Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v lednu 2013: Nejprodávanější automobily vyšší střední třídy

Mezi lídry vyšší střední třídy najdeme v prvním měsíci nového roku staré známé: BMW řady 5, Audi A6 a Volva 70/80. Segment však spadl takřka o polovinu.
Zpět na článek
18. 2. 2013 23:27
18. 2. 2013 23:55
19. 2. 2013 00:43
19. 2. 2013 01:23
19. 2. 2013 21:20
19. 2. 2013 21:26
19. 2. 2013 21:31
19. 2. 2013 23:49
20. 2. 2013 00:13
20. 2. 2013 08:49
20. 2. 2013 13:26
21. 2. 2013 08:56
22. 2. 2013 00:59
20. 2. 2013 20:17
18. 2. 2013 23:28
19. 2. 2013 06:27
Avatar - KANKUNEN
18. 2. 2013 18:26
Tlačítka z Vectry
Nemůžu si pomoct, středová tlačítka v E vypadají zastarale.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - 3_diamanty
18. 2. 2013 19:08
Re: Tlačítka z Vectry
to je asi to najmenej co trapi zakaznikov medaka.... cele auto je bezchybne :yes:

mna skor zaujal prepad tohto segmentu.... je vidiet ze tieto velke auta sa uz stavaju v realnej premavke zbytocnymi... kto ma prachy ten si skor uz kupi kompaktny a imidzovy evoque a dostane auto prakticke aj do mesta a aj mimo mesta a s pohodlim auta vyssej strednej triedy... zmysel tychto velkych limuzin zacina byt pomaly nezmyselny a je to aj preto ze stredna trieda rozmerovo je uz tam kde bola tato vyssia stredna pred 10 rokmi... je vidiet ze zakaznici nechcu vzdy len vacsie auto.... chcu v prvom rade auto urcitej velkosti a ak to automobilka stale natahuje a auta zvacsuje odklon zakaznikov je logicky.... povedme si pravdu... dnesna stredan trieda poskutne zakaznikom rovnaky imidz bezpecnost luxus a rozmery ako vyssia stredna pred par rokmi... takze ist stale len vyssie sa neda alebo teda je to zbytocne ... take bmw 3 je uz totiz takmer take velke ako 5ka z r 98... podobne audi A4 provnajme si novu A4ku s A6tkou z r 98... a zistime ze tato nova A4ka je pomaly vacsia ako stara A6tka.... takze chapem odklon... ludia donekonecna vacsie a vacsie auta kupovt nebudu ani nepotrebujuuu... dnesna stredna trieda ponuka luxus imidz a rozmery aut vyssej strednej tiredy spred par rokov takze vyssia stredna trieda a luxusna trieda pomaly vymiera.... to nie je moj sialeny nazor... to je fakt.... kto sleduje trh vidi.... velke auta su na ustupe ;-) a to som pisal uz davno...

trh sa preorientuvava na luxusne crossovery ... coskoro pride crossover od jaguaru, maserati... a mozno este ktovie kto pride.... luxusne 5 metrove limuziny zacinaju byt zbytocnostou a nie su uz in ... ja byt milionar tak tiez skor kupim range rover sport alebo MLko ako nejake Ecko .... je jasne ze buducnost je v SUV a crossoveroch ktore sklbuju praktickost bezpecnost robustnost a imidz v jednom :yes:
Avatar - white label
18. 2. 2013 20:17
Re: Tlačítka z Vectry
Bože, ty tu zase potíš nesmysly nad čísly jednoho mikrotrhu... 8-s
Avatar - 3_diamanty
18. 2. 2013 20:20
Re: Tlačítka z Vectry
predaj velkych limuzin klesa aj inde nielen v cechach.... je to trend .... SUV nahradzaju v predajoch velke limuziny :yes:
Avatar - white label
18. 2. 2013 20:35
Re: Tlačítka z Vectry
O čem točíš, jaké velké limuzíny, tady píšeme pod vyšší střední, ty limuzíno. To musíš minimálně o třídu výš a to ještě jen Long verze. Střední prémie je, byla a dál bude, velmi málo prostorná, za normálního chlapa (185cm a víc) si v A4/3er/C slušně nesedne ani větší dítě (6 let víc) v sedačce. Sám mám 193cm a vyšší střední třídu, a když za mnou sedí 5 letá dcera v současné kvalitní sedačce s isofixem, tak ji musím vyzout boty, ať má aspoň nějaké místo na nohy. A třeba v takové neLongové A8 apod., to není o moc lepší. Velké tyhle auta můžou připadat jenom někomu, kdo je sám nikdy nevyužíval. A jestli někomu bohatě stačí prostor běžný ve střední prémii, tak proč je střední meinstream obvykle mnohem! prostornější, není to nakonec vlastně zbytečné... 8-s
Avatar - HitmanPB
18. 2. 2013 23:03
Re: Tlačítka z Vectry
Ja sa Ti čudujem, že na neho vôbec reaguješ... :-)
19. 2. 2013 08:30
Re: Tlačítka z Vectry
Ale tak to je hlavně o té dětské sedačce, dítě má natažené nohy a okopává přední sedačku. Normální člověk se dozadu bez problémů posadí - minulý týden jsme ve čtyřech lidech odjeli ve trojce Alpy bez nějakých stresů :-)

Pohodlné to ovšem není, ale to spíš z důvodu blbé zadní lavice a nízké střechy.
Avatar - white label
19. 2. 2013 23:23
Re: Tlačítka z Vectry
"...natažené nohy", jo? >:D Tak to bych musel mít tak 170cm..., pokud by si tam mohla dokonce natáhnout nohy, tak nemám o čem psát!
Ve 3er čtyři dospělí do Alp? Současná 3er? Kolik byl součet výšek delší dvojice sedící za sebou?
20. 2. 2013 08:12
Re: Tlačítka z Vectry
.. :-) tak to to máš pak dvě možnosti - buď to 5-ti leté dcerce nožky zakrátit, nebo sobě neprodlužovat přirození ve vyšší střední a koupit si běžné auto na normální denní používání.
18. 2. 2013 23:09
Re: Tlačítka z Vectry
Tie suv a crossovery dedukuješ zo stavu našich ciest? Lebo inak trepeš otrasné somariny >:D
18. 2. 2013 23:26
Re: Tlačítka z Vectry
Představ si, že jsem si vyšší střední nekoupil kvůli tomu, že bych potřeboval víc místa, nebo větší auto. A jak píše WL, ono v nich zase tolik místa není, pokud ti už o něj jde. Dnes zvládnou postavit solidní SUV (nabízející zajímavý kompromis), přesto kupé je kupé, jak rád říkám. Hlavně, že neustále píšeš něco o vození vzduchu v kufru, ale mít ty peníze, tak si koupíš velké SUV. :-)

Pokud jde o bezpečnost, víc věřím sedanům (a ještě víc kupé) než SUV, byť jejich konstrukce se víc a víc sbližuje. A vždy je možnost koupit potvoru se zesílenou konstrukcí a balistickou ochranou. S tím rozválcuješ s přehledem většinu vozového parku.
19. 2. 2013 13:54
Re: Tlačítka z Vectry
Vypravis o SUV hezky, ale vzhledem k tomu ze Evropa je zakaze behem pristich deseti let a USA je budou nasledovat minimalne ve velkych mestech hned pote, tak bych na business SUV moc nesazel.
