Citroën zveřejnil podrobnosti o novém šestiválci, který se stane špičkovou motorizací řad C5 a C6 a současně nejvýkonnějším turbodieselem v historii firmy.
někdy si myslím, že by ty poplatky u doktora asi fakt měli zrušit. Před tím tam sice furt vysedávali i zdraví jedinci, teď už bohužel nechodí ani nemocní...
Přes snahu redakce dodávat nám informace co nejrychleji, tady v tomto případě zlyhali. Díky naší nejmenované královně fóra už pár týdnů víme o tomto motoru všechny podrobnosti ;-)
Kylie, jestli dnes dorazíte: tak už jsem Citrouš. Dnes jsem prvně vyrazil vydělávat v potu tváře na chléb svůj vezdejší Xsarou ;-)
Počítej s tím, že si budeš brzy rvát vlasy. Xsara je jenom další nepovedený frantík. Elektrika si dělá co chce, nic nefunguje tak jak má, syndrom samoopravitelnosti bezdůvodné po příjezdu do servisu zvlášť rozvinutý. ;-) Jinak blahopřeji k správné volbě a držím palce. Taky jsem o ní uvažoval. Rozumná volba.
Motor chválim, musí to byť fajnovka, už na starý V6 som počul len dobré :-)
Len by ma zaujímalo, kde autor nabral, že neprémiové automobilky nahradili motory V6 dvakrát prepĺňanými I4. Nejak o nikom neviem a biturbo majú len bmw, mercedes a FIAT (SAAB). Prvé dva sú z prémie a FIAT V6 diesle nemal ;-)
Vše podstatné už bylo řečeno... Až jí dostanu do ruky, napíšu sem o tom pár řádků...
S tímhle novým srdcem nemá C5 ve své třídě skutečnou konkurenci. Nemyslím tím Svatou trojici, spíš klasickou mainstreamovou produkci, nad kterou v lecčems vyčnívá už teď.
Jen ten balvan, který s sebou nese Citroën z časů nedávno minulých, ten ho tahá tam, kam už dávno nepatří.. Pak tu různí učetní prskají nesmysly, protože netuší, jaký měl a má Citroën pro Autosvět význam..
Citroën čeká ještě předlouhá cesta, než se toho balastu minulosti zbaví a ve vědomí lidí už nebude jen jako ta vrzající Xsara, nebo dvacetiletý BX s prasklou hydraulikou..
Řada DS nebo třeba právě tahle "téměř prémiová" C5 V6 jsou první vlaštovky.. Ale hned se ani pejsek nevykaká, že ano ;-)
Každopádně jedno velké a zasloužené Bravo Citroën!
Já SOUHLASím (milý PERUNe ;-) ) - jen "dodám", že z té "svaté" trojice má OPRAVDU "lepší" motor hlavně bmw (35d) - naftové třílitříky Mercedes a Audi NEurazí, ale... ;-)
Pěkný den :-)
Ono až tak nejde o "lepší" a "horší"... Jde spíš o to, že Citroën nemá převodovku, která by těch pět set Nm vydržela a ještě to pohání jen jednu nápravu (byť technicky vyspělou a sofistikovanou).
Takže stáhl moment dolů, což je trochu škoda. Na druhou stranu je ta křivka opravdu krásně plochá. Co naplat, Audi má o 100 Nm víc při stejném výkonu už pár let.. :-!
Jenže rozdíl v ceně bude podle hrubého odhadu minimálně čtyři sta tisíc, možná víc... ;-)
Audi ma 500 Nm a dost kratko, od uvedenia novej A4, co bolo minuly rok, akurat je pravda ze v LUXUSNEJ triede a v SUV ma krutak este vyzsi a uz dlhsiu dobu. ;-)
Ovšem podstatnější je, že podobných hodnot výkonu a lepšího krouťáku dosahuje celá německá prémie i s jedním turbem...
a naopak třeba dvouturbová 35d je už parametrově zase trochu jinde, než tento biturbo diesel...
