Za dva tři roky nedotahnou. Ledá, že koupí technologie atd. Oní umí okopírovat vše ale hlavně vizuelně ale okopírovat kvalitu je nesrovnatelně těžší. Ano konkurovat low end mohou relativně brzy. Ale dostat se na úroveň jim potrvá....I I Kia Huyndai to udělal jen tak, že koupil lidi, technologie....
Ono stačí jen vyzpovídat THPčka z Nošovic, které za "odměnu" resp věrné lezení do zadku jsou posíláni do Korey. Před budovami vývojových center nejnovější A8, 7er, w221, Golf VII atd atd. Většina rozmontovávána, zkoumána, analyzována. Oni nevymyslí nic, ale zkopírují naprosto všechno, vč ojetého dezénu daného kusu.
V Číně je to stejné. Takže bych je nepodceňoval. Že zatím nemají potřebu se tlačit na malý náročný Evropský trh nic neznamená. Stejně jako svým místním lidem jim zatím stačí prodat to (nej)jednodušší. Ale našlápnuto tam je. Stačí se podívat, jak naše automobilky jsou rády když jsou na černé nule. Kdežto číńané, tu si koupí přístav, tu vinici, sem tam nějaké Volvo atd. Tomu už teď konkurovat nemůžeme. Už teď je pozdě! Voda je dávno v podpalubí, jen my si tančíme na palube s výkřiky ó ó , Octavia 8-s
Západní firmy to dělají úplně stejně, taky konkurenci rozmontujou do posledního dílku. Třeba ani ne kvůli kopírování, ale vždy je dobrý vědět, jak to ostatní dělají. :-)
v čínských (Haima koncern) i indických autech(TATA) a není to až TAK špatné. Názorným příkladem jsou ventilační mřížky v palubovce. Jedničková fabie je má čisté a jdoucí zlehka. Tyto značky obvykle měly otřepy a ovládací kolečka šla velice ztuha. Spark minulé generace mi tyto automobilky velice připomíná 8-s (tedy jejich masovou produkci, nikoliv luxusnější vozy).
No to sice jo, nicméně kůrovce jde zastavit těžko, s tím je to podobné. Čína během pár desítek let vykuchá evropu jak pekingskou kachnu ;-\ Už jen ty objemy, zisky, peníze. To říkal už před pár lety, nějaký z nejvyšších amerických vojenských velitelů. Evropa je krásná, jako turistická destinace zajímavá, ale jako klíčový hráč ve světovém dění již nevýznamná.
nebo alespoň každý kdo hrál nějakou strategii ví, že aby byl útok úspěšný, je nutné mít převahu. Takže čínské automobilky rostou, bohatnou a tu převahu získávají. Technologie jim dáváme sami tím, že celky pro evropská auta vyrábíme skoro výhradně v Číně. Co jim nedáme, to okopírují. Něco už se naučili vyrábět mnohem líp než my - třeba komplet elektroniku, na tu už mají doslova monopol.
Pravda je taková, že krachující předlužená Evropa není pro čínské automobilky zajímavý trh. Stačí se podívat jak po ekonomické stránce Evropa stále klesá, jak se zvyšují přímé a nepřímé daně, jak už nikoho ani nenapadne se pokusit sestavit vyrovnaný rozpočet. Objem výroby a vývozu se neustále snižuje. Technologicky náročné výroby se přesouvají na východ. Prosperují jen firmy napojené na dotační kanály a korupci. Žijeme na dluh a tento dluh se za chvíli vymkne veškeré kontrole.