Avatar - Hammunasakra
19. 2. 2013 17:38
Re: Tlačítka z Vectry
Viz já dnes 17:37 ;-)
Avatar - 3_diamanty
18. 2. 2013 19:29
zaujimave je to aj v luxusnej triede
pokles v januari v cechach je tam o 20 percent oproti roku 2012..... ide to dole vodou... predalo sa len 24 aut.... a pojde to este nizsie... ako som predpokladal uz pred rokom :yes: tento segment sa stava uz zbytocnym.... predaje sa presunuli k velkym SUV ako Range Rover alebo MB GL .... :yes:

chysta sa aj SUV od jaguara.... luxusna a vyssia stredna trieda to bude mat coraz tazsie ;-)
Rozbalit vlákno
0
18. 2. 2013 23:27
C6
Nejspíš sběratel (kostí)... dobře rok (nebo dva) se už neprodává.
Rozbalit vlákno
15
Avatar - Hammunasakra
18. 2. 2013 23:55
Re: C6
CHYBkA :-)
Výroba CITROËNu C6, vozu s opravdu GENIÁLNÍM "dvojitým" odpružením byla ukončena před Vánoci loňského roku (byl o tom článek i zde) a 2 kusy (což je na český trh docela DOST ;-) ) se prodaly ještě v listopadu (v prosinci žádný), no a jeden teď v lednu.. :-)
PS: Na nástupce, benzínový plug-in 4x4 hybrid Citroën DS9 jsem docela ZVĚDAVÁ.. ;-)
..na obrázcích, parametry i na předváděcím videu vypadá celkem NADĚJNĚ :yes: :-)
Avatar - HitmanPB
19. 2. 2013 00:43
Re: C6
... jeden kúsok má môj obchodný partner ;-)
19. 2. 2013 20:14
Re: C6
Proto predcasne pro nezajem konci ;-)
Avatar - Hammunasakra
19. 2. 2013 21:20
Re: C6
Ano proto po 7mi letech končí.. :-)
..pro VĚTŠINU lidí je totiž "důležitější" znáček na kapotě než vůz jako takový (prostě VĚTŠINA lidí raději bude jezdit s ... např. Audi A6 2.0 TDi, než s Citroën C6 V6 3.0 Bi-turbo ;-)
PS: Vypadá to že také (ani) NEtušíte jak C6 jezdí (to je ten vůz, který česká 1čka mezi motoristickými novináři Martin Vaculík výrazně PŘEDřadil před "tuctovou" konstrukci VW Phaeton - například :-)
PPS: Svět je holt takový ;-)
PPPS: Já se na (nástupce C6) benzínový 300koňový 4x4 plug-in hybrid Citroën DS9 docela TĚŠÍM - vypadá to že vy asi NEeee
19. 2. 2013 21:26
Re: C6
Problem C6 byly chybejici technologie dane nezajmem Citroenu investovat do neceho co od zacatku bylo jasne, ze velky uspech nebyl. Cimz jenom prohloubili neuspech a C6 skoncil velkym propadakem a nesplnenim ani znacne defenzivnich puvodnich prodejnich cilu. To auto bylo nekonkurenceschopne i v ramci stredni tridy natoz vyssi stredni. Kompletni vybava byla postavena na Citroenu C5 predchozi generace byt po faceliftu, to proste nemelo nadeji proti nemeckym matadorum do kterych se investovaly miliardy.
Avatar - Hammunasakra
19. 2. 2013 21:31
Re: C6
Co si představujete pod slovy "chybějící technologie"? ;-)
PS: Ve srovnávacích testech porazilo i "prémiovou" konkurenci - co byste chtěl "víc"? :-)
PPS: Dnes je to (snad i) z 90ti % o značce - jaký je vůz (a samozřejmě nejen vůz), motor atd., to je (více než) "druhotné" - a Citroën prostě není "in" ;-)
To že VĚTŠINA lidí "raději" bude jezdit s Audi a6 2.0 Tdi (fakt "motor o ničem") než s C6 V6 Biturbo je prostě SKUTEČNOST
PPPS: To "nekonkurence schopne i v ramci stredni tridy" - to snad NEmuselo být...
..že jste s vozem NEjel a dokonce nejspíš NEmáte "ani ponětí" (o jeho konstrukci) - to už jsem psala, že jsem POZNALA :-)
19. 2. 2013 23:49
Re: C6
C6 je auto s nejlepším pérováním, troufnu si říct na světě. Na jejich systém přejezdu příčných nerovností ostatní nemají ani zdaleka. Počítač dokáže určit kdy zadní kola najedou na hrb a automaticky sníží tlak na zadní nápravě. Funguje to celé neuvěřitelně, i strašná D1 je v C6 naprosto v pohodě. Jel jsem v mnoha drahých autech, ale na C6 se komfortem nechytají. I vnitřek je hodně luxusní, třeba je tam použité skutečné leštěné dřevo, žádná plastová náhražka. Bohužel C6 nemá ten správný znak na kapotě...
Avatar - Hammunasakra
20. 2. 2013 00:13
Re: C6
Já bych proti "dvojitému" pérování C6 postavila S-Klasse či Range Rover, nicméně rozhodně je VYNIKAJÍCÍ (vzhledem k pořizovací ceně vozu snad i "fenomenální" :yes: :-)
PS: Trochu podobný systém který "počítá" se stavem vozovky dnes zavádí Mercedes
20. 2. 2013 08:49
Re: C6
Jak jsem psal, kompletni vnitrni vybava byla beze zmeny prevzata z v te dobe uz postarsiho Citroenu C5, coz je normalni mainstream auto ve stredni tride. Kvuli tomu samozrejme C6 nemohla byt konkurenceschopna o tridu vyse, kde jsou mnohem vyssi naroky. Citroen C6 dostal pouzitelnou navigaci az v roce 2007, audiosystem byl v dobe uvedeni jiz zastaraly i novejsi typ audia, ktery byl do C6 nasazen od roku 2007 umel mene nez audio systemy nemecke konkurence jeste predtim nez C6 vubec prisla na trh. C6 nemela zadne asistenty krome celkem zbytecneho hlidani pruhu, zadny adaptivni tempomat, zadny BLIS, luxusni limuzina v podani Citroenu se odmykala a startovala sklopnym klickem jak z automobiloveho suterenu. Sedacky nebyly odvetravane jen vyhrivane, nenabizely masaze. srovnejte pocet tlacitek na ovladani sedadel u Citroenu C6 a u BMW s Komfortsitze.
Nabidka motoru zahrnovala v sestivalcich jeden staricky benzin a pak pomerne slaby diesel majici jen dveste koni a pritom celkem vysokou spotrebu. Novy dieselovy trilitr prisel az v roce 2009 a to uz bylo pozde. Nemluve o faktu, ze C6 byl jediny model ve vyssi stredni (krome Lexusu GS), ktery nenabizel pohon vsech ctyr kol.
Auta ve vyssi stredni tride jsou vzdy o sortimentu vybavy, o tom co si za sve penize muze kupujici koupit a moznosti C6 v tomto ohledu proste byly tristkni. Citroen C6 mohl souperit tak s tou Audi A6 2.0TDI v zakladni vybave, ale tech se az tak moc neproda. Narocnejsim zakaznikum uz nemel co nabidnout. Koneckoncu i nasledne soucasne prodavana C5 druhe generace umela vyrazne vice nez drazsi C6.
Citroen C6 nabidnul pohodlnou plavnou jizdu a tim take skoncil. Vuz jedne kvality nemel v univerzalnejsi konkurenci sanci.
