Ve třech kategoriích terénních vozů na českém trhu je jen jeden vítěz shodný s dubnem – Mitsubishi L200. Mezi velkými putuje triumf do Švédska, v malých do Německa.
Zdravim, dovolim si vyjadrit subjektivny nazor na dizajn Tiguan vs. Kuga.
Az realny pohlad Vam ukaze celu krasu Kugy oproti napuchnutemu golfu.
no flame >:D
Tak mi jsme tu zaplesali nad krasou kugy a ty už tu rozebiraš cele auta. No a když se chceš bavit o interierech tak vw groupe je ma tak nadherne že je mi snich zle.
to myslis vazne??? zadok ok, profil :yes: no paci sa ti aj predok??? tie natiahnute svetla a hlavne tie kruhy pod ocami co mu dali do vienka :no: no design bol vzdy subjektivny, no u mna je kuga dost nizko... oproti CX-7 alebo Outlanderi co myslis??
Kuga je dle mě pěkné auto, ale Tiguan je pro mě hezčí ale sedí mu jiné barvy než zrovna ta červená, kterou jsem na silnici ještě neviděl spíše nodré a černé.
Tiguana vídávám na silnicích skoro každý den, ale Kugu jsem ještě neviděl jen stát před autosalonem.
Par tyznov dozadu som jazdil Koleos, no tak poviem ti spravil dobry dojem (radenie, radenie, motor, podvozok) ... ako ostatni som si to potvrdil a tiez vyhlasil za najkomfortnejsie SUV strednej triedy...pripadalo mi to lepsei ako v C5 s hydroactive (starsia gen.). No uz ma poznas a moja volba by v SUV ku Koleosu ci Kuge alebo Tiguanu neviedla ani nahodou ;-) ale v porovnani s historiou mimo cesty si zasluzia pochvalu.
S tvým stručným hodnocením designu musím souhlasit...,
rozhodně nesouhlasím, že Kuga je nějak (designově) podstatně povedenější, pouze je u ní opět (Mondeo,Fiesta) patrná větší snaha zalíbít se, a z ní plynoucí ta: "překombinovanost"...
...nekoupil bych ani jedno z těchto aut, ale Tiguan mi "vadí"
o něco méně..., ale třeba design Yeti mi přijde povedenější...
sam som velmi prekvapeny, ze Tiguanu na Vasom trhu, tak silne konkuruje Kuga, to by som necakal.Kuga posobi na mna ako zlepenec vsetkeho mozneho.Tiguan moc nemusim, ale mam ho radsej ako Kugu a Tiguan je pomerom cena/uzitkove vlastnosti jednoznacne na spici v tejto triede.
Akurat toho Yetiho ja moc nemusim. ;-)
"Yeti" si ještě ani pořádně "neviděl" a už ho nemusíš... :no:
A "Yettiho" ještě neviděl doopravdy nikdo..., teda aspoň z těch co by to případně přežili... ;-) >:-[]
Tak X6 sa rapidne prepadla dole, ML sa drzi ako kliest (zasluzene) a nepredal sa ani jeden RR ??? kua tak to je zle :-(
No XC 60 si zasluzi standing ovation, nielen v porovnani s premiovymi SUV strednej triedy, ale vseobecne.
Prekvapili ma cisla Koleosa (dost slusne) a zarmutili CX-7, dost bieda, nech uz je tu ta 2.0 diesel...
Co ja som Ty. >:D
Ja inak lubim X5, ale ML je vyborne SUV, podla mojho nazoru najvyvazenejsie SUV na trhu.Taky zlaty vyvazeny priemer medzi jazdou na ceste a jazdou v terene. ;-)
Samozrejme, ze som si to vsimol, ale ML je uz stary harcovnik a zasluzi si nas obdiv. ;-)
Inak ja nie som na SUV ani nahodou, iba, ak tak mat to ako druhe, alebo tretie auto v garazi. Skor to tretie. :-)
pravda maxo, ML si zasluzi pozornost preto, ze je medzi nami od r. 2005, co uz je pekny rocik, oproti tomu ak ho niekto porovnava predajom s X6 ;-)
Suhlasim aj s komentarom najvyvazenejsie suv. Ano ako tvarovo tak aj technicky!!! ved stred je jasny ci bendzin alebo diesel (350 GGI, 320 CDI) kto chce kralovat cestam tak 63 AMG a myslelo sa aj na dobrodruzne povahy, cize off road paket (aj so silnou redukcnou prevodovkou) airmatic, odpojitelne stabilizatoy ci uzavierku za priplatok a este k tomu 420 CDI a ide sa :-! Myslim, ze v ML sa kazdy najde a kazdy podla seba si vyberie. Ziadne ine nemecke SUV (okrem Cayenne) to zakaznikom neposkytuje ;-)
Ja ho osobne povazujem za ikonu medzi klasickymi SUV.Jedine minus je spolahlivost, ale ta sa po facelifte zlepsila. ;-)
Toho Cayenna by som uz tak vyvazene nevidel.
