Technika
Oslavovat výročí vynalezení dieselu je stejný, jako mávat 25. února rudou vlajkou a zpívat internacionálu. :-!
Zlo se zrodilo tehdy, když prakticky všechny obory lidské činnosti začali řídit ti, kteří nerozumí oborům, které řídí - ekonomové!
Nafta porazila benzín už v druhé světové..od té doby se to nezměnilo.Třeba pukni.. >😒]
Pravda, ale mě alespoň těší, že všechny mé soukromé vozy jezdí na to správné palivo a dvě ze tří aut nesou stejnou značku, jakou užíval i sám Il Duce. :yes: A v zimních měsících se můžu majitelům dieselů aspoň smát, když musí řídit v zimní bundě, protože jim začne auto topit až po půl hodině jízdy. >😒] Ještě větší radost mám, když přijdou větší mrazy. Potom totiž většina "dehťáků", kteří nepřidávají aditivum, ani nevyjede. >😁
Překonal jsi úroveň hlouposti svého prvního příspěvku ... těmito výblitky. Gratuluji. Pasoval ses za blba.
napiasal si taku zmes blbosti, ze nevie ci plakat, alebo sa smiat. Sam prevadzkujem jeden turbonaftak a jeden atmosfericky benzin (obe auta su sukromne) a kupovane ako relativne zanovne (obe do 1,5 roka veku pri kupe) a nikdy sa mi nestalo, ze by som musel soferovat v zimnej bunde, alebo ze by som vo velkych mrazoch nenastaroval aj bez aditiva
No vidíš a já si živě pamatuju, když loňskou zimu byl jeden týden, kdy byly teploty i v Praze kolem -20 stupňů, tak jsem podle statusů na facebooku bezpečně poznal, kdo z přátel má motor a kdo kamna. >😒] Shodou okolností jsem tou dobou byl se svojí Themou na Šumavě, kde bylo ráno -29 a když jsem ráno nastartoval, tak než jsem postříkal všechny skla rozmrazovačem, z výdechů šel už teplej vzduch. Naopak ve služebním autě mám bohužel MultiJet a i při současných teplotách do -5ti stupňů trvá autu při popojíždění v raních kolonách cca. 20min. než auto začne topit. :no: To jen k té zimě. Jinak má diesel samozřejmě spousty dalších nevýhod... :-!
Teda mě topí po půl km >😁 a i kdyby, tak mám apsoň vyhřejvaný sedačky.
Ale máš pravdu, když si někdo není schopnej občas zakoupit nové žhavičky. Tak to startuje hůř. Nebo když někdo naředí naftu kdo ví čím 😄
Ale máš pravdu, když si někdo není schopnej občas zakoupit nové žhavičky. Tak to startuje hůř. Nebo když někdo naředí naftu kdo ví čím 😄
s vlastnej skusenosti - talianske naftaky si s kurenim nikdy moc nerozumeli 😉 . S autami, vratane naftovych som jazdil na lyzovacky v roznych podmienkach a nikdy sa nestalo, ze by nenastartovali 😉 . Predstava, ze mam v 1,5 tonovom mpv nejakeho atmosferickeho benzinoveho * zabiteho emisnymi normami EU IV je na plakanie a o EU V ani nehovorim. V tom pripade je 100 konova 1,6 sotva pouyitelna na mestke jazdenie :-!
Měl jsem jak nafty, tak benzíny a čím modernější, tím hůř topí bez ohledu na palivo. Vzkazce xshreck o teplém vzduchu po 1/2 km se jen zasměji. Comom raillová honda mi topila až tak po cca 6-7km. Při -25°C to už není o žhavičkách, ani o aditivech, ale o konstrukci(bolest např Outlanderů s motorem PSA) a čerstvosti filtru. Jak já byl vytočenej, když mi před barákem stály obě auta zamrzlý. Jinak v 1,7t(prázdná hmotnost) MPV mám relativně malý(2,4) atmo benzín s přímým vstřikem a není to k pláči, 110kW stačí. Pravda, je z doby, kdy se ještě nešílelo pro každý kravský prd a jezdí za dlouhodobých 8,5-plní Euro III.