Určitý vliv na to zřejmě má i sériové uspořádání turbín u 35d(R6), na rozdíl od paralelního u tohoto 3.0 HDi V6 (177kW), kde by bylo sériové uspořádání turbín (V6) "problematické"...
To NEní "klad" ;-)
Dáte-li na BLONDýnu, tak (skoro "mnohem") důležitější než "číslíčka" (i když ta "prodávají" ;-) ) je to JAK se motor chová ve VŠECH těch "ostatních" chvílích (než v té "chvilce" kdy je v nějakých otáčkách nějaké - skoro bych chtěla říci "teoretické" MAXimum) - a tam ta DVĚ turba "vítězí" naprosto DRTiVĚ (myslím že CHLAP by řekl něco jako: "NEkecej a koukni se na křivku točivýho momentu!" No možná i: "Čum na křivku krouťáku a NEteoretizuj... :-)
Pěkný den (za NAPROSTO "fantastickou" cenu mi "nabízejí/vnucují" C5 V6 2.7 HDi Exclusive s TOP výbavou a asi i těmi KRÁSNÝMi 19ti palcovými koly, co se mi tak líbí a zárukou na 5 let/150 t. km - POMOC! NEvím JAK se mám "ubránit"! :-)
To já přeci TAKÉ NE! ;-)
PS: Máte alespoň tu "audí"?
PPS: Že prý tenhle HDi od 1400 do 4100 ot. je v NAD400Nm-etrovém pásmu (a ta křivka je "příjemně" plochá) - to samozřejmě mluvím o té "nejnižší" verzi tohoto motoru (srovnávat audí 3.0 TDi 176 kW s jaguářím 202 kW/600 Nm a HLAVNĚ jedno turbo s bitrubem - to asi NEvěstí nic dobrého ;-)
Pěkný den (s biturbem V6 3.0 nafta - v jakékoliv verzi :-)
praveze, az tak tych 202 kW dynamicky nefunguje ako by sa dalo cakat.
Inak ten 176 kW audinak je hodne dobry, prestudujte si jeho parametre co dokaze s kombinaciou QUATTRO.Jedine v pruznosti zaostava trosku za 530d a 320CDI alebo 350 CDI.
My sme sa, len snazili naznacit s WHITE ze na to, ze to ma dve turba to mohlo byt dynamickejsie.
Inak aj samotna 35d uz trosku straca pre mna podstatu v porovnani s novou 30d, maju takmer na vlas rovnake parametre aj pruznost, jedine plus vidim v tom sirsom otackovom spektre. ;-)
Přiznávám že v práci začíná být trochu "divoko" a NEměla jsem čas (ani sem pár dní psát :-) ), ani jsem zatím NEčetla žádný testík ...
... AutoZeitung?
Pokud já mám určité malé "zkušenosti" a "znalosti", tak mně se skoro JEDNOZNAČNĚ z oněch R a V6 3.0 NEJvíce "líbí" ten (ti) od bmw - ty ostatní dávám trochu "do jednoho pytle" (rozdíly NEshledávám až tak "podstatnými" - vím že se lidé častou soustředí ... na desetinku "tady a támhle", což ale v praxi až tak důležité NEbývá ... naopak ono vámi zmiňované "širší spektrum otáček" je - tedy dle MNE - v "normálním" životě prostě DŮLEŽITĚJŠí ... ostatně třeba to bmw JE "o špičkovém výkonu", ten Citroën je spíše o tom "poklidném výkonu" - a tady je opravdu v "dostatečném" balení ;-)
PS: Už jen TO, že se zde diskutuje motor značky kterou mnozí "řadí/vidí" HLUBOKO za/pod ... třeba Škoda Auto a "reálně" se tento motor srovnává s tím ABSOLUTNĚ NEJ- ("prémií", jak se to trochu NEsmyslně nazývá ;-) ) je docela VELKÝ "krok" vzhůru.
