Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autosalon Ženeva

Autosalon Ženeva

První výstava v Ženevě se konala už v roce 1905. Více než sto let stará tradice ženevského autosalonu řadí tuto výstavu mezi nejvýznamnější v Evropě i na světě.

Výjimečná je i svou neutralitou, protože Švýcarsko nemá žádnou vlastní velkou automobilovou značku.

Ženevský autosalon se koná na výstavišti Palexpo, jednom z největších výstavních středisek na světě. V sedmi propojených halách tu nové modely, facelifty a novinky automobilového průmyslu prezentuje pár stovek vystavujících a dění se nenechá ujít na několik set tisíc lidí.

Pro rok 2020 byl autosalon zrušen kvůli prevenci před dalším šířením koronaviru. Finanční potíže organizátorů a malý zájem vystavovatelů pak neumožní pořádat výstavu ani v roce 2021.

Autosalon Paříž

Autosalon Frankfurt

Další autosalony

Autosalon Ženeva 2020

Autosalon Ženeva 2019

 

Autosalon Ženeva 2018Autosalon Ženeva 2017
Autosalon Ženeva 2016Autosalon Ženeva 2015
Zpět na článek

VW Golf GTD 2014: Sportujeme s naftou

206 komentářů

Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
vyzera dobre :yes:
-------
Táto vypadá dobře, ale lepší sportovní patří GTI nebo R :yes: 2,0TSI 200kW

Jednoduché rada tento diesel do sportovního auta nepatří 😉

Co to je málo výkon 135 kW již při 3500 otáčkách a maximální točivý moment 379 N.m 1750-3250 otáček. Golf GTD zrychlí z nuly na stovku za 7,5 s a jeho maximální rychlost činí 230 km/h, 8,1 s a 222 km/h :no: to celá není sportovní jízda jako normální 2,0TDI 130kW 😉
Avatar - CHerokee
CHerokee
První opravdu sexy Golf. Sportovní to bude a navíc na každý den...
Avatar - Ozzman
Ozzman
A co čeština?.... to bude dobrý >😁
Avatar - sargis
sargis
Silne diesely sa sice nebudu extremne predavat, ale ako posilnenie rady a imidzu maju buducnost v niektorych triedach aut... M550D, Opelove biturbo v Astre...skoda, ze kultova Fobi RSka, ktora bola pionierom v koncepcii sport-diesel, uz asi nenavratne zanikla...
Avatar - CHerokee
CHerokee
Souhlas...a bylo to dobré auto. Jen trochu těžké na předek, odcházely tam tlumiče.
Avatar - JDM
JDM
a jízdní vlastnosti podobné civilní fabii :no:
Nicco
Sportovne auto a diesel, no jasne. Pamatam si este ked Clarkson prehanal diesloveho Jagosa po Nurburgringu a skoncil v polovici trate s kontrolkou motoru.
Na okruh to vobec nepatri.
Kupuji si to iba dialnici "drtici" s tehlou na plyne, co nemaju (nervy a peniaze) na 12litrove spotreby.
_MT_
'dialnici "drtici" s tehlou na plyne' nebudou jezdit za 12. Možná v naftě.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Přelož si z češtiny googlem jednoduchý termín - blábol - to je to co tu předvádíš.
apelix
podla parametrov to pojde asi ako 320d co je celkom slusne , ale co som sa vozil na terajsom GTI stale to bude stracat
Avatar - fOE
fOE
Motor je parametrove dobrej, jen se obavam aby to krom toho ze to bude mit zrychleni jak 320d to podobne i nestalo.
Avatar - Emel
Emel
320d je jednak prémie, dvak střední třída. Maximálně by to mohlo stát jako 120d...
Avatar - Ham.
Ham.
V D začíná GTD na 29.350 eur. 120d je od 29.250.
Avatar - Emel
Emel
Máš recht, o kilo jsem se seknul 😄
_MT_
Trefil jsi ligu, to je hlavní. 😉 Kdybys dorovnal výbavu, tak si myslím, že budeš mít pravdu.
Avatar - SCHROJF
SCHROJF
Som rad,ze ostalo calunenie ala piknikova deka...klasika :yes:
Avatar - iudex
iudex
Ja tomu károvanému poťahu á la babičkina pohovka nemôžem prísť na chuť a vôbec mi tento retroprvok do toho moderného interiéru nesedí. 8-s
_MT_
Kostičky normálně moc nemusím, ale pro mne je to příjemné zpestření. Podobné čalounění není vidět a Golf nemívá v interiéru mnoho výrazných prvků. Dává to interiéru trochu barvy.
Avatar - white label
white label
Souhlas...
Avatar - Emel
Emel
Více barvy myslíš v té černo-šedo-bílé? No nevím, já bych dal přednost něčemu (čemukoli) jinému.
Avatar - white label
white label
Proti gustu...
Jasně, to "více barvy" (včetně červené) platí spíš pro GTI, než pro GTD. Minimálně si budeš moci připlatit za kůži, jaké budou další možnosti uvidíme.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Další možnost je kůže s "károvaným" čtvercem 4x4 cm uprostřed. >😁 Mně se ovšem udržování té tradice/odkazu líbí. 😉
Avatar - white label
white label
Golf GTI má "patent" na "kárované" čtverce, Renault zase pro změnu na 3D kosočtverce.
Takový "vydřený" (značkový) kosočtverec by vypadal uprostřed sedáku modelů RS hodně zajímavě... >😁
Avatar - woody-alien
woody-alien
Pokud by byl opravdu 3D, dalo by se to i využít....něco na způsob "bažanta". Myslím, že zrovna v RS by to byla zajímavá "pičůra"... >😁
Avatar - white label
white label
U spolujezdce by se to mohlo (při ostré jízdě) uplatnit jako hranatá "mísa" pro odpadní emoce... >😒]
_MT_
Jak píše WL, myslel jsem na GTI, kde je červená, protože pro něj je typické, byť diskutujeme pod GTD.
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
Jojo. Trochu jako košile nebo útěrka na nádobí, ale hlavně pěkná vzpomínka na stará GTIčka/GTDčka. Je to mimo voštinové mříšky s lakovaným chromem a pár dalšími detaily věc, jejíž absence udělala ze 3. a 4. generace GTI jen nachipovanou vrcholnou motorizaci a celý kult málem pohřbila... Proto mám tyto tradice moc rád.
johny555
oproti turbobeznínu nemůže mít nikdy lepší vlastnosti. Koupit takové auto, který je podstatně dražší než standardní golf a řešit spotřebu je fakt úchylný. To už můžou dělat GTLPG nebo GThybrid.
Xawier
Tady jde víc než jen o spotřebu... Neboj se, u VW moc dobře vědí, co dělají 😉
johny555
Věřím, že si zákazníky najde ale spíš mi to přijde jako nějaká naftová móda. Kromě té spotřeby neznám jedinou výhodu turbonafty proti turbobenzínu.
Xawier
Jaké má výhody X6 oproti X5??? A přesto je X6 pro BMW zlatý důl... Prostě je spousta lidí,co jim je sympatičtější nafta a tak to kupují...
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Viděl bych to asi na 4:1 pro GTD v prodejích. Klidně to můžeš zpochybňovat, ale lidi to prostě chtějí.....
_MT_
GTI tvořilo v Německu myslím 12% prodejů, takže podle tebe bude GTD kolem 50%? 😄
gero
Jako imageovka se GTD bude dost kupovat ,ale myslím ,že v o trochu nižším poměru . V dnešní době určitá skupina lidí rádo zkouší i jiné než klasické nebo tradiční alternativy , zvlášt je to vidět na tom jak bodují karoserií tak trochu hybridní modely ,tak proč by si takový člověk měl pořizovat GTI ,když může mít podobné auto v dieselu ,které vůbec nemá zahanbující parametry. Oba dva motory jsou vhodné na každodenní ježdění ,nafta scie může mít nižší spotřebu ,ale v hot hatchi si člověk rád užije dynamickou jízdu a tam už je spotřeba i u dieslu všem jedno.
Avatar - CHerokee
CHerokee
GTI není na denní ježdění. GTD jo. A sportovně střižených diesel aut je dneska hromada.
Avatar - Ham.
Ham.
Proč by GTI nebylo na denní ježdění? Když ponecháme stranou spotřebu ve které benzín vždy prohraje tak v GTI je v běžném tempu ještě sametovější svezení než s naftou.
Avatar - Tomas_2002
Tomas_2002
Tak on ten rozdíl ve spotřebě bude propastnej. Jestli s GTD jezdit za 6 nebo s GTI za 10, to bude při každodenním používání hodně znát. Kdyby byl rozdíl třeba litr či dva tak neřeknu ani popel, ale tady to bude znát hodně. Fabia RS 1.9 TDi taky byla slušný auto - dalo se s tím svižně povozit a spotřeba byla do 6 litrů. Mě se tyhle rychlejší naftový auta docela zamlouvají...
Avatar - Ham.
Ham.
Proti naftě nic nemám, sám s ní jezdím. Je ale nesmysl říkat, že benzín není pro denní použití, z hlediska pohodlí je dokonce lepší (a samozřejmě rychlejší). A 2.0 TSI není žádný extrémní motor, v běžném provozu lze jezdit mezi 8-9 litry i v autě střední třídy, takže v Golfu to půjde také. Někdo 2litry za lepší svezení dá, někdo nedá.
Avatar - JDM
JDM
a proč bych si kupoval dražší GT(d) a pak řešil dva litry ??? když budu chtít auto s písmenky GT budu chtít auto který tomu bude odpovídat jak jízdními vlastnostmi , výkonem vzhledem tak i spotřebou , GTD je prostě na míle vzdálený opravdovýmu GT nárazníky a tvrdší tlumiče nedělaj z auta sportťák 😉 takže je jasný že si to koupí lidi jen na parádu aby vypadali jako GTi 😉
Pacho69
tady si lidi koupí 1.2TSI a nalepí si na něj GTI... Jako bys je nepotkával každý den...
Avatar - white label
white label
A podobně uvažujících lidí je poměrně dost, nebo si snad myslíš, že se třeba taková aktuální 520d v eMpaketu špatně prodává? Vůbec ne, naopak... 😉
Pořád lepší dávat tenhle optický "GTI-paket" na nejsilnější turbodiesel, než jej dávat i k zákl. motorizacím (viz vzpomínaná prémie).
Filosofie Golfu GTD má dlouholetou tradici a od začátku neměla ambice konkurovat GTIčku, nejen sportem, ale ani výkonem/dynamikou. U Golfu III byla dokonce verze GTD výkonově pod verzí GT s TDIčkem.
Myslím, že třetí písmeno v "GTD" říká jasně, co můžeš od vozu čekat, a to je dobře, rozhodně lépe, než u takového G4 (vůbec poprvé se to stalo u výročního dieselového G3 GTI), kdy VW lepil na "GTDéčka", nápis GTI. :no:
Naštěstí mu to hned v další generaci došlo a přestal s tím. :yes:
Avatar - woody-alien
woody-alien
"Pořád lepší dávat tenhle optický "GTI-paket" na nejsilnější turbodiesel, než jej dávat i k zákl. motorizacím (viz vzpomínaná prémie)."