Avatar - Hammunasakra
20. 2. 2013 13:26
Re: C6
Takže "chybějící technologie" je hlavně (vlastně JEN) trocha výbavy? ;-)
PS: Ano SOUHLASÍM, že o prodeji MNOHEM více rozhodují "bubosti" typu "nové vymyšlenosti ve výbavě" (než PODSTATA :-)
PPS: "Ohrnovat nos" nad 4válcovým bi-turbem 2.2 HDi (na nějž některé "prémiové" automibilky NEmají odpověď dodnes) či (dle testů) nejkultivovanějším dieslem) V6 2.7 HDi - to jste (se) moc NEtrefil, ne? ;-)
21. 2. 2013 08:56
Re: C6
Usmevna demagogie. :-! Ta "trocha" vybavy je kompletni vybava krome tech zcela nejzakladnejsich veci typu automaticka klimatizace nebo xenony, ktere ma dneska realne uplne kazdy. Kompletni vybava, ktera dela premiovou vyssi stredni premiovou vyssi stredni proste chybi, protoze C6 ma vybavu beze zmeny prevzatou s o tridu nizsiho auta.
Co je podstata? To ze milovnikum morskych vln nabidne Citroen C6 houpavou jizdu, kterou par lidi mozna preferuje, ale pro vetsinu kupujicich je zcela sekundarni argument obzvlaste, kdyz za ni zaplati horsimi jizdnimi vlastnostmi? To je totiz to jedine v cem se Citroen C6 odlisuje od konkurence (nehodnotim pozitivne ci negativne), ve vsem ostatnim je horsi.
Ctyrvalec 2.2HDI jsem umyslne nezminoval, abych neshazoval Citroen C6 motorem, ktery v ramci tridy nema v tak tezkem aute co delat. A 2.7HDI muzete velebit do nebes jak chcete, ale ten motor proste uz nestihal vyvoj konkurence. 150kW po roce 2005 uz nikoho nedojme, to mel Mercedes v dieselu v roce 1999.
Avatar - Hammunasakra
22. 2. 2013 00:59
Re: C6
Vidím že NEtušíte co to je PODSTATA (to je VŠE co dělá auto autem - PROTO také C6 vyhrál srovnávací testy s "prémiovými" konkurenty). Rozhodně to není jen "cosi" co (asi) rádobyffftipně nazýváte "houpavou jízdou" ;-)
Citroën C6 vám nabídne jízdu které se člověku dostane JEN ve vozech typu Mercedes S-Klasse, Range Rover apod. (u nichž o "houpavé jízdě" asi mluvit NEbudete, že? :-)
Rozdíl mezi třídami NENÍ o výbavových prvcích (částečně samozřejmě také), ale o KONSTRUKCI vozu. Popravdě u vozů třeba jen nižší střední lze najít prvek výbavy který v nabídce NEmá .... třeba Aston Martin (apod.)
JSEM milovnice mořských vln, ale takové auto jaké popisujete by asi NIKDO NEchtěl a lidé jako Martin Vaculík by před jeho schopnostmi (vůz působí jako by zavěšen na lanech plul těsně nad vozovkou). NE"pochopení" které je z vašich vět více než zřetelné však mezi laiky není ničím neobvyklým (a odpovídá tomu i to "soustředění" na doplňkové prvky výbavy, rsp. jednoznačné NADřazení těchto drobností nad onu PODSTATU která dělá jednotlivá auta tak "jinými" a různorodými - zatímco ta výbava je dříve či později nakonec VŠUDE STEJNÁ ;-)
Ano, vzpomínám si jak byli profi redaktoři Auto Motor und Sport "zaskočeni" VÝBORNÝMI jízdními vlastnostmi a fenomenální trakcí předokolky, která byla LEPŠÍ než u prémiových vozů se zadním pohonem! (tak pečlivě navržený vůz si pak NEmusí pomáhat pohonem všech kol) - i to byl jeden z důvodů vítězství ve srovnávacím testu s MERCEDESem E-Klasse a dfalšími...
4válec typu 2.2 HDi je dnes ZCELA BĚŽNÝ ve vozech vyšší střední (ostatně byl to dle Engine of the Year opakovaně NEJlepší motor na planetě do objemu 2,5 litru - a dodnes velmi dobře slouží v JAGUARech či Land/Range ROVERech - samozřejmě i ve vozech Citroën). A co se týče "velebení" motoru V6 2.7 HDi - nejde přece o nějaké MÉ "velebení" - ale o závěry PROFESIONÁLNÍCH motorářů, naopak vaše slova svědčí o naprosté NEznalosti (motor byl ve své době VELMI CHVÁLEN pro přesný OPAK než píšete!!!! :-)
Tedy pro svou velmi PROGRESIVNÍ konstrukci a bez jakýchkoli debat šlo o (a vlastně jde - dodnes se v na 3 litry převrtané verzi o 202 kW/600 Nm vyrábí) - šlo o po BMW první konstrukci tohoto typu, po mnoha letech něco podobného vloni nabídlo audi a Mercedes dosud podobnou konstrukci nemá v nabídce.
PS: Bohužel VĚTŠINA ("méně znalých") lidí posuzuje vozy jako vy, JEN dle "číslíčka" (ať už výkonu, nebo třeba zrychlení 0-100 km/h - také pěkná "bubost" ;-) ) nebo dle nějakého výbavového prvku (byť třeba "hlídání povolené maximální rychlosti" se mi v současném ML moc Moc MOC líbilo :yes: :-) )
PPS: Mimochodem Citroën C6 jsem měla půjčený někdy ... rok po začátku výroby = s motorem V6 2.7 HDi bi-turbo - kdo tvrdí že "potřebuje" jezdit rychleji - (spíš) KECÁ ;-)
Doporučuji dohledat nějaký tehdejší test motoru (ať v C6 nebo v nějaké JAGUARu) - možná (zcela) ZMĚNÍTE názor :-)
Pokud jde o VÝKONY, asi bych NEargumentovala MERCEDESem, lídrem vždy bylo a je BMW (jak "snášíte" že současné 4válce Mercedes 250 CDi a 2.2 HDi mají stejný Stejný STEJNÝ výkon? ;-)
Mimochodem v obou případech jde o POVEDENÉ motorizace :yes: :-)
20. 2. 2013 15:58
Re: C6
Z mizivym poctem prodanych kusu. :-)
Avatar - Hammunasakra
20. 2. 2013 20:17
Re: C6
Co (že to) "Z mizivym poctem...."??
18. 2. 2013 23:28
Divím se
Divím se lidem co vidí na bezduchých vozech značky audi, starou okoukanou masku a překulacené tvary alá patvary?
Dal bych přednost MB, BMW nebo švédskému Volvu.
Rozbalit vlákno
1
19. 2. 2013 06:27
Re: Divím se
No...překulacené tvary u Audi...voko nemáš, žaludek asi ano ;-) Co jsi koupil?
Avatar - vabis
19. 2. 2013 00:38
pomyslné startovací mety
Rozdíl mezi sloupcem 1/2013 a 1-1/2013 mě trochu uniká.Větší kouzlo to bude mít, až v druhém sloupci bude nějaké rozpětí.

Bmw F10 má hezký design, dobré rozložení hmotnosti a převodovku. Trošku ale podlézá masám a ztrácí hodnoty, které pětková řada kdysi vyznávala. Audi C7 moc neznám, kdo ale má tak chválil. 70ku ve verzi Cross měla žena, na klidné ježdění pohádka, na sportovinky to ale není. w212 menší bratr současného, ideální proporce, dobrý automat, ale trochu to pérování no no, a hlavně ty odbyté plasty na přístrojovce - aneb pokus dělat z hvězdy masovku, co člověk nadělá.

Kylie: posledním krásným Citroenem bylo XM, ten byl po revoluci :-) V6 trochu snížit k zemi a veškeré služební cesty byly pohádla. Ty futuristické ovladače, ten profil ostrého šípu, celkem pohodlí, jeje kdeže ty časy jsou, to byly cesty ještě prázdné.