PPS: Já osobně VíM že i "pouhý" V6 2.7 HDi (naprosto!) "stačí" - a zajistí VELMi "pohodový" a NADprůměrný provoz (já ten "hon" na čím dál vyšší číslíčka nějak NE"musím") - pro mne je DŮLEŽITĚJŠí jak se vůz/motor prostě "chová" (od 0 až do /skoro/maxima - jestli má při jízdě/měření "nadoraz" klidně o vteřinu "horší" číslíčko - to NENí až tak "důležité" - a kdo chce ZÁVODIT, ten si stejně NEkoupí třílitrový naftový motor v sedanu střední/vyšší střední třídy - od toho tu jsou ZCELA jiné modely/motory, nebo? ;-)
VYPOVÍDALA jsem se, musím končit/letět
Pěkný den :-)
Takže ty jsi tu křivku ještě ani neviděla, ale už dobře víš, že bude určitě lepší...
"Jaguáří" (202kW) dvouturbovou křivku, můžem zase klidně porovnat s tou od 35d (210kW)...
PD! ;-)
No to vy snad TAKÉ, nebo? ;-)
Z "principu" (z logiky věci) je JASNÉ, že při použití dvou turb bude křivka vyrovnanější/"pohodovjší", než když to jedním "nabušíte" více - to NEmá co dělat se znáčkem na tom motoru to je trochu 2+2 ... nebo? ;-)
PS: Jak jsem tu dnes napsala - já na PRVNí místo v třílitrových motorech dávám 35d (a za něj bych asi dala onen Jaguar 202 kW/600 Nm - to že jsem "audí" 176 kW/500něco Nm a "konvenčnější konstrukci" našla PŘED ním mne prostě trochu PŘEKVAPILO - das was ;-)
(jak jsem napsala - z MÉHO pohledu je PRVNí bmw 35d, druhý Jaguar a MB, Audi a CiTROËNí verze 3.0 jsou trochu "jedno a to samé" - konkrétně třeba od MB jsem čekala JEŠTĚ více - myslím 350 CDi - jako určitou "výhodu" od Citroën bych čekala až VÝRAZNĚ nižší cenu (a jak jsem TAKÉ napsala - DOUFÁM, že bude STEJNĚ "pohodový" jako ten 2.7 HDi, neb ten je "chodem" PRAVÝ Citroën = jsou svižnější/rychlejší, jen TĚŽKO hledáte "pohodovější" ;-)
Pěkný den :-)
To ale NENí "jen tak" ;-)
C5 je mé "české" auto (trochu něco jako II.) a můj (současný) Brumla je zatím "živ a zdráv" (a ještě 3/4 roku je v záruce) a "zasekla" jsem se kousek přes 100.000 km, takže (v sobě) stále ŘEŠíM PROBLÉM, zda "sáhnout" po MOMENTální (docela ATRAKTIVNí) nabídce, či počkat na new V6 3.0 HDi nebo dokonce počkat 2 roky na DS5 ... TO je ta OTÁZKA! ;-)
Pěkný den :-)
Ja uz Vas tak trochu nechapem co si vlastne chcete kupit, vyzera, ze ani Vy sama to neviete.
Raz je to DS5, raz C6, raz C5.Ja neviem, ale clovek musi vediet co si chce kupit, bez ohladu na to, aku dostane zlavu na auto.Ked mam nieco ako srdcovku a mam na to, tak ma nezastavi nic.
Zvlastne, ale stale ste spominali, ze na Ceskom trhu nemaju ponuku na 19 kolace.A verte mi, ze na tych 19 Vas ani Hydropneumatika nezachrani a hlavne, ked to auto mate na Ceske cesty. ;-)
Přiznávám že sama (opravdu) NEvím (tedy C6 asi NEee), ale už jsem se (skoro)rozhodla že počkám jaký bude v praxi nový 3.0 HDi (když mne před .. 14ti dny poněkud "nalomili" VELMi "motivační" cenou/nabídkou) ... a ROZUM mi v dnešní docela finančně "NEbezpečné" době říká, že Brumla je v "ťip/ťop" stavu a používám ho spíše "okrajově" = žádné GIGANTICKÉ nájezdy NEhrozí a "hravě" dočkáme modelu DS5 (který sice NEtuším "jaký" bude, ale V.I.P. služby "okolo" se mi - přiznávám se - LíBí!)
