Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Vozy (nejen) pro seniory: Ve kterých stáří nebolí?

73 komentářů

Avatar - roman.rs
roman.rs
A co Mazda CX-5 ???
Avatar - Ozzman
Ozzman
A jiné malé a cenově dostupnější SUV : Ix35/Sportage, C4Aircross, Quashquai... je jich mraky.. Tohle je finaneně výběr spíš pro důchodce z jiné země >😁 Ono to je vlastně přejatý z Německa..😁
Avatar - Jenik3
Jenik3
:yes:
Avatar - sargis
sargis
Ano, pohlad na suseda ako sa snazi dostat do zlteho Cinquecenta...zapadna predstava o tom, ze do 30 rokov kariera a biznis, do 40 rokov dom a rodina, do 50 vyssi management a potom nejake Bentley k tomu... :no:
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já to vidim i u svých rodičů, kterým je teprve přes 60 a i když na svůj věk velmi čilí (sportují), už uvažují přesně takhle.. Chtějí na stáří auto, do kterého se bude líp nastupovat. Takže ideálně malé SUV, nebo něco zvýšeného..
Ondris
Jeden starší pán z práce to vyřešil celkem zajímavě - koupil si rok před důchodem naftovej Peugeot Partner Tepee. Zpočátku mi to přišlo jako nesmysl, ale když jsem se s ním bavil, musel jsem uznat, že to byla chytrá volba.
Má to dvoje posuvný dveře, spoustu místa pro náklad (mají chatu a tři vnoučata myslím), dobrou variabilitu, sedí se vysoko a v pravém úhlu, dá se to sehnat okolo 350 tisíc...

Přijde mi to lepší, než ta Mokka nebo cokoli z testu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak tady je problém, že ten test neni na českého důchodce >😁 Pak by to bylo daleko zajímavější pro naše poměry 😄
Většina těch aut v testu překračuje půlmilonovou hranici..
Ondris
Co si budeme povídat, on ten test není stavěný ani na důchodce německého... ;-\
Spíš na lidi, kterým je okolo 60 a přemýšlejí, co tak na ten vejminek koupit.