Jj, nevznikne tak trapná situace, kdy moje H1 nechá v oblaku zadními koly zvířeného prachu za sebou "emkovou" 3-er. >😒]
Avatar - white label
white label
No, právě proto... 😉
Avatar - Ham.
Ham.
Zkratka GT neznamená v žádném případě sporťák, ale pohodlný cesťák.
GTD je samozřejmě pomalejší než GTI, ale rozdíl to není nijak propastný. V jízdních vlastnostech při váze 1300 kg to také není žádná katastrofa (možná, že řada konkurentů má problém dostat se na tuto hmotnost v benalu). Pokud někdo nechce drtit okruhy se stopkami v ruce, tak v reálném životě GTI nijak dramaticky GTD neujede. A VW určitě bude využívat situace, že konkurence včetně prémie nemá na GTD v současnosti v naftě adekvátní odpověď vyjma 120d a 125d. Takže prodeje a hlavně marže na takových prodejích je to co žene VW nabízet takový model.
_MT_
Nenabízí Opel do Astry nějaký silnější diesel?
Avatar - white label
white label
Jj, kromě jednoturbového 2,0 CDTI 121kW i BiTurbo 143kW.
Avatar - Ham.
Ham.
Na obrněné transportéry jsem zapomněl 😄 Odhaduji, že při své hmotnosti nedá stovku pod 8.
Avatar - white label
white label
Jasně, je těžká jaksviňa, ani těch 143kW(4000)/400Nm(1750-2500) jí na tohle GTD nestačí a hodnotou 0-100km/h nestačí ani na G6 GTD.
0-100km/h 8,4 s, max speed 226 km/h, 80-120km/h 7,4 s.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Nj, Opel se nejspíš hodlá prosadit v Iráku při dalším pokračování Pouštní bouře. 😉
Avatar - white label
white label
Marketingové oddělení Opelu se brání faktem, že Opel chtěl proti konkurenci nasadit "těžké" kalibry úmyslně... 😲 8-s >😒]
Avatar - woody-alien
woody-alien
Aha, no nevím, podobně to zkoušel i Peugeot s 207. O 200 kg lepší auto. >😁
Avatar - white label
white label
Jistě, jak tvrdí i kluci od Maxim Turbulenc (píšící zde pod známým nickem MT): Hmotnost ničím nenahradíš, ani neokecáš... >😒]
_MT_
>😒]
Avatar - white label
white label
😉
Avatar - white label
white label
"Svižná jízda" je velmi relativní pojem, např. při mých představách o ní na spotřebu do! 6 litrů klidně zapomeň, a to jak u G6 GTD, tak F1 RS.
Rozdíl spotřeby GTD a GTI bude velmi výrazně závislý právě na stylu jízdy, čím "svižnější" jízda, tím větší rozdíl a naopak. S G6 GTI se dá jezdit klidně do 7 litrů (na delší trasy), teda pokud máš lehkou nohu a dodržuješ přísně rychlostní limity.
_MT_
Avatar - white label
white label
Je to tak.
figurka
Proč GTI není na denní ježdění ?
Avatar - CHerokee
CHerokee
Denní ježdění = pro mě do práce. Bydlím na kraji Ostravy. A takový motor nedá a člověk na to i šlápne, jezdil bych za 10 litrů. Najezdím docela dost kilometrů a jestli jezdím za 6 nebo 10 je fakt rozdíl.
tesnav
Na denní ježdění je auto kategorie GTi naprosto v pohodě. Něčím obdobným (310PS) jezdím už roky do práce při spotřebě okolo 9 litrů. A spotřeba v tomto případě ani není tak o motoru a výkonu jako o řidiči, protože míst, kde lze takový výkon naplno využít déle než 10 sekund v kuse, je málo. A jinde stačí jet s bídou na čtvrt plynu, aby byl člověk bezpečně nejrychlejší.

