 6. 2009 14:45
18. 6. 2009 14:59
19. 6. 2009 00:35
neregistrovaný "Rider-1"
19. 6. 2009 10:13
18. 6. 2009 18:28
18. 6. 2009 18:35
neregistrovaný "maxo"
19. 6. 2009 00:32
neregistrovaný "Rider-1"
19. 6. 2009 00:38
neregistrovaný "Rider-1"
18. 6. 2009 11:17
Kuga
Zdravim, dovolim si vyjadrit subjektivny nazor na dizajn Tiguan vs. Kuga.
Az realny pohlad Vam ukaze celu krasu Kugy oproti napuchnutemu golfu.
no flame >:D
Rozbalit vlákno
8
18. 6. 2009 12:36
Re: Kuga
Navíc ten 6 let starý interiér z C maxu, který je stejně velký jako u běžného fokálu, a to nemluvím o motorech pocházejících snad z doby kamenné. >:D
Avatar - miromen
18. 6. 2009 12:54
Re: Kuga
Tak mi jsme tu zaplesali nad krasou kugy a ty už tu rozebiraš cele auta. No a když se chceš bavit o interierech tak vw groupe je ma tak nadherne že je mi snich zle.
Avatar - kolmar
18. 6. 2009 13:03
Re: Kuga
to myslis vazne??? zadok ok, profil :yes: no paci sa ti aj predok??? tie natiahnute svetla a hlavne tie kruhy pod ocami co mu dali do vienka :no: no design bol vzdy subjektivny, no u mna je kuga dost nizko... oproti CX-7 alebo Outlanderi co myslis??
18. 6. 2009 14:00
Re: Kuga
Zrejme ti uniklo, ze porovnava Tiguan a Kugu. Nie CX-7, ani Outlander...
Avatar - kolmar
18. 6. 2009 14:10
Re: Kuga
Neuniklo, len za poslednou ciarkou je zvysok vety moj nazor, nic viac
neregistrovaný "Rider-1"
18. 6. 2009 14:13
Re: Kuga
Kuga je dle mě pěkné auto, ale Tiguan je pro mě hezčí ale sedí mu jiné barvy než zrovna ta červená, kterou jsem na silnici ještě neviděl spíše nodré a černé.

Tiguana vídávám na silnicích skoro každý den, ale Kugu jsem ještě neviděl jen stát před autosalonem.
18. 6. 2009 14:54
Re: Kuga
já právě poslední dobou potkávám častěji Kugu než Tigiho. Tigi mě nějak extra nezaujal, klasický VW.

Kuga je celkem fajn. Hlavně bílá jí fakt sekne :yes:
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
18. 6. 2009 13:03
Duo
Vzhledově celkem čistý a méně provokativní Tiguan versus dynamická a lehce překombinovaná Kuga? Toť otázka...