Němci mají průměrný důchod okolo 900-1000 euro (muži, ženy mají obvykle tak půlku), z kterého myslím musí odvádět ještě zdravotní...
Avatar - Ozzman
Ozzman
:yes:
Banjo
Tchán si na penzi koupil Ford Fusion a je spokojený. Závodit nepotřebuje, vyšší posez tam má, kufr velký dost a místo na všech sedadlech. Na ty jeho pojížďky do Plzně nebo do Prahy mu to stačí.
Ovšem o B-maxu neuvažuje, protože si přečetl ceny. Spíš tak Dacii Lodgy...
Partnera (kterého zmiňuje Odan) by si nejspíš nekoupil, protože by tchýni vadilo, že to vypadá jako malá dodávka. Ale je fakt, že službu by to odvedlo cca stejnou.
Avatar - Erik
Erik
Kolem 350 tis. koupíte dneska leda tak otřískanou past na peníze a ne Peugeot Partner. Zkoušel jsem to a nejde to. Když se jeden vyskytl u nás v bazaru (Domanský), s nálepkou "Prověřený vůz", šel jsem se na něj podívat. Auto z dálky vypadalo dobře, ale z blízka hrozná paštika. Auto bylo ze všech stran různě odřené (majitel ho moc nešetřil), hluboké škrábance promáčklé do karoserie, které už kvetly, tak je majitel ledabyle, přes rez, zatřel štětcem vrchní barvou. Pak jsme se podíval pod auto. Nerozumím tomu, jak někdo může ohnout, u tříletého auta, železo v místě, které je vyznačené "zvedací", tj místo, kam se obvykle dává zvedák. Buď auto těžce spadlo ze ze zvedáku, což si neumím představit, nebo pravděpodobněji, je po nějaké větší havárii, rychle a nepříliš dobře opravované. Každopádně v případě defektu gumy, není jak na cestě kolo vyměnit, není kam nasadit zvedák. A za takový poničený vůz 350tis.kč, a jen za to, že u Domanského mají slepé techniky, kteří auto na generálku, označí za prověřené? Raději jsem koupil za tu cenu nového Dokkera s plnou výbavou, mám ho druhý rok a jezdí bezvadně.
Avatar - gld
gld
No presne, v článku tak trocha zabúdajú, že na východ od Nemecka znamená dôchodkový vek najmä trpký boj s chudobou..pre takých 70-80% ľudí. Môcť si kúpiť nové SUV v cenovej hladine okolo 20 000 eur a vyššie je úspech aj pre ľudí v produktívnom veku.
sumy
Ještě mě napadá ASX. Ale tchýně(63) si na důchod pořídila naprosté opaky CR-Z a MR2 a nestěžuje si(za to já se do toho se 187cm skoro neumím dostat >😁 ). Otec po té co přišel o Octu II na kterou akorát nadával, že to nemá sedadla, ale trestné lavice je nyní moc spokojený s Kia Rio. A že dobrý přístup potřebuje, holt operovaný kyčelní kloub a následně 2 těžké nehody v autě udělaly své ;-\
Avatar - Ozzman
Ozzman
>😒] Já bych šel na stáří taky do Coupé >😁 Aspon to tak vidím teď, protože teď ho mít z praktických důvodů nemůžu >😁
sumy
Přesně tak, to že je člověk starej, neznamená, že si nemůže užívat. Pravda tchýně ráda trochu výstřední věci. A tak když zlevnili civca a začolo jich po městě jezdit víc, tak jí to naprdlo a pořídila si tu MR2(na mou radu >😒] ) No a pak se dostalo do prodeje CR-Z a bylo to jasný, prostě ho chtěla. Na tahání vozejku a podobný kraviny má holt ještě ve firmě ceeda.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jde spíš o to, že starší lidi ztrácejí pohyblivost a do SUV či vyššího auto se jim daleko líp nastupuje 😄 :yes:
sumy
Ja vim, ale tchyne ma 155cm a tak by do SUV splhala. Staci kdyz ji vetu nasim MPV, do toho uz taky splha
Avatar - Ozzman
Ozzman
😄 :yes:
Ondris
Vy chcete ty naše důchodce nas*at, že? >😒]
Prý 5GT.
Avatar - Ozzman
Ozzman
:yes: >😒]
Pacho69
přeci dobrý ale drahý... >😁
_patrik
Až mě překvapuje, jak na tuhle skupinu klientely výrobci aut mastí. Seniorská část populace je v Evropě velká a ještě větší, a protože v praxi začíná organizmus chátrat brzy po padesáti, její značná část je (a často vrcholně) ekonomicky aktivní, žádní ubozí starodůchodci s pár stovkami v prádelníku a vypelichaným psem. Poselství směrem k výrobcům zní - tady vám utíkají prachy. Navíc trocha mezigenerační solidarity by taky bodla - už proto, že dřív nebo později si artróza najde i zajdy.
Banjo
To si dost těch mladších nepřipouští, že na ně taky dojde (pokud neumřou mladí).
Ale zarážející je, že jak píšeš, ty prachy jim fakt utíkají.
Schválně, jestli tady bude zase první Renault, kdo přijde s ideou penzijního vozu a namastí si kapsu...
sumy
Jen se zeptám, s čím přišel renault první? A s Espacem jako prvním MPV na mě nechoďtě. 😉
Banjo
Třeba s Dacií jako levnou lowendovou károu pro Evropu...
sumy
OK, beru, to mě nenapadlo. Je pravda, že nějaký model "Dacia Senior" by se asi prodával. I když, tady už maj Sandero, to by mohlo vyhovovat.
Ondris
Renault😒br /> První tank s výzbrojí ve věži: Renault FT (1917)
První nesportovní sériové auto s kotoučovými brzdami na všech kolech: R8 (1964)
První hatchback tak, jak jej známe dnes: R16 (1965)
První auto s integrovanými nárazníky: R5 (1972)
První bezklíčový přístup: Fuego (1982)
První malé MPV: Mégane Scénic (1996)

Jen z hlavy, je možný, že jsem na něco zapoměl a naopak že je tam třeba něco navíc. 😄 Není to o nějakých konkrétních prvenstvích, ale spíš o tom, že uvedou auto natolik (technicky i designově) jiné, že konkurence nemá jak odpovědět. Ta auto většinou předznamenají vznik nové třídy nebo velký kvalitativní posun (Clio, Espace, Scénic, Mégane II, R5, Twizy...).