ukaz mi sucasne mpv s atmosferickou 2,4 a skus sa snim prejst pokial plni EU V 😉
To, že Euro V má jiný metr na naftu a benzín už je druhá věc a nic nevypovídá o výhodách toho, či onoho druhu motoru. Nejsem fanatickým zastáncem ani jednoho, naopak, oba typy pohonu mají své opodstatnění a pro MPV, které má být spíš "malým autobusem" je naftový agregát vhodný. Sám jsem měl v minulém MPV naftu. Ale ruku na srdce, 100hp 1,6 je na jakékoliv auto okolo 1,5t málo a není to ani o emisních normách ani o druhu paliva. V minulé hondě civic jsem měl 100hp 1,7 commonrailla a bylo to jen tak tak. Tedy bych klidně odpověděl:" Ukaž mi 1,6 100hp v naftě, která bude pro 1,5t MPV postačující 😉
o vyhodach, alebo nevyhodach paliva emisna norma nevypoveda, realita je taka, ze pri vykonoch okolo 100-120 koni je dopovany naftak pre uzivatela prijemnejsi ako atmosfericky benzin. Prevadzkujem sukromne oboje a kazde ma svoje pre a proti 😉
Ano souhlasím, emisní norma nevypovídá, ale v praxi omezuje a nutí k šílenostem, které pak i výtečný motor zabijí. To že je v současnosti pro naftové motory benevolentnější asi nikdo rozporovat nebude. Smutným příkladem je např. civic 9.g, kde je fantastická 1,8 zabitá převodovkou a tak "nejlepší" motorizací je 2,2 nafta 8-s
Rozhodně bych si však nedovolil zevšeobecňovat, co je pro uživatele příjemnější. Někoho osloví to že šlápne na plyn a jede hned( byť jen chvíli, pak musí řadit), jiný zas ocení když nejdřív zařadí a pak točí až do bezvědomí >😁 😉 Měl jsem obojí ve více autech, ale nyní obě auta v benzínu a dokud nebudu nucen opět jezdit 60tkm ročně, tak asi u benzínu zůstanu. A opakuji, 100 koní benzín nebo nafta v 1,6 s 1,5t autem bude s nějvětší pravděpodobností nahraně.
Rozhodně bych si však nedovolil zevšeobecňovat, co je pro uživatele příjemnější. Někoho osloví to že šlápne na plyn a jede hned( byť jen chvíli, pak musí řadit), jiný zas ocení když nejdřív zařadí a pak točí až do bezvědomí >😁 😉 Měl jsem obojí ve více autech, ale nyní obě auta v benzínu a dokud nebudu nucen opět jezdit 60tkm ročně, tak asi u benzínu zůstanu. A opakuji, 100 koní benzín nebo nafta v 1,6 s 1,5t autem bude s nějvětší pravděpodobností nahraně.
To možná ano,ale je potřeba si uvědomit,že dnes je téměř polovina pradaných aut s dieselem.Tak proč si to zlo lidi dobrovolně kupují?
To že si něco kupuje polovina lidí, ještě neznemená, že to není zlo. A hlavně to není pravda. Podíl prodeje je na každém trhu hodně odlišný.
Proč u nás polovina lidí volí bolševiky (KSČSSD)? Proč si spousta lidí půjčuje třeba i na dovolenou nebo novou televizi a pak nemají na splátky? Proč se většina lidí není schopná poučit z minulosti? Lidi jsou prostě hloupý, tečka. :-!
To samozřejmě kecáš a klidně pukni teď sám >😁 Na benzín za 2. světový války jezdila i těžká technika, ale to asi nevíš >😁
[odkaz]
Pohon: V-12 Benzínový motor Maybach HL230P45
514,8 kW (700 hp) :yes:
[odkaz]
Pohon: V-12 Benzínový motor Maybach HL230P45
514,8 kW (700 hp) :yes:
No a to je to, co prave autor mozna chtel rici...
Nemci jezdili na benzin a operacni vzdalenosti srovnatelnych tanku byly polovicni oproti americanum ci rusum s diesely. Pokud se trochu o valku zajimate, zajiste najdete spoustu prilezitosti, kdy Nemci museli bojovat o palivo. Naprikad bitva v Ardenach 1944 - Nemci zdechli na to, ze jim dosel benal >😁
Nemci jezdili na benzin a operacni vzdalenosti srovnatelnych tanku byly polovicni oproti americanum ci rusum s diesely. Pokud se trochu o valku zajimate, zajiste najdete spoustu prilezitosti, kdy Nemci museli bojovat o palivo. Naprikad bitva v Ardenach 1944 - Nemci zdechli na to, ze jim dosel benal >😁
Kdyby jsi se o to trochu zajímal ty, nemohl by jsi napsat takovou pitomost.
