se 63 kW a pětikvaltem za 349 tis. Kč, když mohu mít i30 s 99 kW a šestikvaltem se srovnatelnou výbavou za 346 tis. Kč. A ještě k tomu mám větší naději snížit cenu u i30, než u Golfa.
Takže: děkuji vám soudruzi od VW a dám vydělat Nošovicům ;-)
Osobne bych prihodil nejake cenikove drobne, cca 30tis (nadeje usterit desitky tisic je tady take), a investoval do nadstandardne spolehliveho "sportbacka, skoro-combi" Civica v 1,8 ;-)
Ikdyz I30 v kombiku take nevypada zle ;-)
V tomto pripade Civic (Japonec) az nakonec, bohuzial, ale motor je KO pod emisnym tlakom, dizajn je z Marsu, cena z Venuse a zadna naprava skoro zo Skodovky.
Golf je po všech stránkách jiná liga... I 50.000,- by se vyplatilo připlatit! Navíc po pěti letech tu i30 prodáš za 90.000,- Kč a toho Golfa za 150.000,- Kč... On by H tu i30 tak levně neprodával,kdyby nemusel-neboj se;-)
Ale tohle jsou věcy, které lidem co jim vyjde pět-když si dají dvě a dvě dohromady, nevysvětlíš >:D
Ja osobne nechápem , prečo pozeráte na zostatkové hodnoty , keď aj tak si automobil väčšina nechá minimálne 9 rokov . Pochybujem že sme v Nemecku kde si ľudia môžu dovoliť kupovať auto každých 5 rokov...
Většinou se nové auta berou na lízačku, hned po jejím splacení musí jít auto pryč, jinak ztratí i poslední zbytky hodnoty, kterou má. Z 9 let je z auta neprodejný vrak.
Ano je to po 9 letech neprodejny, ale jeste v pohode pouzitelny nekolik let, teda kdyz to nebude TSI. Takto stare auto se nevyplati prodavat.
On to chape, ale ta uvaha mu neprijde vzdy OK. Ty rozdily po 5 letech jsou u min. generace I30 tak 20-30tis. a u nove to bude urcite mene ne-li zadny, kdyz kazdy vi jak je TSI vyhlaseny drzak >:-[] Do 5 let stareho TSI bych nesel, snad jedine, ze by oproti GDI bylo o tech 50 tis levnejsi ;-). Vetsina soukromniku je rada ze koupi nove auto, natoz aby ho za 3-5 let prodavali. Udivila me uvaha kamose, kdy resil zustatkovou hodnotu auta a pritom je rad ze ho zaplati na leasing a ze by kupoval nove po 5 letech bych neveril ani trochu. Misto toho bych pochopil, kdyby hledal neco co ma nadprumernou spolehlivost a tech 10 let to vydrzi jezdit s min. poruch ;-)
Tohle snad nejde ani komentovat. Jseš jak utrženej z řetízku. >:D
Tady jde o to, že jako fyzická osoba uvalíš za auto třeba půl milionu, za těch 9 let bude mít auto desetinovou cenu. A to do něho ještě navalíš hromadu peněz za servis a palivo.
Jde o nejhorší inestici, jakou můžeš udělat, že si auto necháš déle, než je potřeba. ;-)
Najhoršia investícia je už keď auto kupuješ ... Auto je ako dieťa , robí radosť , ale treba sa o to stále starať a vyžaduje si pozornosť . Keď sa o auto niekto nestará tak je väčšia pravdepodobnosť k poruche a klesá na hodnote .
Ja si osobne kupujem auto nie na 5 rokov , ale až pokiaľ sa nerozpadne . Keď niekto predá auto po 5 rokoch bude mať síce peniaze, ale auto mať nebude a za predajnú hodnotu si nové auto na porovnateľnej úrovni so starým autom človek nekúpi ... ;-)
PS. Nenadávaj na ostatných , pokiaľ chceš aby on nenadával na teba :-)
To mi trochu nevychází co píšeš >:D Když koupim Golfa o 50 tisíc dráž než I 30.. tak ho v bazaru zas o 50-60 tisíc dráž prodám jak píšeš... to taková úspora není >:D Skoro žádná >:D 150-90 = 60 :)) Ztráta ceny je potom v tvém případě stejná... a v realitě to funguje jinak :-) Golf není o tolik draží, ale dráž se prodá, takže se vyplatí z hlediska prodeje...