Je o i o maličkostech - viděl jsi někdy Renaultí opěrku hlavy? Je pohodlnější než ta v autech o x tříd výše. Nebo mají fajn ovládání rádia, výbornou variabilitu, inovativní motory a techniku (4Control...)
sumy
V pořádku, jestli se nepletu, tak byli i první co se přímého vstřiku benzínu týče. Těch inovací u nich bylo dost, ostatně jako u všech větších automobilek. Spíš jsem narážel na toho espace, respektive označení Renaultu, jako někoho, kdo udává a zakládá třídy. Pro všechny je espace první MPV, ale on není. Už v 83 autem této kageroie disponovalo mitsu. Stejně tak první malé MPV, to se u Hondy najde už v 83 civic shutle, od 85 i s AWD. Co se opěrek hlavy týče, nemohu sloužit. Ač jsem měl pod rukama renaultů mraky, třeba při výběru posledního auta pro rodinu konkrétně 17!!! Espaců a spíš jsem měl problém s tím, že se se mnou kolébala celá sedačka, nebo se to rozpadalo někde jinde(vím že v posledních letech hodně zlepšily). Pohodlnost opěrky popravdě asi nikdy nedocením, neboť i když jezdím v poměrně dost vzpřímené poloze, o opěrku se hlavou neopírám. Co se dole jmenovaných týče Clio? Beru ho na svou dobu jako přímého konkurenta Micri, ale ta tady byla již dlouho před ním, Espace jsem již zmínil, Scénica také, Megane II, designově paráda, stejně jako Avantime, nebo Vel Satis,moc se mi líbyly, bohužel design předběhl techniku-o hodně. 4 control u Hondy 4WS měla preluda už v 90. Snad i mitsu u galanta v 80 spolu s měnitelnou světlostí, i když tam byla zadní náprava asi jen pasiv a natáčení bylo díky pohyblivému uložení.
Jestli se někomu po přečtení příspěvku zdá že nadržuju jap, no... sám jsem se nad tím zamyslel, ale ač kupuji auta bez předsudků, vždy jsem skončil u japonce :😉
Ondris
Je fakt, že Japonci jsou často vpředu...ale k čemu to je, když si to nejlepší syslí pro domácí trh? 😢

S tou rozviklaností máš bohužel pravdu, je to i o tom, kde se po těch autech díváš - v ČR se furt na nějakou prevenci a údržbu nehraje.
Jinak Japoncům klidně nadržuj, vyrábí úžasná auta. 😄
sumy
To s domácím trhem, je víc než smutný fakt. Bože jak já bych chtěl současnýho jap. streama 😒 Dle mého nejhezčí 7 sitz co znám [odkaz]
Ondris
Wow, Streama vidím poprvé a to jsem si myslel, že se v JDM docela orientuju. Krásný auto. :yes:
sumy
Pch... ty tam maj věci, Evo 10 kombi >😒] [odkaz] Colt plus, tedy Colt, který by dával smysl [odkaz]

No jo no, holt na Evropu prdí a já se jim ani nedivim >😁
Ondris
Ten kombík je Evo IX. Ale nádhera, přesně tohle jsou auta podle mého vkusu 😄
Když jsme byli před vánocemi v Londýně, v hotelových garážích jsem potkal tohle (cizí fotka, bylo mi blbý to tam cvakat před majitelem):
[odkaz]