A GTD je prostě jen "marketingový" sporťák, protože výkonem je tak na úrovni 15 let staré vrcholné turbobenzínové motorizace. V reálu je to jen vcelku svižné auto, ale nic extrémního. Viz. třeba současná motorizace 1.8TSi 132kW. A s tou také porovnejte reálnou spotřebu. Třeba u Okty II TDi RS vs. 1.8TSi 118kW, které jsou co do jízdních parametrů srovnatelné, jde o 6,55 vs. 8,22. Takže naprosto žádná hrůza.
figurka
No jo, jenže pak je to o tom, co chceš a co jsi pro to ochoten obětovat. S GTD se o víkendu nesvezeš tak, jak s GTI. S GTI nebudeš jezdit dlouhodobě se spotřebou jako GTD. Vyber si, zákazníku. Neznamená to ale, že GTI není vhodné na denní ježdění. To, že ty nechceš platit spotřebu neznamená, že nejsou zákazníci, kteří tento kompromis akceptují.
Avatar - white label
white label
Golf GTI, že není na denní ježdění? Tak to potom (podle tebe) není na denní ježdění vhodný žádný hh.
Nevím totiž o žádném vhodnějších hh na denní ježdění, než je G6 GTI/R s adaptivním podvozkem.
Avatar - gld
gld
Stačí ignorovať PR kecy o "športovosti" podobných modelov a máš- silný dieslový hatch. To ľudia chcú a to budú kupovať..vo veľkom a napriek slušnej marži výrobcu superubermainstreamu. Samozrejme netreba zabúdať, že ani GTI nie je športové auto..ani VR6 nie je športové auto. S palivom horiacim pod kapotou to nemá nič spoločné.
ryccardo
Jenže tohle má 380 krouťák. Dovedeš si představit ten zátah 😉
_MT_
2,0 TFSI má také 380 Nm a to od 1800 do 5500. 😉 Dobře, v civilní verzi "jen" 350.
Ondris
A kratší převody. Takže pojede mnohem líp. 😄
Avatar - white label
white label
V "civilní" verzi mělo 350Nm zatím jen Audi, VW mělo 350Nm (ve vyšších ot.) v ostré verzi a v "civilní" verzi jen 280 Nm.
_MT_
Mk7 GTI by mělo mít 350. R pak 380.
Avatar - Kuban
Kuban
strašně rád říkám, srovnávat srovnatelné... Takže, s rozdílem koncepční metody - benzín vs nafta, musíš chtě nechtě ignorovat rozdíl otáček motoru, to jinak než silou nedohoníš, takže musíš mít rozdílné objemy.... Takže, k tomu abys mohl porovnávat, musíš mít motory stejně výkonné, nebo motory se stejnou spotřebou 😉

a jsme najednou zase jinde....

Kromě toho, většina GTI má průběh krouťáku velmi dízlovitý, až tedy na to, že točí víc, což je výhoda pro zpřevodování!

proto se věčně směju, když někdo porovnává dvoulitra turbobenál s dvoulitrem turbodízlem >😁

objem prostě není MĚŘÍTKO.... tahle primitivní teorie platila vždy jen u jedné koncepce! Svého času nejrozšířenější benzín.
_MT_
? ryccardo vtipkoval: "Jenže tohle má 380 krouťák. Dovedeš si představit ten zátah." Jen jsem poukázal na to, že GTI, což je protějšek GTD, na tom nebude o moc hůř, takže tenhle argument v tomhle případě moc dobře nefunguje.
ryccardo
já si nemyslím, že na tom bude GTI hůř. Jízdní výkony ani benzínu ani dieselu bych se nesnažil nijak dehonestovat jak se tu o to někteří snaží. Osobně si myslím, že obojí budou žihadla. 😉
_MT_
Však jsem napsal "vtipkoval". 😄
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
A proč by to měl být nesmysl? WTCC, Dakar... tam je to samý diesel. Když se 2.0 TDI CR vytočí k omezovači, nenastane sice takový zátah jako u pé-déček, ale výkonu máš na normální ježdění dostatek. Zvuk je pak u 4500 otáček skoro srovnatelný s benzínem a zdaleka u studeného motoru nebudeš jezdit za 6 litrů... Tvoje obavy jsou přehnané.
Avatar - Katikakus
Katikakus
Rano tu byl tento clanek spolu s clanek o propousteni ve Volvu. Ted jsou tu dalsi dva nove ale zarazeny jsou az pod clanek o GTD. Bude tu zase viset cely tyden jako ten rozhovor s papalasem Skoda-Auto? V tom pripade byl mel byt zrejme oznacen jako placena reklama.
Avatar - CHerokee
CHerokee
Já myslím, že je to spíše podle zájmu a důležitosti.
Aleš Jungmann (Auto.cz)
Pořadí článků na HP může redakce měnit dle libosti, i to je novinkou (z naší strany velmi vítanou) v novém designu. Umíme si tak na "pěkném" místě v přehledu newsů podržet zajímavá témata, včera například Tatru nebo jízdní dojmy z Nisma. Pokud je článek v některé z top-pozic nahoře, není už ve výpisu newsů dole, kde by zabíral místo dalším zprávám.

