Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Range Rover: Osmiválec bude nahrazen šestiválcem

David Bureš
Diskuze (47)
Nově nabízený kompresorem přeplňovaný třílitr je známý už z modelů značky Jaguar.

Land Rover krátce po zahájení prodeje čtvrté generace modelu Range Rover upravuje nabídku motorů pro tento vůz. Dosavadní zážehový pětilitrový osmiválec bude nahrazen třílitrovým šestiválcem.

Atmosférický osmiválec byl dosud určen pouze pro USA. Zatím není jasné, zda se šestiválcová jednotka nedostane i na evropské trhy. Automobilka pouze tvrdí, že motor bude nabízen na klíčových globálních trzích.

Kompresorem přeplňovaný třílitrový agregát nabídne výkon 250 kW (340 koní) a maximální točivý moment 450 N.m. Proti předchůdci to je o 30 kW méně. Motor bude spolupracovat s osmistupňovou automatickou převodovkou, ve výbavě nebude chybět stop-start systém.

Důvodem výměny osmiválce za šestiválec je samozřejmě snaha o nižší spotřebu paliva. Automobilka údaje o spotřebě nezveřejnila, emise oxidu uhličitého ale mají ve srovnání s pětilitrovou jednotkou klesnout o 15 procent na 254 gramů na ujetý kilometr.

Šestiválec svojí technikou vychází z pětilitrového vidlicového osmiválce. Stejný je systém přímého vstřikování, proměnné časování ventilů nebo hliníková konstrukce.

Kompresní poměr byl proti osmiválci zvýšen z 9,5:1 na 10,5:1, což pomáhá snížit spotřebu paliva. Přímé vstřikování paliva do válce probíhá při maximálním tlaku 150 bar. O přeplňování se stará dmychadlo typu Roots.

Kvůli brodivosti 900 mm je řada prvků voděodolná – například řemen, alternátor, kompresor klimatizace, čerpadlo posilovač řízení nebo startér.

Zákazníci mohou Range Rover modelového roku 2014 s nově nabízeným šestiválcem objednávat již nyní, první vozy jim do garáže dorazí ve třetím čtvrtletí letošního roku.

Range Rover – srovnání zážehových motorů
Motor5,0 V83,0 V6 Supercharged5,0 V8 Supercharged
Modelový rok20132014-2013-
Převodovka8A8A8A
Zdvihový objem [cm3]499929954999
Válce/ventily8/46/48/4
Největší výkon [kW/min-1]280/6500250/6500375/6000-6500
Největší toč. mom. [N.m/min-1]508/3500450/3500-5000625/2500-5500
Max. rychlost [km/h]210210225
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,87,45,4

David Bureš
Diskuze (47)
25. 2. 2013 08:23
Re: úžasný
převodovce se říká přeci hezky česky špajzka ;-)
24. 2. 2013 09:37
Re: LIDÉ, ČTĚTE!!
To se pleteš, "dělá" dvoulitr 177 kW. :-) Jestli si dobře pamatuji. Je v XF. A asi bude příbuzný s tím z Evoque.
23. 2. 2013 10:43
Re: ??????
V silnějších autech není zrovna nejlehčí výkonu nevyužívat. Vyžaduje to celkem jemné zacházení. To je podle mne i jedna z věcí, která se lidem na naftových motorech líbí. Nemusí se tolik hlídat a spotřeba neletí tak nahoru.
Avatar - Hammunasakra
22. 2. 2013 18:34
Re: ??????
:yes: :-)
22. 2. 2013 17:57
Re: ??????
Pokud si někdo koupí ten přeplňovaný benzínový V8 a skutečně ho využívá, tak to pochopitelně není nic příjemného. Na druhou stranu nikdo neříká, že je potřeba si místo nějakého V6 3.0 nafťáku kupovat přeplňovaný pětilitrový benzín.