Rozbalit vlákno
13
Avatar - HitmanPB
19. 2. 2013 00:52
Re: pomyslné startovací mety
Ad BMW F10 - pre koho myslíš sa robia autá ? V prvom rade pre zákazníkov. Nie je umenie urobiť auto, ktoré sa nepredáva - umenie je urobiť auto, ktoré sa predáva ? ;-)
A tie kecy o tom, že BMW niečo podlieza, tomu snáď veríš iba Ty... Sadni, odvez sa a možno pochopíš...
Zapamätaj Si - každý sa musí trafiť do vkusu potenciálnych zákazníkov - robia to všetky značky a teda podľa teba všetky podliezajú - nie oni sa iba snažia predať. To čo ty nazývaš podliezanie sa v obchodnom žargóne nazýva trafenie sa do vkusu zákazníka a tak trošku aj určovanie trendov (v prípade X6 a spol) . ;-)
Avatar - vabis
19. 2. 2013 07:56
Re: pomyslné startovací mety
Je to o přístupu a moci peněz. Je určitá skupina lidí co ty auta zná, zná jejich předchůdce. Ocení když se povede perfektní kousek, auto které má něco navíc než běžný průměr. U Bmw to byla vždy radost z jízdy, umění řidit atd. Pak je tvůj přístup, prodat o 10-20% aut více, leč ´vlastnosti které dělaly značku značkou odsunout na druhou třetí metu. Promiň X6, maloobjemové diesely, tři truba a čtyřkolka co je neovladatelná v mezních situacích nejsou rukopis Bmw, je to honba za ziskem konzumní společnosti. Sadní, odvez, zamapamat - ještě nějaké přání na srdíčku?
19. 2. 2013 08:18
Re: pomyslné startovací mety
Ale prosím tebe...uvědom si, že žádný auto nejezdí naštěstí stejně jako jeho předchůdci v 80-tých letech, ty zase nejezdily tak jako v 60-tých atd..
Podobný nářky mi jdou krkem, stejně jako hlouposti o neovladatelnosti. Svět se mění, lidi mají jiný nároky a tomu se přizpůsobuje produkt. Bav se v kontextu třídy a ukaž mi na tříválcový BMW řady 5, maloobjemovou naftu, nebo dokaž povídačky o neovladatelnosti čtyřkolek. Na to kolik ti je let, mě tenhle světonázor překvapuje.
Mám s BMW najeto poměrně dost a ačkoliv ho právě teď nesedlám, je a bylo pro mě vždy mezi prvními volbami při výběru. Doporučuju, aby sis sednul, svezl se a zapamatoval, že právě BMW5 patří k tomu nej v autosvětě. Ne v časopisovým, ale reálným...
Avatar - HitmanPB
19. 2. 2013 22:35
Re: pomyslné startovací mety
Pod toto sa môžem pokojne podpísať :yes:

Veľakrát to tu vyzerá tak, že vlastne sa zbytočne vyvíjajú nové modely, keď dokonalé boli už tie spred 30 rokov :-O

Tie automobilky, čo sa toho držali, to už majú za sebou...
Avatar - HitmanPB
19. 2. 2013 22:32
Re: pomyslné startovací mety
Pozor to nie je môj prístup, ale prístup BMW (Audi, Mercedes) - ale aj každého normálneho podnikateľa, predávať viac. :-)
Je o značku záujem ? OK, urobíme lacnejšie modely a zoberieme zákazníkov ostatným značkám. Čo je na tom zlé ?
Však aj wlkohrad sa snaží liezť do kapusty (aj keď neúspešne ) D3 s Phaetonom...
Uznávam, X6, X5... rada 1 nie je môj šálok kávy a niektoré modely (X1 / 1) sú s ohľadom na moje nároky skôr na smiech, ale preboha, ako potom sú na tom potom modely konkurencie v danej triede ???
Takáto situácia nie je iba v automobilovom priemysle.
Zober si napr. Sony pri TV. Kúpiš model za 300 EUR, máš veľké guľové a nie poriadny TV, poriadne TV začínajú nad 2500 EUR. U Samsungu je to detto.

Apropo "Sadní, odvez, zamapamat - ještě nějaké přání na srdíčku? " - Keby sa tohoto držal Lexus, predal by podstatne viac vozidiel.
Bohužiaľ, v konzumnej spoločnosti chcú byť ľudia hýčkaní. Majú prachy a chcú ich minúť. Kto ponúkne viac, kto ponúkne kustomizáciu - predáva :-!
Avatar - Hammunasakra
19. 2. 2013 01:27
Re: pomyslné startovací mety
Ano (naprosto NAPROSTO SOUHLASím :-)
PS: Připomněl jste mi jak JINAK (a "v pohodě") se tehdy (ještě před pár lety) jezdilo... :yes: ;-)
19. 2. 2013 03:26
Re: pomyslné startovací mety
Já ale nesouhlasím. Posledním a zatím jediným krásným Citroënem byla DS/ID.

Bertone se tehdy v zajetí hran hledal (cca 1980-90) a zvolit ho znamenalo, že bude obtížné rozeznat jestli jede po silnici BX, Favorit, XM nebo ZX. Když ho hrany potom pustily, byl už zase poměrně OK.
Avatar - sendador
19. 2. 2013 07:01
Re: pomyslné startovací mety
Pro me bylo XM na svoji dobu nejkrasnejsi auto (ne teda v kombi verzi), jeste dneska vypada pekne. Narozdil od zminenych BX nebo Fava, ktery jsou vzhledove naprosto nezajimavy.
Avatar - Hammunasakra
19. 2. 2013 11:15
Re: pomyslné startovací mety
..a co klasika (s motorem Maserati) Citroën SM? ;-)
19. 2. 2013 11:48
Re: pomyslné startovací mety
Sice exot a i ceněný a cennější i dnes než DS, za mě ale v porovnání s řadou DS/ID také škaredější.
Avatar - Hammunasakra
19. 2. 2013 11:56
Re: pomyslné startovací mety
No ale "velmi ORIGINÁLně škaredý" :-)
19. 2. 2013 12:07
Re: pomyslné startovací mety
Jistě, něco na něm rozhodně je. Každý to prostě vidí jen trochu jinak.

Já zde, proboha, nechci vystupovat jako nějaký arbiter elegantiarum. Je jich tady už takhle plno. Jeden apoštol za druhým. :-)
Avatar - Hammunasakra
19. 2. 2013 12:38
Re: pomyslné startovací mety
:-)
19. 2. 2013 06:36
Vyšší střední
Nemůžu si pomoc, ale právě vyšší střední je snad nejideálnější velikost na mix město, sem tam okreska a dálnice. Dostatečnej vnitřní prostor, slušně výkonný motory, bezpečí a vnější rozměry na úrovni mainstreamu střední třídy.
Topper z přání dělá fakta, stačí se podívat na žebříčky jinde. Pravda je, že jsem byl včera v JLR a během hodiny se u LR/RR točili 3 zájemci. V kočkovatý sekci jsem bloudil sám...
Rozbalit vlákno
25
19. 2. 2013 13:52
Re: Vyšší střední
Ono je take otazkou proc by si mel nekdo koupit Jaguara, kdyz za stejnou cenu dostane lepsi a modernejsi nemecke auto. Otazkou je vubec budoucnost znacky, kterou Indove koupili jen kvuli tomu, ze Land Rover nebyl na prodej sam o sobe, Land Rover je znacka, ktera pres vsechny svoje mnohalete problemy se spolehlivosti ma potencial do budoucna, u Jaguaru si tim nejsem prilis jist.
Na druhou stranu je otazkou budoucnost znacky, ktera vyrabi pouze SUV tedy auta, ktera budou do deseti maximalne dvaceti let zakazana na stale nejdulezitejsim svetovem trhu s auty tedy Evrope a otazkou je i jejich budoucnost v jejich puvodni domovine a sice USA. Samozrejme mohou vyrabet drsne se tvarici kombiky, ale tim ztrati vyznamnou cast sve konkurencni vyhody.