Máme speciální nástroj pro sledování live čteností článků a snažíme se vycházet čtenářům vstříc a zajímavá témata držet na nejlepších místech.
Avatar - Katikakus
Katikakus
OK, diky za vysvetleni.
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
No nevím, nutí mě to hrabat se při hledání méně čtených článků někde o den zpět.
Avatar - Ham.
Ham.
Je to jako v knihovně, ležáky se fedrují dozadu a o co je zájem tak je hned u vchodu. 😄
Avatar - woody-alien
woody-alien
Jasný, Rosamunde Pilcher u vchodu a hned vedle mokrý hadry. 😉
Xawier
...Golf VII dnes ve verzi Trendline a Comfortline zdražil na našem trhu o 10.000,- Kč a ve verzi Highline o 4.000,- Kč...

Jinak řečeno OIII získává body... Což byl asi i účel...
Avatar - CHerokee
CHerokee
Octavie III si s Golfem nekonkurují. Jiné rozměry a technika - zadní víceprvková náprava a adaptivní regulace podvozku to auto posunují trochu jinam.
johny555
To není pravda, lidi si už docela kupují Golfa Varianta jako levnější alternativu vůči Octavii combi.
Avatar - CHerokee
CHerokee
Já nemluvil o stěhovácích, ty mě celkem nezajímají.
Xawier
Adaptivní regulace podvozku u Octavie bude ještě letos 😉 Ty auta jsou prakticky shodná 😉
Dixik2
Je to ověřené ?
Xawier
Není. Stopro to určitě tvrdit nechci! Ale už jsem to slyšel z více stran ze Škody Auto. Samotná Škoda se o doplnění nabídky adaptivního podvozku zmiňuje nepřímo i oficiálně,takže je to jen otázka času. A jak říkám,slyšel jsem z více stran,že už s modelovým rokem 2014.
Avatar - CHerokee
CHerokee
To by pomohlo. Ale shodná nejsou. Nic proti škodovce. Ale VW prostě věnuje svému Golfu více...technologii i kvalitu. Platí to o všech generacích. Ale jinak jo časem oni to co je teď v Golfu dají do Octavie, ale to už Golfa zase posunou (GTD, GTI, 4x4 s GSG...)
Dixik2
OK.Dík za odpověď.
sTiLL
dizaj Golfu je nudny, v tomto pripade sa im ale predny naraznik podaril, z predu auto vyzera fak dobre, ale zabije to ten nudny zadok, tomu niet pomoci...mozno keby tam dali nejaky difuzor trosku by to ozivi...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ten packet tej nude jednoznacne pomohol ale je fakt ze zadok vyzera nadalej vcelku "bezne" ... niekedy ale menej moze byt viac.... wow efekt je sice fajn ale golf to nepotrebuje...
Avatar - CHerokee
CHerokee
:yes:
Avatar - white label
white label
Tvé "umění", protiřečit si i v samotné jedné reakci, je "obdivuhodné"...
Avatar - white label
white label
... ten pedál je kovový (kombinace s nerez kovem). V tom místě je zrovna tma, takže je ten pedál hodně tmavý, navíc koncern teď přechází na nový design kovových pedálů s větším podílem černé plochy (viz např. nová RS6), což bylo vidět už na studii G7 GTI. Co mě ovšem trochu překvapilo, je fakt, že použili k dsg klasický úzký brzdový pedál jako u manuálu, protože na studii GTI byl k dsg brzdový pedál široký, jako u GTI5/6.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
_MT_
A není to jen render? Na mne tak tedy působí. Může být jen chyba v modelu, stává se. Nevidím tam ani odkládací plochu.
Ondris
Jo jo, asi chyba v Matrixu.
Pořád lepší než tahle bota😒br /> [odkaz]
Avatar - woody-alien
woody-alien
Ale to není bota. PSA teď prodává auta o polovinu levněji a i k automatu přidávaj jeden pedál navíc...no nekup to. 😉 >😁
Avatar - white label
white label
To je úprava pro místní nostalgické "manuální kovboje", můžou mít automat a přitom nepřijdou o možnost šlapat dál na jejich milovaný třetí pedál. >😁 😉
Ondris
No tak se ale pak nediv, že nový Golf bude mít podle renderů úzký pedál >😒]
To vás "progresivní závodníky" VW jen připravuje na to, že v příští generaci už tam nebude vůbec a bude to brzdit samo. Však to je efektivnější, rychlejší a můžeš se soustředit na kroucení volantem. >😁
Avatar - white label
white label
Dyť ten úzký pedál je tam právě proto, aby se tam těm zájemcům o ten třetí pedál (i k dsg) vůbec vlezl.
😉
Nebo by to taky mohl být francouzký polotovar dvojspojky, který zatím bez pomoci řidiče nezvládá rozjezdy, ale už se na tom pracuje... >😒]
Ondris
Jo táák. >😁