Nevím jestli znáš - Nissan Stagea 4WD. Prostě GT-R R34 v kombíku. Trochu jsem se zakecal s majitelem, říkal, že to má upravený na 550 koní. Podle odpichu fakt nekecal.
Takovýhle auto by se mi moc líbilo. Decentní, málo asistentů, kombík, 4WD, kvedlačka a pořádná strojovna pod kapotou. Ani cena není problém, v UK jsou relativně laciná. Jen to pravostranný řízení. ;-\
No, třeba jednou.
sumy
Pardón, samože na obrázku je IX :😉 Nissánek simpatico. Mám rád auta, která umí překvapit. Mě by stačil Mitsu space RVR [odkaz]
Space s technikou z eva >😒] , v UK taky za pár liber a jede to jak šílený např [odkaz] ale viděl jsem že s tím v jap. jezdili i takový prapodivný závody, něco na způsob motárdů. Asfalt a pak šup brodění bahnem, šotolinka a zas zpátky na okruh 😲 No zvrhlost, zkrátka japonci >😁 Jinak ideál pro důchodce. Neni to zbytečně velký, pohodlný na nastupování, má to 4x4 a tak dojedou na chaloupku i v zimě a děda si alespoň občas může zadovádět >😒]
_patrik
To Banjo: jj :yes: Imho jsou jako vždy různé cesty, kudy lidem zalahodit a dostat se jim do šrajtoflí. Speciální design auta pro seniory je možnost, ale pro výrobce aspoň ze začátku asi příliš riziková. Ale co jim bráni podívat se na své stávající modely a udělat k nim seniorské pakety? Když můžou nabízet všelijaké hyperpakety s muzikou a navi, nebo sportpakety s (kvazi)recary a mračítky a blejskadly... Existují celkem jednoduché věci, známé i z rehabilitační medicíny a odjinud - všelijaká pomocná madla, pohodlné tvarování ovládacích prvků, podložky, podávátka atd. - jakož i věci vychytanější - ortopedicky tvarovaná sedadla (Opel,,,?), komfortní opěrky hlavy (Renault..?), sedadla s extra výškovou a směrovou nastavitelností (viz otočná/ven výsuvná pro vozíčkáře a jim podobné), hlasové ovládání atd. atd Pole široké, a přitom řada prvků už je předvyvinutá právě průmyslem zdravotních pomůcek. Fór je v tom, že - a to je výzkumy ověřený fakt - spousta lidí má pohybová omezení a jiné podobné problémy, ale nechtějí je inzerovat veřejně, aby nebyli za kriply. Proto ženský chodí na jehlách, dokud nepadnou. Takže nějaké "auto pro chromé důchodce", ze kterého to křičí na všechny strany, se bude dynamickému manažerovi 50+ těžko zamlouvat - ale rád si pořídí ke své středotřídní káře decentní paket, který mu nenápadně usnadní každodenní ježdění... atd. další příklady si lze lehko představit. Stejně jako varianty pro "bohaté" a "chudé" seniory. A jak se tu píše jinde a i ty naznačuješ - člověk nemusí být zrovna nad hrobem, aby takovéhle výbavy ocenil, stačí blbě spadnout na sjezdovce a včerejší nabušený mlaďoch 30+ už do konce života nezvedne ruku nad úroveň ramene, takže při řízení trpí jako na mučidlech. Pěkné odpoledne 😄
sumy
:yes: No co bych za tak vymyšlená autíčko dal, když jsem v 23 letech vpodstatě ochrnul a až po 3 měsích jsem byl schopen chůze, ještě další 3 roky jsem stál za prd. No dneska už naštěstí zas běhám jak Jura 😉
Ondris
EDIT: Skoro, ale vedle. Nyní zkusme RC Colu.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
uplne idealne auta pre dochodcov.... 😉

podla mojho nazoru starsi ludia ocenia lepsie nastupovanie. vyhlad z auta.... mensie previsy pri parkovani, viac presklennej plochy.... v tomto smere su zaujimave skor MPV : scenic, venga, modus, alebo nejaky crossover ako mokka , SX4..... :yes:
Pacho69
A co chybí v 5GT?

V MPV budou vozit jen litry vzduchu v kufru. Na západ od nás není pravidelné ježdění na chalupu trend, vlastnit trvale neobývanou nemovitost (na venkově) je větší přepych než 5GT...
Avatar - Ozzman
Ozzman
A co takhle rozdíl v ceně v poměru k příjmu průměrného důchodce?😁 Tam bude problém v 5GT😁
Pacho69
Ten test je z jiné země. Osobně znám několik německých důchodců jezdících v domácí prémi. Není to tam tak neobvyklé.
Avatar - Aladeen
Aladeen
Súhlasím až na Scénic , načo bude dôchodcom , ktorí sú poväčšine dvaja Scénic ? To je skôr pre veľké rodiny 😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
a na co im bude napr 5GT? 😉 o ktorom sa pise v teste... tiez na nic