... ale zajímavé je, že ani jeden vůz moc nepotkávám. To už častěji vídávám Koleos, který je v tabulce prodejnosti o poznání níže...
Rozbalit vlákno
8
Avatar - kolmar
18. 6. 2009 13:09
Re: Duo
Par tyznov dozadu som jazdil Koleos, no tak poviem ti spravil dobry dojem (radenie, radenie, motor, podvozok) ... ako ostatni som si to potvrdil a tiez vyhlasil za najkomfortnejsie SUV strednej triedy...pripadalo mi to lepsei ako v C5 s hydroactive (starsia gen.). No uz ma poznas a moja volba by v SUV ku Koleosu ci Kuge alebo Tiguanu neviedla ani nahodou ;-) ale v porovnani s historiou mimo cesty si zasluzia pochvalu.
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
18. 6. 2009 13:20
Re: Duo
Koleos taky těží z perfektního základu X - Trailu, takže je na případné hrátky v bahně celkem slušně vybaven :yes:
Avatar - white label
18. 6. 2009 14:06
Re: Duo
S tvým stručným hodnocením designu musím souhlasit...,
rozhodně nesouhlasím, že Kuga je nějak (designově) podstatně povedenější, pouze je u ní opět (Mondeo,Fiesta) patrná větší snaha zalíbít se, a z ní plynoucí ta: "překombinovanost"...
...nekoupil bych ani jedno z těchto aut, ale Tiguan mi "vadí"
o něco méně..., ale třeba design Yeti mi přijde povedenější...
neregistrovaný "maxo"
18. 6. 2009 14:14
Re: Duo
sam som velmi prekvapeny, ze Tiguanu na Vasom trhu, tak silne konkuruje Kuga, to by som necakal.Kuga posobi na mna ako zlepenec vsetkeho mozneho.Tiguan moc nemusim, ale mam ho radsej ako Kugu a Tiguan je pomerom cena/uzitkove vlastnosti jednoznacne na spici v tejto triede.
Akurat toho Yetiho ja moc nemusim. ;-)
Avatar - white label
18. 6. 2009 14:19
Re: Duo
"Yeti" si ještě ani pořádně "neviděl" a už ho nemusíš... :no:
A "Yettiho" ještě neviděl doopravdy nikdo..., teda aspoň z těch co by to případně přežili... ;-) >:-[]
neregistrovaný "maxo"
18. 6. 2009 14:22
Re: Duo
co Ty mozes vediet ci som ho videl a co som vobec videl. >:D
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
18. 6. 2009 14:54
Re: Duo
Přesně tak, Yeti se mi taky zdá tvarově příjemnější, než zmiňovaná dvojice.
18. 6. 2009 18:54
Re: Duo
Yeti je echt zrudicka a Tiguan je facelifting nuda sama.
Avatar - kolmar
18. 6. 2009 13:05
cisla
Tak X6 sa rapidne prepadla dole, ML sa drzi ako kliest (zasluzene) a nepredal sa ani jeden RR ??? kua tak to je zle :-(
No XC 60 si zasluzi standing ovation, nielen v porovnani s premiovymi SUV strednej triedy, ale vseobecne.

Prekvapili ma cisla Koleosa (dost slusne) a zarmutili CX-7, dost bieda, nech uz je tu ta 2.0 diesel...
Rozbalit vlákno
20
18. 6. 2009 14:01
Re: cisla
Predpokladam ze do CX-7 budu davat snad ten novsi, 2.2L diesel. 136kW by uz mohlo slusne rozhybat taku opachu...
Avatar - kolmar
18. 6. 2009 14:13
Re: cisla
Nebudu, vykon je znizeny o par kW menej, a predbezne vysledky zrychlenia na stouku su "trochu" za konkurenciou...no uvidime ako to bude v reali.

PS: sorry, vsetko pisem z hlavy, jasne ze 2.2, nie 2.0
neregistrovaný "maxo"
18. 6. 2009 14:16
Re: cisla
ano suhlasim, ze ML sa drzi zasluzene. ;-)
Avatar - white label
18. 6. 2009 14:20
Re: cisla
No jo MB..., jen si v klidu přihřej svoji polívčičku... >:D
neregistrovaný "maxo"
18. 6. 2009 14:38
Re: cisla
Co ja som Ty. >:D
Ja inak lubim X5, ale ML je vyborne SUV, podla mojho nazoru najvyvazenejsie SUV na trhu.Taky zlaty vyvazeny priemer medzi jazdou na ceste a jazdou v terene. ;-)
Avatar - white label
18. 6. 2009 14:43
Re: cisla
V pořádku...
Já jen jestli sis taky všiml kolik se od začátku roku prodalo X5 a X6..., nedej bože to tak ještě sečíst... ;-) >:D
neregistrovaný "maxo"
18. 6. 2009 14:45
Re: cisla
Samozrejme, ze som si to vsimol, ale ML je uz stary harcovnik a zasluzi si nas obdiv. ;-)
Inak ja nie som na SUV ani nahodou, iba, ak tak mat to ako druhe, alebo tretie auto v garazi. Skor to tretie. :-)
Avatar - kolmar
18. 6. 2009 15:24
Re: cisla
pravda maxo, ML si zasluzi pozornost preto, ze je medzi nami od r. 2005, co uz je pekny rocik, oproti tomu ak ho niekto porovnava predajom s X6 ;-)