TAkže "shrnuto" - už jsem "došla" k tomu že na
1) místě mám DS5 (i když je to trochu "bubost", když NEvím/NEznám - UZNÁVÁM :-)
2) místě mám C5 V6 3.0 HDi
3) místě je vlastně NE"plánovaně" a JEN díky "mimořádné nabídce" současný C5 V6 2.7 HDi - hlavně a "skoroJEN" kvůli "penízkům" (na podobnou "nabídku/cenu" se tenhle nový 3.0 dostane ... no NEJdříve za ty cca 2 - 2 1/2 roku při příchodu DS5)
PS: S těmi 19ti palcovými koly (která v česku OPRAVDU NEjsou v běžné nabídce - v Deutschland 650€) samozřejmě "vím", resp. CHÁPU, ale i když NEdám na "design", tak mně se prostě k té C5 moc Moc MOC "líbí" (a NE zcela souhlasím s tím že se na nich NEDÁ jezdit - tedy NEměla jsem možnost je vyzkoušet na C5 ale stejně velké disky a nízkoprofilové pneu znám "odjinud" a NEdá se říci že člověk při jízdě "trpí" - pravda naprostou VĚTŠINU km v česku najezdím po dálnicích či silnicích 1. tříd - ehm v jednom sousedním státě je často "lepší/hladší" povrch i na "okresce" ... ale i tam se to za poslední desetiletí docela VÝRAZNĚ zhoršilo.
Prostě jak jste SPRÁVNĚ řekl - já sama se NEmohu rozhodnout (a i PROTO se tu občas - tak "hloupě" - ptám ... čímž se trochu OMLOUVÁM) ;-)
Pěkný den :-)
Přiznávám že NEvěděla jsem že onen AiSiN má "limit" na 450 Nm (což je ale popravdě na PŘEDOkolku "až/až" - trochu "limitem" bude nejen převodovka, ale i trochu ten přední pohon, resp. i přes výbornou trakci případné možné mírné "tahání" za volant - což je takový pravý OPAK "filosofie" vozů C5/C6 .. a asi i v DS5 ;-)
Máte pravdu, milý PERUNe, že těch NAD400newtomentrových "od nevidím do nevidím" - v (skoro) celém spektru otáček je v praxi skoro DŮLEŽITĚJŠích, než nějaká MOMENTální chvilková o něco vyšší špička.
Mne docela "zaskočilo/překvapilo" hodnocení tohoto motoru v Engine of the Year (kde o pár bodíků před ním skončil právě Audi 3.0 TDi), neb v "plné" verzi 202 kW/600 Nm mi ... mi prostě (a NEjen kvůli vyšším "číslíčkům") příjde "lepší" (konstrukčně "sofistikovanější") a zvládne-li k tomu být stejně "pohodový" jako je "starý" V6 2.7 HDi - NENí co "řešit" ;-)
Pěkný den :-)
No pozreli ste si nove testiky Novej E klasse 350 CDI verzus Jaguar XF BITURBO 177 kW a aj 200 kW, potom dalsie vergleichtesty aj s 530d?
Zatial s prehladom vyhralo nove E klasse co pri dieseloch minulej generacie bolo naopak.
Ked si porovnam, ze MB ma, len 170 kW a velmi slusnych 540 Nm dosiahnutych, len za pomoci jedneho turba, tak to je velmi slusny krutak, vlastne najlepsi s konkurencie a este v spominanych testoch mal najlepsie dynamicke parametre, lepsie dokonca ako 200 kW verzia v XF.
Ja som osobne cakal od tohoto noveho biturba viac, vzhladom na svoje papierove hodnoty, viem, ze dynamicke parametre sfuknete , ze nie su dolezite, ano nemam ich na prvom mieste, ale predsa chcelo by to viac.Co sa tyka kultury chodu, vykazoval subjektivne Jaguar lepsie parametre, ale namerane hodnoty neboli lepsie.Spotrebu ma vybornu, ale rovnaku ma aj nove E350CDI, akurat 530d je na tom o chlp lepsie a v teste 535d verzus XF 200 kW , mali obidve auta rovnaku spotrebu a to 8,2 l v priemere.
