Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v lednu 2013: Nejprodávanější automobily vyšší střední třídy

Aleš Dragoun
Diskuze (72)
Mezi lídry vyšší střední třídy najdeme v prvním měsíci nového roku staré známé: BMW řady 5, Audi A6 a Volva 70/80. Segment však spadl takřka o polovinu.

Trh v této kategorii oproti lednu roku 2012 razantně klesl. Zatímco loni našlo nové majitele 253 aut, letos 130 (-123 kusů, -48,6 %). Segment se tak vrátil skoro k číslům z letopočtu 2011, kdy si jich domácí klienti koupili pouhých 127.

První měsíční triumf letopočtu 2013 si odváží do Mnichova BMW pětkové série za rovných 40 registrací (podíl na trhu 30,8 %). Audi A6 najdeme na druhém místě s 27 kusy (20,8 %), 19 z nich připadá na běžné sedany a kombi, Allroadů bylo osm. Volvo řad 70 a 80 obsadilo v celkovém pořadí bronzovou příčku (24, 18,5 %). Nejprodávanější bylo poloterénní XC70, které zvolilo 14 Čechů, limuzín S80 i kombi V70 bylo shodně po pěti. Čtvrtý skončil Mercedes-Benz E s 9 novými přírůstky (6,9 %). Sportback A7 z Ingolstadtu to s osmičkou exemplářů a podílem 6,2 % dotáhl na poslední stupínek v Top 5.

Všichni nejlepší v meziročním srovnání pochopitelně dost ztratili. BMW 5 kleslo o 45,9 %, před rokem si zákazníci odvezli domů 74 vozů, letos o 34 méně. Audi A6 se v porovnání s prvním měsícem předchozího roku odporoučelo dolů o 62 %, respektive 44 exemplářů. Volva 70 a 80 zaznamenala oproti lednu 2012 pád o 22 aut, pohoršila si tedy o 47,8 %. Mercedes-Benz E má zápornou hodnotu s údajem 52,6 % (-10 z 19). Audi A7 vykazuje mírnějších -27,3 %, respektive úbytek tří jednotek.

Kdo je tedy šplhounem? Na výběr nemáme, stal se jím Jaguar XF, který si jako jediný ze všech polepšil. Získal tři kusy, vyskočil ze dvou na pět, tedy o 150 %. Co se dá dělat, relevantnějšího soupeře zatím nemá. Pojďme se tedy rychle podívat na opačnou statistiku. Největším „loserem“ v procentech je Renault Latitude (-70 %, jinak -7) před zmíněnými „á-šestkami“ a Allroady, nelichotivý bronz patří Mercedesu CLS (-57,1 %, o osm méně ze 14). Absolutním ztrátám dominují jiní: Audi A6, pětkové BMW a Volva sérií 70 a 80. Jejich čísla byla vzpomenuta výše.

Jak vypadá pořadí nejprodávanějších modelů s naftovými turbomotory? V lednu si noví majitelé postavili do garáží 39 BMW s malým d na zádi (podíl (97,5 %), písmeno i mělo na tomtéž místě jediné. Audi A6 se symbolem TDI bylo 24, tedy menších 88,9 %, Allroady pak všechny. Volvo 70/80 má podíl turbodieselů ještě o něco nižší: 83,3 %. Poháněly 20 kusů, 12 XC70, všech pět V70 a trojici S80. Mercedes E dosáhl na osmičku aut s agregáty CDI, benzinové bylo tedy pouze jedno „éčko“ (88,9 %). Audi A7 má na kontě 6 kusů s přeplňovanými vznětovými pohonnými jednotkami (75 %), zážehové agregáty tak měly pod kapotami dvě. Prodal se i jediný hybridní Lexus GS.

