Pokud jde o jízdu v běžném silničním provozu, tak tam ten top výkon vozu 1M jde využít velice málo, v podstatě při použití šédé kůry mozkové vůbec. A tím úměrně klesá i jeho fun factor.... Zato vysoká spotřeba (ve srovnání s GTD) je přítomna trvale.
Ano, ty vozy jsou nesouměřitelné, což jsem taky napsal. O tom ale můj příspěvek nebyl, chtěl jsem jen ukázat, že GTD je stále ještě dost rychlé a zábavné na to, jak hodně je efektivní - nic víc, nic méně...
Takhle bráno určitě :-)
Jenže, nemám sice zkušenost se sportovním podvozkem v Golfu, ale pokud je to podobné jako sportovní podvozek v Audi, pak ani já to nepovažuju za auto na příjemný ježdění u nás. Skvělé je prostě relativní.
A teď ještě tu efektivitu porovnejte s poskytovaným top výkonem a svezením (fun factor). Protože asi sám uznáte, že co do dynamiky je svezení s GTD a 125kW vs. 1M a 250kW rozdíl 2 tříd.
Výkon nebo krouťák - jedná se o 2 zcela závislé veličiny. A pro zrychlení je rozhodující výkon, který jsem schopen při dané rychlosti poslat na kola. A je jedno, jestli ho tam dostanu "přes" vysoký krouťák (nafta) nebo naopak přes vysoké otáčky, i když je krouťák nízký (benzín).
" A pak... v jízdě je vždy nejdůležitější jen dlouhej táhlej. Zatáčky umí kdejakej moula, auto, to se pozná jen v přímce. A pokud už jsi někdy někoho v tom dlouhým táhlým pokořil (jasně, ležérně, jakoby mi-mo-cho-dem) pak víš o čem píšu. "
Zatáčky umí kdejakej moula? >:D Víš že tě respektuju jako zasloužilýho poétu, ale nepiš prosím tyhle blbosti. Dlouhej táhlej v dýzku umí kdejakej moula, zatáčky ne. ;-)
které jsem objevil na společné projížďce zdánlivě nesouměřitelných vozů:
BMW 1 M Coupé, VW GTI a GTD
Když jsme po 2 hodinách ježdění zastavili u benzínky, tak řidič GTD vylezl ven jen proto, aby se šel podívat na pěknou obsluhu v občerstvení... Já vím, že mi tady teď asi oprávněně napíšete, že když nemáš na benzin, tak nikam nejezdi, ale to mi přesto nebrání, abych napsal, že GTD svoje kouzlo opravdu má - je to nesmírně efektivní stroj :-)
Při tom, co se tam u Vás někdy po náměstí pohybuje by ani ta H1čka nemusela udělat moc dojem. Na druhou stranu motat se tam s H1čkou by určitě přitáhlo pozornost. >:D
já si nemyslím, že na tom bude GTI hůř. Jízdní výkony ani benzínu ani dieselu bych se nesnažil nijak dehonestovat jak se tu o to někteří snaží. Osobně si myslím, že obojí budou žihadla. ;-)
No jo, jenže pak je to o tom, co chceš a co jsi pro to ochoten obětovat. S GTD se o víkendu nesvezeš tak, jak s GTI. S GTI nebudeš jezdit dlouhodobě se spotřebou jako GTD. Vyber si, zákazníku. Neznamená to ale, že GTI není vhodné na denní ježdění. To, že ty nechceš platit spotřebu neznamená, že nejsou zákazníci, kteří tento kompromis akceptují.
Jasně, hlavně nejezdi s větším autem, než mám já, to bych nedal...