Taktiez nemozeme zabudnut na poslednu verziu 3,0 TDI, 176kW a 500 Nm dosiahnutych taktiez, len pomocou jedneho turba.Tento motor ma vynikajuce dynamicke parametre a kulturou chodu je na uplnej spici.Jedine, kde trosku zaostava je spotreba, ale zase na druhu stranu audi ponuka tuto motorizaciu, len s QUATTROM a tam je trosku v spotrebe v nevyhode oproti zadokolkam.
Proste konkurencia premiova vie z takychto vykonov ponuknut viac dynamiky, je sice pravda, ze XF je tazsie od bmw5, ale s novou E klasse maju takmer na chlp identicku vahu.
A podla parametrov uvedenych v tomto clanku, Citroen ma este vacsie rezervy s prenesenim vykonu na kolesa a ma tie dynamicke parametre dost slabe a po pravde, ten krutak je na dany motor slaby aj, ked ma dost sily pri nizskych otackach a dobru krivku, ale na uplny vrchol to nema.
Mali by hodne popracovat na prevodovkach a sprevodovani, aby zuzitkovali kvality a vykony svojich motorov.
Ale klobuk dolu, lebo toto je nepremiove auto za nepremiovu cenu a v tejto triede ponuka maximum co si clovek moze kupit. ;-)
Nejlepší parametry ze současných jednoturbových 3-litrových dieselů má 30d v nové řadě 7 - 180kW, 540 Nm, včetně, na takto těžké auto, až neuvěřitelně nízkých hodnot spotřeby dosahovaných v testech...
nejlepší parametry měl, má a ještě hodně dlouho mít bude... ale vlastně proč to tu povídám...
Kdo zná, ten ví o čem mluvím. Bravo stodvaciášek, bravo severní smyčka, čest poraženým (šestiválcové sedany od BMW, Audi a Mercu v naftě...) :-!;-)
No právě - auta pro opravdové znalce a entuziasty nikdy nejezdí na naftu. Ty jsou tak leda pro autobusáky... takže ber stodvaciáška jako etalon mezi sportovními sedany. Smiř se s tím, takhle se prostě věci mají... ;-)
white , ale to je uz luxus klasse, ja som hovoril o vyzsej a strednej triede.
Tak v spotrebe je Bmw jednoznacne na spici.
Inak ja som skor chcel poukazat na to, ze aj s nizsimi papierovymi hodnotami sa da urobit velmi dynamicke auto, len to ovplyvnuje aj vela dalsich faktorov. ;-)
ano to nepopieram.
BMW je uplna spicka v dieseloch.
Jeho obrovske plusy su v sirke pasma pouzitelnych otacok a v spotrebe a to plati aj pre 20d,23d, 30d aj pre 35d a ked k tomu este priratame najrychlejsi automat svojho druhu, mame neprekonatelnu kombinaciu. ;-)
Možná, že toho odkladu nákupu vlivem současné hospodářské situace nebudu až tak litovat :-)
Minulý týden jsem v Turíně na letišti chodil kolem jedné C5 2.7HDI stále dokola :*) , tak si tam stála, ale auta kolem ní jako by tam nebyly...
Moc se tady nenaparujte, však on za chvíli příjde jeden padlej výtah a vysvětlí vám, že tenhle klenot PSA je celý vymyšlený a vyrobený božským Fordem >:-[] >:D
Předchozí Fiesta patřila rozhodně k těm zábavnějším autům ve své třídě a ani současná na tom není vůbec špatně..., pokud se někomu navíc i líbí (včetně interiéru), může být určitě spokojený... :-!
Skôr mám pocit, že príde jeden olizovač plastov, ktorý tvrdí, že dizajn nie je subjektívny a povie vám, že tie V6 sú prežitok a každý rozumný človek si predsa kúpi skoroprémiového apoštola s 2,0 tdi a bude onanovať nad spotrebou na neutrál z kopca...