Vyšší střední třída, registrace na českém trhu v lednu 2013
 KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
 Období1/20131-1/20131/20131-1/2013
1.BMW 5404030,8%30,8%
2.Audi A6272720,8%20,8%
3.Volvo S80/V70/XC70242418,5%18,5%
4.Mercedes-Benz E996,9%6,9%
5.Audi A7886,2%6,2%
6.Mercedes-Benz CLS 664,6%4,6%
7.Jaguar XF553,8%3,8%
8.Lexus GS443,1%3,1%
9.Renault LATITUDE332,3%2,3%
10.BMW 6110,8%0,8%
10.Citroën C6110,8%0,8%
10.Infiniti M110,8%0,8%
10.Lancia THEMA110,8%0,8%
CELKEM-130130100,0%100,0%

Aleš Dragoun
Diskuze (72)
23. 2. 2013 14:52
Re: Vyšší střední
Proč bych nemohl srovnávat bezpečnost podle hvězd? Nemluvím samozřejmě o vzájemné srážce!
23. 2. 2013 14:50
Re: Vyšší střední
Kde jsi vzala že má C5 dobré brzdy?
Avatar - Hammunasakra
23. 2. 2013 13:02
Re: Vyšší střední
Aha - dobrá budu VYSVĚTLOVAT..
Já si vážně legraci (teď zrovna) NEdělám :-) To jsou ZÁVĚRY místního testu mého vozu - jde (dokonce) o NEJlepší vůz pro vysoké rychlosti a dálniční dálkové trasy.. ;-)
..s čím já jen SOUHLASím :yes: :-) Takových 220-230 km/h na TEMPOMATu - a kdyby nebylo provozu, lze (třeba v brzkých ranních hodinách) ujet přes 400 km za 2 hodiny + velmi bylo chváleno ŘÍZENÍ, a vůbec chování vozu právě v oněch vysokých rychlostech ;-)
(k tomu přispívá i inteligentní odpružení, které v těchto rychlostech sníží světlou výšku vozu a to více vpředu a postará se tak o aerodynamickou optimalizaci a větší přítlak vzadu - aby vůz i ve velmi vysokých rychlostech lépe "seděl" - řešení používané jen ve "vyšších" cenových hladinách..
(rovněž brzdy výjímečné - brzdové kotouče 340 mm "dělají své"/svou práci velmi dobře :yes:
Nevím proč používáte slovo "CHVÁSTAT" pro naprosto "suchou" info, že C5 má (narozdíl od konkurence) podvozek z vyšší střední = 2té lichoběžníky s oddělenými těhlicemi vpředu (které zajišťují NEJlepší trakci ze VŠECH vozů třídy) a multilink vzadu - víc prostě NE"jde" (opět řešení používané jen ve vysokých cenových hladinách a vozech vyšších tříd..
Pneu POCHOPITELNĚ mají docela ZÁSADNÍ vliv (C5 "orig." používá špičkové Michelin s rychlostním indexem do 300 km/h - na něž i dlouhodobá jízda maximálními rychlostmi vpodstatě NEmá vliv...
Vaše poslední věta je opravdu ... snad spíš k pláči než smíchu..
Jak už jsem vám NĚKOLIKRÁT řekla, já žádné (hloupé) oltáře té či oné značce (narozdíl od VĚTŠINY ostatních) NEdělám NEmám (no snad možná Bristol Fighter T - z toho jsem své doby byla HODNĚ "pifpaf"
:-)
Co se (mé) C5 (či C6) týče - je (většinou lidmi co NEmaji "hlubší technické znalosti") až HRUBĚ PODceňována. C5 V6 3.0 diesel bi-turbo (motor chválený jak snadno si "pohrává" i s RANGE ROVERem) je vzhledem k pořizovací ceně (aktuálně 800 t. korun českých) HODNĚ VÝJÍMEČNÁ nabídka - bez přehánění ŽÁDNÝ výrobce vám v ceně tak sofistikovanou techniku podvozku, odpružení, konstrukce motorů (i jednotlivé "díly" - třeba ony kotouče) prostě NEnabízí...
Když shrnu JEN místní testy (a zde se CITROËNu nijak zvlášť NE"fandí", v čemž se asi shodneme ;-) ), tak C5 V6 má (zdůrazňuji, že JEN CITUJI!!!!
- mimořádné (možná nejlelpší) brzdy