No nic nejde napoprvé, u francouzské dvouspojky spíš očekávám jeden stupeň vpřed a šest stupňů vzad.
pogo26
To asi nebylo o dvojspojce v Cliu RS 😄
Avatar - white label
white label
Vzhledem k původnímu odkazu ke kterému píšeme těžko... 😉
[odkaz]
Avatar - woody-alien
woody-alien
>😁 Pokrok nezastavíš.
Avatar - white label
white label
Je tam tma, takže těžko říct s tou plochou pro levou nohu.
Ano, může to být jen render, ale pak podle něj nemůže redakce soudit případný nutný doplatek za kovové pedály apod.
_MT_
Stačí ten pohled ven z okna. To není moc přirozené. Odraz v zrcátku také ne. Venkovní pohledy jak by smet, osvětlení a krajina působí uměle. Ono vůbec soudit dle obrázku... klidně by se mohlo stát, že kovové pedály v nabídce příplatků vůbec nebudou. Zdravím do Mnichova. 😉
_MT_
Jinak nasvícené je to tak, že si myslím, že by kousek z odkládací plochy měl být vidět (je vidět okraj koberečku). Je to přeci jen z části lesklý kov.
Avatar - SCHROJF
SCHROJF
Podla mna je na fotke skor v tej tme vidiet kovovy naslap na lavej strane ako pedal...davat uzky pedal spolu s DSGeckom podla mna nema ziadny vyznam!
Avatar - white label
white label
Nášlap vypadá jinak, než pedál😒br /> [odkaz]
Nerozšířený "neautomatový" brzdový pedál používá u sportovnějších verzí s "automatem" třeba BMW.
[odkaz]
_MT_
Hlavně se mi líbí akcelerátor. Taková úzká nudlička. 😄
Dixik2
Asi nové pedály zde: [odkaz]
Avatar - white label
white label
Tak tohle vypadá na render zcela určitě...
_MT_
Také bych řekl.
Avatar - Leg
Leg
Tiež ma zarazilo to s tým pedálom. BTW zaujímalo by ma, prečo BMW podobné "športové" gumen👋kovové pedále ignoruje a aj do emiek dávajú klasické "gumáky".

BTW, mám pocit, že pár rokov dozadu sa šuškalo, že GTDéčko moc nefrčí a že už v siedmej generácii nebude, resp. bude ako v prípade 5. generácie vo forme GT TDI, čo by podľa mňa trochu lepšie vystihovalo charakter tohto auta 😄
Avatar - white label
white label
To mě u BMW taky (dlouhodoběji) štve. Gumo-kovové pedály nedostaneš nejen k M-paketu, ale ani přímo k eMku a ty jejich gumáky vypadají fakt hrozně lacině, jak pěst na oko. U Audi je dostaneš aspoň k RS modelům a tak si je můžeš objednat jako náhradní díl a použít i v běžnějších verzích (S a A).
Sám mám kryty pedálů a odkládací plochu na levou nohu z RS6 v A6 Allroadu.

Pokud se znači vrcholný diesel jako GTD (nikoli jako GTI), nevidím v tom problém. V čem je jednodušší a tradičnější označení Golfu GTD zásadněji "sportovnější", než označení GT TDI?
Avatar - Leg
Leg
Myslel som samozrejme "pravé" emká a zaujímalo by ma hlavne, či existuje nejaký praktický dôvod (možno sú celogumené/plastové pedále ergonomickejšie ako ozdobné kovovo-gumové) Nejak mi totiž nejde do hlavy, že by v kabínach, ktoré sú inak dotiahnuté do posledného detailu ignorovali takú relatívne zásadnú vec, ako pedále, zvlášť, ak odkladacie miesto na ľavú nohu majú "ošéfovanú", aj keď s pomocou pomerne veľkej gumovej plochy. Inak osobne ma tieto pedále moc neiritujú, ak sú čisté tak nebijú do očí. Konieckoncov, ak by bolo treba, v ponuke BMW Performance sa niečo nájde 😄
...
Zle som sa vyjadril, mal to byť Golf GT (nie GT TDI), v podstate by sa zaradil o stupeň pod GTI (a nie de fakto na jeho úroveň) kam aj podľa mňa svojimi schopnosťami aj výkonmi patrí. Ale to je jedno, skôr ma vzhľadom na povesti prekvapilo, že GTD vôbec bude 😄
Avatar - white label
white label
O tom, že nebude GTD se mluvilo už mnohem, mnohem dřív. A taky že nakonec skutečně celé dvě generace (4. a 5.) nebylo. Vrátilo se až s 6.g. a relativně úspěšně, takže zřejmě nebyl důvod v tom dál nepokračovat.
Avatar - Leg
Leg
Jasne. 😄
Avatar - woody-alien
woody-alien
Tak pedály máš sice gumový i se šestiválcem, ale zas tam máš ty super tlačítka na volantu. Obzvlášť tu "Orionku" ti závidím. Do Fordů dávaj jenom "Milku".... 😉 >😁
Avatar - white label
white label
Já nemám v autě ani olomouckou "Zorku"... 😒 >😒]
Avatar - woody-alien
woody-alien
Njn, hezká auta se prostě nepotřebujou "podbízet" čokoládou... 😉
Avatar - Leg
Leg
Máš pravdu, preto sa Fordy neobmedzujú len na tlačítka na volante ale majú rovno celú prístrojovku v tvare roztápajúcej sa čokolády. >😁
Avatar - woody-alien
woody-alien
Legacy, souhlasím. Ty nové Fordy jdou prostě do krásy až natolik, že čokoládou zaplavujou interiér. >😁 Mondeu stačí právě ta jedna Milka...
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
Taky jsem si toho všim. Měl jsem radši staré pedály. Stejně jako sklopný klíček...
citatel drevo
Nie som rozhodne zarity fanusik VW, hlavne nie co sa tyka dizajnu,ale tato 7. generacia je jednoducho HNUS.
Doma mam 4. golfa a aj ked uvazujem nad novym autom, mam rad jeho nesrtelny stale oblubeny dizajn a tiez mam docinenia s 6. GTD...obe su ovela krajsie a hlavne maju pekny nevtieravy dizajn, narozdiel od G7.

Je mi jasne, ze dizajn sa musi niekam uberat a vyvijat, ale pre mna osobne znamena prechod na G7 krok dozadu...a to sa snazim uvazovat objektivne.

A este co sa tyka tej kazdodennej pouzitelnosti - nevidim v tom ziaden problem... akoby mensia O2 RSka a lahsie sa s tym parkuje...hlavne ak je vo vybave zadna kamera.