Ano, ale kdybys chtěl výkonově a výbavou srovnatelnýho golfa, tak jsi na 430 tis. za 1.4 tsi a to je o 80 tis. víc oproti i30 nebo třeba novýmu Aurisu. Dál si myslim, že rozdíl při prodeji nebude až tak velkej. Jinak Golf je určitě kvalitní a dobrý auto, nicméně cena mi přijde dost přestřelená.
Musíš se ale té zůstatkové hodnoty ve zdraví dožít. Proti tomu hraje inflace, bouračky, živelné pohromy nebo to, že ti takové auto jednoduše šlohnou. Kalkulovat při koupi auta s tím, že ho za x let prodám za x peněz je taková tutovka, jako si myslet, že za deset let budu mít o polovinu větší plat.
Ale to jsi vůbec nepochopil - VW přece vyměnila jinde trvanlivý řetěz za jinde levný řemen, který v jejich supermegagigamoderních TSI vydrží věčnost, takže delší záruka není vůbec potřeba >:-[]
No a co na tom, že po dvou, třech letech demagogické argumentace a lhaní VW budou muset znovu pod tlakem uživatelů přistoupit na kulance, na to se přece musí co nejrychleji zapomenout, aby to ani v nejmenším nepoškodilo "hospodskou" auru naprosto nejkvalitnějších aut (rozuměj: "Pepa v hospodě řikal, že jedině folxfágn a táhne to vocpoda")...
Nikde jsem nepsal, že to dělají schválně, to sis domyslel kolenem :-(
Až tak hloupí určitě nejsou.
Opačně, je to výsledek jejich zabedněnosti a umanutosti, kdy se snaží vytloukat klín klínem a všechny přesvědčovat, že řetěz je špatný a s řemenem se jim to nestane. Ale dlouhodobou zkušenost s řemeny v těchto motůrkách nemají. A pokud jim prošly testy, jak jim teď věřit, když tenkrát určitě testovali i ty řetězy?
Zkus to teď prosím hlavou.
Je zaujimave,ze vacsina predajcov aut v SR dava klasicku 2 rocnu zaruku,okrem korejcov,ale tu ich 7 resp.5 rocnu zaruku by som bral s rezervou...skus si pozriet ich forum,na co sa vztahuje,cim je podmienena(kazdorocnym 150,-EURovym servisom)...a tych hacikov je tam viac...vid. [odkaz]
P.S. A co sa tyka koncernu VW...za par "drobnych" mozes mat tkz.predlzenie zaruky na 3,4,5 rokov...az do 250.000km!!!
Tak jest. Prodlouženou záruku už dneska dokoupíš za pár fufníků, nějakých "seduuuum" pro mě není argument. Zaujal mě ten začátek příspěvku....většina prodejců aut, pokud vím, tak Japonci (minimálně Toyota, Suzuki..) mají standardně tříletou záruku už dávno.
Hlupost, naopak v zaklade davaju vsetci klasicku 3-4 alebo 5 rocnu zaruku.
Napr. Ford 4r/100000, Citroen 4r, Mazda 3+doplatok za 4a alebo 5, Honda 3r, Opel dokonca 6r.
Len velekoncern dava 2roky a navyse sa doplaca. Dokonca na ich stranke o zaruke nenajdes nic pri jednotlivych modeloch.
Za 374 je silnější 1.2TSi, které v běžných otáčkách nabídne naprosto srovnatelné svezení jako nejsilnější benzínová i30 (maximálka 192 vs. 195, sprint 10,2 vs. 9,9). Oba mají šestikvalt. Ano, i30 pojede lépe nad 5.000 ot., ale v těchto 5.000 otáčkách má minimálně o 60kg lehčí golf své maximum 77kW,zatímco i30 jen o něco větších 83kW.
Takže mít rozdíl v ceně 7,5% a vybírat mezi Golfem a korejcem, pro mne jasná volba.