A když přijedeš s Mondeem, tak ti snadno sjednám respekt tím, že místním zahlásím, že jinak běžně jezdíš (jako Arnold) Há1ičkou. >:-[]
Já myslím, že to nebudu stačit vnímat... >:D A máš připravenou tu plachtu ? ;-) Termín je jasnej, přece nepojedu na zimákách, už tak mám z ostudy kabát.... >:-[]
Viděno touto logikou, bych tvůj příspěvek podobně viděl, jako když ukazuješ na někoho, že je špatně oholen a přitom máš sám rozepnutý poklopec... >:-[];-)
Tak tady to měl GTI docela snadné, MRS tedy i podle mého názoru bůhvíjak dobře nevypadá. A u toho GTD mě ty "fousy" taky trochu mrzí, že by ještě následek minulé "spolupráce" se Suzuki a podobná zhůvěřilost u SS ? ;-)
Tak pedály máš sice gumový i se šestiválcem, ale zas tam máš ty super tlačítka na volantu. Obzvlášť tu "Orionku" ti závidím. Do Fordů dávaj jenom "Milku".... ;-) >:D
Golf GTI má "patent" na "kárované" čtverce, Renault zase pro změnu na 3D kosočtverce.
Takový "vydřený" (značkový) kosočtverec by vypadal uprostřed sedáku modelů RS hodně zajímavě... >:D
Jasně, je těžká jaksviňa, ani těch 143kW(4000)/400Nm(1750-2500) jí na tohle GTD nestačí a hodnotou 0-100km/h nestačí ani na G6 GTD.
0-100km/h 8,4 s, max speed 226 km/h, 80-120km/h 7,4 s.
A proč by to měl být nesmysl? WTCC, Dakar... tam je to samý diesel. Když se 2.0 TDI CR vytočí k omezovači, nenastane sice takový zátah jako u pé-déček, ale výkonu máš na normální ježdění dostatek. Zvuk je pak u 4500 otáček skoro srovnatelný s benzínem a zdaleka u studeného motoru nebudeš jezdit za 6 litrů... Tvoje obavy jsou přehnané.
Jojo. Trochu jako košile nebo útěrka na nádobí, ale hlavně pěkná vzpomínka na stará GTIčka/GTDčka. Je to mimo voštinové mříšky s lakovaným chromem a pár dalšími detaily věc, jejíž absence udělala ze 3. a 4. generace GTI jen nachipovanou vrcholnou motorizaci a celý kult málem pohřbila... Proto mám tyto tradice moc rád.
Prostě na 18" kolech (225/40) je v poloze "comfort", komfort podvozku srovnatelný jako při kolech 16" velkých se sériovým "pevným" sportovním podvozkem, což myslím skvělé je...
Hodnotu 0-100km/h logicky nerozhoduje krouťák, ale (kromě hmotnosti) spíš výkon, trakce a převodovka/převody...
Krouťák mívá větší "váhu" u pružného zrychlení...
Hm ma to 379 krutak , 6 rychlosti a celkom lahke auto ....cakal by som zrychlenie pod 7 sekund .....vidiet ze vysoky krutak je precenovany...nestaci to...koniky chybaju...
? ryccardo vtipkoval: "Jenže tohle má 380 krouťák. Dovedeš si představit ten zátah." Jen jsem poukázal na to, že GTI, což je protějšek GTD, na tom nebude o moc hůř, takže tenhle argument v tomhle případě moc dobře nefunguje.
Já nebyl první, kdo sem hodil srovnání. To jen pro pořádek. Jen jsem pak napsal, že z těch dvou aut bude s GTD nuda. A dodal jsem, ve srovnání s MRS... Megane GT v naftě? Nevím, co tím myslíš, ale jestli Megane GT220, je to benzín a kombík k tomu. A je to opravdu naladěný na rychlý cestování, ne sprinty z nuly na sto. Označení GT nesla laguna GT 2,0 dCi 131 kW. A věř, že s 4controlem by tomu golfu právě v těch zatáčkách, ve kterých umí jezdit každej blbec (???), lehce ujela. Ten 4control dělá divy.
Zkratka GT neznamená v žádném případě sporťák, ale pohodlný cesťák.