Suhlasim aj s komentarom najvyvazenejsie suv. Ano ako tvarovo tak aj technicky!!! ved stred je jasny ci bendzin alebo diesel (350 GGI, 320 CDI) kto chce kralovat cestam tak 63 AMG a myslelo sa aj na dobrodruzne povahy, cize off road paket (aj so silnou redukcnou prevodovkou) airmatic, odpojitelne stabilizatoy ci uzavierku za priplatok a este k tomu 420 CDI a ide sa :-! Myslim, ze v ML sa kazdy najde a kazdy podla seba si vyberie. Ziadne ine nemecke SUV (okrem Cayenne) to zakaznikom neposkytuje ;-)
neregistrovaný "maxo"
18. 6. 2009 15:37
Re: cisla
Ja ho osobne povazujem za ikonu medzi klasickymi SUV.Jedine minus je spolahlivost, ale ta sa po facelifte zlepsila. ;-)
Toho Cayenna by som uz tak vyvazene nevidel.
To je spickove SUV na asfalt.
Avatar - kolmar
18. 6. 2009 15:51
Re: cisla
ANI NAHODOU!!!!!! nechce sa mi tu zase vsetko kpirovat, uz trinasty krat. Skoc na diskusiu pod Saab 9-3 X, tam som par hodil a je tam tusim ako prve Cayenne v extremnom terene... malo kto vie co to dokaze, a dokaze toho neskutocne vela. Pozri a hod comment, vecer sa este stavim...
neregistrovaný "maxo"
18. 6. 2009 16:01
Re: cisla
Ja mam najazdneho dost na skusobnej terennej drahe s Cayennom , ale aj s TOUAREGOM a Q7 v extremnych podmienkach, ale Cayenn sa nechyta ani zdaleka v terene na Touareg a ML.Nemozem sice hodnotit zatial faceliftovu verziu, lebo tu som neskusal, ale toto su moje skusenosti.Pozriem tie odkazy, ale co to aj sledujem v odbornych clankoch, tak mi davaju za pravdu.
Avatar - kolmar
18. 6. 2009 18:23
Re: cisla
Cize robis v BA v VW??? tam je "umely kopec"... tak dajme tomu, ze Touareg ano, ML ano, ale Q7 ani nahodou. Zalezi ako som pisal od vybavy. Q-cko nema redukciu a uz tymto to vsetko prehrava+vzduch nedokaze dvihnut tak vysoko ako Cayenne+ prirataj priplatkove odpojitelne stabilizatory a uzavierku... Real porovnanie bohuzial som nemal - nemam k dispozicii tieto "fajnove auticka", no len to sledujem uz takmer 10 rokov pod drobnohladom...
neregistrovaný "maxo"
18. 6. 2009 18:31
Re: cisla
Ved Q7 som nenapisal, ze je lepsia v terene, ta je horsia podstatne ako Cayenne.Q7 je ozruta, ale na to ake je to velke auto ma vyborne jazdne vlastnosti na ceste, to klobuk dolu.
Avatar - kolmar
18. 6. 2009 19:10
Re: cisla
Noo, tak preto, to by som sa cudoval. V texte bola tak som ju asi mylom primiesal. Q7 na ceste ano, no X5, Cayenne ci FX ju "skolia", no ale uznavam ze FX je ina vaha...

Videjka pod saabom si pozrel??? ak s tym jazdis, tak mas urcite vaic skusenosti. Dal som tam par vyjazdov na porovnanie, co myslis, vyliezol by to Cayenne? tak ako RRS??
neregistrovaný "maxo"
18. 6. 2009 19:19
Re: cisla
Ano samozrejme ze ju skolia, ved su podstatne mansie a lahsie, ale na druhu stranu Q7 podstatne lepsie filtruje nerovnosti a diery na vozovke.
Tazko povedat aky to malo naozaj ten sklon, lebo zalezi ako to bral s tou kamerou, ale myslim si, ze by to Ceyenne nezvladol, este hore skor, ale dolu by to bolo este horsie.
Ono aj brodivost ma lepsiu TOUAREG ako CEY a hlavne Touareg vydrzi bez poruchy v extremnych podmienkach neuveritelne dlho.Ten podvozok je ako z tanku.
Avatar - kolmar
18. 6. 2009 22:17
Re: cisla
No tak kamera je zaklad. Porovnaval som to uz niekolko krat so stromami v pozadi a su vertikalne zhodne s obrazovkou, takze OK!!
Toui bez poruchy??? tak ja zatial chvalu nepocul. Neskutocne sa sere elektronika co viem, Motory celkom usli hoci u TDI este muchy ako kazdy VW trochu ostali a co tu pisali niekory majitelia tak velky problem bol so vzduch. odpruzenim, ze to blblo jak svina...
neregistrovaný "maxo"
18. 6. 2009 22:35
Re: cisla
ja som myslel poruchy konstrukcne, teda podvozok ako taky,prevodovka, spojka, pri tom extremnom zaobchadzani to dostavalo strasne ale strasne zabrat, prevalene podbehy, potrhane kryty zo spodu, to dostavalo ciste rany az na konstrukciu, lebo to uz nevedel ani podvozok odpruzit a vydrzalo to.Jediny problem to malo, ked si nerespektoval pomaly najazd do vodnej priekopy a prehnal si to a nasalo vodu do motora a to bol koniec.Vzduchove odpruzenie sa nasli problemy, ale to maju aj iny vyrobcovia aj premiovy.
Avatar - kolmar
18. 6. 2009 23:02
Re: cisla
Tak to kde testovali, na tankodrome??? Tak konstrukciou verim, no trochu si ma prekvapil.
S tou vodou to bol koniec naveky??? vybrat filtre, vysusit...tak to neslo??