Mimochodom G6 GTD ma vyborny podvozok vhodny aj do Bratislavy atoje uz k..rva co povedat.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
som rad ze aj fanda vw prizna ze dizajn vw stoji za * :yes😒br />
ja to tvrdim uz davno 😉

z novych vw je polo este ok... da sa na neho pozerat... ale zrudicky ako golf jetta passat up a pod... to je skutocne velke susto na mna 😉
Avatar - Choochoo
Choochoo
Kdybych mel volit mezi designem 4 a 7, tak jednoznacne 7 😉
Mam rad ostre hrany
Avatar - Ham.
Ham.
Jednoznačně 4, to byl perfektní hranař, 7g je bublifuk >😒]
[odkaz]
Avatar - CHerokee
CHerokee
Za mě tato poslední generace. A GTD vypadá hodně našlapaně i zvenku, což u Golfa není zvykem.
Avatar - Ham.
Ham.
ještě se podívej na odkaz v předchozím příspěvku >😁 >😁
Avatar - Choochoo
Choochoo
7G byla uplne mimo, ale jen v 5dv, pac se chteli zavdecit rodinam. 3dv. bylo dosti povedene
[odkaz]
MariAchi
Jistě, proto se mu říkalo "rychlej knedlík" >😁
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
Čtyřkový golf se mi líbí. Co se týče základních verzí, víc mému oku lahodí sedmičku. U GTI/GTD to mám naopak.
Avatar - white label
white label
U G4 žádný GTD nebyl a verze GTI se opticky lišila prakticky jen designem kol a nápisem GTI... Opticky se více odlišovalo až výročně ediční GTI a R32.
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
Myslel jsem 6. a 7. generaci.
jorbl2
Oni pro 7-čkovou radu přislíbili verzi GT? To by moc potěšili, přeci jen mezi TSI 1.4 103 kW a GTI je velká díra.
Ma to zmysel, len si treba uvedomit, ze to nie je sportove auto. Nieco ako Octavia RS, teda skor do sportova ladeny druh vybavy na bezne vozenie. S velkym rocnym najazdom nevidim problem.
Avatar - white label
white label
Ano, souhlas...
Avatar - woody-alien
woody-alien
:yes: Ty sem nějak nepasuješ.... 😉
GTI
Ceněná verze. Elita mezi kompaktními naftovými kovboji. Není totiž dilema zda naftu nebo benzín, je než dilema, zda... naftu nebo benzín. A to o to více, oč je nafta frekventovanější motorizací na silnicích. Přitom je nutno vědět, že ta horní nafta bude jistě skvostná. Kroutící moment na tak lehkém autě ti při akceleraci udělá snad na uších dvojitou námořnickou smyčku. A pak... v jízdě je vždy nejdůležitější jen dlouhej táhlej. Zatáčky umí kdejakej moula, auto, to se pozná jen v přímce. A pokud už jsi někdy někoho v tom dlouhým táhlým pokořil (jasně, ležérně, jakoby mi-mo-cho-dem) pak víš o čem píšu.

A tedy není důvod kritizovat VW za to, že stvořil naftového kompaktního mainstreamového (vím, supermainstream) boha. A to je pravda.

Samozřejmě, že klasickej eurodrzek jede přeplňovanou benzínovou dvojku. No... teď už jde jenom o to, co jedeš ty... 8-s 😉

P.S. Karoserie skvostná, akcentuji především záď, neboť ta ti zařízne tanga snad až ke kostrči - elegance která bere dech. No a pak káro... ovšem nejen ono, zde jde především o přístrojovku, o volant, o... pocit za ním. A to sedí, co?

Tak vzpomeň, až ti nějakej ostřejší jezdec v GTD zařízne u vás za vsí v dlouhém táhlém kšandu. Já jen, aby sis slzama nepokropil splasklej poklopec...

BRAVWO BRAVWO BRAVWO :yes: :yes: :-!
Ondris
"Zatáčky umí kdejakej moula, auto, to se pozná jen v přímce."
Že je to jen vtip? 😄
GTI
Není to vtip, je to pravda silnic. Auto poznáš jen v přímce, tam jede na svých sto procent a ty jako řidič na svých dejme tomu třicet. Ovšem v zatáčkách, tam jedeš ty na svých sto procent, avšak auto na... deseti procentech... >😁 A to je dokonalá pravda silnic.

Uznávám ovšem, že diskusní okruhové postoje jsou s tímhle v příkrém rozporu >😒] 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
To máš sice pravdu, ale neni doménou právě tohoto malého silného hatchbacku ta zatáčkovitá trať? Kde "eurodrzek" ujede daleko silnějším autům na které v přímce nemá?😁
GTI
Samozřejmě, že ano. Ovšem vyžaduje to jistou (podstatnou) skutečnost - jezdce. Nenech se unášet na vlně diskusních prezentací, vycházej z toho, že řídit auto umí tak dva tři lidi ze sta... Tedy, umí-li někdo řídit, je to v zatáčkách samozřejmě balada, ovšem lidi většinou neumí ani jezdit... rovně >😁 natožpak do zatáček.

A tedy věř, že v reálu, v silničním reálu platí stará dobrá zásada - vše rozhoduje dlouhej táhlej 😉 Tam se totiž nemáš na co vymluvit...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já ti rozumím 😄 Jen to pravé ořechové pro Hotchhatch ( tak a ted dostanu od někoho možná po tlamě, protože sem si tak dovolil označit naftový Golf 😁) jsou zatáčky 😄 Neberu v potaz jakej jouda si to koupí a kdy to omotá o strom >😁
GTI
>😁 Jasně.
Ondris
"řídit auto umí tak dva tři lidi ze sta..." x "Zatáčky umí kdejakej moula" 😄
GTI
Neporovnávej neporovnatelné... 😄
Avatar - Kuban
Kuban
neřeš 😉 se stane >😁
MariAchi
Kdybys tak uměl rychleji myslet, než psát.
Nebo psát pomaleji, než myslíš 😄

Ta věta je jasná jak facka, ale musíš mít fakt najeto, abys ji normálně, zlehka, vdechnul a ani tě nezalechtala - maximálně tak vzpomínkama na sebe sama...
Ondris
Občas myslím tak rychle, že ani klávesnice nestíhá. >😒]
Jestli GTI plánuje o jarňákách výlet do Santa Pod, jeho boj. Já s tím nic nenadělám.

Jinak mezi těmi větami logický rozpor není...ale dobře víš, co jsem měl na mysli.
Anebo víš co, vysvětli mi to polopatě. Jako někomu, kdo s četbou skončil u Mateřídoušky.
MariAchi
Realita (řídit auto umí tak dva tři lidi ze sta) x Diskuse (Zatáčky umí kdejakej moula).