GTD je samozřejmě pomalejší než GTI, ale rozdíl to není nijak propastný. V jízdních vlastnostech při váze 1300 kg to také není žádná katastrofa (možná, že řada konkurentů má problém dostat se na tuto hmotnost v benalu). Pokud někdo nechce drtit okruhy se stopkami v ruce, tak v reálném životě GTI nijak dramaticky GTD neujede. A VW určitě bude využívat situace, že konkurence včetně prémie nemá na GTD v současnosti v naftě adekvátní odpověď vyjma 120d a 125d. Takže prodeje a hlavně marže na takových prodejích je to co žene VW nabízet takový model.
Ale co má společnéh Golf GTD s Meganem RS??? Ke GTD můžeš postavit leda tak nějakého dieselového Megana GT. A napadlo by tě podobně nesmyslně srovnávat třeba Golfa R s dieselovým Meganem GT? Asi těžko,co... ;-)
Já psal, jak si něco za rok na tuty koupím? Můžeš mi to najít? Jediný, do čeho půjdu, je Megane Grandtour 1,6 dCi na podzim. Ty zbylé mi, prosím, vypiš. Nebo najdi. Děkuju. A že jsem těch aut měl na víkend hodně, to ti můžu doložit i fotkama s celou rodinkou. Já ty možnosti a známý mám. A Jestli umíš číst, jako že zatím jsi to asi nedokázal, tak jsem psal, že ve srovnání s Meganem RS bude GTD nuda. Což ti asi potvrdí každej, kdo kdy řídil nějakej HH. Mimochodem, na rozdíl od tebe jsem si s tím Meganem RS krásně vyhrál. Takže klid a zkus líp číst.
Na denní ježdění je auto kategorie GTi naprosto v pohodě. Něčím obdobným (310PS) jezdím už roky do práce při spotřebě okolo 9 litrů. A spotřeba v tomto případě ani není tak o motoru a výkonu jako o řidiči, protože míst, kde lze takový výkon naplno využít déle než 10 sekund v kuse, je málo. A jinde stačí jet s bídou na čtvrt plynu, aby byl člověk bezpečně nejrychlejší.
A GTD je prostě jen "marketingový" sporťák, protože výkonem je tak na úrovni 15 let staré vrcholné turbobenzínové motorizace. V reálu je to jen vcelku svižné auto, ale nic extrémního. Viz. třeba současná motorizace 1.8TSi 132kW. A s tou také porovnejte reálnou spotřebu. Třeba u Okty II TDi RS vs. 1.8TSi 118kW, které jsou co do jízdních parametrů srovnatelné, jde o 6,55 vs. 8,22. Takže naprosto žádná hrůza.
Občas myslím tak rychle, že ani klávesnice nestíhá. >:-[]
Jestli GTI plánuje o jarňákách výlet do Santa Pod, jeho boj. Já s tím nic nenadělám.
Jinak mezi těmi větami logický rozpor není...ale dobře víš, co jsem měl na mysli.
Anebo víš co, vysvětli mi to polopatě. Jako někomu, kdo s četbou skončil u Mateřídoušky.
Popravde, mne sa to páči. Najkrajším GT Golfom bola 5ka GTI, pretože každý na prvý pohľad vedel, že je to GTI, vyzeralo športovo a agresívne. Teraz má dôstojného nástupcu (vzhľadovo).
Te seš ještě tvrdší veka - GTD existuje jen na fotkách z Photoshopu a ty už víš, že s ním bude nuda >:D
A ještě si přisadím: Za těch pár měsíců, co se tady pohybuješ, už jsi tu vypsal pár aut, která "si pudeš za pár dní projet" a pak je "další rok natuty koupíš". A já vsadím klíčenku se znakem BMW a podpisem Bertoňáka, že každé z těch tvejch tutovek to tohle GéTéDéčko nandá jak v dlouhym táhlym, tak v zatáčkách, způsobem, ze kterýho se budeš léčit strejdovou slivkou až do dalších Vánoc.