PS: nehladaju na testovanie mladych talentovanych vysokokoškolsky vzdelanych ludi ?? >:D
neregistrovaný "maxo"
18. 6. 2009 23:27
Re: cisla
nie tie motory isli vzdy do srotu.
Vela aut islo na skuskach do srotu, vela aut bolo prevratenych na strechu a zdemolovanych.
Avatar - kolmar
18. 6. 2009 23:46
Re: cisla
Hmm tak to je skoda. Dufam, ze to na testoch nevyzeralo takto:

[odkaz]

Tak dobru noc, ja zdrham
neregistrovaný "Rider-1"
18. 6. 2009 14:05
Tiguan
Jak tak koukám fotografie celkem zavádějící. U Tiguanu je na foto to nejzákladnější a nejošklivější rádio a kuga tam je s navigací a to je vzhledově opravdu rozdíl. Tiguan je pro mě jednička pěkné sřízlivé tvary zatim co Kuga není ošklivý , ale trochu přemodernizovaný a v jízdních vlastnostech v terénu se nechytá .
[odkaz]
Rozbalit vlákno
5
Avatar - white label
18. 6. 2009 14:11
Re: Tiguan
Odkaz pravdy 4x4... :yes: :-!
18. 6. 2009 18:46
Re: Tiguan
V jizdnich vlastnostech na silnici se nechyta Tiguan, a kde nejvice jezdi SUV? V terenu ne. >:D
neregistrovaný "Rider-1"
19. 6. 2009 00:28
Re: Tiguan
Tiguana dost dlouho sleduji v testech atd a viděl jsem i několik testů s Kugou. Na silnici byli hodnoceni skoro vždy zhruba stejně snad jen u jednoho testu byl Kuga o něco lepší. Zato v terénu se Kuga nechytal ani náhodou tak nechápu proč tomu říkají SUV. Je to jen vyšší osobák nic víc. Zrychlením, spotřebou a ani vel. zavazadlového prostoru na Tiguana nemá. Podstatně vyváženěji je na tom Qashqai :-)
19. 6. 2009 00:51
Re: Ford Kuga has ‘best in class’ CO2
Ve vsech testech vyhral na silnici Kuga, a v terenu zadny prodany Tiguan nejezdi, a navic nejaky asistent z kopce, na ktery se vetsina novinaru nachytala jeste z Tiguanu, nebo kopie Yeti nedela off road, mozna tak jen OFF.

Porad je to jen SUV na silnici.

U Fordu rikaji KUGE Crossover a ne SUV, ale to by jsi vedel, kdyby jsi cetl i jine testy nez od zamestancu VW.

Spotrebu i CO2 ma Kuga s TDCi nejlepsi ve tride.

[odkaz]
19. 6. 2009 10:01
Re: Ford Kuga has ‘best in class’ CO2
Neboli - jak omluvit naprostou impotenci Kugy v terénu...