- nejlepší chování ve nad200kilometrových rychlostech
- řízení
- nejlepší (+ masážní) sedadla (nastavitelná i "pod lopatkami")
- odhlučnění (2tá vrstvená protihluková nerozbitná skla - sklo-folie-sklo "dělají své")
- trakci poháněné nápravy (tak sofistikované uložení nemá žádný vůz ve třídě)
- a (opět narozdíl od představ) materiály v kabině - podívejte se např. na palubku škodu Superb Laurin & Klement a "můj" C5 V6 Criollo - obě fotky jsou zde na auto.cz "k dohledání"
(to jakou techniku má superb pod karoserií asi raději rozebírat NEbudeme.. :-)
PS: Jen připomenu že (tak jak jsem psala dříve) NEmohu mluvit za všechny verze vozu (mám na mysli nějaké levné s 1.6 motorem), řeč je o C5 V6 3.0 bi-turbo (motor používaný v JAGUARech či Land ROVERech, včetně nového Range ROVERu..
..přičemž za "optimum" je asi považován 4 válec 2.2 HDi 150 kW/450 Nm
[odkaz]
23. 2. 2013 11:27
Re: Vyšší střední
C5 je nej auto na dalnicni presouvani nad 200km/h ? To si vazne delate legraci :-) Vy se tady porad chvastate,jak je lepsi podvozkove na sportovni jizdu ta vase lokomotiva.A ono je to prece o ridici,pneumatikach,nakladu atd...kdyz pujdete do dusledku ;-) Treba ty pneu dokazou markantne jak zlepsit tak zhorsit jizdni vlastnosti vozu.A nemuzu souhlasit jestli je lepsi to ci ono.Je to o prioritach kazdeho jedince.V tomhle na vsehochut vynika koncern.Bohuzel pro vas.A vse i prodejni uspechy tomu odpovida.Nicmene vas oltar C5 jako nej je k smichu ;-)
Avatar - Hammunasakra
23. 2. 2013 10:35
Re: Vyšší střední
Jsem RÁDA že jsme se na nějakém automobilu (dokonce automobilCE) "shodli" :yes: :-)
NEtuším proč C5 říkáte "lokomotiva" a používáte slova jako "závodění"???
Citroën C5 je (dle testů - třeba na auto.cz ;-) ) NEJlepší na dálkové dálniční trasy překonávané vysokou (nad200kilometrovou) rychlostí. S čímž SOUHLASím :yes: ;-)
PS: A u motoru NEjde o výkon (rsp. o "číslíčko výkonu") ale mnohem Mnohem MNOHEM víc o to jaký je (za provozu - od nízoučkých otáček po chování před omezovačem).
Popravdě (když chci jet rychle) po okresce i po dálnici jedu ca stejně rychle s naftovým V6 241 koní i benzínovým V8 525 koní - což je "teoreticky" docela BIG rozdíl - u obou vozů vás ale "už" limituje spíš silnice a provoz atp. než výkon motoru (a to jeden z těch vozů navíc někteří nazývají "lokomotiva" ;-)
PPS: Co se aut koncernu VW "vadí" mi to až "šílenství" které okolo nich vzniká - což zčásti dělají i (někteří) redaktoři. Proto často "popichuji" hlavně u výsledků prodejů/prodejních čísel, kdy ona ABSURDITA vychází najevo asi nejvíc (když se prodá Superbu a Passatu VÍC než VŠECH "ostatních" modelů VŠECH automobilek na planetě DOHROMADY - například :-)
Tak dobré prostě NEjsou (jejich technika je často dokonce daleko HORŠÍ/levnější než mnohých konkurečních vozů - třeba nyní je tu nová, technicky VELMI povedená a inženýry "vypiplaná" Mazda 6 - MŮJ mozeček "nebere" že i tak se prodá 1 na 10 Passatů a 20 Superbů - ta čísla jsou jen "příklad"! ;-)
PPPS: Zatím váš NEJ"lepší" text/příspěvek - s kterým vpodstatě SOUHLASím :yes: :-)