Nechal bych pouheho teroretizovani a doporucuji vyzkouset v praxi. Zkouseli jsme Fabii Kombi 1,2TSI 63Kw a Fiat Bravo 1,4 66kw a vysledek? Jizdni dynamika je prakticky identicka, Fabie v tehle motorizaci neujede Bravu a Bravo neujede Fabii, pocitove byl majitel velmi prekvapen z jizniho projevu Brava. Toz jenom tak na zaver. ;-)
Ak su tie kilowaty naladene ako pri 1.4ke - so slabym krutakom, tak to bude asi slaby motor, ale Fabia tsi 77kw mi neprisla lepsia nez Focus 1.6 74kw. Objem robi svoje a spotreba tsi je nizsia iba o 0.5L a to je fabia mensie auto.
Objem sice robí svoje, ale turbo taky. Pocit je jedna věc, realita druhá. Focus II s 1.6 74kW znám a je to zcela nevýrazná zdechlina, stejně jako Focus III s 77kW, se kterým jsem nedávno měsíc jezdil.
A dynamicky se ani jeden na Fabii s 77kW pod turbem nechytají, protože ta má sprint za 10,1, zatímco Focus III 77kW za 12,4. A spotřeby jsou opět dle uživatelů: FII 1.2TSi 77kW - 6,72. FoFo II 74kW - 7,85. FoFo III 77kW - 7,45.
Přesně nad tím Bravem taky váhám.Řekl bych že momentálně nejvíc muziky za málo peněz.Fabie kombi taky není špatná ve výbavě Frech se vejde po 300000,-,to Bravo skladovka tak 250000,-.Nakonec Předchozí generace Golfu se dá taky za cca 320000,-
A co jste v praxi tedy vyzkoušeli a zjistili? Že objemově větší atmo motor s větším výkonem je v reálu zhruba stejný jako totální soft turbo. Dle údajů výrobců, sprint FIi - 11,8, Bravo 12,5.
A spotřeby dle Spritmonitor: Fabia 6,73 vs. Bravo 7,42. Takže kde ta praxe poráží teorii? Větší a silnější motor jede obdobně a to ještě s větší spotřebou.
se stejnou technikou, (zadní nápravu nemá cenu řešit, drtivá většina řidičů rozdíl nepozná, snad jen na okruhu) s o dost výhodnější cenou a navíc v hezčím kabátě.
To s tou zadni napravou sis precetl v SM, vid?
Pokud nejsi uplne drevo, tak rozdil samozrejme poznas - kdyz ne na jizdnich vlastnostech, tak na razech od zadni napravy. ;-)
Nová Octavka má stejnou nápravu jako Leon a každý, kdo s ní jel si ji chválí. Neříkám, že tam nějaký ten rozdíl není, ale není rozhodně zásadní, tím spíš pro běžného uživatele.
To ale musíš vysvetliť aj ľuďom , ktorí si to kúpia už len preto , lebo to má v Logu VW , je to akýsi módny trend mať ľudové autá o ktorých všetci vieme že ľudové nie sú ;-):yes:
Inak čo sa týka Kufra , tak je to Kompakt a stačí to a dizajn je subjektívna vec . Aj keď mne sa tiež nepáči
Kufr 350l- naprosto dostačující pro člověka co chce kompakt, rozvor v pohodě (místa uvnitř více než ve srovnatelných autech s větším rozvorem), design - to je věc názoru, ty upřednostňuješ korejská auta, které třeba mě připadají ukrutná, záruky - spolehlivost u nového golfu zatim neprověřena (test na 100tkm VW Touran, jen dvě drobné závady, takže na spolehlivosti asi ve Wolfsburgu zamakali)....za podobne penize nenajdes vyrovnanejsi auto, nazdar ;-)
Toppere, toppere. Co ti ten Golf udělal? Já to auto také moc nemusím a nikdy bych si ho nekoupil (uznávám však některé jeho objektivní kvality), ale když už chceš argumentovat, tak si aspoň vymysli relevantní argumenty. Design... bída? Uvědom si, že to je subjektivní věc, a to, že je nudný, může být pro někoho naopak pozitivem! Takže argument naprosto mimo mísu. Celkový zjev a vyvolání emocí, totéž. Někdo se při řízení nechce usmívat od ucha k uchu, chce se jen někam dopravit. Takže z toho výčtu argumentů ti zbyla sotva polovina, když jsi všecko zapráskal "nudným designem". Koho probůh při koupí auta zajímá, jaký má jakýsi Topper názor na design? Když už se chceš k něčemu vyjadřovat, tak to aspoň nekomentuj obecně, ale doplň tam dvě slůvka "pre mňa", protože jinak plácáš nesmysly. Už se konečně rozhodni, zda píšeš objektivní nebo subjektivní hodnocení a podle toho uprav stavbu věty.