Avatar - Hammunasakra
19. 2. 2013 17:37
Re: Vyšší střední
Musím zareagovat - domnívám se že se NĚKOLIKRÁT docela jednoznačně mýlíte..
a) nevím z čeho vycházíte při slovech "lepsi a modernejsi nemecke auto" - není problém najít testy se zcela OPAČNÝM výsledkem (v odladění podvozků, motorech - naftových i novém V6 kompressor, převodovce - důsledné využití nejlepší současné aut. převodovky 7F8HP - JAGUARu může konkurovat snad BMW...
...pro Jaguar je PLUSem i současný NEsmyslný "hon za prodejními čísly" který začalo koncernoVWé audi a oba další němečtí "prémioví" konkurenti se jen "hloupě" přidali = to je pro učitou část zákazníků MÍNUS, které hraje do noty "exkluzivnějšímu" JAGUARu
b) spolehlivost vozů Land/Range Rover není tak jednoznačná jak si představujete. Za1vé jde spíš o "drobnosti" a za2hé jde vozy které jsou jak více namáhány tak se většinou v "plné síle" dožívají (podstatně) vyššího věku než "průměrný prémiový automobil" německé provenience
c) nevím z čeho vychzíte při slovech "stale nejdulezitejsi svetovy trh s auty, tedy Evropa", ale nacházíte-li se ve stejném 21. století jako my ostatní, z MNOŽSTVÍ textů na toto téma byste měl vědět že "ANI OMYLEM" a hlavně "za našich životů to tak NIKDY NEbude"
Evropa je naopak v (těžkém) útlumu z kterého se možná už nevzpamatuje a i kdyby "mile překvapila", tak severoamerický či asijský trh NEmá šanci dostihnout - naprostou ŽÁDNOU a NIKDY
d) u trhu s vozy typu SUV se (přesně naopak) očekává další (velký) RŮST a pokud jej někdy nějak "blázniví" evropští úředníci budou chtít omezit, tak spíš "zdaněním" apod., přímý ZÁKAZ je (vzhledem k počtu těchto vozů) VELMI NEpravděpodobný...
e) řadím se k těm automobilovým fandům(-nynkám :-) ) kteří vůz Range Rover (stejně jako místní redakce - viz loňský test RR TDV8) vidí jako (svým způsobem) NEJlepší automobil na planetě.. :yes: ;-)
...a Jaguar XF (dnes s novým VELMI povedeným/chváleným V6 3.0 kompressor, příp. i starším 3.0d bi-turbem) za možná NEJlépe/-zajímavěji odladěný vůz třídy VŮBEC :-)
19. 2. 2013 20:11
Re: Vyšší střední
Velmi zajimave je to,za ma dlouholeta kamaradka pracovala Roko motoru Zlin.Coz obnasi LR,RR a Jaguar.Vzdy mluvila jinak.Muj sef ma LR Discavery a druhy mel RR Sport.Oba problemu az nad hlavu.LR:praskle mechy vzduchoveho perovani,cc v 60tis Km meneny diferak,v cc 80tis Km rozvodovka.Alernator nevydrzel ani 100tis km a o uhnitych drzacich zasterek po 2 letech se ani nebavim.Samostatne nejdou koupit a LR si uctuje za 4 zasterky 8tis KC!.Tady se bavime o statisicich,tudiz zadne DROBNOSTI jak rikate ;-) RR:nekonecny problem z elektronikou vozu.Sef zustaval stat na svetlech treba i pet minut.Coz je cc 2 interval ,,zelene,,Musel vypnout klicek a cekat,Uzasne,kdyz si vemete kolonu za nim a spoustu nastvanych ridicu,posleze usmivajicich,kdyz jim doslo o co jde ;-) S timhle problemem se nedokazali poprat ve znackovem servise a menili a menili.Jak usmevne u aut za takove penize. Dnesnim dnem ma asi pul roku Audi A6 allroad 3,0 TDI a je spokojenej jako zelva :-)
Avatar - Hammunasakra
19. 2. 2013 21:24
Re: Vyšší střední
KDOpak KDO se asi za tím "ftipným" nickem SKRÝVÁ? :-)
PS: Myslíste TO audi, které má dle statistik úplně nejPORUCHOVĚJŠÍ motory ze všech automobilek? ;-)
PPS: Ale ten "půlrok" to VYSVĚTLUJE.. :-)
20. 2. 2013 15:55
Re: Vyšší střední
Neodbihejte od tematu pani chytra ;-) Myslim tim ty vase uzasne skvosty :-)
Avatar - Hammunasakra
20. 2. 2013 21:53
Re: Vyšší střední
NEodbíhejte od tématu,pane "vychytralý", tak KDO? ;-)
PS: A(le) DÍKY za SKVOSTy :-)
21. 2. 2013 18:44
Re: Vyšší střední
Odpovidate jen na veci,ktere se vam hodi.Neni podstatne,kdo jsem ne?Podstatne je s cim mam zkusenost a ne kdo jsem. :-) Jeste muzu jednu o TVR ;-) >:D
Avatar - Hammunasakra
22. 2. 2013 01:03
Re: Vyšší střední
Jako VY (takže KDO? :-)
PS: Ano podstatné je co vím znám (ne co si "představuji" - což je fakt HODNĚ ROZŠÍŘENÝ "nešvar" ;-)
PPS: TVR byla opravdu FENOMENÁLNÍ značka - tam bohužel poruchovost OPRAVDU "přesáhla hladinu..." :-)
PPPS: Jak vy "zvládnete" současný RAZANTNÍ NÁRŮST prodejů Land a Range Rover? (o textech mluvících o Range ROVERu jako o NEJlepším voze planety raději NEmluvě.. ;-)
22. 2. 2013 16:54
Re: Vyšší střední
S vami je to jako s 5ti letym ditetem z materske skolky :-) Razantni narust popelnic jde mimo mne ;-)
Avatar - Hammunasakra
22. 2. 2013 20:01
Re: Vyšší střední
"nárůst popelnic"? :-|
PS: NORMÁLNÍ argumentace by možná NEbyla?
20. 2. 2013 09:10
Re: Vyšší střední
Ano, prodejni neuspech obhajovat exkluzivitou znacky je dobry pokus. :-! Problem je, ze vetsina lidi nechce exkluzivni auto, ale auto ktere lze snadno servisovat, jsou na to dobre dostupne dily a pokud ma problem tak jsou lidi co pomohou. To je u minoritnich znacek celkem problem.
Ano, vymena diferencialu spolecne s brzdovymi destickami kazdych sedesat maximalne osmdesat tisic je jenom takova "drobnost". Mraky problemu s elektrikou a dalsi nakladne problemy, ktere servis povetsinou vyresil vymenou aususoveho dilu za stejne aususovy. Land Rover je obecne auto s jednou z nejhorsich povesti a nejhorsim customer satisfaction. (JD Power Customer Satisfaction ctvrta znacka odspodu, Forbes "nejmene spolehliva luxusni auta" Land Rover hodnocen jako vubec nejhorsi, a dalsi). Proc myslite, ze si v Top Gear sami Britove delaji srandu z Land Roveru? Protoze i na ostrovech jsou to auta s univerzalne spatnou povesti. Proc test noveho Land Roveru v renomovanem americkem periodiku konci slovy "je to skvele auito, ale je to Land Rover takze budte pripraveni na problemy"?
Evropa je stale nejsofistikovanejsi trh s auty, kde se prodava nejvetsi mnozstvi aut prave ve tride o ktere mluvime. Asie je "par" luxusnich aut a obrovsky pocet socialnich vozitek. Evropa je stale ten kontinent, ktery prodava vyssi stredni tridu.