O tom, že nebude GTD se mluvilo už mnohem, mnohem dřív. A taky že nakonec skutečně celé dvě generace (4. a 5.) nebylo. Vrátilo se až s 6.g. a relativně úspěšně, takže zřejmě nebyl důvod v tom dál nepokračovat.
Kdybys tak uměl rychleji myslet, než psát.
Nebo psát pomaleji, než myslíš :-)
Ta věta je jasná jak facka, ale musíš mít fakt najeto, abys ji normálně, zlehka, vdechnul a ani tě nezalechtala - maximálně tak vzpomínkama na sebe sama...
Proti gustu...
Jasně, to "více barvy" (včetně červené) platí spíš pro GTI, než pro GTD. Minimálně si budeš moci připlatit za kůži, jaké budou další možnosti uvidíme.
Myslel som samozrejme "pravé" emká a zaujímalo by ma hlavne, či existuje nejaký praktický dôvod (možno sú celogumené/plastové pedále ergonomickejšie ako ozdobné kovovo-gumové) Nejak mi totiž nejde do hlavy, že by v kabínach, ktoré sú inak dotiahnuté do posledného detailu ignorovali takú relatívne zásadnú vec, ako pedále, zvlášť, ak odkladacie miesto na ľavú nohu majú "ošéfovanú", aj keď s pomocou pomerne veľkej gumovej plochy. Inak osobne ma tieto pedále moc neiritujú, ak sú čisté tak nebijú do očí. Konieckoncov, ak by bolo treba, v ponuke BMW Performance sa niečo nájde :-)
...
Zle som sa vyjadril, mal to byť Golf GT (nie GT TDI), v podstate by sa zaradil o stupeň pod GTI (a nie de fakto na jeho úroveň) kam aj podľa mňa svojimi schopnosťami aj výkonmi patrí. Ale to je jedno, skôr ma vzhľadom na povesti prekvapilo, že GTD vôbec bude :-)
strašně rád říkám, srovnávat srovnatelné... Takže, s rozdílem koncepční metody - benzín vs nafta, musíš chtě nechtě ignorovat rozdíl otáček motoru, to jinak než silou nedohoníš, takže musíš mít rozdílné objemy.... Takže, k tomu abys mohl porovnávat, musíš mít motory stejně výkonné, nebo motory se stejnou spotřebou ;-)
a jsme najednou zase jinde....
Kromě toho, většina GTI má průběh krouťáku velmi dízlovitý, až tedy na to, že točí víc, což je výhoda pro zpřevodování!
proto se věčně směju, když někdo porovnává dvoulitra turbobenál s dvoulitrem turbodízlem >:D
objem prostě není MĚŘÍTKO.... tahle primitivní teorie platila vždy jen u jedné koncepce! Svého času nejrozšířenější benzín.
To mě u BMW taky (dlouhodoběji) štve. Gumo-kovové pedály nedostaneš nejen k M-paketu, ale ani přímo k eMku a ty jejich gumáky vypadají fakt hrozně lacině, jak pěst na oko. U Audi je dostaneš aspoň k RS modelům a tak si je můžeš objednat jako náhradní díl a použít i v běžnějších verzích (S a A).
Sám mám kryty pedálů a odkládací plochu na levou nohu z RS6 v A6 Allroadu.
Pokud se znači vrcholný diesel jako GTD (nikoli jako GTI), nevidím v tom problém. V čem je jednodušší a tradičnější označení Golfu GTD zásadněji "sportovnější", než označení GT TDI?
