Automobilový svět zatím zná jenom několik málo fotografií, my jsme si však novou Škodu Octavii Combi již prohlédli naživo a poctivě změřili. Co jsme zjistili?
Taky si myslím ,té elektroniky ,asistentů všeho možného se mi zdá až moc.Chápu ,že to jde dopředu ,lidi chtějí za málo pěněz hodně muziky,ale tohle všechno je už v Superbu ,tak nevím ,ale sem zvědav na fejs Superbu ,tam dají potom co? Infrakamery a elektroniku z vyšší?
Zprvu se mi O3 ani nějak moc nelíbila, ale teď je to krásné auto. Designéři tohle ale asi chtěli - první dojem nemusí být nic extra, ale hned tak se to neokouká.
Kombík je snad možná i hezčí než liftback, což je trošku zvláštní.
Když si O3 porovnám z profilu s O2, tak je to jak nebe a dudy - O2 najednou působí jako auto z 90. let naproti tomu O3 jako luxusní moderní vůz.
Pěkný, pěkný! Hlavně ať se to prodává - těží z toho naše ekonomika a tudíž i my všichni :-)
Podle mne, jsi napsal blbost ty. ;-)
Podíl tuzemských dodavatelů škody byl kdysi před nekolika lety cca 63%. Hyundai se tím nikde nechlubí, protože se není čím chlubit.
Rozdíl mezi námi je ten, že já vím, ty jen tápeš. ;-)
Neznám přesná čísla (ty určitě taky ne), ale myslím, že pro Hyundai ČR bude logičtější i výhodnější si hledat subdodavatele na tomto kontinentu. Stejně jako pro Škodu - Auto.
Tak to neznáš Korejce. Ti si rozdělují prácičku mezi sebou.
A jestli jsi nikdy nejel kolem Nošovic, tak jsi asi taky neviděl ty stohy lodních kontejnerů od jejich "tuzemských" dodavatelů. >:D
PS: V Hyundai mám pár známých, vím jak to tam chodí. ;-)
Teď jen polemizuju, ale myslím, že biznis je biznis a těžko by asi manažerovi prošlo, že nakoupil díly dráž v Korei jen proto, aby naplnil nacionalistické choutky.
Kontejnery jsem neviděl, ale asi si něco dovážet budou. Proč ne?
Korejská mentalita, je v mnoha věcech nelogická. Věř tomu, že tam dodává mnoho firem, které jsou podstatně dražší než konkurence z Čech. Cena opravdu není pro Korejce ten určující parametr. ;-)
"Korejská mentalita, je v mnoha věcech nelogická."
Tento svet nestoji na logike. A urcite nestoji na tvojej ci mojej logike, ani na nasom pohlade na korejsku, mexicku ci cesku logiku.
"Cena opravdu není pro Korejce ten určující parametr."
Toto tvrdenie nemas sancu dokazat. Absolutne ziadnu sancu. Okrem ineho aj preto, ze nemas pravdu.
Zmyslas presne tak, ako rednecks z juhu USA - buy American! A tak si radsej kupia Ford Fusion vyrobeny v Mexiku ako Toyotu Camry z Kentucky. V Camry je inak percentualne vyssie zastupenie dielov z USA nez vo Fiusone. A potom svoje zmyslanie pripisujes Korejcom.
Okrem toho, ako consumer si kupim to, co vyhovuje mne, bez ohladu na to, ako zmysla manazer, co nosi na sebe predavac a ci bolo auto vyrobene na Marse imigrantom z Polska.
Hele, seber se, zavolej do Hyundaie na obchodní oddělení (neboj, mluví tam i česky) a něco (cokoliv) jim nabídni. Třeba, že prodáváš lisované díly, plast, kov, cokoliv.
Garantuju ti, že tě pošlou rovnou do zádele. A bude jim naprosto jedno, s čím tam vlezeš. Génie. ;-)
PS: Kdyby ti to čirou náhodou vyšlo, nemusíš mít vůbec strach, cokoliv co prodáš, za to ti české firmy utrhnou ruce, jako zprostředkovateli a zasypou tě měďáky. ;-)
BroukJ: máte v hlavě asi brouka - kůrovce. Pán jossalito má plnou pravdu. Nošovice neberou od tuzemských (evropských) dodavatelů téměř nic !!! Všechno jezdí lodí z koreje přes Itálii. Od plechů z Inčeonu (byť na exkurzi lžou že Vítkovice, pcha chá) až po polystyrén na nástěnku. Z českých zdrojů se bere max nadšení absolventů nebo zdraví dělníků, to je ale vše.
Clovece, sustredis sa na jeden izolovany aspekt globalneho biznisu, pozeras sa na to z ceskeho kutika cez farebne sklicko idea fixa "Korejci radsej prerobia ako nakupia inde lacnejsie", a nepripustis jediny argument, ktory by otriasol tvojim svetonazorom.