Jak jsem psal SUV budou v Evrope zakazany do deseti let. Vzpomente si co vsechno zakazala Evropa za poslednich deset let a trend je jasny. Regulace se aut dotkla relativne malo kvuli odporu Nemecka, ale pokud stavajici vlada neobhaji v pristich volbach, tak nastoupi i v Nemecku zeleni a bude po zizalkach. SUV jsou auta, kterymi jezdi odporni burzousti a nici planetu. Uz dnes jsou snahy zakazat jim pristup do mest, plosny zakaz je otazkou casu.
Akorat je potreba s tim Jaguarem XF jezdit opatrne a nebourat, protoze pasivni bezpecnost hosi z Jaguaru jaksi neodladili. Ten katastrofalni EuroNCAP test jim prodeje moc nezvednul. Kdo si koupi velmi drahe auto, ktere ochrani jeho rodinu hure nez socialni auticka za sedminu ceny?
Avatar - Hammunasakra
20. 2. 2013 18:34
Re: Vyšší střední
Ehm, VÍTE (milí Citroenjehistorie a Atillo) která značka má v dnešní době PROPADů, omezování výroby a propouštění NEJvětší nárůst prodejů ze VŠECH automobilových značek na planetě a dokonce zavádí NONSTOP výrobu?
PS: Myslím že VÍTE ;-)
PPS: A co se týče té exkluzivity, HLUBOCE se mýlíte. O čem je "luxusní" (u aut "prémiová") značka? M.j. také (hlavně) o tom - že oblečení, hodinky, ale samozřejmě i vůz který si pořídím NEbude mít každý druhý. A německé "prémiové" značky "zešílely" a vyrábějí a plánují chrlit mnohaMILIONOVÉ série - ročně! KAŽDÝ z nich! Pro NEmalou část zákazníků to NEní "příjemné". Čáest z nich JEN z tohoto důvodu možná přejde k v Evropě "výjímečnějším" značkám jako je Lexus, Jaguar, Infiniti či Cadillac - které JSOU více než zajímavou alternativou (možná ne pro dav "slepě" zaměřený JEN na D3 - ale to už je "jejich chyba" ;-)
PPPS: Jak EVROPANce je mi to LÍTO, ale náš kontinent ani náhodou NENí "nejsofistikovanější" trh s auty, právě NAOPAK, obrovské množství "výjímečnějších" modelů motorů se v Evropě ani NEprodává - dokonce i v té námi diskutované vyšší střední je dnes v Evropě prodávanější naftový 4válec, než nějaká "sofistikovanější" pohonná jednotka - (velmi) SMUTNÉ, ale je to tak..
..a budoucí trendy jsou (pro cokoli "výjímečného") ještě DEPRESIVNĚJŠÍ
PPPPS: Ano, do sázky o 1€ (že vozy typu SUV budou ZAKÁZÁNY - zákaz je ZÁKAZ provozu, rozumíme si?) bych snad i "šla" :-)
PPPPPS: Ano (perfektní - mimochodem u XF ho dělala žena - VĚDĚL jste to? ;-)) s pasivní bezpečnosti karoserie NEmá ŽÁDNOU souvislost. Co používáte za slovo když vidíte 2 či 3 hvězdičkový EuroNCAP? Když pomalu KONČÍCÍ model Jaguar XF je (dle vás) KATASTROFAlní? :-)
21. 2. 2013 09:19
Re: Vyšší střední
Krome trendu je dobre videt i absolutni cisla. Jaguar neprodava skoro nic (nejmene prodavana bezna znacka v ramci EU, prodava jeste mene nez skoro neexistujici Lexus) a prodejne dnes uz vicemene stagnuje (za rok 2012 vzrostl prodej Jaguaru o nepresvedciva 2.5%). Jediny Indian, kteremu se relativne dari je Land Rover se svymi SUV zejmena diky uspechu Evoque. Nicmene stale je kompletni produkce Land Rover mensi nez kolik proda BMW svych velmi okrajovych Mini. ;-)
Zamenujete premiova a luxusni auta. Luxusni auta si lidi kupuji kvuli vymecnosti, protoze se chteji predvest, ale to je minimalni segment trhu osidleny nekterymi nemeckymi top modely a produkci znacek typu RR, Bentley ci italskych vyrobcu supersportu. Premiovy segment je naopak o zacleneni se do houfu uspesnych lidi k cemuz patri i vlastnictvi nemeckeho auta, viz americka definice uspesnych lidi "ti kteri bydli ve velkych domech a jezdi nemeckymi auty". O tom jak "nemala" je skupina lidi, ktery chteji vyznacnejsi znacky nejlepe ukazuji tristkni projede vyjimecnejsich znacek, ani jedna z uvedenych znacek v EU v podstate neexistuje. A v Americe ma krome Nemcu v premiovkach uspech jenom Lexus diky velke asijske komunite a nabidce aut za nizsi ceny nez pozaduji Nemci.
Co se tyce vyznamnosti trhu, tak treba Mercedes proda v EU vice nez dvojnasobek aut co v USA, BMW dokonce vice nez trojnasobek. EU je stale pres vsechny negativni trendy nejvetsi trh na svete.
Co se tyce crash testu Jaguaru XF a jeho katastrofalnosti, tak nejde o zadny stary model byl uveden teprve jako modelovy rok 2008, coz neni tak dlouho. Jen pro srovnani od roku 2003 zadne auto ve vyssi stredni tride nemelo jiny vysledek v EuroNCAP nez pet hvezd. A i ta BMW E60 v roce 2003 byla hodnocena jako propadak neodpovidajici tomu co by premiovka mela predvest. Zadne dvou ci tri hvezdickove EuroNCAP vysledky realne uz davno neexistuji, pomineme-li echt socialni Dacii a par specialitek typu pracovni truck, tak v ramci beznych osobaku je pet hvezd defacto minimalnim standardem v ramci vsech trid i tech nejlacinejsich uz nejakych pet plus let. Zijeme v dobe, kdy Korejec za dveste tisic ma pet hvezdicek. Cokoliv pod pet je velky prusvih, v ramci tak draheho auta jako XF katastrofa.
Avatar - Hammunasakra
21. 2. 2013 15:46
Re: Vyšší střední
Ale to (vaše) "skoronic" TO je přece o "prémiovosti"!! Krom toho Jaguar, který manažeři FORDu (doslova) "zazdili" je na jednoznačně VZESTUPném trendu = určitý NÁRŮST prodejů je zcela očekávatelný (a proti němu nic nemám - proti tomu že vozů D3 začíná být VÍCE než všech Lancií, FIATů, Alf atd. atp. dohromady - věru ANO ;-)
Jaguar má aktuálně 4 modely (což je tak "akorát") k tomu celkem "přiměřeně" motorů - na cestě 5tý (vůz střední třídy) a 6tý (SUV) a to bude VÍCE než dost. TOMU říkám "prémiová" značka. A (i) díky tomu je třeba XF tak pečlivě odladěný, že ve srovnávacích testech (britských i německých) dokázal porazit VŠECHNY značky D3 :yes: :-)
Totéž se týká prodejů Land Rover - zřejmě narozdíl od vás - vidím jak PLUS (a mimochodem i celkem "logické") že drahých "oblud" do terénu se prodává MÉNĚ než Mini (které MĚLO a snad i má být masovým modelem! ;-) ). Přesto bych plánům a očekáváním zvýšení prodejů značky VĚŘILA (nejenže se velmi dobře prodává malý Evoque, ale stejný zájem je i o superluxusní Range Rover a zájemci stojí v pořadí a netrpělivě očekávají příchod nového RR Sport..