A s tou Mateřídouškou to zas tak nepřeháněj, já tě nemám za pako 😄
Avatar - Emel
Emel
Pokud ti jde o ježdění v přímce, pak by tě nakonec přece jen mohl zaujmout ten Megane GT... v té přímce by to na GTD mělo stačit.
karlitto00
" A pak... v jízdě je vždy nejdůležitější jen dlouhej táhlej. Zatáčky umí kdejakej moula, auto, to se pozná jen v přímce. A pokud už jsi někdy někoho v tom dlouhým táhlým pokořil (jasně, ležérně, jakoby mi-mo-cho-dem) pak víš o čem píšu. "

Zatáčky umí kdejakej moula? >😁 Víš že tě respektuju jako zasloužilýho poétu, ale nepiš prosím tyhle blbosti. Dlouhej táhlej v dýzku umí kdejakej moula, zatáčky ne. 😉
GTI
Nejde jinak, než si dát kontra...

[odkaz] 8-s 8-s >😁
[odkaz] >😒]

Jo, pravda, jak známo, je v tomto případě zde😒br /> [odkaz]

BRAVWO BRAVWO BRAVWO :yes: :-!
Ondris
Jedno se musí nechat, fotky jsi dal správný. Neboť Megoše uvidí majitel GTI jedině zezadu - a je jedno jestli v táhlym, krátky, prudkym, pozvolnym nebo třeba v zákrutě. :-!
Avatar - white label
white label
Zatímco toho Golfa GTD dal naopak zepředu, že... 😲 :😉 >😁
[odkaz]
Ondris
To je jen ze soucitu, aby se němečtí traktoristi necítili tak blbě. Taky kdo se má na ty plastový fousy na předním nárazníku dívat. >😒]
Avatar - white label
white label
Zatímco třeba ten "Megoš" má nárazníky z kalené oceli... 😉
Ondris
Tohle se dělalo na základce - "to okno jsem sice rozbil, ale támhle Tonda rozbil dvě a ještě Máše zvedal sukni". 😉
Avatar - white label
white label
Viděno touto logikou, bych tvůj příspěvek podobně viděl, jako když ukazuješ na někoho, že je špatně oholen a přitom máš sám rozepnutý poklopec... >😒] 😉
Ondris
Co naděláš, holit nemám co tak aspoň předvádím obsah poklopce. >😒]
Avatar - woody-alien
woody-alien
Tak tady to měl GTI docela snadné, MRS tedy i podle mého názoru bůhvíjak dobře nevypadá. A u toho GTD mě ty "fousy" taky trochu mrzí, že by ještě následek minulé "spolupráce" se Suzuki a podobná zhůvěřilost u SS ? 😉
Avatar - white label
white label
Chce to jen správně vybrat barvu (Carbon Steel Grey Metallic) a žádné "fousy" už neuvidíš... 😄
Avatar - woody-alien
woody-alien
Pravda, ale zrovna u mé oblíbené barvy na SS (bílá perleť) je to jak pěst na vwoko. ;-\
Avatar - white label
white label
Ale to přece není SS, ale jen HH... >😒]
Avatar - woody-alien
woody-alien
No tak to vidíš, stačí silná nafta a už ani nerozeznám kategorie.... ;-\ >😁
Avatar - white label
white label
Jj, "Stačí Silná" nafta a je z toho SS. >😒]
Futurista
Hezký, srovnáváš auto, který existuje zatím jen na fotkách z Photoshopu s autem, co už 5 let jezdí. A zatímco s Meganem RS je zábava, s GTD bude dost nuda. Ve srovnání těchto dvou aut. Mimochodem, s tím porovnání zadků těch aut jsi tomu dal korunu. Fakt německej fešák... Ten zadek Němci modelovali s trojkou pod kůží, ne??? >😁
MariAchi
Te seš ještě tvrdší veka - GTD existuje jen na fotkách z Photoshopu a ty už víš, že s ním bude nuda >😁

A ještě si přisadím: Za těch pár měsíců, co se tady pohybuješ, už jsi tu vypsal pár aut, která "si pudeš za pár dní projet" a pak je "další rok natuty koupíš". A já vsadím klíčenku se znakem BMW a podpisem Bertoňáka, že každé z těch tvejch tutovek to tohle GéTéDéčko nandá jak v dlouhym táhlym, tak v zatáčkách, způsobem, ze kterýho se budeš léčit strejdovou slivkou až do dalších Vánoc.
Futurista
Já psal, jak si něco za rok na tuty koupím? Můžeš mi to najít? Jediný, do čeho půjdu, je Megane Grandtour 1,6 dCi na podzim. Ty zbylé mi, prosím, vypiš. Nebo najdi. Děkuju. A že jsem těch aut měl na víkend hodně, to ti můžu doložit i fotkama s celou rodinkou. Já ty možnosti a známý mám. A Jestli umíš číst, jako že zatím jsi to asi nedokázal, tak jsem psal, že ve srovnání s Meganem RS bude GTD nuda. Což ti asi potvrdí každej, kdo kdy řídil nějakej HH. Mimochodem, na rozdíl od tebe jsem si s tím Meganem RS krásně vyhrál. Takže klid a zkus líp číst.
Avatar - white label
white label
Ale co má společnéh Golf GTD s Meganem RS??? Ke GTD můžeš postavit leda tak nějakého dieselového Megana GT. A napadlo by tě podobně nesmyslně srovnávat třeba Golfa R s dieselovým Meganem GT? Asi těžko,co... 😉
Futurista
Já nebyl první, kdo sem hodil srovnání. To jen pro pořádek. Jen jsem pak napsal, že z těch dvou aut bude s GTD nuda. A dodal jsem, ve srovnání s MRS... Megane GT v naftě? Nevím, co tím myslíš, ale jestli Megane GT220, je to benzín a kombík k tomu. A je to opravdu naladěný na rychlý cestování, ne sprinty z nuly na sto. Označení GT nesla laguna GT 2,0 dCi 131 kW. A věř, že s 4controlem by tomu golfu právě v těch zatáčkách, ve kterých umí jezdit každej blbec (???), lehce ujela. Ten 4control dělá divy.
Ondris
Mégane GT - u nás jen kombík, na Západě i hatchback - měl i motor 2.0dCi 118 kW. Testovali ho i tady na ACZ. Jezdí jich docela dost. 😄

[odkaz]
Avatar - white label
white label
Jenže GTI srovnával pouze design, který bude u GTI téměř shodný, kdežto ty srovnáváš charakter G GTD s MRS.