Jako imageovka se GTD bude dost kupovat ,ale myslím ,že v o trochu nižším poměru . V dnešní době určitá skupina lidí rádo zkouší i jiné než klasické nebo tradiční alternativy , zvlášt je to vidět na tom jak bodují karoserií tak trochu hybridní modely ,tak proč by si takový člověk měl pořizovat GTI ,když může mít podobné auto v dieselu ,které vůbec nemá zahanbující parametry. Oba dva motory jsou vhodné na každodenní ježdění ,nafta scie může mít nižší spotřebu ,ale v hot hatchi si člověk rád užije dynamickou jízdu a tam už je spotřeba i u dieslu všem jedno.
Tiež ma zarazilo to s tým pedálom. BTW zaujímalo by ma, prečo BMW podobné "športové" gumeno/kovové pedále ignoruje a aj do emiek dávajú klasické "gumáky".
BTW, mám pocit, že pár rokov dozadu sa šuškalo, že GTDéčko moc nefrčí a že už v siedmej generácii nebude, resp. bude ako v prípade 5. generácie vo forme GT TDI, čo by podľa mňa trochu lepšie vystihovalo charakter tohto auta :-)
Hezký, srovnáváš auto, který existuje zatím jen na fotkách z Photoshopu s autem, co už 5 let jezdí. A zatímco s Meganem RS je zábava, s GTD bude dost nuda. Ve srovnání těchto dvou aut. Mimochodem, s tím porovnání zadků těch aut jsi tomu dal korunu. Fakt německej fešák... Ten zadek Němci modelovali s trojkou pod kůží, ne??? >:D
Jedno se musí nechat, fotky jsi dal správný. Neboť Megoše uvidí majitel GTI jedině zezadu - a je jedno jestli v táhlym, krátky, prudkym, pozvolnym nebo třeba v zákrutě. :-!
Sportovne auto a diesel, no jasne. Pamatam si este ked Clarkson prehanal diesloveho Jagosa po Nurburgringu a skoncil v polovici trate s kontrolkou motoru.
Na okruh to vobec nepatri.
Kupuji si to iba dialnici "drtici" s tehlou na plyne, co nemaju (nervy a peniaze) na 12litrove spotreby.
Já ti rozumím :-) Jen to pravé ořechové pro Hotchhatch ( tak a ted dostanu od někoho možná po tlamě, protože sem si tak dovolil označit naftový Golf :D) jsou zatáčky :-) Neberu v potaz jakej jouda si to koupí a kdy to omotá o strom >:D
Samozřejmě, že ano. Ovšem vyžaduje to jistou (podstatnou) skutečnost - jezdce. Nenech se unášet na vlně diskusních prezentací, vycházej z toho, že řídit auto umí tak dva tři lidi ze sta... Tedy, umí-li někdo řídit, je to v zatáčkách samozřejmě balada, ovšem lidi většinou neumí ani jezdit... rovně >:D natožpak do zatáček.
A tedy věř, že v reálu, v silničním reálu platí stará dobrá zásada - vše rozhoduje dlouhej táhlej ;-) Tam se totiž nemáš na co vymluvit...
To máš sice pravdu, ale neni doménou právě tohoto malého silného hatchbacku ta zatáčkovitá trať? Kde "eurodrzek" ujede daleko silnějším autům na které v přímce nemá?:D
Není to vtip, je to pravda silnic. Auto poznáš jen v přímce, tam jede na svých sto procent a ty jako řidič na svých dejme tomu třicet. Ovšem v zatáčkách, tam jedeš ty na svých sto procent, avšak auto na... deseti procentech... >:D A to je dokonalá pravda silnic.
Uznávám ovšem, že diskusní okruhové postoje jsou s tímhle v příkrém rozporu >:-[];-)
Ceněná verze. Elita mezi kompaktními naftovými kovboji. Není totiž dilema zda naftu nebo benzín, je než dilema, zda... naftu nebo benzín. A to o to více, oč je nafta frekventovanější motorizací na silnicích. Přitom je nutno vědět, že ta horní nafta bude jistě skvostná. Kroutící moment na tak lehkém autě ti při akceleraci udělá snad na uších dvojitou námořnickou smyčku. A pak... v jízdě je vždy nejdůležitější jen dlouhej táhlej. Zatáčky umí kdejakej moula, auto, to se pozná jen v přímce. A pokud už jsi někdy někoho v tom dlouhým táhlým pokořil (jasně, ležérně, jakoby mi-mo-cho-dem) pak víš o čem píšu.