Dle MÉHO názoru jsou nyní obě značky "řízeny" VELMI dobře (prodejní čísla a kvalita spolu většinou příliš NEsouvisí - v hudbě, v prodejích, (skoro)nikde.. to je alespoň MOJE zkušenost a názor :-)
Jakože americký úspěch LEXUSu (či Acury) je "způsoben" tím že si ho tam kupují (převážně) "asiaté"? (vskutku) ORIGINALní "teorie" :yes: ;-)
EU rozhodně NENÍ "nejvetsi trh na svete"!!! Tedy možná lze dohledat výjímku z pohledu některé JEDNOTLIVÉ značky, ale bavíme-li se o TRHU s auty, tak to opravdu NEeee :-)
(a bude HŮŘ ;-)
XF určitě není "zastaralý" model, ale mezi konkurenty (mám pocit) je "nejstarší". Jen 4 hvězdičkový výsledek není zrovna "k chlubení", ale výsledky testu rozhodně nejsou KATASTROFA(lní). Vzhledem k docela častým změnám hodnocení EuroNCAP si nejsem jistá jestli reálně lze porovnávat s modelem z roku 2003 (a samozřejmě XR mohlo/mělo dopadnout lépe - o tom žádná, přes toto mínus je to POVEDENÉ auto, které opakovaně porazilo své D3 konkurenty..
PS: Srovnávat 5ti hvězdičkového "korejce za 200" (předpokládám nějaká nižší střední ne-li ještě méně) s vozem vyšší střední dle "pravidel" EuroNCAP NElze (NElze srovnávat vozy napříč tříd - tedy říci že ... nějaké miniauto co dostalo 5 hvězd je BEZPEČNĚJŠÍ než např. vůz vyšší střední co získal 4 ;-)
23. 2. 2013 14:52
Re: Vyšší střední
Proč bych nemohl srovnávat bezpečnost podle hvězd? Nemluvím samozřejmě o vzájemné srážce!
21. 2. 2013 18:49
Re: Vyšší střední
Tahle pani,to nikdo nikdy nevysvetli ;-) Jinak uplny souhlas...
Avatar - Hammunasakra
22. 2. 2013 01:21
Re: Vyšší střední
Víte TO je ten (váš) problém.. ;-)
Já nejsem ve svých názorech "ojedinělý solitér" a VÍM s KÝM sdílím názory a pohledy na svět..
..problém je to že VĚTŠINA lidí NErozumí autům, televizorům, hudbě...
..nicméně VĚTŠINA lidí "si to /zřejmě/ NEchce připustit" :-)
PS: Nicméně tak jako je "každý 2hý" přesvědčen že by byl lepší trenér (fotbalový atd.) a že tomu "rozumí" STEJNÉ je to i v těch autech, ekonomice atp. ;-)
Já trošičku "rozumím" těm autíčkům, ekonomice a hudbě - a VÍM že naprostá většina toho co napíši o autech (ekonomice či hudbě) je prostě FAKT a PRAVDA (byť to někdy - a někdy i často a HODNĚ - NE"zapadá" do obecného/většinového vnímání věci :-)
PPS: Tak a teď K VĚCI = ARGUMENTUJTE trochu KONKRÉTNĚ, "zvládnete-li"...
..ať mohu KONKRÉTNĚ odpovědět ;-)
22. 2. 2013 16:44
Re: Vyšší střední
Jak muzete vypustit takovy blabol,kdo rozumi autum a kdo ne?Vy vite s kym se tady bavite?To je vazne usmevne.(televizory mne vazne nezajimaji,ale mam i v takovych vecech sve zname,kteri rozumi danne veci. ;-) Vy tady obhajujete vase znacky,ja a spoustu jinych sve.Ono taky tady spoustu lidi vi co mluvi a vase zaujate nazory a vychvalovani vaseho pomerance nikoho neohromi.Nevim proc lezete na vse,co je koncernove.Zajimejte se o ty sve pastiky a nas spokojene i nespokojene s koncernem nechte laskave byt ;-)
Avatar - Hammunasakra
22. 2. 2013 20:15
Re: Vyšší střední
To přece není žádný "blábol" - že mluvíte (hodně) JINAK než třeba takový Honza Koubek nebo již zmíněný Martin Vaculík (kterého považuji za absolutně NEJ "znalce" automobilů - NIKDO z profesionálních auto redaktorů/recenzentů NErozumí autům tak "do hloubky") to samozřejmě NO PROBLEM poznat JE (čímž nijak NEchci "urážet" či shazovat vaše konkrétní znalosti/zkušenosti!!
Ten televizor (či "cokoli") byl PŘIKLAD - kterým jsem chtěla říci že VĚTŠINA lidí NErozezná který televizor, fén, vysavač atd. až po auto je "lepšíhorší" - byť je často ta či ona značka "in" či "out" - což většinou NEmá ŽÁDNOU souvislost s reálnou kvalitou/nekvalitou danného výrobku.
Já ale NEmám žádné Žádné ŽÁDNÉ "značky" - TO je ten rozdíl. Jsou zajímavé konkrétní modely s konkrétní motorizací (současný Range Rover je skutečností že z různých úhlů pohledu v různých recenzích je pochválen se VŠEMI nabízenými motorizacemi až VELMI výjímečný) a dnes už občas i s paketem výbavy, který občas u některých vozů docela OVLIVNÍ celkové hodnocení vozu...
Už mi tu "podsouvali" že "fandím" BMW, MERCEDESu, CITROËNu, ale s POMERANČem jste PRVNÍ :yes: ;-)
Mimochodem poslední dobou jsem zde nejčastěji opakovala své NADŠENÍ a VŘELÉ DOPORUČENí pro famózně sladěné velmi povedené (a také spíš PODceňované) auto jménem LEXUS GS 450h :yes: :yes: :-)
Co se týče "symtatií" tak krom "mladistvého nadšení" pro starší modely Maserati, mne před časem VELMI zaujal britský Bristol Fighter a určitou "slabost" mám z důvodu "pojetí", rsp. naladění vozu, tedy ještě lépe sladění VYSOKÉHO výkonu s "komfortním" řízením, chováním vozu, pro modely z Buchloe = Alpina (ach a ještě pro jednu automobilku, kde jsem určitý čas pracovala - a Citroën to NEní.. :-)
PS: Pastiky moc ráda NEmám - to je taková "splácanina" kde nikdy nevíte "co a jak" - snad by jí šlo přirovnat ke KONCERNoVWým výrobkům ;-)
PPS: Omlouvám se ale "davové šílenstVWí" z běžných průměrných standardních výrobků koncernu VW mne (jako fanynku AUT) "fascinuje" a NEdává mi spát - pardon :-)
23. 2. 2013 09:31
Re: Vyšší střední
Ja mam z duvodu pojeti slabost taky pro TVR,ale vim ze je to nespolehlivy,na kolene postaveny kram,tak za nej prece nebudu kopat.Pritom jde o auto,kde se opravdu pozna ridic.Coz se o vasem usmevnem zavodeni z vasi lokomotivou C5 neda rict snad ani kdyby to melo byt v prihlouplem americkem filmu.Co se tyce pro koho je lepsi to ci ono auto je ciste subjektivni.Nekomu vadi vystrednost interieru ala Ford(tim nerikam,ze je to spatne),nekomu to vyhovuje.Nekdo chce jizdni vlastnosti,nekomu na tom zase tak nesupi a chce velky kufr...Ja mam rad pocit,ze sedim v aute a ne v parodii.Do detailu propracovany.Coz u spousty aut neni.A jestli ma druhy nebo treti nejsilnejsi motor ve tride,je jaksi out.Pac pocitove tam zadny vetsi rozdil neni.Mam rad koncernova auta protoze mi proste vyhovuji.Samozrejme ze ne vsechny.Vas nechapu,proc neustale delate dusno ;-)
Avatar - Hammunasakra
23. 2. 2013 10:35
Re: Vyšší střední
Jsem RÁDA že jsme se na nějakém automobilu (dokonce automobilCE) "shodli" :yes: :-)
NEtuším proč C5 říkáte "lokomotiva" a používáte slova jako "závodění"???