Pro tebe je všecko mimo. Jak se říká, všichni jsou blázni, jen já jsem beruška! >:D:yes:
Znova ti opakuji, já to vím, já to znám, já to zažil a mám tam dokonce i své kamarády, ani ti to neprotlačili a to nedělají zrovna u pásu, ale v managementu. ;-)
Zaprvé, nevím, jak jste to uhádl, ale opravdu v budoucnu plánuji vstoupit do politiky >:D
Co se týče Vaší druhé teze, tak to není přesné. Česká ekonimika samozřejmě těží z každého prodaného Hyundaie i Škodovky, ale například i z Toyoty, která továrnu v v ČR nemá. Když si koupíte třeba i30, tak státu zaplatíte například daň z přidané hodnoty, jako například u Octavie. Rozdíl je ale v tom, že Hyundai má sídlo (BTW: nemusí to být ani fyzicky, ale jde o to se právně "zaregistrovat") v Soulu, což znamená, že další daně, jako je například daň z příjmu jdou do kasy Jížní Koreai. Škoda má sídlo v Mladé Boleslavi a daně tedy odvádí do rozpočtu České republiky. Dalším faktorem je, že Škoda má nesrovnatelně více subdodavatelů v ČR - Hyundai dovaží více komponentů odjinud.
O3 se mi naživo zepředu nelíbí ani trochu - dobře vypadá jen na některých fotkách z určitých úhlů. Ten ošklivý předek kombíku zůstane, jinak zbytek celkem OK, až na ten rušivý zadní prolis.
Myslím že O3 je hned po svém uvedení zralé na facelift vpředu a vzadu, o tom že by se dostala do první TOP10 jak Škoda zmínila si může nechat zdát. Spíš se mi zdá že si Škoda pomalu vyměňuje pozici se Seatem, který to designem napřed skoro zabil a teď dělá hezčí auta než Škoda. Ze současné nabídky Škodovky se mi nelíbí ani jedno auto.
Nádhera - nádhera - nádhera. Konečně AUTO, žádný výprodej bublajících křivek, žádná podměrečná sedadla, zřetelná, úchvatná, poctivá festovní, fortelní designová práce. Kára jako břit. Auto pro celou Evropu.
Boha jeho, zadní dveře na baterky, pohon 4x4. No tohle je tvrdej vořech i pro ostřílenou konkurenci.
P.S Potvrzuje se věta, že mezi novou Octavií a AUDI A6 zeje takřka motivační mainstreamové vakuum...
Myslím,že Octávia potvrdila vše,co o ní tvrdí fandové aut.Stane se opět prodávaným,nicméně nudným autem,bez duše.Jistě to bude tvrdý ořech pro Renaul Fluence,Dacia Logan,Citroen Elysee atd. Zřejmě i pro Golf.
Jak už tady někdo napsal"Octávia ,Golf atd. jsou auta pro lidi odžité a usedlé rodinky,které prostě jen hledají přemístňovatdlo.Prostě auta pro uživatele.
Mazda ,Subaru,Lexus jsou pro řidiče....prostě lidi,kteří vyrostli z nevědomosti.Brawo Mazda atd. :yes:
Nenapsal? A co je potom tohle? "Mazda ,Subaru,Lexus jsou pro řidiče..." pokud si pamatuju dobře tak Imprezu dělá právě Subaru hm? Ale možná mne z toho vyvedeš nějakou kličkou...rád se nechám poučit ;-\
ked pise pod clankov octavie asi nebude mysliet inu ako mazdu 3 ci ine subaru ako imprezu. A keby napisaj aj audi, asi nebude mysliet A8.. Chce to trosku uvazovat nielen bezducho tliachat ;-)
A v čele těch kašparů je redakce SM nemyslíš - právě tímto testem to dokázala [odkaz] Také srovnávala nesrovnatelné - no ale prostě když se to někomu účelově hodí tak proč ne co? :no:
No je tam i Lodgy. A tady je test, kde srovnávaj techniku, jízdní vlastnosti a všechno kolem s Rapidem. A osobně, když budu chtít auto typu Lodgy, na Rapida si ani nevzpomenu. To jen pohled z druhý strany. Takže proč nesrovnat škodovku s Dacií, když si to dovolí i odbornej časopis???
Z hlediska třídního řazení jistě, z hlediska tržního postavení na většině evropských trhů zcela jistě ne, hlavně impreza. Ale jossalito reagoval spíš na tu slaboduchou větu s logany a elysee, a nepochybuju, že bys to nechápal.
Je pěkné že se ho zastáváš ale vzhledem k tomu co píše níže tak jossalito reagoval právě jen na Subaru a Mazdu :no: o ostatních není v jeho příspěvcích ani zmínka ;-\
Určitě mluvíš z vlastní zkušenosti, tak se trochu rozepiš, docela by mě zajímal zejména ten Lexus pro řidiče, kterýpak to je? A při popisu jízdních zážitků nešetři detaíly, ať je o čem diskutovat. ;-)