Američané jezdili také téměř výhradně na benzín a Rusové používali naftu jen v tancích.
Mimochodem Němci na naftu také létali (Junkers Jumo 205 v Ju 86).
Američané jezdili také téměř výhradně na benzín a Rusové používali naftu jen v tancích.
Mimochodem Němci na naftu také létali (Junkers Jumo 205 v Ju 86).
Rusové také zkoušely naftu v letadlech 😉 Neosvědčila se, velké vybrace,k výkonu neúměrně vysoká hmotnost. Ale to je už hódně velká historie. V současnosti byly s nafťákama docela průšvihy v Dimondech. Upravené motory od mercedesu Thielert v provozu nedosahovali ani 1/2 udávané životnosti, a firma si tím slušně naběhla. Teď už maj jiný, který údajně fungujou, ale znáte to, o tom co se se.. všichni křičí, ale když to funguje, tak je ticho po pěšině.
A na ten benzín Němci také dojeli, hlupáčku. Na silnici je to možná jedno, ale ve válce je to poměrně důležitý parametr, víme???
A já si celou dobu myslel, že Němce porazili spojenci a ono ejhle, byl to benzín >😁
Evidnentě si tady každý vytáhne z historie to, co se mu hodí...
... možná tady dokonce někdo vytáhne, že benzín němcům prohrál válku proto, že se ním polilo tělo Adolfa, ne?
Klasika
Evidnentě si tady každý vytáhne z historie to, co se mu hodí...
... možná tady dokonce někdo vytáhne, že benzín němcům prohrál válku proto, že se ním polilo tělo Adolfa, ne?
Klasika
JO i NE, ano je pravda, že Německé tanky jezdily na benzín a vzhledem k jejich váze byla spotřeba naprosto šílená, například u tanků Tiger I a II šlo v těžkém terénu mnohdy i o 700-1000 litrů na 100km. Každopádně je totální nonsens říkat, že Němcům benzín prohrál válku, protože to je výplod ropáka a historického neználka 😃. Ostatně jak už tu řekl kolega, američané jezdili též na benzín. Dnes je situace jiná, většina jezdí na Naftu a nebo na plynovou turbínu viz Abrams, výhoda je, že to může pálit prakticky všechno..... nevýhoda je šílená spotřeba.
HellboyCZE: Co se týče Arden, tak Němci zdechli na to, že se vyjasnilo a Američani jim jejich techniku rozstříleli ze vzduchu.
HellboyCZE: Co se týče Arden, tak Němci zdechli na to, že se vyjasnilo a Američani jim jejich techniku rozstříleli ze vzduchu.
... a nesplnili zasadni cil teto akce a to dosazeni predsunutych stanovist phm spojenckych vojsk nutnych k pokracovani akce... V podstate u tech stanovist meli prazdno... Samozrejme s tim pocasim souhlasiim.
Nic nebyva jednoduche natolik, aby se mohl zohlednit pouze jeden faktor.
Osobne bych rekl, ze procentualne mivali benzinovych motoru Nemci ze vsech 3 mocnosti nejvice... A s jejich megalomanskymi vozidly jako byl Tiger/ KingsTiger, Panther, JagPanther a podobne kteri pouzivali jiz zminene V12 nebyl problem v boji vykazat spotrebu 700l/100km a to byly nadrze cca 730l.
Co se tyka abramsu a jeho turbiny tak bych rekl, ze je to i tak docela netradicni reseni, nicmene vyhoda palit vsechno co hori se muze hodit... Teoreticka ucinnost spalovaci turbiny by mela byt podobna nebo lepsi konvecnimu motoru horsi ale je, ze pokud ma abrams se svymi 60t upalovat 70km/h tak proste nejak tech 1500k nakrmit musi. Cestovni rychlost znamena asi 4l/km a spotreba v bojovem nasazeni muze byt klidne i 20l/km. Mala operacni dostupnost je slabina modernich tanku, protoze tak nejak vymizely stredni stroje a delaji se takovato monstra... Pak jim ma dat nadrz co ma 2000l na 400km ze...
PS - nejsem priznivce ropy, mam rad oboje, jak benzin tak diesel a umim si vychutnat prednosti obojiho.