To, aby člověk v zimě vozil v autě pořádně velkou lopatu, protože je vysoká pravděpodobnost, že ji bude potřebovat, ani haldex poslední generace s Kugou nic nesvede. Je tam k ničemu. Kdyby udělali FWD nic by se nezměnilo a auto by bylo levnější. :-!
Avatar - freeman
18. 6. 2009 14:45
Ford
KUGA je taký "lacný SUV ojeb" od Fordu. Ako "hrdý" vlastník C-Maxu a v rodine máme predajcu Fordu viem o čom rozprávam. Interier a motory sú komplet prevzaté od C-MAXU. A na podvozku sú len minimálne zmeny. Je pravda, že biela KUGA na 18 diskoch vyzerá prekrásne ale auto treba kupovať s rozumom a nie srdcom. ;-)
Rozbalit vlákno
3
18. 6. 2009 14:59
Re: Ford
skús mrknúť, ako vznikol TIGI ;-)

každý šetrí a využívá už existujúce celky ;-)
neregistrovaný "Rider-1"
19. 6. 2009 00:35
Re: Ford
TIGI vznikl jak vznikl, ale důležité je, že se povedl. :yes:
19. 6. 2009 10:13
Re: Ford
asi jo, ale tyhle SUV pseudotereňáky do města já nemusím

není nad pořádný kombík :yes: >:-[]
18. 6. 2009 18:28
TAK KONEČNÉ
No, to to trvalo. Já tipoval jaro 2009... no tak mi to (opět) vyšlo. Samuraj pozvolna dosamurajovává a na střední trůn nastoupil ten, který na trůně v Evropě být má. Krásný, stylový, dvojjediný TIGI. Ovšem to hlavní... to hlavní je - VOLVO. Co se to děje? Ve středních SUV dotírá ixcéšedesátka na stupínek... jo, je to znát i na silnicích. A ve velkých je králem... Tak to musíme oslavit.

Značkou měsíce je VOLVO :yes: Jasně... a TIGI :yes:

P.S. A máme tu už i rakeťáka yetiho, (dnes jsem potkal na silnici dva). Velké gratulace. Tak příště už první, co?
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "maxo"
18. 6. 2009 18:35
Re: TAK KONEČNÉ
Co si stretol Navtecha a hned 2 krat? >:D
18. 6. 2009 20:49
Re: TAK KONEČNÉ
No Yeti mě celkem překvapil ještě se nezačal ani pořádně prodávat a už ostatním zatápí.
neregistrovaný "Rider-1"
19. 6. 2009 00:32
Re: TAK KONEČNÉ
No nevím jak je to s tím Volvem ;-)
[odkaz]
18. 6. 2009 18:39
Ford Kuga Coupé
[odkaz]
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "Rider-1"
19. 6. 2009 00:38
Re: Ford Kuga Coupé
Ano tak to je vymazlenost sama . ;-) :-)
19. 6. 2009 10:03
Re: Ford Kuga Coupé
Variace na BMW X6? Co čekat od Fordu, než jen kopírování úspěšných. :-!
19. 6. 2009 10:30
Re: Ford Kuga Coupé
předpokládám, že ten samý názor máš třeba i na ... Passat CC? ;-)
18. 6. 2009 19:29
Jeden za osemnásť, druhý bez dvoch za dvadsať...
...alebo - títo dvaja rivali si navzájom nemajú veľmi čo vyčítať.
Hodnotenie motorizácií prenechám znalejším, z pohľadu dizajnu sú obe autá svojim spôsobom zaujímavé. Obaja bodujú vonkajším vzhľadom, aj keď každý trošku inou formou. Obaja strácajú interiérom, ktorý v oboch prípadoch pochádza z iného vozidla značky. Subjektívne má u mňa navrch Tiguan - ergonómia, posed za volantom, sedadlá, v týchto disciplínach Ford jednoznačne prekonáva, to treba uznať, aj keď nemám VW veľmi v láske. Ford Kuga bol pri stretnutí pre mňa trochu sklamaním.
Rozbalit vlákno
0
19. 6. 2009 09:40
Bez nafty to nešlo
Musím si připomenout "starou" evropskou pravdu, že bez nabídky dieslu se automobilka okrádá o značnou část potenciálních prodejů. Na to, jak jsou plejády brány jako dosti specifická značka jsou čísla lesníka celkem potěšující a s velkou dávkou jistoty lze říct, že díky naftě. A ta čísla nejsou až tak vzdálena pozicím nad ním......
Rozbalit vlákno
0
19. 6. 2009 17:39
špatné rozdělení podle velikostí.
Příště si prosím SUV rozdělte podle skutečné velikosti, Lexus RX r.v.2004 - 2008 je stejně velký jako X3, Tiguan, Q5, CRV, Santafe. K mastodontům jako X5,X6 nebo Q7 má hodně daleko. Modelový rok 2009 už se ale do vekých řadit může to ano.
Rozbalit vlákno
0