takto to nemozes brat.... navyse scenic nie je vacsi ( dlhsi ) ako bezne auto nizsej strednej triedy .. takisto na co im je duster o ktorom pises? 😉 ..... scenic je vlastne akoby klasicky hatch.... len je sirsi a pojme 5 ludi ... kdez to bezny hatch ma uz vzadu s 3mi pasaziermi problem.... ale inak je male mpv kompaktne, kratke, ma male previsy, sedi sa vyssie. clovek ma lepsi vyhlad, starsim sa lepsie nastupuje :yes:
Avatar - Aladeen
Aladeen
Ten kto robil ten rebríček je ch*uj (5GT , DS5) >😒] Ako ich to vôbec napadlo
Duster je lacnejší a lepší do terénu (na chatku) 😉
swifter
starý Ford Fusion. Rapid nebo Golf jsou nízký auta do kterých se blbě leze, zbytek jsou vyhozené prachy - pokud tedy není důchodce restituent, politik nebo cirkevní hodnostář
Beny9700
Ideální je Suzuki Jimny, vyšší posaz, spolehlivý, vejde se všude a vyjede kamkoliv :-!
Banjo
To je všechno hezké, ale jenom, pokud penzistu nebolí záda. Myslím, že pérování má pro penzistu lepší kdejaký Francouz.
Banjo
I pro ty vyjmenované jsou to vyhozené prachy. Jediný rozdíl je, že někteří z nich ty prachy mají... :-!
gil54
(trochu sci-fi) ..... by důchodci především nemuseli na pravidelné lékařské prohlídky.

Protože by v 65 letech automaticky odevzdávali řidičáky. Každý se jistě na silnici s gerontem již setkal. Budou-li dál chtít jezdit autem, klidně, ale jen s profesionálním řidičem. Zároveň ubude nezaměstnaných. Limit 65 let bych snížil na 50 v případě zaviněné dopravní nehody. Vhodné auto pro důchodce, kam se dobře nastupuje je třeba [odkaz] , pohodlné, důstojné, vhodné ke stáří. A vedle řidiče je ještě místo pro komorníka nebo mladou ošetřovatelku.

(Snažil jsem se o příspěvek se stejnou hodnotou jako článek) 😄
Banjo
Jasně, a spodní hranice pro vlastnictví řidičáku by byla 30 let (protože do té doby jsou řidiči mladí a nevyježdění).
A v případě nehody by papíry dostali řekněme za 5 let.
Dál bych zakázal řídit v klobouku, v čepici, venkovanům - vidlákům, velkoměstským floutkům a... nezapomněl jsem ještě na někoho? Jo, ještě ženským, protože nemají odhad vzdálenosti a chlapům, protože si za volantem jenom něco dokazujou. A všichni by byli mnohem zdravější, než by začali řídit roboti.
A že je to blbost? Jistěže je.
gil54
Jasně, je. Když ten můj pokus o vtip doženeš až do takovéhoto extrému.
Camry
Ta má automat v základu, vyšší posaz a stojí kolem 350.000,-. Docela zajímavý byl Urban Cruiser na podvozku Yarise, ale ta cenová politika z něj udělala prodejní mrtvolu. Ad důchody v SRN, bratr od babky má 1630 € a jeho manželka 1350 €. V další volbách nezbývá než volit komanče, jinak nikde politický azyl nedostaneme 😄 😄
Avatar - Otrava
Otrava
Jestli jsem důchodce, tak proč bych se měl skládat do nízkého DSka, BMW 5GT, vlastně i Ačka, Golfa a Rapida? Chápu alespoň ta pseudo SUV a MPV. Jsou dražší, ale beru to tak, že test je zaměřený na bohatší důchodce.
Neříkám, že každý důchodce má problémy s pohybem, ale jestli hledáme auto přímo pro důchodce...
ufoun zeleny
ten clanek je uplna hovadina... Rapid je oznacen jako konecne auto prio duchodce, pritom neni vyssi. (mluvim o nem jen proto, ze je to prvni auto uvedene v clanku shora slovy: Konečně praktické auto pro starší... hlavne ze najednou nevadi ze jenizzsi, a hlavne ze u auta nad nim vadi ze nema xenony (k cemu duchodce potrebuje xenony???).. Stejne tak tu vsichni v diskusi spravne jmenuji spopustu jinych aut, ktera by byla do "testu" vhodnejsi, nektere znacky zmieny vubec nejsou (nemohl by si duchodce poridit duster? vysoky jednoduchy, presne dle pozadavku :-! )...no zkracene receno, clanek o nicem a k nicemu. ale diskuse bude, kliky budou reklama bude, nejak se zivit musi, ja je chapu 😉
Makovnik
Idealny voz pre dochodcov je Porsche, Lamborghini, Maserati, Aston Martin... a podobne, aby si uzili pred odchodom na dosky. Cely zivot zarabali, teraz to mozu minut 😄
ufoun zeleny
idealni vuz pro duchodce je sanitka >😒]
Makovnik
Ktoru farbu im viac odporucas? >😁
gil54
To je jasný, přece elegantní černou. 😄

Buď Mercedes [odkaz] nebo sportovní Jaguar E [odkaz]
Makovnik
>😁
[odkaz]
Avatar - Aladeen
Aladeen
Chcel by som vedieť kto vyberal autá do testu ?
Veď všetky sú buď drahé , nízke a väčšina má tvrdý podvozok . A úprimne, starší ľudia nemajú veľké finančné možnosti ;-\ aspoň väčšina .

