Nejsem vlastníkem RR, ale obecně považuji jejich majitele za konzervativce vyhledávající i určitou míru prestiže, kterou jim to auto dá. Proto (za sebe, automobilka asi ví, co dělá) úplně nevím, jestli je to krok správným směrem, nahradit skvělý osmiválec turbenou V6, kterou má dneska i střední třída...
Tak někdo kdo si koupí 2,5 tunovou neaerodynamickou jarmaru určitě bude řešit spotřebu. Myslím si, že je to podobný nesmysl jako řešit spotřebu a emise u závodního speciálu. Nevím jestli zákazníci budou nadšený, že vrcholná motorizace je o 2 litry menší. ;-\
jak píše "blader" vrcholná motorizace je V8 5.0 S/C, ta atmosférická V8 se v našich končinách beztak nenabízí.
Takže zprávu o V6 3.0S/C beru jako rozšíření nabídky motorizací.A je to jenom dobře.
Neříká se "almara" (a ne "jarmara")? To se ptám VÁŽNĚ! :-)
Snad ne přímo a jen spotřebu, ale něco jako "celkové náklady" už možná trochu ANO (věřte mi - já tu a tam nějakého majitele RR "zahlédnu" ;-)
Almara = lidově velká skříň; správě pak (typicky velká) skříň v sakristii, ve které jsou uchovávány předměty užívané při bohoslužbě.
Jarmara = almara Járy Cimrmana.
O pár rokov sa tu bude písať že , RR Phantom dostal nový štvorválec 2,0D preplňovaný 4 Turbami . 8-s
Trebalo by na EU poslať Chucka Norrisa , lebo ja už fakt nechápem ... Na jednej strane hovoria že Zachráňme tulene , ale na druhej nám dotácie na "ekologické" Priusy a rôzne elektro-hybridy nedajú a keby nám aj dali tak ten hybrid bude aj tak o 10 € tisíc drahší ako porovnateľný Diesel :no::-(
uz som to pisal velakrat ze V8 a V12 uz nemaju buducnost..... nie je to nieco z coho mam radost... su to hole fakty ktore pisem...... mne to usmev na tvari nevyvolava... sam som za kalsicku atmosferu a turba nemusim ale kto trosku vidi do buducnosti a vidi to zmensovanie poctu valcov a objemov tomu uz bolo pred dvoma tromi rokmi jasne ze V8 a V12 su uz na odchode... uz aj ferrari vyvija do buducna sestvalce... preco asi? Aj ono uz mozno za par rokov da zbohom V8mickam a V12tkam... v F1 sa to uz stane na dalsi rok.. V8 budu nahradene V6tkami... doba je aka je.....
Tak Bentley se (skoro)JISTĚ nějakého toho TDi dočká, ale u RR to (jisto)JISTĚ NEhrozí.. ;-)
Z nějakého "záhadného" důvodu se tu stále NEpíše, že RR se pravděpodobně dočká nového ŠESTNÁCTIválcového motoru... :yes::-)
A (dle všech recenzí) VELMI povedený V6 3.0 kompressor 250 kW bude dle mne "vhodným" motorem pro budoucí Land/Range ROVERy. Možná bych ho nezvolila pro TOP model automobilky, ale pro menší, cenově dostupnější, (snad i ;-) ) Range Rover Sport nebo Evoque XL by to mohla být HODNĚ "zajímavá" motorizace :-)
PS: A diesel hybrid samozřejmě do nabídky TAKÉ příjde (asi za rok a půl..
Ano ve výborném filmu musím být výborné auto... ;-)
Ne vážně - motor zvažovali již před pár lety do stávajícího PHANTOMu, nicméně teď na něj snad prý konečně opravdu dojde a BUDE použit - v budoucím modelu (resp. možná v budoucích DVOU modelech...
zcela správně. Prostě nebudeme stavět auta jaký chce zákazník, ale budeme stavět eko auta. Zbývá jen zákazníka přesvědčit důkladnou reklamní masáží, že to vlastně tak chce. >:D To ale platí u všeho nejen u aut.
Krize už trvá (příliš) dlouho - i zákazník RANGE ROVERu "řeší" jaký motor.. ;-)
..a KOMPRESSORovaných 250 kW bude s odlehčeným RR "hýbat" myslím "zceladostatečně" :-)
PS: Byť "ten pravý/optimální" motor to bude asi spíš pro nějaký z připravovaných menších (lehčích) modelů značky...
V tomto případě ani NEee - naftový velkoobjemový 8mi válec má pro pro TAKOVÝTO typ vozu docela "smysl" (i v 90-100 kilometrové rychlosti působí tak trochu jako by běžel "na volnoběh" :-)
Realita je, že i kupcům aut za 3,5 milionu záleží na spotřebě. Na 20+ litrů musíš mít dostatečně silný žaludek. S dieselem jezdíš se spotřebou služební Fábie. :-)
Pokud si někdo koupí ten přeplňovaný benzínový V8 a skutečně ho využívá, tak to pochopitelně není nic příjemného. Na druhou stranu nikdo neříká, že je potřeba si místo nějakého V6 3.0 nafťáku kupovat přeplňovaný pětilitrový benzín.
V silnějších autech není zrovna nejlehčí výkonu nevyužívat. Vyžaduje to celkem jemné zacházení. To je podle mne i jedna z věcí, která se lidem na naftových motorech líbí. Nemusí se tolik hlídat a spotřeba neletí tak nahoru.
NE zcela SOUHLASím. Pro vůz typu "obluda" vůbec není od věci velký naftový 8mi válce a překvapivě dobře se jezdí (a je chválen) i "jen" bi-turbo 3litrový 6ti válec (a možná dokonce NEJ"zajímavější" motorizací může být připravovaný diesel hybrid o výkonu ca shodném s "tímhle" V6 3.0 kompressor, tedy s nějakými 250ti kW :-)
Karle a vy ostatní...zkuste se podívat po roce prodejů, jak si vedou jednotlivý pohonný jednotky...chceš-li V8 s kompresorem mazej pro něj! A nerozčiluj se tu jako dvouletý dítě...
To jistě ANO, ale buďme rádi alespoň za ten "večírek" před "koncem světa", že? :-)
PS: NEjsem žádná "zapřísáhlá" fanynka downsizingu, nicméně ten už probíhá roky (desetiletí) - jen (jak to šlo "pomaleji") to dříve NEbylo "tak vidět" = prostě na stejný výkon časem stačí MENŠÍ (méněválcový) motor
PPS: Naštěstí i dnes jsou výrobci kteří sníží objem, ale počet válců zachovají (McLaren - od Ferrari vyvíjené motory pro připravované modely Maserati - Ghibli, Shamal... :yes::-)
... o kterých se tu také (bůhvíproč) stále ne-píše a NEpíše..
Ano, máš pravdu, v tvém světe lidových korejských vozítek dvanáctiválce skončí, dokonce skončí dříve než kdy začnou, ale u značek, které vyrábí auta, myslím tedy opravdová auta, až skončí dvanáctiválce, tak ty milý toppere, ty už tady nebudeš.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Boha než tu začnete lamentovat nad spotřebou nebo budoucností V8, přečtěte si článek a tabulku pod ním, tam je jasně napsáno, že je nahrazen pouze atmo V8, stále však zůstává V8 turbo!
Takže žádná ekoúlitba a zmenšování motoru, pouze nahrazení základního motoru motorem "efektivnějším", zbytek zůstává, tak tu neblijte...