Tak zrejme keď to píše ON, bude to jeho názor a nie nejaká premisa, ktorou sa Vy dvaja chytrolíni alebo my všetci musíme riadiť. Myslím si, že má právo na svoj názor a nie je potrebné zdorazňovať, že je to jeho názor slovami "pre mňa". Čo tak "apoštolské" slová GTI-ho? Pri tých tľachoch Vám nevadí, že ide IBA o jeho názor a nepoužíva Tebou tak vnucované "pre mňa"? Takmer vždy sa (v nemerateľných parametroch) jedná o subjektívne pocity jedinca, dokonca i testér vozidla na auto.cz napíše do testu svoje subjektívne pocity a nemusí písať "pre mňa", nakoľko pod test sa podpíše, práve tak ako je topper autorom svojho príspevku.
Tak si přečti jeho příspěvěk, zejména větu "za podobne peniaze mame skutocne na trhu podstatne lepsie a silnejsie auta staci sa len trosku pokukat po cennikoch". Tohle mi teda jako subjektivní hodnocení ani trochu nepřipadá (zejména to slůvko "máme"), ale spíše je to jako obecné tvrzení.
Včera jsem koukal staticky na nového Golfa uvnitř vypadá dobře. Z venku na pěkných kolech taky se dá ikdyž žádny odvaz. Ale ty ceny jsou moc vysoké. Kdyby byla rozumně vybavená 1,4 90kw za 380 tak je to solidní. Takže 50 dolu a bude to trhák:)
No samotní dealeři u nás to přeprodávají zpět do Německa ve velkém. Odtud pramení moje zmíněná jedna třetina... Pak je ale ještě spousta soukromníků,co se tím živí a auta objednávají na různé firmy založené jen za tímto účelem. Takové reexporty jsou již neprokázatelné...
Škoda toho spojení silnější 1.4 s highline. To znamená základní cenu 475 tisíc za multilink, highline je přitom z mého pohledu minimální přínos oproti comfortline. Navíc v té výbavě pořád dost věcí chybí. No nedá se nic dělat, vw si zjevně na základě loňských výsledků hodně věří.
Je otázkou, co je skutečnou příčinou zvýšení ceny - docela dobře to taky mohou být reexporty do SRN, kde je Golf podstatně dražší...
Ať je to jakkoli, fakt je ten, že Golf se prodává ve srovnání s konkurencí dobře, nic nenasvědčuje tomu, že by se mu v Evropě kdokoli dokázal byť jen přiblížit.
Pokud VW nestíhá Golfy vyrábět, tak je zúžení modelové nabídky jak je provedeno v posledním ceníku (chceš silnější motor, kup rovnou i vyšší výbavu) logickým krokem - o peníze jde vždy v první řadě....
Tak já bych řekl, že to bude asi jen marketing, přesný opak toho, co dělají u Hondy. VW začal s cenou u některých verzí dost nízko (neříkám u všech), vybudoval si image levného auta "od ..." Teď z toho může žít a ty ceny švihnout směrem výše. Honda to dělá s Civicem přesně naopak. Cenu střelila docela dost vysoko, teď snižuje, ale pořád je v povědomí jako drahá. Teď po slevách bude možná i znatelně výhodnější než Golf (nevím, ceníky jsem nezkoumal a nesrovnával jednotlivé výbavy), ale ten image drahého auta už asi jen tak nezmizí.
S cenou Civicu to Honda podle mého názoru udělala naprosto špatně, tak vysoko být neměla už na začátku. Ne každý leží od rána do večera v nových cenících, takže je to přesně jak píšeš - Civic je drahý, i když už zdaleka tak drahý není...
Podobný problém, tedy nereálnou cenu, má aktuálně i Škodovka s Rapidem. Jeho aktuální zlevnění jistě není letos poslední.
Tvorba ceny Golfu, tedy začít dole a v případě úspěchu zdražovat, mi přijde daleko vhodnější.