Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen v tichosti zdražil Golf o deset tisíc, v základu stojí 349.000 Kč

Aleš Dragoun
Diskuze (80)
Volkswagen zdražil sedmou generaci Golfu o 10.000 korun. Výbava Highline pak stojí o čtyři tisíce více než dosud.

Motorová paleta evropského bestselleru se nezměnila, stále jsou k dispozici přeplňované zážehové motory 1,2 TSI ve variantách 63 kW a 77 kW, respektive výkonnější 1,4 TSI/90 a 103 kW. Turbodiesely zastupují čtyřválce 1,6 TDI/77 kW a silnější dvoulitr se 110 kW. Nejlevnější verzí v nabídce je stále Golf s motorem 1,2 TSI o výkonu 63 kW a s výbavou Trendline, který však nyní koupíte o deset tisíc korun dráž, tedy za 349.000 Kč.

Úprav v aktuálním ceníku je mnohem více. Výbava Highline už není k dispozici s motorem 1,4 TSI/90 kW. Nejlevnější motorizací se tak pro tento stupeň stává silnější verze se 103 kW. Ta začíná na 474.900 korunách. Oproti dřívějšímu ceníku zdražila o 4.000 korun, ale nezapomínejme, že pětidveřový Golf 1,4 TSI/90 kW Highline stál 448.900 korun. Výkonnější čtrnáctistovka už se neprodává jako levnější Comfortline, turbodiesel 1,6 TDI s pohonem všech kol 4Motion zase nekoupíte ve stupni Highline. Čtyřkolka s naftovým dvoulitrovým čtyřválcem jako jediná zlevnila: o dva tisíce na 596.900 korun. Příplatek za převodovky DSG zůstal stejný: 60 tisíc korun.

VW Golf VII - zážehové motory a ceny na českém trhu
Motor1,2 TSI1,2 TSI1,4 TSI1,4 TSI1,4 TSI ACT
Převodovka5M6M (7DS)6M (7DS)6M (7DS)6M (7DS)
Zdvihový objem [cm3]11971197139513951395
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]63/4300-530077/500090/5000103/4500-6000103/4500-6000
Největší toč. mom. [N.m/min-1]160/1400-3500175/1550-4100200/1500/4000250/1500-3500250/1500-3500
Max. rychlost [km/h]179192 (192)203 (203)212 (212)212 (212)
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,910,2 (10,2)9,3 (9,3)8,4 (8,4)8,4 (8,4)
Komb. spotřeba [l/100 km]4,94,9 (4,8)5,2 (5,0)5,3 (5,0)5,3 (5,0)
Hmotnost [kg]12051210 (1229)1225 (1249)1268 (1288)1268 (1288)
Cena Trendline [Kč]349.900373.900---
Cena Comfortline [Kč]384.900408.900 (468.900)428.900--
Cena Highline [Kč]---474.900 (534.900)500.900 (560.900)

Ve výbavách k žádnému doplnění nedošlo. U základní Trendline tak i nadále najdeme například sedm airbagů, všechna elektrická okna, dálkové centrální zamykání, tříramenný dvouose seřiditelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, úchyty Isofix, dvouzónovou automatickou klimatizaci Climatronic, palubní počítač, kontrolu tlaku v pneumatikách, autorádio Composition Touch s pětipalcovým dotykovým displejem, konektorem AUX a čtečkou karet SD, elektronickou samočinnou parkovací brzdu, start-stop, elektronickou stabilizaci v kombinaci se závěrem diferenciálu XDS, sledování únavy řidiče a automatické brzdění.

Comfortline přidává rádio Composition Colour s dotykovým barevným displejem, přehrávačem CD a MP3, lepší palubní počítač Medium, tempomat, patnáctipalcová litá kola (základ má jenom ocelová), výškově nastavitelnou sedačku i pro spolujezdce, bederní a loketní opěrky a kožený paket pro volant, madlo parkovací brzdy a hlavici řadicí páky.

Výbava Highline se od prostřední verze Comfortline odlišuje například audiem Composition Media s větší obrazovkou, vstupem USB a Bluetooth, vnitřním diodovým osvětlením, mlhovkami s přisvěcováním do zatáček, sedadly čalouněnými v kombinaci látky a Alcantary, multifunkčním volantem, dešťovým senzorem a zatmavovacím zpětným vnitřním zrcátkem a textilními koberečky. Kola jsou už šestnáctipalcová.

VW Golf VII - vznětové motory a ceny na českém trhu
Motor1,6 TDI1,6 TDI 4M2,0 TDI2,0 TDI 4M
Převodovka5M (7DS)6M6M (6DS)6M
Zdvihový objem [cm3]1598159819681968
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]77/3000-400077/3000-4000110/3500-4000110/3500-4000
Největší toč. mom. [N.m/min-1]250/1500-2750250/1500-2750320/1750-3000320/1750-3000
Max. rychlost [km/h]192 (192)187216 (212)211
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,7 (10,7)11,58,6 (8,6)8,6
Komb. spotřeba [l/100 km]3,8 (3,9)4,54,1 (4,4)4,7
Hmotnost [kg]1295 (1313)14101354 (1375)1449
Cena Trendline [Kč]----
Cena Comfortline [Kč]458.900 (518.900)518.900512.900-
Cena Highline [Kč]482.900 (542.900)-536.900 (596.900)596.900

Aleš Dragoun
Diskuze (80)
28. 2. 2013 23:35
Re: Proč Golfa
Objem sice robí svoje, ale turbo taky. Pocit je jedna věc, realita druhá. Focus II s 1.6 74kW znám a je to zcela nevýrazná zdechlina, stejně jako Focus III s 77kW, se kterým jsem nedávno měsíc jezdil.

A dynamicky se ani jeden na Fabii s 77kW pod turbem nechytají, protože ta má sprint za 10,1, zatímco Focus III 77kW za 12,4. A spotřeby jsou opět dle uživatelů: FII 1.2TSi 77kW - 6,72. FoFo II 74kW - 7,85. FoFo III 77kW - 7,45.
28. 2. 2013 23:23
Re: Proč Golfa
A co jste v praxi tedy vyzkoušeli a zjistili? Že objemově větší atmo motor s větším výkonem je v reálu zhruba stejný jako totální soft turbo. Dle údajů výrobců, sprint FIi - 11,8, Bravo 12,5.

A spotřeby dle Spritmonitor: Fabia 6,73 vs. Bravo 7,42. Takže kde ta praxe poráží teorii? Větší a silnější motor jede obdobně a to ještě s větší spotřebou.
Avatar - das_autos
27. 2. 2013 18:36
Re: Proč Golfa
Za tyhle prachy koupit korejce a ještě tak hnusnýho může jenom blázen.To jseš taková socka,že nemáš na golfa?
27. 2. 2013 16:11
Re: Proč Golfa
Za 374 mám i30 s motorem 100kW a výbavou, ke které si Golf nečuchne. :-!
27. 2. 2013 14:49
Re: dost draha sranda
A já jsem teda kritik VW nebo ne, když kritizuju kritika? >:D