A tedy není důvod kritizovat VW za to, že stvořil naftového kompaktního mainstreamového (vím, supermainstream) boha. A to je pravda.
Samozřejmě, že klasickej eurodrzek jede přeplňovanou benzínovou dvojku. No... teď už jde jenom o to, co jedeš ty... 8-s;-)
P.S. Karoserie skvostná, akcentuji především záď, neboť ta ti zařízne tanga snad až ke kostrči - elegance která bere dech. No a pak káro... ovšem nejen ono, zde jde především o přístrojovku, o volant, o... pocit za ním. A to sedí, co?
Tak vzpomeň, až ti nějakej ostřejší jezdec v GTD zařízne u vás za vsí v dlouhém táhlém kšandu. Já jen, aby sis slzama nepokropil splasklej poklopec...
A podobně uvažujících lidí je poměrně dost, nebo si snad myslíš, že se třeba taková aktuální 520d v eMpaketu špatně prodává? Vůbec ne, naopak... ;-)
Pořád lepší dávat tenhle optický "GTI-paket" na nejsilnější turbodiesel, než jej dávat i k zákl. motorizacím (viz vzpomínaná prémie).
Filosofie Golfu GTD má dlouholetou tradici a od začátku neměla ambice konkurovat GTIčku, nejen sportem, ale ani výkonem/dynamikou. U Golfu III byla dokonce verze GTD výkonově pod verzí GT s TDIčkem.
Myslím, že třetí písmeno v "GTD" říká jasně, co můžeš od vozu čekat, a to je dobře, rozhodně lépe, než u takového G4 (vůbec poprvé se to stalo u výročního dieselového G3 GTI), kdy VW lepil na "GTDéčka", nápis GTI. :no:
Naštěstí mu to hned v další generaci došlo a přestal s tím. :yes:
Ma to zmysel, len si treba uvedomit, ze to nie je sportove auto. Nieco ako Octavia RS, teda skor do sportova ladeny druh vybavy na bezne vozenie. S velkym rocnym najazdom nevidim problem.
Golf GTI, že není na denní ježdění? Tak to potom (podle tebe) není na denní ježdění vhodný žádný hh.
Nevím totiž o žádném vhodnějších hh na denní ježdění, než je G6 GTI/R s adaptivním podvozkem.
a proč bych si kupoval dražší GT(d) a pak řešil dva litry ??? když budu chtít auto s písmenky GT budu chtít auto který tomu bude odpovídat jak jízdními vlastnostmi , výkonem vzhledem tak i spotřebou , GTD je prostě na míle vzdálený opravdovýmu GT nárazníky a tvrdší tlumiče nedělaj z auta sportťák ;-) takže je jasný že si to koupí lidi jen na parádu aby vypadali jako GTi ;-)
Stačí ignorovať PR kecy o "športovosti" podobných modelov a máš- silný dieslový hatch. To ľudia chcú a to budú kupovať..vo veľkom a napriek slušnej marži výrobcu superubermainstreamu. Samozrejme netreba zabúdať, že ani GTI nie je športové auto..ani VR6 nie je športové auto. S palivom horiacim pod kapotou to nemá nič spoločné.
To by pomohlo. Ale shodná nejsou. Nic proti škodovce. Ale VW prostě věnuje svému Golfu více...technologii i kvalitu. Platí to o všech generacích. Ale jinak jo časem oni to co je teď v Golfu dají do Octavie, ale to už Golfa zase posunou (GTD, GTI, 4x4 s GSG...)