To je spickove SUV na asfalt.
ANI NAHODOU!!!!!! nechce sa mi tu zase vsetko kpirovat, uz trinasty krat. Skoc na diskusiu pod Saab 9-3 X, tam som par hodil a je tam tusim ako prve Cayenne v extremnom terene... malo kto vie co to dokaze, a dokaze toho neskutocne vela. Pozri a hod comment, vecer sa este stavim...
Ja mam najazdneho dost na skusobnej terennej drahe s Cayennom , ale aj s TOUAREGOM a Q7 v extremnych podmienkach, ale Cayenn sa nechyta ani zdaleka v terene na Touareg a ML.Nemozem sice hodnotit zatial faceliftovu verziu, lebo tu som neskusal, ale toto su moje skusenosti.Pozriem tie odkazy, ale co to aj sledujem v odbornych clankoch, tak mi davaju za pravdu.
Cize robis v BA v VW??? tam je "umely kopec"... tak dajme tomu, ze Touareg ano, ML ano, ale Q7 ani nahodou. Zalezi ako som pisal od vybavy. Q-cko nema redukciu a uz tymto to vsetko prehrava+vzduch nedokaze dvihnut tak vysoko ako Cayenne+ prirataj priplatkove odpojitelne stabilizatory a uzavierku... Real porovnanie bohuzial som nemal - nemam k dispozicii tieto "fajnove auticka", no len to sledujem uz takmer 10 rokov pod drobnohladom...
Ved Q7 som nenapisal, ze je lepsia v terene, ta je horsia podstatne ako Cayenne.Q7 je ozruta, ale na to ake je to velke auto ma vyborne jazdne vlastnosti na ceste, to klobuk dolu.
Noo, tak preto, to by som sa cudoval. V texte bola tak som ju asi mylom primiesal. Q7 na ceste ano, no X5, Cayenne ci FX ju "skolia", no ale uznavam ze FX je ina vaha...
Videjka pod saabom si pozrel??? ak s tym jazdis, tak mas urcite vaic skusenosti. Dal som tam par vyjazdov na porovnanie, co myslis, vyliezol by to Cayenne? tak ako RRS??
Ano samozrejme ze ju skolia, ved su podstatne mansie a lahsie, ale na druhu stranu Q7 podstatne lepsie filtruje nerovnosti a diery na vozovke.
Tazko povedat aky to malo naozaj ten sklon, lebo zalezi ako to bral s tou kamerou, ale myslim si, ze by to Ceyenne nezvladol, este hore skor, ale dolu by to bolo este horsie.
Ono aj brodivost ma lepsiu TOUAREG ako CEY a hlavne Touareg vydrzi bez poruchy v extremnych podmienkach neuveritelne dlho.Ten podvozok je ako z tanku.
No tak kamera je zaklad. Porovnaval som to uz niekolko krat so stromami v pozadi a su vertikalne zhodne s obrazovkou, takze OK!!
Toui bez poruchy??? tak ja zatial chvalu nepocul. Neskutocne sa sere elektronika co viem, Motory celkom usli hoci u TDI este muchy ako kazdy VW trochu ostali a co tu pisali niekory majitelia tak velky problem bol so vzduch. odpruzenim, ze to blblo jak svina...
ja som myslel poruchy konstrukcne, teda podvozok ako taky,prevodovka, spojka, pri tom extremnom zaobchadzani to dostavalo strasne ale strasne zabrat, prevalene podbehy, potrhane kryty zo spodu, to dostavalo ciste rany az na konstrukciu, lebo to uz nevedel ani podvozok odpruzit a vydrzalo to.Jediny problem to malo, ked si nerespektoval pomaly najazd do vodnej priekopy a prehnal si to a nasalo vodu do motora a to bol koniec.Vzduchove odpruzenie sa nasli problemy, ale to maju aj iny vyrobcovia aj premiovy.
Tak to kde testovali, na tankodrome??? Tak konstrukciou verim, no trochu si ma prekvapil.
S tou vodou to bol koniec naveky??? vybrat filtre, vysusit...tak to neslo??