Tak som si urobil vlastný rebríček áut ktoré sú lacné , kompaktné a vhodné na naše cesty
:yes😒br />
-Dacia Duster : Veľmi lacné auto s veľkým kufrom ktoré je na naše cesty ideálne + vďaka vyššej svetlej výške sa im bude pohodlne nastupovať

-Dacia Sandero Stepway : Ideálne auto do mesta na "obúchanie" , jednoduchý interiér a dalo by sa povedať že aj celkom praktické .

-Lada Kalina: Teraz si určite všetci hovoríte že som spadol na hlavu z 5. poschodia , ale pravda je taká, že to auto je pre dôchodcov úplne vhodné a dostačujúce . Pre Ruský podvozok budú naše cesty úplným rajom , Motor vydrží aj Apokalypsu a Interiér je nadmieru jednoduchý , pre dôchodcu ktorí nemá veľké finančné možnosti je to asi najlepšia voľba čo sa týka pomeru Cena/Výkon/Výbava

-Dvojičky od PSA (P301 a Elysée) : Pre dôchodcu ktorému nevonia Lada , ani Dácia a chce solídne auto s dobrou výbavou a veľkým kufrom !

-SX4/Sedici : keď si dôchodca dlhšie šporil , tak tu je pre neho Suzuki a Fiat , ktoré sú autá z môjho rebríčka asi najkvalitnejšie , pritom ponúkajú veľmi dobrý komfort pri nastupovaní , jednoduché ovládanie a spoľahlivosť , bohužiaľ záhradkárom by som to nedoporučil keďže kufor nie je MADE BY SKODA

😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
stepway :yes:
SX4 :yes😒br />
zaujimave mozu byt male MPV.... ako modus venga.... podla mojho nazoru starsi clovek uz nepotrebuje 5m limuziny lebo nejazdi kazdy tyzden na ziadne sluzobky,,, maximalne "do kauflandu pre rozky" a tam potrebuje nieco male sikovne kompaktne a nenapadne :yes:
Avatar - Aladeen
Aladeen
Povedal by som že aj Kia Soul by bolo dobré riešenie :yes:
gero
Naprosto souhlasím :yes: .
A kromě Dustera by se mohlo třeba pro chataře vybírat i mezi středními MPV ,naloží tam ledacos a mohou k tomu vozit i kupy vnoučat 😉
Avatar - Otrava
Otrava
Já bych možná neřešil nekvalitní silnice a sáhl po Splashi. Vyšel by levněji a mohlo by se v něm sedět docela vysoko (ale to jen hádám, v reálu jsem se s ním nesetkal).
Avatar - Erik
Erik
Doporučil bych seniorům, aby si zkusili, jak se nastupuje do Dacia Dokker. Vysoké auto, velké dveře, pohodlné nastupování i vystupování, a to i bez předklonu a podobných cviků, které mladý člověk ani nevnímá, jenže senior je už nesvede. On to člověk neocení dřív, než když je skutečně nepohyblivý. A nikdy nevíte, od kdy takoví budete i vy, třeba už od zítra. Mě poslala doktorka ze dne na den na operaci a byl jsem rád, že jsem se dokázal po týdnu došourat z nemocnice k autu, naštětí přijela mnželka s naším tehdy novým Dokkerem, kam se mimořádně dobře nastupuje a vystupuje, i s bolavou pooperační jizvou přes celé břicho.
Já Prvni_1
Běžte do háje... a zkoušeli jste si vůbec sednout do prvního "A" nebo "B" od Mercedesu?
Tak se nedalo sedět... jo, sedačka je vysoko, ale podlaha taky!
Takže nohy máte rovně s nataženýma kolenama... rozhodně pro seniory "jako stvořené".
😜
GTI
Pojem "senior", je v předznačených souvistlostech stejné výmluvný, jako pojem "třicátník". Není to samozřejmě tak, že po přečtení horního testíku bys měl, je -li ti šedesát, prodat svojí devětsetjednáctku a pořídit si Mokku 8-s 8-s Pravda je jiná.