Stačí ten pohled ven z okna. To není moc přirozené. Odraz v zrcátku také ne. Venkovní pohledy jak by smet, osvětlení a krajina působí uměle. Ono vůbec soudit dle obrázku... klidně by se mohlo stát, že kovové pedály v nabídce příplatků vůbec nebudou. Zdravím do Mnichova. ;-)
Denní ježdění = pro mě do práce. Bydlím na kraji Ostravy. A takový motor nedá a člověk na to i šlápne, jezdil bych za 10 litrů. Najezdím docela dost kilometrů a jestli jezdím za 6 nebo 10 je fakt rozdíl.
Není. Stopro to určitě tvrdit nechci! Ale už jsem to slyšel z více stran ze Škody Auto. Samotná Škoda se o doplnění nabídky adaptivního podvozku zmiňuje nepřímo i oficiálně,takže je to jen otázka času. A jak říkám,slyšel jsem z více stran,že už s modelovým rokem 2014.
"Svižná jízda" je velmi relativní pojem, např. při mých představách o ní na spotřebu do! 6 litrů klidně zapomeň, a to jak u G6 GTD, tak F1 RS.
Rozdíl spotřeby GTD a GTI bude velmi výrazně závislý právě na stylu jízdy, čím "svižnější" jízda, tím větší rozdíl a naopak. S G6 GTI se dá jezdit klidně do 7 litrů (na delší trasy), teda pokud máš lehkou nohu a dodržuješ přísně rychlostní limity.
Je tam tma, takže těžko říct s tou plochou pro levou nohu.
Ano, může to být jen render, ale pak podle něj nemůže redakce soudit případný nutný doplatek za kovové pedály apod.
Dyť ten úzký pedál je tam právě proto, aby se tam těm zájemcům o ten třetí pedál (i k dsg) vůbec vlezl. ;-)
Nebo by to taky mohl být francouzký polotovar dvojspojky, který zatím bez pomoci řidiče nezvládá rozjezdy, ale už se na tom pracuje... >:-[]
No tak se ale pak nediv, že nový Golf bude mít podle renderů úzký pedál >:-[]
To vás "progresivní závodníky" VW jen připravuje na to, že v příští generaci už tam nebude vůbec a bude to brzdit samo. Však to je efektivnější, rychlejší a můžeš se soustředit na kroucení volantem. >:D
To je úprava pro místní nostalgické "manuální kovboje", můžou mít automat a přitom nepřijdou o možnost šlapat dál na jejich milovaný třetí pedál. >:D;-)
Proti naftě nic nemám, sám s ní jezdím. Je ale nesmysl říkat, že benzín není pro denní použití, z hlediska pohodlí je dokonce lepší (a samozřejmě rychlejší). A 2.0 TSI není žádný extrémní motor, v běžném provozu lze jezdit mezi 8-9 litry i v autě střední třídy, takže v Golfu to půjde také. Někdo 2litry za lepší svezení dá, někdo nedá.
Tak on ten rozdíl ve spotřebě bude propastnej. Jestli s GTD jezdit za 6 nebo s GTI za 10, to bude při každodenním používání hodně znát. Kdyby byl rozdíl třeba litr či dva tak neřeknu ani popel, ale tady to bude znát hodně. Fabia RS 1.9 TDi taky byla slušný auto - dalo se s tím svižně povozit a spotřeba byla do 6 litrů. Mě se tyhle rychlejší naftový auta docela zamlouvají...
Nie som rozhodne zarity fanusik VW, hlavne nie co sa tyka dizajnu,ale tato 7. generacia je jednoducho HNUS.
Doma mam 4. golfa a aj ked uvazujem nad novym autom, mam rad jeho nesrtelny stale oblubeny dizajn a tiez mam docinenia s 6. GTD...obe su ovela krajsie a hlavne maju pekny nevtieravy dizajn, narozdiel od G7.