PS: nehladaju na testovanie mladych talentovanych vysokokoškolsky vzdelanych ludi ?? >:D
Jak tak koukám fotografie celkem zavádějící. U Tiguanu je na foto to nejzákladnější a nejošklivější rádio a kuga tam je s navigací a to je vzhledově opravdu rozdíl. Tiguan je pro mě jednička pěkné sřízlivé tvary zatim co Kuga není ošklivý , ale trochu přemodernizovaný a v jízdních vlastnostech v terénu se nechytá .
[odkaz]
Tiguana dost dlouho sleduji v testech atd a viděl jsem i několik testů s Kugou. Na silnici byli hodnoceni skoro vždy zhruba stejně snad jen u jednoho testu byl Kuga o něco lepší. Zato v terénu se Kuga nechytal ani náhodou tak nechápu proč tomu říkají SUV. Je to jen vyšší osobák nic víc. Zrychlením, spotřebou a ani vel. zavazadlového prostoru na Tiguana nemá. Podstatně vyváženěji je na tom Qashqai :-)
Ve vsech testech vyhral na silnici Kuga, a v terenu zadny prodany Tiguan nejezdi, a navic nejaky asistent z kopce, na ktery se vetsina novinaru nachytala jeste z Tiguanu, nebo kopie Yeti nedela off road, mozna tak jen OFF.
Porad je to jen SUV na silnici.
U Fordu rikaji KUGE Crossover a ne SUV, ale to by jsi vedel, kdyby jsi cetl i jine testy nez od zamestancu VW.
Neboli - jak omluvit naprostou impotenci Kugy v terénu...
To, aby člověk v zimě vozil v autě pořádně velkou lopatu, protože je vysoká pravděpodobnost, že ji bude potřebovat, ani haldex poslední generace s Kugou nic nesvede. Je tam k ničemu. Kdyby udělali FWD nic by se nezměnilo a auto by bylo levnější. :-!
KUGA je taký "lacný SUV ojeb" od Fordu. Ako "hrdý" vlastník C-Maxu a v rodine máme predajcu Fordu viem o čom rozprávam. Interier a motory sú komplet prevzaté od C-MAXU. A na podvozku sú len minimálne zmeny. Je pravda, že biela KUGA na 18 diskoch vyzerá prekrásne ale auto treba kupovať s rozumom a nie srdcom. ;-)
No, to to trvalo. Já tipoval jaro 2009... no tak mi to (opět) vyšlo. Samuraj pozvolna dosamurajovává a na střední trůn nastoupil ten, který na trůně v Evropě být má. Krásný, stylový, dvojjediný TIGI. Ovšem to hlavní... to hlavní je - VOLVO. Co se to děje? Ve středních SUV dotírá ixcéšedesátka na stupínek... jo, je to znát i na silnicích. A ve velkých je králem... Tak to musíme oslavit.
Značkou měsíce je VOLVO :yes: Jasně... a TIGI :yes:
P.S. A máme tu už i rakeťáka yetiho, (dnes jsem potkal na silnici dva). Velké gratulace. Tak příště už první, co?
...alebo - títo dvaja rivali si navzájom nemajú veľmi čo vyčítať.
Hodnotenie motorizácií prenechám znalejším, z pohľadu dizajnu sú obe autá svojim spôsobom zaujímavé. Obaja bodujú vonkajším vzhľadom, aj keď každý trošku inou formou. Obaja strácajú interiérom, ktorý v oboch prípadoch pochádza z iného vozidla značky. Subjektívne má u mňa navrch Tiguan - ergonómia, posed za volantom, sedadlá, v týchto disciplínach Ford jednoznačne prekonáva, to treba uznať, aj keď nemám VW veľmi v láske. Ford Kuga bol pri stretnutí pre mňa trochu sklamaním.
Musím si připomenout "starou" evropskou pravdu, že bez nabídky dieslu se automobilka okrádá o značnou část potenciálních prodejů. Na to, jak jsou plejády brány jako dosti specifická značka jsou čísla lesníka celkem potěšující a s velkou dávkou jistoty lze říct, že díky naftě. A ta čísla nejsou až tak vzdálena pozicím nad ním......
Příště si prosím SUV rozdělte podle skutečné velikosti, Lexus RX r.v.2004 - 2008 je stejně velký jako X3, Tiguan, Q5, CRV, Santafe. K mastodontům jako X5,X6 nebo Q7 má hodně daleko. Modelový rok 2009 už se ale do vekých řadit může to ano.