Nic nebyva jednoduche natolik, aby se mohl zohlednit pouze jeden faktor.
Osobne bych rekl, ze procentualne mivali benzinovych motoru Nemci ze vsech 3 mocnosti nejvice... A s jejich megalomanskymi vozidly jako byl Tiger/ KingsTiger, Panther, JagPanther a podobne kteri pouzivali jiz zminene V12 nebyl problem v boji vykazat spotrebu 700l/100km a to byly nadrze cca 730l.
Co se tyka abramsu a jeho turbiny tak bych rekl, ze je to i tak docela netradicni reseni, nicmene vyhoda palit vsechno co hori se muze hodit... Teoreticka ucinnost spalovaci turbiny by mela byt podobna nebo lepsi konvecnimu motoru horsi ale je, ze pokud ma abrams se svymi 60t upalovat 70km/h tak proste nejak tech 1500k nakrmit musi. Cestovni rychlost znamena asi 4l/km a spotreba v bojovem nasazeni muze byt klidne i 20l/km. Mala operacni dostupnost je slabina modernich tanku, protoze tak nejak vymizely stredni stroje a delaji se takovato monstra... Pak jim ma dat nadrz co ma 2000l na 400km ze...
PS - nejsem priznivce ropy, mam rad oboje, jak benzin tak diesel a umim si vychutnat prednosti obojiho.
Jak říkáš kolego :yes: :yes:
Dnes je největší problém ta hmotnost, a také to, že v dnešních konfliktech tank jaksi pozbývá svoji hlavní výhodu, jelikož se většina konfliktů vždy přesune do měst či horského terénu a v současnosti neexistuje "nepřítel", který by například proti USA mohl vést plnohodnotnou pozemní válku. (Rusko sice má tisíce tanků, ale kolik jich je pojízdnejch resp. funkčních, Čína má až na výjímky zastaralé typy....) dnes rozhoduje letectvo a činnost malých elitních jednotek.
Proto se vyvíjí nová koncepce "tanků", která má být "lehká", mobilní a dokonce se uvažuje, že bude unmanned.
Dnes je největší problém ta hmotnost, a také to, že v dnešních konfliktech tank jaksi pozbývá svoji hlavní výhodu, jelikož se většina konfliktů vždy přesune do měst či horského terénu a v současnosti neexistuje "nepřítel", který by například proti USA mohl vést plnohodnotnou pozemní válku. (Rusko sice má tisíce tanků, ale kolik jich je pojízdnejch resp. funkčních, Čína má až na výjímky zastaralé typy....) dnes rozhoduje letectvo a činnost malých elitních jednotek.
Proto se vyvíjí nová koncepce "tanků", která má být "lehká", mobilní a dokonce se uvažuje, že bude unmanned.
"Osobne bych rekl, ze procentualne mivali benzinovych motoru Nemci ze vsech 3 mocnosti nejvice... "
Zas jsi se netrefil. Jak už jsem napsal výše, Američané na naftu prakticky nejezdili. Pro příklad; nejrozšířenější americký tank Sherman se vyráběl v desetitisícových sériích a z toho bylo vyrobeno tuším 87 kusů na naftu. Mělo to svůj důvod také v zásobování. Při ohromném množství, které americká armáda denně spotřebovala, bylo mnohem jednodušší dopravovat jen jeden druh paliva.
Jinak procentuálně, byla německá armáda především hypomobilní.
Zapomeň na dokumentární záběry, kde Němci jezdí na všem co má motor. Ty pořizovala propaganda u elitních divizí. Většinu Wehrmachtu tahali koně.
Zas jsi se netrefil. Jak už jsem napsal výše, Američané na naftu prakticky nejezdili. Pro příklad; nejrozšířenější americký tank Sherman se vyráběl v desetitisícových sériích a z toho bylo vyrobeno tuším 87 kusů na naftu. Mělo to svůj důvod také v zásobování. Při ohromném množství, které americká armáda denně spotřebovala, bylo mnohem jednodušší dopravovat jen jeden druh paliva.
Jinak procentuálně, byla německá armáda především hypomobilní.
Zapomeň na dokumentární záběry, kde Němci jezdí na všem co má motor. Ty pořizovala propaganda u elitních divizí. Většinu Wehrmachtu tahali koně.
To ze pouzivali ve velke mire kone je mi znamy fakt... Nicmene se bavim o procentualnim zastoupenim diesel vs. benzin v motorech tanku.