Ano, klobuk dole, ze aj PSA ma taky motor, hoci je znizeny oproti jaguaru ci LR.
Vy ste tu komplet prepitvali a porovnali s audi, MB a kralom BMW... no mozno na nich este "kapinek" straca, no z citrona, z ktoreho sa ludia smialy sa stal jediny nepremiovy borec, ktory sa porovnava s hi-tech sveta V6 TDI :yes:
Ja viem, ja to nenegujem!!!! Ale nepisalo sa tu (auto.cz) uz niekolko krat u tohto motoru ako velke a male turbo??? a nakoniec su paralelne???!!! toto ma prekvapilo najviac.
tak som si to pozrel a pisali 2 turba zapojene paralelne, nie do serie, ale jednoznacne pisali, ze v malych otackach pojde iba velke a vo velkych sa prida male, ale podla toho co pisu tu, to tak nie.Tu je kazde turbo pre trojicu valcov a to znamena, ze tie turba pracuju obidve naraz, nezavisle od otacok, teda samozrejme pracuju az ked pridu po otacky, ked zapne turbo.
Presne toto som mal na mysli. Dokonca sa pamatam na diskusiu, kde sa polemizovalo/rozmazavalo, ci v malych fakt velke turbo a v vyssich otackach sa bude pridavat male...
Sranda bude, ak nakoniec aj tento clanok neni uplne pravdivy >:D ja uz neviem comu mam verit...
2x pre trojicu, hmm podobne to ma 4.2 TDI V8 v Q7 vsakze?? ( a kazde turbo samostatny intercooler)... sranda motor, len u nas kazdy berie V6 a nevidno ho skoro vobec.
Ten sestvalec je slabucky na Q7, zaujimavy motor pre Q7 zacinal u 4,2 TDI, dokonca aj benzinovy V8 bol podla mna slaby na toto auto a uplne najlepsi bol dieselovy dvanastvalec, ktory ale strasne zvlastne pistal v kabine, taky zvlastny zvuk, ale nebol to vobec zvuk diesela, ale ako keby clovek pocul nejake male tryskove motory extra chladene, inak obrovsky problem mali s chladenim tohoto monstra, nevedeli to uchladit a obrovsky problem bol nacpat ten motor do motoroveho priestoru, tak sa potom upravovali a posuvali do predu narazove zony a naraznik.
Ja poznam ludi, co ich znamy vozil na Q7 V6 a boli z toho vyguleny ;-) ono ked jazdis na felde a prestupis do Octavky aj tak je to pre teba zazitok...
No tak to verim, ved su to akoby 2 V6 zlepeno dohromady, tak priestoru tam trebalo haba dej. No zase mozu sa chvalit najsilnejsim seriovym TDI sveta, ma to 500 konikov a ide to neskutocne, k tomu ak dobre pamatam tak uz keramicke brzdy :yes: no hold, dieselova raketa. Ako to chladenie nakoniec vyriesili???
Aj podla teba je 4.2 V8 TDI uzivatelsky lepsia volba ako 5.0 V10 v touaregovi??
To jednoznačně, můj známý má v Q7 V8 TDI a V10 TDI znám z Tuaregu... V8 je mnohem kultivovanější a méně žravý...
Nejlepší volba do Q7, V12TDI už je neúměrně "předražený"
ono niekto mi tu fusuje do remesla, ale ma pravdu, ta 4,2 V8 je lepsia ako V10 v Touaregu, aj kulturou chodu aj dynamikou aj spotrebou.Benzinova V8 je oproti diselovej V8 slaba a hlavne vo vyzsich rychlostiach, cca nad 200 uz benzin nema stavu, ale diselka este taha ako diva.
Ta V12 aj brutalne brzdi a kasna sa vobec nekruti co je pri tej obrovskej brzdnej sile neuveritelne.Chladenie nakoniec vyriesili, ze tam pridali dalsie chladiace okruhy, ale detaily si uz nepamatam.
Ano malo to keramicke brzdy, ktore nepoznali vednutie.
Tie V12 isli vacsinou sejkovym magnatom.