Pravda je taková, že (v Česku) je jen jediný rozdíl - senioři jezdí auta jaká chtějí a ti třicátníci auta jaká jezdit... musí. Je to k zlosti, když jsi mladý a máš dokonalé reflexy, a uměl bys užít dokonale potenciál caymana, si odíráš záda v bazarovém braku za korunu padesát. No a toho caymana si pořizuješ na důchoď. Jen tak, pro radost... a na půl plynu.

Co se týká vhodného vozu (objektivně vzato) pro dříve narozenou populaci, volba je jasná - Range Rover, XC90, Touareg. Jo, souhlas, musíš být ovšem slušně nazoblej senior. No, a ty bys snad chtěl na stáří žít v podmínkách, v jakých zde žije ten standardní třicátník? >😁 😉

Tady - BRAVO SENIOR :yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
nemecki dochodcovia oblubuju golf.... 😉 pretoze splynu s mladymi >😁 a citia sa mlado :yes:
Avatar - Ozzman
Ozzman
Chtít a mít.. to je bohužel dost velký rozdíl 😁.
Já bych doplnil ještě X3 >😁
gero
Co se týká 5GT ,tak je pochopitelné ,že zrovna v Německu si ho budou kupovat důchodci daleko víc ,kvůli vyšším důchodům.

Skoro všichni se smějete tomu ,že by si v našich končinách kvůli ceně 5GT nekoupili. Tak samozřejmě .. určitě to nebude mezi našimi důchodci jedno z nejprodávanějších aut ,kvůli té již zmiňované cenové nedostupnosti.
Jenže doba je zlá a důchody u nás malé a tak řada lidí v důchodovém věku u nás ještě pracuje a to často i na vyšších pozicích a ti si už takové auto můžou jako třeba firemní dovolit.

5GT je pro takové pracující důchodce nebo naprostý ideál ,má vyšší posaz ,výtečný komfort a i do kufru se něco víc vejde .

Za mne má proto 5GT :yes: i pro důchodce. 😉
igorvrazic
Auto.cz + Autotip + SM

proste hnus!

Vyber aut = ucelový!

uz len ked zacala veta o Rapide...

