Jinak řečeno, bude to krám s dynamikou felicie, složitostí a poruchovostí hybridního audi, a bude to stát mega. :no: Ale hlavně že to má dvouspojkovej automat.
Když jsem poprvé viděl ten koncept (možná trochu jinej, tam se sedělo za sebou), tak jsem si řekl, že jako kapotovaná (bezpečnější) motorka by to mohlo mít úspěch. To by to ale muselo vážit polovinu a mít dvakrát silnější motor, s cenou řekněme do 300 tisíc. Tohle je k smíchu.
Jinak redakce: vážně? sporťáček se stovkou za 13s?
Automat? Co tě vede!
Vysvětlím vám rozdíl mezi automatem a dvouspojkou. Je to prosté. Automat řadí sám, ale dvouspojka, ta ne. Ta je něco speciálního. Dvouspojka je totiž robotizovaný manuál, žádný automat. To vůbec nemůžete srovnávat.
*Samotný Volkswagen tvrdí, že k tomu, aby vůz dosáhl konzumace 4,6 l/100 km, stačí jen 6,2 kW (8,4 k) výkonu.* Vysvetli mi to tu nekdo?
Jestli pujde do vyroby, krasne to vw snizi celkove emise a reklama taky naka bude- takze se to vlastne vyplati
Jo, vysvětlím. Chyba není na Tvém přijímači, redakce totiž asi neumí německy.
Správně ta věta totiž má být: "Prototypu stačí k udržení rychlosti 100 km/h pouze 6,2 kW, tedy pouhý zlomek výkonu dnešních vozů."
VW 1-Litre...To byl geniální koncept.Tříválcový naftový motor,290kg suchá váha.Podle mě by byly výrobní náklady o mnoho nižší než u tohodle elektro,něco skoro tunu vážícího pekáče.No nic.Mohli vyrábět masovku,takhle budou vyrábět úsporné auto pro bohaté...
Jenže původní koncept bylo jen o trochu lepší řešení než jet na kole v pláštěnce ;-) . Věř tomu, že tohle už je uživatelsky mnohem příjemnější vůz. Myslím, že myšlenka vypustit 50ks tkví ve snaze dostat auto mezi běžné uživatele, najezdit s vozy kilometry, získat data, vychytat mouchy a naslouchat připomínkám uživatelů. Dle mě by ty vozy ani neměly prodávat, ale nabízet pronájem.
Tady by se totiž teprve ukázalo kdo to s ekologií myslí vážně.Nemyslím teď ty pozéry, co si kupují Priuse apod. a ani v nejmenším si neuvědomují,jakej průser se bude dít při likvidaci baterií,ale teď myslím ty opravdu ekologicky smýšlející lidi,kteří by v tom jezdili,ikdyby to byl pohodlím trabant nebo velorex.
Ale jo, určitě máš také pravdu. Ale VW málokdy šlápne vedle. Při vývoji XL1 se vydaly správným směrem, i když je to na úkor růstu hmotnosti . Kupci VW jsou prostě zvyklý v rámci třídy na určité standardy a uživatelskou přívětivost a koncern jim to musí dát. A proto už se nesedí za sebou, ale vedle sebe. Uvidíme, co z toho nakonec vymáčknou a kam se bude tato technika ubírat.
Názor na tohle auto jsem napsal už 29.09.2012 13:17 a z lenosti ho překopíruji sem (bez úprav, proto ty řeči o 5000 ks.)
Předmět : Smysl ?
Chápu to jako další demonstraci pokrokových technologií, schopností a možností výrobce s malou šancí v normálním životě.
Možná jediná výhoda je nízká spotřeba. Zcela stranou ponechám design jako subjektivní a cenu, která není známá ani rámcově.
Praktické použití takové věci je diskutabilní. Velikostí a dvěma sedadly je blíže městskému autu. Tam překáží dost malá světlá výška (obrubník nevyřeší a zpomalovací kraviny obtížně) a jistě i ne úplně ideální výhled a dveře. Aerodynamickým tvarem by zase byl vhodný na rychlejší přesuny na delší vzdálenosti. Tady ale budou asi chybět zadní sedadla a možná i zavazadlový prostor (a jestli nějaký má, tak malý).
Možná se 50 lidí (no lidí?) najde, co budou ochotní za to zaplatit takové peníze, které se i přes nízkou spotřebu jen tak nevrátí. Ale 5000 idealistů ?
Hybridní sporťáček od Vwéčíčka. Auto pro pořádnýho chlapa!!! >:D Bacha, aby to v tý rychlosti na těch nožích neulítlo v zatáčce. Ale jednu výhodu to má. Kdo dneska tankuje plnou za 350 Kč??? >:D
Na evropském trhu se to bude jmenovat Space Star, bude to asi o 50 kg těžší než VW XL1, reálná spotřeba by měla být do 4 litrů, uveze to 4 lidi, ale hlavně to bude dostupný - cena cca 220 tis.....žádnej krasavec, ale jednoduchá technika, levnej provoz i pořízení. XL1 tipuju tak na milion a víc i za 500 tis. by to byl ekonomický nesmysl
Za 500tisícís usporný miniautíčko k smíchu.Proč už tedy pár let VW prodává Polo 1.4TDI,teď vlastně 1.2TDI CR.Polo to dá do 4l taky a uveze i 5lidí a má dokonce kufr kam se něco vejde.
Tady je jasně vidět, jak je celá koncepce hybridů nesmyslná. Kdyby to nebyl hybrid, ale moderní maloobjemový diesel třeba s řetězovým variátorem, mohli se dostat reálně na stejnou spotřebu a ušetřili by 400 kilo. Pokud to žere přes 2 litry na 100, je to vozidlo pro pozéry. Třeba Lupo se vešlo do 3 litrů nafty už před mnoha lety - a to je poměrně levné auto pro 4 lidi. Mopedauta nemají se spotřebou do 3 litrů na 100 taky problém. Tahle super drahá hi-tech sranda nic zásadního ve srovnání s nimi nepřináší a bude stát odhadem 10x víc. Nehodí se do města díky světlosti a délce, nehodí se na delší cesty kvůli komfortu a jízdním vlastnostem na žiletkách.
Jediným efektivním a levným řešením spotřeby je vždy snížení hmotnosti. Tahání těžkých baterek a elektromotorů je o ničem.