No V12 sa zse az tak dlho nepredavaju, tusim od zimy...cize asi pol roka. Jednu som videl tento tyzden aj v KE.
Nevednutie - to je vizitka keramickych brzd... tak diky za info chalani...
no prve sa zacali skladat na konci jesene 2007, ale prve kusy isli VIP zakaznikom ovela skor ako sa zacali predavat.
No ved preto som tam to nevednutie napisal.
na inom serveri som tento týžden čítal reakciu na dotaz či V8TDI ale V6 TDI do Audi A8čky a jednoznačne bol doporučovaný ten druhý. Ano, výkon, záťah, zrýchlenie jednoznačně V8, ale vraj nebol práve user friendly (rozjazd cez elektronický plyn - sekundu sa nič nedeje a potom obrovský nával výkonu), hlučný a pod.
Neviem, jediné V8 čo som šoféroval bol Pontiac z 81-vého >:-[] , ale možno v Q7 je to nejak inak naladené/sprevodované?
Současný V6TDI je určitě skvělý a do podstatně lehčí a méně "odporové" (proti Q7) A8, to je ještě stále nejlepší volba "rozumem" (cena/výk.par./spotřeba), v Q7 však působí už trochu "dýchavičně" a reálný rozdíl ve spotřebě proti V8TDI, je v tomto případě podstatně menší...
ja hovorim jednoznacne V8, inak v A8 je motor iny, ten by mal mat 2 turba a Q7 mala, len jedno turbo a podstatne vyzsi krutak, ale krutak vrcholi v podstatne nizsich otackach ako u A8, to je sposobene tym jednym turbom.V A8 som v tejto motorizacii nesiel, ale v Q7 bol V8 jednoznacne tichsi a kultivovanejsi ako V6 a s automatom si rozumel velmi dobre.V A8 uz je takyto motor hodne tazky, ale v Q7 to nebolo citit.V Q7 posobila ta V6 velmi poddimenzovane.
Pockaj, este raz, V8 4.2 TDI to ma 2 turba a kazde vlastny intercooler nie?? pre stvoricu valcov???
Tu si napisal, ze A8 biturbo a Q7 iba jedno???!!! to fakt?? o tom neviem...
V čem by bylo sériové uspořádání turb problematické u V6? Prostě bys je musel umístit na společné sání, stejně jako u jakéhokoliv jiného sériového biturba... možná by to nebylo tak elegantní řešení, ale technický problém v tom nevidím.
No z hlavy ne... ale když o tom přemýšílm, tak mi spíš přijde složitý ten systém PSA. Co když se jedno turbo rychleji opotřebí a bude dávat menší tlak... přitom ale motormanagement bude stále dodávat stejně paliva oběma polovinám?
"Motormanagement" by to měl poznat a vyhodnotit a příp. i "oznámit" např. "hlášením" poruchy (na servisní diagnostice)...
V praxi však turbo spíš buď "jede", nebo při podstatnější poruše brzo odejde úplně...
Navíc si nemyslím, že jedno "špatné" turbo ze dvou celkem, způsobí větší problémy než třeba jedno špatné z "jednoho" celkem...
no u výše zmíněné V8 vs V6 TDI právě psali i o eventuálním problému s turbem. V8 má taky dvě, že? A když jedno klekne, výrobce prý doporučuji zároveň i výměnu toho druhého.
Vidím to asi tak - dokaď je auto v záruce (a lidi co na to mají, aby si to koupili jako nové, myslím i toho CItrouše) ho asi pak stejně prodají a jdou do nového. No a bazarový kovbojové stejně budou repasovat a koumat jak mít první třídu za cenu economic class... >:-[]
Repas je relativne spolahlivy, aj so zarukou do 15 litrov. Skoda ak kupujes z totalky, ono ti to nesadne pre nejake retardovane mm v vyfukovom potruby, a zhanas nove, ktore uz sadne a jedes :-!
(to neni blud, ale kruta skusenost, no nejde o nic nove, ale Pajero r. v. 1992, no teraz chvala panu "fuka" uz ok)