VW Golf GTD 2014: Sportujeme s naftou
Ačkoli fandové rychlejšího svezení už po loňském příchodu Golfu GTI netrpělivě čekají na auta s označením R, případně umírněnější GT, Volkswagen zcela v duchu firemní filozofie nepolevuje v důrazu na naftovou motorizaci a příští měsíc nám na ženevském autosalonu představí nejprve turbodieselové "gétéíčko", známé pod označením GTD.
Jak se dá očekávat, pohon zajišťuje notoricky známý čtyřválec 2.0 TDI, pro potřeby GTD byl ovšem přepracován - dostal lehčí písty, rozvody s menšími třecími ztrátami, bude se také rychleji ohřívat a zcela nové je i jeho výfukové potrubí. Snížil se také kompresní poměr a to poměrně citelně - z 16,5:1 na 15,8:1. Dodávat se bude jak se šestistupňovým manuálem, tak s DSG se stejným počtem kvaltů. Měl by vážit docela příznivých 1302 kg, což je při nárůstu parametrů motoru určitě dobrá zpráva.
Výsledkem provedených změn je výkon 135 kW již při 3500 otáčkách a maximální točivý moment 379 N.m je k dispozici v rozsahu 1750-3250 otáček. Díky tomu Golf GTD zrychlí z nuly na stovku za 7,5 s a jeho maximální rychlost činí 230 km/h. Docela rozdíl, oproti dosavadním 8,1 s a 222 km/h.
GTD dostane bodykit s novými nárazníky, nástavci prahů a střešním křídlem, identický s GTI a 17" kola s pneumatikami o rozměru 225/45. Samozřejmostí bude sportovní podvozek, posílené brzdy a interiér se zploštělým volantem, černým stropem a sportovními sedadly s klasickým kostkovaným čalouněním. Za kovové pedály bude asi, soudě podle fotografie, nutné připlatit.