"Konečně praktické auto pro starší"...to moze napisat len *** asi... :no😒br />
Ale nečudujem,sa,ved aj ignorant Vaverka testuje spotrebu Hybridu na dialnici a presvieca nas,ze 1,2TSI OIII ma v meste 5,9l.
Dans
Článok písali ufoni podľa katalógu sponzorov. Zdôvodnenie😒br /> 1. cena
- Čím je človek starší, tým je lakomejší a nepotrebuje si dokazovať, že na to má. Naopak, keď na to má, zbytočne nevyhadzuje na imidž, ale radšej si zvýši kvalitu života príjemným strávením voľného času, pričom šoférovanie je práca a zabijak voľného času. Jazdenie pre radosť (bezúčelné presúvanie sa z bodu A do bodu B) je pre neho rovnako atraktívne ako kondičný beh. Senior nejazdí pre radosť, ale za iným účelom, pričom oveľa viac využíva seniorské zľavy a presuny MHD ako ľudia mladší.
- Senior kupuje nezmysly, až keď ho opúšťa rozum (poznávacie výlety s obedom zadarmo spojené s vymývaním mozgov za účelon nákupu predražených zbytočností) Ešteže sa takto nedajú predávať autá ...
- Senior má dostatok času ale málo peňazí. Má čas sledovať akcie, premyslieť si kroky, čakať roky a býva odolnejší voči markteingovým fintám. Vie, že kto si počká, ten sa dočká. Seniora neuvaríte jidiným rozhovorom. O pisálkoch si myslí to isté, čo o politikoch a reklama v médiách je pre neho skôr varovaním prečo niečo nekúpiť, než naopak.
2. žiadne z hodnotených áut nespĺňa predsatvy seniora o primeranej cene. Pre slovenských (ale aj českých) seniorov je autom primeraným ich veku najčastejšie Clio storia, Thalia alebo Logan. Sú jednoduché, nenáročné a lacné. Autá v prehľade stoja dvojnásobok predstavy seniora o vhodnom novom aute. Keď už si senior pripláca, chce pohodlie nastupovania a schopnosť odviesť príležitostne väčší náklad. Seniori, vďak ročnému nájazdu pod 10 000 km nesnívajú o naftových úsporách, turboprdítkach a trhačoch alfaltu. Autom seniora je atmosferický benzínový motor nenáročný na servis a s nízkou spotrebou. Aj ten najslabší motor je pre nich dostatočne rýchly, lebo všetky idú viac, ako je povolený autostrádny limit. Za silnejší motor si senior nepriplatí, lebo to zaplatí dvakrát - raz v cene auta a druhý raz v cene benzínu. Senior sa neponáhľa nad odporúčanú rýchlosť. Má čas, do hrobu sa neponáhľa, prispôsobí rýchlosť a štýl jazdy svojím schopnostiam.
3. Rapid je ako Lenin. Večne živý a je aj tam, kde by ho človek ani prinajlepšom nečakal. Ak už, tak Fabia kombi.
4. Senior chce sedieť pohodlne a mať dobrý výhľad. Z toho rezultujú francúzske značky. Senior SUV neuživí, posuvné dvere vzadu nepotrebuje, dokonca nepotrebuje ani štyri sedadlá v aute. Senior sa necháva voziť potomkami a preto pozná pohodlie zadných lavíc aút svojich potomkov, ale len zriedka rozváža vnúčatá na krúžky, kočíky nepreváža, ISOFix mu zavadzia, rovnako ako nadmiera automatiky v aute.
5. Senior už nepotrebuje "kočkolap" ani auto na rezanie zákrut. Ocení však pirmerane mäkké perovanie. Športovú jazde prenecháva mladším.
6. Senior má často nadhmotnosť (priznajme si obezitu) a preto nenávidí úzke autá. Má rád autá vyššie, aby sa mu dobre nastupovalo, aby videl a nemusel sa skrúcať (najmä na svetlách semaforov). Kĺby bolia aj mlaších, ale tí majú spravidla chrbticu ešte v poriadku. Senior používa auto často preto, že by pešo už na dané miesto nedošiel.
7. Senior v aute rád preváža aj nákup, aj vybavenie do záhradky, aj nadrozmerné náklady ako nábytok, rebrík. Nie veľkosť, ale prístup do kufra rozhoduje. V tomto parametri väčšina predstavených áut totálne zlyháva. Senior sa nehambí ani za dodávku, dokonca ju preferuje. Je jedno či sa volá Qubo alebo Picasso. Kombi je až druhá voľba, lebo je podstatne dlhšie. Senior má rád okolo seba dostatok priestoru, a to ako v aute, tak i pri otáčaní (krátky polomer) ale aj dostatočný odstup od auta vpredu a vzadu.
8. Mladší nechápu, že reflexy seniora už nie sú reflexy šprintéra a že osdstup od auta vpredu nie je taký veľký preto, že pozýva darcu orgánov na predbehnutie, ale pre bezpečnosť oboch. Senior preferuje autá s kvalitnými brzdami a ak si to môže dovoliť i s kvalitnými pneumatikami. Senior predbieha len podstatne pomalšie autá, inak prispôsobí štýl jazdy tomu pred ním s dostatočným odstupom. Senior víta tempomat, aj keď ho v aute nemá, lebo jazdí na spotrebu.
9. Senior si získa dostatok informácií - načo by bol internet, pozrie si diskusie majiteľov, reálne skúsenosti so potrebou auta, nákladmi na servis a rozhodne sa. Najčastejšie pre nové auto, ktoré kupuje občas, aspoň na dve päťročnice. Určite neobmieňa každý rok niejakú vychytávku z bazáru. Veď nemá peňazí nazvyš ... Senior si podsledné auto kupuje spravidla pred odchodom na dôchodok, lebo neskôr už na to možno nebude mať a nevie, dokedy mu zdravie umožní šoférovať ...
10. Ak vás príspevok zaujal, pozrite si viac o výbere auta pre seniora v sekcii moje auto. Ľahko ma nájdete v sekcii C3 Picasso.
Avatar - volvo s60
volvo s60
Kouknete v cem jezdi nasi duchodci a v cem nemecti a nemusite jiz nic testovat ani hodnotit! Realita je naprosto jasna, staci jen otevrit oci!