[odkaz]

Lagunu ( ze střední třídy) bych sem vůbec nepletl, tu zase můžeš podobně postavit třeba proti Passatu R36. 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Za mě tady Megáne Bravo! 😄 Akorát silně nepraktické pro mé potřeby😁
gero
Ti, co vyznávaj tradici a v žádném případě nedají dopustit na benzín nebo by postrádali zvuk benzínového motoru ,tak samozřejmě půjdou do GTI.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Pokud tě okouzluje zvuk benzínového motoru, zapni si vysavač 😉
tempe73
Vanička na kapající olej z motoru bude ve standartní výbavě 😄 Bravo Ranař >😒]
Avatar - PeterLuk
PeterLuk
Popravde, mne sa to páči. Najkrajším GT Golfom bola 5ka GTI, pretože každý na prvý pohľad vedel, že je to GTI, vyzeralo športovo a agresívne. Teraz má dôstojného nástupcu (vzhľadovo).

Za odlíšenie od klasického Golfu :yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
suhlas aj mne sa 5kovy GTI golf paci najviac... a aj samotny 5kovy golf sa mi zda najvydarenejsi golfik :yes:
georg63
verze Czech - Golf GT na měchách 😒
Avatar - white label
white label
Adaptivní podvozek Golfu 6 GTI/GTD fungoval (v poloze komfort) skvělě i s 18" koly, takže no problem ani na českém povrchu. 😉
jorbl2
Je otázkou co si kdo představuje pod pojmem "skvěle"..
Avatar - white label
white label
Prostě na 18" kolech (225/40) je v poloze "comfort", komfort podvozku srovnatelný jako při kolech 16" velkých se sériovým "pevným" sportovním podvozkem, což myslím skvělé je...
Avatar - woody-alien
woody-alien
Pokud to tak je, tak si to "skvělé" rozhodně zaslouží... :yes:
Avatar - white label
white label
Tak už letos konečně dojeď, ať ti to můžu předvést přímo v provozu. No, možná 16,5"... >😁
Avatar - woody-alien
woody-alien
Já myslím, že to nebudu stačit vnímat... >😁 A máš připravenou tu plachtu ? 😉 Termín je jasnej, přece nepojedu na zimákách, už tak mám z ostudy kabát.... >😒]
Avatar - white label
white label
No co plachtu, přece nemáš hezčí auto, než já, nebo snad chceš přijet rovnou H1ičkou... >😁
Avatar - woody-alien
woody-alien
To bych ti neudělal, takhle tě znectít přímo před rodáky. >😒]
Avatar - white label
white label
Jasně, hlavně nejezdi s větším autem, než mám já, to bych nedal...
A když přijedeš s Mondeem, tak ti snadno sjednám respekt tím, že místním zahlásím, že jinak běžně jezdíš (jako Arnold) Há1ičkou. >😒]
figurka
Při tom, co se tam u Vás někdy po náměstí pohybuje by ani ta H1čka nemusela udělat moc dojem. Na druhou stranu motat se tam s H1čkou by určitě přitáhlo pozornost. >😁
Avatar - white label
white label
Mrkni do profilu woodyho na jeho "Hu... H1". 😉
jorbl2
Takhle bráno určitě 😄
Jenže, nemám sice zkušenost se sportovním podvozkem v Golfu, ale pokud je to podobné jako sportovní podvozek v Audi, pak ani já to nepovažuju za auto na příjemný ježdění u nás. Skvělé je prostě relativní.
_MT_
Kdy jsi naposledy viděl Audi se sportovním podvozkem na 16"? Pro mne je to tedy zvláštní kombinace.
Avatar - Lucaslegend
Lucaslegend
Hm ma to 379 krutak , 6 rychlosti a celkom lahke auto ....cakal by som zrychlenie pod 7 sekund .....vidiet ze vysoky krutak je precenovany...nestaci to...koniky chybaju...
Avatar - white label
white label
Hodnotu 0-100km/h logicky nerozhoduje krouťák, ale (kromě hmotnosti) spíš výkon, trakce a převodovka/převody...
Krouťák mívá větší "váhu" u pružného zrychlení...
tesnav
Výkon nebo krouťák - jedná se o 2 zcela závislé veličiny. A pro zrychlení je rozhodující výkon, který jsem schopen při dané rychlosti poslat na kola. A je jedno, jestli ho tam dostanu "přes" vysoký krouťák (nafta) nebo naopak přes vysoké otáčky, i když je krouťák nízký (benzín).
simson33
které jsem objevil na společné projížďce zdánlivě nesouměřitelných vozů😒br /> BMW 1 M Coupé, VW GTI a GTD
Když jsme po 2 hodinách ježdění zastavili u benzínky, tak řidič GTD vylezl ven jen proto, aby se šel podívat na pěknou obsluhu v občerstvení... Já vím, že mi tady teď asi oprávněně napíšete, že když nemáš na benzin, tak nikam nejezdi, ale to mi přesto nebrání, abych napsal, že GTD svoje kouzlo opravdu má - je to nesmírně efektivní stroj 😄
Avatar - white label
white label
Souhlas...
tesnav
A teď ještě tu efektivitu porovnejte s poskytovaným top výkonem a svezením (fun factor). Protože asi sám uznáte, že co do dynamiky je svezení s GTD a 125kW vs. 1M a 250kW rozdíl 2 tříd.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
To je pravda. Svezení s dieselem pod kapotou je potěšení, naopak s líným benzínovým motorem bez zátahu to je opravdové trápení :no:
simson33
Pokud jde o jízdu v běžném silničním provozu, tak tam ten top výkon vozu 1M jde využít velice málo, v podstatě při použití šédé kůry mozkové vůbec. A tím úměrně klesá i jeho fun factor.... Zato vysoká spotřeba (ve srovnání s GTD) je přítomna trvale.
Ano, ty vozy jsou nesouměřitelné, což jsem taky napsal. O tom ale můj příspěvek nebyl, chtěl jsem jen ukázat, že GTD je stále ještě dost rychlé a zábavné na to, jak hodně je efektivní - nic víc, nic méně...
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Sám tenhle nadpis je nesmyslný. S autem se nesportuje, ale dopravuje z místa A do místa B.

Kdo chce sportovat, nechť si vezme běžky, nebo jízdní kolo a vyrazí do hor.

Jinak nechápu, jaký jiný motor, než dieselový, by měl být pod kapotou VW Golf. :yes:
simson33
A jak bys vysvětlil slovní spojení SPORTOVNÍ VŮZ ???
>😁