Shermany nemely serie o velikosti 10 000 - ale je fakt, ze cislem 8000 se tomu blizily. Jen vznetovych se vyrobilo 11 000 (M4A2). Procento, zastoupene timto cislem Nemci netroufnou a proto si myslim, ze procentualne meli dieselovych tanku nejmene. Netvrdim vsak, ze americane jezdili prevazne na naftu...
Obecne platne je vsak to, ze cim vetsi stroj, tim spis je diesel vhodnejsi kvuli spotrebe. Nemci mivali typicky vetsi, tezsi tanky avsak v mensim poctu - americane vyuzivali pocetni prevahy zminenych Shermanu, takze operativni mobilita byla oproti Shermanum vyrazne mensi. Proste byly ziznive a diesel by jim zajiste prospel. Neda se nic delat, Nemci v te dobe vyrabeli z ceho meli...
Shermany nemely serie o velikosti 10 000 - ale je fakt, ze cislem 8000 se tomu blizily. Jen vznetovych se vyrobilo 11 000 (M4A2). Procento, zastoupene timto cislem Nemci netroufnou a proto si myslim, ze procentualne meli dieselovych tanku nejmene. Netvrdim vsak, ze americane jezdili prevazne na naftu...
Obecne platne je vsak to, ze cim vetsi stroj, tim spis je diesel vhodnejsi kvuli spotrebe. Nemci mivali typicky vetsi, tezsi tanky avsak v mensim poctu - americane vyuzivali pocetni prevahy zminenych Shermanu, takze operativni mobilita byla oproti Shermanum vyrazne mensi. Proste byly ziznive a diesel by jim zajiste prospel. Neda se nic delat, Nemci v te dobe vyrabeli z ceho meli...
Je zajímavé, že tragicky neefektivní benzínový zážehový motor ještě neskončil v propadlišti dějin. Už nejméně 20 let tam patří.
Ale když ten benzíňák je tak nádherně točivej, tichej, spolehlivej, lehkej, nemusím pořád řadit, méně citlivej na kvalitu paliva s jednoduší a levnější údržbou >😁
Se vším s tebou souhlasím až na jeden podivuhodně rozšířenej blábol století - nemusím pořád řadit. Nejdřív se zamysli, proč se řadí. Že u benzínu využíváš třeba 5000 otáček a u dieslelu 3000 neznamená, že musíš víc řadit. Jde o rychlost a to co ti u benzínu obstará těch 5000 otáček u dieselu stačí díky jinému zpřevodování ty 3000. O nutnosti atmobenzínů při předjíždění podřadit když u turbodieslu s nízko-položeným točivým momentem nemusíš se ani bavit nebudeme že?
jasne, slusny ludia maju pod kapotou naftovy motor >😒] >😒]
Jako vždy boj benzínových fanatiků proti naftovým. :-! Jedněm tady neustále se ucpává filtr a rekuperuje, druzí samou tohou po krouťáku zapomněli na výkon, který jim v konečném důsledku určí, kdo bude v táhlém dlouhém nejrychlejší...
Prostě cirkus, jako vždy...
Abych nezapomněl😒br />
DĚKUJI pane DIESEL :yes:
Prostě cirkus, jako vždy...
Abych nezapomněl😒br />
DĚKUJI pane DIESEL :yes:
Zaujímalo by ma, prečo sa akurát diskusie na tému "druh paliva" zvrhnú na nechutnú hádku o všetkom cez históriu po politiku.
Tak málo umiernených hlasov v diskusii aj dnes. Na niečo je lepší naftový motor, na niečo benzínový.
Tak málo umiernených hlasov v diskusii aj dnes. Na niečo je lepší naftový motor, na niečo benzínový.
Rekuperuje ? Nemyslel jsi spíš regeneruje ? Tydle ty cizí termity bejvaj někdy voříšek... 😄
Člověk by neměl používat cizí termity, když je nezná suterénně nebo není v dobré konvici, protože je zde veliké rizoto, že to skončí fiatem. Každý se tváří jako suvenýr, ale vrátí se mu to jako ***!
-doplňuji, aby nikdo nezůstal ušetřen celého znění 😄
-doplňuji, aby nikdo nezůstal ušetřen celého znění 😄
To je tak, když si autor článku plete vznětový a zážehový...
Čímpak se asi ten mour zažehával? Že by mini loučí ?