Citroën C5 je (dle testů - třeba na auto.cz ;-) ) NEJlepší na dálkové dálniční trasy překonávané vysokou (nad200kilometrovou) rychlostí. S čímž SOUHLASím :yes: ;-)
PS: A u motoru NEjde o výkon (rsp. o "číslíčko výkonu") ale mnohem Mnohem MNOHEM víc o to jaký je (za provozu - od nízoučkých otáček po chování před omezovačem).
Popravdě (když chci jet rychle) po okresce i po dálnici jedu ca stejně rychle s naftovým V6 241 koní i benzínovým V8 525 koní - což je "teoreticky" docela BIG rozdíl - u obou vozů vás ale "už" limituje spíš silnice a provoz atp. než výkon motoru (a to jeden z těch vozů navíc někteří nazývají "lokomotiva" ;-)
PPS: Co se aut koncernu VW "vadí" mi to až "šílenství" které okolo nich vzniká - což zčásti dělají i (někteří) redaktoři. Proto často "popichuji" hlavně u výsledků prodejů/prodejních čísel, kdy ona ABSURDITA vychází najevo asi nejvíc (když se prodá Superbu a Passatu VÍC než VŠECH "ostatních" modelů VŠECH automobilek na planetě DOHROMADY - například :-)
Tak dobré prostě NEjsou (jejich technika je často dokonce daleko HORŠÍ/levnější než mnohých konkurečních vozů - třeba nyní je tu nová, technicky VELMI povedená a inženýry "vypiplaná" Mazda 6 - MŮJ mozeček "nebere" že i tak se prodá 1 na 10 Passatů a 20 Superbů - ta čísla jsou jen "příklad"! ;-)
PPPS: Zatím váš NEJ"lepší" text/příspěvek - s kterým vpodstatě SOUHLASím :yes: :-)
23. 2. 2013 11:27
Re: Vyšší střední
C5 je nej auto na dalnicni presouvani nad 200km/h ? To si vazne delate legraci :-) Vy se tady porad chvastate,jak je lepsi podvozkove na sportovni jizdu ta vase lokomotiva.A ono je to prece o ridici,pneumatikach,nakladu atd...kdyz pujdete do dusledku ;-) Treba ty pneu dokazou markantne jak zlepsit tak zhorsit jizdni vlastnosti vozu.A nemuzu souhlasit jestli je lepsi to ci ono.Je to o prioritach kazdeho jedince.V tomhle na vsehochut vynika koncern.Bohuzel pro vas.A vse i prodejni uspechy tomu odpovida.Nicmene vas oltar C5 jako nej je k smichu ;-)
Avatar - Hammunasakra
23. 2. 2013 13:02
Re: Vyšší střední
Aha - dobrá budu VYSVĚTLOVAT..
Já si vážně legraci (teď zrovna) NEdělám :-) To jsou ZÁVĚRY místního testu mého vozu - jde (dokonce) o NEJlepší vůz pro vysoké rychlosti a dálniční dálkové trasy.. ;-)
..s čím já jen SOUHLASím :yes: :-) Takových 220-230 km/h na TEMPOMATu - a kdyby nebylo provozu, lze (třeba v brzkých ranních hodinách) ujet přes 400 km za 2 hodiny + velmi bylo chváleno ŘÍZENÍ, a vůbec chování vozu právě v oněch vysokých rychlostech ;-)
(k tomu přispívá i inteligentní odpružení, které v těchto rychlostech sníží světlou výšku vozu a to více vpředu a postará se tak o aerodynamickou optimalizaci a větší přítlak vzadu - aby vůz i ve velmi vysokých rychlostech lépe "seděl" - řešení používané jen ve "vyšších" cenových hladinách..
(rovněž brzdy výjímečné - brzdové kotouče 340 mm "dělají své"/svou práci velmi dobře :yes:
Nevím proč používáte slovo "CHVÁSTAT" pro naprosto "suchou" info, že C5 má (narozdíl od konkurence) podvozek z vyšší střední = 2té lichoběžníky s oddělenými těhlicemi vpředu (které zajišťují NEJlepší trakci ze VŠECH vozů třídy) a multilink vzadu - víc prostě NE"jde" (opět řešení používané jen ve vysokých cenových hladinách a vozech vyšších tříd..
Pneu POCHOPITELNĚ mají docela ZÁSADNÍ vliv (C5 "orig." používá špičkové Michelin s rychlostním indexem do 300 km/h - na něž i dlouhodobá jízda maximálními rychlostmi vpodstatě NEmá vliv...
Vaše poslední věta je opravdu ... snad spíš k pláči než smíchu..
Jak už jsem vám NĚKOLIKRÁT řekla, já žádné (hloupé) oltáře té či oné značce (narozdíl od VĚTŠINY ostatních) NEdělám NEmám (no snad možná Bristol Fighter T - z toho jsem své doby byla HODNĚ "pifpaf"
:-)
Co se (mé) C5 (či C6) týče - je (většinou lidmi co NEmaji "hlubší technické znalosti") až HRUBĚ PODceňována. C5 V6 3.0 diesel bi-turbo (motor chválený jak snadno si "pohrává" i s RANGE ROVERem) je vzhledem k pořizovací ceně (aktuálně 800 t. korun českých) HODNĚ VÝJÍMEČNÁ nabídka - bez přehánění ŽÁDNÝ výrobce vám v ceně tak sofistikovanou techniku podvozku, odpružení, konstrukce motorů (i jednotlivé "díly" - třeba ony kotouče) prostě NEnabízí...
Když shrnu JEN místní testy (a zde se CITROËNu nijak zvlášť NE"fandí", v čemž se asi shodneme ;-) ), tak C5 V6 má (zdůrazňuji, že JEN CITUJI!!!!
- mimořádné (možná nejlelpší) brzdy
- nejlepší chování ve nad200kilometrových rychlostech
- řízení
- nejlepší (+ masážní) sedadla (nastavitelná i "pod lopatkami")
- odhlučnění (2tá vrstvená protihluková nerozbitná skla - sklo-folie-sklo "dělají své")
- trakci poháněné nápravy (tak sofistikované uložení nemá žádný vůz ve třídě)
- a (opět narozdíl od představ) materiály v kabině - podívejte se např. na palubku škodu Superb Laurin & Klement a "můj" C5 V6 Criollo - obě fotky jsou zde na auto.cz "k dohledání"
(to jakou techniku má superb pod karoserií asi raději rozebírat NEbudeme.. :-)
PS: Jen připomenu že (tak jak jsem psala dříve) NEmohu mluvit za všechny verze vozu (mám na mysli nějaké levné s 1.6 motorem), řeč je o C5 V6 3.0 bi-turbo (motor používaný v JAGUARech či Land ROVERech, včetně nového Range ROVERu..
..přičemž za "optimum" je asi považován 4 válec 2.2 HDi 150 kW/450 Nm
[odkaz]
23. 2. 2013 14:50
Re: Vyšší střední
Kde jsi vzala že má C5 dobré brzdy?
Avatar - Hammunasakra
22. 2. 2013 01:23
Re: Vyšší střední
Takže "UPLNE SOUHLASíte" s Atilla-ovými slovy ohledně EuroNCAP (a nebo s těmi mými? ;-)