Je mi jasne, ze dizajn sa musi niekam uberat a vyvijat, ale pre mna osobne znamena prechod na G7 krok dozadu...a to sa snazim uvazovat objektivne.
A este co sa tyka tej kazdodennej pouzitelnosti - nevidim v tom ziaden problem... akoby mensia O2 RSka a lahsie sa s tym parkuje...hlavne ak je vo vybave zadna kamera.
Mimochodom G6 GTD ma vyborny podvozok vhodny aj do Bratislavy atoje uz k..rva co povedat.
Proč by GTI nebylo na denní ježdění? Když ponecháme stranou spotřebu ve které benzín vždy prohraje tak v GTI je v běžném tempu ještě sametovější svezení než s naftou.
Kostičky normálně moc nemusím, ale pro mne je to příjemné zpestření. Podobné čalounění není vidět a Golf nemívá v interiéru mnoho výrazných prvků. Dává to interiéru trochu barvy.
... ten pedál je kovový (kombinace s nerez kovem). V tom místě je zrovna tma, takže je ten pedál hodně tmavý, navíc koncern teď přechází na nový design kovových pedálů s větším podílem černé plochy (viz např. nová RS6), což bylo vidět už na studii G7 GTI. Co mě ovšem trochu překvapilo, je fakt, že použili k dsg klasický úzký brzdový pedál jako u manuálu, protože na studii GTI byl k dsg brzdový pedál široký, jako u GTI5/6.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
ten packet tej nude jednoznacne pomohol ale je fakt ze zadok vyzera nadalej vcelku "bezne" ... niekedy ale menej moze byt viac.... wow efekt je sice fajn ale golf to nepotrebuje...
Pořadí článků na HP může redakce měnit dle libosti, i to je novinkou (z naší strany velmi vítanou) v novém designu. Umíme si tak na "pěkném" místě v přehledu newsů podržet zajímavá témata, včera například Tatru nebo jízdní dojmy z Nisma. Pokud je článek v některé z top-pozic nahoře, není už ve výpisu newsů dole, kde by zabíral místo dalším zprávám.
Máme speciální nástroj pro sledování live čteností článků a snažíme se vycházet čtenářům vstříc a zajímavá témata držet na nejlepších místech.
dizaj Golfu je nudny, v tomto pripade sa im ale predny naraznik podaril, z predu auto vyzera fak dobre, ale zabije to ten nudny zadok, tomu niet pomoci...mozno keby tam dali nejaky difuzor trosku by to ozivi...
Rano tu byl tento clanek spolu s clanek o propousteni ve Volvu. Ted jsou tu dalsi dva nove ale zarazeny jsou az pod clanek o GTD. Bude tu zase viset cely tyden jako ten rozhovor s papalasem Skoda-Auto? V tom pripade byl mel byt zrejme oznacen jako placena reklama.
Silne diesely sa sice nebudu extremne predavat, ale ako posilnenie rady a imidzu maju buducnost v niektorych triedach aut... M550D, Opelove biturbo v Astre...skoda, ze kultova Fobi RSka, ktora bola pionierom v koncepcii sport-diesel, uz asi nenavratne zanikla...
oproti turbobeznínu nemůže mít nikdy lepší vlastnosti. Koupit takové auto, který je podstatně dražší než standardní golf a řešit spotřebu je fakt úchylný. To už můžou dělat GTLPG nebo GThybrid.
Táto vypadá dobře, ale lepší sportovní patří GTI nebo R :yes: 2,0TSI 200kW
Jednoduché rada tento diesel do sportovního auta nepatří ;-)
Co to je málo výkon 135 kW již při 3500 otáčkách a maximální točivý moment 379 N.m 1750-3250 otáček. Golf GTD zrychlí z nuly na stovku za 7,5 s a jeho maximální rychlost činí 230 km/h, 8,1 s a 222 km/h :no: to celá není sportovní jízda jako normální 2,0TDI 130kW ;-)